Prima
Conduc de peste 30 de ani în București, mai precis de 32, și încă mai rămân cu gura căscată când văd șoferii bucureșteni oprind exact acolo unde vor ei să oprească.
Nu contează dacă locul ăla este în mijlocul unei intersecții, sau pe o stradă cu sens unic și o singură bandă, sau în plin trafic încurcând pe toată lumea, n-are niciun fel de importanță.
Sunt aproape convins că șoferul bucureștean se naște având în ADN o particulă care-i transmite în tot organismul că are libertatea de a opri absolut oriunde i se scoală lui.
Iar dacă cumva îi atragi atenția, tot el începe să urle:
– Ai murit c-am oprit și io trei minute?
Asta fiind ipoteza fericită, că mai există și cea nefericită în care iese din mașină cu o bâtă-n mână. Tot el.
A doua
Există zile ca astea, cu trafic infernal, când stau pe câte o străduță laterală, așteptând să intru în una principală. Și stau, și stau, și stau, pentru că n-ai cum să te bagi decât dacă vor ăia de pe drumul principal să te lase. Și nu vor.
Nu numai că nu vor, dar evită să aibă contact vizual cu tine, ca să nu cumva să vadă că le faci semn să te lase și pe tine să intri. Efectiv se uită în altă parte prefăcându-se că nu te văd.
Prieteni, aproape că-mi dau lacrimile de fiecare dată când, exact pe când îmi pierd speranța c-aș putea să ies de pe străduța aia într-un interval de timp care să nu fie de domeniul orelor, zilelor, săptămânilor sau lunilor, cineva oprește și-mi face semn că pot să intru.
Iar dacă cineva-ul ăla mai are și numere de București, aproape că-mi vine să cred că țara asta mai are o șansă. Am zis „aproape”, știu că n-are.
sursa foto: freepik.com
Prima: excepționalismul autohton. Doar eu. Doar acum. Doar de data asta la încălcat reguli. Dar vreau o țară ca afară dacă îi intrebi.
A doua: lipsă de empatie. Boală socială. Amu înțelegi de ce mă tot pisează soția să cumpăr BRDM-ul ăla la care mă tot uit? Diesel, înmatriculabil, road legal 😀
Comentariu beton!40
Amen to that
Atti, daca e road legal si i-au dat jos mitraliera de 14,5 si rachetele, degeaba o iei. 😋
Comentariu beton!12
@nemo: dar are tonajul si armura, las că e bună pentru cei care nu acordă prioritate.
Comentariu beton!14
Atti n-ai nevoie de BRDM, consuma mult, n-ai confort, etc.
Merge si cu un ARO sau un Volvo vechi cu tabla de 2mm ! Daca mai are si ceva zgarieturi si bare din sina de cale ferata te ocolesc toti de zici ca esti coloana prezidentiala.
La noi prin Transilvania se aplica in general regula fermoarului. Amu nu stiu daca e datorita (sau din cauza 😁) faptului ca plecam mai greu din coloana 🤣😂🤣 si apuca ceilalti sa se bage sau are legatura cu condusul prin tari vestice.
Insa si la noi vad destul de des masini oprite pe trecere, in sensul giratoriu sau paralel cu alta parcata, doar „pentru 5 minute”. Cum toleranta la prosti si smecheri imi tinde spre zero de regula claxonez si comentez.
Tupeul cel mai mare il au cei parcati pe locurile de handicapat sau exact in fata intrarii magazinelor.
Comentariu beton!26
@Atti, daca e numai de blindaj si tonaj, mai bine un Juggernaut de la Apocalypse Cars. 🤣
Ca are dreptate si Whitewolf…e mai stilat, mai confortabil. 😆
Si V8-ul ala Supercharged nici nu cred ca consuma prea mult.
https://www.apocalypse6x6.com/juggernaut/
Eu știu că BRDM-ul s-a fabricat doar cu motoare pe benzină, motor marca GAZ, V8, funcționa cu benzină CO 70. Cel puțin așa era la cooperativa unde am lucrat eu, aveau și îmbunătățiri gen Maliutka sau Konkurs..
