Prieteni, am și eu o curiozitate de cetățean care, de foarte multe ori, nu înțelege cum funcționează lucrurile din jur.
Dincolo de orice glumă despre posesorii de BMW-uri, trista realitate este că, în București, cam trei din cinci șoferi nu semnalizează. Gen, niciodată. Nu am vreo statistică oficială, cam asta am constatat eu așa ochiometric: 3 din 5 n-au nicio treabă cu semnalizarea.
Indiferent ce au de făcut în trafic, nu semnalizează. Probabil se bazează pe puterea de anticipație a celor din jurul lor. Ce șofer ești tu dacă nu poți să ghicești ce vrea să facă ăla care nu semnalizează?
Și-aș vrea să întreb: care e faza? De ce nu semnalizează?
Întreb pentru că nu e ca și cum acțiunea de a semnaliza presupune vreun efort. Ai maneta acolo, la câțiva centimetri distanță, nici măcar nu trebuie să iei mâna de pe volan sau să faci cine știe ce mișcări savante. Pur și simplu trebuie să atingi maneta aia ca să semnalizezi pentru dreapta sau pentru stânga.
De-aia nu înțeleg de ce nu se semnalizează în orașul ăsta. Nu mă duce capul să înțeleg de ce oamenii refuză să facă acest efort minimal. Nici măcar nu mai vorbesc despre potențialele nenorociri care se pot întâmpla din cauză de lipsă semnal. N-am nicio îndoială că unele dintre ele s-ar putea evita, dar…
Dacă e pe aici vreun cetățean din ăsta, care nu semnalizează în trafic, poate ne explică și nouă care e miza din spate.
Nu știu, poate câștigă o grămadă de timp nesemnalizând. 15 secunde azi, 15 secunde mâine, nici nu știi când te trezești c-ai salvat niște săptămâni, luni sau ani, doar pentru că n-ai dat semnal în trafic.
Sau poate își protejează încheieturile și articulațiile de mișcări bruște.
Serios, caut tot felul de explicații, dar nu găsesc niciuna.
De-aia mi-ar plăcea să apară cineva care nu semnalizează în trafic și să ne zică: „Bă, uite de ce”, după care să ne explice, cu subiect și predicat, care e faza pentru care nu semnalizează.
sursa foto: freepik.com
Si pe la noi este exact la fel. Semnalizarea este optionala si nu numai la BMW. Si nu cred ca existavreo explicatie care sa nu implice nesimtirea.
Comentariu beton!13
Bine ca sa puna stop pe avarii pot sa apese, vorbesc de masini in general nu neaparat de bmw
Unde, pe la noi?
„Nu trebuie să știe toți fraierii ce vreau să fac io”
și variațiuni pe temă.
Comentariu beton!45
Varianta asta am auzit o si eu la unul care nu semnalizeaza, raspunsul a fost cam asa: ” nu trebuie sa stie fraierii unde merg smecherii”
Comentariu beton!35
La asta jur că nu mă gândisem.
Cred ca Turandot are dreptate. Mai ales la pct.2. Nesimtire ( ma doare-n fund de restul, sa fie atenti) si „sunt smecher, nu? E sub demnitatea mea de smecher sa semnalizez. Se intampla des si pe autostrada la revenirea pe banda I. Si eu mai patesc dar f.rar. A fost haios acum vreo 40 ani i-am dat masina, o Dacia 1100, unui prieten sa mearga la Timisoara. Stateam la Arad. S-a mirat ca l-au tot claxonat prin Timisoara. L-au si injurat des in trafic. N-am crezut important sa-i spun ca Dacia 1100 are semnalizarea in dreapta. Maneta din stg era pentru lumini.
Comentariu beton!48
Eu conduc aproape zilnic in Bucuresti, nu pe distante foarte lungi, din fericire, si am observat aceeasi practica. Explicatiile mele sunt doua si pot fi extrapolate si la alte fenomene din societatea noastra mirobolanta:
1) sunt multi oameni carora, efectiv, nu le pasa de altii. La propriu. Ce daca il incurc pe ala de langa mine, ma doare la bașcheți atata timp cat eu sunt ok. Ce daca pot sa provoc un accident, fac eu cumva sa nu ies vinovat. Ce dacă, ce dacă…
2) sunt si mai multi concetateni care cred ca regulile sunt pentru prosti si daca nu le respecti, esti foarte smecher. Nu mai detaliez, stiti si voi despre ce si cine vorbesc.
