Dacă tot m-am fâțâit vara și toamna asta, prin România, de mi-a ieșit pe nas, am zis să mai trag niște concluzii, pe lângă cele pe care le trăgeam undeva prin august.
Unu. Nu înțeleg de ce țara asta n-a dat încă niciun campion mondial de Formula 1 sau măcar de raliuri. Nu, serios, șoferul român conduce de parcă se află într-o permanență competiție. Nu se știe cu cine, dar când îl vezi încrâncenat pe volan, cu privirea tăioasă, nedispus să facă nicio concesie celorlalți participanți la trafic, devine absolut limpede că este într-o competiție acerbă. Că de cele mai multe ori premiul pus în joc este chiar viața lui, nici măcar nu mai contează. Totul e să nu-l lase să se bage pe banda lui pe boul ăla care a dat semnal că vrea să schimbe banda. Să-l lase alții, el e grăbit.
Doi. Regula fermoarului este un concept total necunoscut cetățenilor români deținători de permis de conducere. Și pe bună dreptate, doar n-o să lași pe cineva să se bage în față când tu ai prioritate. Dă-l naibii de bou, să stea acolo până îmbătrânește.
Trei. Multă vreme am trăit cu impresia că cei mai periculoși oameni la volan sunt cocalarii cu mașini puternice. Nimic mai greșit. Nu-i vorbă, sunt periculoși și ăștia, dar, de departe, cel mai periculos individ la volan este tătăițul septuagenar cu șapcă sau căciulă. Îl știți, de cele mai multe ori conduce o Dacie 1300 sau ceva la fel de vechi, iar șapca sau căciula sunt prezente indiferent că afară sunt plus 30 de grade sau minus 25.
Aparent, este inofensiv, doar că nu e chiar așa. Nu mai are reflexe, nu se uită stânga-dreapta, nu-și cunoaște mașina (deși o are de pe vremea când Ion Iliescu încă lucra la Editura Tehnică), nu-și mai aduce aminte exact-exact care e treaba cu prioritățile. Dacă-l bagi într-un sens giratoriu cu mai multe intrări și ieșiri, o să-l găsești tot în el și peste două ore, rotindu-se total dezorientat.
Iar dacă, doamne ferește, te apucă vreun avânt camaraderesc să-l claxonezi scurt ca să-i poți face semn că merge cu semnalizarea aprinsă de treizeci de kilometri, o să se uite cu ură la tine pe sub cozorocul șepcii, în timp ce pe buze poți să-i citești clar: Ce vrei, boule?
Pentru că, da, doamnelor și domnilor, mulți dintre conducătorii auto din țara asta suferă, din nefericire, de sindromul boului. Du-te la vecinul care tocmai și-a adus în parcare mașina lovită, făcută bardaf. Du-te și întreabă-l: „Ce-ai pățit vecine?”. Întotdeauna, dar absolut întodeauna, vei primi răspunsul: „A intrat un bou în mine”. Asta fiind varianta fericită, pentru că există șanse foarte mari să primești cealaltă variantă de răspuns, aia nasoală: „Am intrat într-un bou”.
Cam asta pentru azi.
Vinovații fără vină cer să se facă lumină, ahh .. stai că mi-a zis unul acum ceva timp că luminile se aprind „dăcât în afara orașului… țărane”. Da’ pozițiile, domnul meu? Să nu mai zic că avea o mașină destul de nouă care sigur avea DLR, da’ alea se aprind doar pe auto 🤪
Ce atâta discriminare ? Vorba cântecului:
„Cântecul ăsta-i despre noi
E un cântec simplu despre vaci si boi”
Fără zahăr
Comentariu beton!72
Uitasem de această piesă a celor de la fără zahăr. 😁
Că tot s-a „dus” cam toată distribuția din „Nea Marin Miliardar” prin decesul Dragă Olteanu- Matei (RIP), mi-am adus aminte de o replică din film:
„Ce boi, mă? Iaca, niște vaci!”
Comentariu beton!16
Există in România, de la un timp incoace, un sindrom numit: aruncatul cu căcat în români! Sunt cei mai nespălati, deși un studiu BBC spune că 80% dintre olandezi NU se spală pe mâini când ies de la toaletă, francezii sunt pe doi, spaniolii pe trei, italienii pe patru, , asta n-o spune Vasilescul, că iel ie globalist, 80% dintre români chiar se spală şi pe mâini şi pe organism mai des decât alte nații. Chiar şi pe dinți, hellooo….
Cei din „diaspora” pot depune marturie în acest sens, deci a se scuti cu bălării d-astea.
In legătură cu şoferia, tot aşa, 80% dintre şoferii vest-europeni sunt de groaza groazelor, cine a făcut vreo 500.000 km. pe-acolo ştiu ce zic, ăia sunt criminali cu acte în regulă, bombardierii noştrii sunt parfum pe lângă ei!
Bine zicea şi CTP-ul, daca-i luat-o in mână la tinerețe din greu, se vede la maturitate cât te duce capu’!
Se dezbate încă. Ce zici?12
Ai intrat vreodată într-un bou? Nene nici nu îți doresc! Îți spune cu atâta patos: Bă… BOULE! de nu ai văzut.
Am văzut odată pe unul cum încet încet a vrut să ocolească o turmă de vaci ce tocmai se întoarcea de la păscut. Trece el ce trece și când ajunge în dreptul boului, asta se uită la mașină, și hop se propteste pe capotă și alunecă ca pe tobogan! Acolo a rămas boul posesor de carnet, la mine la poartă! Nu a mai putut pleca! De ce spun că posesorul de carnet a fost bou? Era din sat și știa că turma de vaci merge pe stradă cam vreo 150 de metri! Dacă astepta…
Comentariu beton!32
Aline, „boul” ăla despre care zic io e metaforic. 😁
Cel mai nasol (cu animale) la care am asistat, a fost cu o căruţă cu cai (ca mai până amu câţiva ani, căruţele erau trase și de boi, conduși de alţi boi). Oricum, cea mai nașpa depășire a fost de o suită de „calești domnești” într-un sat de minorităţi. Pentru că ale lor conducători, ca orice boi în satu’ lor, credeau că șoseaua este doar pentru animale, nu pentru mașini.
