Să presupunem că într-o zi te sună Mircea Meșter și te ia cu „tati, dacă te chem să testezi Noul Opel Mokka, te bagi?” (c-așa vorbește el, cu „tati”). Cam cum v-ar suna asta? Că pentru urechile mele a sunat exact ca și cum l-ai chema pe Cristi Borcea să testeze lotul național de înghițitoare de săbii al României. Practic, după ce l-am auzit rostind cuvintele „testat” și „mașină nouă”, am început să aud îngerii cântând.

Dacă îmi place să fac cu adevărat ceva în această viață, apăi îmi place să conduc. Și când zic că îmi place să conduc, voi trebuie sa vă gândiți la ce vă place vouă cel mai mult pe lumea asta, după care să ridicați la pătrat. Nu mă plictisesc niciodată la volan, pot să mă urc acum în mașină și să mă mai dau jos când intru în Paris. Și nu e o figură de stil, cei din jurul meu știu extrem de bine cum stau lucrurile. De altfel, dacă vă spun c-am făcut 18.000 de kilometri, în 6 luni, în plină pandemie, doar plimbându-mă de nebun în weekend-uri, s-ar putea să înțelegeți ce vreau să zic prin „mie îmi place să conduc”. Ah, scuze, când zic „în weekend-uri”, am să vă rog sa luați in considerare doar ziua de sâmbătă, că duminica stăteam și eu acasă, cu familia, ca tot omu’.

Doar că toată treaba asta prezintă și reversul medaliei, în sensul că nimic nu reușește să-mi întunece această bucurie. Prin urmare dacă m-ai chemat să testez o mașină, degeaba te aștepți de la mine la review-uri de genul „suspensiile prezintă un grad destul de înalt de rigiditate, pretabile mai degrabă la o mașină sport” sau „mașina tinde să supravireze în toate virajele la dreapta”. Sună foarte frumos, dar ar însemna să fac show-off vorbind despre chestii la care nu mă pricep. La mine e simplu, mi-ai dat o mașină nouă și m-ai pus la volan? O să mă bucur de ea până la ultimul mililitru de benzină sau până la ultimul kilowatt de curent electric din acumulatori. După care o să-ți mai zic și mulțumesc frumos.

Tot ce pot să vă spun este că am condus o mașină care nu mai seamănă deloc ca aspect cu Mokka-urile pe care le mai vedeam eu prin oraș. S-ar putea ca exact din acest motiv să se și numească NOUL Opel Mokka, dar n-aș băga mâna-n foc, poate doar le place să dea denumiri excentrice mașinilor. Nfine, cert este că dacă vă plăcea cum arată Mokka ăla vechi, ăsta nou o să vă placă și mai mult.

Am condus ambele variante care au fost disponibile în experiența organizată de Meșter: benzină și full-electric. Benzină – motor 1.2 și 130 CP. Electrică – 136 CP. Și m-am bucurat de ambele mașini până la refuz, tot ce pot să spun este că mi-ar fi plăcut să mai fac măcar câte un 500 de kilometri cu fiecare. Da’ nu s-a putut de data asta.

Dacă sunteți curioși să știți mai multe detalii despre ele, începând de la caracteristici tehnice, până la prețuri, aveți fișa tehnică pentru varianta pe benzină și pe cea pentru varianta full electric. Cu mențiunea că, dacă vă tentează varianta pe benzină, cu programul Rabla mai scădeți un 6.500 de lei din preț. Iar la cea electrică mai scădeți un 45.000 de lei, că atât e subvenția de la stat: în jur de 9.200 euro.

Mno, cam atât, acum o să vă las și o prezentare video a ambelor mașini, făcută de colegul meu de echipaj, Adi Dima. Un cetățean care știe mult mai bine decât mine despre ce vorbește, pentru că cu asta se ocupă.

Bonus, mai jos, sub vlog, vă las și o galerie de imagini animată (gif). Cu mențiunea că mașinile albe sunt pe benzină, iar cele verzi electrice. Fotografiile sunt făcute de Ciprian Mihai, fotograful oficial al acestei experiențe cu Noul Opel Mokka.

Mno, cam atât pentru azi. Aștept cu deosebit interes să mă mai cheme Meșter și în alte experiențe, mai ales după acest review profesionist.

Vlog eblogAUTO

Galerie foto animată