Comentariu beton!64
Din economie. Au și becurile alea viața lor. Și sunt și greu de schimbat….
Comentariu beton!36
Si in felul acesta salvam si planeta 😉
E scump si curentu’
Ochii in telefon. Mana pe tel, mana pe volan. Cam atat.
Comentariu beton!12
Dacă ar fi după mine aș suspenda permise pentru folosirea telefonului la volan
Comentariu beton!22
În țară și nu numai unde e trafic aglomerat nu îmi permit acest gest, nici mie nu îmi place, uneori aici când sunt cam singur pe 3 sau 4 benzi pe sens mai schimb banda fără să semnalizez, în țară nu îmi permit să nu folosesc semnalizarea, când soția cumpărat BMW-ul a verificat să fie dotat cu semnalizare funcțională.
Io semnalizez și când ies din curtea de la țară. Asa m-am obișnuit. Nu mai zic că pun și centura când dau cu spatele
Comentariu beton!28
Ăştia care nu semnalizează sunt ghidaţi de alte….lumini.
Mă trezesc semnalizând şi cand curbează strada.
În sens giratoriu, semnalizez şi când intru (nu e obligatoriu), dar şi când ies (asta e obligatorie). E bine să te vadă lumea, pentru că apoi vor spune că nu te-au văzut. Logic, nu?!
Comentariu beton!25
Asta cu semnalizarea la intrare în giratoriu e foarte derutantă pentru cei din spatele tău. Văd că mulți semnalizează stânga la intrare, dar ei merg, de fapt, înainte. De ce să-i induci în eroare pe cei din spate, să creadă că faci stânga, când tu mergi înainte?!
Comentariu beton!13
Completare la comentariul meu anterior: unii probabil găsesc justificare pentru semnalizarea la stânga, deși intenționează să meargă înainte, prin faptul că intrarea în giratoriu presupune trecerea peste marcajul circular, ca și cum ar fi o schimbare de bandă. GREȘIT! Nu e nicio schimbare de bandă. E similar cu intrarea într-o intersecție unde ai semnul de „obligatoriu la dreapta”. Dacă nu ai nicio altă posibilitate decât să virezi la dreapta, de ce să semnalizezi? Mai ales să semnalizezi invers, la stânga?
Cei mai tari mi se par aia care semnalizeaza dup-aia.
Comentariu beton!16
Sunt unii la care li se intalneste mana cu maneta de semnalizare cand intorc volanul, si de-aia semnalizeaza cam (mult) dupa inceperea manevrei.
Sunt convins ca face parte din analfabetismul functional, ei nu inteleg rolul acestui gest.
Pe langa intrebarea ta, Mihai, eu as mai vrea sa stiu care e faza cu vorbitul pe speaker la telefon, cu telefonul in mana. O vad zilnic de mult timp deja la soferi aflati la volanul unor masini scumpe care in mod sigur au bluetooth sau apple carplay/ android auto. Chiar nu pot intelege de ce ai vrea sa conduci cu telefonul in mana, tinandu-l aproape de gura, in loc sa auzi convorbirea comod in boxele masinii. E un trend pe care nu il inteleg chiar de loc. Bine, eu nu inteleg vorbitul pe speaker la telefon niciunde (supermarket, pe strada etc.), dar asta e altceva.
Comentariu beton!48
Da, nici eu nu înțeleg. Cred c-am și scris la un moment dat despre asta.
În mașină e aiurea dacă ai Bluetooth. La mine, de exemplu, soția s-a plâns ca nu ma aude bine pe instalația mașinii. Așa că vorbesc pe speaker, dar telefonul e în suportul magnetic, nu în mana. Iar pe strada cred ca e de la faptul ca majoritatea telefoanelor se aud foarte slab pe difuzorul pt ureche. Eu evit pe cât posibil sa vorbesc la telefonul personal (Huawei Nova 5T) și vorbesc majoritar pe iPhone. Dar când mai vorbesc pe cel personal, îl pun pe speaker ca să aud. Asta când nu am căști la îndemână, destul de rar, în principiu. Alți oameni sunt probabil mult mai comozi 😁
Vor să arate la lume telefonul, sau poate vor ca lumea sa vadă cât de ocupați sunt ei, sau poate interlocutorul nu îl aude numai dacă stă cu telefonul în gura :))
Pentru ca nu ii duce capul suficient incat sa se conecteze cu telefonul la masina 🙂
Comentariu beton!14
Ah, nu stiam si nici nu reusesc sa gasesc articolul. Mihai, poate pui un link aici cand ai timp, ca sunt chiar curioasa care e parerea celorlati despre asta.
