Acum ar trebui să încep și eu ca influensărițele de Instagram: „pentru că mulți dintre voi m-ați întrebat”, deși nu le întreabă nici dracu’. Dar adevărul e că sunteți vreo trei sau patru care m-ați întrebat sau ați bătut apropouri în legătură cu ce-aș alege dintre Austral și Arkana. Mai ales c-am spus în nenumărate rânduri că sunt fan Renault și că tot asta va fi următoarea mea mașină.
Băi, nu știu, dar Australul are tot ce-mi doresc eu de la o mașină. Atenție la nuanțe, da? N-am spus că Australul are tot ce-ți poți dori de la o mașină, ci că are tot ce-mi doresc eu de la o mașină. Că toți ne dorim lucruri diferite de la viață, darămite de la o mașină.
Motorul ăsta de 1,3 și 160 de cai, același pe care îl am și eu pe Furia Albastră, același care era și pe Arkana cu care am mers la Madrid, mi se pare unul dintre cele mai șmechere făcute de Renault. N-am nevoie de putere mai multă, că n-am unde s-o folosesc. În schimb, am nevoie de un consum bun, ceea ce ambele modele reușesc din plin.
Apropo, câtă vreme am condus exclusiv în modul sport, am scos un consum de 8.7 litri la sută. Dar în una dintre zile, am vrut să văd cum se prezintă situația dacă merg pe modul eco. Ei bine, pe modul eco și cu cruise controlul setat la 139 km/h, am scos un respectabil consum de 6,3 litri la sută, să știți. Fix 301 kilometri am mers în modul eco, de la Salzburg până la Viena, că mi-am zis să fie cât de cât reprezentativ testul, dar mai aveam un pic și muream de plictiseală la volan. 😊
În rest, Australul mă sparge cu ergonomia, cu modul intuitiv în care sunt plasate toate butoanele și comenzile. Sunt puse în așa fel încât le găsești la marele fix de prima oară când te-ai urcat în mașină. Treabă care e valabilă și la Arkana. Iar sistemul de infotainment este făcut de parcă m-au întrebat pe mine, jur: „Monsieur Bazilesco, e ok să vă punem butoanele ca să le găsiți și în timp ce conduceți, fără să luați ochii de la drum?”. Dar, din nou, asta e valabil și la Arkana.
Nu, cele două modele nu sunt identice, fără îndoială Australul are mai multe dotări, spre exemplu mi-a plăcut de-am murit iluminatul ambiental care-și schimbă culoarea în funcție de modul de rulare pe care-l alegi. Afișajul bordului, la fel, se schimba în funcție de modul de rulare. Da, are mai multă tehnologie Australul, treabă care este evidentă de când îi deschizi prima oara portiera.
Păi portbagajul cu deschidere și închidere electronică e fix ce mi-a recomandat doctorul pentru procrastinare în fază cronicizată. Și adaptive cruise controlul mi s-a părut o idee mai evoluat decât cel de pe Arkana. Sau farurile care își schimbau direcția de iluminat în viraje, urmând linia virajului.
Dar toate astea vin cu un preț, de-aia Australul e mai scump cu vreo 10.000 de euro decât Arkana. Mă refer, desigur, la nivelul ăsta de echipare, nu la unul chel, și la Arkana cu nivel de echipare similar, nu la vreo coajă.
Un singur lucru nu mi-a plăcut la mașina asta, vi-l zic imediat. Când mi-am făcut traseul pentru Roland Garros, musai am vrut să trec și prin Germania, special ca să mă dau pe bucățile alea de autobahn fără limită de viteză. Apropo, să știți că sunt din ce in ce mai puține. Or că se lucrează în multe zone, or că au pus limite deși nu se lucrează, dar să știți că am avut parte doar de câteva porțiuni pe care am întâlnit acest indicator rutier. Tristuț, aș zice.
Revenind, spuneam că musai am vrut să trec prin Germania ca să-i dau cât poate pe autobahn. De-abia așteptam, mă și vedeam zburdând pe banda a treia cu peste 220 km la oră. Făcusem asta și cu mașina mea (așa am aflat că poate fix 207 km/h), deci cu atât mai curios eram cum o să fie cu Australul.
Și-am aflat, prieteni. Am aflat că e Australul e limitat electronic la 180 km/h. A fost foarte ciudată senzația, mai ales că se simțea că mașina mai are „pedală”, dar degeaba o apăsai până la blană, că tot cu 180 rula. Am aflat ulterior că este una dintre măsurile luate de cei de la Renault pentru reducerea emisiilor. În viitorul apropiat toate mașinile lor cu motoare termice vor fi limitate la 180 km/h. Nfine, dincolo de dezamăgirea mea de moment, până la urmă, e ok. De câte ori în viață mergi cu viteza asta?
