Acum ar trebui să încep și eu ca influensărițele de Instagram: „pentru că mulți dintre voi m-ați întrebat”, deși nu le întreabă nici dracu’. Dar adevărul e că sunteți vreo trei sau patru care m-ați întrebat sau ați bătut apropouri în legătură cu ce-aș alege dintre Austral și Arkana. Mai ales c-am spus în nenumărate rânduri că sunt fan Renault și că tot asta va fi următoarea mea mașină.

Băi, nu știu, dar Australul are tot ce-mi doresc eu de la o mașină. Atenție la nuanțe, da? N-am spus că Australul are tot ce-ți poți dori de la o mașină, ci că are tot ce-mi doresc eu de la o mașină. Că toți ne dorim lucruri diferite de la viață, darămite de la o mașină.

Motorul ăsta de 1,3 și 160 de cai, același pe care îl am și eu pe Furia Albastră, același care era și pe Arkana cu care am mers la Madrid, mi se pare unul dintre cele mai șmechere făcute de Renault. N-am nevoie de putere mai multă, că n-am unde s-o folosesc. În schimb, am nevoie de un consum bun, ceea ce ambele modele reușesc din plin.

Apropo, câtă vreme am condus exclusiv în modul sport, am scos un consum de 8.7 litri la sută. Dar în una dintre zile, am vrut să văd cum se prezintă situația dacă merg pe modul eco. Ei bine, pe modul eco și cu cruise controlul setat la 139 km/h, am scos un respectabil consum de 6,3 litri la sută, să știți. Fix 301 kilometri am mers în modul eco, de la Salzburg până la Viena, că mi-am zis să fie cât de cât reprezentativ testul, dar mai aveam un pic și muream de plictiseală la volan. 😊

În rest, Australul mă sparge cu ergonomia, cu modul intuitiv în care sunt plasate toate butoanele și comenzile. Sunt puse în așa fel încât le găsești la marele fix de prima oară când te-ai urcat în mașină. Treabă care e valabilă și la Arkana. Iar sistemul de infotainment este făcut de parcă m-au întrebat pe mine, jur: „Monsieur Bazilesco, e ok să vă punem butoanele ca să le găsiți și în timp ce conduceți, fără să luați ochii de la drum?”. Dar, din nou, asta e valabil și la Arkana.

Nu, cele două modele nu sunt identice, fără îndoială Australul are mai multe dotări, spre exemplu mi-a plăcut de-am murit iluminatul ambiental care-și schimbă culoarea în funcție de modul de rulare pe care-l alegi. Afișajul bordului, la fel, se schimba în funcție de modul de rulare. Da, are mai multă tehnologie Australul, treabă care este evidentă de când îi deschizi prima oara portiera.

Păi portbagajul cu deschidere și închidere electronică e fix ce mi-a recomandat doctorul pentru procrastinare în fază cronicizată. Și adaptive cruise controlul mi s-a părut o idee mai evoluat decât cel de pe Arkana. Sau farurile care își schimbau direcția de iluminat în viraje, urmând linia virajului.

Dar toate astea vin cu un preț, de-aia Australul e mai scump cu vreo 10.000 de euro decât Arkana. Mă refer, desigur, la nivelul ăsta de echipare, nu la unul chel, și la Arkana cu nivel de echipare similar, nu la vreo coajă.

Un singur lucru nu mi-a plăcut la mașina asta, vi-l zic imediat. Când mi-am făcut traseul pentru Roland Garros, musai am vrut să trec și prin Germania, special ca să mă dau pe bucățile alea de autobahn fără limită de viteză. Apropo, să știți că sunt din ce in ce mai puține. Or că se lucrează în multe zone, or că au pus limite deși nu se lucrează, dar să știți că am avut parte doar de câteva porțiuni pe care am întâlnit acest indicator rutier. Tristuț, aș zice.

Revenind, spuneam că musai am vrut să trec prin Germania ca să-i dau cât poate pe autobahn. De-abia așteptam, mă și vedeam zburdând pe banda a treia cu peste 220 km la oră. Făcusem asta și cu mașina mea (așa am aflat că poate fix 207 km/h), deci cu atât mai curios eram cum o să fie cu Australul.

Și-am aflat, prieteni. Am aflat că e Australul e limitat electronic la 180 km/h. A fost foarte ciudată senzația, mai ales că se simțea că mașina mai are „pedală”, dar degeaba o apăsai până la blană, că tot cu 180 rula. Am aflat ulterior că este una dintre măsurile luate de cei de la Renault pentru reducerea emisiilor. În viitorul apropiat toate mașinile lor cu motoare termice vor fi limitate la 180 km/h. Nfine, dincolo de dezamăgirea mea de moment, până la urmă, e ok. De câte ori în viață mergi cu viteza asta?

Acestea fiind zise, dacă mă pui să aleg între Austral și Arkana, cred că o să asiști uimit cum îmi pocnește capul. Sau aș muri ca măgarul lui Buridan, incapabil să aleagă între apă și fân. Pur și simplu nu sunt în stare să răspund la această întrebare.

Deși Arkana este love of my life, parcă m-aș vedea și într-un Austral roșu. Pentru că da, dacă mi-aș lua Austral, obligatoriu mi-aș lua unul roșu, fix ca ăsta pe care l-am avut. Iar dacă va fi Arkana, nici nu mă gândesc să nu fie orange Valencia.

Acestea fiind zise, s-a rezolvat și cu răspunsul la întrebare: nici eu nu știu ce mi-aș lua.

Cam atât pentru azi.

P.S. Mi-am adus aminte, mult după ce terminasem de scris, că nu v-am zis despre cotiera Australului. Băbăieți, cotiera aia dintre scaunele din față este pur și simplu genială. E făcută special pentru dilii ca mine care pleacă de nebuni cu miile de kilometri. E tot ce-ți dorești dacă vrei să nu-ți obosească deloc mâna.

Plus că e atât de lată că poate pune liniștit cotul și pasagerul din dreapta, că nu vă atingeți niciodată. Bine, mă rog, asta dacă nu ai în dreapta vreun vicecampion mondial la culturism, cu antebrațul cât un anaconda matur.

Gata, acum chiar am terminat.

Bonus, vă las această scurtă povestioară funny din ziua pe care mi-am petrecut-o făcând nimic în San Sebastian.