Ziua a patra din ROCHARGE by Vitesco Technologies a fost și singura zi în care am testat două mașini: Renault Mégane E-TECH și Volkswagen ID.5.

Cu Mégane-ul electric mă mai jucasem și la Marbella, când a fost lansată oficial, deci cam știam la ce să mă aștept. O electrică gândită de la zero pentru a fi electrică, o mașină de 218 cai putere care mai este și extrem de frumoasă. Cel puțin după părerea mea, dar eu sunt și subiectiv, pentru că sunt fan Renault. Iar pe lângă putere și cum arată, mai are și o autonomie care se duce spre 400 km (cifrele exacte o să le am la sfârșitul turului pentru fiecare mașină în parte).

Pe scurt, după ziua de ieri mi-am reîntărit convingerea că la ora asta, dacă ar fi să-mi cumpăr o mașină full electric, Renault Mégane E-TECH ar fi prima mea opțiune. Singura mașină din turul ăsta care m-ar mai putea face să mă răzgândesc ar fi Hyundai Ioniq 5, dar cum încă nu mi-a venit rândul s-o conduc, deocamdată Mégane este cea care mi-a furat inima.

La prânz am schimbat mașinile și-am trecut pe Volkswagen ID.5.

Nimic de zis, și ea fiind o mașină care arată cool, pe care abia așteptam s-o conduc. Ca nivel de echipare tehnologică, ID.5 este peste Mégane, dar treaba asta are și consecințe: prețul este mult mai mare. Pentru Volkswagen trebuie să mai bagi mâna în buzunar după 20.000 de euro, asta fiind diferența de preț dintre modelele testate de noi.

Altfel, da, se vede că nemții de la Volkswagen au investit mult în mașina asta, dar pe mine, unul, nu m-a dat pe spate. Da, are tehnologie multă de tot (în unele situații chiar prea multă pentru nevoile mele), da, e mașină futuristă ca design, da, are o autonomie care merge spre 500 de kilometri. Dar toate astea n-au mai contat pentru mine când am urcat la volan și nu înțelegeam de ce e așa de lentă, de ce n-are zvâcul ăla cu care m-am obișnuit de la celelalte. Credeam c-am setat eu ceva aiurea și de-aia nu rupe norii.

După care m-am uitat pe fișa tehnică a mașinii si-am văzut că n-are decât 200 de cai putere, în schimb are o greutate de peste două tone. Moment în care mi-a fost limpede de unde lipsa de zvâc: caii ăia putere sunt cam puțini pentru greutatea ei.

Ce nu mi-a mai plăcut la ea este că are înglobată prea multă tehnologie, după cum ziceam mai sus. Uneori, ce e prea mult strică. Absolut toate comenzile din habitaclu sunt cu touchscreen, indiferent că vrei să deschizi geamul, să dai drumul la climatizare sau să reglezi oglinzile. O să mă întrebați, pe bună dreptate, ce e greșit la asta? Iar eu o să vă răspund că până n-o conduci, nu-ți dai seama ce e greșit, dar când ești la volan și vezi că trebuie să cauți cu privirea butonul de deschis geamurile, o să înțelegi de ce.

Spre deosebire de touchscreen, butoanele clasice se simt cu degetele, le găsești fără să fie nevoie să-ți iei privirea de la drum pentru asta. Acum imaginați-vă că pentru orice comandă vrei să acționezi în Volkswagen ID.5, ești nevoit să faci unul și același lucru: să-ți iei privirea de la drum, ca să găsești ce ai nevoie. Iar asta nu este foarte plăcut, indiferent că rulezi pe autostradă sau pe serpentinele de pe Dealul Feleacului.

Nu mi-a mai plăcut nici că n-are padelele, de pe lateralele volanului, pentru recuperarea energiei din frânarea regenerativă. Are doar un buton pentru treaba asta, buton care e pus și total ne-ergonomic pe stick-ul care schimbă modul de rulare.

Partea bună e că sunt absolut convins că germanii vor rezolva toate astea, în urma feedback-urilor primite de la utilizatori. Moment în care ID.5 are mari șanse să devină liderul absolut al clasei sale.

Cam atât despre ziua a patra din ROCHARGE by Vitesco Technologies.

Acum vă las cu pozele celor două.

Parteneri ROCHARGE:

➡️ Vitesco Technologies, producător de tehnologie pentru mașini electrice.

➡️ BT Leasing – Green Partner al ROCHARGE.

➡️ Michelin

➡️ Autonom – partener de mobilitate modernă.

➡️ Server Config – partener tehnic.

➡️ Renovatio e-charge – cea mai vastă rețea de stații de încărcare din România.

➡️ MOON Româniastații de încărcare ultrarapide de până la 300 de kW.

➡️ MOL România – cu stațiile din rețeaua proprie.

➡️ Enel X Way – pune la dispoziție rețeaua de stații.

➡️ Euronews România – partener media al evenimentului.