De ce să mint, am strâmbat un pic din nas când am ajuns la AutoItalia să preiau bestia sexy care urma să ne ducă la Atena. Am strâmbat din nas când am văzut că are doar 130 de cai putere. Mă și vedeam cum mă târâi depășind doar căruțele și bicicliștii.

După care m-am urcat la volan și-am uitat pe loc c-am strâmbat din nas. Mai precis, când am descoperit modulul sport. Prieteni, am înțeles imediat de ce sloganul Alfa Romeo este „meccanica delle emozione”. Pe lângă că e frumoasă ca o emoție din aia care-ți dă fluturi în stomac, în modulul sport schimbă treptele de viteză la 6500 de rotații. Practic, se duce-n roșu și abia atunci schimbă. Iar treaba asta o face să fie cum vreți voi, numai lentă nu.

Bine, fie vorba între noi, putea să fie cea mai lentă mașină din lume că tot ieșeam pe plus, pentru că Mara s-a îndrăgostit pe loc de Tonale. E prima oară când o aud spunând că vrea să conducă și ea, de era să mă și înec cu propria-mi uimire când am auzit-o.

O înțeleg, să știți. Nu știu cât vă dați seama din fotografii, dar chiar este o mașină extrem de frumoasă, nu i-am zis degeaba bestia sexy. Are așa un aer de Italia care te surprinde și de la exterior, dar și din interior, de cum intri prima oară în ea.

Nu există niciun pic de plastic din ăla lucios, bordul este tot îmbrăcat în piele gri mat, scaunele la fel, piele perforată neagră cu cusături gri.

Iar padele din aluminiu de pe volan, pentru schimbarea vitezelor, sunt într-un mare fel. Arată atât de sportiv, că m-au făcut să trec de câteva ori pe modul manual doar ca să le pot folosi.

În plus, mi-a plăcut tare de tot că în interior există steagul Italiei în multe locuri, treabă care te face să simți și mai pregnant sufletul italian al mașinii ăsteia. Meccanica delle emozione, cum ziceam.

Dar hai să vă spun cele două dotări care m-au spart la Alfa Romeo Tonale, dotări pe care n-aș concepe să nu le am pe mașina mea dacă mi-aș comanda un Tonale.

Prima. Adaptive Cruise Control cu Lane Centering și Traffic Jam Assist. Ăsta este cruise controlul adaptiv dus la nivelul următor. În sensul că atunci când activezi opțiunea Traffic Jam Assist, mașina practic merge singură. Cu condiția să fii pe autostradă, desigur. Băi, jur, opțiunea asta m-a convins de faptul că suntem la un pas până când mașinile autonome vor deveni mainstream.

Poate nu mi-aș fi dat seama cât de tare este, dacă autostrada spre Atena n-ar avea porțiuni extrem de virajate. Acolo am activat Traffic Jam Assist și-am lăsat-o să meargă singură, eu țineam mâinile pe volan doar pentru că nu te lasă mașina să le ridici. Dacă încerci, te notifică imediat să le pui la loc. Nu-mi venea să cred cât de mișto intră singură în viraje și ce frumos calcula distanța până la mașina din față, astfel încât să nu pună frână care să te dea în nas.

Iar fetele erau fascinate de faptul că suntem într-o mașină care, citez: „se conduce singură”. Când am intrat în aglomerația din Atena m-au întrebat dacă eu sunt cel care conduce sau merge ea singură. Am râs. 😊

A doua dotare care m-a spart sunt frânele, prieteni. Are un sistem de frânare Brembo, cu etriere de culoare roșie și discuri de frână de dimensiuni mărite (față 345 mm, spate 305 mm). Probabil o să ridicați din umeri pe motiv că ce treabă au frânele cu plăcerea condusului. Ei bine, au, mai ales când vrei să conduci sportiv: cu cât țin frânele mai bine (și le simți că sunt ferme), cu atât pui frână mai târziu în viraj. Iar asta se numește în limbaj popular: nivel crescut de adrenalină. Am făcut un drum la Vâlcea, singur, când ne-am întors, că voiam să văd cum se simt frânele astea pe Dealul Negru.

O să vă mai zic și câte ceva despre consum, că m-au întrebat niște cetățeni pe Facebook cât consumă. Vă spun ce consum am avut, dar este complet fals, nu are nicio relevanță, pentru că n-am scos mașina din modul sport decât ca să testez un pic și cele două moduri economice.

Pe scurt, pe bord am o medie de 7,4 litri la suta de kilometri, consum mix, urban și extra-urban. Ceea ce-mi spune mie că dacă aș ține-o doar în modul economic, iar pe autostradă aș lăsa-o doar cu adaptive cruise control, mai mult ca sigur s-ar duce sub 6 litri la sută. Na, am zis să știți.

Cam astea ar fi impresiile mele despre bestia sexy după cei peste 2700 de kilometri făcuți împreună. Dacă mai vreți voi să știți ceva în plus, întrebați-mă, că poate pic pe subiect și știu să vă răspund.

Ah, ba nu, uitam să scriu poate cel mai important lucru: se uită oamenii pe stradă după ea. Și n-am văzut unul sau doi, am văzut efectiv o gramadă. Eram într-o benzinărie în Grecia, trăsesem mașina în parcare, că voiam toți pipi și papa, când l-am văzut pe un grec cum oprește lângă Alfa (fără să parcheze, s-a oprit pur și simplu în timp ce mergea), coboară din mașina lui și începe să se învârtă în jurul lui Tonale. Nu știa că-l văd, prin urmare a putut s-o admire nestingherit cale de câteva minute bune. După care, s-a urcat în mașina lui și și-a continuat drumul.

P.S. Trebuie musai să lămuresc o treabă. Mi se pare absolut fabulos c-au existat oameni (inclusiv aici) care mi-au comunicat superior că ei nu și-ar cumpăra o mașină care nu pleacă de pe loc dacă nu ai centura pusă. Pe lângă că nu înțeleg unde e problema (durează fix două secunde să-ți pui centura), nu mă prind cum să nu-ți dai seama că asta e o simplă setare care se poate dezactiva din settings. E foarte bine că mașina vine cu setarea pentru centura șoferului activată default, dar asta nu înseamnă că nu poți s-o elimini.