Zilele astea, deși sunt aproape desprins complet de internet și de tot ce se întâmplă prin țară, tot am auzit câteva știri despre medici prinși în flagrant când luau șpagă. Nu știu dacă rețin exact, dar vreo doi parcă erau din Timișoara și altul din Oradea. Repet, poate mă înșel, dar doar cu privire la orașe, nu și la șpagă.
Și mă întrebam și eu așa, ca tot omul sărac care muncește pentru bani: de ce naiba ai mai face asta când tu, ca medic, ai ditamai salariul? DE CE?
Mă rog, explicația teoretică o știu: „niciodată nu ai prea mulți bani”. Dar mă gândeam că după ce-ai ajuns să câștigi lunar niște sume cu care ai putea trăi decent în orice loc din lumea asta, o lași mai moale cu șpăgile și cu alte rahaturi de genul ăsta.
Dacă nu înțelegeți de ce sunt atât de vehement, probabil nu sunteți la curent cu salariile din sănătate. Nu știu cât câștigă infirmierele și asistentele, dar un medic poate să treacă liniștit, fără mari bătăi de cap, de 10.000 de euro. Pe lună, da? Iar medicii care, pe lângă salariul de la stat mai sunt angajați și în sistemul privat, sunt oameni de minimum 20.000 de euro pe lună.
Plm, mă gândeam că, la banii ăștia, învinge bunul simț, în naivitatea mea credeam că atunci când bagi în buzunar lună de lună niște sume la care 90% dintre cetățenii acestei țări nici nu pot visa, ai decența să-i dai afară din cabinet p-ăia care încearcă să-ți bage un plic în buzunar. Se pare că credeam greșit.
Nu că nu-i dădeau afară, dar nici nu se gândeau să opereze sau ce aveau ei de făcut, până nu-și primeau dreptul. Băi, nu știu, cred că trebuie să fii făcut într-un anumit fel ca să poți să fii atât de jegos și să trăiești liniștit cu tine însuți, să poți să te uiți în oglindă dimineața. Se pare că oricât ar câștiga legal, niciodată nu le e de ajuns. Ceea ce este extrem de trist, prieteni. 🙁
Iar acum vine întrebarea: tu când ai dat ultima oară șpagă la doctor? Că eu am stat să mă gândesc bine de tot și n-am reușit să-mi amintesc. Știu sigur-sigur că i-am dat plicul cuvenit doctorului care a operat-o pe mama, în 2008, dar de atunci încoace am blank în cap, nu reușesc să-mi aduc aminte dacă și cui am mai dat.
Pentru ca poti, pentru ca asa esti obisnuit, pentru ca esti lacom de bani. La altceva nu ma pot gandi. Cred ca este un reflex la ei sa ia spaga.
Comentariu beton!58
Hai să nu exagerăm și nici să luăm de bune toate tâmpeniile care apar pe net. Dacă ma credeți, bine. Dacă nu, aia e.
Fratele meu este medic chirurg. În București. Are peste 20 de ani vechime. Si are salariul 12.000 de lei. LEI, nu euro. Mai face niște operații la privat. Dar, atenție, primește în jur de 5000 de lei. LEI, nu euro. Ar fi vreo 17.000 de lei. L-am întrebat după toate poveștile astea cu șpăgile cam care sunt salariile. În concluzie mi-a spus răspicat: nu exista medic în România care să încaseze din salariu 15.000 de EURO! Niciunul! Imposibil. A, sunt medici proprietari de cabinete stomatologice, de clinici de chirurgie plastică, etc. Poate că la finalul anului să aibă asemenea dividente. Dar aia e altceva.
P.S a nu se înțelege că ce am spus are vreo legătură cu justificarea șpăgii.
Comentariu beton!148
„În concluzie mi-a spus răspicat: nu exista medic în România care să încaseze din salariu 15.000 de EURO! Niciunul!”
fostu sef al nevestei facea 10k acu 5 ani. Muncea de ei de ii sareau mucii, dar ii facea. 15k cred ca faci ca chirug, sef. Si ai si private.
Nu dintr-un singur loc
Comentariu beton!21
@Adi – am înțeles care este ideea cu salariile însă ar fi interesant să aflăm părerea unui medic cu peste 20 de ani vechime vis-a-vis de doctorii șpăgari. Cum se vede acest fenomen prin ochii unui medic cu experiență ? Sunt convins că dumnealui a văzut și a auzit multe, poate chiar printre colegii apropiați…
Pentru ca in societatea „occidentala” pedeapsa nu este niciodata pe acealasi nivel cu gravitatea faptei. De-asta pedepsele trebuie sa fie 10x vizavi de gravitatea faptei, nu vrajeli din astea cu „drepturile infractorilor”. Nu te-a pus nimeni sa furi/omori/violezi, de ce m-ar interesa pe mine ca te mananca sobolanii in puscarie? La galere/mine de sare sau carbuni, tata!
Jegul asta risca o „mustrare” si va lua maxim ceva cu suspendare dupa 5 ani de procese. Nu mai zic ca isi va gasi un loc unde va profesa din nou. Daca nu la stat cu siguranta undeva in privat. Daca i-ar confisca averea si nu s-ar mai putea angaja niciodata nici macar brancardier in sistemul medical, cum ar fi … „s-ar mai merita” riscul?
Comentariu beton!156
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Lumea zice că aberezi.35
Eu nu zic ca nu e „greu” de aplicat justitia. Si ca nu dureaza sau nu o sa fie si victime colaterale si greseli pana cand sistemul o sa functioneze „uns”. Personal, decat cu un doctor din asta care cere plicul inainte de operatie, prefer fara si cu perspectiva sa mor.
Fara sa fiu vreun specialist in drept de orice fel, eu sunt adeptul justitiei/pedepsei cu rol DESCURAJATOR. Ma intereseaza mai putin (spre deloc) rolul de RE-educare al unei pedepse. Ca sa fiu mai direct, ma intereseaza SCOATEREA dintre noi a celui care fura/ia mita/violeaza (si, eventual, recuperarea prejudiciului pe cat posibil) pentru ca in TOATE aceste exemple mecanismul este simplu: individul ala are o pozitie dominanta si face abuz de puterea pe care o are fiind 99,99% sigur ca nu i se poate intampla nimic. Eh, pentru un astfel de individ eu nu cred ca exista nici RE-educare si nici o „a doua sansa”. Nu are cum, ala e PUTRED d.p.d.v. moral daca a putut sa faca asa ceva. Asa ca ma intereseaza un singur lucru: sa-i iau toti banii aia pe care i-a facut in felul ala, sa-i las eventual si familia pe drumuri ca si aia s-au bucurat de „fructele” jegosului fara mustrari de constiinta si apoi sa-l las sa „moara in chinuri” intr-un beci.
Daca se intampla asa de 2-3 ori/luna, garantat ceilalti doctori NU vor mai avea tupeul sa incerce sa ia spaga, ca doar nimeni nu-i atat de nebun sa riste sa ajunga intr-un beci fara perspectiva de a mai iesi de-acolo.
Comentariu beton!121
@Aleblaga, păi pe principiul „cu cine îl înlocuiești”, eu propun ca doctorii să aibă voie să treacă pe roșu la semafor, să fure de prin magazine, să orice. Că dacă tot nu ai cu cine să-l înlocuiești. Mi se fâlfâie că nu ai cu cine să-l înlocuiești. Nici pacienții n-au cu ce să-și înlocuiască organele le care nu vor să le opereze jegurile astea până nu-și primesc șpaga. Nu vor, înțelegi că nu vor? Te lasă să mori ca un câine dacă nu ai de unde.
Doctorul ala „bun” s-ar putea sa fie un dinozaur din cauza caruia n-au loc cei care-s tineri, cu chef de munca, au mai facut si cate-un curs pe-afara, si n-ar lua spaga.
Comentariu beton!131
Piano, piano. N-am căutat scuze doar că am detaliat cam cum stă treaba. Fetița mea a fost operată de o tumoare în creier, dar tot a trebuit iar operată de urgență. De data asta doctorița germană, una destul de în vârstă și șefa clinicii nu a fost disponibilă și a fost înlocuită de 2 neurologi ruși tineri. Și a fost foarte nasol după aceea, nu și-a mai revenit niciodată. Deci ideea e că îl poți da afară și gata, nu mai ai cu ce. Iar ăia tineri cu tot entuziasmul lor nu pot compensa experiența necesară evitării unor sechele sau efecte secundare iar aversiunea bolnavilor față de cineva necunoscut are în spate o lungă listă de istoriii asemănătoare cu a mea. Și eu am fost caz de malpraxis, pierzându-mi auzul și simțul echilibrului și nu a putut fi tras nimeni la răspundere. Nici în cazul fetiței mele, era un risc ce trebuia asumat, dar totuși dacă aveam opțiunea alegeam pe cineva experimentat și dădeam de la mine fără să clipesc și fără să mi-se ceară. Degeabă faceți morală dacă aveți un copil care în câteva zile face un an și trebuie operat. La mine putea un medic să se uite mai atent dar nu l-a interesat și pe nimeni altcineva. Doar că a trecut întâmplător un medic din alt oraș prin fututul ăla de spital, m-a remarcat (aveam 5 ani) și m-a luat în spitalul lui, unde m-am trezit din comă. Ești într-o situație nașpa rău din toate punctele de vedere și ai de ales să fii operat de un doctor competent dar lacom și cu suflet răpciugos sau să fii cobaiul unui novice care nu are habar fix de detaliile ce le înveți doar din practică și mai degrabă te alegi cu ceva pe lângă. Până nu ești în pantofii unuia care trebuie să ia decizia asta ești doar cam ca un chibiț. Personal sunt în asentimentul lui @Cryptoprocta ferox și @Mihai Vasilescu în ce privește etica medicală, dar să te lipsești de un chirurg când nu ai cu ce-l înlocui, e o problemă reală, nu doar administrativă. Poți să-l amendezi și să-l lași fără ‘smântâneală’ dar să ai și cu ce-l schimba. Cam ăsta e ce am vrut să subliniez pentru ca în general am decepții și resentimente în ce privește tagma medicilor.
Comentariu beton!99
“Pentru ca in societatea „occidentala” pedeapsa nu este niciodata pe acealasi nivel cu gravitatea faptei.” Propun să ne reorientăm spre modelul de societate de la răsărit. Un exemplu de corectitudine și aplicare a justiției total obiectiv.
Mai răsfirați, tovarăși!
Voi vorbiți despre justiție într-o țară în care au fost proteste o zi, iar a doua zi se venea cu flori la jandarmi în semn de împăciuire, da?
Voi vorbiți despre justiție în țara în care angajații la stat (100% afiliați la partid), dacă sunt puși într-o funcție de conducere, îi obligă partidul să dea din salariile ălea uriașe, că nu e ilegal să se facă asta, că doar partidul te-a făcut & tot partidul te distruge.
Voi vorbiți de justiție în țara în care capii și capo di tutti capi au vile de protocol, mașini de protocol, bonusuri de protocol (haine, mâncare…) și încasează colosal de mult, în timp ce sunt mustrați aia care abia se descurcă cu 2000 lei pe lună.
Voi vorbiți despre justiție într-o țară în care doar „forțele de ordine” sunt considerate joburi stabile, câtă vreme sistemul cere cote obligatorii de amenzi sau dosare pe lună.
Voi vorbiți despre justiție într-o țară unde procurorilor le sunt plătite ratele la bănci pentru case, mașini, mofturile familiei, de către stat, iar judecătorii constituționali și înaltă curte (pe lângă susținerea menționată cu a procurorilor) primesc salarii colosale & pensie.
Voi… nu știți pe ce lume trăiți.
Comentariu beton!54
Eu îmi amintesc că am încercat, la insistențele mamei, că așa știa ea că se face, să-i dau ceva medicului care a operat-o și da, omul a zis că dacă încercăm și măcar cu o cafea, nu ne mai primește. La începutul anului trecut.
Comentariu beton!129
Ce e si mai trist e ca toti se inghesuie in orasele mari, cu spitale judetene sau n clinici private. Pe cand la sate si orasele mici mai izolate, e penurie. Foarte probabil sa difere si grila de salarii (poate confirma cineva?)
Dar desigur, mai e si diferenta din spaga in plicul cu mia de euro vs o gaina si 2 sticle de lapte.
Ametist ne-ar putea spune mai multe.
Comentariu beton!31
Am stat în casa unui medic generalist neamț cu specializare cardiologie, la țară într-un sătuc lângă granița cu Luxemburg. Sus locuința, jos cabinetul cu 8 săli. Lucra de la 9 până la 15-16, apoi făcea câteva vizite la pacienții nedeplasabili. Și apoi stătea de jurnă acasă minim până la ora 24 în caz de urgență. Adică mumu o bere, un vin ceva, bucuria mea că-mi rămânea mie sticla 😎. Și avea fișele a mai mult de 2.000 pacienți, vii. Până să iasă la pensie s-a destrămat și familia. Cam așa e la țară în Germania, cu mici diferențe.
