Introducere și sfat: citiți tot articolul de azi. Știu că e lung, mult mai lung decât v-am obișnuit, dar vă dau în scris că veți găsi în el niște informații pe care sunt șanse foarte mari să nu le știți. Eu nu le știam pe două dintre ele, ambele dovedindu-se extrem de utile. Pe una am scris-o exact la final, că altfel cum puteam să va fac să citiți tot? 🤦♂️
Acum să purcedem.
N-aveți idee cum am așteptat ziua asta de 25 iulie. Pentru că azi este prima zi din cea de-a doua mea încercare de a ajunge la Nordkapp. Adică cel mai nordic punct al Europei în care se poate ajunge pe șosea, un pic mai sus de Cercul Polar.
Cei care sunteți de mai multă vreme pe aici știți c-am mai încercat să fac asta și anul trecut, știți și motivul pentru care m-am întors din drum, nu vreau să mai vorbesc despre.
Cert este că a doua oară sper să-mi iasă și să ajung acolo. În plus, sunt convins că va fi cam cea mai tare experiență pe care am avut-o în această viață, în materie de călătorit cu mașina. Singurul lucru pe care-l regret este că nu am o dronă cu mine. Mi s-a părut mult prea complicat tot ce însemna asta, din punct de vedere legal, și-am renunțat.
Nu știu dacă sunteți la curent, dar pilotarea unei drone nu înseamnă doar să ți-o cumperi, după care o ridici tu pe unde te taie capul. Și uite așa voi rata imaginile de sus în niște zone cu peisaje senzaționale. Aia e, data viitoare.
Zic de imagini senzaționale pentru c-am schimbat complet traseul pe care voi merge de la Oslo în sus. Dacă anul trecut alesesem drumul mai scurt și mai anost, acum mi-am zis că o dată în viață ajung la Nordkapp, prin urmare n-am voie să ratez partea cu arhipelagul Lofoten (dați un search pe Google și-o să înțelegeți de ce). Abia aștept să văd cu ochii mei peisajele alea, abia aștept să conduc prin sălbăticie, abia aștept să trec prin zecile de fiorduri, abia aștept să fac fotografia aia de la capătul Pământului.
Partea bună este că, spre deosebire de data trecută, acum o sa vină și Mara cu mine. Nu, n-am plecat împreună, pentru simplul motiv că pe distinsă nu o pasionează să stea în mașină cu miile de kilometri, cum mă pasionează pe mine. Dar o sa vina cu avionul când ajung la Oslo, facem joncțiunea acolo și mergem amândoi la Nordkapp. Adică va fi cu mine fix în cea mai mișto parte a drumului.
La marele fix, aș zice, că n-aveam nevoie să mă frece cineva la cap pe autobahn-urile din Germania. De ce mergi cu peste 200 km/h? Uite, pentru că pot și pentru că aici am voie? 😊
Și dacă tot a venit vorba despre viteză, musai trebuie să vă spun și despre mașina care mă va duce la Nordkapp. Pentru că, prieteni, oamenii de la Autonom mi-au făcut o surpriză extrem de mișto când m-au anunțat ce mașină îmi vor pune la dispoziție pentru această experiență. Este o marcă pe care n-am condus-o niciodată și-mi doream extrem de tare să rezolv acest neajuns. Iată că s-a rezolvat acum.
Cupra Formentor 1.5 TSI DSG7, despre ea vorbim. Mă uit de prea multă vreme pe stradă după mașina asta, ca să nu mă bucur ca în sfârșit ne întâlnim. Pentru că o consider una dintre cele mai frumoase mașini existente, aproape că am un semi-orgasm de fiecare dată când văd sigla aia în bronz. N-aveți idee ce m-am bucurat când m-au sunat să-mi spună care va fi mașina cu care voi pleca. Acum de-abia aștept s-o văd cum se comportă cale de aproape 15.000 de kilometri.
Apropo, să știți că mașina asta, Cupra Formentor, se află în oferta Autonom pentru leasing operațional cu livrare imediată. Rată: 638 euro/lună. Atât te costă să utilizezi un Formentor, dar să ai și toate costurile incluse în valoarea ratei: asigurări Casco si RCA, taxe si impozite, mentenanță si anvelope, eventualele reparații, mașină de schimb, servicii door to door, dobânzi și alte taxe administrative. Practic, tot ce înseamnă cheltuială cu o mașină, în afară de carburant (cum ar fi să ți-l plătească și p-ăla?), este inclus în valoarea ratei.
