Săptămâna și incidentul feroviar în România. A mai deraiat o locomotivă și azi.
Voi vă dați seama că, statistic vorbind, transportul pe calea ferată ar trebui să fie cel mai sigur. Mai ales pe aceste plaiuri unde avem autostrăzi care se pot număra pe degetele de la o singură mână. Scuze, pe jumătate dintre degetele de la o mână.
Cu toate astea, noi, pe aceste meleaguri mândre, reușim cumva să facem și din statistică o știință ineficientă și complet inexactă. Fix ca-n bancul cu românul și cele două bile de metal: una s-a stricat și cealaltă a dispărut, mânca-ți-aș.
Dacă vă întrebați care este explicația, uite, a zis-o omul ăsta pe înțelesul oricui. Ați mers vreodată cu trenul într-o țară în care civilizația și respectul pentru cetățeni nu există doar la nivel declarativ? Adică orice țară de la Nădlac încolo.
Ei, dacă ați mers, atunci știți exact cum ar trebui să stea lucrurile și la noi, dar și cum nu stau de fapt. La ăia s-a putut, la noi nu.
Plm…
sursa foto: freepik.com
Adevăru’-i că trenurile austriece-s nașpa: merg cu 225 km/h, free wi-fi, budă curată, căldură. Nasol, vă spun. 🤭
Comentariu beton!51
Șerif, când am mers în Italia cu 300km/h, cu trenul, am înțeles de ce tot ce se întâmplă în țara asta este o glumă proastă.
În cei 33 de ani care au trecut de la Revoluție nu s-a făcut nimic la infrastructura căilor ferate, dar nimic. Trenurile austriece merg că au pe unde, la noi dacă trece de 70 km pe oră ești în pericol.
Comentariu beton!12
@Anel: ieri am făcut Viena-Salzburg și retur pe autostradă cu bemweu’.
O fost un deliciu. 😍😍😍
Nasol și în Spania, de altfel, și lista poate continua
Și în Germania, iei TGV -ul, Stuttgard-Paris, ești pe altă lume. 335km/oră, atât ne arăta în compartiment, că circulăm! Nu mi-a venit să cred! În fiecare zi, îmi vine să urlu, când văd incompetența și, pur și simplu, rea voința, celor care ne-au condus și ne conduc.
Comentariu beton!13
Sunteți rai, zău… Și în România merge trenul cu 300 pe oră. Doar că în cădere liberă. Dar astea sunt detalii.
In Italia și personalul prinde sută la ora. 😂.
Păcat de potențialul imens pe care îl are transportul feroviar…. Mi se pare că nici nu se vorbește destul despre el. Vrem autostrăzi, dar transport feroviar modern se pare că nu.
Comentariu beton!20
N am sa înțeleg niciodată de ce transportul de marfă neperisabilă e făcut cu TIR ul și nu cu trenul. Să transporți balast sau apă minerală pe șosea e scump, ineficient plus că distruge drumurile care și așa sunt înguste, scurte și neintreținute.
Comentariu beton!23
Păi a scris, cumva, Mihai în articol de ce.
Pentru că acele materiale sau bunuri trebuie să ajungă într-un anumit interval de timp pe care CFR nici măcar nu îl visează. Bunurile aduc bani, banii trebuie să se miște repede nu să stea blocați pe sine.
Trimiți ouă cu terenul, ajung pui 🤣🤣🤣. Daca e vară… Dacă nu, nu ajung.
Comentariu beton!35
Aștia-s locomotive făcute la Electroputere prin anii ’80, de când lucram eu pe-acolo. Doar mă angajasem prin ’86 și am fost repartizat pe un strung carusel unde se așeza o carcasă de locomotivă și prelucrai la ea o săptămână. Am stat vreo 3-4 zile după care GHOSTING. Înplm, păi mă lua somnul doar uitându-mă în gol, nu era IPhone pe-atunci ca să-mi ocupe timpul. Am plecat la altă fabrică, tot în Electroputere.