@iulian – s-a produs de țările pactului de Varșovia în tot felul de variante, inclusiv cu motor diesel Rába și Tatra.
La cel la care mă uit eu, e varianta 2. Vai ce mă bate gândul, serios. Urlă copilul din mine în supermarket și face tantrum, că eu pe ăla îl vreau 😀
Voi fi sincer până la os.
După ce vin din concediu „de dincolo” mă ține și pe mine amabilitatea aia a lor preț de vreo lună. După care îmi trece.
Mă refer la lăsatu-l să intre și ceilalți. Boala aia cu opritul unde îmi cășună nu o am.
Fi-mi-ar scârba al drk. Trăbă să mai lucrez la mine.
Comentariu beton!33
Umpic
Unpic pă colo, unpic pă dincolo. Dincolo fiind gramatica. Că văzui amu : lăsatu-l… dincauzavitezeidămănfasole căștiucumsescriecenaiba.
Comentariu beton!26
Stai cuminte. Acum dou saptamini am fost intr-o lume paralela intr-un interval de 10 minute. 1. Sofer pe duba, oprit perpendicular intr-o intersectie, nu tare, doar cit sa incurce putin; se suie la volan (repet: parcat perpendicular cu drumul) si se uita IN RETROVIZOARE, nicicum stinga-dreapta. Noroc ca al meu o fo’ inspirat, claxon scurt (sa trezeasca cetateanul), facut semn, ala multumeste si intre in circulatie prin viraj logic la dreapta, 90 grade. Zic hait ca o fost tare. Nu stiam inca nimic. Intram pe o strada cu sens unic si tramvai. Tramvaiul fiind in fata noastra, impreuna cu alte doua masini. Se opreste tramvaiul. Sta. Sta. Prima masina pune semnal, stinga, depseste tramvaiul. Al meu zice: ce timpit. A doua masina face la fel. Noi stam. Si mai stam. Satul, al meu se hotaraste da fie al treilea timpit si depaseste tramvaiul. Ei afla ca in fata tramvaiului era parcat pe linia de tramvai un Mini Cooper, in care cind am trecut noi se chinuia sa intre o duduie cu ceva plase. Da, vorbim de Bruxelles, intr-o frumoasa simbata la prinz.
Comentariu beton!42
Acelasi lucru si prin Luxembourg si Berlin. Pe aici am locuit candva . Diferenta e ca acolo cand iesi din aglomeratia oraselor ai multe autostrazi.
Aaa, asta cu opritul pe linia de tramvai mai e cum mai e, ca opreste si pleaca apoi, dar cu parcatul de durată langa linia de tramvai astfel ca tramvaiul sa nu poata trece si tu pleci la coaforul de alaturi, va trece prin cap? Se intampla destul de des sub fereastra de la blocul unde lucrez spre amuzamentul colegilor si pusul pariurilor cat o sa stea tramvaiu in urma caruia s-a facut coada de tramvaie si masini, ca uitai sa a spun ca e strada cu sens unic. De regula cam o ora pana vine polita chemata de vatman si care cauta apoi duduia care nici macar nu si-a lasat numărul de telefon la masina. Cat de gâsca sa fii sa nu te uti daca mai incape si tramvaiul pe langa masina ta parcata in curba?
Iar cu opritul unde nici nu gandesti cel mai tare ma enerveaza acei parinti are isi duc bibeloul la scoala si opresc chiar pe linia troleibuzului plin cu oamnei grabiti sa ajunga unde au treaba si care trebuie sa astepte sa coboare mamica sa ii duca rucsacul domnisoarei de macar 10 ani. Aici e chiar egoism maxim daca nu nesimtire!
Eu zic ca IO -ul romanilor si bunul simt sunt in cadere libera…
Comentariu beton!25
lăsatul celorlalți este religie, pentru mine; cu flash și semn din vreme, astfel că nu trebuie să opresc; mai repede oprim motoarele alea, mai curat respirăm…
Comentariu beton!24
da, achiesez.