@Rox ”Bine, eu nu inteleg vorbitul pe speaker la telefon niciunde (supermarket, pe strada etc.), dar asta e altceva.”
Jur ca la straini nu am vazut asa ceva. Poate ca dacii fac asta ca sa se fereasca de 5G.
@zedicus, ia învățat CG sa nu pună telefonul la ureche, și cand l-au ridicat din trafic avea căști ca nu cumva sa ii fure materia cenușie 5G-ul
zedicus: in america latina e sport national
* nu-l inteleg deloc! Scuze la domnu’ blogger! 🙂
Eu nu ma pot conecta cu telefonul (iphone) la bluetooth-ul masinii, sotul si cumnata au putut, si am observat ca si atunci cand sotul vorbeste la telefon conectat fiind cu masina se aude super infundat, eu una nu inteleg aproape nimic. Eu il pun in suport si pun pe difuzor daca e musai sa vorbesc, dar incerc sa nu prea folosesc decat waze-ul.
Cred ca sunt speriati de factura prea mare la curent 🙂
Nu semnalizeaza din cauza de GDPR…. nu trebuie sa stim noi unde se deplaseaza ei, la stanga sau la dreapta
Nu semnalizeaza pentru că nu deosebesc stânga de dreapta și nu vor să incurce manetele
Pai da… dacă face stânga semnalizează, dacă face dreapta pornește stergatoarele 😂
Nu semnalizează mulți pt ca ie greu 😆 Și ca ii doare la basca. Eu semnalizez aproape întotdeauna, uneori nu apuc dacă sunt nevoit sa fac o manevra foarte repede, dar asta extrem de rar. Plus ca la Beambeu maneta aia e cam ciudata, dacă nu apeși scurt cât pt 3 clipoceli, rămâne blocata mai mult vreme și greu de oprit, ca dai în partea cealaltă și rămâne acolo, am văzut cazuri și am pățit când a avut soția de la job un X5 vechi. Plus aia cu nu tre sa știe fraierii ce vrei sa faci 😏 Insa mai e o chestie care ma omoară, aia de au semnalizarea stânga activa în timp ce ies din giratoriu 🤦
Nu semnalizeaza ei pentru fraieri. Tot ei sunt cei care nu dau prioritate pentru ca sunt smecheri si parcheaza unde vrea muschiul lor. Sau fac scandal cand cineva le face atentie ca au gresit in trafic.
De ce nu semnalizează? Dracu știe, de cretini! Mă enervează maxim!
Una dintre mașinile deținute e BMW și mereu râdem când semnalizăm, dar mai ales când mulțumim în trafic. Ne gândim ce zice lumea: ia uite, bă, a semnalizat ăla cu BMW-ul, ba chiar a și mulțumit! Doamne, apără și păzește, au luat-o razna ăștia!
Comentariu beton!22
Sa sti ca si eu ma mai mir cand vad BeaMWeuri si Mercedesuri ca semnalizeaza sau lasa lumea sa traverseze la trecere
Eu semnalizez. Recunosc ca uneori mai uit, dar in 99% din cazuri semnalizez.
Dar m-ar interesa parerea voastra de manevra deja tipica de Bucuresti: mergi linistit pe B1, brusc se „avariaza” cel din fata ta, incetinesti, pui semnal stanga, astepti regulamentar sa treaca cele 1-2-3 masini de pe B2 si te trezesti ca toti din spatele tau o taie de pe B1 pe B2 fara semnal (imediat ce ramane B2 goala) si accelereaza ca sa te tina la mantinela.