Dacă rămâneam eu să le modelez nu mai deraiau:)))))
Comentariu beton!17
Ce autostrazi, ce trenuri, ce tara.. azi pe autostrada spre ploiesti erau porci mari cazuti (banuiesc ca dintr-un transport) in mijlocul soselei.. plini de sange, 2 nu se puteau ridica sa mearga pe margine, imposibil sa opreasca cineva acolo sa ii mute, o imagine horror.
Am sunat politia, au zis ca stiu si ca sunt pe drum. Probabil un miracol a facut sa nu fie un accident in lant acolo, ca erau cazuti pe ambele benzi, noroc ca era vizibilitate.
Nici nu stii cu ce sa te trasnporti in tara asta.. cu tren, cu masina, cu microbuze, sansele sa mori sunt mult mai mari decat este cazul.
Comentariu beton!17
Doamne, suntem în urmă cu 100 de ani! Ce mișto e în Spania, Italia, Franța, Elveția. Am circulat de plăcere cu trenu’ !
Prin 2011 eram in Bucale si lucram la un service auto cu accesorii, fara piese sau alte chestii. Si venea un tip care se ocupa de parcul auto al CFR pe Bucuresti. Nu aveti idee ce sume voia sa umfle pe factura baiatul. Asa sunt toti care lucreaza in sistem. Statul Roman e o vaca de muls in ochii lor.
Comentariu beton!17
Amin.
Bun. Ai făcut ceva in sensul ăsta? Sau d-aia e așa, că nimeni nu face nimic?
Cred ca odata in Italia am fost cu trenul dincolo de Nadlac, insa am fost de mai multe ori in Japonia, no coment.
Japonia? Ăia de au întârziere? De câteva secunde? 😁
Comentariu beton!17
@Minaosi – pentru alea câteva secunde de întârziere își cer scuze public, își asumă „rușinea” și și-ar face și sepuku, dacă ar mai fi la modă 🤭
Comentariu beton!11
e la fel ca la CNAS, da’ cu boghiuri…
Comentariu beton!11
Fix, da. Și ca peste tot unde e statul administrator.
Da, incredibil de curat si la timp trenul în Sicilia. Incredibil. Totul merge șnur. Până și toaletele erau curate. Și am citit și cum ajunge trenul din Sicilia la Roma, pun trenul pe feribot special, incredibil.
Nu mai zic de Germania că nu are rost, viteză, curățenie, condiții. Tabelele alea cu ore din fiecare stație și care se respectă. SF pentru noi.
Automatele alea de bilete pe care le înțelege oricine, la noi nu se poate face nici măcar atât…
Comentariu beton!11
Doar ce am folosit DB ul nemțesc Duminică de la Berlin la Hamburg 1h și 40 min numai.Am înțeles de unde au copiat polonezii modelul de tren este identic cu Pendolino polonez.Wifi, cald miroase frumos , rapid și ieftin.O plăcere și la nemți și la polonezi.
Eu nu înțeleg cum mai folosește cineva CFR după ce vezi asta.
https://www.youtube.com/watch?v=5V6XcKpQuNA
Sau putem să o luam și altfel. România chiar este Grădina Maicii Domnului, doar că nu poate face față la atâtea evenimente. Cei care mor sunt ghinioniștii pentru care mai merge și Dumnezeu la baie, mai ia o pauza. Nu poate să o țină doar în miracole și învieri.
Acum câțiva ani eram în gara Mangalia pe lângă trenul care urma să ne ducă acasă 600 de km în Petroșani. O tanti punea hărtie igienică în budele vagoanelor care erau pline de căcat și urină și când am întrebat-o dacă e ok să plece trenul așa, a ridicat din umeri și mi-a zis că treaba ei este doar să pună hărtie igienică.