In Bucuresti as zice ca oamenii te lasa sa intri de pe stradute laterale. Nu cred neaparat ca sunt ei buni la suflet dar sigur si pe ei i-a lasat cineva, candva, sa intre in fata si cumva se simt „datori”.
In schimb, prin alte orase, din sud in special, e dezastru, nu te lasa nimeni, semafoare nu sunt, e blocaj generalizat uneori.
Asteptand sa intru pe un bulevard, am numarat odata 62 de masini continuu, unul nu a incetinit sa pot intra ci dimpotriva, accelerau ca sa nu cumva sa indraznesc. Iar in fata lor era semafor, efectiv se lipeau unul de altul ca sa nu permita iesirea din lateral. Eram doua masini in astptare (eu in a doua), a durat in total 17 min sa pot intra pe strada principala.
Turistii de germania nu au cum sa inteleaga asta, la ei se circula bine, au memorie scurta si au uitat haosul de la noi, dar si ei sunt tot din categoria alora din cele 62 de masini. Probabil le moare cucu’ ala mic daca intra unul in fata lor.
Comentariu beton!25
da, in Germania se circula bine pentru ca la ei functioneaza de obicei prioritatea de dreapta si daca esti pe bulevard de 4 benzi fata de o straduta cu sens unic, cu exceptia cazurilor in care este semnalizat altfel. Obisnuit pe plaiurile mioritice unde functioneaza de obicei abordarea cu „drum cu prioritate” mereu trebuie sa fiu atent cand ajung pe plaiuri teutone, eventual dupa ce se uita mirati la mine vreo doi teutoni ca nu le-am dat prioritate sa intre pe drumul principal.
Si fara sa mai mentionam ca la ei educatia se implementeaza cu „forta”, de multa vreme, cu masura – daca faci o comparatie cu regimul amenzilor si sanctiunilor rutiere de la ei o sa ramaneti surprinsi ca in general sunt mult mai mici, cat sa-ti aduca aminte ca nu e frumos ce ai facut, cu conditia sa si intelegi asta 😉
La noi mai avem de invatat si cum se circula in sensul girator 🙂
Exact, in Bucuresti mi se pare ca partea cu iesitul de pe drum fara prioritate au mai invatat-o oamenii pe masura ce s-a aglomerat traficul si au avut si ei nevoie sa fie lasati. Dar, in alte orase, si cred ca are de-a face si cu faptul ca cel care avea nevoie sa fie lasat avea numar de Bucuresti… e muult mai rau. In schimb, unde am fost fff placut impresionat, a fost pe langa Piatra Neamt, unde cred ca cineva a oprit pe un drum nu f aglomerat ca sa ma ajute ies cu spatele dintr-o curte. Si in general in Moldova mi s-a parut ca oamenii erau mai amabili in trafic. Despre parcatul pe unde vor… imi doresc cateodata cand vad pe unul de-asta sa am armele din Quake 2 🙂 sau sa apara gorila din King Kong sa ii faca masina terci.
Văd mai multe opinii că mai degrabă in București te lasă să intri sau să faci stanga peste axul drumului. Este fix ce am constatat și eu. Epatia pentru ăla care așteaptă și pentru cei blocați in spatele lui e mai mare in București decât in orașele mai mici.
da o tura prin Tirana, o sa fii recunoscator pentru traficul din Bucuresti 😀
Când am făcut eu scoala acum 24 de ani nu știam ca exista regula/tehnica fermoarului. Am auzit de ea după aceea, dar mi se pare de bun simt. Insa romanii sunt o nație care nu se încurcă în detalii din astea, mai degrabă la noi se aplica prioritatea de bmw 😂
Comentariu beton!13
@Mojo: din cauza acestei minunate tehnici (să-l fut-n nas și să-i iau morții-n penis ăluia de-o inventat tehnica asta) se-ntâmplă majoritatea accidentelor pe autostradă-n Austria.