Comentariu beton!16
Nu ştiu sigur 100%, dar salariile sunt ceva mai mari în spitalele orăşeneşti. Dezavantajele sunt lipsa resurselor din unele dintre ele (foarte mult timp ocupă milogitul pentru redirecționarea pacientului, trebuie acord de la medicul primitor) şi gărzile multe (nu are cine le acoperi că sunt medici puțini), câte o singură linie medicală şi chirurgicală (de ex ca dermatolog tratezi infarct şi AVC, ca oftalmolog te ocupi de picioare rupte)
Dacă a intrat la medicină cu gândul ăsta: mă fac doctor să câștig bani
Comentariu beton!40
MAAAAAMA! Cum a fost asta.
Ai perfecta dreptate – si in opinia mea, cauza principala pentru care sistemul medical este in haznaua in care este se lega de faptul ca este (majoritar) format din/condus de fix acei „medici” care prin anii 1980 dadeau examen de admitere la Facultatea de Medicina. TOATE discutiile pe care le auzeai in anii aia erau de genul „… da tata la Medicina ca sigur o sa te umpli de bani …” Asta era sfatul majoritatii parintilor in anii aia si profesorii de Chimie/Fizica faceau atunci la fel de mult bani din meditatii ca si aia de Matematica sau Lb Romana.
La o simpla socoteala, oamenii astia de care vorbesc eu aveau in anii ’80 14-18 ani, daca aduni un 35-40 de ani, acum astia au 55-60 de ani. Deci fix „profesorii”/sefii de clinici/directorii de spitale (nu mai zic de pulifricii de prin minister), adica aia cu statut de semi-zei care taie si spanzura prin medicina romaneasca.
Comentariu beton!68
Nu am dat niciodată, nici în România nici în Germania. Nici flori. Doar o dată un coș cu de toate (cioco, vin etc) la o doctoriță neurochirurg după ce a operat-o pe fetița mea.
Cu șpaga, cred că e reflexul moștenit din vremea presupus apusă. Că așa e frumos! Ăsta e laitmotivul. Un fel de a mulțumi care pe parcurs a degenerat. Iar bieții doctori au obosit să tot refuze sub insistența pacienților. Tatăl meu îmi povestea cum mergea cu găina la doctor.
Se dezbate încă. Ce zici?21
Saracutii de ei…Si dupa atatea insistente, au zis, ia sa nu mai operez io fara spaga. Sunt cam obosit, sa ma mai odihnesc o lecuta.
Comentariu beton!28
Nu am dat,ca nu aveam de unde..! Nici la operatia de hernie de disc,2015, nu am dat. Am intrebat in avans,cat ma costa,am primit raspuns ca nimic,este decontata integral,deci…m-am conformat ! Doar infirmierelor le-am dat. A fost ok,sper sa nu repet experienta !
De ce iau medicii spaga ? Poate se simt apreciati asa,habar nu am, unii sant chiar vai mama lor. Oricum sant de o nesimtire crunta cand iau spaga de la niste amarati,si nu numai,ba chiar nu intra in operatii pana nu le achiti „dreptul”. Mi-ar placea niste „informatori dna” printre astfel de pacienti !
Comentariu beton!30
Din experienta mea, se ia spaga la greu in continuare. Cei pe care i-ai amintit aici nu par a fi o exceptie.
Comentariu beton!17
În mai 2016, când am născut băiatul.
Nu doamnei doctor (care stătea cu mâinile în buzunare – ale ei, nu ale mele – la capul meu), ci stagiarei care a stat efectiv la „robinet”. Și am dat plicul doar pentru că a ascultat de cerința mea de a nu îmi desprinde/smulge placenta (așa cum îi cerea doamna doctor să facă), ci a așteptat încă 10 minute cât i-a luat placentei să se desprindă singură.
Suma din plic a fost simbolică și acceptată cu greu de către stagiară.
În schimb, doamna doctor mă căuta sistematic prin saloane, până i-am spus franc în față că nu vede nimic de la mine.
Comentariu beton!72
am avut o unghie încarnată la picior
m-am dus printr-o relație la Colțea si a scos-o la camera de gardă ca se infectase si era cat un butuc
am dat doo sute ca a cerut era 2008 maxim 2010
Pentru că nu ai pățit nimic până acum. Pentru că pentru unii niciodată nu e destul.
Comentariu beton!19
Sistemul este bolnav. Fereasca Bunul Dumnezeu sa ai nevoie de el.
In urma cu 6 ani am avut nevoie de operatie de proteza totala de sold. La sfatul ortopedului, sa rezist cat pot de mult fara operatie, am revenit la el cand nu ma mai ajuta nimic si nu mai puteam sa dorm noaptea de dureri. Atunci a zis, ok, operam, dar nu avem proteza si nici nu am idee cand o sa avem, in jur de 6 luni, asa. Am luat o de buna, desi acum cred ca altceva a vrut sa spuna, Sp. Militar Central.
Asa ca am cautat o relatie in alta parte, am pus proteza in doua sapt, am dat la greu, anestezist, chirurg, infirmiere, asistente, tot.
dumnezeu nu există.
Pentru că ești ticăloșit (cum zicea un clasic) și nu o să te faci niciodată bine. Pentru că așa ai crescut și, indiferent câtă carte ai, nu reușești să te ridici la standardul moral al profesiei.
Pentru că ți-a mers ani de zile și nu crezi că o poți păți chiar tu.
Pentru că te crezi Dumnezeu și ai impresia că nu o să te reclame nimeni pentru că au nevoie de tine și merg pe principiul strămoșesc „să nu faci rău”. Well, iată că unii au renunțat la acest principiu și îi denunță. Ceea ce ar trebui să facem toți.
Ca să răspund la întrebare, nu mi s-a cerut niciodată șpagă, dar am dat. Ultima dată în 2017 i-am dat 10 lei unei infirmiere ca să o conving să schimbe cearșaful pe care vomitase copilul. Nu că nu l-ar fi schimbat (cum naiba să îl lase așa?!), dar mi-a dat de înțeles că are alte priorități și vine ea mai târziu.
Comentariu beton!39
o știi p’aia cu scorpionul și țestoasa?
nu s-a putut abține!
once a scorpion, always a scorpion…
Comentariu beton!28
Eu nu pot decat sa laud aici medicii si asistentele de la Spitalul de copii Dr. Victor Gomoiu. Am avut o operatie pentru una dintre dragonese si oamenii s-au purtat exemplar. Mai mult de atat, nu vroiau sa ia spaga nici cand se oferea, cel putin la medicii si asistentele care fac operatie de polipi pentru copii. Se plangea o mamica pe holuri ca asistenta nu a vrut sa ia spaga de la ea. Intrebata daca s-a purtat urat cu fetita ei a spus ca nu, dar ea asa stie ca trebuie sa dea spaga.
Deci se poate si altfel….
Comentariu beton!58
+10 Zamfirescu mai e pe acolo?
sau super Dna doctor Crețu??
Nu stiu de Zamfirescu, noi am ajuns la Dr Soreanu Cristian iar asistenta nu mai stiu cum se numea.
Confirm cu Gomoiu, asa este. Am.fost internat cu baiatul acolo de vreo 8 ori, inclusiv o operatie.
Nu numai ca nu am dat nimic, nu mi s-a pretins nimic, din contra cativa medici/ asistente mi-au dat ele mie. Au directionat catre mine formularele de impozit 3.5 la suta ca sa ma ajute sa platesc terapia baiatului.
Comentariu beton!30
Admir curajul alora care i-au dat in primire, daca sunt pacienti pe bune. Nu stiu dcaa as fi putut sa risc!
Comentariu beton!25
Primesc în continuare, fiindcă năravul din fire n-are lecuire.Puțini medici care te operează fără să le dai înainte, și mai puțini care păstrează distanță la patul bolnavului, spunând „stau bine aici”.O singură persoană, medic la terapie intensiva ,am găsit așa, când am născut fata mică, în urmă cu 5 ani jumate,care luase măsura drastică să îmi facă transfuzie de sânge după naștere, cred că ceilalți ori nu se băgau, ori nu erau de acord ,că nu cotizasem la nimeni.Am vrut să îi dau un parfum de 50 de lei de la avon, nici pe acela nu l-a primit …în schimb alții, prin asistente, aproape că cerșeau printre bolnave sau proaspete mame.
Comentariu beton!27
A fost ceva vânzoleală în perioada asta legat de creșterea salariilor demnitarilor. M-am uitat și eu să văd cam ce zic politicienii despre treaba asta. Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene: „Salariile demnitarilor din România sunt de 2.500 de euro, în condițiile în care demnitarii UE câștigă 15.000 de euro. Dacă mă uit la salariile demnitarilor din UE, pot să fiu invidios.” Nu știu cât câștigă medicii din UE, dar oare, la unii, luatul de șpagă să fie tot din vreun soi de invidie și din imposibilitatea medicilor români de a-și mări singuri salariile, legal?
Just for „fun”, mai las aici și câteva alte justificări:
„În 1990 l-am auzit pe Iliescu spunând: ‘să fim săraci și cinstiți’. Eu cred că în România trebuie să începem să învățăm altceva: să fim bogați și cinstiți și România o va duce mai bine”, a declarat Virgil Guran, senator PNL.
„Am votat pentru. S-a uitat de această categorie socială și s-au înghețat salariile” László Attila, senator UDMR.
„Și venitul meu e afectat de inflație. Venitul meu trebuie să fie și el actualizat, ca al oricărui român afectat de inflație” Cristian Niculescu Țâgârlaș, senator PNL.
La șpăgari explicațiile ar putea fi tot din aceleași zone, doar că lăsând deoparte creșterea legală a veniturilor.
Comentariu beton!42
@Anduta: „Nu știu cât câștigă medicii din UE” – Din cate stiu, in Belgia medicii sint liber-profesionisti, deci nu au salariu. Differenta este ca unii au contract cu asigurarile sociale si au limite pentru onorarii, iar altii nu au contract si percep ce onorarii considera ei de cuviinta.
Am preferat sa dau vreo 4000 de euro ca sa nasca sotia la privat si sa evit orice interactiune cu sistemul medical de stat. No regrets.
Sora-mea e asistenta la un spital de copii din București. Daca trage tare si isi face turele de noapte, ajunge pe la 4000 de lei. In spitalul ala nu se da spaga, cel putin nu asistentelor. Mi se pare un salariu decent desi e conditionat de turele de noapte care te rup. In sezonul asta sunt saloanele pline de copii din cauza ca a inceput scoala/gradinita.
Medicul ala merita putina puscarie, un audit pe avere și confiscat tot ce nunpoate justifica + limitarea dreptului de a profesa. Dar cum suntem in Romanica, o sa primeasca o palma pe manuta, nu ca aluat, ci ca a fost prins. Fraieru
Comentariu beton!72
Corect.
De ce primesc? Pentru ca pot. Pentru ca le gadila ego-ul. Pentru ca la inceputul carierei au trait greu si probabil unii si-au platit postul. Pentru ca nu sunt oameni…
Cand eram rezidenta aveam o doctorita pe sectie care zicea ca ea nu mananca flori…
Despre dat, personal nu am putut da, a dat mama in 2011 cand à trebuit operat tata. Ça sa stim dimensiunea jegului, eram déjà medic spécialist atunci si marele prof a batut un apropo cum ça trebuie sa dam Chiar daca sunt medic Pt ça « stiu cum merge treaba ».
Acu muncesc mai la vest, nu am auzit de dat bani. Din experienta personala, ça « confrate » nu mi se iau bani pe consultatie, doar cardul de sanatate si uneori nici ala. Cand am fost internata am luat un carton de prajituri la externare si au venit toti de pe sectie sa-mi multumeasca personal.
De 10 ani de cand imi frec coatele prin sistemul medical aici nu am auzit de un medic care sa fi luat, nu vreau sa zic ça nu exista, dar eu n-am auzit.
Si aici ti se suspenda dreptul de practica pt mult mai putin in ciuda penuriei de medici.
Comentariu beton!65
Nu am mai dat spaga din 2015, de cand s-a nascut fii’miu, dar si atunci au fost 5 lei, cand am fost multumita de felul cum m-a ingrijit o infirmiera. Anul asta, cand a trebuit sa imi scot materialul de osteosinteza din picior, mi s-a spus ca nu au instrumentar pt ca nu le-am dat plicul aferent. Dar am gasit alt doctor si nu am dat nimic. Consider ca din moment ce mi se opresc o gramada de bani pt asigurarile de sanatate, nu sunt obligata sa le mai dau nimic in plus.
Comentariu beton!38
Anul 2020, pandemie, dupa ce evitasem niste ani o operatie, m-am decis sa o fac pentru ca gasisem medicul potrivit. Am incercat sa-i dau. Mi-a zis ca nu face meseria pt bani, ce-i drept nu avea nici 35 de ani :). Am incercat sa ii dau si rezidentei doctorului si aici mi-am luat un mare shame: ca noi tineri trebuie sa schimbam obiceiurile si sa nu mai dam bani. De atunci nu a mai fost cazul sa incerc macar, totul bine si frumos. Pe aceeasi sectie, alti doctori primeau spaga.