O altă idioțenie CFR Călători. Pe ruta Arad-Mangalia în sezon estival erau 2 vagoane cu cușete pe care era bătălie. Pur și simplu trebuia să mergi la gară la doișpe noaptea să stai la o coadă la ghișeu gării unde o acritură îți zicea: Nu ați venit când trebuia, veniți mâine.
Mbine, asta a fost acum 4-5 ani. Acum poți să iei bilete online și au realizat și ei că unii săraci vor să doarmă 12 ore până ajung la Constanța.
În rest am înțeles că Ministrul Transporturilor de la PSD o să ceară demisia Șefului de la CFR Călători care este pus de PNL. Hmm, o să cam fie cu scântei acolo dar o dau ei la pace să fie bine pentru toată lumea. Mai puțin pentru noi.
Comentariu beton!15
33 de ani…
Am fost și eu de 2 ori cu trenul Eurostar pe ruta Paris – Londra. Am făcut în două ore jumate cei aproximativ 350 km. Comod, confortabil, ce mai, a fost vis!
Comentariu beton!11
Îmi aduc aminte cu relativă admirație de copilărie, când am călătorit exclusiv cu trenul pe distanțe mai lungi și cu autobuzul pe distanțe mai scurte, în special pe drumul casă – bunici și retur. Asta se întampla înainte de 89 și imediat după. Zic admirație, că părea ca infrastructura feroviară era excelentă. Aveam o caruță de legaturi la fix și nu pierdeam cu zilele prin trenuri.
Îmi aduc clar aminte după 89 că nașul era la putere, pe orice mijloc de transport, și nașii aștia au ajutat la falimentarea multor firme de transport în comun, din motive evidente.
Cand am urcat in ICE, nu mai fusesem cu trenul de vreo 20 de ani. Până la Mannheim, a prins 315 km/h. Si al dracului suc, nici nu se clintea in sticla. Nu mai spun de buda in care puteai sa și mănânci si in care nu iti rupeai coatele de pereți. Eh, de la Mannheim la Paris, TGV-ul și-a făcut de cap: 325 km/h.
Comentariu beton!11
Eu când m-am urcat în TGV prima oară, am plâns. Era și prima oară când mergeam cu trenul în altă țară. N-aveam cum să nu plâng. 🙁
Si TGV si Eurostar si ICE la activ. Foarte incantata de servcii (daca nu intarzie 😁)
Acu mulți ani, când abia deschideam ochii în lume, trimis de corporație, am mers cu TGV-ul între Paris și Laussane. OMG. Atât. 🙂
Apoi peste ceva ani am mers cu trenul între Viena și Brno. Tot OMG.
Să nu mai zic că și în Germania când ajungeam cu treabă, era o plăcere să merg cu trenul.
Bai, hai sa zicem ca e normal sa fie asa in Europa civilizata, dar chiar in Uzbekistanul fost sovietic am mers cu trenul de la Tashkent la Samarkand, 345 km, i doua ore, cu tot cu ‘jdemii de opriri in diverse statii. Si vorba ta, sucul ala nu se clatina pe masa.
Eu merg cu mare placere cu trenul prin Belgia desi au si ei intarziere la trenuri. Dar mult mai bine decat in România, clar (ultima data am mers vara trecuta cu trenul la Sinaia si Busteni). In Belgia, in ultimii 15 ani au deraiat 2 trenuri. Unul cu calatori (cu victime din pacate) si un marfar cu incarcatura chimica.
Problema trenurilor in Belgia e ca intarzie (intarziau) din cauza conationalilor nostri care furau cablurile de cupru. Si acum mai fura dar mai putin. Chiar azi citeam in presa ca 4 români au fost condamnati pentru furt de cupru de la panouri fotovoltaice (parcuri de electricitate) si caile feroviare belgiene. Din pacate sunt si stiri din astea despre românii care locuiesc in afara.
