Aş vrea să-l cunosc şi eu pe băiatul, creativul, care a gândit spotul ăsta al celor de la ING. Ca să-l felicit pentru modul impecabil în care-şi păstrează dantura.
De ce spun asta? Este absolut limpede că pe om nu l-a durut în viaţa lui o măsea. Dacă s-ar fi întâmplat asta, ar fi ştiut că în momentele alea poţi să ucizi un tigru cu mâinile goale, poţi să iţi rupi un coi şi să-l arunci pe geam, poţi să îţi pui palmele pe o plită încinsă, poţi să te urci pe pereţi şi, în general, poţi să faci orice, mai puţin glumiţe d-alea destinse şi caterincă. Iar la cât de grav se prezintă tipul din reclamă, cred că singurele cuvinte pe care le mai putea scoate pe gură erau: să mă o omoare cineva! Acum!
Dacă este măcar un singur om aici pe care l-au durut măselele, ştie cu siguranţă despre ce vorbesc. Ştie cum te uiţi în jur cu privirea împăienjenită, ştie senzaţia pe care o ai când încerci să vorbeşti, ştie cum te „arde” când mişti capul mai brusc din greşeală.
Îmi amintesc, ca şi cum s-ar fi întâmplat ieri, cum am dormit în copilărie pe un covoraş din baie (da, da, din ăla pe care calci când ieşi de la duş), pentru că era singura poziţie care mi se părea că-mi mai alină cât de cât durerea de măsea cumplită care mă luase din senin. Aş fi omorât pe oricine ar fi încercat să mă mişte măcar un milimetru de acolo.
Şi tu, creativule care eşti tu creativ, vii cu un spot în care ăla mai are un pic şi se masturbează de fericire că umblă cu fălcile legate? Da, ştiu, câteodată au clienţii idei tâmpite şi nu poţi să te opui, doar cel care dă banul dictează. Dar în cazul acesta am serioase îndoieli că vreun director de marketing de la ING s-a apucat să-ţi transmită că ori îi faci un spot tâmpit în care-l dor pe unul măselele, ori renunţă la colaborarea cu voi şi lucrează cu altcineva. No way! Iar dacă s-a întâmplat aşa şi nu l-ai băgat în mă-sa, se cheam că esti un căcăcios.
Astă vară am asistat la prezentarea unui tip care se numeşte Răzvan Căpănescu, unul dintre cei mai creativi oameni cunoscuţi de mine vreodată. Nu mai reţin eu prea multe din ce a spus atunci, dar un lucru mi-a rămas sigur în cap. Era un îndemn, adresat exact creatorilor de conţinut, care zicea aşa: „ieşiţi fraţilor din casă! Plecaţi de la birou, luaţi pulsul străzii! Altfel arate şi o să sune fals tot ce faceţi!
Acum uitaţi-vă şi voi la spotul despre care vorbesc si ziceţi că nu avea dreptate. Îl aveţi mai jos.
P.S. A mai remarcat cineva, în afară de mine, ce glezne absolut beton are fata de la birou?
Cât despre al doilea spot, este mind-fucker. Ori sunt eu prost, ori chiar nu înţeleg dedesubturile lui, ori sunt file de poveste din viaţa Oanei Roman.
Cum ziceai ca le zice??!! Creatori?!! Fugi nene, spoturi de astea creez cam 10 bucati intre prima gura de cafea si primul part. Si te rog sa ma crezi nu e prea mult timp….
@Radu, creativi, mă. 😉
Astia sunt de-a dreptu creatori….creativii sunt astia de la grupa mica…..ailalti miezuuu din dodolotu la furnica….astia l.au creat pe Creator…intelegi tu unde bat
@Radu, aaa, da, da, ai mare dreptate. 😉
Dupa primul part, te scarpini la oua si pleci spre locul tau de munca, unde nimeni nu iti apreciaza creativitatea. Traiesti de la o zi la alta cu senzatia neimplinirii, dar refulezi in netul romanesc pentru ca, nu-i asa, acolo poti fi orice visezi.
PS. Nu am nici o legatura cu campaniile sau zona de creativitate. Insa unii au senzatia ca pot face orice, dar autosuficienta este atat de mare incat nu fac nimic. Pentru ca….
Daca tot esti atat de…bazat (incerc sa fiu creativ, stiu ca nu-mi iese), de ce nu te duci la cele mai mari agentii si sa le arati ce poti scoate tu intre doua basini? Crede-ma, te-ar angaja aia pe loc, in ciuda mirosului.
@Razvan, ce înseamnă „part”?
Intreaba-l pe Radu
Eu, din aceasta reclama idioata intelesesem ca pe cretin nu-l dureau meselele ci se lovise de iubirea vietii lui pe strada.