Comentariu beton!46
Nu am folosit sistemul medical de stat niciodată, iar când mama a avut nevoie, am avut șansa de a fi în fața unui medic despre care știam că te dă afară din spital dacă încerci să îi dai ceva. De ce iau ăștia șpagă? Pentru că pot, profitând de vulnerabilitatea oamenilor speriați din fața lor și de putreziciunea unui sistem întreținut politic. Pentru că (așa cum spune cineva pe-aici) s-au făcut medici ca să facă bani, nu ca să ajute oameni. Și de asta e plin de nulități fără har și fără omenie
Comentariu beton!28
Cred că nu mai este vorba despre bani, ci despre ce reprezintă aceștia indiferent cum sunt ambalați. În plic sau în curcan plus damigeană. Este orgoliul celui care are nevoie de validare zilnică de la ”ăștia”. Nevoia de validare și…o puță mică, sau una insuficient folosită.
Comentariu beton!16
In 2018 am facut o operatie de hernie de disc, aveam atunci 24 de ani de vechime in munca totti in sistemul medical, toti cu contributie pt sanatate. Cand am luat programarea in policlinica am cerut pur si simplu o programare la neurochirurgie, nu am vrut sa ma duc la pomul laudat, desi erau destui ..
Am nimerit un medic tanar, nu stiu daca avea 40 atunci… umblam de 2 luni efectiv drogata cu tot ce se ia in astfel de cazuri in doze maxime, in conditiile in care si un algocalmin ma adoarme si mergeam la munca, la cabinet de mf. Nu am auzit o data „du-te acasa ca ti-e rau”. Nici macar cand, peste coloana facuta praf,s-a suprapus o bronsita cu o tuse care, cred eu, mi-a agravat herniile. Dupa ce am asteptat nu mai stiu cat sa gasesc loc in spital, am mai asteptat si acolo cateva zile, nemancata, ca nu-i asa, trebuia sa ma operez, pt ca…medic nou in spital. Al meu adica. Efectiv era sicanat de dinozaurii de 70-unyl este si acum sef de sectie, din timpuri imemoriale, la el ma trimitea tot poporul…
Medicul meu avea si o rezidenta, efectiv parca era un catel absndonat, o intreaba al batran la un mom dat „tu a cui esti?”, parca era pe ulita…
Si, ca sa inchei apoteotic, şăful a operat-o pe vecina mea, care nu a contribuit in viata ei cu nimic la bugetul de stat, doar a platit contributia minima CASS pe 6 luni retroactiv si a devenit asigurat ca si mine.
Scuze daca m-am lungit, coruptia este complexa si are multe aspecte…
Comentariu beton!38
Ai observat că valoarea șpăgii crește cu „valoarea” medicului și a salariului lui, că nu se dă 100 de lei unui medic care câștigă 15000 €, aia e jignire, nu se face, dar îți pot spune din propria experiență că un medic greșește diagnosticul, taie, îi explici că îți este mult mai rău decât înainte și dacă insiști nu te mai primește. După multe căutări aka programări pentru consultații la „n” alți medici din diverse clinici găsești și oameni care își fac treaba, toate analizele gratuite, diagnostic corect ( cam târziu, la o jumătate de pas de groapă) tratament și supraviețuit, culmea, rezolvat la spitalul militar unde tocmai a fost găsit un medic șef cu bijuterii și bani în valoare de peste 300000 €, toate astea în pandemie, toți zâmbitori, amabili, empatici, cu verbul și glumele la purtător, ah, și toți tineri și foarte tineri. Șpagă nu dau din multe motive, în general ești plătit pentru munca pe care o prestezi, bonusurile se dau pentru lucruri extra, doar politicienii și funcționarii publici cer bonus pentru că încearcă să își îndeplinească sarcinile de serviciu, doar încearcă sau mimează că o fac. Deci, nu, fără șpagă și cu multă stăpânire de sine și încredere că acționez corect, culpa este comună pentru că unii știu că le merge iar ceilalți cred că altfel nu își pot rezolva problemele fără șpagă. Educație?! Da, e mare nevoie începând cu grădinița altfel nu schimbăm mentalitățile.
Comentariu beton!29
Ăia de la grădiniță nu primesc salariile celor din universități, dacă vrei modelul „incepand la gradinita”.
Pentru că ești deformat,pentru că cumva în mintea acestor doctori cu renume,șpaga este dreptul lor.Faptul că ajungi să te caute pacienții,să triezi pacienții în funcție de mărimea plicului te deformează ca medic,te face să uiți că tu oricum îți exerciți meseria,că oricum ești plătit pentru asta.Pacienții au și ei vina lor,de multe ori alearga cu plicul după medici,chiar dacă aceștia nu au cerut nici un ban.
Comentariu beton!21
Da de ce ai lua şpagă indiferent ce salariu ai? Adică nu ştiu, io-s bugetară de vreo 20 de ani, cu vreo 2 ani de pauză, nu mi-a mai crescut salariul din 2017, dar am păţit să fug după imbecili care-mi ascundeau cafele şi ciocolate pe după dosare, după ce refuzam repetat să le iau. În primul rând că mi-e frică de puşcărie ca de dracu, iar în al doilea rând (care e primul motiv, de fapt) e că sunt două variante: am în fişa postului ce-mi ceri? Dacă da, iau un salariu pentru asta, aşa că nu trebuie să mă mai plăteşti o dată. Dacă nu, e minim abatere disciplinară să fac ce-mi ceri, dacă nu e chiar infracţiune, aşa că hai sictir!
Cât despre dat, nu ştiu dacă mă crede cineva, dar n-am dat niciodată. Şi am 3 naşteri la activ. Din cauza aceluiaşi fix n-am dat. Unul din doctori mi-a cerut, voalat, dar l-am ameninţat şi eu voalat cu DNA-ul şi s-a potolit.
E unul dintre subiectele care mă calcă rău de tot pe nervi. Nu mai daţi, măi oameni buni, şpagă! Nici la doctor, nici la finanţe, nici la tribunal, nicăieri. Dacă vi se cere, faceţi sesizare la DNA şi mergeţi cu flagrantul! Că nu se sperie ăia de una, două sau trei convocări la dat cu subsemnatul la DNA, dar la al 15-ea se sperie. Cumva trebuie să scăpăm, naibii, de flagelul ăsta şi dacă ne revoltăm pe Fb că X-ulescu cere şpagă, dar ştim că şi noi am dat cândva, nu rezolvăm nimic. Luarea de mită, traficul de influenţă, primirea de foloase necuvenite, adică infracţiunile de corupţie în general, au două părţi, ăla care dă şi ăla care ia, şi nu au varianta din culpă. Ăla care ia nu poate lua dacă nu i se dă.
Comentariu beton!84
În 2017, când am ajuns cu mama la urgențe. După internare, a trebuit să stea mai multe ore în pat cu perfuzii. A avut nevoie de pampers. I-am obținut contra cost de la îngrijitoare, deși era obligată să ne dea.
De ce primesc medicii (unii)? Probabil pentru că oamenii le-au oferit de atât de multe ori, încât consideră ceva normal. Sau pentru că au multe cheltuieli, cabinete particulare, angajați, vile în construcție. Pentru toate trebuie bani. Cel mai șocant pentru mine a fost un caz, mediatizat, în care un medic condiționa operația de un cost destul de consistent. Necăjitul era de la țară, nu avea. „Vinde și tu vaca și rezolvi”.
Cred că am mai scris aici despre asta. Sora mea a fost casier la maternitate. Pe vremea când banii încă se dădeau pe statul de plată, după multe zile de așteptat, s-a dus cu plicul cu salariu în cabinetul unui medic care nu venise să-l ridice. „Domnule doctor, v-am adus salariul.” „” Ăsta-i ajutor de șomaj, nu salariu. „.” Păi al nostru ce mai, domnule doctor, că e de vreo trei – patru ori mai mic? ” ” Voi v-ați învățat cu puțin. ”
Dar am întâlnit și oameni, mulți, printre ei. Din ce în ce mai mulți.
Comentariu beton!32
Din cate imi amintesc eu, ala cu ‘vinde si tu vaca si rezolvi’ era Dr Burnei, ala pe care presa il facuse aproape un sfant. A mai fost in caz mediatizat acum vreo cateva luni, un tip i-a scris politistului Marian Godina si i-a zis CA pentru o operatie a unei matusi de ale luni la un spital din Brasov li se ceruse spaga 20 000 roni. Marian Godina i-a dat numarul de la DNA parca si si organizat flagrant.
E una din întrebările pe care mi.o pun din când în când : indivizii de genul ăsta , au o suma maxima la care.ș propun sa se oprească !? Un milion ,două de € …..și gata ,îmi ajunge !
In vara aceasta, profesorul X, sef de clinica chirurgicala cardiologica din Tg. Mures, a spus dupa ce a primit plicul cu 1000 euro de la fiica pacientei operata de by pass „Multumesc si bodaproste!”. Mai cotizasera 1200 lei pentru consultatia preoperatorie care se efectueaza musai la cabinetul particular.
Comentariu beton!20
La Tg Mures erau 3 si toti luau minim 2000 e, acum 10 ani. Cine nu avea ramanea neoperat. Se stie. Pt ca erau niste jeguri umane. Mai era unu la BV care avea moto noua, amanta si Porsche. pe ala l-au prins de am mai comentat pe aici pe un articol pe subiect.
Atat s-a putut.
Jeguri umane.
Refuza oameni nevoiasi pt ca nu au banii de spaga.
Comentariu beton!29
Acum un an socrii mei au vrut sa impinga subtil un plic unui tanar chirurg la Spitalul Militar, culmea, medicul era coleg cu dinozaurul care a fost prins cu 300k de euro in cabinet saptamana trecuta. Tanarul medic a vrut sa-i dea afara din cabinet, cinste lui… mai e o sansa
Comentariu beton!46
Medic în spital de stat, ultima oară mi s-a propus un plic acum câteva zile, din păcate era un tânăr, l-am rugat să își vadă de treabă. Ce am observat în ultimii ani este că tinerii (cei sub 40 de ani 😁), cu rare excepții, nu mai au acest reflex. Cei peste 50 – 60, da, și mă refer și la unii din colegii mei…
În ceea ce mă privește, am mai spus-o, prefer să dorm pe perna mea acasă, mai ales că nu mă pot plânge, cu 5 gărzi pe lună, am cam 19 – 20000 de lei net.
Comentariu beton!76
@@Cătălin, mă bucur pentru atitudine. Sunt curioasă cum te privesc colegii care iau în continuare șpagă.
Comentariu beton!16
@Ilenutza:
Oarecum condescendent, nu îi afectează prea tare. Cine a luat mai demult, mai ia și acum, poate mai discret un pic, din cei pe care îi cunosc, nu au condiționat actul medical, dar nici nu refuză ferm, se complac în mocirla asta. E ca un reflex condiţionat, nu dispare așa ușor, dacă nu dispare „stimulul”. E nevoie de încă o generație nouă, probabil. Sper ca cei tineri (care vor mai rămâne în medicina românească, asta e o altă discuție), să crească masa critică a celor care nu așteaptă și nu primesc șpagă. Și mai ales, care nu pretind șpagă!
Comentariu beton!20
Am dat acum 7 ani când a trebuit operat copilul de polipi. Consultațiile la privat pe asigurarea de la muncă, civilizat, și operația la spital de stat. Nefiind obișnuiți să mergem prin spitale cu diverse nevoi, din fericire, nu prea mai știam cum stă treaba. Ultima oară mai fusesem când am născut la stat (consultații plătite la privat, naștere la stat, naturală și, neplăcută situația oricum, stăteam și cu grija plicurilor, mai ales pentru anestezist. N-am apucat să dau înainte, abia după. Din ce m-am priceput eu, epidurala mea – trusă cumpărată de mine – nu a „ținut”. Apoi am dat dreptul doctoriței mele care chiar m-a protejat și ajutat cât am fost în spital și se pare că ai nevoie de așa ceva). Așa, pentru operația de polipi a copilului am aflat cât a dat un prieten la celălalt mare spital de pediatrie, șefului de secție de la ORL și ne-am gândit că tot la mare spital de pediatrie mergeam și noi, tot șef ORL și se potrivea. Acolo fiind am mai „tras” din bani la sugestia mămicii colegă de cameră că cică stricam „piața”. Mno, nu ma priceapeam, nu mă pricep, mă simt mereu penibil. Pot doar presupune că s-a „văzut” că n-am dat cât se aștepta că nu mi-a mai răspuns la telefon pentru controlul de după operație. Dar copilul a fost bine și nu a mai avut nevoie neapărat de consult după. Și chiar a mai răcit foarte rar de atunci.
Există concepția că mai bine dai la doctor pentru mari intervenții decât să riști să nu-și facă ăia treaba pentru care sunt plătiți. Pentru că au fost cazuri. Și nu vrei sa fii și tu un caz. Nu pe viața familiei. Eu nu aș da nimic nimănui, asta e meseria lor. Insă când în țara asta știi că-ți poți risca viața, cedezi și speri ca măcar copilul să aibă parte de o viață normală. Poate în altă țară. Acum că au și salariile astea mari, ar trebui ei să te refuze. De fiecare dată, ferm. Și s-ar duce vestea. Dar…
Eu cred in cauza si efect, atat timp cat nu exista consecinte pe masura orice este permis. Nu e ok sa stii de frica dar nu e ok nici sa stii ca poti face orice si scapi cu o mustrare.
