Pe finalul anului trecut s-a umplut toată media de articole care spuneau că în 2025 s-a cam terminat cu parcarea gratuită pentru mașinile hibrid în București.
Știre care m-a interesat, pentru că eram în situația respectivă, mașina mea îndeplinind condițiile pentru parcare gratuită.
Aia e, mi-am zis, o să plătesc parcarea, n-a murit nimeni din atâta lucru. Nici nu m-am mai gândit la asta din secunda în care am aflat.
După care, sâmbăta trecută am ieșit la masă cu niște prieteni și m-am dus cu mașina, că era păcat să nu profit de modul senzațional în care se conducea în București. Era liber pe străzi cum nu mai văzusem din pandemie.
Ajuns la cârciumă, parcat pe loc albastru, dat sms să plătesc parcarea. Știți, eu sunt genul de neanderthalian care își instalează aplicații doar dacă n-are încotro, plătesc ca sălbaticii, cu sms.
Am trimis sms-ul cu plata și ce credeți voi c-am primit pe loc ca răspuns? Asta:
Moment în care am ridicat mirat o sprânceană, eram deja în 4 ianuarie, ar cam fi trebuit să expire excepția de la plată.
Imediat am intrat pe site-ul unde mă înregistrasem și-am găsit că s-a schimbat schimbarea. Ia uitați:
Odată ajuns acasă m-am reînregistrat și-n 24 de ore mi-a și venit răspunsul:
Intrucat autovehiculul pentru care solicitati inscrierea in Registrul informatic al autoturismelor electrice si hibrid indeplineste conditiile de inregistrare, va aducem la cunostinta ca pana la data de 2025-12-31, autovehiculul va beneficia de gratuitate in parcarile publice de utilitate generala de pe teritoriul municipiului Bucuresti, disponibile pentru consultare la adresa https://parkingbucuresti.ro. Gratuitatea va fi valabila incepand cu data prezentului mesaj.
Excepție de la plată până la finalul lui 2025. Drăguț, multumesc frumos Primăriei Muncipiului București!
Așa că, prieteni, dacă vă regăsiți în situația de a locui în București și de a conduce o mașină hibrid, zic să intrați pe site și să vă înregistrați (sau să vă reînregistrați, după caz).
În 24 de ore o să primiți răspunsul și veți putea parca gratis pe locurile marcate cu albastru care aparțin de Primăria București.
Cu plăcere!
P.S. Desigur, este valabil și pentru mașinile full electrice, doar că în cazul lor bănuiesc că nu existau dubii.
Mai, fără supărare, dar tot mi se pare curios că aia care se agitau că domne’ trebuie să plătească 5 lei ora de parcare, erau persoane cu mașini – dap, hibride/ electrice- de câteva zeci de mii euro… Și întrebarea era, oare de ce s a răzgândit ND??
Mă, nu chiar „toți”, eu nu m-am agitat absolut deloc, dovadă fiind că habar nu aveam că pot parca gratuit în continuare. Ca să nu mai spun c-am fi putut merge la masă cu mașina Marei care electrică și înregistrată, deci sigur-sigur nu plăteam parcare dacă ăsta era scopul meu în viață.
Cât despre de ce s-a răzgândit Primaria Generală, păi e logic și ușor de înțeles: ca să încurajeze achiziția de hibirid și elecrice care sunt mult mai puțin poluante. 🤷♂️
Mulțumesc pentru acest articol! Prietenul meu va beneficia de informațiile de aici.
Avec beaucoup de plaisir!
Să-ț’ dea ăl dă sus sănătate, că văzusem că e gratuit și anul ăsta, dar nu și că e nevoie de înregistrare.
Duamne ajută la toată lumea!
Traiasca familia lu’ matale! Am dat deja cu clicku’, astept confirmarea!
Bun așa!
pai da. Sa fiti bogati pe banii nostri. Nu se poate asa ceva!!!UO
na belea! acu’ tre’ să mai faci măcar un sitibreic cu banii economisiți; de parcă nu iereai destul de alergat, #vaidecaputau
Pe mine mă bucură că nu mai trebuie să fac nimic. Mi-era lene să-mi instalez aplicația sau să dau sms-uri de fiecare dată. 🤷♂️
Există un Dumnezeu al leneșilor😄
Trebuia să ai și tu un defect. Nu bei, nu (mai) fumezi, unde ajungem, ce naiba?!
Vasilescule, așa a fost și în Budapesta, capitală de țară vecină și prietină 😀
A dat liber la parcare la tot ce-i hibrid și full electric, apoi s-au trezit că frumos cu ecologia dar parcă lipsesc banii la buget. Până la urmă s-a scos gratuitatea. S-a tot schimbat schimbarea schimbării și acolo, deci nu a fost din prima scos.
N-am nicio îndoială că se va scoate și aici.
Eu m-am blocat la „mașină” și „cârciumă” în aceeași propoziție. Să nu poți tu sa bei un pahar de vin sau o cinzeacă înainte de masă… Nț, nț, nț..
mda…Iasul are primar….. hibridele nu au avut, nu au si nu vor avea niciun avantaj. doar electricele. ca si primul om merge cu o electrica (vechiuta de acum, ar trebui schimbata, nu?!), pe care o lasa la incarcat in fata crasmei supercentrale, unde isi bea cafeluta de dimineata pe terasa si saluta extrem de zambitor si fericit pe iesenii care il injura in gand. vara, desigr!
Meanwhile, metroul a mărit.calatoria de la 3 la 5 lei dar are in continuare parcare gratis;)). Și mai și slăbim oleacă in plimbare până la și de la statie. Știi e greu sa te dezlipești de bolidul motorizat dar crede-mă că merită fiecare drum pe jos face mai mult la sanatate decât tot plasticul din mașinile moderne.