B0$$, să vezi ce fain e când austriacu-ți taie calea (ieșind din drumul secundar) fără să semnalizeze, fără nimic, de tre’ să frânezi brusc să nu-l faci carne tocată. Am convingerea tot mai fermă că ăștia-și câștigă permisul auto la loto. Ieri, un Ford alb, cu numere austriece, ardea frumos pe banda 2 de pe autostradă (mașina era perpendiculară pe sensul de mers), iar pe sensul opus era o dubiță cu remorca răsturnată cu roțile-n sus. Frumos la noi, pă Austrea, ce să mai.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
P.S. Dar da, ne putem lăuda că viteza-n Viena-i 50 km/h. Normal că-i 50, că doar-s radare peste tot, iar amenzile ustură mai ceva ca un ardei iute băgat-n cur. 🤣🤣🤣
@Joahne, și la noi e viteza to 50km/h. Problema e că nu verifică nimeni dacă se respectă.
@MV: dacă n-aveți bani de radare, io ce să vă fac? 🤣🤣🤣
P.S. Știu, știu, banii ăia-s dați pe găleți roșii, rude de salam și baxuri de făină. 🤭
Si unde mai pui ca e greu de contestat amenda in Austria si se plateste. Aia e, civilizatia costa si doare!
Ia vedeti aici 🙂 https://www.dutchnews.nl/2023/12/amsterdam-speed-limit-drops-to-30-kph-on-most-roads-on-friday/
Nu trebuie să dai vina pe ADN sau locul nașterii. Eu cred că mediul este toxic, e ceva în aer, apă, mâncare, băutură, droguri etc. Nu mai departe de ieri plimbându-mi liniștit cățeua din dotare la orele unei după amieze liniștite, am fost claxonat și aproape călcat de un cetățean cu un Haudi de BZ care intra în benzinărie. Nervos că el semnalizase să intre și de ce nu m-am uitat eu în spate că el VOIA să intre. Asta e situația, fiecare vrea să facă ceva și cei din jur se împotrivesc nedemocratic libertății lui de a-l durea în cur de cei din jur… Trist…
Comentariu beton!18
Sa vezi ce bine e când oprește o doamnă pe prima bandă și se mai duce și în spate, ocolind mașina, să își ia cojocelul de blană, dar inceeet cât să-și arate și miscarile fundului învelit în pantaloni de pele.
Oricât de „buna” ar fi diva, tot se lasă cu claxoane și înjurături pentru că orice bărbat care se respectă iubește mai mult mașina și viteza decât femeia.
Sa mai zic de cei care opresc în stradă, fix lângă 3 locuri libere? Adică nici tu sa nu intri în ele, deși ai nevoie acuta de unul, nici ei sa nu se chinuie sa gareze…ca e grele.
Când conduci 10 ore prin București realizezi ca cei cu mașini scumpe te mai lasă să treci, dar nenicule…aia cu Loganul…nu lasă nici musca să treacă.
Trec sărbătorile și revenim la traficul decent de 15-20 de minute/2 km și la „îmi duc copilul în parc și mall cu mașina sa ia aer curat și sa pape fast food sănătos”.
Sărbători fericite!
Comentariu beton!26
Cand aveam Logan abia reuseam sa fac stanga intr-o intersectie fara semafor. De cand am schimbat masina sa vezi ce ma respecta ceilalti si ma lasa sa trec.
Fază de acum vreo 3 ani, în Oradea. Eu, șofer de București, emigrant, frate-meu localnic, în dreapta. La un moment dat strigă ăsta, de era să fac infarct:
– Stai! Oprește!
Frână bruscă eu. Îmi zic în gând: o fi făcut ăștia vreun sens unic, de la jumătatea străzii (noi fiind deja în sens unic):
Mă uit la semne, nu văd nimic.
Îi zic ăstuia:
– Ce s-a întâmplat? Am ratat vreun semn sau ce?
La care frate-meu cu scârbă, așa:
– Lasă-l frate și pe ăsta să intre…
Și îi face semn tipului care era pe o străduță laterală….
