V-am tot povestit pe aici cum s-a transformat o seară cu o glumă, făcută la casa de marcat, într-o adevărată campanie a surprizelor. Și vă promiteam că vor continua. A sosit momentul să mă țin de cuvânt.
Dar voiam să vă spun că surpriza de azi este de departe preferata mea. Când m-au chemat cei din echipa Lidl s-o văd pentru prima oară, mi s-a facut pielea de găină pe mâini. Mă uitam la tipul ăsta, la Marian, care este de fapt un om în toată firea, cum s-a transfigurat tot și s-a transformat instant într-un băiețel bucuros și emoționat care și-a văzut visul cu ochii. Și mă gândeam că așa trebuie să fie și astea-s lucrurile care contează și care trebuie sa se intâmple în locul unde lucrezi, ca să ai puterea să dai înainte.
În urma celorlalte articole în care am scris despre surprizele făcute de Lidl propriilor angajați, am primit și comentarii de genul „mai bine le dădeau niște bani, ar fi fost mai bucuroși”. Well, cred cu tărie că în viață exista foarte multe momente în care banii nu contează deloc. Pun pariu pe orice că omul ăsta, Marian, nu se gândea deloc la ziua de salariu în momentele ălea când i se citea fericirea pe față. Și mai cred că dacă l-ar fi întrebat cineva dacă nu cumva vrea să schimbe surpriza în bani, ar fi răspuns cu un „nu” din toată inima lui. Bucuriile și fericirea nu țin aproape niciodată de partea materială. Eu, când îmi aduc aminte de chestii mișto, este întotdeauna vorba despre experiențe, niciodată despre vreun bonus sau despre vreun salariu mărit. Și cred că nu e valabil doar pentru mine. Motiv pentru care îmi scot încă o dată pălăria imaginară.
Ca să închei și să vă puteți uita la video, nu știu nivelul de salarizare al angajaților Lidl, nu cunosc ce sistem de bonusare au în companie sau ce prime se dau de Crăciun pe acolo, dar știu cu siguranță că orice angajat și-ar dori să lucreze într-un loc unde managerii lui sunt la curent cu pasiunea lui cea mai arzătoare. Dacă nu ma credeți, gândiți-vă câți dintre șefii voștri au idee ce v-ar plăcea cel mai mult sa faceți pe lumea asta. Și aveți răspunsul!
Gata, aruncați un ochi aici. O să vă placă.
Bine ca ai schimbat subiectul si ai trecut la sensibilizarea corasonului, ca altfel crapam de nervi azi cu Trump al lor…
Felicitari, Lidl, once again!Crezi ca mai au posturi libere?Suna al dracu’ de tentant sa te duci la serviciu si sa te rasplateasca cineva cu apreciere pentru faptul ca existi! Aceasta a fost o forma de pamflet…a nu se lua in considerare prea rau, poate ma da afara cineva…si pe urma, ranjesc pe strada, citind bloguri interesante…si-atat! 🙂
@Crisa, stai linistita. Daca suntem dati afara facem blogul „oamenilor care il citesc pe Vasilescu si au fost dati afara”. Sunt sigur ca vom avea milioane de cititori.
Multam fain pentru sustinere, Georgian! Aproape ca-mi doresc sa ma dau singura afara azi… :))) Cu asemenea perspectiva in gand, na! 😉
@Crisa, au ditamai campania de angajări, deci cred că au.
Este o schimbare. Faptul ca si in Romania se pune accent pe omul care face ca o companie sa fie ceea ce este. Omul cu sentimente si emotii, care simte ca el conteza cu adevarat.
Comentariu beton!13
Touche! Sentimente si emotii – definitia vietii…
Printul nostru invarte de zor bagheta in cazanul cu emotii, dar tot simt ca are furie in tample cu alegerile astea…
@Crisa, pe mine ma doare capu la piept de „atata” alegeri. Astia din state tot mai au unde sa se duca, am inteles ca deja sunt autocarele pline catre Canada, dar noi unde ne vom duce dupa alegeri? Nu imi surade ideea de a emigra in Republica Moldova. Din cauza climei, sa nu intelegeti altceva, Doamne fereste, apara si pazeste!
Asa m-a plesnit o idee…domnu’ Vasilescu, nu ne faceti si noua,sustinatorilor inflacarati, un pustiu de bine si va ganditi sa candidati undeva, oriunde, poate-poate patrundeti in forurile superioare, pentru o Romanie altfel?De cate semnaturi mai avem nevoie?In functie de raspunsul la intrebarea anterioara, ne putem imagina sau nu deschiderea clipului electoral cu Mihai Vasilescu, ochi mijiti, zambet moderat, tigara electronica this time, ca deh!, sunt nefumatorii aia ciudati de pe planeta, care nu au placeri delicate precum artistii, lansare a la Superman p eorbita constiintei atrofiate de romanime supusa….eu pot continua toata ziua…
@Crisa, m-am gândit de multe ori la asta. N-aș avea nicio șansă. Nu sunt făcut să mint oameni si să promit chestii de care nu mă pot ține.
@Georgian, și n-ai cum să minți că te bucruri sincer. Uită-te la fața lui, ca e făcut pe el tot.
