Să presupunem că într-o zi te sună Mircea Meșter și te ia cu „tati, dacă te chem să testezi Noul Opel Mokka, te bagi?” (c-așa vorbește el, cu „tati”). Cam cum v-ar suna asta? Că pentru urechile mele a sunat exact ca și cum l-ai chema pe Cristi Borcea să testeze lotul național de înghițitoare de săbii al României. Practic, după ce l-am auzit rostind cuvintele „testat” și „mașină nouă”, am început să aud îngerii cântând.
Dacă îmi place să fac cu adevărat ceva în această viață, apăi îmi place să conduc. Și când zic că îmi place să conduc, voi trebuie sa vă gândiți la ce vă place vouă cel mai mult pe lumea asta, după care să ridicați la pătrat. Nu mă plictisesc niciodată la volan, pot să mă urc acum în mașină și să mă mai dau jos când intru în Paris. Și nu e o figură de stil, cei din jurul meu știu extrem de bine cum stau lucrurile. De altfel, dacă vă spun c-am făcut 18.000 de kilometri, în 6 luni, în plină pandemie, doar plimbându-mă de nebun în weekend-uri, s-ar putea să înțelegeți ce vreau să zic prin „mie îmi place să conduc”. Ah, scuze, când zic „în weekend-uri”, am să vă rog sa luați in considerare doar ziua de sâmbătă, că duminica stăteam și eu acasă, cu familia, ca tot omu’.
Doar că toată treaba asta prezintă și reversul medaliei, în sensul că nimic nu reușește să-mi întunece această bucurie. Prin urmare dacă m-ai chemat să testez o mașină, degeaba te aștepți de la mine la review-uri de genul „suspensiile prezintă un grad destul de înalt de rigiditate, pretabile mai degrabă la o mașină sport” sau „mașina tinde să supravireze în toate virajele la dreapta”. Sună foarte frumos, dar ar însemna să fac show-off vorbind despre chestii la care nu mă pricep. La mine e simplu, mi-ai dat o mașină nouă și m-ai pus la volan? O să mă bucur de ea până la ultimul mililitru de benzină sau până la ultimul kilowatt de curent electric din acumulatori. După care o să-ți mai zic și mulțumesc frumos.
Tot ce pot să vă spun este că am condus o mașină care nu mai seamănă deloc ca aspect cu Mokka-urile pe care le mai vedeam eu prin oraș. S-ar putea ca exact din acest motiv să se și numească NOUL Opel Mokka, dar n-aș băga mâna-n foc, poate doar le place să dea denumiri excentrice mașinilor. Nfine, cert este că dacă vă plăcea cum arată Mokka ăla vechi, ăsta nou o să vă placă și mai mult.
Am condus ambele variante care au fost disponibile în experiența organizată de Meșter: benzină și full-electric. Benzină – motor 1.2 și 130 CP. Electrică – 136 CP. Și m-am bucurat de ambele mașini până la refuz, tot ce pot să spun este că mi-ar fi plăcut să mai fac măcar câte un 500 de kilometri cu fiecare. Da’ nu s-a putut de data asta.
Dacă sunteți curioși să știți mai multe detalii despre ele, începând de la caracteristici tehnice, până la prețuri, aveți fișa tehnică pentru varianta pe benzină și pe cea pentru varianta full electric. Cu mențiunea că, dacă vă tentează varianta pe benzină, cu programul Rabla mai scădeți un 6.500 de lei din preț. Iar la cea electrică mai scădeți un 45.000 de lei, că atât e subvenția de la stat: în jur de 9.200 euro.
Mno, cam atât, acum o să vă las și o prezentare video a ambelor mașini, făcută de colegul meu de echipaj, Adi Dima. Un cetățean care știe mult mai bine decât mine despre ce vorbește, pentru că cu asta se ocupă.
Bonus, mai jos, sub vlog, vă las și o galerie de imagini animată (gif). Cu mențiunea că mașinile albe sunt pe benzină, iar cele verzi electrice. Fotografiile sunt făcute de Ciprian Mihai, fotograful oficial al acestei experiențe cu Noul Opel Mokka.
Mno, cam atât pentru azi. Aștept cu deosebit interes să mă mai cheme Meșter și în alte experiențe, mai ales după acest review profesionist.
Vlog eblogAUTO
Galerie foto animată
Acum haaat ani, cand am luat-o pe Corsa, ma gandeam, cum Dzeu a ajuns sa cantareasca 1 tona 200 kg o masinuta de 4m cu un motor de 1.4?
In timp mi-am dat seama ca tonajul asta mare face diferenta pe termen lung.
Comentariu beton!12
Așa zic și fetele alea care mănâncă mult. 🤭
Ca sunt mai stabile pe sosea, ca sunt fiabile si ca iti ofera confort cand le conduci zeci de ore la rand? :)))
Comentariu beton!20
Exaaaaaact. :))))
Da o tombola ,ceva , nu pui la Mokka, chiar asa ?!
Pe mine ma coafeaza aia verde dar m-as multumi cu orice alta culoare .Siii, buna dmineata!
Comentariu beton!13
N-aveau decât pă gri șobloan pentru tombolă. Și-am zis că nu pot să vă fac una ca asta.
Mircea Master tenis imi insenineaza zilele pe durata fiecarui grand slam. Astept comentariile lor aproape la fel de mult ca meciurile.
Avem in comun placerea condusului, the open road thrill.
Sper sa primesti invitatii cit mai multe la testat masini 🙂
Mașina mea „de oraș” e un Opel Astra sedan turbo 1.4 benzină 140 CP din 2014. Asta o folosesc strict la cumpărături.
Îmi place cum arată noile Opel.
De boala condusului de plăcere sufăr și eu, iar multă lume nu înțelege că eu conduc să mă relaxez. 🤣🤣🤣
Mașina „de vecine” care îi? Ahhh … te duci călare pe mătură, cumva ? 🤪
@HM: s-a gătat șmecheria cu vecinele că le-au venit bărbații acasă. 😥
Acum doar ne salutăm când ne vedem.
Mergeam pe jos la vecine, că treceam doar strada. 😉
Oamenii nu înțeleg de ce ocolesc câte o sută de kilometri când mă duc la Brașov, de exemplu, și-o iau de fiecare dată pe Cheia. Pentru că-mi face plăcere să conduc ăia 100 de kilometri, în loc să stau în coloană pe drumul mai scurt.
@MV: Exact așa și eu. Când se anunță câte un blocaj pe autostradă, prefer să-l ocolesc pe drumurile naționale, chit că limita de viteză e 70 km/h 🤪, în loc să aștept 15-30 minute.
@JT, @MV, va inteleg perfect, si satisfactia e maxima daca si conduci ce iti place
Opel nu am avut sansa sa conduc niciodata
@keepcalm: conduc cu aceeași plăcere și „buburuza” Opel 1.4 turbo benzină, cât și „tancul” BMW 750d diesel. Cu aceeași plăcere am condus ș-un MB Cobra 2400D sau Ford Fiesta 1.4 tdci (colegii de muncă de atunci nu credeau că-i diesel ci-mi spuneau c-am lipit eu eticheta acolo 🤣).