@Tara Luipapuravoda, serios? M-ai făcut. Niciun moment nu mi-a dat prin cap aşa ceva. Eşti bun.
Eu am observat alt aspect: daca reclama foloseste iluzii optice, inseamna ca vinde iluzii? Sau ca trebuie sa casc bine ochii la credit?
@Roxana, că se înţelege din reclamă sau nu, tot trebuie să caşti ochii când e vorba de bănci.
Tre’ sa casti ochii peste tot, da’ tocmai banca sa-ti arate asta?
@Roxana, pai, na, să nu zici că nu ţi-au spus.
Toate spoturile ING sunt de cacat …
@hagiufa, aş fi vrut să te contrazic, dar nu-mi vine nimic în minte.
Inca nu ati sesizat ca toate spoturile si melodiile de cacat au priza la public?
Spotul asta de la ING
Spotul ala de la Oreo , cu balaurul ( cel de animatie )
Spoturile de la Skittles
Si mai pot continua.
Spoturi faine fac cei de la Heineken ,Budweisser, Stella Artois , chiar si cele de la Newmark mi se par funny.
Am inclus spoturile la bere ca ….. parca merge cat e weekend :))
@Florin, aşa de dimineaţă? :))))
Da, da am vazut picioarele fetei. Inspirat a fost si cine a incaltat-o! Serios! Mi se par super sexosi pantofii fetei! In rest … Pacat ca nu mergi des cu masina. Asculta-le o data si spoturile radio! 😀
WTF did I just watch?! Nu, deci nu. N-au nicio noima reclamele astea.
Cat despre durerile de masea… rememorez un episod de dupa extractia prin interventie chirurgicala a unei masele de minte pe jumatate iesita, ca restul nu avea loc. Durerile care au urmat dupa ce a trecut efectul anesteziei.. au fost cele mai atroce dureri simtite vreodata. Aveam vreo 26 de ani, dar plangeam cu sughituri si vocalize de durere. 7-8 Ketonal/zi (stomac distrus dupa, dar asta e alta poveste), dar care aveau efectul unui algocalmin. Deci spre 0. Jumatate de cap arata ca un bostan parguit. Cred ca m-am asezat in toate pozitiile posibile si imposibile pana sa ma impachetez, literalmente, in plapuma.
A fost cel mai aproape moment de a tortura fara remuscari pe oricine ar fi indraznit sa deschida gura, doar.
@E., exact. Despre asta ziceam. 🙂
Cum îi ziceam şi lui Alex Mihăileanu pe Facebook, eu cred că problema este la client. Mereu au avut campanii proaste. Cred că ai uitat desenele alea hidoase din campania trecută https://youtu.be/SMsjRnEzodI
@Revo, nu le-am uitat, dar parcă nu-mi vine să cred.
Luni ma bandajez la cap si merg sa-mi iau un credit pe loc …sa vad daca tine vrajeala. Daca nu tine scot kalashnikov-ul si hat,hat,hat :))))
@dede cati, :))))))))) iegzact. :)))))))
De obicei, lumea observă o reclama foarte bună sau foarte proastă. Cele bune, s-ar părea că implică nişte creativi mai scumpi. Aşa că o bancă precum ING, deh client cu bani puţini, face economii şi merge pe cele cu desene şi umor de Cartoon Network. Adică ORIBILE.
Iar lumea le observă şi vorbeşe despre. Cum despre ce? Despre ING. Ai prins-o?
@krantz, da, da. „Şi-au atins scopul”. 😀
Eu din aceasta reclama am inteles doua chestii: 1) Domnisoara cu glezne fine de le birou le stimuleaza potenta, atat femeilor cat si mai ales barbatilor care se prezinta in fata dumneaei, si 2) Baietii simpatici in sacou si pantaloni negri sunt condusi in viata de bale(ri)ne imbracate in rochii albe mulate si cu coc blond. Sa mor io, daca am inteles altceva!! :-/ :-)))
Ssunt pasionat de reclame, am vazut destule, am lucrat si lucrez in productie publicitara, si pot spune ca, in proportie de 80% -90% clientul decide. Cunoscand cate ceva despre specimenele care lucreaza in departamentele de marketing ale diverselor companii si firme, va asigur ca poti fi un zeu creator, cu idei si experienta nelimitate, reclama va fi oribila pentru ca….clientul. Nu stiu daca ati observat, dar, cu cat compania este mai mare si mai cunoscuta, cu atat reclamele sunt mai idioate. Exista exceptii, bineinteles, destule chiar, dar cam asta e trend-ul. Explicatia o gasiti in departamentele de marketing pline de mononeuronale/i sau in biroul patronului care, daca a facut sa mearga o firma, are impresia ca e atotstiutor in toate domeniile.