Fac aici o paranteză. Faza asta cu toate costurile incluse în rată este cea care m-a convins și pe mine. Mara mea își dorește foarte mult o mașină, în timp ce eu nu-mi doresc să mai dăm banii pe încă una. După câteva luni în care ne-am tot contrazis pe acest subiect, a venit și soluția care va împăca și capra și varza: leasing operațional de la Autonom. Și nu glumesc, toamna asta își va alege ce-o coafează din oferta Autonom de leasing operațional, și aia a fost, va avea mașină. Am închis paranteza.
În rest, jos pălăria pentru cei de la Autonom. Au zis încă de vara trecută ca nici nu se pune problema să nu ducem experiența Nordkapp la bun sfârșit, și-au făcut tot ce-a ținut de ei să se întâmple asta. Uite, o să vă spun ceva ce poate nici n-ar trebui să zic aici. Am mai avut două oferte de la doi producători auto pentru drumul ăsta la Nordkapp. Gen, dacă n-aș vrea să mă duc cu o mașină de la ei.
Nicio secundă nu m-am gândit să accept vreuna dintre ele. Pentru mine, drumul ăsta a început cu cei de la Autonom și tot împreună cu ei trebuie dus la bun sfârșit. N-o să uit niciodată modul incredibil de uman în care au reacționat anul trecut, atunci când a trebuit să mă întorc din drum. Cam acestea ar fi motivele pentru care nicio secundă nu mi-a trecut prin cap să plec cu o mașină de la altcineva.
Nu știu dacă sunteți la curent cu ce se ocupă cei de la Autonom, eu sunt, pentru că am tot lucrat împreună în ultimii ani. Motiv pentru care am observat cu ochiul liber cât de mult a putut să crească această companie cu capital sută la sută românesc.
Pornită în 2006, din Piatra Neamț, Autonom de astăzi nu mai are nicio legătură cu Autonom de atunci, care era o simplă companie de rent-a-car. Între timp au devenit liderul pieței de mobilitate din România. Lucru pentru care nu pot decât să-mi scot pălăria.
Repet, vorbim despre o companie sută la sută românească care funcționează printr-o rețea națională unică în 36 de orașe din România, precum și în două orașe din Ungaria. În total, operează o flotă auto de peste 13.ooo de mașini și oferă soluții integrate de mobilitate și finanțare: închirieri pe termen scurt și mediu, leasing operațional, transferuri cu șofer, închirierea temporară de flote, servicii de fleet management, asistență rutieră, servicii de spălătorie auto și închiriere de echipamente.
După cum vedeți, astăzi, acum când vorbim, partea de rent-a-car este doar o componentă a ceea ce poate oferi Autonom în materie de soluții de mobilitate. Ia fiți atenți aici câte acoperă, indiferent că vorbim despre client final sau clienți corporate:
🔵 Rent-a-car
Soluții personalizate de închiriere auto pe termen scurt și mediu (până la 12 luni). Au în flotă o gama variată de autoturisme, începând de la clasa mică, până la SUV-uri, mașini din clasa premium si autoutilitare.
Pentru deplasările naționale oferă număr nelimitat de kilometri și posibilitatea de a prelua și preda autoturismul în locații diferite.
Dacă vă interesează subiectul, toate detaliile despre ce înseamnă să închiriezi o mașină de la Autonom, sunt aici.
🔵 Leasing Operațional
Prin serviciul Autonom Lease, companiile pot externaliza parţial sau total parcul auto, printr-un contract de închiriere pe orice durată cuprinsă între 12 și 57 de luni. Rata lunară este fixă și reprezintă costul total de utilizare al autovehiculului.
Produsul se adresează tuturor companiilor interesate de eficientizare a costurilor și reducerea riscurilor de administrare a parcului auto, indiferent de mărimea acestuia.
Beneficiile serviciului de leasing operațional:
➡️ O soluție cu costuri predictibile și fixe. Mai ales în contextul actual, în care toate costurile cresc, serviciul de leasing operațional poate fi privit ca un produs anti-inflație.
➡️ Toate costurile sunt incluse: asigurări Casco si RCA, taxe si impozite, mentenanță si anvelope, eventualele reparații, mașină de schimb, servicii door to door, dobânzi și alte taxe administrative.
➡️ Contractele sunt flexibile și ajustabile.
➡️ Toate riscurile financiare sunt preluate de către firma de leasing; Riscurile modificărilor fiscale și legislative sunt eliminate.
Dacă ajungeți la concluzia că un leasing operațional v-ar scuti de multe bătăi de cap, găsiți toate detaliile aici.
🔵 Produsul Business Green
Context. Tocmai pentru că sunt liderul pieței de mobilitate, Autonom și-a asumat responsabilitatea de a contribui la dezvoltarea unui ecosistem sustenabil, accelerând procesul de tranziție către o flotă verde, pentru a transforma soluțiile de mobilitate oferite companiilor și pentru a susține creșterea segmentului de utilizare a mașinilor electrice.
