Articol scris de Iulia.
…
De când tot povestește Vasilescu așa cu amor și ochi umezi despre mașina aia mișto cu care s-a plimbat el pă Grecia, m-a trosnit un soi de epifanie, așa. Și anume, fix aia că cu binele e tare ușor să te-nveți.
Dar să luăm lucrurile pe rând. Antepenultima noastră mașină „de familie” a fost un Hyundai Tucson din… aș vrea să zic 2007. Cred. Aproximativ. Moștenit de la mama, când a decis ea să-și schimbe mașina. Ca să vă faceți o idee despre cam cât circulă mama, mașina ei actuală e din 2015 (cred) și se apropie vertiginos de vreo 50.000 de km.
Dar în fine, nu despre mașina maică-mii e vorba. Ziceam de Hyundai. Noi l-am moștenit prin 2015-2016, așa. Tot cu un kilometraj d-ăsta amețitor, cred că avea vreo șaptej de mii de kilometri. Acu, la vremea ei, mașina fusese destul de dotată – avea climă, avea faruri automate, avea CD-player cu mp3, ba chiar și… țineți-vă bine… casetofon! Că nu se știe niciodată când te apucă pofta de ascultat o casetă cinstită.
Faza e că și-a făcut Hyundaiul treaba cu prisosință. Numai că, prin 2018, în așteptarea prințului moștenitor și având în vedere și creșterea numărului de patrupezi din casă, am decis că trebuie să cam schimbăm automobilul cu unul ceva mai spațios.
Așa că ne-am pus pe căutat și am găsit un frumos Volkswagen Sharan. La mâna a doua, evident, că nu suntem chiar așa magnați. Dar mașina mișto, cu 50 de mii de km și 2 ani vechime și cu dotări gârlă.
Aici mai trebuie să fac o mică paranteză: prin prisma activității profesionale, noi știm cam tot ce urmează să se lanseze pe piața auto în materie de modele și tehnologii cam înainte ca acestea să fie anunțate oficial. Și asta din simplul motiv că, pentru a fi anunțate oficial în România, ele trebuie traduse. Așa că primul loc unde ajung e la noi.
E, și cum tot citesc eu despre tot felul de năzdrăvănii, că știe mașina dacă n-ai centura pusă, că face singură parcări, că țipă dacă depășești limita de viteză ori strigă la tine că n-ai mai luat pauză de mult, în majoritatea dăților, vă zic sincer, îmi cam dau ochii peste cap cu zgomot.
Că, pana mea, unde am ajuns? Nu mai suntem în stare să mânăm căruțele astea cu motor? Nu mai putem să facem o depășire sau să ne oprim să bem o cafea și să facem un șușu dacă nu zice mașina că e bine? ’ai mai laso-n sărăcie de treabă, că o să ajungem în curând ca-n Wall-E sau mai rău.
Mda. Problema apare abia atunci când te și întâlnești personal cu toate sărăciile astea. Uite, par egzamplu, Sharanul a fost prima noastră mașină cu încălzire în scaune. Când ne prezenta vânzătorul entuziasmat toate alea, am dat iar ochii peste cap cu zgomot. Pfff, păi ce, crăp io dacă nu-mi încălzește mașina buca?!? Mă lași!
Dup-aia, a fost de asemenea prima noastră mașină cu cameră video pentru marșarier. ’aibănene, pleci d-aici! Păi pă mine m-a învățat nea Mircea, instructoru meu dă la școala dă meseriași cum să parchez! Ce, am nevoie dă televizor în mașină, ca să văd ce și cum? Adică ce, io-s lup, nu pot să întorc capu încoace și încolo să văd ce fac?
Altă chestie – avea sărăcia instalație de vorbit la telefon prin Blutut. Și că vorbești la telefon e una. Și nu-i rău, na, recunosc. Că te scutește de înfipt căștile în urechi. Dar pe lângă asta (și aici cei cu copii vor înțelege despre ce vorbesc), poți asculta de 5874689 de ori Elefantul Cici și-a pierdut cipicii. Păi voi vă dați seama că ăsta e echivalentul fericirii pure pe patru roți?!? Sau mă rog, măcar al liniștii temporare la un drum cu copilul.
Mai știa drăcia și care din noi conduce – io ori Fritz. Așa că fiecare schimbare de șofer nu se mai solda cu înjurături rostite printre dinți (că deh, aude copilul) legate de schimbatul poziției scaunului, oglinzilor și așa mai departe. Că pac, descui io mașina cu cheia mea, știe țigănia că e Bobiță la aparate, reglează scaunu în poziția pentru Bobiță, pune oglinzile cum trebuie, toată lumea fericită.
Descuie Fritz cu cheia lui – același lucru. Fără chinuială să încapă între scaun și volan (că nush dacă v-am zis, io am un metru ș-o ciungă cu tot cu bocani, Fritz are un metru opșcinci), fără bombăneli, fără nimic.
Acu, vă zic sincer. Până să avem mașina asta, mi se cam păreau fițe și bășini toate treburile astea. Adică serios, da, bombăni că-ți mută ăla scaunul din loc, da nu-ți cade rangul dacă ți-l reglezi la loc în poziția care-ți convine ție și gata, ce mare lucru?
Mda, păi se pare că m-am cam spurcat la bine. Că nu vreți să știți de câte ori, după ce am mers cu Sharanul, m-am trezit că mă uit la bordul mașinii mele (care e din 2007, da?) ca broasca la contor, întrebându-mă unde e televizorul ăla la care mă uit să văd ce dracu e în spatele mașinii. Sau de câte ori m-am urcat la mine în mașină după ce o condusese Fritz și am stat precum garoafa-n glastră, așteptând să se miște scaunul singur în poziția care-mi convine mie…
Da stați să vedeți dandana. Că anul ăsta am decis că a cam venit vremea să ne despărțim de Sharan. În primul rând că face și el o vârstă, și să mai luăm ceva țechini pe el, și în al doilea rând pentru că ni s-a arătat o afacere bună. În sensul în care unul dintre prietenii noștri a decis la rândul lui că-și vinde mașina, că îi trebuie una mai mare.
Așa că am zis să profităm de ocazie, că măcar știm mașina, știm ce e cu ea, cum a fost condusă, întreținută, îi știm istoricul și așa mai departe.
Mbuuuun. Zis și făcut. Luăm deci mașină nouă (nouă pentru noi, adică). Și să vezi belea. Că asta e mai deșteaptă decât noi. A dracu sărăcie, lasă că știe care din noi conduce, lasă că ține minte și care ce post de radio a ascultat ultima dată, lasă că strigă la tine când nu schimbi banda regulamentar. Da mai și frânează când o taie capul, că știe ea că e altă mașină în față cam aproape.
Sau clipocește dintr-o feștilă din oglindă ca să știi să nu schimbi banda ca vita, că e un alt autovehicul pe banda alăturată.
Sper că vă dați seama c-a stat Fritz al meu și a făcut ce n-a făcut în toată viețișoara lui, de patruzecișiceva de primăveri încoace. Și anume, a citit manualul de utilizare al mașinii. Ba suspectez că e posibil chiar să fi și făcut ceva conspecte și analize pe text când nu eram eu atentă.