Comentariu beton!16
Am fost cu fiică-mea de câteva ori în spital și soția a născut la spital de stat (pt că gemeni și prematuri și un spital privat nu se complică cu așa ceva) și nu am dat absolut nici un leu. Da, am dus niște prăjituri pentru asistente și infirmiere după ce a ieșit soția din spital, după 3 săptămâni. Atât. În rest și dacă cerea careva ceva, probabil că îl făceam de tot rahatul…
Cei care iau și mai ales cei care cer sunt niste gunoaie și probabil la ei luatul șpăgii se manifestă ca dependența de păcănele…
Comentariu beton!28
Da de ce nu „se complica”? Nu cumva pt ca facem niste conditii hoteliere pt care jupuim o sama de snobi si pe urma, cand apar adevaratele probleme incarcam tot sistemul de stat?? Uite, eu pentru asta nu vreau sa ma duc in sistemul privat, pt ca a dus snobismul la alt nivel!
Am interactionat, din pacate, mai mult decat mi-as fi dorit in ultimul timp cu sistemul de sanatate si cred ca pot sa spun ca problemele sunt interdependente si nu as demoniza si glorifica nimic in termeni ultimativi! Vorbesc de sistem, de legislatie, nu ma refer la persoane, cred ca asta e punctul terminus al problemelor!
@Irinoush, fix de asta nu se complică. Cer sume astronomice pentru lucruri banale (în special Regina Maria), dar treburile complexe și cu risc nu și le asumă. Vor doar banii nu și responsabilitatea, pentru că până la urmă e o afacere și fac în așa fel încât să fie totul fără complicații.
Comentariu beton!16
Ma gandeam ca am atins niste sensibilitati, ma bucur ca mi-ai raspuns!
Eu am avut o interventie in 2021- spital judetean, rezerva de 2 paturi, duş, frigider, absolut curat si niste asistente de-mi venea sa le iau acasa, no joke- ingrijite, elegante si in aspect si in comportament. Consultatiile si operatia- 3 medici, unul in varsta, in ambulatoriu, 2 in spital, mai tineri. Si p-astia mi-a venit sa ii iau acas. Totul pe asigurarea de sanatate.
Cred ca instinctiv am evitat dinozaurii cu ifose, nu stiu…
Comentariu beton!23
Știu minim 2 cazuri cu nașteri în privat care au sfârșit tragic. Nu e o garanție. Contează în primul rand omul și apoi locul. Atenție la cine mergeți. Experienta e mult redusa fata de stat. 2-3 nașteri max pe weekend pe clinica în privat vs 70 la un spital de sector din București. Tot pe un weekend.
Comentariu beton!14
Ultima data, cred ca era 2015, sincer nici nu mai stiu de ce i-am dat, cred ca mai degraba de sila cu care era atintite niste priviri. De prin 2008 incoace prefer sa ii dau pe factura, in privat.
Ce pot spune este ca prin locurile prin care eu m-am plimbat recent am observat schimbari si in public caci anul trecut am avut o experienta cu copilul.
Si la camera de garda in Brasov (la spitalul de copii) un medic a facut tot ce i-a stat in putinta (cum de altfel este si firesc)
Ulterior in Bucuresti am avut de asemenea suprize neasteptate, din categoria celor umane si firesti.
Cred ca suntem intr-un cerc vicios si tine clar si de sistem dar tine si de noi. Cunosc persoane care se intreaba daca nu ar trebui sa lase ceva si in privat….Caci modul in care am fost crescuti a lasat urme adanci.
O voi spune mereu: una este sa duci o floare, o cutie de bomboane, sa lasi un gand bun in semn de recunostinta (sunt si medici care apreciaza astfel de multumiri), alta e sa o dam in altele.
Las aici un articol: https://www.startevo.com/ovidiu-popescu/ – legat de cum intri in sistem
Deci dupa ce oamenii care isi doresc cu ardoare sa practice meseria asta invata la greu niste ani buni (caci nu e floare la ureche), ajung dupa x ani de studiu sa dea pentru a putea practica….cred eu ca unii raman efectiv cu nebunia asta…Si din nefericire inca exista aceasta poveste…
E o meserie unde integritatea umana si profesionala ar trebui sa fie criteriu de selectie…Doar ca cine sa faca aceasta selectie….
Comentariu beton!15
Am si eu o curiozitate. Care sunt medicii aia de castiga LEJER 10 000 euro (EURO) pe luna? Ca eu si daca fac 8 garzi nu sar de 16 000 de lei si lucrez in specialitate cu spor maricel. Sunt cateva specialitati mai bine platite, dar nu sunt majoritare, nu suntem toti chirurgi, nu suntem toti in privat si nu luam toti spaga. Iar daca stau bine sa ma gandesc, 90% din pacienti insista sa-mi dea „ceva” si se si supara daca nu vreau sa iau. De foarte multe ori sunt situatii in care mi s-ar da tot pentru chestiuni putin neortodoxe -gen un referat pentru comisia de handicap cand nu este cazul respectiv pur si simplu ca sa fie consultat inaintea altor pacienti. Daca stiu ca nu iau, merg peste directori sa intervina sa ii consult fara programare. Cam asta e medicina la noi. Vorbesti de spaga la medici? Unde nu este spaga in sistemele noastre? Chiar private? In cate cladiri noi ai avea curajul sa locuiesti cu siguranta ca fac fata cu brio unor cutremure mari? Cate sosele sunt facute fara sa fie anual reparate ca s-au surpat din cauza materialelor prost facute din ce a mai ramas dupa furat? Astea-s cumva alte exemple care implica riscuri de accidente, ca o sa zica toti ca mvai, ca in medicina poti sa mori nu e ca in alte domenii. Eu am o vorba: sistemul medical -cu totul- e format tot din romani crescuti si traiti romaneste, nu din extraterestri. Am fost de ambele parti ale baricadei si stiu ce vorbesc. Asa cum sunt si beneficiar de servicii si publice si private. In loc sa cultivam ura asta perpetua fata de o categorie sau alta dupa cum dau stirile, mai bine sa schimbam noi putin cate putin ceva. Vorba aia schimbarea se incepe cu omul din oglinda. De ex, daca STII ca X dr. ia spaga NU te duci la el, ca nu e singurul, desi asa crezi, dar daca te duci sa ii dai si ai pretentii sa iti faca, dar nu tot timpul iese, ca se mai intampla si asa, asuma-ti. De multe ori am observat ca pacientii, daca prefera un medic spagar, e pentru ca stiu ca e mai usor de controlat, de santajat. Atunci, despre ce vorbim??
Comentariu beton!42
Este adevarat spaga este peste tot in societatea romaneasca, dar probabil suntem mai sensibili la genul asta de spaga ( la medici) pentru ca aici suntem direct expusi ca indivizi, sanatatea te afecteaza direct, pana sa te afecteze spaga data pentru o cladire , o aprobare etc.
Si sigur , da, nu toti medicii sunt spagari, dar am intalnit de-a lungul vietii o gramada spagari incat din pacate suntem subiectivi si cu cei cinstiti…
Comentariu beton!18
Draga Emi stii de ce este ura pe medicii care iau spaga? Pentru ca daca nu le dai mori! Stiu cazuri, in care mama unui baietel nu a avut bani si copilul a murit pentru ca doctorul nu a vrut sa il opereze.
Comentariu beton!29
@Geamana sau nu l-a operat fiindca oricum era depasit chirurgical? Nu stiu cazul, dar de multe ori pacientii au senzatia ca nu le faci ce se asteapta pentru ca nu dau suficient, ceea ce de multe ori e gresit. De asta sunt situatii care ar trebui judecate global de o comisie competenta. E plina tara de povesti cu „vecina mea a patit”, „fratelui prietenului meu i s-a intamplat” chiar si „eu am avut situatia asta”. Intotdeauna adevarul e undrva la mijloc.
Emi, eu eram internata in acelasi salon cu acel baiat. Avea mate incurcate. Mama copilului nu a avut banii iar doctorul a plecat in vacanta. Mamei mele i-a cerut direct medicul plic sa ma opereze pentru scoaterea apendicelor. Veneam dupa o operatie de scos splina , trombocite openie, etc. Iti dai seama ca mama era disperata si a dat. Tatal meu scos pietre Tg Mures dat deoarece asa i s-a sugerat.
Nu zic ca toti doctorii sunt spagari, dar majoritatea da. Nu trebuie sa existe adevarul este la mijloc privind spaga. Si va spun sincer cand esti disperat si nu sti la cine sa mai apelezi dai spaga!
@Geamana Imi pare rau pentru situatia copilului. Ocluzia intestinala este o urgenta chirurgicala. Pe de alta parte orice medic care pleaca in concediu are obligatoriu un inlocuitor. Nu stiu situatia, dar si in tagma asta sunt mesteri care zic ”io am facut ce am putut, da ala care v-a lucrat inainte a gresit”. De aia cazurile astea trebuie semnalate atunci cand se intampla si prin organisme competente. Justitia, din pacate, lucreaza la noi mai mult la comanda, cum sunt si cazurile astea de coruptie supermediatizate – sa fim seriosi, procuratura si serviciilii stiu TOT, dar TOT ce se intampla in spitale, fie ca avem senzatia ca nu, iar oamenii, in loc sa se planga unii altora sau sa isi faca dreptate singuri, pot, incet incet sa gaseasca metode legale, pe cat posibil. iar ca sa decretezi ca MAJORITATEA sunt intr-un fel sau altul inseamna sa cunosti INTREGUL. Iar oamenii sunt si ei de mai multe feluri: unii considera ca au tot dreptul la servicii medicale gratis – multi care nu au lucrat o zi in viata lor, ei au gura cea mai mare, unii care vin cu ciocolata/cafea/oua/branza/peste etc si insista sa dea pentru ca asa se simt ei bine si cu constiinta impacata. E mult de discutat despre cine greseste si cine nu. Dincolo de asta, consider ca nu se va schimba nimic prea curand pentru ca este un alt sistem in spatele acestui sistem medical, care are tot interesul sa mentina acest haos, fiindca e mai usor de controlat din multe puncte de vedere. Societatea in sine trebuie sa aiba o atare educatie (inclusiv medicala si legala) incat sa existe o schimbare majora. Din pacate, ajungem sa ne fie lehamite unii de altii si sa ne tratam ca atare. Eu zic ca mai avem inca mult pana departe.
Comentariu beton!22
16000? Dumneavoastră vă dați seama că unii oameni nici măcar nu visează la suma asta? Înțeleg ca se depune efort și multă muncă pentru a absolvi Facultatea de medicina, apoi rezidențiatul și specializările. Nu contestă nimeni faptul că medicii au o mare responsabilitate, de ei depinde efectiv viața oamenilor! Dar vă rog, aveți bun simț și nu le mai găsiți scuze colegilor dumneavoastră care daca nu își primesc „dreptul”, nici măcar nu te băga în seamă! Eu personal nu am dat șpagă niciodată și sper din suflet să scăpăm odată de comunismele astea! Am întâlnit personal medical excepțional în puținele dați în care am avut nevoie de intervenții medicale dar din păcate, ăștia care nu funcționează fără plic îi fac de rahat și pe cei corecți.
Eu nu am dat niciodată, nimănui, șpagă. Consider că au salarii și e îndeajuns. Eu nu iau șpagă să îmi fac jobul. Dar, din punctul meu de vedere, experiența mea, șpaga a fost înlocuită cu „hai la mine la cabinet să îți scot firele” sau „pentru consultul postoperator”. Cabinet privat unde plătești de te usuci. Eu am avut recent o operatie, pe consulturi postoperatorii am cheltuit 2000 lei, 1000 lei consultul. Mama mea e chemată la cabinet privat să îi dea medical, pentru care îi ia bani, sub pretextul unui consult. O fi șpaga ilegală, dar nici obiceiurile astea nu cred că sunt foarte legale. Posibil să nu fie reglementate
Comentariu beton!22
Concediu medical nu se acorda decat daca medicul are contract cu CAS.
Mă refeream la faptul că medicul cere bani pacientului pentru a ii elibera concediu medical. Ți se pare normal?
Spitalul poate elibera certificatul, dar medicul sa condiționeze predarea lui pacientului de aceasta suma de bani, de prezentarea la cabinetul particular pentru „un consult”, ca sa ii predea certificatul.
De cand au salarii mai mult decat decente , medicii nu ar trebui sa se gandeasca sa mai ia vreun ban de la pacienti, bine nici inainte nu era OK, dar se vaitau de salarii de numa…
Imi amintesc de criza din 2009 cand guvernul Boc a taiat salariile bugetarilor pe o perioada determinata cu 25%. Atunci au fost afectati si medicii, am o prietena care a fost lovita rau, medic neonatolog in spital, spunea ca a pierdut enorm la sporuri si ce mai era.
Acum este un bugetar de „lux” , am inteleles ca ar castiga undeva la peste 8.000 euro pe luna, cu garzi si cabinetele particulare unde merge. Si ca da, daca i se ofera spaga la nastere ia, nu pretinde , dar ia.