@JT, depinde unde, ca parca nu ma simt bine pe autostrada intr-o buburuza asa mai mica, de vreo 2-3 ori a fost dupa mine la aeropor un coleg ce consuce o kia rio sedan, masina de 2-3 ani cred, am stat in spate cu sotia si sarea masina pe drum ca o caprita, sa uitat jumatatea la mine, eu la ea, e clar ca nu ne simteam confortabil cand daily use avem aici un charger, masina de 2t
Conduc benzinare de 12 ani cred, doar in concediu mai ascul si eu sunetul bavarezului diesel de acasa si chiar imi place sunetul lui si dupa ce a trecut de 300k km :))
@keepcalm: eu ador motoarele diesel de 3 litri. Îmi pare rău că nici un producător auto nu se încumetă să facă un 6.0l W12 diesel. Mi-aș lua așa ceva fără să clipesc.
A existat cândva un V12 diesel disponibil pe Audi Q7 și VW Touareg.
Din păcate, W12 6.0 benzină este acum disponibil doar pe Bentley. 😥
@JT, au bavarezi 760LI V12 benzina
@keepcalm: știu, dar io-s fan diesel, după cum spuneam. Sunt sătul de benzinara Opel până peste cap. 🤭
Motorul ăla de 1.2 este Dumnezeu, or să ajungă să pună turbină în turbină în turbină ca Matroska . Singurele mașini care mi’au plăcut de la Opel au fost Manta, Omega ăla cu V6 și Senatorul, prima mea mașina. Sunt simpatice.Alea electrice. Ăia cu 1.2 să o țină pt ei.
Șerif, am uitat să-ți spun că fiecare aveam câte un Harley Davidson în portbagaj.
Ai scris greșit Triumph Rocket 3 gt. 2458 sau 59 cmc.
Una electrica iau și eu în calcul. După ce iau. Isuzu Dmax, după ce îmi schimb motorul. Mokka este o opțiune ca și Springul. Pt naveta cu dusul copiilor la școală.
Omega cu V6 a fost foarte tare la vremea lui.
L’am avut pe ăla cu jante pline din aluminiu. O mașină superba.
deci alea cu motor de BMWu sau alea cu tractiune spate. Am inteles unde bati 😀
Mor cu astea cu BMW. Am avut unul, cinciar, benzina, 6 în linie, an 2001, l’am cumpărat in 2004.Superb,superb.Mult peste ce sunt BMW acum. Aveai alt feeling. Erai mai mult tu și mașina. Acum nu mai ajungi la mașină din cauză de tehnologie.
O să fac și eu test drive cu un Mokka electric să văd unde indes 193 de cm.
Cred că prezentarea lui Mihai este mai buna ca mașina.
Nu mai dati vina pe producatori, ei doar respecta normele stricte de emisii si poluare.
Nu poti sa scoti 95gCO2/km cu V6 si 2.0 l
@Victor: ai dreptate, dar mor când aud placa asta cu poluarea, în condițiile în care poluatorul cu plastic al planetei, Coca-Cola, nu este atins nici măcar cu un fulg.
Din tot alaiul tău de fane înfocate una nu ti’ar tasta: Mihai, Mi…. Hai, Mmmm…Hai, tu ești mai sexy ca Mokka.Nu,toate:Bă, Mihai, schimba bine? Bărbate-Miu intra în portbagaj? Și o lopată?
Edelweiss, tu ai avut un motor care era celebru ca fiind foarte smooth si bine echilibrat. peste V6. Toti care l-au avut au ramas fani.
O mașina de oraș, foarte mică (nu prea ai ce face cu ea dacă ai copil/copii), iar pentru varianta electrică autonomia de 300 de km….sorry. Aici, as prefera o Hyunday Kona electric, are autonomie mult mai mare , la același preț, și mai mare ca dimensiuni. Plus ca in Ro, nu știu cum stați cu stațiile de reîncărcare?! Deci dacă pleci de la București, nu poți sa ajungi la Timișoara intr-o zi ?! Inclusiv motoarele “clasice” sunt micuțe, deci nu poți sa ai pretenții.
As merge mai repede pe o “hibrida” (Toyota Corolla sau Yaris).
Tu vorbești serios cu „foarte mică”? Poate nu-ți dai seama din imagini dar nu era nimic foarte mic. Mașina e din aceeași clasă cu Captur de la Renault. Or, să mă ierți, dar în Captur am intrat toți patru, cu tot cu bagaje, liniștiți.
N-o s-o inteleg niciodata pe asta cu „daca ai copil, atunci e prea mica”.
Ce cari dupa tine? Sau cat de mare e copilul de iti ocupa toata masina?
Eu am 2 copii si un sedan (Civic Sedan) si iti dau cuvântul meu ca am loc suficient, iar portbagajul e mai mereu gol.
Chiar ma gandeam ca mai bine luam hatch pt ca e mai practic.
@Valentin, n-ai să înțelegi pentru că nu are legătură cu mașina comentariul. Are legătură cu faptul că de fiecare datâ cănd postezi ceva pe internet o să apară cineva care știe el mai bine. Altfel, am văzut familii cu doi copii și în Clio sau în masini mai mici, și nu păreau că suferă sau sunt în pragul depresiei.
Da, aveți dreptate, pentru simplul fapt ca voi nu trebuie sa mergeți foarte des cu copiii la plaja, sau in alte partinunde trebuie sa cari după tine toate hangaralele. Tare as vrea sa va văd, cu copil mic, cu cărucior, cu jucării, cu alte chestii necesare (umbrela, scaune, bagaje).
Din partea mea puteți sa va cumpărați și Fiat 500, dacă va satisface. Și sa băgați in ea și copiii și soacra.
Și comentariul este legat de mașina, pt ca la 4 metri lungime nu poți sa îmi spui ca m-am ce “balena” e mașina aia.
@Mihai, cum este asta comparativ cu Meganul ?
@Emil, cum aș putea compara două lucruri care sunt din clase complet diferite? Ca să nu mai spun că unul dintre Mokka a fost electric. Ce să compar între el și Megane-ul meu, când au in comun doar faptul că ambele sunt masini? E ca și cum te-aș pun eu să compari pizza cu înghețata. Ambele se mănâncă, dar folosesc unor scopuri diferite.
@Giani Mucea, ți-am zis că postarea nu e despre Mokka?
Emil, eu știu oameni care și ei trebuie să meargă la plajă/mare des cu copiii, dar n-am vazut să aibă nevoie de atât multe ”hangarale”. Urcă frumos copiii în mașină la prima oră a zilei, maximum 30-45 de minute mai târziu ajung cu ei la plajă, o umbrelă, un cearșaf, ceva gustare, apă de băut, mare, apă, nisip, înot, joacă în apă, după 2-3 ore țop înapoi în mașină și acasă. Tadam, nicio nevoie/trebuință de cărucior, jucării, bagaje multiple.