Si asa se ajunge ca toate masinile de pe B1 sa fie acum in ordine inversa. Sincer cred ca in unii din oamenii astia creste pipota in ei gandindu-se ca au „facut” pe altul si au castigat 5 secunde
Comentariu beton!17
”Recunosc ca uneori mai uit”, nu inteleg, nu ar trebui sa intre in reflex conducatorilor auto gestul de a semnaliza?!? Ca si privitul in drepta si in stanga cand traversezi un drum, o strada nesemaforizata. Stiu că asta ii invata pe copii de la trei ani părintii responsabili!
Probabil ca șoferii care nu semnalizează sunt si acei pietoni care traverseaza strada fara sa se asigure….
Ba este foarte in reflex.
Dar cand vine Dna C a mea si striga „aici, AICI, la stanga”, raportez ca doar ma asigur ca nu sunt alti participanti la trafic si execut comanda, fara sa comentez si fara sa mai dau si semnale. Daca sunt alti participanti, recunosc spasit ca dau semnal.
Dar sunt sigur ca te-ai simtit victorioasa ca m-ai certat pe mine, care am declarat ca 99% semnalizez. Lasa-i dracu pe ala care nu semnalizeaza deloc, important e ca l-am facut nesimtit pe un prost care a recunoscut singur ca nu este la 100%.
Si apoi se mira altii, gen arhiblog, de ce comentez foarte rar spre deloc.
Si aici, citesc, dar nu ies in fata. Exemplificare: la un post legat de ceva device-uri de pe care poti vedea Netflix&Co. Am spus ca proprietarul blogului comenta despre Google Chromecast si ca aparuse Google TV de ceva timp, unde ai si android, nu doar chormecast. Eu zic ca am spus ceva normal, fara injurii, fara mistouri. Brusc, au aparut manutele rosii si comentariile care-mi spuneau ca sunt un bou si ca nu stiu nimic.
Asa ca permiteti-mi sa ma retrag inca o data in barlogul meu
Nu bateti, ies eu din cand in cand
Comentariu beton!17
+1 here! cînd conduc singur, duba sau tucsonul, semnalizez și în parcări; ei, cum se urcă nevastă-mea în mașină… mai uit uneori; ea se enervează, mă atenționează de fiecare dată, moment în care se ițește drăcușoru’ ăla rău: „ete, na, io cu >2milioane de km să iau lecții de la sub 5000? și ăia în oraș?!”; plus că atunci cînd e nervoasă se face (și mai) frumoasă…
Comentariu beton!11
Nu semnalizează pentru că sunt nesimțiți.
Pur și simplu.
Din același motiv pentru care nu se spală, vor sa facă economie 🙂
As fi putut lasa un comentariu despre asta pe FB, dar m-ati blocat si sa mor daca pricep de ce !!!!
Uite pentru c-așa am vrut io. Sunt convins c-o să supraviețuiești. 💪
In Satu Mare la fel … nu am si nu am primit explicatii cand am intrebat un posesor BMW. Numai zambet …
Boss, nici nu contează că nu semnalizează. Important e că le funcționează avariile! Ba semnalizează doar atunci când îți taie fața și dacă te infingi in ei or să-ți zică: „Da’ n-ai văzut că am dat semnal?”
Pt că eternul ” merge și așa ” ! Făcând repetat anumite lucruri , se ajunge la obișnuință ( când urc in mașină îmi pun centura și porneam farurile). Nu știu dacă e neapărat o regulă dar am observat că ,cu cât e mai bengoasă și uriasă mașina ,cu atât retardul și nesimțirea sunt mai ridicate !
Comentariu beton!14
Pentru că nu trebuie să afle Oculta unde merg eu, da?
Fac economie la lichidul de semnalizare 😇
Pentru că nesimțiți si durere in pluă de cei din jur! Și sunt tot mai mulți…
Simt nevoia să te corectez: sunt 4 din 5 și nu semnalizează nicăieri.
Fac de mai multe ori pe an drumul București-Făgăraș (DN1). Nimeni nu semnalizează la trecerea de pe o bandă pe alta – autostradă, național, județean, nu contează.
Explicația sunt două, dacă pot să mă exprim așa:
– șmechereală = nesimțire – „ce, bă, nu mă vezi că mă dau pe banda ta, de ce să mai semnalizez?”
– prostie = habar n-are că trebuie să semnalizeze
Trăind în România de ceva vreme, aș putea să jur că a doua e mai răspândită.