În acest sens, a atras o finanțare de 15 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții, a cumpărat 200 de mașini electrice Tesla (Model 3 și Y) și a lansat o soluție de leasing operațional Business Green.
În contextul în care viitorul auto se pare că va fi electric, soluția Business Green, pe lângă că acoperă nevoile de mobilitate ale clienților, le scade si temerile vizavi de ceea ce înseamnă adopția de mașini electrice, precum: autonomia la drum lung, încărcarea, costurile de mentenanță, avansul tehnologic și riscul valorii de revânzare.
Business Green oferă beneficii suplimentare față de serviciul clasic:
➡️ Mașină de înlocuire cu motor termic, timp de 15 zile/an, pentru a reduce grija autonomiei mașinii atunci când se pleacă la drum lung.
➡️ Asistență rutieră națională pentru momentele neprevăzute, inclusiv în cazul în care mașina rămâne fără autonomie.
➡️ Reducerea amprentei de carbon a companiilor. Poate nu știați, dar raportarea non-financiară a emisiilor directe a devenit o obligativitate pentru multe companii.
➡️ Costuri reduse cu mentenanța și carburantul.
➡️ Nu sunt de neglijat nici beneficiile oferite de autorități pentru utilizatorii de mașini electrice. Cum ar fi parcări gratuite sau finanțări la costuri preferențiale pentru proiectele cu impact în mediu.
Tot ce vreți să știți despre soluția Business Green și modul în care vine ea în întâmpinarea viitorului electric, găsiți aici.
🔵 Leasing Operațional Echipamente
Prin serviciul Autonom Equipment Lease, companiile pot închiria echipamentele de care au nevoie, nefiind necesar să le achiziționeze și astfel să blocheze resurse importante de capital.
Evident, închirierea echipamentelor se adresează persoanelor juridice, reprezentând soluția optimă pentru deducerea integrală a ratei lunare și pentru un cash-flow previzibil.
Mai multe detalii despre serviciu găsiți aici.
🔵 Transferuri cu șofer
Servicii premium de transfer, cu șoferi pregătiți și instruiți periodic astfel încât experiența să fie plăcută confortabilă și lipsită de evenimente. Vorbim despre transferuri aeroport-hotel, transferuri urbane și interurbane, circuite turistice și transferuri pentru evenimente speciale sau corporate.
Flota de transferuri este aleasă astfel încât să ofere un plus de confort, indiferent de distanța cursei.
Găsiți toate detaliile despre flotă și șoferi aici.
🔵 Asistență rutieră
Servicii de Asistență Rutieră, tractare, depanare, repatriere și door to door, on spot sau pe bază de abonament, în caz de accident sau defecțiune mecanică.
Asistența este asigurată 24/7 la numărul de telefon: 021.9111. Prezența la nivel național, atât cu platforme proprii, cât și prin parteneri.
Găsiți toate detaliile care vă interesează aici.
🔵 Mașină de înlocuire
Conform legii, în cazul unui accident rutier, dacă sunteți parte păgubită, aveți dreptul la o mașină de înlocuire. Da, da, dacă nu știați, așa spune legea, conform normei 20/2017, aveți dreptul să primiți o zi de înlocuire, clasă similară cu mașina avariată, pentru fiecare 4 ore de manoperă.
Astfel, Autonom oferă mașină de înlocuire pe toată perioada reparației: fără costuri și depozit, oriunde în România, kilometri nelimitați pe tot teritoriul țării.
Dacă vreți să aflați mai multe despre treaba asta, așa cum am vrut și eu, aruncați un ochi aici.
🔵 AutoRulate
Pentru cei care vor să-și cumpere mașini bune, dar nu neapărat noi, indiferent că vorbim despre persoane fizice sau juridice. Autonom oferă mașini rulate dintr-o gamă variată de autoturisme si vehicule comerciale.
Toare provin din parcurile de Leasing Operațional și Rent-a-Car, prin urmare sunt întreținute conform normelor producătorului, cu reviziile la zi și reparațiile efectuate doar în centre autorizate. Vorbim despre auto rulate cu o vechime de maximum 5 ani, kilometri reali și istoric transparent.
Dacă vă sună tentant, găsiți tot ce vreți să știți aici.
🔵 Închiriere vehicule comerciale
Închiriere pe termen scurt sau mediu dintr-o gamă variată de autoutilitare de până la 3.5 tone, cu sau fără dotări de refrigerare sau control al temperaturii, oriunde în România.