Acestea fiind zise, dacă mă pui să aleg între Austral și Arkana, cred că o să asiști uimit cum îmi pocnește capul. Sau aș muri ca măgarul lui Buridan, incapabil să aleagă între apă și fân. Pur și simplu nu sunt în stare să răspund la această întrebare.
Deși Arkana este love of my life, parcă m-aș vedea și într-un Austral roșu. Pentru că da, dacă mi-aș lua Austral, obligatoriu mi-aș lua unul roșu, fix ca ăsta pe care l-am avut. Iar dacă va fi Arkana, nici nu mă gândesc să nu fie orange Valencia.
Acestea fiind zise, s-a rezolvat și cu răspunsul la întrebare: nici eu nu știu ce mi-aș lua.
Cam atât pentru azi.
P.S. Mi-am adus aminte, mult după ce terminasem de scris, că nu v-am zis despre cotiera Australului. Băbăieți, cotiera aia dintre scaunele din față este pur și simplu genială. E făcută special pentru dilii ca mine care pleacă de nebuni cu miile de kilometri. E tot ce-ți dorești dacă vrei să nu-ți obosească deloc mâna.
Plus că e atât de lată că poate pune liniștit cotul și pasagerul din dreapta, că nu vă atingeți niciodată. Bine, mă rog, asta dacă nu ai în dreapta vreun vicecampion mondial la culturism, cu antebrațul cât un anaconda matur.
Gata, acum chiar am terminat.
Bonus, vă las această scurtă povestioară funny din ziua pe care mi-am petrecut-o făcând nimic în San Sebastian.
Dificilă dilemă trăiești 🤭
Simt io că mai ai nevoie de astfel de călătorii ca să te edifici pe deplin👍
Mi-a plăcut treaba cu cotiera, la noi e un adevărat război de dat coate. La propriu 😀
Comentariu beton!17
Dadada, în Cars and Roads știu că pățeam același lucru cu colega de echipaj. Singurele mașini la care am avut loc amândoi să punem coatele au fost Australul și Subaru. 😀
Neața! Dacă nu aș avea o problemă cu finanțele, aș avea aceeași dilemă ” To be or not to be”! Dar cum niște mii de euroi nu-s 5 lei după care te scobești prin buzunare, aș alege varianta mai ieftină.
Comentariu beton!13
Cam în aceeași situație sunt și io. 🤷♂️
Boss, da’ jumătatea ailaltă de motor când o pun sub capotă?
Comentariu beton!21
Da, știu ce zici, că la tine mai trebuie tras și plugul…
La 1.3 iei motoru și îl urci sus peste noapte cum făceau, nu de mult, cu bateriile.
Comentariu beton!14
Io as zice celelalte doua treimi :))
și uite-așa, ca să nu rămîie nemotorizat anul acesta, mam’mare, mamițica și tanti Mița au sfătuit pe tînărul (ha ha ha) blogăr să-și ia o Kia; sau un Hyundai…
PS singurul merit pe care i-l recunosc lui Renault: ergonomia! nu știu cum fac franțujii ăștia, da’ cîn’ te urci pentru prima oară într-unu’ te simți de parcă a fost o viață al tău…
Comentariu beton!18
Dadada, fix așa.
Și se conectează imediat android auto ăla, fără să-ți dea emoții, fără să-ți mai ceară să faci nu știu ce căcaturi în plus.
Din punct de vedere al designului as alege Australul, dar totul se rezuma la feeling-ul pe care-l ai cand te urci in masina si cand o conduci. Masina o vezi aproximativ 10 secunde pana te urci in ea, in restul timpului esti la volan.
p.s. daca doresti sa iti iei automata poate prinzi un model cu vechile cutii. Astea noi sunt niste jafuri obosite, care se vor strica inainte sa prinzi suta de mii de km.
Stai ca poate mai faci ceva teste auto si uiti si de Austral, ceva road trip propus de Renault(te-au facut prietenul lor), o invitatie cine stie unde si alegi altceva.
Băi, după cum ai văzut pe-aici, mașini am tot condus. Multe dintre ele mi-au și plăcut. Dar când o fi să scot banii din buzunar, poți sa fii sigur că mașina aia va fi Arkana sau Austral. Dar șansele sunt mai mari pentru Arkana.
Sa-ti ajute atunci Barbosul si inmatriculezi una pe numele tau, ce sa zic altceva.
Stiu ca ai condus multe masini, insa niciodata nu stii de unde sare iepurele, stiu asta pe pielea mea.
App de ce vrei si ce nu, sotia nu sa gandit niciodata sa conduca tractiune spate, ii era pur si simplu frica, ghici cu ce sa intors de la piata cand a schimbat masina acasa, fix cu tractiune spate :)))
case closed.
si eu care abia asteptam sa mi se ceara parerea.
ma faci sa ma simt inutil.
