Am constatat și eu pe propria-mi piele de ce luna august chiar este luna concediilor. În iulie n-am stat nici 10 minute la Kulata (punctul de trecere al frontierei din Bulgaria spre Grecia).

Alaltăieri, când am plecat din nou spre Grecia, coada de mașini avea undeva pe la 3-4 kilometri, am stat la Kulata mai bine de o oră și jumătate.

Dar nu despre asta voiam să vă povestesc azi, ci despre continuarea logică și firească a articolului în care vă explicam că civilizația se face cu amenzi.

Primul șoc l-am avut la noi, la Giurgiu – Ruse. Se stătea la coadă pe o singură bandă, pentru că începea coada de undeva de pe pod. Doar că, după curba mare la dreapta, exact înainte de linia dreaptă spre cașcarabetele poliției de frontieră, exista încă o bandă. Bandă pe care nu se circula și care, tocmai ca să nu se circule, era blocată cu opritoare din alea mari de plastic. Dar pâna-n opritoare erau vreo câțiva zeci de metri de șosea liberă.

Evident, se vedea din cosmos că n-aveai de ce s-o iei pe acolo pentru că în capăt e blocată. Detalii. Cel puțin zece mașini s-au dus până la opritoarele de plastic, după care au intrat liniștite în fața celor care așteptau cuminți în coloană. Pentru că de ce nu? Fraierii să aștepte, ei au de ajuns mai repede la plajă.

Aveți o singură încercare să ghiciți din ce țară erau numerele de înmatriculare ale mașinilor respective.

Din fericire, la Giurgiu-Ruse nu cred c-am stat niciun sfert de oră, deci n-am avut când să mă și enervez. Dar tot m-am întrebat cu voce tare: „de ce-i lăsați să intre, DE CE?!”.

După care am ajuns la Kulata și-am dat piept cu realitatea unei cozi care începea cu mult înainte de intrarea în punctul de frontieră, cum ziceam, cu vreo 3-4 kilometri înainte.

Mă rog, asta era situația, n-aveam ce să facem decât să ne punem la coadă și să ne rugăm să dureze cât mai puțin.

Ei bine, la un moment dat șoseaua aia pe care stăteam noi să așteptăm trecea pe lângă două benzinării aflate una lângă cealaltă. V-am făcut un desen (sper să apreciați munca mea de artist grafic desăvârșit) din care sper să se înțeleagă mai exact ce vreau să spun.

Așadar, ambele benzinării erau legate de drumul principal prin breteaua pe care o vedeți și-n opera mea de artă. Știți, fără breteaua aia e mai greu să ajungi să alimentezi.

Prieteni, n-am degete la mâini și la picioare să număr câte mașini au ieșit din coadă și-au luat-o pe bretea. Bretea care avea maximum 200 de metri lungime. Pur și simplu ieșeau din coadă și mergeau pe bretea, doar ca să iasă cu 200 de metri în față, să scutească 200 de metri de stat la coadă. Să fie șmecheri!

La prima mașină pe care am observat-o ieșind din coloană, naiv fiind, m-am gândit că s-o duce omul să alimenteze înainte să intre în Grecia, că e mai ieftin carburantul la bulgari. N-apucasem să-mi termin gândul când am văzut că nu oprește la niciuna dintre benzinării, ci pur și simplu merge pe bretea, după care cere voie să reintre în coloană. Terenul e plat acolo, e în plin câmp, n-aveai cum să nu vezi.

După prima mașină, a urmat exodul. Fix cum văzusem și eu ce-a făcut ăla, au mai văzut și alții din coloană. Moment în care au avut o revelație: „bosule, ce jmekerie a făcut ăsta, ia să bag și io”. În câteva minute se făcuse coadă și pe breteaua aia. Niciunul dintre ei nu s-a dus la vreuna dintre benzinării, toți au vrut pur și simplu să șunteze coada. Acum înțelegeți ce ziceam cu câteva zile în urmă?

Din nou, aveți o singură încercare să ghiciți naționalitatea celor care ieșeau din coloană, după care te rugau, cu tupeu și nesimțire, să-i lași să reintre cu 200 de metri mai în față.

sursa foto: freepik.com