P.S. Scuzele de rigoare pentu minunatul animal de tracţiune pe care îl „bombardăm” astăzi.
Comentariu beton!14
Eu am intrat odată intr-unul! Era în faţa mea pe şosea într-un ARO, cu viteză vreo 60, eu având şi remorcă cu vreo 500kg de ciment dar cu 80. Intru în depăşire, cu bliţ şi semnalizare. Când ajung în dreptul lui, idiotul bagă fără semnalizare stânga ca să intre pe un drumeag printre lanuri de cucuruz. Frânez cât pot şi îl lovesc totuşi în lateral spate şi-l fac să plonjeze artistic cu roţile în sus, turtindu-şi iremediabil plafonul şi abandonând geamurile într-o ploaie de cioburi. Se extrag din hărăbaie două namile de 1.90, aprox 40 de ani şi fiul unuia de 10 ani şi 70 de kile. Nu aveau nimic, doar şoferul un pic zgâriat la cot. Eu mi-am sfârşit călătoria în şanţ, cu botul praf.
Şoferul mă ia la rost dar nu a avut cu cine, nu ştia cât de mare-n gură pot fi. A venit poliţistul al cărui post era în comuna din care erau şi ei. Imediat după accident eu am fotografiat totul, din instinct, lucru ce mi-a folosit mai târziu. Poţi crede că a doua zi pe porţiunea aia de drum era turnată criblură pentru a acoperi banda discontinuă ce permitea depăşirea?
Oricum, totul a fost benefic pentru mine, m-am ales cu altă maşină iar ARO-ul ăla a fost reparat la mine în service, pe bani, fireşte.
Comentariu beton!17
@Mișule în primul alineat și eu tot la nivel metaforic vorbeam. Eram în mașina unui prieten și mergeam prin oraș pe banda a doua. La un moment dat în fața amicului meu, un BOU de pe prima bandă, dă semnal stânga și se bagă!
Bineînțeles că a intrat în amicul meu. Parchează amândoi pe banda din dreapta și când ne dăm jos tipul din mașina cealaltă zice cu un patos: BĂ BOULE nu m-ai văzut. Ai intrat așa ca boul în mine!
Poliția a stabilit cine a fost vinovatul, dar boul cred că tot nu și-a dat seama de ce el a fost stabilit ca fiind vinovatul!
Bou, bou, da’ ce să vezi? De cele mai multe ori este o vacă. Mai ales când trebuie să iasă din mașină ca să se „confrunte” pentru supremaţie. Pen’ că, ce să vezi? După ce închide portiera cu nerv și își scoate în faţă peptu’ ca să pară ditamai taurul, hop, când vede „boul” celălalt, își dă seama că a tras lozul necâștigător…cum naiba, tocmai lui, să i se întâmple să fie un ditamai boul? Astăzi, când era cu gagica și voia să îi arate cât de cocoș este el. Ce să mai zic? Este plin de tot felul de orătănii pe șosele naţionale. Și la propriu, și la figurat.
Tu ? Cine ești tu ? … adiq dvs😋
@HM, nu e cumva @Constantin care era dat disparut de ceva vreme de pe blog? 🤔
@HM, nu e cumva acel @Constantin care era dat disparut de pe blog de ceva vreme? 🤔
Dacă și-ar pune și un gravatar l-am identifica instant 😋 Cică e cu state vechi p’aci și își permite să chiulească … așa cevaaaa … dom’le dragă, IE inadmisibil 🤪😋
N-am știu că este cu prezență obligatorie. 🙂
P.S. Nici sistemul de postare nu mă mai recunoaște. 🙂
@HM, cica el e, da un avatar ar ajuta la identificare, mie de exemplu nici nick-ul si mail-ul nu mi se salveaza, la fiecare coment trebuie sa le scriu
@Constantin, nu e chiar obligatoriie, dar dintr-un obisnuit zilnic al blogului ai disparut instant 🤔
Păi @HM, vrei să ne anunțăm ca pe facebook: dragi tovarăși, din motive (ne)personale, voi lua o pauză de o săptămână/o lună/un an? Cui îi e dor de mine să mă caute! Eu l-am găsit după towering height (ce-mi place expresia asta). 😁
P.S. N-avem mașină, nu mă pronunț despre vaci și boi.
@Keepcalm
@HM
Probabil că avatarul asta vine cu vreun cont de pe rețelele de socializare (nu este cazul meu). Altminteri, dacă este o metodă mai simplă, abia aștept să vă „terorizez” cu persoana mea. Numai să fie un avatar în care să pot încăpea cu totul. 🙂
@ Blanche
Cum mai sunteți? Ați scăpat de „nenorocit”? Toate bune acum? Multă sănătate vă doresc!
Nuuuu cred! Și corespundeau atâtea chestii! 🤣 Bine că nu am trimis vreun mesaj privat! 😁
Da, suntem bine acum, mulțumim! Sănătate și vouă!
@Constantin mă așteptam ca @Solandi să îți răspundă deja până acum. Nu, gavatarul nu are nimic în legătură cu conturile de socializare, deci îți poți pune liniștit o pozișoară ca să te recunoască lumea. Caută pe google că se pune ușor!
PS. Dacă am încăput eu cu pătratul meu… cu siguranță tu nu vei avea nici o problemă! Hai hai fuguța și pune gavatar să te recunoască lumea 😎.
PS2. @Blanche mă bucur că sunteți bine. Vă pup!
Regula fermoarului e când lași pe cineva să se încadreze în coloană de pe vreo stradă fără prioritate, de exemplu, după care treci tu, după care cel din spate lasă și tot așa? Nu știam că are un nume treaba asta. Bun așa, frumos, ușor de înțeles, succint.