Mai multe detalii despre serviciu aici.
🔵 Întreținere flotă
Servicii centralizate de management anvelope sau spălare/igienizare a flotei, oriunde în România. Aplicația CarCentric ajută la gestionarea mai simplă și mai eficientă a operațiunilor de întreținere aferente oricărei flote.
Uite, vedeți aici.
Pe toate cele de mai sus le oferă Autonom în piața de mobilitate din România. Nu prea mai semănă doar a companie de rent-a-car, este?
Ah, am uitat să vă zic ceva. Vorbeam mai sus despre drumurile prin partea sălbatică a Norvegiei și de cei aproape 15.000 de kilometri pe care urmează să-i fac pe traseul București – Nordkapp – București. Ca să nu stau cu un morcov adânc înfipt în partea dorsală, din cauza eventualelor surprize neplăcute legate de mașină, mi-am luat abonamentul de asistență rutieră în vacanță.
De ce? Păi fiți atenți aici ce acoperă: asistență 24/7, tractare în caz de accident sau defecțiune tehnică și parcare. Iar dacă chiar ai pățit necazul, poți să mai alegi și unul dintre următoarele servicii: cazare, mașină de înlocuire, repatriere persoane sau repatriere mașină.
Toate astea pentru doar 119 lei? Adică liniștea mea la cap versus o masă la o cârciumă mai acătării? Nici n-am stat pe gânduri.
Pe bune, dacă aveți de gând să ieșiți din țară cu mașina și n-aveți chef să stați cu grija vreunui eveniment neprevăzut, sfatul meu este să aruncați un ochi peste abonamentul de asistență rutieră în vacanță. Dacă simțiți că ați fi mai liniștiți având așa ceva, să nu ezitați. Da, e foarte probabil să n-aveți nevoie de el, dar nu e mai bine să stai liniștit știind că ești acoperit în caz de ceva nasol?
Cam atât pentru moment. Ah, ba nu, mai am o întrebare: facem jurnal de călătorie, da? Cu articole, cu fotografii, cu tot tacâmul. Sau vreți să ne mai auzim peste fix trei săptămâni?
Iat-o și pe Cupra Formentor:
…
Drum fain! Vrem poze, video, d-astea!
💪😎👍
Comentariu beton!34
1. Autonom ăștia par mișto, cel puțin după felul elogios în care-i prezinți tu!
2. Normal că faci jurnal de călătorie! Fix cum ziceai: cu articole, poze și tot tacâmul!
3. Enjoy your Journey! We will enjoy your Journey too!
Comentariu beton!36
Autonom sunt super faini 🙂
Ne auzim peste 3 săptămâni.
Știi de ce? Sunt negru de invidie. Te urăsc.
Macar sunt sincer.
Drum bun!
Atât. Roger.
Comentariu beton!40
și io, mai ales pentru temperaturile nemeritate la care o să trăiască!
da’ respect profund pentru „a început cu AUTONOM, cu ei duc la bun sfîrșit”, deși sunt convins că ar fi avut mai mult de cîștigat cu unul dintre cei doi producători…
Comentariu beton!14
Alooo, domnu ! Cum peste 3 săptămani ? Pui mânuța și bagi poze ! Și text ! Că altfel să te pregătești de multe pene ! Zilnice !
Drumuri faine să ai !
Drive safely !
Comentariu beton!29
De-aseară eram curios ce mașină va fi, Furia sau altceva. Drum bun!
Drum bun!
Am pus imediat în aplicare ”dați un search pe Google pentru arhipelagul Lofoten” și e într-adevăr superb. Mi-am dat seama că am un puzzle cu acel loc și uitasem de el!
Iar mașina? mamă, un supercar!
Succes și în limita posibilităților, arată-ne câte o poză, două, trei …
Comentariu beton!18
Drum bun, îți doresc o experiență fabuloasă! P.S. Chestia asta cu leasingul operațional mă face să îmi deschid firmă 🙂
Drum bun, Mihai! Să ajungi cu bine și să ai parte de o experiență pe cinste!
Abia aștept pozele și jurnalul 😉
Drum mișto, așteptăm jurnalul de vacanță 😀 Pe opțiunea de asistență rutieră o să arunc și eu un ochi, plecăm și noi in concediu luna viitoare, mașina e nouă, ar prinde bine. Mulțumesc.
Eu zic ca merită si o dronă mică. Măcar un balon legat de telefon. Sunt momente când riscul merită. Nu te întâlnești de două ori cu Messi (proverb de pe aeroport). Să fie cu spor pozăresc!
Dap, tocmai ce-au fost arestați niște indivizi pe la începutul anului pentru zburat de drone pe teritoriul Norvegiei.