A studiat omul îndeaproape, a citit, a setat, o nebunie, ce mai! Acu avem fiecare profil separat, la mine feștilește cu roz pă lumina ambientală, la el feștilește pă verde (că așa a dorit fi-su), la mine scaunul e cocoțat de zici că stai în corcoduș, la el e lăsat de zici să stai direct pe șosea și așa mai departe.
Dar bonusurile cele mai bonusuri sunt următoarele 2: prima e că are cutie automată. Da, așa săraci suntem că n-am avut până acu mașină cu cutie automată. #NuMaiFițiSăraki
A doua e că are antrenor personal de balet. Adică susține producătorul că ar avea ceva senzor d-ăla de poți deschide portbagajul dacă faci plie sau demi-plie sau efface sau ecarte sau altă schemă d-asta de balet cu piciorul pe sub mașină.
Băi, vă jur, mașina asta mă persecută și nu mă recunoaște de stăpân. Că de fiecare dată când încep să dau ca apucata din picioare prin spatele ei, se întâmplă… fix nimic. În schimb, tot ce trebuie să facă Fritz e să bage delicat vârful papucelului lui numărul patrușșase pe sub bara din spate că pac, deschide-se Sesam! Huo!
Și se făcea așa, că aveam mașina asta nouă de vreo 2-3 zile, așa, și trebuia să mergem la orele prânzului să preluăm odrasla de la înalta instituție de învățământ pe care o frecventează. Și luăm mașina mea, că doar n-o să frecăm mașina a bună a familiei pentru atâta lucru, nu?
Și se urcă Fritz al meu la volanul simplei și modestei mele mașini, o scoate din curte, pornim spre grădiniță. Iar la prima intersecție, unde oprim noi să ieșim din ulița noastră în ulița principală a satului, ce credeți că face foaie-verde-de-piper-ăl-mai-priceput-șofer? Vă zic io ce face: omoară motorul. Pentru că uită să calce ambreiajul! După 2 zile de condus automata. Adică practic, așa, un fel de… come si dice la voi acolo?
Vă zic sincer, încă mai râd de el. Da mai mult cu juma’ de gură, așa. Nu de alta, dar mi-am dat seama de o chestie. Chiar te-nveți ușor cu binele. Așa că următoarea MEA mașină poa să aibă din partea mea numa 3 roți, poa să aibă un covrig de la Luca sau Petru sau de unde vreți voi pe post de volan, poa să nu aibă nici podea, să trebuiască să dau din picioare precum Fred Flintstone când merg cu ea. Da dacă n-are încălzire în scaune și Blutut pentru telefon, mie nu-mi trebuie! #M-amSpurcatLaBine
sursa foto: freepik.com
Cred că-s prima ce comentează :))
Și noi ne-am luat anul ăsta mașină. Are multe din cele enumerate de tine, cameră de marșarier, încălzire în scaune, atenționare sonoră când ești aproape de mașina din față de sar ca arsă, frânare automată, Bluetooth, GPS incorporat, toate funcționalitățile care ti se par fițe până le ai. Îți fac viața mai ușoară. Mi-ar fi plăcut să se deschidă și portbagajul pe un buton, ceva. Chestia asta cu reglatul scaunelor, oglinzilor în funcție de șofer mi se pare foarte mișto. Sunt curioasă cum „știe” mașina să facă asta?
Revenind la a mea, am trecut de pe motorină pe benzină și ceva hibrid. Folosește curent la pornire, oprește motorul la semafor, ni se oprește motorul adesea, mie mai ales. Și să mă vezi când plec din pantă, ce o turez, nefiind încă obișnuită :)) Plus cum uneori, caut cheia, dar are buton de Start Stop
Comentariu beton!23
Ahahahahaha, lasă căutatul cheii, eu am căutat butucul de contact, să am unde să înfig cheia 🤣🤣🤣
Comentariu beton!31
Așa, ăla îl caut și eu, butucul. Stau si caut unde să bag cheia (fără să am cheia în mâna), nu găsesc, dupaia imi amintesc de al buton :)) Încă n-am băut cafeaua :))
Comentariu beton!15
Rampă e la deal, panta e la vale 😘
Comentariu beton!17
Mă rog, John, se înțelege ce vreau să zic.
Degeaba incalzire-n dos, daca nu-i roz…🤣
Comentariu beton!14
E ok, nu-mi pasă dacă e roz au ba, că io stau înăuntru să îmi încălzesc dosul, așa că nu văd culoarea prea des 🤣
Prima masina pe care am condus-o era un Trabant fabricat prin ’72.
Ce servodirectie? Ce ABS? Ce camera pe spate? Ce Bluetooth? Cand mergeam cu ea la mare, pe la Giurgeni, cine urca dealurile alea pe banda 1? Io si tractoarele. Cine se oprea din 3 in 3 dealuri sa se mai racoreasca motorul? Io, ca tractoarele ma depaseau in trombă.
Acum, are masina mea di tati si ma gandesc ca trebuie doar sa mai caut butonul de incalzire a scaunelor.
Comentariu beton!35
Prima mea mașină a fost un Tico. Când mă depășeau tirurile, simțeam că îmi flutură urechile și îmi iau zborul.
Trabant am condus și eu o dată, de curiozitate. Mi-a trecut repede 🤣
Comentariu beton!35
Lasa ca și eu, când am trecut de la Trabant la Dacia, in loc să schimb viteza, dădeam drumul la ștergătoarele de parbriz.
Comentariu beton!48
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Mașina familiei când eram eu mică era un Trabant. A văzut Trabantul ăla toate crestele de munți, drumurile pline de noroi și gropi, la mare, la deal, la vale. Avantajul era că, oriunde rămâneam cu el în pană, până și în creierii munților, mai era un nene cu Trabant sau Dacie care să meșterească ceva, să ne repună pe drum. Dacă se îngloda într-o mlaștină, era ok, un singur om la împins era suficient să scoată Trabantul din noroi. O bicicletă de mașină, ce mai!
Comentariu beton!31
Trabant – lungime 7m: 2m masina si restul fumul #insertevilsmile
Comentariu beton!12
Doamne, prima mașină tot Trabant 😂 las’că schimbător de viteze la volan avea doar Mercedesu’. Tocmai am vândut mașina și caut alta, aia de serviciu este mașina de pedeapsă, nu blutut, nu nimic 😛 dau mărunțel din buze zilnic până îmi achiziționez altă mașină personală. I feel you sis 🥺 doar că la automata mi se pare că pierd din reflexe, deh, vârsta și obișnuința, parchez clasic mai bine și mai repede decât șefa mea cu parcare asistată și tot ea a reușit performanța de a-și trosni bara când a lăsat mașina singură să se parcheze, că are opțiunea asta, i-a trecut supărarea acum dar a costat bara ei cât mașina mea 🤭
@Adriana, îți zic sincer, de parcarea asistată mi-e frică și mie. Deși asta știe inclusiv mașina mea, din 2007 și mi-a demonstrat Fritz de vreo câteva ori cum funcționează, tot n-am curaj.