Norocul meu că fiind week-end + Oradea, unde oamenii sunt destul de “rapizi” , că dacă eram în București și frânam așa ca prostu’, ne înjuram șmecherii mama la amândoi 😀
La prima pot sa spun ca se intampla si in alte orase, nu doar in Bucuresti. Pe langa acestia mai sunt si unii care lasa toata noaptea masina in mijlocul unei intersectii.
La a doua a fost o discutie pe blogul acesta in care majoritatea se dadeau smecheri ca nu-i lasa pe cei din stradutele laterale sa intre in coloana, pe motiv ca waze-ul le arata scurtatura pe acolo si ca vor sa-i fenteze pe ceilalti, asa ca nu te mai mira.
Acum mi-am adus aminte ca intr-o iarna am oprit si eu asa (nu ma injurati) pentru ca, desi mi-am curatat parbrizul la plecare, am dat din greseala drumul la stergatoare in mers si apa a inghetat instantaneu de nu mai vedeam nimic. Nu-mi pusesem inca lichid de parbriz din acela pentru iarna.
Ce mi se pare mie incredibil este lipsa de efort mintal pentru a înțelege că un „bagat” in fața altuia (care provoacă o frana în lanț pentru 5-7-10 masini), un oprit pe prima banda chiar si 15 secunde dacă ai trafic in spate, un mers mult mai încet decât viteza medie a traficului pe o stradă cu doua benzi sau mai puține, generează un efect de încetinire in spatele tău care se cumulează. Altfel, pentru fiecare 15 secunde în care tu ai oprit că „nu moare nimeni” generează în spatele tău, ălora care nu mai prind semaforul 1-2-3, etc, minute întregi de așteptare suplimentara si in cele din urmă încetinesc traficul general într-o zonă. Dacă aplici asta la cateva zeci de nenici/doamne care fac asta simultan la nivelul orașului, îți da o explicație despre unul dintre motivele pentru care traficul e așa cum e. nu ne pasă de ceilalți, nouă să ne fie bine, dar nu realizăm că prin atitudinea asta tot nouă ne facem un deserviciu.
Și când te gândești că uneori e nevoie doar să mai mergi 10-20 de metri pentru a opri fără a incurca… Iar apoi ne mirăm că stăm cu orele in trafic aiurea 🤷♂️
Comentariu beton!16
Stai linistit ca venim si noi din urma (minunatul oras Iasi). Coloane de masini in totate directiile, claxoane, intersectii blocate, nervi, tot tacamul.
Masini lasate amboulea? Avem
Depasiri pe dreapta, pe contrasens, prin intersectie, pe linie continua, pe treceri pe pietoni? Avem. Am vazut intr-o seara unul depasind coloana prin dreapta urcand cu 2 roti pe trotuar.
Masini stand la semafor pe 5 benzi (pe o strada cu 2 benzi care in fata se facea pe o banda)? Avem.
Cu lasatul celor de pe strazi secundare nu avem probleme … caci se baga ei singuri, fara sa-i mai inviti
Eram acum ceva timp in cel mai frumos ambuteiaj din cel mai frumos oraș in Romania, prin zona Fartec. Ne mișcam cu greu de minute bune, târâș-grăpiș pe bulevard. De pe o străduță laterala, un băiat cu o dubita alba, deja resemnat, aștepta sa il lase si pe el cineva sa intre in bulevard. Cred ca au fost vreo 40 de mașini pana la mine care au trecut cu gratie pe lângă el.
Cand am ajuns in dreptul lui si i-am făcut semn sa treacă, săracul s-a precipitat atât de tare sa pornească încât si-a vărsat cafeaua pe el… deh nu știa cand mai prinde o ocazie….
Comentariu beton!16
La Judetean e mai misto decat la Fartec 🙂
cateodata imi vine sa iau un cotet de masina sa-l inscriu prin bulgaria si da dau in toti astia ce ma dispera, recent eram pe a2-a banda, cel de pe prima avea o masina pe avarii in fata da semnal stanga in ultim moment si fara putin nu a dat in mine la care tot el da geamul jos incepe sa dea din maini ma injura si imi zice „ba da tu nu vezi ca am dat semnal?”..
Dar femei empatice la volan ati vazut ?