Si eu sunt foarte revoltata, nu e normal, dar se pare ca nu le mai ajunge, vor din ce in ce mai mult, sa puna bani deoparte , sa isi ia case, sa se plimbe etc.
Nu ca as condamna aceasta tendinta ( la plimbari ma refer), dar are vreo 5-6 vacante pe an, in destinatii la care unii nu indraznesc sa viseze. Sotul nu mai lucreaza, ca, normal la asa venit, el a devenit omul bun la toate in casa, iar doamna „produce”.
Nu ma intelegeti gresit, e normal ca un medic sa fie bine platit, dar sa isi faca meseria cum trebuie , nu in sila, si sa nu ia spaga, sa nu umileasca pacientul ajuns la mana lui.
Ultima oara am dat spaga in 2020 , inainte de pandemie, prin februarie parca, la insistentele mamei mele. S-a internat in Spitalul Judetean , la chirurgie, ea crezand ca are ceva la colon , ceva nashpa. I-a comunicat medicului chirurg ce banuieste ea ca are, el a fost de acord ca are fix ce crede ea si s-a oferit sa o opereze in 2 zile.
Va dati seama ca am innebunit cand am auzit, Spitalului Judetean din Ploiesti i se ma spune si spitalul mortii, adica intri si nu se stie exact daca mai iesi.
Asa ca am insistat pentru analize amanuntite si s-a dovedit ca mama avea o banala infectie urinara care ii dadea niste stari mai aparte, mai ales la o anumita varsta.
Inainte de analize insa , ea a insistat sa ii dam „domnului doctor ” ceva ca sa fim siguri ca e atent la operatie. Ea era atat de speriata saraca, mai ales ca se auzise si de Covid si toate cele, incat , ca sa o linistesc i-am dat individului 300 de lei, ca avans gandea el cred.
Adevarul e ca in momente de acest gen nu mai stii exact ce sa faci pentru cei dragi.
Operatia evident ca nu a mai avut loc, si cu greu m-a tinut mama sa nu merg sa il iau la zor pe individ.
De atunci mama si tata nu mai merg decat la cabinete/spitale private, chiar daca sunt costuri mai mari, macar acolo stii cum stai, platesti consultatia si atat.
Din pacate , asa cum ziceti si voi, nu va pati nimic individul cu spaga, Colegiul medicilor si cine ar trebui sa ia vreo atitudine nu ia… osa ia o pauza mica si pe urma revine la spagi , dar cu atentie mai mare 🙁
Comentariu beton!17
Acum 30 minute am dat plicul. Am intrat in cabinet, în spital, oarecum cu ajutorul cuiva,pt ca ,,un mic ischemic” iar programările la privat erau valabile din nov încolo. Am dar trimiterea și plicul.Nu mi.a primit plicul.Mi l-a pus in poseta.In ultimii ani nu am mai dat plicuri,acum m-am simțit obligată de faptul ca am întrat oarecum fără programare.
Copilul meu, intr-o zi cu soare, după un astfel de gest, mi-a spus:,,voi stricați doctorii”.
Comentariu beton!40
Nu mai stiu cand am dat spaga la medic ultima data daaar pot sa iti spun ceva ce m a socat
Acum 2 sapt s a operat tata.In ziua operatiei ma suna mama disperata -nimeni nu vrea sa ia plicul.Anestezista nici atat ( i a spus ca a luat o pe calea bisericii)
Pana acum cativa ani la acelasi spital nu ye baga nimeni in seama fara pliculet.Bunicii de cate ori au fost operati sau au avut o problema mama a trebuit sa imparta la tot etajul si acum soc si groaza
Tata e bine.Toata lumea a fost draguta .
.mama a imbatranit cativa ani pana a iesit tata din operatie
Comentariu beton!36
Toată lumea îmi zice sa am bani la mine pentru operația pe care o voi avea in Noiembrie. Efectiv îmi e groaza. Eu nu dau șpagă pentru ca nu pot frate. Ma doare inima si creierul. Merg acolo, ma lasă si fara sâni, si fara bani, ce pl mea e asta? 😄😩🫣
In fine. Revin cu un update după aia. 🤔
Comentariu beton!22
Salariile expuse in articol sunt puțin mai mari decât în realitate, știu pentru că am prieteni medici, se duc undeva la 15-20 de mii lei, depinde de gărzi și specialitate.
Iar săraku’ ăla prins, lua „doar” vreo 20.000 lei/lună conform declarației de avere. Adică vreo 4.000 €. Ceea ce raportat la salariile medicilor din vest poate e puțin, dar raportat la salariile din România este super bine iar el trăiește în România, în plm.
Și se mai întâmplă un fenomen chiar pe specialitatea ipochimenului. Ai de făcut o operație pe cord care la privat costă 10-15.000 € sau la stat costă 2.000 € șpaga. Deci ghici ce alegi.
Ce vreau eu să zic este că a condiționa actul medical de bani, nu e șpagă, nu e corupție.Șpagă e aia pe care i-o dai unui bugetar să-ți rezolve o treabă. Aici este de-a dreptul CRIMĂ !
Comentariu beton!28
Exact, e crima, deci sa nu mai spuna medicii ca spaga e generalizata in Romania, este, dar spaga lor inseamna mult mai mult, adica te omoara direct, nu prin interpusi , ca in cazul unor autorizatii pentru cladiri, ca in cazul soselelor prost facute ( bine si aici poti muri in accidente)
„Ceea ce raportat la salariile medicilor din vest poate e puțin” – dar sa stii ca nu cu mult. Si, daca faca niste garzi si mai prinde si un privat se duce mult peste.
Nu toți medicii au mii de euro pe luna. Da, chirurgii și alte câteva categorii de specialisti, medici primari, profesori. Și, da, de care dai in spital când îți arde buza. Și nu toți medicii accepta sau, mai rău, cer șpagă. De ce ne-am obișnuit sa dam cu parul in toată breasla. ( ca și cu polițiștii). Nu facem decât sa adâncim lipsa de civism!!!
Încercați sa aflați salariile medicilor de pe salvări! Condițiile de munca etc. Nu SMURD. SAJ sau SABIF.
Așa, și să facem ce cu acele informații despre salariile medicilor?
Mulți oameni nu dau cu parul în toată breasla. Totuși, breasla ar trebui să fie conștientă că, atât timp cât tolerează șpăgarii, va avea de suferit. Chit că și doar ca imagine. Nedrept, știu, îmi imaginez că e neplăcut, ba chiar poate că e o problemă pentru medicii cinstiți. Dar pentru un om cu o problemă medicală ce apelează la serviciile breslei, asta e cam printre ultimele sale probleme.
Comentariu beton!28
Salarii SABIF martie 2022:
medic primar 16231 lei = €3283
medic specialist 11500 lei = €2326
medic 8300 lei = €1678
asistent principal 6000 lei = €1213
asistent 4500 lei = €910
ambulanțier 5900 = €1193
șofer 4750 lei = €960
Dacă-n România nu te descurci cu banii ăștia, apoi să mă ierte bunu’ Dumniezo, da’ meriți un glonț în ceafă. Cu familie cu tot, că știm că peștele de la cap se-mpute.
Comentariu beton!20
Sumele pomenite sunt fara garzi si alte sporuri, dar in fine, oricum ai da-o , asa este eu ca pacient merg la medic si nu ma prea intereseaza ca numai unii iau spaga, altii nu, eu stiu ca e platit de stat destul de bine sa isi faca treaba.
2014, 250 euro, profesor doctor universitar, sef de spital ginecologie, fost deputat, pentru operatie cezariana la sotie. Nici macar nu a schitat un gest de refuz din complezanta. A avut in ziua aia vreo 5 operatii de cezariana, daca nu ma inseala memoria. Anestezista a luat-o efectiv la fuga pe coridor cand a vazut ca vreau sa ii bag in buzunar plicul cu 100 euro. Nu am reusit sa i-l bag in buzunar. Asistentele nu au clipit cand le-am bagat fiecareia cate 50 lei in buzunar. 6 bucati de asistente.
Ai făcut EXTREM de rău că i-ai dat.
Io am fost operat la Cluj, în 2019, dar n-am dat 1 leu. Nimănui. Dacă mi-ar fi cerut, ar fi zburat de la etajul doi pe geam, aia-i clar. Doctor sau asistentă, deopotrivă.
Bine, am și băgat-o-n pizda mă-sii pe scroafa aia de asistentă pe tura de noapte, care n-a binevoit să vină când am apăsat butonul de alarmă, că aveam niște dureri crâncene post-operator, care au trecut doar cu morfină IV. I-am explicat frumos că dacă mai e pe secția aia noaptea următoare și mai trebuie să urlu de durere va zbura pe geam. Nopțile următoare am avut o asistentă super drăguță și extrem de săritoare. I-am zis doctorului care a venit la vizita de dimineață că ar merita un premiu.
Comentariu beton!16
Ultima data când am dat șpagă a fost prin 2005 sau 2006. Am fost operata de chist tiroidian, aveam 17 ani ish, singură in spital, am stat ca fraiera cu toate analizele făcute, nu știam de ce nu ma operează. Pana mi-a zis o tanti că sigur așteaptă șpagă. Am dat plicul cu euroi, în ziua următoare m-a operat.
Să mai zic ca tot la Timișoara?
Aia a fost ultima experiență de genul asta, am mai fost pe la medici de atunci, tot aici, dar nu am mai dat nimic niciunde. Și s-au comportat exemplar. Speram că e un obicei pe cale de dispariție, dar nu e chiar așa… Trist.
Nu am dat niciodată șpagă.
Bai mi-e scarba de ce anume citesc pe net …cum s-au unit madici de renume din tara si medici romani stabiliti in strainatate sa ii ia aoarare si ca tre pus in libertate pana se declara vinovat .Aloo a fost flagrant si nu a fost targetat el mititelul nevinovat ci e un lacom ce conditioneaza actul medical Inca odata ma bucur ca nu sunt in Ro la ce probleme de sanatate am acum ce implica operatie in curand, radiere dupa si tratament.Din cauza unor inimosi ce sar sa ii ia apararea nu se schimba acest obicei infect cu spaga peste tot…medic, politie, judecatori name it l.Nu se mai face tara asta bine niciodata.
PS: Ca principiu putea sa aibe 15000 lei sau 1500 euro tot nu ar trebui sa ia sau sa ceara spaga ca sa isi faca meseria.Trebuie sa o faca pt ca el a ales-o nu il tine cineva cu pistolul la cap acolo.
Arunca un ochi pe articolul fin gandul sa vezi ce jelanie pe colegii lui si ce abereaza ala de prin America ca politia ar tb sa se ocupe de adevaratii criminali care pun bombe si folosesc arme ( nu stie ca in RO nu avem asa ceva ca doar e roman?) nu de dragul lui coleg care este de o integritate de nevãzut..fi-mi-ar sila de ei si scuzele lor de kkt
Comentariu beton!16
15000 euro? cred ca vrei sa spui lei. un medic primar castiga in jur de 20.000 lei. plus garzi..nu vad cum ajungi la 15.000 euro. Nu lucrez in sistem, dar astea sunt info publice. Sunt curioasa tu de unde ai luat cifrele
Comentariu beton!15
Explicatia simpla – iei nu dai.i
Explicatia complexa – iubi nu luam si noi noul Arteon? uite ce galben frumos are, auzi, da defapt noi suntem saraci? hai sa luam noul x5. Te rog iubiiiiii! Si anula asta nu am fost in Dubai. Nu ma mai iubesti fira-i al draq cu amantele tale care iti manaca toti banii. Plec la mama. Cand vine x5-ul.
Din 12.08.2022 tot dau….
Sunteți complet dezinformat ,d le Vasilescu.Sunt medic primar , gradatia 5 , cu spor de 35 % pt condiții deosebite (sectie grea ) Salariul de baza 15 567 ,salariul net 12 113 RON. Spital judetean de urgență ,unde salariile sunt mai mari. Dacă adaugi 5 garzi pe lună ,în care 24 de ore din 24 stai în spital ,se mai adaugă la această suma 4460 RON. Sa zicem 3 000 euro. Va dau salariul meu pe o lună ,dacă ma contraziceți cu documente ( vreau sa vad un fluturaș cu salariul unui medic care câștigă 10 000 euro pe luna !).Eu vi l pun oricand la dispoziție pe al meu.
Se dezbate încă. Ce zici?22
Dincolo de salariu, cât de trist e să fii medic și să scrii în halul ăsta? Poate asta e și explicația?
Discutia nu se limiteaza de ce sa iei spaga cand ai 15k euro pe luna ci de ce sa iei spaga in general ca medic ? Puteti raspunde acestei intrebari?
Comentariu beton!17
Săraca de tine, nu-ți ajung €3000 să trăiești în România. Buhuhuhu.
E drept că-n Austria salariul brut (la care se adaugă gărzi de €100/oră, pentru cine vrea, binențeles) al unui doctor începător e €3000, al unui specialist e €4000, iar al unui primar e €5000, dar și cheltuielile-s pe măsură.