Apropo de aplicatii locale, am incercat si eu sa imi activez Moovit, aplicatie de transport in comun in regiunea Treviso – Veneto, evident ca nu am putut la inceput din motiv de numar de telefon non-italian. S-a rezolvat pana la urma cu un mail, apoi un apel catre centrul de suport tehnic. Evident ca la tine nu prea merita efortul, fiind doar pentru cateva ore si avand solutia platii cu cardul, ca necivilizatii, la indemana
@MV – Afla consumul real pe Bucuresti -Brasov vinerea sau Constanta-Bucuredti dupa o sarbatoare legala. 300 km de autostrada in Austricia nu sunt relevanti pentru nici o autostrada din RO.
Șef, e hibrid. Când e aglomerat consumă cel mai puțin.
Pai este simplu, boss: organizeaza un sondaj de opinie pe blog. Dupa care, declara ca tu stii mai bine, oricum :-))
Comentariu beton!20
Un Arkana orange pentru tine, un Austral rosu pentru Mara si s-a rezolvat dilema.
Cica se poate trai rezonabil si cu un singur rinichi. 😋
Comentariu beton!25
Eu aș alege’o pe cea mai „accesorizată”, cu cele mai multe opțiuni, pentru banii pe care i’aș avea. Îmi place să aibă de toate: senzori, camere, luminițe, ecrane – cât mai multe. Și, obligatoriu, CU CUTIE AUTOMATĂ. Nu aș mai conduce o manuală, nici dacă mi s’ar oferi gratis (indiferent de marcă și model) – atât de leneș sunt. :))
nu-s șofer, nu conduc, n-am mașină, nici bani să-mi iau, așa că mă bag în seamă ca musca-n lapte:
treaba asta cu ergonomia include inclusiv comoditatea scaunelor/mașinii în general și pentru pasageri?!
că na! io-s doar pasager și aia din când în când.
dar dacă cineva din jurul meu și-ar lua mașină și banii n-ar fi singurul criteriu, l-aș ruga frumos să ia în calcul și confortul pasagerilor. 🙂
Da, normal că include.
Pana te hotarasti intre Arkana si Austral, mai scot cei de la Renault alta masina :))
Da, tocmai lansează ceva săptămâna viitoare. :))))
Eu aș alege să nu mă împrumut în perioada asta. Aș cumpăra o mașină de 3-4 ani care să nu mă rupă la buzunar, fară revizii si casco scumpe ca dracu.
Mai am doua rate și scap. :)))
Dupa un captur din 2015, am.incercar gama Renault, inclusiv Austral… dintr o intamplare am ajuns si la Cupra si de 1000km sunt posesor de Cupra Formentor 2.0tsi, 190hp…eu zic sa arunci un ochi si la asa ceva
ai pus 139 sa ai cea mai mica amenda? sau cum?
Am pus 139 că NU iei amendă. Acolo unde limita e 130, desigur.
„În viitorul apropiat toate mașinile lor cu motoare termice vor fi limitate la 180 km/h. Nfine, dincolo de dezamăgirea mea de moment, până la urmă, e ok. De câte ori în viață mergi cu viteza asta?”
Nu știu, lunar? 😅
Nu, cā tre’ sa zic asta…
Locuiesc în UK într un oraş mic, cartier liniştit.
De câte ori ies cu câinele şi văd un Renault, ma strofoc sa văd CE Renault e, că acum ştiu şi io de Arkana si Austral.
Problema e că nu țin minte culorile care ar trebui sa fie 😳. Şi mereu, dar mereu mă gândesc ca ştiu de ele de la Mihai de pe blog 😁
Spre sa îți iei maşina dorită 😊
Megane-ul meu diesel de acum cinșpe ani consumă 4.9 la sută la drum de 500 de km.
Da’ n-are infotainment.
I ❤️ Renault, tot ce am avut de la ei a fost bun, ultimul a fost un Megane pe care l-am folosit până acum o lună, mie îmi plac mașinile care au costuri decente de întreținere 🤭 femeie, deh, dar tot visez la un jeep wrangler. Fiecare cu țăcăneala lui.
Limitarea mașinii la 180 km/h în numele „save the planet” mi se pare un jeg notoriu și toți cei care au avut ideea asta ar trebui înecați în diaree umană. Cu familie cu tot.
FMM și ecologismu’ lu’ pește. 😈😈😈
În locul tău și io tot Austral aș alege. 😎
N-ai condus niciodată Olanda, nu? Până la ora 18:00 viteza maximă pe autostradă eset 100km/h. Iar motivația este strict legată de emisii.