Comentezi ca și cum te-a întrebat cineva dacă ai cumpăra mașina asta. Nu a întrebat nimeni asta, dar eu una înțeleg că n-ai cumpăra-o. De ce n-ai cumpăra-o, e fix problema ta și a familiei tale.
Pentru alți oameni cu copii și trebuință de mare sau altele, un Opel Mokka poate fi o alegere excelentă.
@Emil nu am condus Mokka dar l-am comparat deseori cu Ford C-Max ce l-am avut. Are spatiu cat cuprinde chiar si la 4 m din cauza inaltimii caroseriei. Practic stai in masina intr-o pozitie asemanatoare unui scaun clasic. Ma rog, portbagajul lasa de dorit, dar cu organizare incap chiar fix tot ce trebuie. Incap si 2 bucati SUP si toate alea de plaja inclusiv frigiderul portabil.
@Emile, ce ți-au sărit oamenii ăștia în cap azi. Dar măcar acum știi cum se simte o femeie care îndrăznește să spună că ei i se pare prea mică. 🤭
@didino, e incompletă comparația. Cum se simte o femeie care află despre bărbatu-său că o are prea mică, de la o prietenă. 😉
@Vasilescule, hai că se termină ziua curând, zic să nu fim chiar atât de riguroși până la capăt. 🙂 Am făcut o glumiță pentru că s-au aliniat prea mulți în spatele tău azi și mi s-a părut ușor disproporționată povestea. Poate te lași de prognoze meteo și revine lumea la sentimente mai bune. 😜
@didino, nici nu mă gândesc. Vine căldura, am zis!!!
@didino, dar sa vezi ce afectat sunt!
Câinii latră, ursu-și vede de drum!
Nu mi se pare că a sărit cineva în capul cuiva, nici că s-a lătrat și eu nici nu am comentat legat de ”mică”, ci de ”hangarale”. Și asta pentru că m-a și amuzat un pic, că mi-a adus aminte de-o fază, de pe o insulă unde am văzut, prima oară după mult timp, până unde poate merge omul cu hangaralele astea. Context: plajă liniștită, cu șezlonguri și umbrele gratis, plus posibilitatea de a comanda de la bar ce ai nevoie pe parte de hidratare/hrană. Atmosferă: adulți și copii care se bucură de nisip, soare, apă, cu mici acareturi la purtător, de genul – o mingiuță, o salteluță, o găletușă, o lopățică, din astea. Și văd la un moment dat două mașini, mari, Jeep-uri, cu numere de România care parchează. După care încep să coboare oamenii din ele, peste 10 suflete, adulți și copii de vârste diferite. După care îi văd că văd ”Free sunbeds and umbrellas” și aud niște comentarii de încântare. După care încep să scoată din mașini cărucioare, saltele, piscine gonflabile, jucării de plajă, frigidere portabile, ocupă câteva șezlonguri și umbrele și își încropesc acolo, pe plajă, o mini gospodărie. Vine la un moment dat tipa de la bar să-i întrebe dacă să le aducă ceva, ei refuză ferm, doar au deja și îi arată firgiderele pline cu bere, apă, suc, diverse. Chelnerița se retrage, life on the beach goes on, dar eu când am citit ieri termenul ”hangarale” și afirmațiile ferme legat de trebuințele altora și ce-a mai scris Emil acolo, fix la faza asta m-am teleportat. 🙂
Eu am un Mokka 2014 1.4 4×4 benzina, ador mașinuța asta, deși nu are navigații și alte chestii ultra smart. Dar ăsta nou m-a îmbolnăvit, prevăd că o să mă dau peste cap să iau măcar unul hibrid…Marfă articolul și prezentarea. La mai multe 🙂
Mulțam. 😉
Am testat un cuptor nou, m-am distrat, am făcut niște bezele și o tavă de brownies cu sos de caramel și ciocolată, dar o să vă las un review video cu un tip care gătește friptură în el. Cam așa și tu cu Mokka. Pune, bre, niște poze cu mutra matale la volan, să facem și noi mișto de rimelul și de eșarfele tale. Ce mama naibii? 🤭
Comentariu beton!30
Șefa, vezi c-am lăsat două link-uri către postările mele de pe Facebook? Le-ai văzut? Așa, în mașina aia albă sunt io la volan, doar că vremea nu prea ajuta la acuratețea pozelor din mers. Iar fotografii cu mine la volan și mașina stând nu ai să prea vezi, că nu sunt inluensăriță de Instagram.
Păi nici hecăr nu ești, dar tot te-au arătat ăia la teveu stând concentrat la butoane. 😛
MV dă pă Paprika Tv să vedem de apare didina … să facem mișto de cât de mișto îs prăjiturile alea mișto 🤪😜🍐
@Mihai, am avut o Mazda 3, care este cu vreo 30 de centimetri mai lunga, și știu ce vorbesc. Plus ca dacă o încarci cu patru persoane și bagaje, ai nevoie și de niște vele.
Boss, faptul că ai avut tu o mașină mai mare, n-o face pe Mokka „o mașină mică de oraș”. C-așa e bine că n-ai avut un cap-tractor de tir.
Și nu, n-am avut nevoie de vele. Băi, învățați și voi odată că mai există și alte lucruri mișto în afară de alea pe care le știți voi. Mă și întrebam când o să apară primul comentariu care să-mi arate ce mașină de săraki am condus.
@Emil, e o chestie relativă. Am mers cu nevastă, copil, ambii socri și bagaje pentru toată lumea (inclusiv un bax de bere pentru șofer), într-un weekend prelungit la munte. Pe serpentine. Într-o Mazda 2.
Nu a fost super confortabil pentru cei din spate și mi-am pus skill-ul de Tetris la lucru când am îndesat bagajele, dar a mers.
@Giani Mucea, normal c-a mers. Eu aveam Dacia 1100, ne urcam patru persoane în ea, și tot mergea. Comentariul nu e despre Opel Mokka, e despre „hai să vă arăt io ce săraki sunteți, sărakilor”.
Eu am avut 5 ani un Logan de 75 cp (tot 1.2, dar fara turbo).
Erau momente cand aveam toate cele 5 locuri ocupate si n-am simtit ca as avea nevoie de „vele”.
Am fost si pe Transfăgărășan și pe Transalpina si n-am simtit niciodata ca nu mai urca.
Asa ca ma indoiesc ca ai nevoie de vele la o masina de 130 cp.
@Mihai, nu îl cunosc pe Emil, dar din puținele interacțiuni pe care le-am avut cu el nu am avut senzația că ar fi genul care să pună problema așa.
Mai repede cred că e aceeași situație ca la mine. Că și eu am mers cu mașini mici când eram mai tânăr și stăteam într-un oraș aglomerat, dar acum, sincer, nu aș mai face asta. Aș prefera un Logan MCV, spre exemplu, decât o Mazda 2. Nu e vorba neapărat de bani, e vorba de faptul că prioritățile se schimbă odată cu vârsta și cu locul în care trăiești. Și, atunci când emiți păreri subiective, e greu să îți ignori prioritățile.