Comentariu beton!17
Da, fix aia e regula fermoarului.
Și s-a făcut lumină … la Anduța-n terminologie. Amin!😇
Comentariu beton!15
Aleluia! Eu, până acum, după ce lăsam o mașină să-mi intre în față și vedeam că și următoarea se bagă să facă același lucru, îi blocam elegant accesul, gesticulând uneori spre spate. Cu sensul că ”no, ușurel, că pe tine o să te lase următorul șofer”. Ceea ce, de multe ori, spre marea mea surprindere, nu se prea întâmpla. Acum aș putea să scriu ”Regula fermoarului!” pe o pancartă și să o scot rapid pe geam în astfel de situații. Să înțeleagă toată lumea, tot rapid. Ar fi tare frumos, cred. 🙂
Comentariu beton!19
De fapt, metoda fermoarului ar fi cea prin care mașinile de pe două benzi intră pe una singură.
Dar s-ar putea aplica și în intersecții, dacă parte din șoferii români nu ar fi cum îi portretizează Mihai in articolul de față.
Comentariu beton!13
@Anduța, d-aia se băga și al doilea ne-prioritar, că a văzut că l-ai lăsat tu pe primul și știa că nu mai pupă el noroc d-ăsta.
Ady, păi da, eu îi înțeleg, dar tot nu e ok. Am avut parte și de situații în care lăsam să intre o ”za”, mai lăsam și pe a doua, care se imixtiona forțând situația, ba chair și pe a treia, uneori, în iureșul traficului. Și uite-așa, dorind să aplici o regulă de bun simț și chiar decentă, pe lângă că se duce naibii fermoarul, ajungi să te simți frustrat/ă atât tu, dar și cei din spatele tău. Deci, cu tot regretul, când sunt pe drum cu prioritate, e sfântă regulă să las o mașină, dar să o blochez pe a doua, la nevoie. Desigur, atunci când sunt eu în lipsă de prioritate, am grijă să nu schimb optica. Adică, dacă se încadrează cel din fața mea iar norocul îmi surâde și mi se face uneori semn să trec și eu (tot contrar principiului fermoarului, cum ar veni), refuz. Tot prin mimă, un fel de: ”mulțumesc, dar treceți, eu voi intra în spatele dvs.”. După care, ori îmi surâde din nou norocul, ori, vorba aia, depun un efort suplimentar și mi-l fac singură. De-aia zic că o pancartă m-ar ajuta foarte mult: și atunci când blochez eu pe cineva care se bagă neregulamentar, sau când mă bag eu regulamentar (în fine, conform acestei reguli), să nu se supere oamenii care, poate, se ghidează după altele. Va fi modul meu de a contribui la o lume mai bună, cu aceleași reguli cunoscute și respectate de toți și cu bună înțelegere din toate părțile și direcțiile, indiferent de vârstă, gen, marcă de mașină sau de caii putere de sub capotă. Așa să ne-ajute traficul rutier!
Comentariu beton!13
soferii sunt oglinda nivelului de educatie.
Comentariu beton!22
Nop, te contrazic, cu cat sunt mai multi cai putere, cu atat mai multi boi pe sosele, n-are nici o treaba cu educatia, CP aia , anuleza orice educatie.
@MAS, totuși depinde de țara, deci implicit de educație. Dacă vb doar despre Ro, tind sa îți dau dreptate, dar aici unde sunt multe mașini cu ceva căluți sub capota, nu este obligatoriu.
In cazul meu, aici, carnetele se iau destul de ușor, și mulți din ei sunt niște anti-talente desăvârșite.
@Emil, mai adaug ceva, depinde cel mai mult de piesa dintre scaun si volan, suntem unii care mai conducem masini cu ceva herghelii sub capota si nu ne identificam cu ce spune @MAS
A bine … acum vă luați și de cai 😋
@keepcalm, nu am generalizat, am spus doar ca acesti CP produc multi boi pe sosele, si da, probail regula nu se aplica si in alte tari, dar la noi in tara e mult intalnita, eu le vad privirile si ochii tulburi ,,cum, mucosul asta cu Sandero vrea sa ma depaseasca, pe mine, pai de ce am eu chiusase?”sau panamea, ce marca vreti voi, beemveu,WV, etc…
@MAS, scuze faca am inteles gresit, iar in ceea ce priveste regula sa sti ca se aplica, era o perioada cand puterea motoarelor faceau legea pe aici pe unde imi castig eu traiul, au impanzit de camere pe autostrazi si nu numai si ia mai linistit nitel, insa se invata usor si pozitia camerelor
@MAS
Eu experimentez pe propria piele cum esti tratat diferit in functie de cati CP ai la masina si de cat de impresionanta e. Am doua masini iar diferenta intre ele este destul de mare. In masina „buna” soferii sunt, in general, mai ingaduitori cu mine, ma respecta mai mult (exista si exceptii) si nivelul de calm este mult mai ridicat. In consecinta, eu insumi sunt mai calm si mai ingaduitor in masina „buna”. In masina „modesta” sunt claxonat frecvent, desi merg cu ambele masini cu aceeasi viteza, oamenii se mai enerveaza cand ii depasesc, lucruri din astea. Nu spun ca e foarte raspandit dar e suficient cat sa se observe.
ar mai fi categorii, :
– flashuitorul de strada pustie – adeca ala care te preseaza din spate desi toata strada e pustie si ar putea el sa schimbe banda ( alea doua benzi sunt pustii oricum, din pacate), ca doara tu semnalizezi stanga si de aia mergi pe mijloc.
-melcul care tine traficul- ala ( de obicei aia) care merge cu 30, desi toata lumea merge regulamentar cu 50 si se face coloana dupa ea, dar deh stie ea/el mai bine
-aia care merg incet in paralel pe cele doua benzi pustii (inainte de pandemie nu erau, dara cuma sunt), asa camla 40 , si nu te lasa nici morti sa treci de ei.