Comentariu beton!15
Ăia merită bătuți cu cuprul furat până cacă cupru. Sau mor. 😈😈😈😈😈😈😈
Comentariu beton!15
@JT, au primit pedepse untre 18 luni si 4 ani (unele cu suspendare 🙄) si au de platit firmelor pagubite 750.000 euro pentru 3,6 tone de cablu furat.
@AdinaE: și de unde crezi că vor avea €750.000 să dea?
Cu suspendare…de gât cu cupru’ furat.
Băi, eu și firmele astea care colectează fier vechi le-aș controla la sânge. Dacă aș găsi capace de canal, bucăți de șină, cabluri de cupru etc., le-aș închide și aș băga la pușcărie tot personalul care a făcut achiziția. Că și ciumeții care fură așa ceva, o fac pentru că au unde să le vândă, nu?
Comentariu beton!22
@Vic, Nu. Cei de la centrele de colectare nu sunt așa de proști ca să primească chestii furate din sisteme de siguranță gen cale ferată sau altceva. Când mai citești știri că în diverse localități niște cetățeni ard chestii și poluează aeru să știi că ăia nu ard buruieni adunate din grădină.
@Vic, in Belgia si tarile vecine nu pot vinde nimic la firmele de fier vechi. Cablurile de cupru sunt inseriate si daca primesc asa ceva sunt obligate sa raporteze furtul. Cuprul se vinde mai usor in est.
@Shoric, nu sunt proști,ei se prind ca e furat și scad prețul ca să mănãncă si gura lor. Cablurilor le este îndepărtată izolația pentru că altfel ar valora mai puțin. Prin ardere e mai ușor, evident
Am fost în Ro acum două săptămâni și am călătorit cu trenul de la București la Piatra Neamț și înapoi. La dus a fost ok, la întoarcere – toaletele înfundate. Nu intru în detalii că nu mai mâncăm 3 zile nici eu, nici voi.
Pe drum, mă gândeam la călătoriile ocazionale cu ICE-ul. Lingi mac, vă spun cu toată seriozitatea….
Aici e România și cred că aici rămâne.
Știi ce mă amuză? Cum or să-ți explice românii că „da, dar la ăia e scump”. Plm, lasă că e la noi ieftin.
Viena – Salzburg €55,70 la clasa a doua. 2 ore jumate, 251 km.
Petroșani-București, 366 km, clasa 2 cu loc, 6 ore 29 min (cu noroc) – 91.45 lei.
E mai eftin la noi dar ce atâta grabă pentru că tot acolo ajungem și de banii ăia alea sunt condițiile, cât dai atâta face. Dacă nu-ți convine mergi cu mașina personală cu care riști să mori nevinovat.
Nu e chiar scump cu DB Berlin-Hamburg un adult cu 2 copii 300km 39 eur cu locuri la family.
Krakow -Warsaw condiții identice 300km cu Pendolino 1 adult cu 2 copii 240zloti.Deci nu e scump deloc.
Problema e veche, nu a apărut acum. Sistemul e putred și corupt; e menținut așa cu bună știință de absolut toate guvernările care s-au perindat din ’89 până în prezent, folosit pentru a acorda sinecuri și locuri călduțe clientelei de partid, amantelor și celor care oferă mai mulți bani pentru un anumit post (de-a lungul timpului, cel puțin la conducerile regionalelor, au fost numiți și directori care nici măcar nu erau din domeniul feroviar).
Iar partidele sunt mână în mână cu sindicatele feroviare – împreună, taie și spânzură în toate cele 3 companii feroviare de stat (CFR SA, CFR Călători și CFR Marfă). De cele mai multe ori, capii sindicatelor au și funcții de conducere prin partide (PSD și PNL cel mai adesea).
Comentariu beton!11
ceferiștii sunt considerați a doua armată a țării.
@Shoric, ăsta e un banc prost – așa le place sa li se spună, dar nu mai este niciun temei in asta de peste 30 de ani. O minciună pe care o scot in fațã doar pentru a justifica niște funcții și niște acțiuni sindicale.