@Giani Mucea, nici eu nu mă așteptam să vină primul comentariu de genul tocmai de la el. Dar problema e pusă exact cum zic eu. Recitește comnetariul, care nu e despre Mokka, e despre „hai să vă zic io”. Nfine, toți ne triggerium de la diverse chestii, probabil ăsta a fost triggerul lui.
@Emil – Matiz, eu +nevasta+soacra+fiimea +pretena lu’ nevasta+ copilu’ lu’ pretena +bagaje…
Dar na…noi mai #saraki la momentul respectiv, am putut sa mergem pina in 2 Mai si inapoi cu el… prin 2010.
După care au început comentariile „Care-i cea mai mică mașină în care am înghesuit cele mai multe bagaje și persoane”.
Matiz s-a dat, a mai rămas să apară cineva cu o motocicletă cu ataș și e rezolvată treaba.
@Mihai, nu am pomenit nicăieri de preț sau ca ar fi o mașina de “săraci”. Nu interpreta comentariul meu. Iar ceea ceea spui tu nu este un “statement”, adica daca pentru tine este misto, nu inseama ca place la toata lumea. Nu poți sa îmi spui ca la 4 metri este o mașina mare. Știu si eu ca Meganul este in alta clasa, te întrebam doar cum te simți in el, fata de Mokka (ma refer strict la spațiu). Dar este irelevant, atâta timp cât ești doar tu in mașina. Ar trebui întrebați pasagerii din spate, după un drum de 1000 de km.
Tocmai de aceea am vorbit despre “variante”. Chiar azi am văzut Hyundai-ul Kona electric și de aceea l-am dat ca exemplu.
@Giani, ai dreptate, alte priorități, alte cerințe legat de spațiu, confort. Nu m-as vedea făcând Melbourne – Gold Coast, 4 persoane și bagaje pentru o vacanța, in Mokka. Adică, se poate dar nu confortabil.
@Valentin, depinde ce pretentii ai. Poți sa mergi și cu Loganul de 75 CP, dar când e vorba de o depășire a unui camion, mai din scurt, ma cam îndoiesc ca te bagi.
Tuturor, drumuri bune va doresc, și sa fiți “safe”.
@Emil, da, normal că n-ai zis textual asta, ar fi fost culmea. Dar asta era ideea care se desprindea. Ca să nu mai zic că eu am testat o mașină în România, pentru piața din Europa, și tu-mi dai exemple din Australia.
Cât despre drumurile de peste 1000 de kilometri, aș cam preferea să le fac cu avionul, nu cu doi copii, care suferă de rău de mașină, pe bancheta din spate. Și-o să mai zic o dată, Opel Mokka este orice, dar nu o mașină mică de oraș. Nu de alta, dar atunci ce naiba mai e Fiat 500? Sau Toyota Aygo? Sau Peugeot 108? Sau, sau, sau…
@Mihai, aici “Road trip” este ceva absolut normal, si tocmai de aceea distantele mari se fac in doua, trei zile, adică 700 -1000 km intr-o zi.
Ai dreptate, poate pentru voi este super ok, dar aici nu ar fi folosită decât ca mașina de oraș (scurte plimbări in statul in care stai).
Gândește-te ca atunci când stăteam in Queensland am făcut drum de 1000 km intr-o zi, patru persoane, bagaje și nu am fost super obosiți, anchilozați, ca pasageri, pe bancheta din spate. Locul la picioare era “berechet” așa încât te puteai mișca in voie (alta clasa de mașina).
@Rox, Tico merge? în 2001, am pus costumul, nevasta, 2 rochii, 3 perechi de pantofi, 2 pachete de Kent lung și o valiză cu niște boarfe (3 zile la munte, trebe ceva…) și cu subsemnatu’ la volan, am plecat de la Iași către Borca, la nuntă; cînd să ieșim din iași, sună mirele că-i bai mare; așa că am mai pus 300 de farfurii, 150 de pahare, tacîmurile aferente, niște vin și niște scobitori;
la întors, după nunta vieții, vesela nu am mai luat-o decît parțial; am luat în schimb 3 bucăți prietei, fiecare cu cîte un troller și un rucsac; și ne-am oprit la zimbrărie, lîngă Tîrgu Neamț, să mai respire “tico, mă uimești”; erau acolo niște cetățeni care au uitat că au venit să vadă zimbrii și se uitau la noi, cum desfăceam puzzle-ul de bagaje ca să poată coborî pasagerii; la urmă, și-au făcut cruce și au plecat…
Bre, unde e comentariul meu?
S-a pierdut în Mokka aia mică 🤪
Comentariu beton!18
Am avut Astra H timp de 12 ani aproape…si am fost mare fan Opel.
Am mers pana si la Franckfurt la salonul auto cand s-a lansat Astra J in premiera.
Am testat la un eveniment Opel, Insignia OPC line, Astra J 1.4 benzina si Opel Mokka prima generatie.
Mokka mi-a placut cel mai mult.
Intre timp am mai condus si alte masini, pe parcursul carierei mele de sofer am condus peste 50 de masini diferite.
As alege oricand un Mokka sau fratele mai mare. Daca as alege cu sufletul.
Dar am ales cu caietul de contabilitate, si am luat ceva cu garantie mai mare si pret mai accesibil.
BTW, cel mai mult imi place Opel Cascada. Apoi Signum, Apoi Manta, apoi Adam Rocks edition. O masina rara. Dar superba pentru oras.
Mokka e ceva intre cele de mai sus, daca ai o singura masina poate fi un compromis destul de reusit.
Am fost si la dealer sa discut de Mokka si de Astra nou, dar am dat peste o doamna care m-a repezit si am taiat-o la alta marca. Cand am indraznit sa ii spun ca Mokka e cam mic si pe o platforma comuna cu corsa la modelul de atunci mi-a zis direct ca, compar mere cu pere. Si aia a fost. Nu a fost in stare sa zica altceva ca sa argumenteze pretul muuuult diferit farta de Corsa. Se aude Radacini Motors de pe bulevardul Calea vitan 112?
Cu o expresia de genul asta ati pierdut un client. Si fan Opel.
Despre Opel numai de bine. Dar nu pentru mine. Conduc cu plăcere orice mașină, dar le prefer pe cele asiatice. În momentul ăsta nu mi-aș lua mașină electrică din pricina lipsei infrastructurii. Dar am condus o Toyota CHR Hybrid care mi-a plăcut extraordinar de mult.
Mai știu pe cineva care preferă asiaticele … mmm .. cică fac alea un masaj … ahh .. era despre mașini 🤪
Nu-mi plac asiaticele deloc. Nici cele pe 4 roți, nici cele pe 2 picioare. 🤣🤣🤣
@Anouk, ultimul RAV 4 hibrid este bestial. 👍😊
Are un consum de 5,6 – 5,8, și este mărișoară. La ora actuala, aici, trebuie sa aștepți pentru una noua, circa 7-8 luni.
Tot o asiatica am, și sunt super încântat.