– pilotu blocat in trafic- adeca ala care ii da blana numai ca sa franeze 50 metri mai incolo, ca deh, au umplut clujul de semafoare ( fact) si sunt ele sincronizate daca mergi cu 50 , nu ca disperatul cu 100. de obicei are un bmw , passat sau alt mostru antedeluvian, complet nesigur si cu itp-ul facut intre blocuri.
-uite una clasica: soferul de duba de firma , care are drepturi speciale ca deh, e de firma, si oricum cine e mai mare ca el si nici nu ii pasa de masina . aici nu detaliem ca nu are rost, dar e la ciupeala cu taximetristi, aia care lucra cu ziua .
daca gat cafeaua ma mai gandesc
Comentariu beton!21
Aha. Fix unul din ala de la punctul 2 am avut eu sâmbăta seara în fața. Și ce sa crezi? Când am intrat în depășire,regulamentar, nu m-a lăsat neam sa trec, accelera în același ritm cu mine și m-a lăsat sa intru în fata lui fix cât sa nu ma izbească cel care venea din fața. Pentru ca nu mai aveam nici loc în spate sa ma bag, nu mai aveam ce sa fac… Asta în condițiile în care pana sa intru în depășire a mers cu 25 km/h vreo 2 km și nu fusese impresionat de coada din spatele lui. Și mai eram și cu copilul în mașină iar eu nu fac manevre aiurea, era o depășire extrem de ușoară, asa am crezut la început. La final am crezut ca trebuia sa fiu moarta.
Și încă două de la mine:
– ăla care merge noaptea cu proiectoarele de ceata pe post de faza scurta
– ăla care are senzația că banda de înainte și la dreapta cu verde intermitent trebuie sa fie liberă tot timpul, că el face dreapta și dacă e ocupata, atunci sa vezi claxoane și urări pentru rude decedate
Comentariu beton!14
@Bogdane, fără supărare, dar dacă banda este doarde dreapta și tu stai pe ea că vrea mușchiu lu matale să vezi care pleacă mai repede din pole position, vere îți meriți toată carnea pe care ți-o bagă lumea-n frigider. Ști cum zic!
Am înțeles că tu aici vorbești de alt caz, dar majoritatea sunt în cazul expus de mine!
Io? Văcaru’ satului…:)
Răspunsul era pentru HM. Nu știu cum a ajuns pe aici. Răspunsul, nu HM.
🙂
Unde ai păscut cireada în ultima vreme 😋 ? Tăte bune ?
Io am ajuns pe MVBlog cetind într-o revistă dăspre bloage și statistici 😋
Să zicem că în limite acceptabile. Mai scârţâie „structura”, da’ sperăm că nu se dezmembrează…în rest, deh, ca tată de fetiţă căreia nu-i place la creșă – dădăcim.
@Constantin, am vrut sa te dau la “persoane dispărute” dar mi-au zis ăștia de aici ca nu au jurisdicție in Ro.
Welcome back! 😊👍
Mulțumesc, Emil!
Fac pe dădaca, pentru că junioarei nu îi place la creșă. O să fiu mai activ când o să ajungem la țară, dat fiind că acolo o să aibă un întreg „corp profesoral” (a se citi persoane care o răsfață). Altminteri, încă (ne) ținem pe linia de plutire. Toate bune la Antipozi?
P.S. Am citit din urmă și am înțeles că o să fii bunic? FELICITĂRI!!!!!!! Mă bucur din suflet pentru tine și soție! Eu am făcut copil „la bătrânețe” (noroc că am soție tânăra), dar nu voi uita niciodată reacția bunicilor. Parcă au întinerit cu câțiva ani! Încercăm să ajungem cât de des se poate (în limitele pandemiei) pe acolo ca să le oferim cât mai multe momente împreună cu „micuța gigant” (care și-a descoperit pasiunea pentru balet). 🙂
Să vă trăiască și să fiți acolo și când o să aveți primul strănepot/strănepoată!
@Costi, mersi mult! 😊👍🥂
Când am zis ca in sfârșit totul reintra in normal (cazuri zero, granițe deschise între state) au apărut din nou cazuri in Adelaide, de la o persoana care lucra la un medi-hotel. A dus virusul acasă, au apărut vreo 25 de cazuri (pana acum, dar e totul sub control) și acum din nou sunt in WA in carantina pt 14 zile. Nici nu știu dacă ma pot întoarce la familie de sărbători! 🙁
Singura alinare este vestea buna data de copii. 😊
Ținem și noi legătura cu cei de acasă și suntem de-a dreptul șocați de ce se întâmpla acolo.
din 2001 (p-ăia din ‘92-‘00 nu-i mai pun, că-s vreo 10%), am cam 90.000km/an doar cu duba; dacă știe cineva frecvența boilor la suta de kilometri, tare m-ar interesa cu cîți m-am intersectat; alea 2-3 cazuri în care boul am fost eu, se vor scădea din total;
cînd sunt cu mașină mică, cu fetele mai ales, nu mă interesează boii că-i doar responsabilitatea mea să le duc tefere la destinație; în schimb, cînd sunt cu dubița, nu există săptămînă să nu dau peste BOU! adică ăla care nu vrea să se lase depășit; o dubă? ha! păi io am mercedes (you name it)!!! dar el nu știe să angajeze o curbă, să anticipeze comportamentul ăluia din față, știe doar s-o calce pe linie dreaptă…iar eu, ca să nu fac totuși 8 ore de la bucurești la iași, meeeestec în cutie ca bunica-n mămăligă; da, știu, nu-s șofer model, merg cam tare (dacă traficul o permite) și nu (prea) respect limitele de viteză dar asta-i fix problema mea și a poliției, nu? tu, cu mașina ta neinscripționată poți fi la muncă sau la plimbare dar eu
în mod clar nu-s în vacanță;
deși, un biznismen român, fost parlmentar, i-a zis unui cunoscut de-ai mei: “eu, cînd vreau să mă relaxez, mă urc într-un autocar de-ale mele și merg, așa, prin țară; la volan!”