Ele ori privesc „doar inainte”, ori sint cu ochii in telefon, doamne fereste sa inteleaga cum merge traficul si sa faca un gest de bunavointa.
Comentariu beton!12
Nu are nimic de-a face cu orasul in sine! La fel se intampla si in multe alte orase ale tarii si nu neaparat in cele mari! Sa vezi cum este cand nici unul nu semnalizeaza si constati ca te-ai aruncat in prima balta degeaba! Sau cum e cand efectiv trebuie sa alergi ca la cursele cu obstacole pe trecerea de pietoni pentru ca soferii de taxi si nu numai nu au rabdare pana treci tu ca pieton!
Lipsa aplicarii sanctiunilor a nascut ghiolbani, melteni si nesimtiti.
Nu exagerez cand zic ca aproape zilnic evit sa nu fiu calcat pe trecerea de pietoni.
Zilnic vad ZECI de soferi care trec pe rosu.
Zilnic vad ZECI de soferi care fenteaza coloana la semafor bagandu-se in fata.
Zilnic vad ZECI de soferi care merg pe banda speciala pentru autobuz.
Zilnic vad ZECI de soferi care stau pe telefon.
Daca eu ii vad ZILNIC in drumurile mele de mers pe jos de 30 minute, ar putea si politia sa-i vada….daca nu ar mai dormi in masini in locuri retrase, daca ar iesi din boscheti, daca ar deschide ochii in jurul lor in timp ce se grabesc spre saormerie.
Am prins un mare dispret fata de caschetarii astia, din cauza lor Bucurestiul a ajuns efectiv o jungla.
Comentariu beton!30
Nu doar ca-i vad, dar mai sunt si deranjati cand le atragi atentia ca poate ar trebui sa mai dea o amenda ceva.
Zilnic, in parcarea de la Tribunal, e careva de blocheaza trotuarul, trec minim 2-3 masini de politie pe acolo pe ora, nu cred ca i-am vazut vreodata din propria initiativa sa faca ceva. Nici cand vad cate o mamica ce se chinuie cu caruciorul sau careva cu plasele pline strecurandu-se pe langa masina parcata aiurea.
Mai nou se parcheaza si pe spatiul verde care intre timp a devenit mocirla si pana sa ninga zilele trecute mai vedeai un petic de iarba, acum e totul distrus.
Cand le atrag atentia ma legitimeaza pe mine ca aia-i important. Unii mi-au atras atentia ca trebuie sa am buletinul la mine cand plimb cainele, eu neavand nici telefonul.
E al treilea articol la care ma repet: impunitatea e cauza tuturor relelor in trafic (si nu numai).
Pe cate bulevarde de trei benzi se poate circula pe toate trei? Pe niciunul, invariabil banda unu e plina cu „sant an fata pa avari”.
La circul laminat al geniului sectorului 3 e blocaj de 3 sapt. Ghici ce, a facut ala parcare pt 1700 de masini cu 10 lei pe zi. Goala, dar intersectia si o strada sunt blocate de masini parcate gratis iar politia doar priveste, ca a primit ordin sa nu deranjeze meltenii platitori la targ si votanti la alegeri.
Io zic sa facem un ong care sa adune bani de benzina si de prime pt politistii care vor sa aplice legea patruland nonstop si amendand tot ce misca. Sau care sa cumpere si apoi sa doneze primariilor radare si camere de trafic.
Pana atunci, noi ne enervam si neuronul lor e zglobiu.
Mă înscriu in registrul prezentat de @JT: amenzi pentru nerespectarea regulilor, ridicat masina, bice pe spinare etc.