@Anouk, pentru oraș și distanțe scurte, este super mișto mașinica asta. Nu consumă mult și arată și bine ca mașină. Dacă este cutie automată este și mai bine. Dar, dacă te dai putin la ea… și o scoți pe autostradă, din păcate își arată limitările. Zici că e o mârțoagă deșucheată de care te rogi să prindă puțină viteză puțin mai repede. Nu e ce trebuie, sau mai bine spus nu este pe gustul meu!
Aceeași senzație am simțit-o într-o Lancia Ypsilon 2nd generation, când urcam o colină cu accelerația la blană 🙃.
Cât despre Opel Mokka, am condus prima generație. Se conduce frumos, dar parcă mai bine m-am simțit într-un Peugeot 2008 sau o Mazda CX-30 care este din aceeași clasă. Modelul vechi de Mokka arată cam ca primul Logan, zici că l-a proiectat un inginer beat. Este cam butucănos!
Așa, în poze, modelul acesta de Opel Mokka arată bine. Abia aștept să îl conduc!
@Emil, dacă mergi la consum, CHR-ul a reușit un consum de 1,8.
@Alin, cutia CVT mi se pare superbă. Am scos-o pe autostradă și mi-a plăcut. Are și o funcție sport care te ajută când ai nevoie.
Îmi place și mie foarte mult cum arată Opelul ăsta Mokka.
Nu stiu, dar am o retinere cand e vorba de masini electrice.
Pentru mine, masina e doar un mijloc de a ajunge din punctul A in punctul B. Dar ce te faci daca intre A si B ai 2500 km? Dintre care, vreo 500 in Romania.
Nici macar in Germania nu am vazut statii de incarcare la toate benzinariile de pe autostrada. Mi-ar lua drumul trei zile. Asta daca n-as ramane in pana prostului pe traseul Valea lui Mihai-Dej-Bistrita_Vatra Dornei (pasul Tihuta)-Iasi. Ca nu vazui nicio statie de incarcare pe acolo.
Cred ca o masina electrica e buna pentru oras si pentru cei care stau la casa cu curte ca s-o lase la incarcat peste noapte. La un drum lung, insa, sa stai cel putin o ora sa te uiti la ea cum se incarca numai ca sa mai faci 300 km…e aiurea rau de tot.
La ora actuală mașina electrică nu este pentru deplasări mai lungi de 300 de kilometri decât dacă ești dipus să pierzi câte o oră de fiecare dată când oprești să încarci acumulatorii. Altfel, să știi că un drum de 2500 de kilometri durează la fel și cu o mașină pe benzină, că si aia are nevoie să o alimentezi. Plus că ai tu nevoie să te mai oprești, să mai fumezi o țigară, d-astea. 😉
Noi conducem cu randul, alimentam la prima statie de benzina atunci cand avem nevoie, fumam in masina si facem cei 2500 km in fix 24 de ore. Pauze de pix2 sau de cumparat vignete.
@Ruxandra: NU FUMAȚ’ ÎN MAȘINĂ! 🤣🤣🤣
@Ruxandra, decât să fac un drum de 2500 kilometri în 24 de ore, mai bine nu-l mai fac. Care mai e bucuria?
Mihai, la mine, bucuria e sa-mi vad cat mai repede baiatul si nepotica! Daca e sa mergem in alta parte decat in Romania, de acord cu tine: mergem gospodareste, cascam gura pe drum, ne oprim cand si unde avem chef si ne bucuram de condusul pe drumuri laturalnice (ca, pe autostrada e ambuteiaj).
Sau poate chiar eram prea sarac atunci si nu as fi dat 20k+ pe o masina noua :D, dar ceva ani mai tarziu am dat. Culmea e ca am cumparat-o pe mail. Si telefon. Am mers la dealer abia cand am achitat-o 2 zile inainte sa o ridic 😀
Jur ca, sa mergi la dealeri in Romania e loterie. Iar flexibilitatea lor tinde spre zero.
Nu mai zic ca daca te pune dracu sa mergi la una din marcile germane considerate premium, ai parte de niste tafnosi prin showroom 😀
Trebuie sa iei oferte de la mai multi dealeri si pe urma sa faci ping pong intre ei pana obtii pretul cel mai mic.
Nu e elegant, dar altfel nu se poate.
La VAG am observat ca au preturi de lista foarte mari si discounturi la fel de mari.
Daca te orientezi doar de pe net, VAG-ul il excluzi din start (cum am facut si eu, iar ulterior sa aflu de niste supre preturi la Octavia sau Passat 😅)
Daca aveam timp sa fac jocuri murdare cu dealerii, le faceam. Dar imi vandusem masina, si mi-am acordat o saptamana sa o inlocuiesc cu una noua. Si am reusit sa fac asta cu tot cu tichet remat, cand programul deja nu mai avea locuri eligibile si nu aveam nici rabla de dat.
Desi imi plac chilipirurile, nu voi negocia niciodata ca la taraba o masina. Si nici nu am nervi sa stau 3 luni sa vina nus ce culoare sau alte personalizari. Adica nu o sa fac comanda sa astept dupa ea pana o fabrica. Intotdeauna aleg de pe stoc. Iar daca dealerul nu lasa nici 10% din pretul de lista ii spun la revedere si plec la urmatorul nu mai revin ever sa il anunt ca dealerul 2 mi-a dat 9% sa intreb daca el nu are chef sa imi dea 10. Ar insemna sa treaca viata pe langa mine.
De obicei vb direct cu seful de la vanzari, il intreb cat da discount si aia e. Pt ca, peste discountul din shoroom seful de la vanzari poate sa mai aprobe pana la 5% discount la orice.
Majoritatea personalului de la vanzari stie mai putin decat mine despre masina ce urmeaza sa o cumpar, pentru ca mie imi place sa ma documentez inainte de o investitie serioasa. Nu prea au cum sa ma imbrobodeasca.
Si nici nu achiesez la oferte de leasing, casco, rate etc.
Iar cel mai mare profit il fac dealerii din optionale siu suprapunerea de dotari din pachete care nu se scade pe configurator, de acolo au banii de discount.
În general nu-s fan Opel. Nu am ceva anume să reproșez mașinilor, doar că sunt „bland”, pur subiectiv . Am condus acum câțiva ani o Astra și a fost o mașină ok, solidă, dar pe care o uiți repede. Am zis merci când au înlocuit-o, până când am văzut cu ce.
Generația asta de Mokka mi se pare mișto, mai ales comparată cu generația veche. Se vede influența PSA, în special la interior.
Pe mine m-a spart cu panoul ăla din bord care ai impresia că e dintr-o singură bucată, dar nu e. 😉
Te referi la combinația dintre instrumente de bord și display?
Display-ul e clar de la ultimele generații Peugeot. La fel și motorul și cutia. Motorul, spre exemplu, e entry level-ul de pe 5008 și am înțeles că era suficient pentru animalul ăla. Cutia, dacă e EAT-8-ul standard, știu din experiență că e foarte faină. Îmi place mult mai mult decât DSG.
