Începând de azi, vreme de hăt, nouă zile, voi face parte din ceea ce poartă numele de Cars & Roads by Michelin. Adică nouă zile de test drive cu șapte mașini, toate SUV, toate hybrid.

Este a doua oară când fac parte din ceea ce înseamnă proiectul Cars & Roads și, vă spun sincer, abia așteptam să înceapă. Nu-mi dau seama dacă și voi, dar, din ce-am simțit pe-aici data trecută, pare că pe unii chiar v-ar interesa. Iar alții dădeau semne că se bucură pentru mine, chiar dacă mașinile nu-s pe partea lor de interes.

O să parcurgem în jur de 2000 de kilometri în astea nouă zile. Desigur că știu deja traseele pe care vom merge, dar nu vi le spun, că ce farmec ar mai avea?

În schimb, o sa vă zic care sunt mașinile pe care le vom testa, ca să vedeți dacă sunteți interesați de vreuna sau de mai multe.

Așadar, avem așa:

👉 Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV (plug-in hybrid)

👉 Lexus RX 500h F Sport Performance (hibrid fără încărcare la priză)

👉 Mazda CX-60 3.3 (diesel mild-hybrid)

👉 Mitsubishi ASX 1.6 PHEV (plug-in hybrid)

👉 Renault Austral 1.33 MHEV (benzină mild-hybrid)

👉 Subaru Forester 2.0i e-Boxer (hibrid fără încărcare la priză)

👉 Suzuki S-Cross 1.4 (benzină mild-hybrid)

Nu știu voi, dar eu spre exemplu, sunt extrem de curios de Mazda și Subaru. Nu că pe celelalte n-aș aștepta să le conduc, dar la astea două am simțit cum mi se ridică a mirare sprânceana stângă.

Acestea fiind zise, să înceapă Cars & Roads 2023.

Ah, să nu uit. Să nu mă invidiați și să nu-mi țineți râcă. Deși din exterior pare ceva ușor și la îndemâna oricui, spuneți asta doar pentru că nu l-ați cunoscut pe Meșter și habar nu aveți cât poate fi de tipicar.

Ne ține în teroare nouă zile, oameni buni, ne obligă să ne trezim la ore infernale, ne pune să spălăm mașinile și de câte trei ori pe zi, ne controlează ca pe copiii de grădiniță. Să vă mai spun că ne forțează și să mâncăm pe la toate restaurantele alea mișto pe care le găsește el? Vă zic, groaznic, doar în pielea noastră să nu fiți.

Apropo, pentru farfurii și nu numai, sfatul meu e să urmăriți, pe Facebook și Instagram, hashtagul #CarsAndRoads.

Înainte să închei, o să las câteva cuvinte și despre cei fără de care această experiență nu ar fi posibilă:

➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.

➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.

➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.

➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.

➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.

➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.