După povestea de ieri cu reclama la biscuiți și Hitler, More than Pub, agenția implicată, a găsit de cuviință să iasă cu o comunicare pe Facebook, semnată chiar de doamna proprietăreasă a agenției. O aveți mai jos:

Mihaela Petrovan: Mda, era mai bine ca echipa More than Pub sa nu fi postat azi pe pagina RoStar quizz-ul cu nr. 105 “În ce țară s-a născut Adolf Hitler?”. Era mai bine sa facem 1-2 postari pe saptamana, nu 2-3 pe zi. Si de ce sa muncim pentru 20 clienti, cand puteam sta linistiti cu cativa, pe care sa-i suprataxam, cantandu-le in struna? Da’ de ce sa muncim, la urma urmei? Antreprenoriat?! In Romania?! De 14 ani ma intreb ce-o fi fost in capul meu. Insa, ca o ardeleanca get-beget ce sunt, eu atunci cand intru in hora, joc. Hmm, totusi, nu puteam eu sta, bine-merci, pe tusa sa comentez ce fac altii? Ca atunci cand nu faci NIMIC, e asa usor sa razi de altii care FAC. Sa STAI sa te minunezi cat se agita ‘prostii’ aia si sa te legi de orice. Pai de ce nu?! Doar ne pricepem la de toate: de la fotbal la marketing, de la politica la social media, de la … la…

Dragi “prieteni”, aveti tot dreptul (si se pare si timpul) sa ne numiti oricum, legandu-va de un simplu anunt de angajare, de o conferinta de presa pentru un om nevinovat sau de o postare neinspirata dpdv vizual. Insa noi stim cine suntem. Iar daca vom gresi, vom fi primii care afla, caci clientii nu iarta. Pana atunci, insa, cu regret va spunem ca nu avem cu ce sa va stingem pofta de sange: nu dam pe nimeni afara, asa cum am fost intrebati. Nu e solutia noastra. Din tevatura de azi (care maine-poimaine se va stinge), am invatat (inca o data) ca din tantar chiar se poate face armasar. Corect, vom fi mai atenti de acum incolo cu subiectele rubricii de ‘Cultura generala’ de pe pagina respectiva. Speram, insa, ca tanara generatie (in care avem mare incredere) sa aleaga sa nu trunchieze adevarul despre istoria pe care o traiesc. Si sa aiba curajul de a aborda orice subiect, oricat de incomod ar fi. Pentru ca senzationalul trece…istoria ramane.

Nu mă ocup de PR, dar pentru cine are un pic de bun-simț și oleacă de creier, postarea asta este o mizerie sinistră menită să pună și mai mult paie pe foc. Chestie care mi se pare foarte tare, pentru că rolul unei agentii de PR este să prevină situațiile de criză, nu să le amplifice. Și nici să le creeze.

Trec peste faptul c-a mințit. În primă fază s-a stropșit la toată lumea motivând că nu agenția ei se ocupa de Facebook, era treaba clientului să posteze, după care vine comunicarea de mai sus care susține exact contrariul. Detalii nesemnificative, se mai încurcă omul în minciuni.

Mă uimește tonul folosit în postare. Care, din punctul meu de vedere, este exact cel pe care l-ar folosi și o țață care și-a pus mâinile în șold înainte să înceapă să se certe cu toată lumea din jur. Iar când începe, nu se mai oprește, pentru că toți ceilalți sunt niște proști, doar ea e deșteaptă. De ce? Pentru c-așa zice ea, ce nu înțelegeți? După capul meu, tonul ăsta este exact ăla de care N-AI nevoie când gestionezi o situație de criză.

Toți greșim, este inevitabil. Dar când se întâmplă, recunoști c-ai greșit, lași capul în jos, îți ceri scuze și speri că data viitoare o să faci lucrurile mai bine. Well, în loc de toate astea, femeia vine și ne explică superior că agenția ei muncește prea mult și de-aia mai face și prostii. Înțelgeți? Fix cum s-ar plânge o companie aviatică de prea multe curse și, na, mai pică din avioane, csf, ncsf. După care, arțăgoasă ca o pensionară care s-a urcat în tramvaiul greșit și n-a prins nici loc pe scaun, ne ia și un pic la pwlă pe motiv că o frecăm aiurea pe interneți în loc să muncim.

Iar, pe final, mai face și pe proasta. Pentru că, dacă te prefaci că n-ai înțeles, criza o să dispară ca prin farmec. De parcă problema era căcatul ăla de concurs de cultură generală sau adevărul istoric, nu faptul c-au lăsat clientul să-și asocieze produsul cu imaginea lui Hitler. Și nu o dată, ci de două ori. Gizăs fucking craist!

Ce voiam să mai zic, femeia asta se laudă ca muncește prea mult, iar eu, după toate scandalurile în care apare numele agenției ei (vezi povestea cu anunțul pentru job sau pe cealaltă, cu Burnei), nu i-aș lăsa să-mi facă PR nici măcar pentru Suzana și Vasile.