Trăim vremuri în care în orice parte te întorci, nu auzi decât despre influenceri. În orice direcție te-ai uita, n-ai cum să nu dai peste minimum doi-trei influenceri pe metru pătrat, de trebuie să ai naibii și grijă să nu te lovești de ei.

Practic, orice cetățean, care are un cont de Facebook, Instagram, Tik Tok sau YouTube și strânge câteva zeci de like-uri sau câteva sute de views la o postare, devine automat măcar un micro-influencer.

Iar dacă dă ăl de sus și face niște sute/mii de like-uri sau zeci de mii de views, în secunda doi devine un macro-influencer. Adică un fel de unsul domnului pe rețelele de socializare. Pe cine influențează, și în ce fel, are prea puțină importanță.

Până aici încă nu e nimic foarte rău, aia e, astea sunt vremurile pe care le trăim. Amuzant spre ridicol devine doar când că toți cetățenii ăștia, de ambele sexe, se recomandă ei înșiși ca fiind influenceri. Motiv pentru care se simt îndreptățiți să cerșească diverse chestii de pe la companii sau agenții.

Da, prieteni, pur și simplu cerșesc produse sau servicii de care au nevoie, oferind în schimb, ce credeți? O tonă de influență, desigur. Serios, no joke, am văzut cu ochii mei o grămadă care fac asta. Unii chiar au ajuns faimoși, tocmai pentru cerșeală.

Ei bine, pe foarte scurt, uite cam cum cred eu că stau lucrurile. Niciun influencer adevărat n-ar spune vreodată despre el însuși că e influencer și în niciun caz nu s-ar prezenta astfel.

Foarte serios vorbesc, așa cum nici pe Cabral n-o să-l auzi recomandându-se drept „negrul ăla simpatic de la tv” sau pe Victor Rebengiuc prezentându-se ca „actor”, tot așa un influencer adevărat nu se va recomanda niciodată în modul ăsta penibil: „Titi, influencer pă food”.

Dacă trebuie să spui despre tine că ești influencer, am să-ți dau o veste care o să doară: nu prea ești, prietene. N-o să-ți vină să crezi, știu, dar influența asta e fix ca erecția, dacă o ai se vede.

Atât pentru astăzi.

Doamne, de când voiam să scriu asta!

sursa foto: freepik.com