Dacă ar fi primit bani, cu siguranță nu și-ar fi implinit acest vis cu ei. I-ar fi cheltuit in alte scopuri și visul ar fi ramas doar un vis. In felul ăsta a rămas cu o amintire de neuitat. Chiar i se citea fericirea pe față. Bravo, Lidl! Intr-adevăr rămâi surprins.
@Roxana, exaaaaaaaaaact. Indiferent câți bani ar fi primit, tot nu ar fi avut aceleași trăiri.
Cât de fain e să vezi un om mare bucurându-se ca un copil 🙂
Momentul acela în care Marian spune: „mă copleșește așa” și își pune mâna pe inimă, e wow 🙂
@lotusull, mie mi s-a zgribulit pielea pe mâini.
Chiar citeam zilele trecute un articol in revista Cariere despre faptul ca cel mai bun promotor al unui brand este angajatul. Spunea acolo ca bucuria este starea aceea pe care n-o poti tine ascunsa si ca simti sa o dai mai departe. Catre oamenii cu care intri in contact. Si ca experientele placute, oferite angajatului, sunt de cele mai multe ori mult mai importante decat banii.
Lidl pare ca a inteles acest lucru.
Felicitari!
@Elena, când te uiți la imagini îți vine să zici „ce mare lucru”. Ei bine, chiar e.
Uite că lui Hillary nu i-a fost suficient.
Dar lăsând acum America la o parte, ar fi fain daca mai multe companii ar gândi la fel ca Lidl.
@GabiI, da, am avea de unde alege.
Super! Citeam articolul tau si am dat play clipului, insa in timpul asta nevasta-mea ma toca la cap cu – subiectul zilei – alegerile din State. Pana la urma m-a intrebat ce-i cu filmuletul la care ma uit asa ca i-am spus povestea ta cu Gabriel. Cand am ajuns la surpriza din parcare mi s-a frant putin vocea. Ca asa-s eu, mai sensibil…
@Nickname, hai că m-ai făcut să zâmbesc duios.
Băi, e tare! Imi vin replicile, şuvoi! Da’, mai bine mă abţiu şi fac un număr de stand-up!… N-am mai făcut, ce e drept! Da’ nici n-am mai avut treabă cu astfel de chestii!
Nae Nicolae, frate!
Asta înseamnă să-ți pese de angajați și să îi fidelizezi. Dacă vine mâine Cora și îi oferă un salariu oleacă mai mare, ce credeți că va spune?
@xenopol, boss, jos pălăria pentru comentariul ăsta!
fara cuvinte. nu totul se rezuma la bani. trairile, emotiile nu pot fi inlocuite. un astfel de moment il pastrezi toata viata cu tine, pur si simplu te va marca. cu cat mai multe momente de genul cu atat mai mult poti spune ca traiesti si existi.
@marius, crezi că omul ăsta, Marian, își va aminti peste cinșpe ani ce salariu avea in luna octombrie a anului 2016? Niciodată. Dar de zborul ăsta, cu siguranță, da.
@Mihai exact despre asta este vorba, acel moment. ca iar imi aduc aminte de „momentul” denimosilor si nu mi-am putut incarca unul din momentele mele 🙁
@Marius, ahahahaaaaaaaa. Ai să-mi reproșezi toată viața, nu? :)))))))
Discounterul german Lidl, prezent pe piaţa locală cu aproape 200 de magazine, are peste 4.200 de salariaţi în România, iar cei mai mulţi lucrează în magazine pe poziţii de vânzător sau lucrător comercial.
Salariul minim brut al unui vânzător din magazinele Lidl România este de 1.697 de lei (1.234 de lei net), iar cel pentru treapta superioară la care un vânzător poate ajunge este de 2.797 de lei brut (1.969 de lei net), cu tichete de masă incluse, spun reprezentanţii lanţului de magazine. Ei precizează însă că salariului i se adaugă asigurare medicală şi alte avantaje în bani, produse sau bonuri valorice, precum şi traininguri. „De asemenea, Lidl remunerează fiecare minut lucrat (peste program – n.red.) şi oferă progresiv creşteri salariale şi zile de concediu adiţionale. Astfel, în primul an calendaristic un salariat are 21 de zile de concediu, în cel de-al doilea ajunge la 23 de zile, iar în cel de-al treilea la 25”, adaugă aceştia.
Potrivit datelor ZF din piaţă, grupul german Lidl plăteşte printre cele mai mari salarii din retailul alimentar autohton. Nemţii au fost de altfel întotdeaua printre cei mai deschişi în ceea ce priveşte salariile minime sau medii din companie, declarând şi anterior nivelul câştigurilor angajaţilor din magazine. Mai mult, anterior oficialii Lidl spuneau că un vânzător al unui magazin al lanţului din Bucureşti câştigă cu până la 30% mai mult decât un angajat pe aceeaşi poziţie într-un mic oraş de provicie, diferenţele salariale fiind date de costul vieţii şi de raportul cerere-ofertă de pe piaţa muncii pe de-o parte şi de experienţă şi vechime pe de altă parte.
Autor: Cristina Rosca
@Adina, mie imi sună bine.
Un angajat multumit si fericit inseamna productivitate marita! Nu gandesc prost nemtii! Bravo! Se vedea placerea pe fata lui.