Comentariu beton!14
Eu nu-s bou decât în limitele legale…numai că nimeresc pe alţii care vor să mergem la pășune într-un ritm cât se poate de alert (chiar dacă suntem în localitate).
Scrie mare pe ușile din spate ale dubei : Elodia nu-i aici, dar ai putea fii tu !!!
@Constantin, nu despre tine scriu eu; pe cei care respectă limitele eu îi înțeleg, îi respect și chiar îi invidiez puțin; scriu despre alde niky lauda în mizerie care au impresia că sigla de pe capotă fac din ei mari draivări
Tizule, am eu niște vecini la ţară cu niște „bengoase” de stă mâţa-n coadă. Niciunul nu muncește și nici părinţii nu sunt nababi. De unde? Nu știu și nici nu vreau să fac speculaţii. Tupeu pe șosele? De cum turează motorul…îi avem pe unii care aveau o mega sculă tunată și o rupeau prin sat. Le-am zis că o să rupă mașina dacă mai continuă așa și că vor ajunge la „veselie”.
„Nu se există, G.! Asta este sculă de sculă dă n-are nimeni p-aci!”
„Știu, da’ șoferu’?”
Și au ajuns unde le-am zis…într-o zi mi-a zis că din vina mea, că am cobit. 🙂
Deh, tot eu, bou.
Mă gândesc că tu s-ar putea să fii cel care m-a depășit la sfârșitul lui iunie în curbă, pe dublă continuă și limită 60 prin județul Suceava. Ai fost pe acolo în perioada aia?
@Lucian, singura mea limită în ale cititului sunt cifrele care indică limita de viteză; în rest… ca un instructor auto
Doi. ”…..Dă-l naibii de bou, să stea acolo până îmbătrânește.”
Adaug, în cazul în care ai vrea tu să te bagi.
-Al dracu bou, nu m-ar lăsa și pe mine să mă bag, că oricum merg mai repede ca el.
…sau, cand il lasi sa intre, urla la tine: ba, boule/vaco, nu vezi ca ai prioritate?
Stați liniștiti, ca nici aici “unde stam cu curu’n sus” (vorba lu’ Costică, ca îmi place cum le zice) nu e pe roze!
Și aici semnalizarea este opțională (chiar dacă nu are BMW), aprinderea luminilor (chiar in condiții de întuneric) este o noțiune “vagă” in limbajul multor șoferi, mersul in paralel pe doua benzi, un lucru absolut normal. Cei mai periculoși șoferi sunt bătrânii (și aici vb de oameni care abia mai pot sa meargă, dar conduc!). Și mulți dintre ei au mașini cu motoare de 3.5-4 litri, cu câte 230-250 de căluți sub capota!
Ah, și sa nu credeți ca sunt foarte amabili sa te lase sa intri de pe o strada laterala, fără prioritate. Nici vorba!
Procesul de obținere a carnetului este mult, mult mai ușor decât in Ro. Scoala o poți face cu mama, tata, mătușa Aglaia, care, va este clar ca dacă conduce prost, așa te va învață și pe tine!
In schimb, foarte rar ai sa auzi pe cineva claxonand. Trebuie chiar sa adormi la semafor ca cineva sa te atenționeze. Nu se dau flash-uri, decât foarte rar. Cei mai prosti șoferi sunt chinezii, urmați de femeile din Africa și de indieni (sau mai bine spus, indience). Unii sunt de o prostie și un anti-talent ceva de speriat.
@Emil: Am crezut ca vorbesti de Belgia pai ai bagat nationalitatile. Exact ASA este aici. In afara de faza cu fermoarul care se respecta chiar misto 🙂
@Adina, crezi ca are vreo importanta tara unde isi duc veacul? Nici vorba, gena e aceeasi. Uneori dacă vezi ce șofer este la volan, e bine sa păstrezi distanta, ca nu sti niciodată.
Pe mine mă irită rău de tot faptul că 90% din șoferi nu semnalizează la trecerea de pe o bandă pe alta, și de multe ori nici la intrarea pe străduțe laterale. Nu contează, drum de țară, national, autostradă, cu 50 la oră sau cu 150, BOUL schimbă banda fără să semnalizeze.
Ah, și încă ceva: 8 din 10 șoferi de mașini mari (camion, TIR etc.) vorbesc la telefon cu telefonul la ureche.
Acum mulți ani, la doar o lună după ce ne cumpărasem prima mașină nouă, un frumos logan roșu, am decis să plec cu minunata mașină – ochii, sufletul și viața soțului – într-o tabără la țară, într-un sat uitat de lume din bărăgan.
Toată clarviziunea, intuiția și susținerea de care sunt capabili soții au fost concentrate în ucigătoare „ai grijă să nu lovești mașina!”
Ceea ce am și făcut permanent, chiar și atunci când am ajuns în satul cu pricina și se întorceau vacile de la păscut. M-am oprit imediat pe dreapta, mai să cad în șanț. Inutil! Cum venea cu mersu-i legănat și cu privirea blajină, și-a unduit sexy crupa și mi-a smuls oglinda…
L-am sunat pe soț și i-am spus că o vacă mi-a agățat oglinda, iar el, delicat, a urlat: „Ți-am zis eu, toate sunteți niște vaci!”
Comentariu beton!36
Sper că l-ai ținut doar pe fân după aceea…:)
Comentariu beton!23
Nu vreau să supăr, deși știu că reușesc să supăr cu ce scriu acum.
Timpul mai mult ca perfect ne obligă, la plural, să punem particula „ră” în verb: ne cumpăraseRĂm.
La singular: eu cumpărasem, tu cumpăraseși, el cumpărase.
La plural: noi cumpăraserăm, voi cumpăraserăți, ei cumpăraseră.
Greșeala este frecventă. Sper că am fost de folos. O zi frumoasă în continuare.
