După ce duminică au fost afară aproape 25 de grade cu soare, de-ți venea să cauți loc de plajă, luni dimineața erau nouă grade amărâte, după care a mai început și ploaia. Pentru că de ce nu?

Iar eu am plecat de-acasă în pantaloni scurți și tricou, pentru că mintea mea refuză să accepte haine mai groase de atât când suntem aproape de jumătatea lui mai. Cu greu, doar la insistențele Marei, am acceptat să-mi pun în bagaje o pereche de blugi și-un hanorac. În condițiile astea, ghiciți cine a tremurat cu spor ieri toată ziua. Mă rog, aia e, vedem ce-o mai fi în continuare. Sper să n-ajung să-mi cumpăr haine groase.

Acum să trecem la lucruri mai serioase. Am pornit turul la volanul uneia dintre cele două mașini pe care le mai condusesem deja: Renault Austral (cealaltă e Kia Sportage, restul vor fi premieră absolută pentru mine).

Habar nu am cum se prezintă Australul cu un nivel de echipare basic sau mediu, dar în ceea ce privește mașina pe care o avem noi în tur, nivelul de echipare este Esprit Alpine. Adică nu prea există ceva ce să-ți dorești să ai ca dotare pe o mașină și să nu regăsești pe Austral, cel puțin în versiunea asta de echipare.

Mi-a plăcut c-am avut de făcut aproape 350 de kilometri ieri, pentru c-am avut timp să-mi dau seama cum se comportă mașina, nu de alta dar se pare că eu și Austral vă mai rezervăm o supriză de proporții vara asta. N-o să vă divulg acum despre ce e vorba, toate la timpul lor.

Tot ce pot să vă spune este că îmi place mult motorul ăsta de 1.3 și 158 de cai pe care îl știam atât de bine, pentru că este cel de pe Arkana care m-a dus la Madrid. De-aia acum doar mi s-a reconfirmat că viitoarea mea mașină va fi un Renault ce va avea un nume care începe cu litera „A”. Mai rămâne de văzut doar dacă se termină în „rkana” sau „ustral”. Ambele îmi plac la fel de mult, deși Arkana rămâne în continuare marea mea dragoste, dar trebuie să recunosc cinstit că Australul e mai bine pe design și pe dotări.

Însă indiferent că va fi Arkana sau Austral, știu sigur că va fi mild-hibrid nu full-hibrid. Am condus ambele versiuni și mild-ul mi se pare mult mai pe stilul meu de condus. La Austral, prețurile pleacă de la 27.000 de euro, iar modelul pe care îl avem noi în tur ajunge la 39.050 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 525 euro/lună.

Nfine, acestea fiind zise, o să mai revenim la subiectul Austral, pe foarte larg, peste vreo trei săptămâni. Cel puțin așa sper.

Altfel, să știti că aseară am ajuns la Jurilovca, unde suntem cazați fix cum intri în rai, pe partea dreaptă. Treci de căsuțele în care stau Sfinții Mihai și Gavrilă, treci și de viloiul lui Sfântu Petru, faci un pic dreapta și-ai ajuns la Razelm Luxury Resort. Ei bine, aici o să stăm noi până miercuri dimineață. Este că arată ca o bucată de rai? Păcat că plouă ca-n iad.

Dar cu toată ploaia, acum, la ora când citiți asta, fratele vostru are deja două ore de când e pe malul gârlei, cu undița pe care și-a cărat-o de acasă. Și lasă că m-am cărat cu undița, dar mi-am adus și patru cutii cu râme, ca să înțelgeți cât de serioasă e treaba. Vă zic io mâine dacă a mușcat ceva sau nu.

Cam atât pentru azi.

Partenerii Cars and Roads:

➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.

➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.

➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.

➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.

➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.

➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.

Acum vă las rezumatul primei zile și cu câteva fotografii mișto.

Rezumat

Fotografii