Hai să nu ne aventurăm în ce scriem pe aici. Poate unii chiar cred asta cu „merită riscul”. „hai să facem un selfie de pe vagonul trenului, că merită riscul de a ne carboniza”
Comentariu beton!18
https://uavcoach.com/drone-laws-in-norway/
https://www.aktual24.ro/politia-norvegiana-a-arestat-doi-cetateni-rusi-pentru-ca-au-pilotat-drone/
Deci musai dronă!
Drum bun!
Dacă nu faci jurnal de călătorie îmi dau demisia din funcția de cititor zilnic (da, o să suferi, îmi dau seama😀). Și te reclam și la ANPC🤪
Comentariu beton!23
Drum bun! Sa te întorci cu bine si sa ne povestesti cat de misto a fost!
Abia aștept pozele
Drumuri bune, have fun!
Sper din tot sufletul ca a doua oară să fie cu noroc ❤️
Aștept cu nerăbdare impresiile, inclusiv culinare 😉
Drumuri bune! Super experiență…!!! Te invidiez! Da, vreau jurnal de călătorie, poze și păreri despre mașină – chit că doar în visele mele aș putea cumpăra una.
Drum bun. Si bine inteles ca astept poze si comentarii.
Mă gândeam io că te sui pe cai mulți. Superbă caleașca!
Enjoy your trip! Să ne citim sănătoși în fiecare zi!
Drum bun, succes, sa-ti traiesti visul!
Si miluieste-te si de noi oropsitii care trebuie sa lucram, macar sa putem visa cu ochii pe pozele tale!
Masina arata bestial, asteptam detalii.
@MV, acum chiar te urasc. De cand doresc sa ajung la Nordkapp. Iar Cupra e belea de misto.
Lofoten, fara cuvinte, ca si Atlantic Road.
Astept pozele.
Sa inteleg ca e armistitiu ?
Comentariu beton!13
Drum bun! Asta e o calatorie de vis. Un 2020 planificasem sa vizitam Suedia. Nu am mai ajuns. Totul anulat din cauza unui virus nesuferit. A ramas in continuare pe lista. Norvegia, Finlanda si Suedia.
P.S. Asteptam stiri 🙂
Foarte interesant planul de călătorie.
Sigur vor fi imagini superbe. Ideea de a le împărți cu partenera de viață e grozavă.
Jurnalul de călătorie va fi așteptat de toată lumea. Drum bun!
P.S. Fără evenimente de data aceasta!
Comentariu beton!11
Drum bun zic și io! 👋Să vă plictisiți așa mult de răcoare ca să faceți poze multe și mișto. 🚙🚗
Îmi place ce-ai scris de Autonom, se pare că-i firmă serioasă și de încredere. Am notat.
Foarte intersante serviciile oferite de cei de la Autonom, despre care n-am avut habar, pana la articolul asta.
Mult noroc si zile senine in expeditie. Te invidiez.😉
„And you may find yourself in another part of the world
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile
And you may find yourself in a beautiful house, with a beautiful wife”😎
Talking Heads – Once in a Lifetime
Comentariu beton!16
Un om cu un vis, așa te văd eu pe tine și mă bucur că ți-l îndeplinești!
Cum să stăm 3 săptămâni fără tine, unde s-a pomenit așa ceva? Abia aștept să ne povestești tot!
Comentariu beton!12
Sigur ca vrem jurnal de calatorie!
Drum bun sa aveti!
Drum bun, Mihai! Frumos se arata deja din ce-am vazut pe Google!
Spor la condus si la JURNAL! 🙂
Drum bun si vreme buna sa ai!
Si nu uita: daca intri in Germania prin est (Dresda, Berlin, Leipzig), sa ai plinul făcut ca sunt foarte rare stațiile de benzina pe autostrada aia fără limita de viteza.
Drum bun, Mihai!
Așteptăm jurnal zilnic de călătorie și muuulte poze.
Scriu din Lillehammer, dupa ce ieri am incheiat o etapa din vacanta in Norvegia. Traseul Tromsø, Honningvåg, Nordkapp, Alta, Tromsø, Halstad, Svolvær si jumatate din Lofoten facut cu masina (Toyota Rav4 Hibrid, noua, inchiriata din Tromsø).
Doar doua comentarii am legate de asteptarile ce reies din textul tau:
1. Restrictiile de viteza – se merge incet spre foarte incet, este doar o banda pe sens (iar in Lofoten, intre Leknes si Å) chiar mai putin de atit. Trebuie multa rabdare si timp generos alocat drumului;
2. Salbaticie si pustietate – mai rar (sint “asezari umane” destul de dese, de unde si permanentele restrictii de viteza), si numai daca iesi de pe drumurile principale, ceea ce, avind in vedere pct 1, va necesita si mai mult timp alocat.