@Bobses, știu ce zici pentru că am lucrat în Valea Jiului la o mină și cunosc foarte bine cum funcționează ”sistemul”. Fmm de sistem
Cea mai sigură formă de transport terestru, altfel avionul e nambăr oan prin statistici.
Eu am făcut naveta Ploiești – București prin 2003 când Cordorul IV Pan-european era în refacție. Băieții ăia de la Switelsky veniseră cu niște scule fenomenale. Abia așteptam ziua următoare ca să mai văd stadiul lucrărilor. S-a testat viteza de 250km/h intre Pl și Câmpina. Au mai fost făcute lucrări asemănătoare pe București – Constanța.
Părea un vis frumos, care a rămas încremenit in timp de 20 ani.
Mă duc să o duc pe Oldjana la gară. Una dintre gările mele favorite, unde ca să ajungi la stație trebuie să cobori cu liftul un munte pentru că peronul e in tunel.
Comentariu beton!11
Da, da, da, de transport terestru.
Octombrie 2022 – Bucuresti Nord – Subcetate (HD) – distanta 415 km – 9h cu 1h30 intarziere. De mult n-am mai spurcat de toti dumnezeii si cristosii mamii lor.
Majoritatea tirfoanelor (șuruburile celea de țin șină de traverse) sunt strânse manual. Ad labam.
Și nu toate cu aceeași forță, că de, la unele se nimeresc niște solizi, la altele niște slăbănogi.
Mai rar ies utilajele să facă acest lucru, când este înlocuită șină.
Am mers cu trenul in Olanda. Nu tu huducaituri, nu tu zgomot, nu tu mizerie, ba nici macar intarzieri. Cum naiba la aia se poate face o calatorie de placere cu trenul si la noi nu? Evident, e retoric. In plus, si daca e aglomerat, totul e confortabil acolo.
Ba mai mult: sa aiba si tabelele orare si cu destinatii complete pentru a te descurca in orice directie… asta-i lux capitalist. La chestia asta noi am ramas in sfantul comunism pe care unii dintre noi l-am prins. Sucks ca dracu’.
@MV: Baga subiecte de-alea sa ne radem cu totii, ca de amar si scarba ne-am cam saturat!
Am crescut din sinele de tren ale Galatiului…nu, ai mei nu au fost negustori de fier vechi, ci CFR-isti. Tata a fost pana acum cativa ani mecanic de locomotiva, mama inca lucreaza. Nu pot sa numar cate pulovere arse a adus tata acasa, ca luase iar foc „masina”. Geanta lui „de munca” avea vreo 20 de kile, era burdusita cu instructii si chei metalice, ca sigur se mai strica ceva. Stiam cand pleaca, nu stiam cand vine. Uniforme nu s-au mai dat de ani de zile, mama se usureaza intre boscheti ca nu are toaleta la punctul de lucru. Dati semnale din fluier fara fluier, dati semnale luminoase noaptea fara lanterna… Eu m-am mutat in Germania de 10 ani si ma amuz cum se plang nemtii de Deutsche Bahn, ca are WIFi viteza mica si vagonul restaurant sortiment redus
Comentariu beton!33
Bănene… 😞
@Gara noastra mica, nu l-am văzut pe taicătu și nici pe micăta la un protest unde să ceară uniforme, fluier care să fluiere și o toaletă la locul de muncă. Din cauza lor te-ai mutat în Germania.