Apropo de transport în comun, am avut o revelație după scumpirea asta (în calitatea de militantă frenetică pentru lăsat mașina acasă). In weekend trebuia să ajungem undeva și am zis: hai să mergem cu stb+ metrou (în locul respectiv nu puteam ajunge cu un singur mijloc de transport). Un calcul scurt arată ca pe fiecare ne costa 8 lei/ segment, deci 32 lei în total. Moment în care soțul meu a zis: ia hai cu mașina, că ne costă mult mai puțin și la întoarcere oprim în parc și ne plimbăm. Ceea ce am și executat.
Ce voiam să spun e că transportul în comun în București e încă mult mai ieftin ca în vest. Dar e neapărată nevoie de o integrare stb-metrou pentru bilete. Una reala, nu intenția aia de bilet comun (dacă nu știți, a fost o tentativă de bilet comun. Costa 5 lei si putea fi folosit combinat pentru metrou și stb. Doar ca putea fi cumpărat doar de la metrou. Sau cel puțin așa a fost inițial. Dacă foloseai întâi stb, nu aveai optiunea asta).
Repet, merg mult cu transportul în comun, nu mi-e silă de aglomerația din metrou, o prefer oricând statului în trafic. Dar există și o parte financiară, cum zicea un clasic😄: când sunt mai mulți călători, mașina e mai ieftină
5 lei biletul de metrou echivalează cu 1 euro. Ultima data când am fost în tari cu apa calda: 1 euro la Napoli, 1,5 la Roma, 12 euro/10 călătorii la Barcelona. S or fi scumpit între timp… 🤭 acuma, ca să facem o aroganta, la Roma mai mergeam gratis cu o cartela de pensionar 😂
napoli nu e tara cu apa calda!
la barcelona un card de 10 e 12.5, dar un bilet e 2.25.
Asa si in Bucuresti: 10 calatorii is 44 lei.
In Stocolm o calatorie e aproximativ 20lei.
Problema stb-metrorex ii ca apartin de entitati diferite, deci nu ai cum sa faci un bilet unitar.
@Bertha: pai da. Uneori e mai bine/ieftin/comod cu masina. Mai ales daca nu platesti parcarile.
eu am stat in suedia 3 luni fara masina si am simtit ca is mega blocat. Nu puteam sa fac nimic deosebit. Mi-am luat un monitor de 34” si sa ma vezi prin autobuze cu ditamai cutia. brr
E adevărat că transportul în comun din București este mai ieftin decât în vest dar și salariile din România sunt mai mici decât în țările din vest. Așa că nu văd de ce am face această comparație. Daca aplicăm regula de 3 simplă, în care ținem cont și de salariul mediu în Ro vs. salariul mediu țară V, s-ar putea să nu mai reiasă că la noi transportul e mai ieftin.
Nu vreau să a mă dau rotund pe la colțuri, dar în aceasta vacanță de sărbători am mers cu mijloacele de transport în comun cu familia și doar când au insistat că sunt înghețate de frig am luat un uber din statia de autobuz, care a ajuns după ce a trecut autobuzul dar era deja comandat ;).
In Cluj Napoca, transportul public este foarte curat și vinerea este gratuit pentru toți.
In București este gratuit pentru școlari și preșcolari.
In București, metroul este mult mai curat și plăcut decât în multe țări cu apa calda, și mai sigur și fără cântăreți afoni ( compar cu Paris de exemplu)
Dpdv financiar as putea sa merg lejer cu orice fără să mă afecteze diferența de cost, dar prefer metroul pentru rapiditate și peace o mind, nu caut loc de parcare și nu mă îngrozesc de meltenismul din trafic, că sa nu zic că îmi stric karma.
Am condus diverse mașini prin București unele cu multe sute de cai și electrice, prefer oricând metroul.
Nu mai zic că plimbarea la și dinspre metrou face mai bine la sănătate și mușchii spatelui decât orice masaj ar avea în scaun mașina personală.
abonament stockholm: 95e.
abonament bucuresti: 28e
Stii cum e. Suedia e o tara mai bogata decat Romania. E normal ca puterea de cumparare se fie mai mare. Nu e dat de „pret” ci de „venit”. Pentru ca la final autobuzele costa identic. Curentu costa si el aproape pe acolo. Benzina..
In plus, problema nu se pune ca e mai scump in tarile cu apa calda. Ci ca „merg cu masina ca e prea scump”.
Se răcește la nivel.mediu european în București deja. Ca nivel de trai. Faptul că toți saracii merg cu automobilul e doar din comoditate și faptul că locuiesc departe de job și de școală copiilor. Intr o țară civilizată capitala europeana oamenii merg cu transportul public. Știu șefi de multinaționale in București care fac asta, dar nu prea se leagă nimic de subalterni ;).
On a positive note, reducerea de impozit pt hybryde a scăzut de la 95% la 50%, pt cine avea 3 L hybrid se simte la buzunare ;)). Restul cu motor de bicla motorizata nu sunt prea afectati
Booooaaaa! Am fost în Bucureşti de Crăciun şi am parcat cu ParkingBucuresti, eu având maşină electrică. Habar n-aveam de chestia asta. Ştie cineva dacă trebuie făcut ceva să beneficiezi de gratuitate? Eu am număr de Viena. Mulțumesc!
Da, nu ți se aplica gratuitatea e doar pentru mașinile din București după înregistrare la primărie primești o vigneta specială. Și Nr e recunoscut în sistem astfel poți folosi parcările fara sa achitați taxe pe locurile marcate albastru.