@Ionut, vorbim totuși de ing, nu există „biroul patronului”. 😉
@Mihai, exista departamentul de marketing. Am colaborat vreo 3 ani cu marketingul unui mare lant de hypermarket-uri. Babaiatule..eu nu am pregatire in domeniu, doar ceva experienta obtinuta pe parcurs, dar ce mi-a fost dat sa aud in acei ani…crunt! O singura concluzie am tras in urma acelor ani: cei si cele care lucrau in acel departament isi folosisera orice ca sa ajunga acolo, mai putin creierul. Sefa cea mare era prototipul dupa care s-au inspirat toate bancurile cu blonde. Proasta, dar arata ca in…reclame, daca ma intelegi!? Nu e de mirare ca spoturile lor si reclamele de orice fel sunt oribile, cretine, pentru idioti.
@Ionut, nu mă lăsa să mă perpelesc, zi-mi despre cine era vorba. Sau lasa şi tu un indiciu. 😉
@Mihai, nu pot sa dau indicii. Poate te citeste cineva care nu trebuie si stric anumite…hmm…relatii. Poate candva, la o bere. Cunosc niste chestii legate de marketingul si publicitatea acestor „mamuti” care te lasa masca. Modul cum vad ei clientii, asezarea produselor, cresterea vanzarilor etc.??
@Ionut, şi de unde ar fi ştiut cine eşti tu? „Ionut” e un nume des întâlnit.
@Mihai, sa zicem ca functia pe care am ocupat-o in cadrul acelui „mamut”, anumite realizari si modul in care am plecat, impreuna cu numele „Ionut” ar aprinde beculetul multora. Am zis ca am colaborat, pentru ca, desi eram angajat acolo, departamentul meu colabora cu marketingul. Oricum, cred ca ma tem degeaba, doar oamenii inteligenti te citesc si acolo nu era cazul.??
@Ionut, păi vezi. 🙂
Nebunie,astia nu stiu care e core business-ul lor,adica sa dea credite si sa le povesteasca fraierilor ce buni/ieftini/destepti sunt ei.Ei vor sa para cretini,si asa cred ei ca se pot apropia de oameni.Lucrez cu banca asta de multi ani,dar nu interactionez ever cu ei,decat maxim la un telefon.Asta e banca ce imi place,fara tantiuci coafate care iti fac teoria choibritului,fara sute de pensionari care stau la coada,nici ei nu mai stiu de ce.Dar reclama asta dobitoaca nu se adreseaza clientilor lor, si dobitocii nu pot sa intelega ca prostalaii nu iau credit decat daca e inghesuiala in banca.
Dar pe aia de la vofone ai vazut-o?E bine,e bine…e pe draque bine!La inceput am crezut ca e la citosttice!Nistre cretini!
@cetateanu’ turmentat, care de la vodafone?
https://m.youtube.com/watch?v=rF82V7FygmI
@cetateanu’ turmentat, aoleu, da, da. :)))
@Mihai
Sunt o gramada de reclame cretine , mi-ar lua mult sa le insirui… Unele dintre ele sunt si cele de la Mega Image ? chiar daca le esti client.. Mie mi se par aiurea rau.. Cica: „eu sunt mega” mega ce? ?? Si fețele alea facute parca cu o drujba… Lipsa rau de tot de imaginatie…
#Bogdan, auzi, totul până la Mega. :)))
??? pana la mega ce? ?? mega disperare? ??
@Bogdan, Image. :))))
tot cu fetishurile acelea cu glezne subtiri si pantofi potriviti ? 😀
@andrei, păi crezi că există vindecare?)
Cea mai cretina si mai cretina e reclama la suportul de hartie igienica care se dizolva in apa. Cele doua capete de retardati care se apleaca si se holbeaza cu un ranjet tamp in vasul de la wc sa vada minunea.
@Tara Luipaparavoda, functioneaza. Am un prieten care cumpara. 🙂
Posibil. Eu, cand ma sterg la cur nu ma uit la cotor !
@Tara Luipapuravoda, se pare că alţii se uită. 😉
Vomit !!!
@Catalin, să ai o pungă la îndemână.
La Skittles cel mai tare spot e cu ala care mulge girafa….
@Petru, ăla măcar nu e făcut la noi.
Pe primul il stiam… Dar pe al doilea l-am ratat. E total! Si da i-am remarcat glezenele ING-istei caci imi plac pantofii ei 🙂
@LillysBoutique, pantofii m-au lăsat rece, dar gleznele…
Ok. Iau eu pantofii si ia tu gleznele 🙂
@LillysBoutique, mi se pare un târg corect. 🙂