Comentariu beton!23
Legat de ”periculozitatea șoferilor”, eu sunt foarte de acord că vârsta șoferilor reprezintă un factor de risc demn de luat în calcul în producerea accidentelor rutiere. Doar că cele mai multe și mai grave accidente eu cred că sunt produse de șoferii de până în 30 de ani. Dacă bătrânii și-au pierdut reflexele, tinerii încă nu le-au dobândit. În schimb, tinerii merg și cu viteză mult mai mare, fie că au mulți cai sub capotă, sau nu. În concluzie, din punctul meu de vedere, cei mai periculoși oameni la volan sunt tinerii inconștienți. Bătrânii inconștienți sunt și ei periculoși, dar mai puțin. Ar fi bine să ne uităm și pe niște statistici, totuși.
Comentariu beton!15
Păi, statistic vorbind, sunt mult mai puțini bătrâni la volan.
Sunt mai puțini și fac și accidente mai ușoare, că merg cu viteză foarte mică. Plus că au și mai puțini pasageri implicați în accidente grave. Așa că nu văd cum de sunt ei cei mai periculoși.
Dupa 40-50mii km/an pot spune un singur lucru. Problemele din trafic se datoreaza lipsei totale a politiei de pe strazi si a amenzilor foarte mici.
Cand vei sti ca sigur una din masinile din jurul tau poate fi a politiei sau, daca depasirea vitezei te va usura de cel putin 3000 lei la buzunar, atunci sigur devii mielusel in trafic.
P.s. In toate tarile cu apa calda bunul simt in trafic s-a impus cu bata timp de ani de zile, pana cand le-a intrat in ADN. Asa ar trebui si la noi.
Comentariu beton!29
@Alex, depășirea limitei de viteza cu 20 km/h, te poate costa undeva la $400-450 (depinde de bunăvoința polițaiului) și trei sau patru “demerit points” (avem 12 in total). Punctele le mai vezi înapoi după 3 ani!!! Niciodată nu ști cine e lângă tine, sau in spatele tău, poliția având o grămada de mașini neinscripționate.
CORECT!!!!!!
complet de acord!
cel putin in Germania și prea iubitele blitzuri fixe ajuta.
Batranii au posibilitatea sa predea carnetul după 80? de ani(nu mai stiu sigur)
Ei sunt de asemenea in top 5 la accidente. Cineva spunea ca ei merg incet…un exemplu trist va dau… un barbat de 78 de ani a incurcat pedalele asta vara când a vrut sa plece de pe loc și a intrat intr-o terasa plina de clienti….7 morti și 3 raniti grav….
Frate singurul bou pe care il stiu sunt eu, in fiecare zi ma injur singur ca sunt atat de idiot incat sa dau semnal, sa merg pe banda mea si sa respect regulile.
Este incredibil ce se intampla in Bucuresti. Nu da nimeni semnal, nu respecta nimeni dungile alea nenorocite de pe jos, nu respecta nimeni benzile pentru schimbat directia „eu merg in fata dar m-am bagat pe banda de stanga ca trebuie sa ajung urgent la operatia de marire de penis”.
De pietoni nu mai zic, cu cat sunt mai batrani cu atat tracerseaza mai aiurea.
Aici nu e decat un singur vinovat, minunata noastra politie. In afara sa stea pititi dupa colt la cate un semafor intermitent nu fac absolut nimic.
Multi giboni conationali descopers brusc limits de viteza si semnalizarea cand trec in ungaria.
Comentariu beton!18
Stai linistit, ca n-are Romania monopol pe boi!
Aici, cele mai periculoase sunt turcoaicele. Infofolite din cap pana in picioare, cu telefonul fixat intre ureche si basmaua aia a lor, conducand un tanc cu motor de 6 si mergand cu 10 km/h in cautarea unui loc de parcare. Care loc de parcare poate fi si peste un km, doi.
Semnalizarea e, si pe aici, doar o sugestie pentru fraieri. Adica…de ce sa mai semnalizezi daca tot te-ai incadrat pe banda de stanga/dreapta? Cel mai misto e cand ala din fata ta nu are unde sa se duca inainte, dar nu semnalizeaza nimic. Si stai, ca prostu’ in spatele lui si te gandesti: oare nebunul asta vrea sa se infiga in zidul din fata?
Acum vreo cinci ani, cand faceam cursul de germana, aveam o colega, indiana. Cam de varsta mea, asa (adica, 50+). Apare intr-o dimineata, indignata toata, ca si-a luat amenda pe autostrada. Am intrebat si noi cu cat mergea, ca avea o masinuta din asta mica. Raspuns: cu 50! Si, asta, pe un tronson din ala fara limita de viteza.
Acum vreo doua saptamani, mergeam spre Olanda. Am vreo 50 km pana acolo si mergeam lejer, fara mare graba. Autostrada, ca mai toate din Germania, cu lucrari pe ici- pe colo. In dreptul lucrarilor, restrictie de viteza la 100 km/h. Eh…mergeam si eu cam cu 105, asa. Frate! A trecut unu’ pe langa mine, de am crezut ca am nimerit pe vreun aeroport! Deci, pur si simplu, omu’ zbura prea jos. Asa s-a dus, ca n-am reusit nici macar sa ma prind ce masina avea! Bine…era un tanc. Mare, ca asta am vazut. Si asta, in conditiile in care, din cauza lucrarilor, benzile de circulatie erau putin ingustate.
Ah! si mai e o specie; aia cu coletele: Amazon, DPD, Hermes si care-or mai fi. Opresc fix unde vrea muschiu’ lor, pun avariile si, sanatate la iepuri! Vrei sa treci? Si, ce daca? Astepti pana isi livreaza ei pachetele si, pe urma, poate reusesti sa mai mergi vreo 10 metri. Ca, peste aia 10 metri, opresc iar, ca mai au o livrare, la casa de alaturi.