Tu, ca doctor primar, dacă scrii în halul ăsta, dpmdv, nu meriți nici fluturașul pe care-i trecut salariul. Cum puii mei scriu unii doctori precum niște semianalfabeți? Cum???
Am mai spus-o, o mai spun, din proprie experienta, asumandu-mi oprobriul public, deoarece sunt asistenta- absolventa de medicina m-a intrebat ce e aia histerectomie- exact asa a sunat intrebarea. Mail nu stia sa trimita decat de pe iphone, de pe desktop dacat facebook, toale, in ultimul timp facea switch cu carti, ca se experime tase. Si totusi, a luat rezi, din a4-a incercare, intre timp, angajata la tata, la cmi de mf, ca sa ii mearga fetii vechimea. Luat ex de specialist la alt centru decat unde a absolvit, unde nici nu a fost bagata in examen.
Chestiuni de gen „trei sferturi de flacon” erau SF. Stiu cum suna… dar e purul adevar. De acolo am plecat, pt ca mi-a facut observatie ca am uitat becul aprins la baie, economic, cumparat de mine minuscul, si pt ca se facea curent in ziua de salariu…se cam tranteau usile.
Ca sa intelegeti mai bine, faceam de la curat la baie pana la instslat certificatul digital, trecand prin absolut toate aspectele profesionale cu maxima implicare.
„poate asta e și explicația?”
boss. Aici esti bulache.
Tu: doctorii au 15mii
Doctor: maxim 3
Tu: Ala e scris?
Comentariu beton!27
@Mihai Sa inteleg ca postul asta e despre sa facem de cacao medicii, daca nu iau spaga, hai ca scriu urat? Nu vrei contraargumente, inchide comentariile sau ceva sau spune de la inceput.
@Aura Gustescu De ce sa iei spaga in general? (raspuns: pentru ca ai ”spate” ;), dar ”spatele” ti-o mai trage in functie de cum bate vantul). Spaga se ia si se da in toate domeniile din societatea romaneasca, face parte din cultura romanului, dar,cu precadere, baietii destepti iau fara oprire, ca au tupeu, ca sunt inconstieni, ca sunt lacomi sau, pur si simplu ca zic ”eu sunt singurul care stie sa faca asta, deci merit banii astia”. Eu am ajuns sa amenint pacientii insistenti ca mita se pedepseste si in cazul celui care da si s-au uitat crucis la mine. Justitia nu ar trebui sa se vada la televizor, justitia ar trebui sa se INTAMPLE. Dar nu, pentru ca noi, ca si societate suntem inflamabili, dar ne stingem repede. Hai sa ne dam un pas in spate si sa ne privim toti cat mai obiectiv si sa incercam sa aruncam cu pietre daca suntem cu adevarat curati.
@Irinush Sa spun si eu ca am avut asistent care scria cu greu doar cu litera mare de tipar, de gramatica nici nu mai spun, iar la aptitudini profesionale era praf?? Peste tot sunt jagardele si analfabeti bagati cu japca sau cu pile, nu numai la noi sunt uscaturi. Pe de alta parte, ca sa angajezi niste oameni e greu, foarte greu, mai ales intr-un oras mai mic si accepti aproape orice.
Emi, sunt convinsa ca ai dreptate in tot ce ai spus si e departe de mine gandul, asa cum am spus si mai sus, de a demoniza pe cineva sau ceva. Frustrarea mea era si putin personala, am recunoscut cu subiect si predicat, dar nu putem compara impactul unui medic cu al unui asistent in sistem…
Sunt si eu disperata de halul in care se prezinta unii dintre colegii mei, din pacate din ce in ce mai multi, pe mine insa m-a deranjat foarte tare faptul ca, dupa ani de munca serioasa, am fost desconsiderata de o persoana absolut inepta, care, da, este medic specialist, desi este la limita analfabetismului functional. Ca sa nu mai vorbesc ca ma ingrozeste gandul de a activa in acest sistem si de a beneficia de el, fie public sau privat…
Doar cumulat cu vreun salariu de prof, rector sau cu venituri din privat
Ati vazut voi halate fara buzunare? 🤷🏼♀️ Niste mizerii, altfel nu se pot numi.
Da să vezi cât de mare este buzunarul popilor 😁. Uneori stau și mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă alegeam să mă fac popă…
Interesanta dilema. Cred ca e complex sincer. Pe de o parte spaga inseamna luarea de mita (valabil la functionarii publici) sau ceva cu obtinerea de foloase necuvenite (?). Pe de alta parte e acceptarea unei forme de recunostinta (donatie, dar gratuit, nelegat de prestatie sub nicio forma). Nu le stapanesc prea bine ca si concepte juridice.
Si aici exista doua persoane, cine da si cine primeste (cine cere e clar no go).
Cum te simti cand iti exprimi recunostinta intr-un mod pecuniar, cum te simti cand accepti asta (esti cumparat cumva?).
Cum refuzi recunostinta cuiva? Te muti in privat probabil.
Cred ca raspunsul poate veni doar de la subiecti.
Eu am primit recunostinta de-asta (iti raman dator o bere! si s-a transformat in full wine tasting) si nu sunt medic, lucrez in marketing (probabil cea mai(?) diametral opusa zona profesionala), am si oferit asa ceva. E un sentiment fantastic sincer sa fii de ambele parti.
Banii murdaresc poate cumva gestul poate, dar cu putina vointa pot fi transformati in alte lucruri (vouchere, etc).
#Allovertheplacecomment
PS: Salariile de 10k Eur sunt super raritati, cred ca median e pe undeva pe la 2-3k eur, spre 5-7k fiind sefi de sectie in specialitati cu sporuri (chiar dificil sa gasesti oameni dedicati la ele)
Pentru că în subconștientul nostru, al poporului, s-a instalat ideea că dacă nu o iau eu, o ia cel care vine după mine. Oricine, și primarul, și doctorul, și ministrul, și…și…
Sunt si unii care zic cu o voce moale „stati linistit, nu e nevoie”, dar tin mana in asa fel incat sa nu te incomodeze cand bagi ce trebuie in buzunar. Ba chiar ridica un pic cotul, sa iti dea cale libera…
M-am operat saptamina trecută de cataractă la spitalul judetean de urgenta pentru ca am considerat ca din contributiile lunare la sanatate pe care le dau de ani de zile, trebuie să mi se intoarca si mie ceva şi nu tot să mă duc spre privat. N-am dat nimic la nimeni, nu a cerut sau sugerat nimeni nimic şi serviciile au fost impecabile. De la medic la infirmiere. Iar medicul este şefa de secţie. Şi cu ceilalţi pacienţi a fost la fel, că am întrebat.
A fost la fel acum cîteva luni cînd s-a operat şi tatăl meu, tot cataractă.
Deci se poate şi aşa. E un bun început.
Altfel, nu ţin minte cînd am dat ultima oară. Dar nici nu am avut nevoie.
Cînd e de viaţă şi moarte cred că se schimbă perspectiva.
Pe de altă parte gîndiţi-vă că la o problemă majoră, fiecare bolnav vrea la cel mai bun. Cel mai bun e un om care are acelaşi timp fizic ca oricare. Operaţii foarte grele nu poţi face multe într-o zi şi nici în fiecare zi. Aşa că pe ce criteriu alegi ordinea pacienţilor care toţi vor la tine? Doar mă gîndesc.
Comentariu beton!16
Bacău.
Ultima data cand am dat spaga cred ca fost in 2008, cand am nascut.
Dupa aceea, la operatiile baiatului, am dat peste un medic care nu a acceptat deloc (2009, 2010, 2012). Culmea e ca m-am intalnit intamplator cu doctorul acum vreo 2 ani si am ramas surprinsa ca m-a recunoscut si m-a intrebat de baiat.
Comentariu beton!17
Am 3 operatii la spitale diferite de stat din vestul tarii in perioada 2018-2020. Nu am oferit si nici nu mi-a cerut nimeni spaga. Totul a decurs ok. Oi fi avut eu noroc…
Sotia mea e medic primar, in Bucuresti, si ajunge la cca 12k lei/ luna. Nu lucreaza in privat pt ca cele 8h cat ar trebui sa fie programul de munca la spitalul de stat se transforma aproape zilnic in 10-12h. A avut o experienta mai putin placuta in rezidentiat, la un spital privat din capitala cand a vazut cum erau tratati medicii mai tineri de catre pacientii vedeta dar si de catre colegii medici mai in varsta si a renuntat inainte sa fie prea tarziu. Nu a luat niciodata spaga pt ca vrea sa doarma linistita acasa si nici nu vrea sa strige cineva dupa ea prin spital ca a luat si nu s-a facut preș. Nu de putine ori ne-a prins sfarsitul de luna tragand de ultimii bani si facand tot felul de artificii ca sa ajungem pana la urmatorul salariu (a nu se intelege ca ma plang ca nu ne ajung banii dar fucking rate si alte cheltuieli neprevazute aparute in ultima vreme ne-au cam zdruncinat si speram ca de luna viitoare sa ne linistim si sa ne mentinem pe linia de plutire). De dat spaga am dat anul trecut, ca merg periodic la reevaluare (bolnav cronic) si sotia m-a invatat sa fiu pregatit oricand si oriunde. E o chestie amuzanta: am cunoscut destui medici care refuzau sa primeasca orice (plic, cadou) atunci cand aflau ca ea e medic, dar cunosc cel putin unul (cel la care merg periodic) care nu refuza niciodata sa ia, desi nu ne face niciodata niciun favor (in afara de faptul ca ne primeste) – tot asteptam cu orele pana intram la consultatie care se desfasoara pe repede-nainte (max 5 min). Anul asta daca mai primesc mesaj de la MS ca sa dau feedback o sa raspund si o sa scriu adevarul.
Se dezbate încă. Ce zici?19
Deci CUUUUUMMMM??? La 12k lei lună trageți de bani de la o lună la alta?????
WTF?????
Se dezbate încă. Ce zici?17
@jt
ti-am dat minus pt ca nu e treaba ta de ce trage omul de bani. fiecare le stie pe ale lui si nu toti mergem in cluburi sa spargem seminte. unii chiar avem de dat din diverse motive.
@Oana: individu’ pute a ipocrizie. D-aia l-am luat la perpulis.
Normal că nu-i ajung banii dacă și-o făcut o casă și și-o luat o mașină pe care nu le poate întreține din salariu.
Să mă dau exemplu personal: stau la 3 camere-n Austria, am două mașini, dar nu m-am plâns că salariul nu-mi ajunge. Doar rata la bancă plus restul cheltuielilor mele lunare ajung undeva la €1300-1500. Dar n-am venit să mă plâng pe blog că abia mă descurc din salariu.
Dom Pietro, exact asta a făcut. Dacă tăcea era mai câștigat.
@Pietro: Sotia ta refuza spaga dar te invata sa dai?
Slavă Domnului, am fost sănatos și nu am stat orin spitale. A, în 2011 am avut apendicită, de fapt dădusem în peritonită, iar medicului care m-a operat i-am oferit eu după o sumă de bani pentru că mă salvase. A fost grav, de-ata i-am mulțumit.
Lucrez din anul II de facultate, n-am acceptat sa lucrez cu „minim pe economie si diferenta cash”, cand vad cati bani se duc lunar la CAS, cred ca as da-o parte-n parte cu doctorul care ar indrazi sa SUGEREZE ca e nevoie de acel blestemat de plic. Omg!!! Mi se ridica pulsul numai cat imi imaginez!!!
imi povesteste o prietena din Ro, urgente, ca are pacienti care se panicheaza cand le refuza plicu.
In capul lor „refuz plicul” insemana „nu te tratez, lasa-ma”.
Si da. Refuza plicul chiar daca se panicheaza astia 🙂
Raspunsu la intrebare: „pentru ca merita”. Asta gandesc. Este dreptul lor sa primeasca plicul, esti nebun la cap sa le zici ca nu?
Da, pentru că metehnele vechi trec greu. Și maică-mea mă tot întreba dacă n-am dat bani chirurgului care m-a operat. I-am zis că nici poveste. I-am zis că dacă o prind cu plicul, nu mai vorbesc cu ea niciodată. S-a potolit.
Aceeasi intrebare mi-o pun de ani de zile. Avem urmatoarele date: multinationala (americana la origine, fosta austriaca, fosta germana), GM cu 20-25000 Euro pe luna, ar 2-3 firme cu care capuseaza societatea, in zona de servicii si cumparari, manageri in cardasie. Zeci de audituri, nimeni nu vede nimic, toata lumea stie situatia. Cred ca de vina este gena noastra, 90% au in sange hotia, prostia si spaga.
prin alte părți, lucrurile s-au mai schimbat. Intervenție chirurgicală, spital București de renume, mai mare stresul pe pacient cum să fac să încerc să prind doctorul singur să abordez problema unei… atenții, și nici vorbă de așa ceva, un refuz categoric și tranșant. La fel și restul personalului medical aferent. Mno, acuma, cazuri și cazuri
Aș alege de mii de ori să ma opereze unul care ia șpagă, dar care știe ce face… decât să mă opereze unul care nu ia dar care știu că nu are experiență…
Fără supărare, banii ăia de șpagă îi fac… dar dacă mă schilodește în operație că nu a avut experiență… băi sănătatea nu o mai aduc înapoi.