Și îmi aduc aminte de un articol din presa anilor ’80, în care se înfiera exact acest lucru, nesemnalizarea. Îl dădea exemplu negativ pe unul care zicea: „Trecerea de pe o bandă pe alta se face automat, nu trebuie să semnalizezi.” Copiii ăluia au toți mașini azi.
Acel 1/5 rămas , e din categoria daca: a semnalizat automat are și prioritate…
La școala de șoferi ar trebui inclus un curs de Mafalda…
Bemveul meu e greșit din fabrica și are semnalizări. Le folosim 😱. Astia care nu semnalizează… pai nu știu nici ei în ce direcție o iau în secunda următoare. Vrei sa ii ghicească masina gândurile si sa semnalizeze singura?… pfff, ce pretențioși v ați facut. Mie imi plac aia care schimba direcția și după aia semnalizează. Un fel de „uite, semnalizez, ce te agiți asa”
Merg prin București și semnalizez destul de des. Cu toate astea, sunt momente în care nu semnalizez intenționat, una din gândiri pentru mine e următoarea:
Cât timp nu îl încurc (am accelerat pe lângă el și m-am băgat la loc), nu îl sperii. Asta se aplică la schimbatul de benzi în special, pentru că schimbarea direcției de mers o semnalizez indiferent de ce se întâmplă.
Există și situații când semnalizez pentru a preveni diverse, cum ar fi ieșirea din giratoriu. Cu toate că în codul Rutier știu că nu e obligatorie, o folosesc pentru că se decongestionează traficul. Sau dacă am o viteză constantă pe drum, văd în față liber, am pe cineva care vrea să depășească și nu știe ce să facă. Dau semnal dreapta și îl las să mă depășească.
În general caut să nu încurc traficul și să ajut. Semnalizarea totuși nu e pusă degeaba acolo și ajută, pe lângă obligativitatea ei. Dar dacă cumva am considerat că semnalizarea mea ar putea provoca un mic incident (dintr-o sperietură se întâmplă multe), sunt șanse să n-o folosesc.
Ieșirea în dreapta din giratoriu e obligatoriu să o semnalizezi. Continuarea deplasării prin giratoriu, în stanga, nu e obligatoriu de semnalizat, dar e de bun simt.
P-aci se foloseste semnalizarea in cam 1 din 3 situatii, ochiometric. Adica destul de ok. Bine, asta si din cauza ca aici traiesc multi soferi in varsta, cu experienta, din tari cu mai multa apa calda decat Spania. Bastinasii canarioti sunt ceva mai relaxati. Bine, nu intr-atat ca romanii, dar vizibil mai indolenti cu detalii d-astea care frizeaza OCD-ul 😅.
Sunt situatii unde majoritatea semnalizeaza, in general cele cu grad redus de pericol, cum ar fi la iesirea din sensul giratoriu, aici sensurile giratorii marcand in general intersectia simpla, in cruce, a 2 drumuri cu maxim 2 benzi pe sens.
Semnalizeaza deasemenea mai frecvent la iesirea/intrarea de pe/pe autostrada.
In rest, nu prea, desi sunt situatii cu grad mare de pericol, ex schimbare brusca a benzii pe autostrada, in conditii de trafic intens pe ambele benzi, aka iti sare in fata la peste 100kmph. Sau mergi cu 70-80 pe drum cu limita de 90kmph si ala din fata opreste brusc fara sa traga dreapta pentru ca a intalnit un pieton prieten, a realizat ca si-a uitat portofelul, etc, etc. Stai ca prostul in spatele lui nestiind ce a patit de a oprit brusc sau ce are de gand, in vreme ce in spatele nostru creste coloana de masini blocate.
Explicatia mea este ca probabil ii invata la scoala de soferi ca toata atentia si responsabilitatea soferului trebuie concentrata pe directia inainte, pe traficul din fata. Ce se intampla in spate e 99.9% responsabilitatea aluia/alora din spate. Cred ca aceasta conduita e responsabila si de obiceiul de a semnaliza.
Exceptia cu 0.1% apare atunci cand se blocheaza traficul in fata in vreme ce se rula cu viteza normala pe segmentul respectiv de drum. Atunci, prima masina nevoita sa incetineasca foarte mult sau sa opreasca, in loc sa puna avariile pentru a semnaliza celor din spate oprirea brusca, semnalizeaza stanga (asa e obiceiul pe aici de a semnaliza oprirea de urgenta).