Lasă, la parcat mă descurc io binișor, așa, bătrânește 😂
Buna dimineata și mulțumesc ca mi-ai adus zâmbetul pe buze. Iubesc WW, și eu și soțul ambii posesori de WW, soțul un caddy fără multe dotări, eu un golf plus ce face majoratul, dar mai dotat decat caddy. Fără încălzire in scaune nu se poate, total de acord cu tine, e cea mai mișto chestie , zice una friguroasă rău 😂care pune pe 4 sau 5 încălzirea . Dotări ca dotări, dar eu ma tem de automata de zici ca sunt cea mai dilie șoferița deși am auzit ca odată ce o conduci, nu mai vrei manuala. Na, pai eu manuala vreau ca altfel simt cum o sa raman ca proasta in drum ca nu știu sa o parchez lateral și ma fac de cacao in fața blocului 😂😂😂
Comentariu beton!19
Plus am avut și noi, a fost mașina mea de suflet. Era a lui Fritz, când ne-am cunoscut, dar apoi mi-a lăsat-o mie. Am iubit teribil mașina aia 🥰🥰🥰
Apropo de automată, pe mama am convins-o cu greu că i-ar fi mai practic așa. Până la urmă a acceptat. Când au sunat-o de la reprezentanță să vină să își ia mașina, m-a pus să merg cu ea și să îi duc eu mașina acasă, de frica automatei. Acu nici nu-și mai poate imagina cum să NU aibă automată 😁
Comentariu beton!14
VW! V W, Nu WW.
E VolksWagen, citit folcs-vagăn
Comentariu beton!18
@Lucian M, raule, lasa fetele in pace sa se desfasoare.
Uite, cre’ ca d’aia le spun eu la toate (indiferent de marca) „tigai” cu patru „roate”, ca sa n-am probleme cu dictia… 🤣🤣🤣
Da, știu ce zici. Și ca să nu mă tâmpească tehnologia prea rău, periodic conduc mașinile de lucru de la firmă. Dubițe d’alea manuale, fără senzori de parcare, fără cameră de marșarier, fără nimic. Mai duc una în service, mai duc alta la deep cleaning, mai iau marfă. Și de fiecare dată când mă urc la volan, mi-e frică să nu moară motorul.😁
Comentariu beton!15
Am condus o singură dată dubă, când am închiriat una convertită în autorulotă.
În primii 500 de metri m-am kkt pe mine de frică. Dupaia nu m-aș mai fi dat jos din ea 🤣
Comentariu beton!14
No sa mai omoare Fritz motorul dupa ce va citi aici, glumesc, se va obisnui cu schimbarile, singurul lucru anormal care se mai intampla cand trec pe manuala e ca uneori schimb mai tarziu vitezele.
S-a spurcat și el la bine. Asta în condițiile în care el nu prea vroia automată, că aia e pentru leneși… 🙄
Nu. E pentru blondele care se gândesc de ce 3 pedale când ele au doar doua picioare. 🤪🤪
Comentariu beton!26
Nee, nu cred ca e pentru categoria respectiva, in tara am doua manuale, imi place sa bat tara pe unde imi trece prin cap pe moment in concedii, nu as alege automata pentru asta, chiar daca zilnic unde imi castig traiul conduc automata de peste 2t cred.
Sint ACOLO. Acu trei ani am facut si noi apgreid la masina. Cutie automata si toate alea saraciile. Ii spuneam sotului meu: ‘masina asta ma ia de proasta’. El ridea si imi explica chestii. Nfine. Dar tot el m-a pus sa ma duc la reprezentanta ca parca se aude ciudat motorul. S-a suit un mecanic teribil de politicos cu mine alaturi, a minat caruta, a enervat-o, iar a lasat-o usor – la un moment dat a inceput bietul sa se uite ciudat spre mine, oareshcum speriat. Il intreb: deci? Are ceva? Omu raspunde: stiti, asta e zgomotul original de motor al acestei masini. Trecem peste. Anul trecut IAR il loveste inspiratia pe domnul si stapinul, si face apgreid pe aceeaai marca, pe sedan (alalta era break, am iubit-o pt ca puteam cara juma de casa fara sa sufle nimeni greu, nici eu, nici masina) si hibrida. Satisfactia mea a fost nebuna cind l-am vazut pe al meu incurcat de optiunile masinii. I-am zis: ah! Acu vezi si tu cum e! Eu eram resemnatac deja ma simteam proasta in comparatie cu masina de dinainte, asa ca la asta am acceptat adevarul aprioric. Dar el? El, care le stie pe toate? Hahahaaaaaa. A meritat apgreidul numai sa il vad cum ii pica fata si zice: ia uite, bai, ce face asta! O avem deja de un an. Sint spurcata la bine de ma intreb cum as mai putea conduce fara camera retrovizoare. Si as vrea sa nu aflu raspunsul. Oi fi stiind eu sa conduc, dar la masina asta nu imi prea folosesc creierul. Cum spuneam: am acceptat ca-s proasta.
Comentariu beton!22
Neah, nu e prostie, e comoditatea cu care te înveți foarte ușor. Și sincer, chiar sunt mișto multe dintre chestii.
Sigur, poți trăi și fără ele, da e bine tare și cu ele 😁
Prima mea mașină a fost o Kia Delta. Second hand, evident, cu vreo 180.000 km cumpărată de la socrul unul prieten. Și fiindcă aveam permisul de vreo 3 luni am zis na’ ca tot românu’ că dacă e să fac vreun accident, măcar să nu îmi pară rău că am lovit o mașină nouă 🤦🏻♂️
Mândru de mașina mea am luat mașina l plimbare spre Brașov. Totul OK pe DN1 până la Ploiești, dar când am am ajuns pe serpentine (pe acolo pe unde făcuse Huidu accidentul), fiindcă călcam liniile in continuu, tremura volanul de ziceai că moare mașina….
Opresc în parcare și il sun imediat pe vânzător ca să îi reproșez că mi-a vândut mașina cu probleme. Îi zic toată faza cu volanu’ care tremură în curbe la care ăsta îmi zice:
– Așa se întâmplă când mașina e mai deșteaptă ca șoferul!
După vreo 5 secumde în care efectiv m-am blocat și nu știam dacă să-l înjur (avea o vârstă totuși 😁), îmi zice:
– Nu mai călca liniile și vei vedea că nu are nimic.
După câteva luni s-a stricat ceva piesă și atunci am aflat ce inseamnă să îti cumperi mașină model american din care se vânduseră vreo 20 în toată țara (conform tipului de la reprezentanța Kia 🤦🏻♂️). Piesa costa jumătate din suma pe care o plătisem pe mașină…
Așa că mă gândesc la săracu’ Țiriac cât îl va costa să repare toate mașinile astea de colecție, dacă Doamne ferește se strică ceva la ele 😂
Comentariu beton!20
🤣🤣🤣 Pățit și eu cu liniile alea care fac mașina să tremure 🙋♀️
De mașini americane nu mă pronunț, dar știu cum e să îți cumperi motocicletă japoneză făcută numai pentru piața de acolo. Am dat 2000 de euro pe ea și, în timp, cred că i-am triplat valoarea din piese băgate în ea 🤦♀️
Comentariu beton!14
Dacă vine vreo apocalipsă și mașinile astea prea deștepte își vor da duhul, vă plimb eu cu Dacia 1300 din 1974 pe unde veți avea treabă :))) Ador mașina asta. Este atât de rudimentară de zici că e o jucărie. O compar tot timpul cu telefonul cu disc.