Da, aia era cutia, cea cu 8 viteze. Mi s-a părut foarte smooth și de fiecare dată când am avut nevoie s-o calc, a răspuns instant la piciorul meu vârât în accelerație. Păcat c-au fost zilele alea așa urâte, că mi-ar fi placut să conduc mul mai sportiv mașinile astea două. 🙁
Te înțeleg perfect la faza cu plăcerea condusului. În cei 26 de ani de când am permis, am condus mașini pe benzină, pe motorină, manuale, automate, Jeep Grand Cherokee, dubițe Tranzit, Ford Ranger, Raptor, am tras rulota prin țară și în afara ei. Acum am un Mini obraznic cu care am făcut 20.000 km în opt luni. Dar mă bântuie dorința de a conduce o electrică. Și da, mi-aș dori ca următoarea mașină să fie una electrică.
Nu vă supăraț … la călărie cum stați? Ponei, măgar, etc … 🐎🦓🦄
Dacă n-ai condus tractor, pur și simplu n-ai valoare ca șofer 🤪 🚜
Bântuială realizabilă !!!👻👻👻
Se pune dacă am condus la Tabla Buții un Daihatsu? Că e ca un tractor în miniatură😁 Cât despre cai…am avut ocazia dar m-am răzgândit și am preferat să le dau mere. Iar prima mea mașină a fost, ca și la Mihai, o Dacia 1100 pe care și acum regret că am vândut-o! Visez la o electrică, mai ales că urmăresc Autocritica lui Meșter🥰
Cu masina,hm, asa si asa. Adica daca ma pui in fata unei masini ultima fitza si in jur sunt unii lesinati de placere io s ala de intreaba daca merg farurile. Asta e, nu s pasionat, masina trebuie sa porneasca si sa nu ma ploua in ea. Fiecare cu pasiunile lui. Altceva am vrut sa intreb, n am inteles faza cu Borcea si lotul national de inghititoare de sabii, poti sa intrii putin in amanunte?
aia cu borcea e o dihotomie 😀
@Mariuse, sigur că da, pot să intru. Uite, ești servit: https://mihaivasilescublog.ro/2021/01/21/cristi-borcea-dumnezeu/
A propos de masina mai mare pentru ca copil: socrii mei au avut un Fiat 600, cu care se deplasau des ei doi (in fata), iar cei PATRU copii plus un catel pe/sub bancheta din spate. Si niste boarfe de schimb, ca mergeau si in vacante in aceasta formatie. Si n-au suferit de inghesuiala, sotul meu inca isi aminteste cu mare placere de calatoriile alea. Ok, asta se intampla acum vreo 50 de ani, dar si 600-le era mai mic decat cel actual.
lasand la o parte vrajeala cu masini mici si mari, cand ai copii in spate si ai 1.9m, daca vrei sa nu iti impinga cu picioarele in spatar, iti trebuie o masina destul de spatioasa,minim din segmentul C. Segmentele se calculeaza dupa distanta dintre roti (ampatament, ecartament) si clasa de vehicul. Pt ca la aceasi distanta intre roti, in suv ai mai mult spatiu mai ales pe verticala, datorita formei.
De ce ai nevoie de spatiu? Ca sa stai in pozitie comfortabila si sa nu te doara spatele.
Moimentan am una care are 4.5 m, AstraH avea 4.249 si era cam la limita, dupa ce a trecut copilul de 2 ani era prea mica. Adica impingea cu picioarele in spatarul scaunului meu.
Daca ai 1.7M probabil stai cu 10 cm mai in fata si e OK.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euro_Car_Segment
Acum am o masina din segmentul J, dar care e sensibil mai mare decat Mokka, care e in acelasi segment.
Plus avantajul la suv e ca incap mai usor la volan burtosii, urca si coboara mai usor, si au mai putine dureri de spate 😀
Word!
Ca burtos cu dureri de spate, am respins clar SUV-urile când am schimbat mașina. Poziția la volan e puțin cam verticală și apar dureri de spate la drumuri mai lungi. Da, e mai greu să urc și să cobor din mașina actuală decât dintr-un SUV, dar după ce se termină operațiunea mi se pare mai confortabil.
Giani Mucea, nu toate suvurile sunt comfortabile pt coloana.
Conteaza si suspensia, si balonul, si intentia producatorului.
Daca vrei comfort iei o Japoneza sau o Koreana, daca vrei sport, ai BMW.
Daca vrei comfort si premium ai Audi sau Mercedes.
Daca vrei o germana facuta in Korea iei Opel 😀
Io am luat invers. o Koreana cu design de Russelheim si fabricata la slovaci.
Ce-i drept, am testat doar o suedeză și o japoneză. Mașini, știu că se subînțelege dar specific oricum, că mai citește și nevasta pe aici.
Japoneza era ok, suedeza foarte confortabilă. Dar cu poziția nu m-am înțeles cu niciuna.
@Cucurigu, 👍😊. Cam despre asta vorbeam mai sus.
@Giani, ceva mai misto masina pt condus pe distante lungi (pana acum), a fost Ford-ul Falcon. Poziția in scaun, bestială, pasagerii in spate stăteau ca in barca. 1000 de km intr-o zi fără probleme. Dar avea 5 metri lungime, 260 CP, și vreo 450Nm.
Dupa 40 de ani, 1.90 si cu 2 copii, masina se alege asa.
Te duci, sezi in ea in fata, bagi un somn. Te muti in spate, mai bagi un somn.
Daca nu te dor salele si nu te dai jos intepenit, e ce trebuie 😀
Iar ca sa ai termen de comparatie incepi cu cele mai mari pe care nu ti le permiti si apoi mergi spre segmentul mai accesibil.
🙂
PS, cel mai rau ma durut spatele in Mercedes S cu interiorul de Maybach, pe locul din spate, fi-le-ar reglajele sa le fie. La drum lung e nasol. Stiu, sunt eu defect.
Bă ,da nu puteau arată așa și în 2019 ( la design mă refer) ,când mi.am luat Io mașina cu Rabla ! Am fost atunci la Hyundai , Opel ,Renault și mi.a plăcut mult KIA Stonic ( in Oradea nu au reprezentanta!) . Și Captura și Mokka de acum arata super bine !
Nu e Nubira, dar merge. 🙂
Ca Nubira nu se mai fac mașini în ziua de azi. 😛
Ironic, pana in urma cu ~4 ani, Opel (la fel ca Daewoo, Chevrolet si alte brand-uri), apartinea de General Motors, dupa a fost vandut catre grupul PSA.
Nu mă pricep la mașini, la specificații tehnice nici atât, dar îmi place să conduc. Am condus câteva mașini la viața mea, agream, de principiu, mașinile mici și ușor de parcat prin oraș, pe cele mai mărișoare (dar fără să fie înalte) și cât mai safe și confortabile la drum lung. Față de mașinile înalte sau SUV-uri aveam o oarecare indiferență, către respingere. Mi se părea că-s urâțele (ca design exterior, mă refer), că greu găsești loc de parcare pentru ele în oraș, că sigur or fi și greu de parcat, par să consume și mult, un chin, ce să mai. Până l-am condus pe primul și mi s-a deschis o nouă lume. O lume chiar mișto.