E cam singura situatie in care ii intereseaza sa semnalizeze ceva celor care vin din spate.
Cel mai tare mă deranjează mitocanii/cele care se înfig în tine la intimidare ca să îți intre în față doar pentru că așa îi apucă, ei bine nu îi las și le arăt că n-au semnalizat, sunt dusă rău cu capu’ dar nu mai rezist ca eu să stau practic în trafic și șmecherii să meargă cum vor ei, și asta cu telefonul ținut ca un sandwich și eventual și cu cafeaua în cealaltă mână, noroc că au mașini deștepte și asta până nu mai au. Sunt nesimțiți și plini de ei, ah și needucați. Se mai întâmplă să tasteze sau să urmărească filme/videouri/clipuri că dacă mașina tot are sisteme de tot felul poți să vezi un film până la destinație, ce contează că mergi pe banda doi sau trei cu 25 km/h sau baleiezi între benzi cum fuge volanul. Văd atâtea prostii din astea zilnic că dacă le-aș filma pe toate aș da material serios de amenzi celor de la rutieră.
Nu doar cei din Bucuresti nu semnalizează , sunt destui. Cei evidentiala pe bucureșteni când ies din capitală e și agresivitatea. Ce morții mații faci scandal că n-am semnalizat și ți-am luat fața , n-ai văzut că vin eu? Sincer, in extrem de rarele ocazii când trebuie sa ajung in București prefer sa las mașina și să circul cu trenul si mijloacele de mers in comun, îmi afectează mai puțin diribaul decât nervii care se acumulează în trafic. In afara de faptul că nu se semnalizează, prioritatea e opțională, avariile sunt folosite excesiv și multe altele.
Mai este o categorie: cei care sunt paralel sau chiar mai în spate puțin decât tine, vor să schimbe banda, pun semnal și exact în același moment trag de volan și vin hotărâți spre tine, ca să îi faci loc pe banda ta. Unii sunt atât de nesimțiți încât dacă nu te oprești, riști să te lovească.
Ca să nu existe confuzii, spun aici de cozile de la semafor.
Presupunem urmatoarea situatie: un cetatean, absolvent magna cum laudae a academiei marelui conducator (auto) titi haur, merge pe un drum cu minim doua benzi pe sens pastrand intre masina lui si cea din fata un spatiu de siguranta de minim doua masini…in momentul in care semnalizezi ca vrei sa ocupi acel spatiu accelereaza brusc si se lipeste de masina din fata pentru a se asigura ca … ai semnalizat degeaba…patit eu. Poate fi un motiv pentru care sa renunti la gestul de a avertiza asupra intentiei proprii?
Nu, Laurențiu. Nu este un motiv serios pentru care să renunți la semnalizare. Spațiul de siguranță nu este buffer pentru grăbiții patriei. Timpul meu este la fel de prețios ca al tău. Aaa, dacă merg cu 50 și limita de viteza este +80, te înțeleg, altfel nu.
Comentariu beton!12
Legenda spune ca la BMW se face un scurtcircuit daca se semnalizeaza. La ceilalti este vorba de aceeasi nesimtire.
Tot legat de semnalizare, as fi curios, daca se face vreodata o statistica, ce procent de soferi semnalizeaza corect in sensul giratoriu. Am o vaga impresie ca maxim 10%.
Sunt aia care nu semnalizează, dar sunt și ăia care semnalizează excesiv și degeaba.
Nu mă deranjează foarte tare semnalizarea, ca nici eu nu face excese 🫣, mă enervează aia care te mustreaza ca nu mergi pe drumul lor și vrei să faci vreo manevră care le încurcă traseul și aia care se baga în fața tuturor și aia care “mansplain” mie cum stau lucrurile și cum au ei dreptate 🙄 i-aș da cu capul de volan!