Momentan am un Nissan din 2009 care merge foarte bine. Mai trag de el vreo câțiva ani și probabil va trebui să mă convertesc și eu într-o zi la tehnologiile astea super confi care dau dependență :))
Mulțumim pentru ofertă. Oferim la schimb plimbare cu Lada din 1978 😁
Comentariu beton!12
haibonjuratus și scuze de întîrziere, da’ la șepte or dășchis la laboratorul dă analize medicale ș-o fo’ musai să prelevăm un exudat nazal extins; după care o fo’ iară musai să mergem, la 7,30, ÎN PAAAAAARC! cerem skuze celor 3 angajați Citadin care tăiau gazonul și suflau petalele dă flori, sperăm că nu le-am provocat vreun AVC; deși, după poziția gurii doamnei cu suflătoarea… anfa…
văz că e o discuție mai între fete, așa că mă bag și io, cu tucsonul din 2007, căruia i-am aproape dublat valoarea mai acu’ vreo lună, că i-am pus o navigație 2DIN (cu bluștuț și văz’t îndărăpt); navigația e o chinezărie de 100€, da’ tot în ziua aia i-am făcut și plinul, so…
da, @Iulia, zic că ai dreptate, cu binele te înveți repede; da’ numa’ dacă vrei; dacă ești un perpetuu Gică-contra, ca mine, nu; pentru că:
– mașina trebă să facă ce/cînd vreau io;
– sistemele assist, dacă intră, io consider că nu ți-ai făcut giobu’ de șofer; ori ești obosit, ori nu ai adaptat la condițiile de trafic; de exemplu, în 30 de ani de condus (25 cu siteme noi), mi-a intrat ABS-ul de fix 3 ori; dintre care 2 dăți au fost la 5km/h, pe panta din fața porții, că spălase ploaia nisipul dintre pietre…
– sunt sărak și nu arunc parale pe mașini;
ca să revin la investiția mea, a fost ̶d̶i̶n̶ ̶c̶a̶u̶z̶a̶ datorită nevesti-mii, posesoare de permis de 20 de ani, dar șoferiță din decembrie; 2022! că nu mai venea nici un taxi/uber, să ducă fata la/de la școală, cale de 1,5km!? și care nevastă, dacă tot avea un suvuleț, nu s-a mai uitat bine la mersul înapoi și „iubi, hai pînă acasă, că am băgat mașina pe niște pietroaie…?!”; aham, trecut peste un cămin de apă (diferență de nivel de vreo 30 cm) cu una dintre roți…
mbine, mi-a trebuit și mie 2DIN-ul că CD-radiocasetofonul original al lui tucson nu avea și funcție de păstrat postul radio atunci cînd călătoream la drum lung;
Comentariu beton!17
Sincer, ce m-a ucis pe mine la Tucson a fost consumul, nene. Nush ce motorizare ai matale, noi am avut aia de 1,6 benzină (sau era 1,8? 🤔). Nfine. Consuma mașina aia de ziceai că-i tir (dada, știu că tirurile sunt diesel). Sub 10 nu cred că am reușit niciodată, nici la drum lung.
Ps: exudat la pitică? E totul ok?
Tempomatul adaptiv e nemaipomentit, pe sistemele de asistență nu mă bazez, dar e bine să știu că dacă nu sunt atent mai e ceva acolo care poate încerca să salveze pietonul :))).
Volanul încălzit e iar super fain, n-aș mai vrea fără. Când cuplez modul sport (nu al cutiei) mașina se transformă într-o sălbăticiune mega fain de condus cu care poți să-ți pierzi permisul cu stil (de fapt în modul ăla nu prea poți merge la viteza cu care să păstrezi permisul, nici pe curbe). Dar cel mai tare și mai tare lucru este instalația de spălare a camerei pentru marșarier.
2.0 diesel; 9 în tîrg 6,5 drum la bulgari (110-120 max);
sharanul iarăși este o supermașină; este (era) unu’ de 3l, 4motion…; ce-mi place cînd un mommy van lasă în fum vreun seleka, M sau S, pentru că șoferi…
@costică, no, așa da… Al nostru nici la drum lung n-a avut consum dintr-o singură cifră 🤣
Sharanul nostru, din păcate, avea motorul un pic micuț pentru cât de dubă este – 2.0TDI/140 cp. Dar e o mașină foarte mișto, într-adevăr. 4motion, 7 locuri..
Chiar, vrea careva un Sharan mișto? 🤣
io nu, da’ pot depune mărturie pentru mașină, în configurația asta; plus că, la SH, e important de la cine o iei, că bătrînici nemțoaice nu cunoaștem toți…
da, exudatul pentru pitică; eok, mulțumim, da’ comunitatea…
@costica, sunt conducatori auto care aleg M, S sau AMG pentru cu totul altceva cred decat valeitatile sportive ale masini, si e posibil ca soferi de van de care pomenesti mai sus sa lase in urma acei conducatori auto care cel mai probabil nu au un stil de condus sportiv.
aaaa, nu, că io n-am nimic cu persoanele civilizate, indiferent ce căruță sau bolid conduc; vorbeam de cei în care se umflă orezul la vederea unui van, da’ le cad „piloții” într-o curbă…
Soferi vanurilor nu sunt usa de biserica, ei mereu sun grabiti, mereu trebuie sa ajunga la timp si toate cate cele, sunt o “specie” aparte a soselelor din ro, nu sunt fanul lor cand vin in concedii in tara si asta pentru graba asta a lor inexplicabila.
@keepcalm, agree (mai akes că sunt unul dintre „dubițari”; mai civilizat, e drept, da’ tot vitezoman), numa’ că în cazul de față io vorbeam de un mommy van, adică un MPV cu aparență calină, da’ cu inimă ca a lu’ Richard… 🤣
Da si a noastra are Bluetooth si incalzire la scaune. Am zis ca l-am prins pe Dumnezeu de picior cand mi s-a incalzit posteriorul😁. Ba chiar o intrebi: Vreau sa suni pe… si suna pe Ghitza fara misti un buton. Si nu trebuie sa scoti „cheia” din buzunar ca ca descui masina. Care „cheie” nu e de fapt o cheie ci un fel de stick? Da cu binele te inveti imediat. Clar😁
Da, nu e rău deloc cu binele 😁
Sper că vă dați seama c-a stat Fritz al meu și a făcut ce n-a făcut în toată viețișoara lui, de patruzecișiceva de primăveri încoace. Și anume, a citit manualul de utilizare al mașinii.
Nu există așa ceva! Nu ne zicea Mișu că bărbații adevărați nu citesc instrucțiunile?
Am făcut școala pe un Tiguan, model nou la vremea respectivă, cu cameră de marșarier, și oglindă laterală care își schimbă poziția la mersul cu spatele, și alte 50 de dotări pe care nu le-am băgat în seamă.
Și la un moment dat, la o parcare laterală, mi-am aruncat ochii în ecranul camerei iar instructorul mi l-a oprit destul de supărat, bănuindu-mă probabil de săracie când ‘oi avea mașina mea, că mi-a spus „învață să conduci doar cu dotările de bază, pe care orice mașină le are”. Și nu am putut să nu îi dau dreptate, căci iată-mă câțiva ani mai târziu, având o mașină care nici măcar AC nu are și cu alta care știe Bluetooth și mp3 doar pentru că i-am schimbat eu radio-ul cu care a ieșit din fabrică.