Varianta electrică de Mokka cu verdele ăla aprins pur și simplu mi-a furat ochii🤩, foarte tare culoarea.
Eu sunt total pe dinafară la capitolul mașini. Conduc doar dacă sunt nevoit, nu mă pricep aproape deloc la mecanică, motorizări, consum, d-astea..
Așa că pot să-mi dau cu părerea doar pe parte estetică, fiindcă, altfel, mă impresionează o mașină la fel de mult cum mă impresionează înmulțirea viermilor de mătase. Offtopic: mașină nouă, face 1 an în mai, are 700 de km la bord. Mașina familiei. Dacă n-ar mai da câte o ploaie din când în când nici n-am mai recunoaște-o în parcare. 😁
Deci, Opel Mokka (aș avea niște glume în program cu denumirea asta, dar zic să păstrăm totuși discuția cât de cât serioasă😜), estetic, nu-mi place absolut deloc. Combinațiile astea de mai multe culori mă omoară. Capota de la motor în negru, combinație alb cu roșu, verde cu cromat sau ce e acolo…Sorcova vesela! 😁 Design-ul e ok, sugerează soliditate, putere, te „sperie” un pic pe șosea, când o vezi în retrovizoare, o sorcovă fioroasă care vine spre tine. Îmi place consola aia sau cum îi zice dintre scaunul șoferului și al pasagerului din dreapta, îmi închipui cât de mișto arată cu niște urme de bocanci măsura 32.🤣
Review-ul tău mi-a plăcut la nebunie. E făcut fix pentru oameni ca mine care habar n-au care e diferența între CDI, TDI, HDI, FSI și nici nu consideră că e vital să știe asta. 👍
@Ioane, ce naiba aș putea să zic despre o mașină NOUĂ pe care mă pun oamenii ăia s-o conduc. Adică dacă n-are vreun defect evident sau nu se strică-n drum, efectiv n-am ce. Pot doar să mă bucur și să mă gândesc că nu mi-ar prinde rău deloc o electrică din aia în fața casei. 😀
Băi, cum ce să spui? Tu n-ai văzut review-urile la mașini? Bagă d-alea cu CP, TDCi, cu g/km CO2, zi de ampatament (îmi place cum sună 😁), cilindri, ce chestii are integrate și ce are neintegrate, consum… Agită-te, ceartă-te cu lumea, compară cu Juke și cu Duster-ul făcut la turci pentru Germania..
Eu înțeleg că, la ce cronici sportive face Meșter, review-ul făcut de tine la mașina asta e lux (😜), dar trebuia să mai tragi nițel de el, măcar să scoți mai multe comentarii decât la articolul de ieri al Lăcrămioarei. 😜 Deși e posibil să depășești numărul de comentarii oricum, doar se știe care sunt prioritățile românului🤣🤣 (sunt hater, nu mă băgați în seamă).
Disclaimer.
In weekend am facut 6h Bucuresti ->Cluj 3 adulti, mers normal.
La intors, 3h Cluj->Brasov si inca 3h Brasov-> Bucuresti, doar eu in masina, mers mai repejor dar fara nesimtire.
deci 1000 KM.
Iar cand zic de comfort si dureri de sale inseamna sa merg 4 h fara sa ma opresc sau resimt, ceea ce la Astra mea nu era posibil, dar la actuala Sportage e.
Nemtii sunt celebri pt suspensiile mai stiff, orientate mai pe viteza pe drumuri bune.
Francezii pt confort si mai putin orientate pe sport.
Asiaticii sunt compromisul ideal pt mine, la ce drumuri avem si vibratoare puse fara noima.
Deci suv pt ca e mai comod, vezi mai departe. Un motor mai maricel e preferat pt viteze de autostrada sustinute pe mai multe ore.
As lua oricand un Mokka ca a doua masina. De oras. pt doamna.
Dar momentan ii place cu Uberul 😀
@Cucurigu, Sportage? Îmi place! 👍😊
Ce zici de noua Sorento? Am văzut-o zilele astea, este bestiala. La ora actuala mi se pare printre cele mai bune oferte preț/calitate in clasa ei. Tehnologia de pe ea este de ultima ora.
Cam același lucru și despre noul Santa Fe (azi l-am văzut).
Am mers pe mâna francezilor de data asta.
Nu m-a interesat motorul când am luat-o. E cel mai slab, dar se descurcă acceptabil pe autostradă – am prins 180 pe autobahn fără stres. Nu am susținut că nu aveam unde, dar voi veni în România la vară.
Oricum, regret puțin faptul că nu am luat un motor mai mare. M-am gândit că nu am unde să-l folosesc, 95% din timp merg pe o autostradă cu limita de viteză de 100km/h. Eram limitat de buget și de lipsa opțiunilor în perioada respectivă. Când va veni momentul să o schimb, nu mai fac greșeala asta.
@Giani, aici nu pot sa îmi cumpăr o “franțuzoaică” căci este sinucidere curată (pierd enorm la revânzare). Dacă ți-ai luat un Renault, Peugeot sau Citroën este de preferat sa o ți pana moare, căci altfel pierzi enorm.
Îmi place designul la a voastră. 👍😊
@Emil, nu o luam nici eu dacă trebuia să o cumpăr sau să o țin mai mult de 3 ani.
O buna bucata de text am crezut ca e la mishto. Dupa care m-am intrebat cine de la Opel o fi venit cu ideea de a numi masina „Mokka”. Probabil romanash si targeteaza pt Romania 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Mokka
Nu știu cum să vă spun, dar în tren încap foarte multe bagaje! 🤣🤣 Și înspre munte și înspre mare. Și copii fără număr! 😁 Totuși, din cauză de brațe prea puține, nu ne lungim, un troller și câte un ghiozdan în spate, eu și omul.
Mi-a plăcut mașina verde. E și culoarea mea preferată, de altfel. 🙂 În rest, nu am priceput nimic, dar continuați, continuați! 🤭
Ah, da! Și în autocare încap, Blanche. Și dacă nu încap se atașează deseori o remorcă și se mai pun berchet și acolo. Bagajele, nu copiii. 😀
@EMIL, noul Sorento e superb, mai ales la nivel de spatiu, scaune, materiale, ambianta, dar are un singur defect major, eticheta. 50 000+
Daca nu era asa de scump, mi-l luam.
Recunosc ca e un vis frumos pe care azi nu mi-l permit.
Am sezut intr-unu cu piele maro inchis si panoramic. Apoi am fost la VW si am verificat cum e in tiguan si tiguan allspace…nu se compara.
@Cucurigu, cum la voi este peste 50000 de euro?
Aici, un Sorento full este in jur de AUD$67000, adică vreo 42000 de euro. De fapt nu ma mir, căci și a mea, in România este in jur de $65000, și eu am dat pe ea $50000, și este cu motorizare care nu o găsești in Ro.