Ase este cam peste tot in lume! Problema, cred eu, e de la scoala de soferi. Pe vremea mea se facea scoala ca lumea, invatai sa semnalizezi si incet incet iti intra in reflex. Aici, in NZ nu se prea face scoala. Fiecare invata cu prietenul, tatal, vecinul, etc si invata asa cum stiu si cei care le sunt profesori – adica nu semnalizeaza, sau cand o fac o fac odata cu miscatul volanului, cand deja e prea tarziu. Vorba cuiva – semnalizez ca tocmai am schimbat directia de mers! Si mai nasol e cand semnalizarea e intamplatoare – adica daca stai dupa unul care nu semnalizeaza, te astepti la asta. Daca e unul care la inceput semnalizeaza si te iei dupa el, doar ca la urmatoarea faza sa vezi ca nu semnalizeaza, sau ca o face… pe invers. Chestia este ca daca de la inceput nu ti-a intat in sange sa semnalizezi, nu o mai faci toata viata (eventual doar cand intamplator iti aduci aminte!) Aici, aproximativ 70 5 nu semnalizeaza de loc, 20% semnalizeaza tarziu, iar 10% semnalizeaza corect. Ce zici de asta?
Am BMW si mai si semnalizez. M-am abatut grav de la regulile societatii.
Scuză-mă, dar nu te cred. Statistic vorbind, n-ai cum, ești deja al doilea sau al treilea posesor de vemveu care zice că semnalizează. Pe blog-uri toți sunteți un exemplu de corectitudine, până ieșiți în trafic.
1.Pentru ca nu inteleg importanta comunicarii in trafic.
2. Considera caci este o buna metoda de asi demonstra superioritatea .
3.Pentru caci nu este sanctionata corespunzator in trafic(poate preciza politia rutiera cate procese verbale de contraventie au fost incheiate doar pe aceasta speta?
4.Pentru caci nici politia rutiera la randul ei nu intelege importanta obligativitatii.
5.Se poate verifica in trafic ,atunci cand nu sunt la interventii ,in trafic cate autovehicole de politie semnalizeaza la schimbarea directiei de mers!
Cercetatorii britanici au descoperit motivul. Are legatura cu o anumita zona subdezvoltata a creierului, cea ce se ocupa de multitasking
Dacă politia ar da amenzi usturătoare nesimțiților din trafic care nu semnalizează așa cum se făcea în urmă cu 30 de ani va asigur ca și cei cu BMW ar semnaliza….din păcate am văzut în trafic mașini de politie care nu semnalizează.. deci nu mai este nimic de făcut…
Acu’ niste ani un amic isi cumpara masina noua. Si dupa vreo 2 zile incepe sa injure ca nu poate sa anuleze Lane Departure Assist si ca ii vibreaza volanul si masina trage un pic de volan de cate ori schimba banda.
Ii spun cum ca daca semnalizeaza masina nu protesteaza.
Nu stiu cum s-a terminat povestea, ca m-am plictisit sa citesc dupa ce a inceput sa-si bage picioarele ca germanii sunt tampiti si sa nu-i spuna ei lui cum ca tre’ sa semnalizeze.
Chestia asta cu ne-semnalizarea este sport national și în Belgia și Olanda…ori deloc ori prost. Am ajuns la concluzia că belgienii se cred la ei acasă și pe autostrada de aia nu semnalizează …iar olandezii au mașini în varianta basic …deci le lipsește semnalizarea din opțiuni :)))))…cred că asta e problema șoferilor din București …mașini în varianta basic …fara semnalizare și fără lumini
Chestia asta cu ne-semnalizarea este sport national și în Belgia și Olanda…ori deloc ori prost. Am ajuns la concluzia că belgienii se cred la ei acasă și pe autostrada de aia nu semnalizează …iar olandezii au mașini în varianta basic …deci le lipsește semnalizarea din opțiuni :)))))
Ba eu semnalizez! Mamă, ce mai semnalizez!! Așaa, ia stânga…stânga, n-auzi?! A! A! Ai grijă, pietoni!… Încet! Încet!! ÎNCEEET!
Și când te gândești că nici n-am permis 😁!
Bună. Te invit în Londra. Aici cred că 4 din 5 nu semnalizează. Majoritatea bicicliștilor nu respectă nici o regulă iar pietonii merg precum oile pe câmp iar dacă îndrăznești să-i avertizezi sonor îți arată degetul mijlociu și…. O zi bună și răbdare.