Apropo, ce-i aia încălzire în scaune? 🙈
Recent, un prieten mecanic mi-a sugerat să scap de amândouă și să îmi iau o mașină „cu care să îmbătrânesc”. Nu știam cum să îl bag în origini într-un mod mai diplomat.
Nu zic că nu-mi plac sistemele astea noi de asistență – că pe lângă mașinile mele, am mai condus câteva (zeci) de când am voie – dar de unde stau eu văd două probleme (eh, cusurgiu, csf?):
– încrederea mult prea mare pe care și-o pun oamenii în niște componente care pot ceda;
– numărul de componente care pot ceda și care, conform legii lui Murphy, vor ceda și vor cere bani pentru ele.
Comentariu beton!15
Așa aș fi zis și eu, că e sub demnitatea lui de mascul să facă așa ceva. Dar până la urmă l-a învins tehnologia 🤣
În rest, perfect de acord. Cu cât o chestie e mai complicată, cu atât sunt șanse mai mari să aibă mai multe chestii care pot să crape. Și vor crăpa. Cum ne-a crăpat nouă anul trecut senzorul de Nox (parcă) la Sharan. Fix înainte de concediu. O mie de euro. Scurt 😐
Pe de altă parte, odată ce ai copil/câini, așa ca noi, nici nu prea mai poți trăi boem… De exemplu, noi am renunțat anul ăsta (nu fără tristețe) la Golful 3 Cabrio Bon Jovi Edition. Pentru că nu aveam cum să punem scaun de copil în el și nu încăpeau mai mult de 2 câini… Iar dacă, să zicem, am fi găsit soluția pentru copil, nu mai încăpeau câinii 🤷♀️
Ah, anunțul tipic de „vând decapotabilă din cauza măririi familiei”. 😓
Da’ nu-i nimic, așa ne-alegem noi, ceilalți, cu mașini mișto la prețuri bune. 😁
@Lucian M, 😂😂😂 ce-i incalzirea in scaune…
Cand sunt v’o -15-20 de grade afara si tigaia-i acoperita de zapada, iti ingheata si mainile si sufletul, pana sa urci la covrig. Daca mai ai si scaune de piele, cand te asezi, tre’ sa-ti bagi o mana-n buzunar si sa-ti cauti oualele care s-au retras pan’ la gat de nu poti sa respiri.
Seful catre angajat:
– Pe unde-ai umblat?
– Am fost la baie sefu’!
– Juma’ de ora?
– Ce vreti sefu, a fost geamul deschis, era frig inauntru si am stat sa mi-o caut!
Incalzirea-n scaune te scuteste de efort, iar cand te asezi iti aduce un zambet tamp pe mecla… 🤣🤣🤣
Pentru doamna din dreapta, imi vine in cap acu’ un banc:
La radio Erevan:
– Antinevralgicul poate fi folosit ca anticonceptional?
– Da, dar numai daca este tinut strans intre genunchi?
Daca n-ai incalzire-n scaune nu-ti trebuie antinevralgic ca oricum tine genunchii stransi…😂😂😂
Data viitoare, iti zic cum e cu ventilatia-n scaune, vara la +35…
Nici eu nu sunt adeptul tuturor tampeniilor inventate pe tigai si dupa ce le-am platit in pretul tigaii, am platit si sa le dezactivez, dar scaunele destepte, cre’ca-s cea mai utila chestie inventata, de la aparitia epilatului inghinal incoace… 🤣🤣🤣
@Tavi
Sa nu zici ca sunt și masini ccare te epilează inghinal! 😜
@Oldjohn, ei na, ala se face numai manual cu penseta, fir cu fir… 🤣
@tavi
Boy, așa urăsc când trebuie să semnalizez ironia…
Daaa, te obișnuiești cu binele. Eu nu mai știu să conduc cu cutie manuală. Sau fără senzori de parcare.
Scaunele încălzite sunt cea mai tare invenție, râdea o prietenă că merg la sală cu mașina, sala fiind la 1km de casă, până am luat-o și pe ea și a văzut cum e cu scaunul încălzit după sport și duș :))
Eram reticentă la foarte multe chestii, susțineam că eu conduc mașina, nu ea pe mine, până le-am încercat… Prefer în continuare lucrurile simple, dar wow, cum evoluează tehnologia, prima mașină condusă în comparație cu asta de acum era un tractor
Exact, și eu la fel – ete na, ce-ți trebuie aia și aia și ailaltă? Io conduc mașina, nu-mi trebuie mie mizilicuri din astea!
Well… 🤭
Să vezi cum e cu volan încălzit 😄
@Iulia, bine spus. Toate spuse de tine le avem pe Măzduță, dar chestia mișto este că avem totul afișat pe parbriz. Nu trebuie să îți muți capul să privești în bord sau pe sistemul GPS. Ne arată inclusiv dacă avem masini în jur, îmi arată mașina din față, si mi se colorează în galben distanța dintre cele două mașini desenate pe parbriz dacă sunt prea aproape, sau îmi apare mare cu culoare roșie „Break” dacă cel din fața mea frânează brusc, sau pune singură frână de te face să muști din volan. „Adaptive Cruise Control” mi se pare printre cele mai tari chestii la ea. Folosesc sistemul chiar și în oraș uneori.
Când mă urc la muncă în Hilux mi se pare de toată jena, chiar dacă este automată, dar aia în schimb este „tough”. Mașini care nu văd asfaltul niciodată, merg numai în condiții grele, dar nu avem cu ele absolut nici o problemă.
Cred că mi-ar lua ceva timp să mă obișnuiesc din nou cu bătrîna Dacie pe care au avut-o ai mei.
Și eu folosesc de multe ori cruise control în oraș, mi se pare practic în zonele cu linie dreaptă lungă, unde sunt șanse să mă fure peisajul și să mușc vreun radar 😁
Fiind un copil crescut la școala aspră a partidului nu mă entuziazmez atât de ușor la contactul cu fiarele astea produse de occidentul decadent😜
Am avut ocazia să conduc mașini pretențioase și puternice, iar apoi să mă intorc la bătrâna mea Bora din 2005 de care ne-am despărțit cu lacrimi pentru că aici nu se importă fier vechi, ba chiar te forțează să scapi de cel existent. Ca urmare avem Fiesta 2007 și Avensis 2006 de care ne vom despărți cât de curând pentru ca nu ne mai trece la ITP,fiind in Norvegia multă sare și criblură pe drumuri, care le mănâncă pe dedesubt.
Singura sculă cu motor pe care am cumparat-o de nouă a fost un Kawasaki Z125 pentru Maria, care făcea scoala pentru moto și îi trebuia să exerseze. Deh, pentru copchil se poate…
Acum face scoala pentru categ. B și la școală are Q3, iar acasă coboară in pleistocen și conduce o mașină pe motorină (de dimensiuni mici) și una pe benzina, cu gabarit mai mare😂. Aici are voie să conducă pe drumurile publice însoțită de un posesor de permis in calitate de instructor, dacă își pune pe mașină un roșu „L”, adică școlar. Vă dați seama prin ce junglă diversă trece ea la inceput de viață șoferistică?