@Cucurigu, zilele trecute fiu-miu a venit acasă cu un Tiguan, dar îmi pare rău, calitativ este mult sub a mea iar cu noul Sorento/Santa Fe, nici nu suporta comparația (fiu-miu vinde mașini).
Aici un Tiguan All Space R este la același preț cu un Sorento.
Tiguan Allspace e facut in mexico, cu toate astea e mai scump decat Tiguanu normal pentru ca e mai mare.Am mai avut pe mana vw facut in mexico fabricatie 2018, plin de buguri si materiale asa si asa. Deci pass la orice e fabricat in Mexic, inclusiv noua Honda CHR de noua.
Sorento echiparea de top depaseste 50 000 daca socotesti si TVA. daca il iei pe firma (asta daca ai firma) e sub.
@Emil ard masinile asiatice cu taxe mai mari in UE. De aia costa mai mult.
bre, da’ ce lume subțire p’aci…unu’ n-ați avut o astra G 1,2 benzină, distribuție pe lanț, cai cîți la dacia, de săraki…io am avut, și, în afară de bora 1,9 tdi (alehașu de 90 cp), a fost cea mai ieftină mașină la întreținere…
înainte de a lua (second) tucsonul (because 4wd), m-am uitat mult la Mokka veche da-mi era ciorapu’ mic…
cînd s-o topi hyundaiu’, o electrică nouă (musai 4×4) da’ mai vorbim…
@costicămusulmanu: ai ratat partea în care spuneam că mașina mea de oraș e un Opel Astra sedan 1.4 turbo 140 cai benzină 2014. 🤭
Ohoo, pe vremea aia Astra G era mașină de chiaburi. Eu aveam o Dacia break la care renunțase mama. Nici un sistem nu funcționa cum trebuie la mașina aia. Să intri într-o depășire a unui tir, cu o basculantă venind din față și un ambreiaj care patinează – adrenalină pură.
la mine ai ratat ca am condus 50 de masini, incepand cu prima, o dacie 1300 veche de 18 ani condusa inca 7 ani. Pe atunci visam la un Kadet GSI second hand. Apoi am visat la un BMW pisicuta, ursulet etc, ca sa ajung la supernova :D, dauna totala dupa prima luna de posesie. yup.
Opel Kadet GSI a avut unchiul meu și mi-a plăcut la culme. Luat SH, binențeles.
Cand eram elev in CLuj, m-a luat odata la ocazie un Opel Kadett GSI, si am ramas impresionat de modul cum mergea masina si sentimentul ca te afli intr-o masina sport. Pentru anii aia 95-96.
Nu mai zic ca odata ne-a luat un arab cu un Mercedes 600 SEL, cu cutie automata…o fi fost pt ca aveam o colega draguta cu noi la autostop?:D
A fost prima data cand am mers ca si pasager cu un mercedes automat de acel nivel.
@JT și cocoș, voi vrieț sî va șiertațî cu mini, cu orși chip?! JT, io 140HP am pe tucsonu’ de 2to! 140 cai pe o astra e rachetă…
cucurigu’, prima mașină condusă, cea pe care am învățat, pe drum de țară, pe la vreo 12-13 ani, a fost prima mașină a tatei, un Fiat 1100D; dup’aia a trecut, în ‘89, la o Dacia 1300 fabricație ‘76 (mașina aia a fost o bijuterie, avea 50000km la bord, fusese mașină de concedii a unor boși comuniști); dup’aia, prima mașină străină adevărată condusă a fost un Ritmo diesel a unei colege de facultate…che musica…
prima mea mașină, în 2001, a fost un Escort Cabrio ‘89, 1,6 xr3i; în care picura pe la geamul șoferului orice i-am făcut și pe care o decapotam de prin februarie 🤣; cînd a văzut-o tata, a întrebat “ce mașină-i asta, fără acoperiș? nu ți-o fură?”
era neagră, îi făcusem tapițerie nouă, roșu cu negru iar în vara lui ‘02 se uita zilnic la ea chelu’ de la Cassa Loco (cazat în același hotel), deși ei se dădeau cu Cielo nou; pe Tihuța m-a blocat unu’ că-mi dă oricît numai să i-o vînd…a fost singura mașină care mi-a adus bani, cumpărată cu 4200DM și vîndută tot cu 4200 dar €, în 2007, parcă…
în 2000 făceam armata, TR lîngă ploiești; cu tren la 22,30 de la vaslui; și cum mergeam io așa, într-o vitrină, pe lîngă gară (era un magazin Paneuro), un monopost de F1; trecusem deja de magazin, înregistrasem imaginea dar abia după vreo 100 metri am procesat: wow! F1!!! wtf!!! și m-am întors să mă conving că nu visasem…
le-am povestit ălora la unitate ce văzusem și a început, frate, o miștocăreală…”băi, ce fumezi? la vaslui știam că se bea, da’ nu în halul ăsta!” și au ținut-o așa vreo 3 zile, pînă cînd a cumpărat unu’ o revistă auto, unde scria că Paneuro expune în magazinele sale un monopost…
@costicămusulmanu: 140 cai pe Opel Astra e puțin, dpmdv. Ar trebui să aibă 190, părerea mea.
Pe BMW 750d am 400 cai și 850 Nm. Urmează o resoftare la 1000 Nm. 😍
Io am pa chiron 1600 cai…”decât” că nu eu sunt proprietar :))
Și pentru că tot s-a vorbit despre mașini mici, în anul de grație 2008 am avut un iubit de 1,85 m (eu am 1,54 m) care poseda un Matiz. Bancheta din spate nu ne interesa, nu aveam copii niciunul pe atunci, fiecare locuia cu părinții aferenți… Așa că ne-am descurcat minunat pe scaunele din față! 😁
lucra la circ? contorsionist? 😀
Ahahahahah, deci v-ați descurcat și fără un SUV cu motor de 8 cilindri în V. Ciudat, foarte ciudat… :)))))))
Iată o idee minunată de articol: Experiența Matiz. Cu vlog, poze și toate cele :-))
@Cucurigu, era operator PC atunci. Dar știi cum e cu articulațiile la tinerețe, funcționează! 😁
@Mihai, nici nu știu ce e ăla SUV. Eu deosebesc mașinile după culoare.
@Anduța, cred că mai am pe undeva o poză cu el sub un cireș înflorit. Cu tipul, nu cu Matizul. Vlogurile nu erau în vogă în 2008. 😀
Recordul personal a fost sa incap într-un portbagaj de Oltcit, in mașină mai erau 8 persoane toți colegi de liceu. Deci 9 in total. Aveam 68kg :))
PPS
Mi-ar placea si mie o experienta moca cu noul MOKKA 😀
Unde ma inscriu? Am mai participat in trecut la asemenea experiente cu Ford.
Adica o masina lasata pe weekend de catre dealer.
Te înscrii la un test drive la Trust Motors pe site. Dar nu știu dacă te lasă să pleci cu ea munte. 😜