Hai că ești malițioasă 😋 Vă place să vă vină multă și iute comanda la ușă 😋 Păi unde să oprească și nenii ăia, a ?
Fac si eu vreo mie de km pe saptamana cu duba,livrari in 3 judete.Am constatat ca romanul opreste unde-l scapa,ii scade laptele daca merge pe jos10-20 sau 30 de metri.E o placere sa duci marfa de la 20 metri fiindca unul/una a oprit fix in usa sa-si cumpere tigari sau o cafea.Cand ma ofer sa le ajut sa aduca sacii cu cartofi pentru care au oprit in usa,se uita la mine ca vitelul,o privire nevinovata „da` ce-am facut?”,de-ti vine sa scoti trusa de carioci sa le desenezi.
esti ironic? pai tu esti fix unu dintre cei descrisi. Adica daca unu are un sac de luat nu poate trage langa magazin, dar tu ca sa livrezi plicu esti deranjat ca tre sa mergi pe jos? Sau tu livrezi numa uraniu imbogatit?
Regula fermoarului există în codul rutier în țările europene. La noi e din categoria nice to have.
E vb de intrat pe o bandă ocupata, de pe o bretea in general, sau când din 2 benzi se fac una, și e aglomerație. Tot in Codul rutier vestic scrie că șoferii de camion nu au voie sa facă pe justițiarii și să blocheze benzi. Știați?
De acord cu pct 1,2 ale autorului, cu pct 3 mai puțin.e rar si è o pb mai mica. De obicei oamenii în vârstă și un Logan, și merg cu 10-20 km mai încet decât restul, adică legal. In afara localității merg sub limita și pot crea coloane in spatele lor.
In ultima vreme se remarcă clar o noua specie de boi: șoferii de Duster. Mai ales pe zone precum valea Oltului
. De asemenea, conduc detașat la Nr de boi la mia de permisele șoferii de Prahova, Arges, urmați ușor de Constanta, Dâmbovița, Teleorman. Și Ilfov.
@Cucurigu mai taie din ele cu ăia de la Prahova dă-o dreaq
data viitoare iti dau si filmarile de pe youtube, sau le pun direct pe failtrafic.
cum te apropii de rafinarie dinspre bucuresti, incep sa apara cazane infoliate, loganuri, forduri focus mk2, si alte vechituri minim 10 ani, vai de curu lor, lasand nori negri, care fac zece depasiri si apoi ies pe prima laterala 1 km mai incolo de pe dn. Si musai cu xenoane pe far cu oglinda. Asta e definitia a ce ziceam mai devreme. Niste terminati frustrati.
Sunt cam in top 3 la prostie pura.
In tari civilizate, se numeste gipsy tunning, si il vezi practicat pe la asiatici emigrati, gen vietnamezi.
vine la pachet cu manere cromate afterarket 😀
@Cucurigu, generalizezi și făcând asta riști să pici puțin în ridicol.
Dacă ai văzut pe unul, pe stradă posesor de cazan, care ți-a făcut ție vreo nefăcută gata, automat toți prahovenii au cazane și poți emite o axiomă cum că toți sunt niște terminați așa-i?
Permite-mi să îți spun că te alinți! Și dacă nu este așa, te cam dai balenă în găleată! Mor eu pe oamenii care sunt deținătorii adevărului absolut! Hai că nu îți spun mai multe… că mă enervez și poate îți dai tu seama singur ce inepții debitezi… că pari băiat dăștept!
PS… nu ești singurul care a ajuns prin țări din astea… „cilivizate”, dar tu pari singurul care flutură asta pe la nas, cam în fiecare comentariu!
Baghera, Nu am generalizat. Din mia de soferi in câteva județe, sunt mai mulți șoferi idioți și cocalari. Asta e. Suntem sub națiile din Europa la condus civilizat, chiar și sub bulgari.
Nu sunt mare șofer, deși conduc de 25 de ani, sunt un șofer mediu, dar conduc preventiv, și nu mă cred mai presus de lege sau de alți soferi. In schimb, am văzut mulți șoferi de cazane care se cred piloți deasupra legii. Și majoritatea din zonele sărace ale țării. Ceea ce lipsește cu desăvârșire multor șoferi de la noi e, respectul față de participanții la trafic. Iar de aici vin restul. Lipsa de educație se vede cu ochiul liber.
@Cucurigu, parcă e altceva.
Oricum, din tot ceea ce ai afirmat, sunt de acord cu tine doar la un singur lucru, la faptul că o mare parte din majoritatea șoferilor de la noi, pe șoselele patriei, se comportă de parcă sunt niște mici Schumacheri, Hamiltoni.
Faza tare cu acești mini-formula-1-drivers-wanna-be, este că atunci când părăsesc șoselele patriei, ochii parcă li se deschid mai mult și pe stradă chiar văd că sunt indicatoare, și ca să vezi minune… băi chiar le respectă cu sfințienie. Cine știe, poate sunt mai lucioase, mai luminoase, mai frumoase, mai străine și brusc piciorul pe accelerație devine mai moale!
Aici indicatoare, nu ca poșircile alea de la noi!
Cât despre altceva cu altă ocazie! Baftă multă și ai grijă de tine mai ales prin Patria Hoților!
@baghera,
Am condus mult singur in masina, distante lungi, si din plictiseala am inceput sa ma uit si sa observ cum se comporta diferiti soferi in diferite situatii. De asta si concluziile mele personale, cu tente de generalizare, rin prisma experientei personale.
Cel mai funny mi s-a parut o faza in ungaria, dupa ce treci de Oradea, sre budapesta, pe drumul lor national, baietii de la politia din ungaria, baga 2-3 radare fixe, sa ii linisteasca pe racerii romani ce dau de un drum bun si drept, dupa experientele dinainte de granita.
Cel mai tare m-am distrat odata, era unu cu un vw sharan, a prins toate cele 3 radare.
