povesteam acum vreo două săptămâni cum am ajuns eu la concluzia că anvelopele de iarnă nu sunt doar așa o poveste de adormit șoferii. Dar ce nu știți încă este continuarea acelei povești. Credeți-mă, merită.

Pentru cei cărora le e lene să dea click pe link-ul de mai sus, o să fac un foarte scurt rezumat. Vă spuneam cum o frână de urgență, în condiții de iarnă și temperatură de minus 16 grade Celsius, m-a convins brusc și pentru totdeauna că anvelopele de iarnă nu sunt doar așa o poveste de marketing.

Prin urmare, după ce am mulțumit Marelui Manitou c-am scăpat întreg, în aceeași zi m-am dus și mi-am cumpărat anvelope de iarnă. Singura problemă care s-a ivit ar fi că în seara aia a început să ningă. Prin urmare, a doua zi, când am plecat spre vulcanizare cu anvelopele cele noi în portbagaj, am trăit un șoc. La absolut toate vulcanizările erau cozi din alea kilometrice, nici gând să te apropii de vreuna.

După ce am trecut pe la toate vulcanizările pe care le știam eu și-am constatat că n-am nicio șansă să schimb în ziua aia anvelopele, debusolat, am tras pe dreapta și mă gândeam cum naiba să fac. Eram dispus chiar să încerc un drum la Vâlcea, mă încurajam spunându-mi că poate acolo n-o fi aceeași nebunie.

Până la urmă, mi-am adus aminte de o vulcanizare din Pipera, adică undeva la marginea Bucureștiului. Vulcanizare unde în zilele normale nu era aproape nimeni, că cine naiba să se ducă până acolo. Hai să încerc mi-am zis.

Am ajuns și socoteala mea s-a dovedit cât de cât corectă. În sensul că erau ceva mașini, dar nu se formaseră cozile kilometrice din oraș. Încă.

Cum am intrat în curtea vulcanizării, cum a apărut lângă mine un angajat, paznic sau ceva, care mi-a dat un bon de ordine. Aveam numărul 45. Tot el m-a băgat într-o parcare laterală și mi-a zis să aștept acolo până-mi vine rândul sau până albesc. Care o fi să se întâmple prima. Ceea ce am și executat.

Faza ce mai tare e că din locul în care așteptam, vedeam perfect intrarea în vulcanizare, adică fix locul unde se opreau prima dată toți cei care voiau să schimbe anvelopele. Și uite așa am asistat în următoarele șase ore (da, atât a durat până mi-a venit rândul) cum se putea îmbogăți nenea ăla, angajatul care-ți dădea bonurile de ordine. Zic „se putea” pentru că de îmbogățit nu s-a îmbogățit.

Nu știu dacă existau camere de luat vederi sau o făcea el din proprie inițiativă, cert este că-i refuza pe toți cei care voiau să-i dea șpagă ca să-i bage mai în față. Era extrem de revigorant să observi cum măcar unul din cinci șoferi voia să-i dea șpagă, paznicul îi refuza, iar ăia întorceau mașinile și plecau nervoși. Iar partea cea mai mișto este că peste ceva vreme mulți dintre ei se întorceau spășiți și-și luau bonul de ordine ca toți ceilalți. Pentru că unde naiba să se și ducă?

Vă spun, paznicul ăla putea să facă o mică avere în ziua aia. Păi eu am primit numărul 45, iar când am plecat de acolo se ajunsese la 239 și măcar jumătate dintre ăștia ar fi dat bucuroși o șpagă egală cu contravaloarea manoperei pentru schimb.

Ăla a fost momentul în care am învățat cealaltă lecție valoroasă: să nu aștept niciodată să vină iarna cu adevărat ca să fac schimbul de anvelope. Pentru că povestea asta se repetă în fiecare an. Habar nu am de ce, probabil din cauză de memorie de pește de acvariu, toată lumea așteaptă până să se îndure să meargă la vulcanizare să-și pună nenorocitele alea de anvelope de iarnă. Nu și eu. În prima săptămână a lui octombrie, indiferent de temperaturile de afară, poate să fie și vreme de plajă, mă duc să le schimb. De ce aș aștepta să mă înghesui, când pot să nu?

Sfatul meu prietenesc pentru voi este să faceți fix același lucru. De venit iarna oricum vine, dar de ce să vă ia și pe voi pe nepregătite?

Iar dacă nu v-ați cumpărat încă anvelopele de iarnă, vi-i recomand cu căldură pe cei de la anvelope.ro. Oamenii au una dintre cele mai variate game de anvelope, găsiți la ei ce-și dorește suflețelul vostru, de la low-budget la super-premium. Evident, toate pe binecunoscutele categorii: anvelope de iarnă, anvelope all-seasons și anvelope de vară. Plus transport gratuit pentru orice comandă de la două anvelope în sus, desigur, cu condiția ca livrarea să aibă loc în zona de acoperire a curierului.

Tot cei de la anvelope.ro sunt unici importatori și distribuitori, în România, ai anvelopelor Davanti. Am vrut să văd care e treaba cu brandul ăsta și-am citit un pic despre el. Iar ce-am citit sună foarte bine: anvelopele astea Davanti sunt testate în condiții meteo extreme. De exemplu, gama de anvelope Davanti Wintoura a fost testată pe autodromul Airport Proving Grounds din Ivalo, Finlanda, acolo unde există cel mai lung sezon funcțional în condiții arctice, în aer liber. Adică din octombrie până la sfârșitul lunii aprilie.

Testele au constat în diverse probe foarte dificile pe zăpadă și gheață, cum ar fi: rotire în cerc pe gheață, performanță în viraje, frâne pe gheață, diferite manevre pe gheață și zăpadă, urcarea unui deal acoperit de zăpadă. Cam astea sunt lucrurile pe care vrei să le afli despre viitoarele tale anvelope de iarnă, nu?

Dacă v-am stârnit curiozitatea, găsiți pe site toată gama de anvelope de iarnă Davanti.

Încă ceva foarte important, indiferent ce model de Davanti v-ați cumpăra, vi se oferă garanție nelimitată. Probbail o să vă întrebați pe ce se bazează ca să poată oferi o astfel de garanție. Iar răspunsul vine de la sine, pe asta pe bazează:

➡️ Pe inovație. Formula de siliciu îmbunătățită și designul inovator al benzii de rulare. Tehnologiile avansate oferă o manevrabilitate optimă, eficientă și confort.

➡️ Pe performanța. Performanța este în „inima” fiecărei anvelope Davanți. De la aderența ridicată pe drum umed la valori scăzute de zgomot la rulare.

➡️ Pe calitate. Performanță și calitate superioare la un preț imbatabil. Materiale de calitate superioară și desen avansat pentru banda de rulare, care oferă încredere.

➡️ Pe siguranță. Aderență pentru toate anotimpurile și un design dinamic pentru o rulare lină. Fiecare model al anvelopelor Davanți este testat pe baza unor criterii de performanță dure pentru a asigura siguranța.

Acestea fiind zise, să știți că eu n-am glumit, exact pe 7 octombrie mă voi prezenta la vulcanizarea de la mine de la colț și voi încălța Furia Albastră cu Michelin-urile mele Alpin 5, că mai am niște drumuri lungi de făcut toamna asta și nu vreau să mă ia iarna pe nepregătite.

sursa foto: freepik.com