@Shoric
Furia ta o inteleg, naivitatea ta nu. Asa e, din cauza lor m-am mutat. Pentru ca n-am vrut sa duc traiul lor si am visat la o viata mai frumoasa. Plus ca salariul unui medic rezident la momentul ala era de 800 de lei. Dar daca tu crezi ca protestele ar schimba ceva in Romania, ma sperii de-a dreptul. Mai citesc si eu stirile si stiu ca acum ceva timp intr-o zi de August s-au facut niste mari proteste prin capitala. Daca-mi povestesti beneficiile si rezultatele acelor proteste, promit sa ma imbolnavesc de optimismul tau
Comentariu beton!33
Ma gandeam sa iau baiatul intr-o duminica, sa ne urcam dimineata in tren, sa coboram in Busteni si sa urcam pe platou, pentru o plimbare lejera pana la Cota 2000. Apoi coborat in Sinaia, mancat ceva, hop in tren si acasa. Incep sa cred ca nu este o idee buna sa merg cu trenul.
Pe ruta aia ai trenuri private. Dar șinele tot alea sunt.
Asa ma gandeam si eu
Fata de restu’ tarii sinele alea renovate chiar se cunosc. E mult mai smooth Bucuresti Brasov decat Moldova sau Transilvania.
Nenea ala care a cumpărat bărci și costume de scafandru pt SNCFR este ok ?
Nu mai pune întrebări stupide.
Mersul cu trenul și în Italia, și în Spania. Vis nene! Nu îmi venea să cred când ne arăta cu Frecciarossa 300 km/h. De abia aștept sa merg din nou peste câteva săptămâni. Am făcut Madrid -Sevilla cu trenul. Mult mai convenabil decât cu avionul (și mai rapid).
CFR-ul românesc este o altă chestie reprezentativă a României (din păcate). Ce ar mai fi, Ocoale Silvice, CNADR, CAS, RAR? Le știți voi mai bine ca mine.
Anul trecut am fost la Lago Maggiore pe undeva pe lângă răsfiratul/răhățitul Varese. Așa drumuri fix ca-n România rurală pe acolo. Așa că am decis să cruț Dusteru’ și să iau trenul să merg la Milano. Mă și gândeam că dacă așa drumuri, d’apăi sigur prind văru’ CFR-ului. Nu știți voi până unde mi s-a urcat moralul când am văzut că întreaga garnitură de tren avea vizibil la vedere marca Hitachi. Nu era frecția roșie dar bătea la cur DB-ul.
Și eu am mers prima data în viață mea cu trenul pe ruta Madrid-Sevilla, în 2006, cu un tren de mare viteză. Nu am plâns (ca Mihai), nu știu dacă mă credeți au ba, dar nu am vrut să mai cobor din tren. Voiam să stau acolo pt.tot restul vieții.
Stie cineva cum e cu Internationalul de la Bucuresti/Brasov la Budapesta? Planuim sa venim in Romania in Iunie Iulie si ne gandeam sa ducem baietii un pic cu trenul la cuseta. Parea o idee interesanta. Incepe sa-si piarda din atractie… Pare ca nimic in tara aia nu o ia inspre bine. Te-ai astepta sa mearga lucrurile prost si la un moment dat se se atinga un punct critic si sa se schimbe in bine. Si a fost Colectiv si nimic nou dupa…
Singura data cand am fost cu trenul in afara a fost prin 2017 in Spania, pe ruta Madrid – Murcia. A fost prima oara cand am vazut live un vagon restaurant. Nu mare mi-a fost mirarea cand cautam alternative de a ajunge in Barcelona deoarece biletele de avion direct acolo se scumpisera foarte mult, si am vrut sa venim din Madrid: 600 de km in doar 4h:30min.
O alta tentativa de mers cu trenul a fost in Decembrie cand trebuia sa ajung cu job-ul in Polonia, iar cei de acolo au vrut initial sa cumpere bilete de tren. Au vazut reticenta grupului nostru si ne-au luat bilete de avion pana la urma. De curiozitate ma uitasem sa vad cat am face cu trenul. In jur de 22-23 de ore din care 11-12 din Bucuresti pana la Nadlac, iar in cealalta jumatate de interval de timp, parcurgeam 3 tari (HU, CZ, PL).
Suntem in urma rau (si) la acest capitol.
Citesc si plang, citesc….