Mai știți că mă plângeam zilele trecute că mă strâng pereții? Ei bine, de azi până vineri or să mă strângă mai puțin, c-am plecat într-un scurt (chiar prea scurt) drive test. Imediat zic tot.

Cetățeanul Mircea Meșter, de la Autocritica, împreună cu cetățenii de la relativ cunoscuta firmă de automobile suedeze, Volvo, au zis c-ar fi oportun să testăm două dintre modelele electrice ale celor din urmă.

Și anume XC-40 Recharge și C-40 Recharge. După cum ziceam, ambele full electrice.

Personal, abia aștept să le testez pentru că încă n-am reușit să găsesc deosebirile dintre ele, când le văd pe stradă am impresia că sunt unul și același model. Iar dacă apar ambele în aceeași fotografie, mă activez pe sistemul „găsiți diferențele”. Dar iată că, surprinzător, se pare că nu sunt una și aceeași mașină.

Ajunși la acest moment al acestui text, nu știu ce să fac, să-i dau mai departe cu trollingul sau să mă opresc?

Nu de alta, dar sunt speriat de procentul ăla de 42%, dacă înțelegeți ce vreau să spun. Și mi-e să nu apară și pe-aici reprezentanții curentului social numit „analfabetism funcțional” care să-mi explice doct că doar un prost poate să confunde XC-40 cu C-40 și viceversa. Ați văzut ce elegant am fost și cum l-am numit „curent social”?

Da, mă rog, revenind, ziceam că dăm o fugă până la Târgu Mureș să testăm șase Volvo electrice. Și pentru că toate astea trebuiau să porte un nume, i-au zis apoteotic: Volvo Electric Experience. Și chiar va fi o experiență foarte mișto, n-am nicio îndoială în privința asta.

Partea cea mai tare este că pe lângă testarea propriu-zisă vom fi în competiție unii cu ceilalți. Toate cele șase echipaje participante se vor lupta pentru un premiu pe care încă n-au vrut să ni-l dezvăluie.

Speranța mea secretă e că premiul va fi una dintre cele șase mașini testate (n-am nicio îndoială că eu îl voi câștiga), ca să am și-o electrică acasă, după ce-mi vine mașina.

Ah, stați că nu v-am zis în ce constă competiția dintre noi. Echipajul care scoate cel mai bun consum pe ruta București – Târgu Mureș – București va fi declarat câștigător.

Dacă premiul chiar va fi una dintre mașinile testate, mă bate serios gândul să contactez o firmă din aia care transportă mașini pe platformă. Urc pe platformă mașina cu care particip și nimeni niciodată nu va putea scoate un consum mai bun ca al meu. Cât să mă coste închiriatul platformei? Câteva mii de lei? Merită fiecare leuț pentru un Volvo XC-60 sau C-60.

Oricum ar fi, vă țin la curent, iar voi să-mi țineți pumnii.

Altfel, dacă tot vorbim despre Volvo, am de foarte multă vreme o idee de business, absolut genială, care trebuie neapărat să ajungă la suedezi: un parteneriat Volvo – Ikea.

Modelul se va numi Volvo Ikea edition și va rupe pe genunchi concurența, prieteni. Pentru că cine nu vrea să-și asambleze singur Volvo-ul?

Acasă, în liniște, fără să te bată nimeni la cap, cu schema în față, îți faci mașina cu mânuța ta. Dacă nici ăsta nu e raiul pasionaților de automobile, nu știu care mai e. În plus, la cât vor scădea costurile de producție, mai mult ca sigur va fi cel mai profitabil model al mărcii.

Ca să nu mai spun ce încasări vor avea dacă vor da și peste mulți d-ăștia ca mine care-și comandă mobilă de la Ikea, fără montaj, fiind ferm convinși că se vor descurca ei cumva cu asamblatul.

Ar trebui să-mi vedeți fața când îmi dau seama, după primele cinșpe minute de chinuială, că trebuie să chem pe cineva care chiar înțelege ceva din schema aia de montaj.

Ei, fix așa se va întâmpla si cu Volvo-urile Ikea edition, se va încasa la greu de la cei care sunt convinși că se descurcă singuri cu asamblatul.

Cu plăcere!