Acum vreo câţiva ani vindeam la greu produse BenQ. Nu cred că vă imaginaţi ce-a fost la noi în birou când am fost anunţaţi că taiwanezii vor face rebranding, iar noua denumire va fi una de mare angajament: Qisda (care se citea exact ca moldovenescul „chizda”). Câteva săptămâni ne-am tăvălit de râs imaginându-ne cum le vom recomanda clienţilor produsele proaspăt redenumite şi mai ales cam cum ar putea să arate logo-ul, ca să fie cât mai sugestiv.

Evident, i-am înştiinţat pe producători că noul nume este cel puţin nepotrivit pentru piaţa românească. Habar nu am dacă acesta a fost motivul, cert este că pentru România au trimis în continuare produse purtând brand-ul BenQ. Cel puţin cât am mai lucrat noi cu ei.

Şi acum să ne uităm un pic la produsul pe care cei de la Starbucks îl lansează în ediţie limitată cu ocazia Halloween-ului, al cărui nume este o combinaţie între Dracula şi frappucino. Şi le-a ieşit, ţineţi-vă bine: Frappula!

Mie nu-mi vine să cred că în ditamai Starbucks-ul nu s-a găsit nimeni să dea o avertizare despre cum sună numele noului produs în limba română. Prin urmare, ori nu le pasă, ori au făcut-o intenţionat ca să atragă atenţia prin denumirea controversată. Aşa că eu vin acum cu o propunere de naming mult mai tare şi mai adaptată pieţei de la noi. Atenţie, departamentul de marketing de la Starbucks, sunteţi pe recepţie?

Cum ar fi să scoateţi, pe aceeaşi perioadă, o ediţie limitată pentru Macchiato? Şi-i daţi produsului o denumire sugestivă, care să meargă la fix cu Frappula: Macchizda. Pun pariu că v-ar exploda vânzările instant.

Cu plăcere!

mihai_vasilescu_ciocolata_isis
Alt produs cu nume „inspirat”