Mulțam pentru articol, dar rămân cu intrebarea „cât de repede te dezveti de „bine”?, că eu am trecut și prin asta, fără nicio legătură cu subiectul mașini
Comentariu beton!13
Asta mi se pare foarte tare, faptul că în țările cu apă caldă au voie la volan din momentul în care au început școala.
Cred că și în Austria e la fel (@JT, vorbesc lemne?) și parcă și în DE.
Nu ca la noi, unde nu te lasă instructorul nici să schimbi a treia și apoi te trezești de capul tău, cu permisul în mână 😐
De școala moto nici nu mai zic… Hai, că în ultimii ani a mai evoluat, dar când am luat eu permisul se făcea numai poligon. Eventual pe vreun Minsk sau vreo Jawa. Și apoi ieșeai în trafic și erai carne de tun.
MoșIoane, zi că ai avut ALeHașu’ dă noojdăcai; de la 7300 la 195.000 am ținut-o și piese n-am băgat în ea…
cît despre noutățile astea, îmi aduc aminte o poveste de prin anii ’80; ‘cea unu’ că la Rulmentul Bîrlad se comandă nuș’ce monstruozități dă rulmenți pentru un cargobot de cinșpemilioane dă DW (deadweight), că na, neanicu făcu industrie dă nave, s-aibă băse bani de-o cinzeacă; și se produc rulmenții, se instalează, probe, ok; la 10 zile vine mail; glumesc, porumbelu’ cu ochi albaștri, de la SECU:
– cine-i ingineru’!
– costel…?
– hai!
pe drum i se explică lui costel c-au cam căcat steagul, că rulmenții lor s-or gripat după doojdemile; canal nu mai este de făcut, da’ e Casa Poporului, mai sunt mine… de lucru este; și, povestește costel cum a ajuns el, tot kăkat dorsal, pe navă; să constate dezastrul! și, zice omul, „băi, cînd or pornit motoarele, trepida baporu’ mai ceva ca o grasă în mol de blecfraidei!”; asta i-a salvat de la pușcărie, faptul că nu li se spusese despre nivelul de vibrații; da’ mi-a rămas ceva din povestirea omului: „dom’ne, una-i laboratorul de încercări și alta situația din teren!”;
„- la Pebicist, stimabile!”, veți zice, „la Plebicist!”…
ei bine, nauădeiz, mai boss a avut o minune de mașină d-alea cu cerculețe; SQ8! OSUTĂDOOJDĂMII!!!?! preț de catalog…; frumoasă de rupe! dișteaptăăă…? ca ainștain! diar că nu, că odată o apuca frînarea; din senin; altă dată o apuca accelerarea; tot din senin; la fel de senin or zis și ăia de la service: „nu știm ce are…; mai sunt 100 worldwide care fac la fel și nimeni nu știe de ce…”;
ș-acuma întreb io, cum ți-ar fi să dai 120k dă coco pe așa ceva?
@costicamusulmanu, alehașu șela o fost, intocma cum zisăși!
Am aici un amic ce face diagnoză la ăi cu cercu tăiat in trei, nu in patru ca a lu’@ JT, câte imi povestește, mă doare capul. Acum e și mai misto de când cu hibridele😂😂😂
Sa o stãpâniți sanatoși! Apropos de automată în pandemie mă sună o prietenă disperata ca barbat-su e bolnav si l-au oprit in spital insa are masina intr-o parcare lasata insa va depasi timpul si cum ea nu are permis sa merg sa iau cheia de la ea si sa aduc masina la ei in parcare, nu de alta dar aici in aceste situatii amenda e vreo 5500 lei. Zis si facut merg cu masina mea care este foarte simpla pe post de dotari si manuala si iau cheia sa o iau pe a lor.Baaam aveau masina noua, VW passat automata, de care eu nu am mai condus de ani de zile. Nu vrei sa ști cum m-am tarat efectiv 3 km pana la ei la bloc cu masina aia ca virbea singura in plm imi explica ce kkt nu fac bine si se oprea motorul la semafor in pana mea. Eram transpirata lac cand am parcat masina vietii insa ce sa zic as vrea si eu una si m-as obisnui rapid cu binele asta 🙈
Comentariu beton!20
🤣🤣🤣🤣🤣
Sărăcie. Nu ați avut bani de 3 pedale 😄
0
Comentariu beton!11
🤣🤣🤣🤣
Da, tehnologia e bună. Nu este vorba de cât de bun (cel mai bun) șofer ești, ci de confort și siguranță. Pe de altă parte, o mașină super tehno te face cam puturos și cam neatent.
Eu am o Puma din 2020 și e minunată. Încălzire la dos, bluștuț (parcă Vasilescu avea un articol despre mașina mai deșteaptă decât birjarul. Când ai mașină de 100k, dar tot cu telefonul în ureche/mână stai ca in 2001), și cel mai important pt mine, navigația.
Aoleu, îmi crește tensiunea când îi văd pe ăia de care zici. E o vacă prin Brașov, cu ceva Maserati, parcă. Permanent cu telefonul la ureche. TOT FUCKING TIMPUL! Evident, conduce ca o cizmă, că mna, e greu să fii atent și la covrig și la telefon 🤬
Comentariu beton!12
Fain scris! Mulțumesc, Iulia! Așa e, cu binele te obișnuiești repede. Prima mașină a fost o Dacia din 1988, ce servo, ce încălzire, aveam niște brațe lucrate:) . Am iubit mașina aia. Trec vreo doi ani de când o conduceam, gravidă cu o burtă mai mare decât a popii din sat, se duce mândra la piață sa cumpere nush ce. Sâmbătă dimineața, octombrie, tot românu’ cumpăra varza, murături, d-astea. Ce mai, ca la sfintele moaște la Untoldu’ de la Iași. Mai scoate tu, maimuță burtoasă mașina din parcare după o oră.. m-am chinuit vreo 20 minute, eram leoarcă deși era un frig .. Când ziceam că aia e, o las acolo și iau un taxi, vine un nene taximetrist căruia i se făcuse milă de mine, mă vedea din stația de taxiuri, cred că puneau pariuri șoferii: iese blonda, nu iese?? În două mișcări a ieșit de acolo, putea să plece cu mașina mea, i-o dădeam și cadou la cât mă chinuise:) săru’ mâna i-am zis! Când m-am urcat first time în Tico ziceam că l-am prins pe Bărbos de-un picior! Deși acum mașina aia mi se pare moartea pe roți:( . Acum mi se par opțiunile astea aur curat, parchează singură, țipă la lipsa centurii, scaune încălzite, la fel si oglinzile/parbrizul etc. Dar cu automata nu mai vreau. Era să adorm odată pe A2 într-o noapte după un concert, mie mi se face somn dacă n-am de învârtit mămăliga. Știu că e mișto în oraș dar la drum lung nu mai vreau.