In rest, drum bun si sa aveti o experienta minunata!
Comentariu beton!14
🥳 Drum bun! Distracție faină! Cu poze și jurnal te rog! 🥳🍀🌅
Bueeeey, alo, cum adică „ne auzim peste 3 săptămâni”?!? Aute la el, cum încearcă să se tragă pe derier și să nu muncească 🙄
Pune mâna și bagă aci, lasă lenea!
Să trăim și noi măcar așa, prin reprezentanți, experiența asta.
Drum bun și fix așa cum își dorește suflețelul tău ăla mic și negru ❤️
Comentariu beton!24
Drum bun!
Pentru inceput daca ne poti arata si traseul pregatit.
Si apoi fara pauza, ca doar nu esti in concediu, deci pui si poze, video, jurnal de calatorie, iar de comentarii ne ocupam noi aici.
Jurnal de călătorie.
Cu poze.
Cu sneicși.
Drumuri bune!
Comentariu beton!11
Oooo daaa, buna idee, o poza cu sneicsii la cercul polar. Hai, ca nu ocupa mult loc în bagaj. Eu aveam o cunoștință care își poza canita de cafea peste tot pe unde mergea. Bine, canita a decedat între timp… papuceii poate au viata mai lunga, ca nu se sparg
Mă bucur că vi s-a oferit a doua șansă. Îmi pare bine și că doamna Mara vă va fi alături în partea cea mai spectaculoasă. Sincer, și eu aș comenta din dreapta în legătură cu viteza. Am avut o singură experiență la 200 km la oră. Mi-a ajuns. Aștept poze și impresii. Drum bun!
Drum bun!
Super mașină. Par să facă o treabă foarte bună cei de la Autonom, succes în continuare. Autonom mi se pare un nume foarte bun, sugestiv și de viitor. Și transferul cu șofer sună interesant, alături, desigur, de celelalte servicii specifice domeniului lor.
Da, vrem jurnal de vacanță, dacă se poate și cu rubrică de aventuri culinare.
Drum bun și să ne fie bine.Multumesc pentru pont,cred că nu costă o avere închirierea pe 2 zile…pot face o simulare?..revin,am făcut simulare,e in funcție de mașină.Multumesc oricum.
Drum bun! Jurnal de calatorie, DA!
Drum întins și vreme bună! Într-adevăr, priveliști de vis. Am ajuns și noi până la Trodheim, Drumul Atlanticului😊 Nu crezi până nu vezi!
Cred că îl vizitezi și pe Oldjohn!😁
Hahaha 🤣 Cu 200 km/h pe Autobahn, ce vis! Tocmai am traversat Germania de la est la vest si a fost tot drumul o lucrare si o limita de 80 – hai 100 pe ici, pe colo! 🤦🏻♀️ Dar poate tu esti mai norocos, mergand spre nord…. Oricum ar fi, drum bun si succes, proiectul e tare frumos, cu adevarat remarcabil!
Drum bun si sa va bucurati de experienta! 🙂
In primul rand iti doresc drum bun si fara incidente. Am facut drumul Bucuresti-Nordkapp si inapoi prin 2018, insa pe ruta Ungaria-Slovacia-Polonia-Lituania-Letonia-Estonia-Finlanda-Norvegia. Drumul a fost mai scurt si in principiu mi-a luat 5 zile pana in Nordkapp, cu trecere de ferry din Talinn in Helsinki, total vreo 8000 de km dus-intors.
Traseul pe care ti-l propui acum este mai lung si in general vei sta mai mult in Norvegia, iar peisajele sunt misto. Acum cateva recomandari pe care ti le dau:
1. Ia in calcul ca in perioada asta ziua in zonele pe care le vei vizita este foarte lunga si cu cat te apropie de cercul polar conceptul de noapte nu exista. Senzatia este foarte ciudata.
2. Benzina este destul de scumpa comparativ cu ceea ce este prin Romania. Mai mult in zona Norvegiei vei avea zone unde benzinarii nu sunt foarte dese.
3. Fii foarte atent la reni si mai ales este de bun simt sa dai un flash daca ai vazut prin zona reni. In Scandinavia accidentele cauzate de evitarea renilor sunt destul de dese.
4. Daca va plac cateii Husky vizitati o ferma de acolo si eventual faceti si o plimbare cu sania de vara trasa de caini, experienta face toti banii.