Toți murim odată și odată.
@BaGheRa: lipsa doctorilor care știu meserie e tot din cauza căcaților lor de colegi care iau șpagă și care nu vor să-i învețe meserie p-ăia mai tineri. Rezidenta de chirurgie, anul 5, care a fost mâna a doua-n operația mea a zis că după terminarea specializării va rămâne fără loc de muncă, deoarece nu sunt scoase posturi la concurs. Vina este tot a sistemului putred, de la ministrul sănătății până la ultima infirmieră. Desigur, există și mulți oameni de calitate-n sistemul medical, dar sunt minoritari.
pe la gineco aia erau fix ca in facultatate: nu prea vedeau pizda. pentru ca „Sa nu le fure posturile”
la fel si cu posturile astea bune de spaga.
@John Temple, hai să fim serioși, sper să nu mă înșel, tu ești freelancer, tu ai arata ceea ce știi când ai fi printre puținele persoane care știu să facă o chestie?
Eu unul spun drept că nu aș face-o decât atunci când aș fi aproape la pensie. Doar pentru faptul că sunt român eu iau 500 maxim 800 și un englez ia 800 spre 1200 pentru aceeași treabă. No mane… HELL NO!
PS. Legat de sistemul medical, ce sa zic văd din comentariile oamenilor că se îmbunătățește de la an la an!
@Phaff, da… toți suntem datori cu o moarte pe lumea asta. Dar atenție, eu nu vorbeam de moarte aici ci de schilodit…
Îți dau cazul cel mai grav, să producem emoție… la o operație pe coloană, care la cea mai mică greșeală… te țintuiește pentru tot restul vieții într-un scaun cu rotile… Nu spun că s-ar termina viața… dar imaginează-ți cum ar fi…
Băi aș vinde tot… dacă as știi că reușește… și i-aș da șpagă… nu ce sume de bani se vehiculează pe aici.
Nici o suma de bani nu e mai importantă decât sănătatea…
După cum am mai afirmat banii se fac…sănătatea din păcate nu!
well…Baghera, un exemplu de roman adevarat!
@BaGheRa: nu-s IT-ist.
Prin „mâinile mele” au trecut o mulțime de „învățăcei” care au ajuns apoi stăpâni pe meseria lor. Eu nu m-am temut niciodată că voi fi înlocuit de cineva mai bun. Ci trag tare să rămân cel mai bun pe felia mea. Am avut un singur caz în care un pămpălău a primit promovarea care mi s-ar fi cuvenit, dar el a primit-o doar pentru că e prieten la cataramă cu cel care l-a promovat. Asta-i viața. Oricum, cu banii ăia-n plus nu mi-ar fi schimbat cu nimic stilul de viață, absolut deloc, așa că pentru mine promovarea respectivă e irelevantă.
Nu există săptămână să nu primesc cel puțin două oferte de muncă cu salarii net superioare față de ce câștig acum, dar nu-s deloc interesat. Aici am un șef de treabă care nu mă freacă la icre cu termene limită sau țeluri de atins.
Liniștea și comoditatea mea sunt cele mai importante lucruri pentru mine. Nimeni și nimic nu mă poate face să-mi schimb stilul de viață.
Comentariu beton!19
@animaloo, îmi place să cred că sunt mai mult realist decât idealist și îmi dau seama că eu unul singur nu pot schimba un sistem bolnav. Și mă folosesc de acest sistem așa cum pot și cred eu de cuviință.
Îți dau un exemplu, m-am dus cu mama la spital să îi facă un CT. Mi s-a spus că lista de așteptare este peste 6 luni… mama fiind destul de rău și avea nevoie de așa ceva. Am încercat la privat, dar și acolo lista de așteptare era cam peste o lună… Era cam urgent așa că pana mea… am apelat la PCR-uri, am dat 300 de lei, și am reușit să ajung la medic care a rezolvat totul a doua zi cu o internare de o zi plus medicamentația aferentă.
Așteptam 6 luni poate mama nu mai era. Am rezolvat problema DA, sunt român adevărat DA, dar vezi tu spre deosebire de tine… eu îmi asum ceea ce spun/fac… Nu e normal DA… dar dacă nu o făceam poate mama nu mai era deasupra pământului… cred că era la doi metri… sub el. Așa că sincer mă doare fix undeva de cum sunt catalogat de tine și de către alții… Nu îmi dă nimeni să mănânc și nu datorez nimănui absolut nimic
Comentariu beton!18
@John Temple, nu trebuie să fii IT-ist ca să fii freelancer și să ajungi la sumele astea… în fine.
Și eu sunt de părere că nu pierzi nimic dacă dai mai departe ceea ce înveți tu ca să ajuți colegii ce au mai puțină experiență ca tine. Consider că dinamica unui job îți permite tot timpul să progresezi. Trebuie doar să îți dorești asta. Eu unul am învățat chiar de la ultimul job prestat foarte multe chestii. Nu te mai poți dezvolta pe verticală o poți face pe orizontală și tot te dezvolți.
Totul se schimbă însă când te duci pe cont propriu… am văzut oameni care au arătat ceea ce știu și a doua tura nu i-au mai chemat… deci fript fiind în locul aluia ai mai face la fel? Eu zic ca nu.
@BaGheRa: am doar 17 ani vechime-n domeniu’, pe care-l cunosc cu ochii închiși. Deocamdată-s singurul din firmă cu atâta experiență-n domeniul meu. Multe firme au contract cu firma la care lucrez datorită mie. Majoritatea mi-au propus salarii mai mari, dar cum am spus anterior, am refuzat.
Riscul să rămân șomer e zero, pentru că, așa cum am menționat anterior, primesc 1-2 oferte de muncă săptămânal, dar io le refuz politicos.
P.S. Am uitat să menționez că-n 2017 am schimbat firma pentru că cea la care lucram mi-a refuzat mărirea de salariu cerută pe motiv de contracte puține (o laie, că știam că nu-i așa). La 3 luni de la plecarea mea, vechiul șef a închis firma. Foștii lui clienți m-au căutat pe mine și acum sunt, din nou, clienții firmei unde lucrez.
Comentariu beton!13
@John Temple mai ca m-aş băga padawan la Domnia voastra. Am stat să mă gândesc dacă am cunoscut vreodată pe vreunul de la care să învăț ceva dar nu. Fratele meu a avut mai multă bafta să aibă de la cine învăța.
@John Temple, modestule, oriunde ai fi, dacă persoana care te-a angajat își dă seama că esti bun se va purta altfel cu tine, pentru că una e să piardă duzina și alta crema.
Ceea ce mai vreau să spun este că atunci când lucrezi pentru firmă, vei mai găsi persoane care să te ajute, man dar când vei pleca freelancer, dacă pleci ești pe cont propriu.
Am avut în echipă, la fosta firmă, unul bun de tot… mama ce potențial avea omul… Mi-a zis ăla odată, într-o deplasare, la o beție… băh ca tine am mai întâlnit o singură persoană într-o altă firmă, care să facă share la tot ceea ce știe. Culmea și asta aveam să o aflu altă dată, cealaltă era cu noi în cameră, fiind din nou coleg cu el.
Din păcate băiețașul nu a fost văzut, eu fiind un șef mai mic – și l-au pierdut. A plecat pe programare!
@AleBlaga, dacă nu lucrezi într-o fabrică, vei găsi oameni care să te învețe…
@BaGheRa exact asta e problema mea, din motive obiective e preferabil să caut de lucru în fabrici, cu cât mai mari cu atât mai vine (compartimentare mai pregnantă). Am încercat cu cineva care știa dar din păcate nu avea încredere în sine însuși.
hai sa iti explic.
Cand esti rezident ai un doctor care iti este coordonator de rezidentiat. Practic, parte din munca lui este sa te invete sa fii doctor.
Tu zici „cum sa il inveti, sa iti ia painea de la gura”. Dupa care iti asumi? Iti asumi ce exact?
Ah. Sa iti zic ce iti asumi? Cand ajungi la spital o sa te trateze vreun doctor d-asta care in rezidentat nu a fost invatat. Ca pula mea, ii fura profului painea de la gura.
Cum ziceam. Mentalitate de cacat. Mi se pare mai grava decat spaga, dar hei, lumea e proasta, nu vede decat chestiile vizibile. Alea maligne din spate sunt in spate.
Nevasta-mea a inceput 2 rezidentiate in Suedia. Nu zic de ala de Romania, ca acolo, culmea, a avut noroc de un doctor care a inteles ca rezidentii ar trebui sa invete medicina.
Deci. Suedia
– cursuri peste cursuri
– acces la carti, fara numar
– „nu exista intrebare proasta”
Unde mai pui ca in cazul ei, pentru ca nu e ca mine ci chiar munceste, doctorii mari au ajutat-o la maxim. Ba, unde e acum, doctorita mare cu care lucreaza i-ar da cu placere parte din treburi, ca e obosita si vrea sa aiba oameni in spate care pot
@animaloo, citind răspunsurile tale… îmi dau seama că ai citit puțin pe diagonală, ceea ce am scris eu… te-ai bazat puțin doar pe anumite contexte, le-ai dezvoltat și ai făcut din ele dintr-un țânțar, un armăsar… pur sânge arab.
Dacă încă nu ai înțeles nimic, nu e o problemă, îți explic… că nu mă doare mâna… ce anume îmi asum… păi îmi asum faptul că dau spagă… că despre asta era vorba… și ți-am explicat contextul în care am dat ultima oară!
Hai să îți explic/răspund… și din punctul meu de vedere… comentariului tău.
În primul rând tu vorbești despre doctori… eu vorbeam în general. Eu vorbeam mai exact de meseria mea. Și am afirmat că în fabrici lumea nu te învață, pentru că acolo e concurență și trebuie să furi, dar în alte firme te învață când ești începător sau măcar îți dau o direcție – nu te lasă în neant.
Man după părerea mea, eu ca profesionist în ceva … te învăț o chestie doar dacă văd că vrei să înveți… Dacă văd că nu vrei să înveți, nu sunt obligat să îți bag pe gură ca la curcani… nu e datoria mea înțelegi? Apoi îți zic odată, de două ori… a treia oară îți zic RTFM.
Vezi tu, tot prin străinătățuri, mie la început alții mi-au zis de la prima întrebare… RTFM. Am pus o întrebare… și mi-a zis unul: găsești răspunsul la pagina 64, capitolul 3, alineatul 2, în manualul cutare. Bă și ce să vezi… m-am dus acolo și unde a zis el în manual, am găsit răspunsul. Am intrat în pământ de rușine. Mane și aveam vreo trei manuale de citit în care puteam găsi răspunsul la întrebările mele. Și când mă duceam cu o întrebare poți fi sigur că era pertinentă și nu își găseau răspunsurile într-unul din manualele primite ca documentație.
Bă nene eu unul ca să ajung la experiența pe care o am acum… am dat cu capul, m-am zbătut, am căutat, am încercat diverse soluții și pană la urmă am găsit răspunsurile… și am rezolvat problema. Tu ca începător vrei să vii la mine… fără să muncești și tu oleacă să găsești răspunsurile care acum îți intră pe o ureche și 2 secunde mai târziu îți ies pe celalaltă. Pune și tu mâna puțin să văd puțină implicare… nu așa mură-n gură!
Încă o chestie … eu am spus de un sistem bolnav și că mă descurc cum pot și tu vii și îmi spui de Suedia… vorbim deja despre comparația dintre mere și pere… părerea mea.
Exemplu personal: Vine unul la mine, mai începător și chiar aveam treabă, nu puteam să îi răspund atunci… A doua zi mă duc să îi arăt omului cum să facă și îmi zice… păi voiam să știu aseară… azi nu mai am chef… Mâncami-ai toate alea… cine ți-o mai arăta ție vreodată!
Ăăă, salut! Da, cei care iau spaga sunt nesimtiti (eu nu ii disculp nici pe pacienți, care dau), dar NU, nu exista asemenea salarii. In lei da, in nici un caz in euro, si asta dupa multi ani de vechime. Bărbată-miu e medic, si (habar nu am, din pacate?!) castig mai bine decât el. Iar eu abia ajung la vreo 5000 de lei.
Mihai io sper sa nu te superi dar tu știi ce reputație au spitalele ălea, ale voastre, din Vâlcea, nu?
2013, institutul Parhon București, pentru operația mamei….din care era să nu se mai trezească😞
Lol pai era șefa fosta nevasta a lui dom Oprescu.
Am stat sa citesc toate comentariile. De ce nu spuneti si cui ati dat spaga? sau cine v-a cerut de la obraz? Mie mi-a cerut Marius Catana la Badgazar, chirurg. Simplu nu? mi-a spus cat face si mi-a mai explicat ca astea sunt sumele si ca daca nu avem bani…si a dat din mana asa plictisit.
Vad ca sunt si medici care se iau de Vasilescu cu tupeu:”De unde stii tu ma cati bani facem noi?”
Majoritatea medicilor din Romania sunt aroganti si lipsiti de empatie!