Sincer, nu cred că manuala te ține mai alert, mai ales la drum lung. Că la o adică, dacă ești pe autostradă, ești într-a cincea/șasea și ții piciorul pe pedală și aia e…
Dacă ești rupt de oboseală, e periculos oricum. Am mai zis eu p-aici, eu am ațipit pe motocicletă, deci… 🙄
Mă întorceam aseară pe la 20.00 de la Târgu Jiu spre Petroșani și pe defileul Jiului am ajuns din urmă un Volvo Xc40 și în spatele lui am rămas cale de vreo 20 km pentru că în fiecare curbuță și curbișoară frâna pâna la 30 și la drum căt de căt drept accelera până pe la 60-65 și iar frână până ajungea iar pe la 40-50. Pe defileul Jiului sunt puține zone unde poți depăși în siguranță așa că am mers frumușel după Volvăul ăla de se făcuse coloana infinitului în spatele lui cu flașuri&claxoane.
Nici nu pot să mă gândesc câtă carne a găsit în frigider doamna de la volan, da, era o doamnă care conducea cu nasu lipit de parbriz pentru deși era cam întuneric avea luminile de ceață aprinse.
Acuma nu știu, nu mă pricep la avioane, dar m-am uitat la dotările unui Volvo xc40 de prin 2018 și la câte sisteme are întreb și io ca prostu: – Este posibil ca o mașină să frâneze singură în curbe și să limiteze viteza în funcție de semnele de circulație? Și dacă da, oare de acea mașină nu a ”văzut” că nu este ceață și este doar semiîntuneric.
Da, au sisteme de detectare a indicatoarelor rutiere și adaptează viteza la ele, dar pe de o parte le poți anula, pe de altă parte, peste tot scrie cu litere de-o șchioapă că toate sistemele astea funcționează cu anumite limitări și șoferul este responsabil să adapteze deplasarea la condițiile de trafic.
În cazul pe care îl povestești tu, cred că tanti era pur și simplu model de șoferiță antitalent, fără nici un fel de răutate 🤷♀️
@altăiulia, mulțumesc de explicație pentru că mă simțeam cumva vinovat de toată carnea donată doamnei, mă rog, nu am știut că este o doamnă până cănd am depășit-o pe linie continuuă și m-a claxonat un shumaher muist care venea cu 80-90 pe contrasens unde limita era de 50. Ca fapt divers, tot defileul Jiului are limită de viteză 50 dar astea sunt detalii 🙂
PS. Pe mine m-a enervat că se făcea noapte și nu-mi place să conduc pe intuneric,
@Shoric, din păcate, o spun cu tristețe, dar sunt o bască de doamne și domnișoare care n-ar trebui să se urce la volan veci pururi. Nu le place, nu se pricep… Mai ales alea care stau cum zici tu, cocoțate pe volan… Păi mpare rău, da aia nu e poziție de om relaxat la volan.
povestea lu shoric: Eram in defileu si una isi permitea sa mearga legal. Ce muie i-am dat…
Când eram copil aveam Dacie 1310. Maică-mea făcea febră musculară de la schimbat vitezele 😁 casetofonul nu mergea, s-a chinuit taică-meu cu reparatul o după masă întreagă la pădure, fără succes. Așa că luam casetofonul cu baterii cu noi. Care țineau de la Pitești la Brașov și viceversa.
Când am trecută la Solenza, zicea taică-meu că îți fuge de sub fund 🙃 depășea tirurile într-o clipită. Iar actuala (Skoda Fabia break) a fost și mai și la vremea ei. Merge foarte bine și acum (la aproape 200.000 km), probleme sunt doar cu aerul condiționat, mai pierde din lichidul de răcire și trebuie umplut.
Cred că o mașină nouă ar fi navă spațială pentru mine 😝
Da, e foarte wonderful cu 117 features, da’ eu tot ma simt ofensata de tancul care vrea sa decida peste capul meu. Ok cu popou incalzit, back cam, o gloata de assistants etc., de care la o adica m-as putea lipsi, dar tre sa admit ca imi place speed (nu cruise) controlerul, ca eu am “bunul” obicei sa ma cam sui pe acceleratie si sa uit de mine. Asta mi se trage de la un Suzuki Swift, care era extrem de swift, facut parca special pentru mine, cu care am batut autostrazile daneze 10 ani. Am iubit masina aia ca pe mine insami. Acum, la drumuri scurte in oras, ignor tancul, o prefer pe mititica mea din 2012, care, cu exceptia sirenei enervante cand uit de centura, e o salbaticuta ultra rapida (totusi nu ca Swiftul 🥲), dar foarte ascultatoare. Si usor de parcat, chiar asa fara assitants 😀
La ce amenzi s-au facut in Norge, speed control e lucrul căruia ii simt lipsa, dar dacă sunt atent să nu depasesc pe nimeni e ca și cum aș avea😜
Prima dată când am condus o tinichea cu cutie automată, a fost doar pentru o oră, într-o seară.
A doua zi, dimineață, m-am urcat în tinicheaua mea și nu înțelegeam ce a pățit de ieri până azi, de cârâie când încercăm s-o pun în viteza întâi. Abia după a patra încercare mi-am dat seama că ar trebui apăsat ambreiajul.
Cât despre dotări, scaunul încălzit e fain. Dar dacă mai e și ventilat cu AC, e fantastic. Actuala tinichea, îmi face loc suplimentar când mă urc/cobor. Scaunul se retrage când deschid ușa ca să nu mă înghesui în volan și revine la poziția stabilită când o închid.
Doamna preferă cutia manuală (încă): trebuie să fac și eu ceva, nu doar să mă țin de volan.
L.E. Mai „nasol” e când folosesc tinicheaua Mândrei și uit să scot cheia din butuc. A rămas odată trei zile cu cheia în contact, în fața blocului.
Am condus un T3 (VW) vreo șase ani, erau copiii mici și tot bântuiam pe coclauri așa că am zis și eu să luăm o mașină mai mare pentru vacanțe 😂 când m-am trezit cu arătarea aia în parcare am crezut că mor, mi se părea oribilă, două luni am circulat doar pe banda 1 cu dinții în volan, moartă de frică, eh, după ce m-am obișnuit eram cu tupeu’ cât casa. O dotasem cu abțibilduri și tot felul de chestii că polițiștii mă lăsau în durerea mea, ziceau că am grădiniță 😂 . De la T3 am trecut la Peugeot 1007, navă extraterestră frate. Acum prospectez piața, mașină mică și costuri asemenea dar tot spre alte fiare mă uit.
,,Chiar, vrea careva un Sharan mișto? 🤣”
Acu spui si tu, a doua zi dupa potop?! Doar ce am facut aroganta ieri de a arunca 15 000 pe o batranica japoneza. Luni merg la Cluj sa o aduc la mine in sat.
Apropo de mașini mai inteligente ca noi:
Kia Sportge GT Line incălzeste și spate și f#nduleț și alte părți anatomice atât pentru pasagerii din față cât si pentru cei din spate. Face isterii când nu pui centura, îmi deschide singură portbagajul doar prin simpla apropiere de acesta(deh, iși recunoaște „șăfu’ „, mă anunță in bord de toate neimaimaginatele pământului și…parchează singură. Treaba e, că după ce am incercat de câteva ori treaba cu parcatul și m-a băgat aproape în infarct(își ia în calcul niște vecinătăți atât de…apropiate🙃) i-am dat una peste „ceafă” și am zis: gata, de aici preiau eu! :))) Vorba lui Nea Mărin: „bă fraților, să-ți saie ochii auz’! Când o greșești pe mâna ta, mai e cum mai e! Dar când o greșești pe mâna altuia, să-ț’ bagi mâna-n ochi, nu alta!” :)))
Cu instrucțiunile de utilizare a fost și mai tare frate-meu, acum 4 ani, cu noul lui VW Golf 7. A zis cum să il testeze mai bine decât făcând un drum de 1600 km până la mine, in Italia.