Imi aduc aminte cum, pe undeva prin Asia, un minibuz/taxi oprise in mijlocul unui mare giratoriu in care coparticipau la trafic, de-a valma, pietoni, camile, oi, mașini, într-un amalgam care se mișca, totuși. Ăla voia să bea el apă de la un furtun aflat pe spațiul verde. A apărut un polițist care i-a administrat o bâtă pe spinare. Dacă nu s-ar fi mișcat, avea și pedeapsa complementară: ințeparea roților cu o țepușă/sulă pe care o avea in mână și pe care i-a arătat-o sugestiv. Eram cu un american in mașină, care nu a inteles faza și nici nu a vrut să mă creadă că i-ar fi înțepat roțile 😬
0
Comentariu beton!11
Unii oameni nu sunt normali. Eram cu duba+platformă pe care era un excavator pe un drum cam îngust și din față s-a proptit un om cu limuzina lui care mergea înainte dar era blocat de io. M-am dat jos și i-am explicat că nu pot să dau cu spatele să treacă el și ar fi mai bine să meargă cu spatele 10 metri ca să pot ieși io. Cetățeanu cu limuzina :
– Dar știți că ăsta nu este drum public și nu aveți ce căuta cu utilaje pe aici să încurcați traficu. Noi care acum două luni le-am făcut iluminat public pe strada aia și am săpat cu excavatorul ăla pe drumul public. Ne-a amenințat că sună la poliție.
Am rezolvat amiabil cu: dă, dă, mai în spate, hai bă nene, mai dă un pic … ăăă, se poate un pic mai mult?
Habarnam dacă știa să citească pe buze că am avut ceva contact vizual câteva minute cu el cât am făcut manevre să ies cu platforma.
Utilajele n-au voie decât pe drumuri publice?
Se pare că era drumul lăsat moștenire de la mă-sa pe care ducea oile la stână prin 1867 și noi l-am încurcat cu becuri care fac lumină.
Ei, așa da, se explică.
Io mă bag cu tupeu. Am decontare directa. Ăștia de bucale mă lasă dar când mai e cate o copitata de constanta cu BMW mă claxonează și se uită capra din ohio de pe locul din dreapta la mine ca la nutreț. La ei la taranoaia nu exista sa dai prioritate nici celor care ies din parcări la mall, in condițiile in care ei circula in coloana cu opriri dese prin fața locului de unde vrei să ieși. Acuma poate și contează că proiectorul de la far le vine fix in dreptul tâmplei dar unii nici așa nu se sensibilizează;)).
Până acum nu m-a bușit nimeni dar e drept că mă opresc cu 10 cm înainte să le intru in raza de acțiune. Următorul in coloana probabil mă vede că sunt puțin nebun și mă lasă să intru. Știu, nu e ok. Dar uneori asta e soluția ca să nu ramai Forever pe o zona fără prioritate.
@MV
He, he, he,te-a menționat Striblea la Vorbitorincii😜
Că ce?
In contextul articolului „mândru ca sunt roman” Radu Paraschivescu spunea ca nu face un festivism din ziua natională, iar Cătălin a menționat articolul tău si pe T Chirilă, ca având opinii similare. Am să caut minutul, că nu aveam telefonul pe lângă mine.
Mica Iliadă: Cornel Ilie
https://www.youtube.com/watch?v=AdIC7Uj9XHs
Best YT Alternative Apps # Vanced Official
Min 2.07.35
Zilele astea am avut iar plăcerea să conduc pe străzile capitalei și Ploieștiului. Culoarea roșie pt mașini e opțională de ceva vreme, dar de data asta parcă au fost și mai mulți cretini plus că m-am luat cu un echipaj de poliție. De fapt i-am întrebat politicos de ce mm lor prin fața lor trec mașinile pe roșu și ei nu reacționează?! Incredibil câte ambuteiaje create din cauza trecerii pe culoarea roșie.
“Soferii bucuresteni”… sa imi zica si mie cineva cand vede un sofer bucurestean… care nu e venit din giurgiu, buzau, arges, valcea, teleorman etc… “soferii bucuresteni” sunt prea putini… pt ca au plecat. Si nu, nu sunt “bucurestean”.