Comentariu beton!15
Eu nu mai țin minte cum îl chema p-ăla de la Fundeni. Brașoveanu, parcă, dar nu știu sigur. Că n-aș fi avut nicio problemă să scriu în articol.
„Majoritatea medicilor din Romania sunt aroganti si lipsiti de empatie!”
e bine ca majoritatea pacientilor is buni la suflet si nu fac generalizari obosite
Poate nu poti renunta la validare :)). Ai primit salariul, dar recunostiinta din partea pacientilor pentru zei … cum se poate exprima altfel??? Si apoi… noi pacientii, nu ne putem dezbara de obiceiul de a oferi recompensa, e adanc infipta in noi de zeci ce ani… Cum sa ne oprim asa brusc. Ne dezechilibram Astept idei :)) … are cineva?
PS – mie nu mi-a cerut nimeni niciodata nimic si am vreo 3 interventii chirurgicale la activ si 45 de ani de viata. Sunt doar recunoscatoare ca m-am mutat in Bucuresti. Daca as fi fost intr-o alta localitate cred ca as fi disperat, macar aici ai unde sa te duci.
Acum trei săptămâni am operat fetita de polipi (adenoiditotomie) la Marie Curie. Cu dr și anestezistul am scăpat ieftin, 150 de euro pe care cu greu i-au primit. Se putea fără probleme și fără.
Cu cea care s-a recomandat asistenta de sală a fost cel mai rău. Dacă a văzut ca după ce s-a prezentat nu am sărit cu banul (eram cu fata în brațe și portofelul la soț, rămas în curte) s-a purtat execrabil și cu mine și cu fetița. M-a zorit să o îmbrac repede în pijama dacă vreau sa intre la operație, în timp ce explica si procedura și ma grăbea să completez și hârtii. Am intrat după 3 ore.
Pentru băiatul de lângă, cu mama profesoară care a abordat-o că se grăbește că are de lucru, a intervenit să intre înaintea lui fi-mea, deși era dublu ca vârstă și greutate. La el siropul anteoperator a fost „siropel magic”, fetei mele i l-a dat în scârbă cu mari îndoieli că o sa-l înghită.
Cel mai rău a fost când i-a smuls efectiv branula. A urlat fi-mea cât n-a plâns la analize sau după operație. Copilul are 4 ani.
Salariile șefilor de secție sunt publice și declarațiile de avere . Căutați unul care sa ia macar 10000 de euro lunar sa vedem dacă găsiți 😊 Spagarii trebuie pedepsiți dar hai sa nu exageram prezentând salarii fantasmagorice unde nu exista
Sunt lacomi, de aia. Probabil că
oameniiindivizii s-au obișnuit cu atâția bani, încât nici nu știu câți au.De dat șpagă la medic îmi amintesc că am încercat să dau acum vreo 8-10 ani, la un consult al mamei și doar la insistențele ei. Mi s-a spus că nu e nevoie așa că am băgat plicul înapoi în buzunar.
Acum, bolnavă cronică, merge din 3 în 3 luni la doi-trei medici diferiți. Una dintre doctorițe i-a spus clar în față să nu se apropie de cabinet nici măcar cu un buchet de flori (când mama a încercat asta), că ea are salariu și pacienții au alte lucruri de făcut cu banii lor.
Personal, în ultimii șase ani m-am prezentat la doctor cu o strângere de mână și am încheiat consultația în aceeași manieră. Dar aici probabil că te-ar aștepta poliția la ieșirea din clădire dacă măcar ai încerca altceva.
De ce iau şpagă distinşii colegi? De lepre mizerabile ce sunt.
De ce dau pacienții? Că dacă nu dau, cred că nu o să se rezolve nimic/nu o să fie operați/nu o să fie operați cum trebuie/sunt caz pierdut.
În spital de stat, secție medicală (ne-chirurgicală) full time non-umf un medic specialist ia aprox 12-16 k lei fără gărzi.
În cei 2 ani cât am lucrat exclusiv în privat ca specialist (în contract CAS), maximul de venituri lunare a fost de 5000 lei, de obicei luam cam 2500-3000, dintre care 1000 plăteam contribuții.
Ca rezident în a doua specialitate cu vechime, pe stagiu normal fără spor am 5400 lei. Din privat mai vin 300-400. În alte specialități cu altă adresabilitate sunt venituri mult mai mari (de ex dermatologie, ginecologie ajung la 5-6 k pe jumătate de normă).
Ai mei au cotizat la greu pentru mine când a început nebunia cu problemele mele cronice. Eu mi-am jurat că nu voi fi un asemenea nenorocit de medic, aşa că refuz categoric pe oricine încearcă să împingă. Pe cei care încercau să-mi forțeze mâna la fişe auto i-am dat afară cu scandal din cabinet.
În rest, colegii care m-au tratat începând din facultate, respectiv cei care s-au ocupat de părinții mei, nu au cerut şi nu au primit.
Sper din tot sufletul să fim cât mai mulți din generația tânără care să schimbăm mentalitățile.
Comentariu beton!22
Ame, ca de obicei, un comentariu cu bun simt, realist, patrunzator si modest. De fiecare data admir felul cum iti alegi cuvintele.
Nu știu de ce am impresia că mizeria aia de medic cu venituri de 15.000 de euro este și manager pentru că doar așa poate un medic să ajungă la suma aia. Poate că nu știți dar un manager la stat mai ia la final de an un bonus de ”performanță” care este negogiat cu partidul care l-a pus în funcție și care poate fi enorm din care, binențeles, trebuie să cotizeze la partid un procent. Deci nu este nimic anormal ca ”unii” medici să ajungă la venituri de 15.000 de euro pe lună.
Din păcate am tot avut de-a face cu sistemul medical de prin ’90 încoace. Din 1991, când murit tata în urma unui cancer, eu nu am mai dat șpagă niciodată. Nu am vrut. Am zis că așa cum eu muncesc serios și conștiincios pe salariu și atât așa trebuie să facă și ei. În anii trecuți poate că le puteai găsi scuze. Poate dar nici atunci.
Medicii pe care ii cunosc eu le cumpara tigari pacientilor si le dau bani de autobuz cand pleaca acasa!
Pe mine m-a uimit numărul de comentarii care includeau sume de 12-20 de mii de lei si se refereau la ele ca și cum ar fi fost niște amărâți și așteptau să fie compătimiți (cred că o singură persoană a zis așa sume într-o formulare echilibrată). Băi oameni, n-or fi sume fabuloase, nu e greu să le execuți, dar e ipocrizie maximă să te pretinzi prost plătit în Ro cu banii ăștia. Hai să avem un pic de bun simț…
Cu 14 000 ron pe luna ron se trăiește ok în România. Nu ai datorii nu ești ros de rate ba chiar poți sa pui deoparte câteva mii de euro pe an. Orice justificare a nevoii de a accepta ceva de la pacienți, tu lucrând la stat și condiționat actul medical, ar trebui încadrat la crima cu premeditare. Aviz celor care cred ca adevărul e la mijloc și alte cacaturi eufemistice.
Nu prietene. Adevărul e ca dacă nu dai riști sa mori. Cale de mijloc nu exista decât dacă ești Gambler hardcore, și ești dispus sa te bagi la ruleta ruseasca la orice intervenție la spital la noi. Doamna mea e medic și nu a lucrat la stat decât ca rezident dar a văzut destule cât sa știe ca nu e locul ei acolo. Cat a fost la Parhon rezidenta a fost anunțată ca nu i-a plătit spitalul contribuția la sănătate deși era obligatorie și ca nu beneficiază de asigurarea de sănătate fe la stat. Ca sa intelegi în ce tara pulii trăim.
Comentariu beton!12
Exact din convingerea asta se perpetueaza spaga in Romania. Ca daca nu dai risti sa mori.
Din experienta proprie am vazut ca sunt mai disperati pacientii sa dea, decat medicii sa ia. Toti vor sa fie mai speciali, toti vor sa sara randul, sa fie operati cu bisturiul ala bun, etc…
Daca nu ar da nimeni oare ce se va intampla ?!
Pentru ca daca nu iau eu sigur va lua altul! Acesta este ,dupa parerea mea, principiul dupa care merg cei care iau spaga. Nu am dat spaga si nu am luat spaga, urmez o scoala AMG si am ore de practica muuulte in spital de stat, de multe ori pacientii incearca sa imi dea, iar in momentul in care le spun ca imi iubesc meseria si ca am ales sa fac asta pentru a ajuta se uita ciudat la mine si imi replica: nu o sa schimbi tu sistemul! Si apropo de asta, de cateva ori , pe o sectie anume asistenta care se ocupa cu supravegherea mea m-a auzit cand am refuzat si m-a tras rau urechi spunandu-mi si citez: ” esti o proasta, daca bagi tu in buzunar o iei si mi-o dai mie!!!”. Nu am facut asta, am incercat sa-i explic principiile dupa care ma ghidez, nici n-a vrut sa auda , ba chiar mi-a zis ca sigur nu intru ca AMG in spital de stat cu concurs luat pe bune, oricata meserie as sti, practic si teoretic, daca nu dau spaga. Eu o sa merg la concursurile organizate, mi-am propus sa merg pana intru, imi este imposibil sa cred ca se intra doar pe spaga si relatii!!!
Comentariu beton!12
Presupun că şcoala AMG este una postliceală şi dacă vânezi un anumit post unde se pot suplimenta veniturile prin şpagă nu o să iei examenul ăla NICIODATĂ dacă nu dai, evident, şpagă.
Sfatul meu este să schimbi secţia, spitalul sau oraşul unde lucrezi dacă vrei să-ţi faci meseria onorabil.
Eu am fost cu bunică.mea la spital, eram pe hol, când, un alt vizitator a trimis a unui bolnav o pungă, și un medic s-a oferit să i-o transmită și l-a întrebat ce are acolo, iar el a răspuns că niște haine de schimb, dar avea si niște bani puși acolo, iar medicul s-a uitat în pungă, și i-a scos banii, i-a dat înapoi și i-a zis: ‘cu ăștia n-are ce să facă aici, luați-i și scoateți-o la o prăjitură când iese’. Acțiunea se petrecea la Focșani anul ăsta 😉
Nu comentez .Dar în oraș la mine într-o bună zi au ridicat toți ortopezii de la județean cu duba . Sume imense găsite, și tot tamtamul de rigoare . Unul singur nu, șeful de secție, cunoscut și răscunoscut ca șpăgar numero uno.
Cine dorește, caută pe net cu tag Piatra Neamț, ortopezi și spitalul județean.
Totul pornit de la fiul unei mămăițe din
Hangu care a fost sfătuită să vândă vaca, nu avea bani săraca, și nu se ” simțea” .
Pai tu crezi ca rata la Ferrari sau Rolls e mica? Facturile la casele de 400-500 mp utili mici? Lucrez aproape zilnic cu ei si ii vad cum fac „concurs intre ei care o are mai mare”, sa vezi ce fain sunt unii dr. care fac 5000-6000€/zi din spaga si tot plang pe la birouri ca de ce trebuie sa plateasca parcarea (400lei an) ca ei salveaza vieti cum, cum?
Eu am vrut sa dau in luna mai, cand mama era in spital, nici nu a vrut sa auda doctorita si s-a purtat impecabil. In schimb infirmierele, infirmierele sunt ceva ce nu pot descrie. Ele sunt cele care te echipeaza si te conduc in salon la ora de vizita…pana in salon erau numai o vaicareala. In prima faza au avut grija de ea, in prima zi, apoi erau ca hienele. Una a schimbat-o abia dupa ce am venit eu si i-am dat bani. Asistentele nu au luat nici ele bani.
Acum, nu știu daca a fost din cauza ca mama era grav si oricum nu a iesit vie de acolo sau pentru ca asa sunt ele.
Dar doctorii iau in continuare bani si au ramas la fel de jegosi, aia care erau asa si cand aveau salarii mici, doar ca atunci cand esti disperat uiti de tot si ei profita de disperarea oamenilor.
Adi și ti se pare justificat, etic, moral, chiar și în cazul în care câștigă intre 10000 si 20000 LEI pe luna, sa aștepte spaga de la pacienti (oameni bolnavi, în suferință) care în marea lor majoritate trăiesc dintr-un salariu mediu pe economie? Exagerarea cifrelor e absolut irelevanta față de ideea de bază!
Da..Intr-o zi am fost la urolog, probleme barbatesti de prostata. Eram in hol, imi asteptam randul cuminte si prin usa deschisa am vazut o batrana, cam la 70-80 de ani, care, cu o mana tremuranda a bagat in buzunarul de la piept al halatului doctorului 50 de lei. Doctorul nici nu a clipit. Nu stiu ce sa mai zic….
La Fundeni,oncologie,daca s ar pune camere de luat vederi peste tot si binenteles,fara sa se stie de ele de catre medici,ati ramane f f surprinsi sa vedeti cum toata lumea ia bani,medici,asistente,brancardieri…..ar ramane spitalul gol,toti ar intra n puscarie.Dar….na….se da bani,in semn de recunostinta.Si sa tii se faca tratament bun si sa nu stai pe holuri s astepti de dimineata pana la ora 20