Deși știam cam in cât timp ar trebui să ajungă, văzând că au trecut mai bine de 2 ore de la timpul estimat pentru sosire, il sun să intreb care e buba. A răspuns scurt: „mi s-a stricat cafeaua la masină!” :))))) Da. Se pare că pe drum a început să i se aprindă un martor in bord care arata fix a o ceașcă de cafea. Panicat a tras in prima benzinărie nu i-a dat de cap martorului, dar a profitat de o pauză de pipi, cafea și alte ronțăieli. La pornire, stupoare: martorul stins! După alte câteva ore, iar i se „strică cafeaua” în bord. Trage iar la o benzinărie. Frate-meu, jumătate îngândurat, jumătate contrariat sună la un amic mecanic auto și il intreabă cum e posibil să i se „strice cafeaua la VW”. :)))
A fost lămurit pe loc. Se pare că mașina e „dresată” din fabrică să te anunțe când ai condus prea mult și te invită să iei o pauză meritată de…cafea. :))))
Comentariu beton!15
@calimara
Să știi că te bate la cap mai rau decât o soacră, până te face să oprești! 😜
Pentru cei care locuiesc în zonă de munte, unde vara este într-o joi, un sistem webasto bate la cur încălzirea din scaune și toate dotările unei mașini. Nu am, dar mă gândeam astă iarnă la așa ceva când îmi tremura mâna s-o bag în antâia la -18.
Am avut la T3, pus de noi, boierieee, plus că având motorul pe spate se băteau puradeii care să stea în portbagaj 😁
Pornire de la distanță, din telefon.
Cu control pe toate celalte dotări.
Nu ai doar cald în tinichea, ci și scaunul și volanul.
Sau răcoros pe timp de vară, na!
@Sfântu Dracu faci schimb cu un Opel Corsa + diferența? ofer Corsa cu plinu făcut.
@Shoric, am și una d-aia. 🙂
N-am avut mașini prea avansate, bag seama. ‘nențeles, am început cu Dacia 1310 Break, dar pe aia a condus-o doar soția că era pe numele meu doar pentru impozit 0. Apoi Peugeot 307 SW, Opel Corsa, Ford C-Max și-n fine Duster. Clar, Dusterul e întoarcerea la viața în peșteră față de actualele mașini. Față de precedentele nici măcar nu pornește automat lumina, nu are nici o altă opțiune. Singurul lucru pe care îl reglez sunt adaptările după șofer. Dacă @(altă) Iulia stă cocoțată la volan-n corcoduș, a mea doamnă stă-n plop! Cum uit eu să cobor colacul la WC așa uită și ea să coboare scaunul și mă tot pocnesc la cap.
Acum 2 ani am venit în RO, aterizând la Cluj. După ceva peripeți am găsit să închiriem o mașină nou-nouță, cu 3.000 km la bord. Ford Focus. Am crezut că-mi prind urechile în el cu condusul. Și cică la ei Duster era mai scump de închiriat.
Părinții mei au avut un Trabant din 65. Adică pe stil vechi. Se lua benzina in canistră, se adăuga ulei se amestecă și se turna in rezervor. Deh motor in 2 timpi . Cine știe bine, cine nu nu stau să explic . La 100 km trebuiau curățate bujiile. Trabantistii din toată țara se salutau cu farurile, tovarăși de suferință. Erau mai multe bancuri cu Trabant decât cu olteni. Retrovizoare exterioară nu. Asistenta la parcare un nenea care țipă trage stânga mai mai… Da înainte acum… Nici centuri nu avea. Cică sa nu se confunde cu un rucsac.
@Helga, prima dată am prins suta km/h pe podul de la Cernavodă 😂 am crezut că decolează, dar ne distram ca nebunii, al meu avea oglinzi laterale dar bordul era pentru intelectuali, adică doar vitezometru, nivelul amestecului se măsura cu joja, am făcut pana prostului fără număr, dar pe bune că era mișto pentru vremurile alea.
Îmi imaginez câtă fericire a simțit sufletul tău, câtă satisfacție, când s-a oprit motorul mașinii conduse de consort 😂😈
Cutia de viteze automată, încălzirea în scaune si “cornering light” (luminarea virajelor), mi se par, mie personal, cele mai eficiente invenții auto. 🥰 A se înțelege, mă refer la funcții opționale, nu la alte funcții tehnice, motoare si nebunii ale mașinilor.
Am condus mulți ani mașini cu cutie manuală (am început cu Dacia 1300 (galbenă) și apoi Olcit), încă mai conduc, dar am și cu cutie automată. Când am condus prima dată automată, vai si vai, am crezut că zbor, am oprit după 100m și am zis că mie nu-mi trebuie așa ceva, că prefer să simt eu mașina și când să schimb vitezele, că mie imi place “să învât făcălețul în mămăligă” , ete fâs, eram neștiutoare și mă alintam… 😂 n-am fost lăsată să mai conduc mașina manuală până nu îmi fac curaj să-nvăț s-o mân pe cea automată. 😬 Păi atât mi-o trebuit,, că m-am ambiționat și după o scurtă perioadă am recunoscut că e ceea ce îmi trebuie și am devenit fan înfocat. În prezent, consider că este un ajutor enorm în traficul super aglomerat din oraș, dar și la drum lung (mai ales pe serpentine).
Și eu am pățit-o, de câteva ori, să se oprească motorul mașinii, că uitam că e cea manuală, cred ca toti am pățit-o la început. 😇 și da, e ușor, dar mai ales fain 🤪 să te înveți cu binele.
@alta (Iulia), ai avut un astăzi titlu care m-a bântuit toată ziua. Am făcut un mic amendament: am încercat să îmi aduc aminte cum e să te dezveți de „bine”. Și nu mă refer numai la mașini. Hai să dau un exemplu: orientarea fără GPS pedestru sau auto😬
Toată ziua am spart lemne și îmi imaginam cum ar fi să am o sculă care face asta, precum vecinul
Păi îți zic eu cum te dezveți de bine: de nevoie 😬
Ia să ajungi undeva și să te trezești că a picat semnalul sau rămâi fără baterie sau mai știu eu ce. Știi ce brusc îți amintești cum să te uiți pe o hartă de hârtie ori să întrebi pe cineva și să notezi indicații?
Bine, asta pentru noi, ăștia care am plecat măcar o dată în viață la drum cu atlasul rutier în brațe. Că dacă faci parte din generația care crede că hărțile au fost inventate de google maps, s-ar putea să ai o problemă 😁
Eu cred că e normal să ne dorim chestii care ne ajută și ne fac viața mai ușoară. Și atâta timp cât tehnologia le creează, trebuie să ne bucurăm de ele. Ce nu trebuie să facem e să ne bazăm exclusiv pe ele.
Părerea mea.
Nu e Nubira, dar merge. Sa stapaniti sanatosi masina. Cand treci de pe automata pe manuala singura grija e sa nu apesi cu stangul frana, ca dupa musti bine din covrig. :))