Chiar citeam ca una din marile probleme ale masinilor total autonome(se conduc singure) va fi asta: multi nu o sa lase masini fara sofer sa intre in coloana de pe strazi laturalnice si ca vor trebui adaptate ca ele sa se lase in primul rand intre ele. 🙂 In Timisoara lumea inca te lasa si e o mare mizerie sa nu lasi. Cat de cainos poti sa fii ? In Timisoara avem insa o alta mare problema la ore aglomerate si anume atentia. Multa lume sta pe telefon si pornesc cu intarziere la semafoare lungind traficul alene la ore de varf. Am vazut in Bucuresti ca asta s-a rezolvat: iti iei claxoane si de la aia din fata daca nu ai plecat instant. 😀
Eu nu las pe nimeni să se bage în fața mea.
Poți să aștepți foarte bine la rând să coboare toată lumea din metrou și apoi să te urci după ce s-au urcat ceilalți.
Dar pe aia care stau bine merci în mașină în timp ce te chinui sa parchezi la milimetru între a lor și alta iar când ai reușit din 175 de mișcări își aduc aminte că de fapt ei pleacă de acolo ii știți?
Sau cazul in care se iese de pe o stradă secundara in una principala dar se poate face și stânga și dreapta iar cei de pe principala blochează ieșirea pentru că de ce nu? Iar tu care vrei sa faci stânga și ai putea sa o faci fara probleme ca e liber nu poți că s-a proptit unu pe ieșire ca nu cumva să nu fie el primul.
Pentru punctul 2 te invităm la Brașov! Aici chiar te lasă! Întreabă-l pe Zoso.
Pentru 1 e la fel!
Aici in ES, nu stiu daca si in alte tari din V, nimeni nu se grabeste nicaieri. E traficul blocat? Perfect, lumea scoate telefonul si butoneaza in voie si liniste, sau admira placid peisajul cu un aer relaxat de zici ca abia au iesit de sub mainile dibace a doua tailandeze pricepute.
Ai de oprit undeva sa lasi sau sa urce cineva? Sau sa saluti un cunoscut sa il intrebi ce mai face, daca face petrecere de ziua lui, unde, cand si cam ce cadou i-ar facea placere sa primeasca? Maxim efort e sa iei 2⁰ de volan dreapta, sa te tragi macar 1m mai spre bordura. Totul calm, relaxat, ca si cand ai manevra in propria ograda goala de oameni, animale, acareturi. Again, nimeni nu misca o geana pe tema asta, pt ca toti stiu ca oricand se prezinta ocazia vor face fix la fel.
Amabilitatea, da, cote maxime, toti lasa sa intre masini, nu cred ca stiu metoda fermoarului care tine de o logica si o ordine anglosaxona pentru care astia nu sunt genetically wired. Insa amabilitatea omului care nu se grabeste niciodata, nicaieri, functioneaza impecabil, ceva mai putin la sexul frumos si indiferent, care, ca si la noi, mai degraba nu lasa de la ea.
Apoi vin biciclistii care dau game over tuturor, daca i-ai prins in fata, urmatorii 2-3-5km sau cat e pana la urmatoarea zona in care poti sa depasesti stai linistit in spatele lor impreuna cu alti 30-60 soferi care, evident, nu se grabesc nicaieri. Pentru ca viata merita savurata incetisor, intr-a-ntaia, sau a doua, nu fuserita ca un salbatec in a patra, a cincea sau duamneferi’ a sasea, a saptea sau in modul ‘sport’!
O fi si clima de vina. Nu cade sub 20⁰C cu soare cam niciodata…
Ceva frumos, de București:
https://www.facebook.com/reel/1016583426115365?s=chYV2B&fs=e
Noi suntem de-aia mai molâi, de pe la Cluj, deci momentul din septembrie, când am traversat Bucureștiul, venind din vacanta, la ora 12, a fost memorabil. Ioi, istenem, in viața mea nu am văzut așa ceva. 3 ore a durat traversarea, dar cireașa de pe tort a fost când, in intersecția blocată, a apărut trecând lejer o coloană oficială cu paza in fata și spate. Ardeleanul meu de soț, calm in mod obișnuit s-a ridicat peste volan și a urlat:” pentru voi stam blocati? Gunoaielooor!” M-am făcut mica, dar vecinii din trafic ne-au privit doar amuzați, de, număr de Cluj, provincia.🙂