Dupa primele 2 radare la care am trecut pe langa sharan cu nr de romania, el depasindu-ma si apoi fiind oprit la filtru, la al 3-lea filtru a fost randul meu sa ma opreasca politia deoarece schimbasem banda inainte de curba, observand ca banda dreapta are obligatoriu dreapta, si eu mergand inainte. dar era linie continua si m-a oprit politia. Incercand sa ma sperie cu amenda de 50 000 forinti, sa le dau ceva. Eu nu ca platesc la ambasada. Aveam masina cu nr strain. Intre timp, vine sharanu in viteza din urma, pac il opreste garcea #2 din echipaj, la care garcea #1 imi zice; poti sa pleci.
:)))
Deci, baietii vecini cu noi pe granita, s-au invatat sa primeasca atentii de la soferii romani, si ii opresc cu precadere din acest motiv.
De Bulgari nu mai zic, ca acolo am avut noroc si nu m-a oprit ever, cat am avut nr strain. Dar pe colegii din firma cu nr romanesc, ia oprit sa ii informeze ca zburau prea jos :D.
Deci ne-a mers vestea de piloti si buni platitori de bacis.
BTW, amenzile din ungaria sunt foarte mari, chjiar si cele minime. Deci e loc de manevra pt unii.
Păi și nu e normal să fie competitiv, dacă așa a fost educat de mic?
– Ce notă a luat a’ lu Pârvan?
– Zece.
– Și tu de ce ai venit acasă cu opt? Ce, e mai bun decât tine? Boule!
Da, exact.
În liceu îl uram cu pasiune pe Mircea Crișan. Mircea Crișan era băiatul ăla care se califica mereu la fazele finale ale olimpiadelor de matematică, visa logaritimi și mânca integrale, dar asta n-o împiedica pe mama să mă întrebe: „Mircea Crișan de ce poate?”. N-am avut niciodată îndrăzneala să-i răspund maică-mii ce gândeam cu adevărat.
@Mișule, în locul tău eu nu aș spune nimic, poate citește d-na Vasilescu pe aici… și bătaia pe care ți-o poți lua pe urmă, ar putea fi televizată 🤣🤣🤣🤣
Pe centura Devei, care are sensurile despartite de o fâsie de spatiu verde, era un tătăiță din asta ce conducea literally pe contrasens. Il claxonau ăilalti soferi dar el era in lumea lui. 😑
@Corina, asta îmi aduce aminte de un banc: știre la radio, un nebun circulă pe contrasens pe autostradă, după câteva minute, sună telefonul la radio… care domne’ un nebun că sunt mii de nebuni! .
Eu as fi zis ca soferii (sau soferitele) romani sufera de sindromul celei de-a doua benzi. Parca s-ar fi nascut acolo. Nu conteaza ca merg sub viteza legala… Important e ca sunt pe banda a doua. Pai de ce sa te lase pe tine sa depasesti ceva de pe banda intai?! Lasa-l domne’ linistit, nu-l deranja, e banda lui, nu a ta!
Comentariu postat aiurea. Scuze!
@Constantin ai un like de la mine 😎
eu am avut doua surprize, una in Grecia unde adoptarea unui nou cod rutier a insemnat ca toata lumea circula civilizat ( de altfel te si avertiza ca iti ia permisul pentru aproape orice) si una in Toscana unde toata lumea conducea civilizat ( incet adeca, nu cum te-ai astepta de la italieni) .
Amenzi sunt si la noi ( 90 in localitate costa vreo 900 ron, 🙂 ) dar nu sunt impuse cum trebuie.
Si eu cred ca cei mai slabi soferi sunt barbatii in varsta. Si cei mai nepoliticosi
Nu, nu, cel mai periculos individ la volan e femeia… În 99% din cazuri!
Aia care merg mai incet ca mine sunt niste melci care incurca locul, iar aia care merg mai repede niste grabiti inconstienti.
Iar despre aia care merg in acelasi ritm, bineinteles ca ma deranjeaza, fie nu au faruri, fie au prea multe, fie le bat prea sus, fie au prea multi cai, fie prea putini, fie n-are soferul sapca.
Ce mai incoace si-n colo, de maine imi cumpar strada :p
Concluzie: conteaza sa ajungi acasa intreg si fara nervi. Tabla se indreapta, injuraturile trec, orgoliu are toata lumea.
Dacă e cu fotbal și sexuț ….. se știeee …. BaGheRa e pă felieee 🤪👍 … ah, uitasem … și cu șoferieeee 😋🤪🤣👻
@Habare, ești rău… am fost și eu nevorbit! Mai știu și flori, fete, filme, melodii sau cântăreți… ști tu d’astea uzuale, cai verzi pe pereți etc.
PS. Cât despre sexuț, hai să fim serioși că tuturor ne place acest subiect, în privat, doar că majoritatea celor ce comentează pe aici sunt mai rezervați când trebuie să o afișeze.
În fine, este o părere, poate mă înșel, dar eu cred că pentru mulți dintre noi subiectul acestui PS este încă un subiect tabu!
e simplu topul soferilor cosmar
1 – soferii de ambulanta (un dezastru iminent la orice pas)
2 – soferii batrani (atentia este inexistenta, trebuie sa gandesti pentru ei)
3 – soferitele (un real pericol pentru ca nu reusesc sa aprecieze dimensiunile masinii pe care o conduc )
in rest e foarte bine, ne descurcam fata de alte tari ….
Sincer dupa o anumita varsta ar trebui examinati dupa fiecare jumatate de an…
complet de acord!
cel putin in Germania și prea iubitele blitzuri fixe ajuta.
Batranii au posibilitatea sa predea carnetul după 80? de ani(nu mai stiu sigur)
Ei sunt de asemenea in top 5 la accidente. Cineva spunea ca ei merg incet…un exemplu trist va dau… un barbat de 78 de ani a incurcat pedalele asta vara când a vrut sa plece de pe loc și a intrat intr-o terasa plina de clienti….7 morti și 3 raniti grav….