[drumul spre Cercul Polar – ziua 3]

Când am hotărât că mă voi opri în orașe fără potențial turistic și mi-am stabilit și Kiel printre ele, nu mi-am imaginat nicio clipă că Kiel ăsta nu că nu e oraș turistic, e moartea pasiunii în materie de turism.

Cred că este de departe cel mai anost oraș pe care l am văzut eu până acum. Nu e urât, nu e murdar, oamenii par mega-civilizați, dar n-are nimic interesant. NIMIC.

Nici măcar poze n-am avut unde și de ce să fac. Vă zic, singurul obiectiv turistic din orașul ăsta e Sala Sporturilor, adică locul ăla unde Kiel i-a bătut pe dINAMO la handbal masculin de câte ori i-a prins. În rest, vizitatul Rădăuțiului pare o activitate mult mai palpitantă decât să te plimbi prin Kiel.

Apropo, am aflat de ce se numește Kiel. Am mâncat în prima seară un hamburger care cântărea un kil. Cred că de-aici vine și numele orașului. Wink-wink. N-am fost în stare sa termin hamburgerul ăla, iar eu nu mă joc când vine vorba de mâncare. I-am făcut poză, dar arată mult mai mic decât era în realitate.

Hai să vă zic și o treabă care mi-a plăcut de m-am pișat pe mine. Pentru că da, oricât de plictisitor ar fi orașul ăsta, există și ceva care mi-a plăcut tare de tot. Sâmbătă dimineața, la ora locală 8:30, într‐un hotel plasat la stradă și aflat la 10 minute de mers pe jos de centrul Kielului, se auzeau doar păsărele. La propriu, am vrut să înregistrez cu telefonul.

Da, frate, era atât de liniște încât tot ce se auzea erau păsărele, treabă care pe mine m-a spart. Stăteam pe balconul camerei cu o cafea în mână, ascultăm păsărele alea cum ciripesc și simțeam cum mi se liniștește creierul.

Așa, revenind, o fi plictisitor Kielul, în schimb, foarte aproape există un orășel numit Laboe, care e pus fix în locul în care Canalul Kiel intră în marea Baltică. Ei, aici, în acest orășel, există un submarin german, din al doilea război mondial, care se poate vizita. Pe numele lui U-995, nu e în apă, e casat și pus pe mal, dar important este că se poate vizita.

Nu că n-am stat pe gânduri când am aflat, dar m-am urcat în primul vapor care pleca din Kiel pe direcția Laboe. Așa ceva n-aveam cum să ratez.

Aici trebuie să fac o paranteză. Sunt fascinat de filmele, de serialele și de cărțile ale căror acțiuni se petrec în avioane sau în submarine. Am citit multe cărți, am văzut multe filme și seriale (unele dintre ele bune, altele extrem de slabe) doar pentru că acțiunea lor se petrecea în avioane sau submarine. Da, m-am uitat la niște porcării în inimaginabile, doar pentru că mă fascinează aceste două subiecte: submarinele și avioanele.

Faza e ca avioane am tot văzut. Am intrat și în cabina comandantului, am mers și cu un simulator, pe partea cu avioanele stau bine.

În schimb, submarin nu văzusem niciodată de aproape. Cândva, mi-a promis o fată că mă duce să vizitez un submarin al Marinei Române. Cu urcat la bord, cu vizitat, cu tot ce trebuie. Dar după ce a profitat carnal de trupul meu superb, a dispărut cu tot cu submarin. M-am simțit sedus, abandonat și torpilat.

Bine, și eu fraier, că dacă aș fi stat să mă gândesc numai un pic, m-aș fi întrebat care submarin al Marinei Române? De când are Marina Română submarine? Practic, m-a făcut ca pe puii de găină, a profitat de mine și de trupul meu de Adonis, pe baza unui submarin care nu exista.

Acum înțelegeți de ce n-aveam cum să ratez ocazia de a vizita un submarin adevărat? Ceea ce am și executat.

Am fost, l-am văzut, m-am plimbat prin el și m-am bucurat ca un copil de fiecare secundă petrecută în interiorul lui. Și tot în fiecare secundă mă întrebam: „oare cum rezistau oamenii ăia în cutia asta de conserve fără s-o ia razna?”.

Vă las mai jos pozele de la submarin, poate reușesc să vă transmit măcar o bucățică din bucuria pe care o aveam eu când le-am făcut.

Călătoria la Cercul Polar este motorizată de Autonom, liderul pieței de mobilitate din România.

Companie sută la sută românească, Autonom funcționează printr-o rețea națională unică în 36 de orașe din România, precum și în două orașe din Ungaria. În total, operează o flotă auto de peste 13.ooo de mașini și oferă soluții integrate de mobilitate și finanțare:

➡️ Rent-a-car

➡️ Leasing Operațional

➡️ Produsul Business Green

➡️ Leasing Operațional Echipamente

➡️ Transferuri cu șofer

➡️ Asistență rutieră

➡️ Mașină de înlocuire

➡️ AutoRulate

➡️ Închiriere vehicule comerciale

➡️ Întreținere flotă