Ați vrut review la mașină, dar azi o să vă fac un review la ceva muuult mai tare. Și anume, la economizorul de benzină.

Știam de multă vreme că există așa ceva, dar n-am îndrăznit niciodată să testez. Uite că s-a nimerit să fie prima dată chiar la drumul ăsta la Cluj, cu mașină nouă, iar rezultatele sunt pur și simplu fabuloase: la dus, consum real, 7.07 litri la suta de kilometri. Consum din ăla pe bune, obținut cu regula de trei simplă, după ce-ai făcut plinul la plecare și la destinație.

Iar la întors, când n-am mai avut nevoie de aer condiționat că s-a făcut răcoare, consum de 6.05 litri la sută. Apăi dragii mei, consum d-ăsta n-am mai văzut io de pe vremea când mergeam cu Dacia lui taică-meu la țară, la bunică-mea, și tata conducea „la consum” că era greu cu benzina pe vremea aia.

De-a dreptul spectaculos, vă spun, eu fiind obișnuit de la megane-ul vechi cu un consum între 11-14 litri la sută, indiferent că mergeam prin oraș sau la drum lung. Și toată această scădere spectaculoasă cu ajutorul economizorului de benzină pe care trebuie doar să-l instalezi în mașină, că de activat se activează singur.

Montajul nu numai că nu este deloc complicat, practic se auto-instalează. Tot ce ai de făcut este să deschizi portiera din dreapta și economizorul de tip CMMFDL se instalează singur, după care, când ai plecat la drum, în primii câțiva kilmetri se activează și începe să funcționeze fără să fie nevoie de niciun fel de setare inițială, că vine gata calibrat din fabrică.

Foarte important! De unde știi că economizorul chiar funcționează și nu e vreo țeapă? Trebuie să fii foarte atent la momentul în care ai trecut prima oară de viteza de 50 de kilometri pe oră în localitate. Acela e momentul în care începe să lucreze și să emită primele semnale acustice, menite să te determine să reduci consumul.

Atenție, semnalele acustice nu sunt predefinite standard, ele diferă de la model la model și se mai pot updata pe parcursul utilizării. În cazul meu, economizorul a venit la pachet cu cele patru tipuri de semnale acustice de mai jos:

„Vezi că pe-aici e limită de 50. Vrei să-ți ia ăștia permisul?”

„Alooo, ce e cu viteza asta? Suntem pe autostradă și nu știu eu?”

„Lasă-i pe ei să gonească, tu nu ești ca toți inconștienții”

„Mihai, ești cu doi copii în mașină”

Dacă, odată ce ai redus din nou viteza până la limita legală, semnalele acustice încetează și economizorul se calmează, e limpede că nu e țeapă, funcționează perfect.

Dar adevărata eficiență a acestui tip de economizor se cunoaște din plin pe autostrăzi. Acolo unde tu, ca un profan neghiob, ai vrea să bagi piciorul în pedala de accelerație și să-i dai până nu mai poate. Well, n-ai cum, pentru că economizorul reacționează prompt la creșterea bruscă de consum de carburant și repune imediat mașina în parametrii optimi. Tot cu ajutorul semnalelor acustice, evident:

„Te crezi în Germania?”

„Mergi cu 150??? Cred că glumești!!!”

„Trebuia să-mi zici că ai de gând să conduci în halul ăsta, că rămâneam acasă”

„Nu, nu TREBUIE să depășești pe nimeni, lasă-i pe ei să se grăbească”

„Dacă ai de gând să mai gonești așa, trage pe dreapta, pe mine poți să mă lași aici”

Mesajele sunt atât de bine configurate, tonul lor este într-un crescendo atât de real, că din momentul în care începi să le auzi, automat începe să scadă și consumul de carburant.

De-aia voiam sa vă spun că investiția merită, mai ales că vorbim despre tehnologie modernă, de ultimă generație. Unde mai pui că, dacă vă vine să credeți, acest tip de economizor se poate utiliza cu aceeași eficiență pentru toate tipurile de motoare, fie ele diesel, electrice sau pe gepeleu.

Recomand.