Am mers o data in spatele unui prieten pentru ca trebuia sa ajungem intr-o locatie stiuta doar de el. Evident ca omul nu a semnalizat la nici o schimbare de directie. La destinatie l-am intrebat de ce mama draq nu semnalizeaza, mai ales ca eu eram in spatele lui si nu stiam drumul. Mi-a raspuns foarte superior ca nu trebuie sa semnalizeze, pentru ca ceilalti, daca sunt soferi, stiu ce manevra urmeaza sa faca. A fost printre ultimele dati cand am mai vorbit cu el, l-am lasat sa fie sofer.
Ai scris gresit, 5 din 3 nu semnalizeaza. 😉
Chestia asta cu semnalizarea mă scoate din minți, să nu mă auziți ce înjur în mașină când dau de un dobitoc dintr-asta.
Copii mei râd de mine când plec din curte și semnalizez, regula e regulă și la mine in curte🤦. Știu sunt o tută, dar nu am ce sa fac.
Am auzit eu ceva care suna cam asa:
Daca semnalizez dreapta nu inseamna neaparat ca fac stanga, pot sa merg si inainte 😂
Eu semnalizez
Semnalizare ca semnalizare, dar ce te faci când dobitocul de la volan taie vreo 4 benzi pe diagonală uitându-se în spate și nu mai este atent la cel lângă care ajunge și mai are puțin și-l tamponează? Asta este întrebarea.
NU se semnalizeaza deoarece Garcea este ocupat sa respecte programarea la pensat si manichiura nu sa fie pe strazi. Ieri, din Pipera pana la Faur era un militian intr-o intersectie.
Lipsa de educatie si bun-simt. E o situatie intalnita des la popoarele/zonele mai sarace, unde nu s-a facut educatie „cu parul” cand trebuia, unde a mers/merge o spaga, se aplica principiul „merge si-asa”, unde sunt lasate lucrurile la voia intamplarii. As paria ca astia care se incadreaza aici lasa masinile aiurea, depasesc pe linie continua, parcheaza pe locurile altora sau fix in fata magazinului, au antena pe masina ca sa comunice cu „colegu’ ” si neaparat un levier/bata la indemana si au votat stiti voi cu cine. E o chestie de finete, una e necesitatea si alta nesimtirea. Zone din Asia, sau Napoli, de exemplu – trafic teribil, dar logic (infrastructura deficitara, multe mijloace de transport implicate, insa numar mic de incidente/accidente). Imi amintesc de Alsacia, 80 km limita de viteza in afara localitatii, toti soferii stateau sub viteza asta si nici macar unul n-a incercat vreo depasire.
Când am început să conduc în Irlanda, primul șoc pe care l-am avut a fost când am ajuns în sensul giratoriu. Deși mașinile intrau și ieșeau la prima ieșire, de exemplu, cu semnalizare clara, nimeni nu se mișca, toți rămâneau în așteptare. Am dat mărunt din buze ceva timp până am înțeles că de fapt aici nu trebuie sa ai încredere in semnalizare. Adică, daca vezi că o mașină semnalizează că face sensul, S-AR putea sa o facă dar foarte bine s-ar putea sa nu. Așa că am învățat să mă conformez. Aștept să văd unde vrea de fapt sa se duca, că sa evit un posibil accident. Pe autostrada se semnalizează, nu e optional și se pare că fiind drumul relativ drept nu mai exista confuzie ☺️ Alta e problema pe autostrada. Pe baza de viteza in zona de 120 merg unii cu 80. Nu se dau flashuri, nu se claxoneaza, nu exista șicanări. Stai cuminte și aștepți.
Motive pentru lipsa folosirii semnalizării in România:
1. Am uitat, mă gândeam la altceva
2. Mă grăbeam și n-am apucat
Dan, am pus comentariul la tine. Fără intenție. Iertare
Io sunt la ski în Austria. Ieri şi azi am fost în Ötztal, nu ştiu de ce dar m-a binedispus semnul ce zicea ‘Blinken ausfahrt!’ la intrarea în giratoriu. Semnalizați ieşirea!
Am ajuns sa apreciez ca la noi se semnalizeaza comparativ cu Italia unde nu se sinchisesc cam 90% cu din astea… indiferent ca intra-n time sau incura circulatia… il doare la basca pe cetățeanul de acolo de rolul și existența barului de lângă volan.
Semnat,
Owner of a BMW 😉