Comentariu beton!18
1. Daca-mi aduc bine aminte, Midnight Sun mai este pina pe 27 iulie in zona Honningsvåg/ Nordkapp. Daca resusesti sa rezisti, este un sentiment fantastic!
2. Cu cit esti mai la nord, cu atit este mai scumpa. Se apropie lejer de 2,5 eur/ l;
3. Desi este plin de semne de “Atentie reni!”, i-am vazut numai intre Alta si Honningsvåg/ Nordkapp, mergind f calmi, inclusiv pe drum.
Aștept să intri pe teritoriul norvegian, până atunci fac niste precizari fonetice pentru cine nu știe, ca fapt divers, nu că sunt eu mi dăștept:
Nordkapp se pronunță nurcap,Lofoten=lufuten,Oslo =ușlu.
Călătorie plăcută, sper că ai pus blaniță la șneicși!
Comentariu beton!23
sigur nu se citeste d-ul ala? e prima data cand aud asta
si da. O se citeste un „uo”
@animaloo, cel mai des am auzit așa cum am scris, dar sunt zeci de feluri de a pronunța, că imi vine să urluuuuu.
Desigur că sunt diferențe față de suedeză, nu sunt un expert, dar copchiii sunt.
Aham. Bine, norvegia are 5mil oameni si 6mil dialecte
Drumuri bune! Să ne ții mereu cu tine prin articole și poze!
Drum bun ! Sa aveti parte de distractie maxima si bineinteles …muuulte poze .
Sa auzim de bine !
Frumoasa masina! Va fi o experienta de vis si abia astept sa citesc jurnalul de calatorie. Ai sa razi dar tocmai am renuntat la o vacanta in Romania de vreo 6 zile pentru ca nu stiam de unde sa inchiriem masina si ne era teama de ce tepe ne putem lua. Te citesc de cativa ani dar uitasem de Autonom. Tin minte, dau sotului, chiar si leasingul operational ma tenteaza (pe el nu) pentru urmatoarea masina.
Drum bun! Si eu de-abia asteptam sa inceapa aventura! Sper ca vom avea noroc sa citim de jurnal de bord.
Drum bun, iar nouă lectură plăcută 😁, propun să plătim jurnalul de călătorie din banii de comentarii. Știu, mă calific doar la un episod, la cât comentez, dar încerc Marea Nordului cu degetul…
Așadar, după comentariul cu aparatul dentar ai fost trimis la Polul Nord. Bună alegere!
Jurnal
Jurnal
Jurnal
.
.
.
.
Drum bun și poftă bună! 😁
Cupra Formentor e o masina bestiala! Drum bun si distractie placuta 👍
Jurnal, + întrebare de baraj: Cupra, sau Renault? 🙂
Vei reuși de data asta. Drum bun! Jurnal de călătorie dacă ai timp.
jurnal cu poze si povesti SI despre mancare. M-as bucura foarte mult. Si pentru mine orice calatorie trebuie sa includa experientele culinare si inedite, si locale, si foarte bune, si idei si ponturi etc. Am aflat multe din povestirile tale despre unde si ce sa mananc in locurile in care voi merge, daca voi merge in toate, pe urmele tale
ce traseu urmezi?
altfel, sfaturile
– asa cum s-a zis, atentie in nord la reni.
– ai grija la viteza, in norvegia. Amenda este extrem de mare si, in functie de viteza, amenda poate include si zdup
in rest:
– drumurile sunt inguste dar minunate
– bafta la nordkapp sa prinzi vreme buna. vezi ca costa ~100lei/pers sa intri in zona
– acolo ai un camping chiar misto, nu extrem de scump
Drum bun și distracție plăcută! Așteptăm poze și review-uri.
Cat despre Cupra, aici în Spania, unde se și fabrică (nu uita ca e un Seat stilizat) nu se prea vorbește bine de ele. Design foarte frumos, dar mecanică proasta, mai ales cutiile de viteze DSG…
Drumul este senzational si merita facut macar o data in viata.
Cand am fost eu google a fost cam optimist si zicea de o viteza medie de 80 km/h care in realitate a fost doar 60 km/h asa ca un drum de 6 ore pe zi s-a transformat in unul de 8 ore + pauze. In ultimii 150 de kmvezinca o sa ai singura bucata de drum dreapta cat vezi cu ochii si tot acolo in pustietate este un stalp i alt cu o camera radar asa ca ai grija 🙂
Felicitari si spor la condus !
Drum bun și ușor, că frumos știu că e. Pot să ies la șosea să fac autostopul să ne iei și pe noi la plimbare cu frumușața asta, că de marți încolo, vreo săptămână, ne șpațirim per pedes prin zona din apropiere de Lofoten?
Despre Nordkapp: „Since 1664 people come here to look out into the sea and feel that they have completed something.”
Drum bun si asteptam poze cu natura salbatica, cu reni si cu Aurora boreala, cu fiorduri, cu soarele de la miezul noptii, cu satulete pitoresti in care se remarca casele rosii, cu mancare traditionala in stil viking precum capul de oaie fiert cu legume si pestele fermentat.
Se zice ca norvegienele sunt cele mai frumoase nordice. Asteptam confirmarea sau infirmarea acestei afirmatii.🙂
@Tia: tu chiar vrei să doarmă pe balcon?
🤣🤪🤣🤪🤣
@John Temple Vai, dar cum poti sa crezi despre mine asa ceva?😇 Ntz, ntz! Oricum sa zicem ca primesc raspuns la intrebare si Mihai o sa fie pe urma mazilit pe balcon, ei bine, in cazul asta nu cred ca o sa sufere fizic, el fiind calit la frig dupa calatoria de la Nordkapp ca si un viking.🙃
Drum bun fara peripetii. Neaparat poze din fiorduri… sotul meu viseaza de peste 20 de ani sa ajungem acolo… poate pe la pensie zic eu 😉
Da, vrem povești de călătorie și poze (și cu mâncare). Mă bucur că se va bucura și Mara de partea scandinavă a expediției. Nu mai auzisem de Cupra până acum, arată foarte bine.
Interesantă oferta de la Autonom cu asigurarea de călătorie de vacanță, este ceva foarte util.
Pentru tine: drum bun! Si tot ce tine de asta! Pentru noi: sa vii inapoi sanatos si sa ne scrii/fotografiezi despre tot!
Drumuri bune și make the best of it!😻
Jurnal, categoric. Amănunțit.
Muuuuulte poze, inclusiv cu platouri diverse.
Drumuri bune în aventura vieții tale!
Have fun!
Drum bun la frumusetile patriei lor.
Un politist din Nordkapp intreaba un martor : ce ati facut in noaptea dintre 23 oct si 22 May?
Frumoasă Cupra 😍😍😍 eu nu conduc dar când o văd (expusa in aeroportul din Frankfurt de exemplu, sau pe strada, desi rar) e altceva, simfonie oculară.
Drumuri bune și privelisti de vis ⛰️🏔🏞🌞🌊
Mihai, mi-e greu sa cred ca nu exista o legătura directa intre accesele de curaj de ieri si faptul ca știai ca azi vei fi la câteva sute de kilometri de casa. 🤔
Pe de alta parte, puteai sa o iei si pe Mara, Mara lua aparatul dentar si toata lumea era fericita. 😈
Iar tu din toamna plăteai ratele all inclusiv la un Porsche 911 Carrera GTS. 🤣
Drumuri bune si sa ne scriiiii…
Vezi? De-aia te iubesc, pui pasiune în tot ceea ce faci și, mai ales, o faci cu inima, nu-i uiți pe cei care ți-au întins o mână la nevoie, în momentele alea crunte! Să știi că ăsta e un mare lucru și eu apreciez mult oamenii de genul ăsta.
Aștept cu drag să citesc povestea ta cea nouă!
Drumuri faine, savurează tot ceea ce ți se-ntâmplă (mai ales că ești cu Mara în zona aia minunată)!
Drum bun si mult succes. Sa ai parte de o vreme minunata, si sa-ti duci visul la bun sfarsit!
Si daca ai timp si chef, as urmari cu multa placere jurnalul de calatorie tinut in timp real.
Dar, fa asa cum simti tu, eu, cel putin, te insotesc cu gandul, si ma bucur foarte tare!
Go, Go, Go!
Bucura te de tot, minunata experienta 🙂
Scrie cand poti si ai timp si chef, noi nu plecam, stam cuminti pe aici 😊.
Drum bun si numai bine.
Drum bun!
Drum bun! Să fie totul așa cum ți-ai imaginat și mai mult!
Neapărat jurnal, ferească sfântul fără! Și cum ziceau și alții, nu uita de pozele cu păpică 😁
Cu mașina aia și cu Autonom alături, drumul sigur va fi bun și frumos, nu-ncape-ndoială. Așa că să te bucuri de experiență până la capăt!
Ce fain! Atât de mișto e articolul încât cred că toți am simțit că plecăm cu voi! Așteptăm, cu interes și nerăbdare, jurnalul de călătorie.
1. E o bijuterie de masina.
2. Vrem poze si emotii.
3. M-ai molipsit cu entuziasmul tau. Ma bucur de parca eu plec 🙂
4. De-abia astept sa citesc pataniile din periplu!