Ieri am condus Audi Q4 SPORTBACK e-tron, pe traseul Cluj-Napoca -Oradea. Eu, personal, pot să-i reproșez un singur lucru mașinii ăsteia: că nu e BMW-ul i4 M50 pe care abia aștept să-l conduc. În rest, nemții parcă au făcut-o special să-mi demonstreze că ce ziceam alaltăieri, când vă povesteam despre Volkswagen ID.5, este perfect adevărat: uneori, prea multă tehnologie strică.
În Audi Q4 SPORTBACK e-tron nu mai sunt toate comenzile cu touchscreen, nemții le-au păstrat ca butoane tactile exact pe cele pe care le utilizezi cel mai des: geamuri, climatizare, d-astea. Lucru pentru care le-am mulțumit în gând, c-am putut și eu să mă concentrez la drum, nu la încercări de a-mi aminti de unde pornesc clima. E drept, că vorbim și despre o mașină care este cu vreo 16.000 de euro mai scumpă decât Volkswagen ID.5, dar tind sa cred că nu de la comenzile tactile este diferența asta de preț.
Bănuiala mea e că mai degrabă de la cele două motoare, unul pe puntea față, unul pe puntea spate și, în general, de la tot ce știe ea să facă.
Ce-aș putea să-i reproșez unei mașini care a făcut 206 kilometri consumând doar 46% din baterie? Absolut nimic. Am plecat cu ea încărcată la 96% și când am parcat la Oradea mai aveam 50% baterie. După aritmetica mea precară asta ar însemna că cei 492 kilometri autonomie, declarați de producător, nu sunt foarte departe de adevărul din teren.
Pe scurt, până acum Audi Q4 SPORTBACK e-tron e pe locul doi în topul meu personal, pe primul a rămas tot Megane E-TECH. Astăzi o ardem loco, prin Oradea, deci nu conduc nimic, iar mâine dimineață mă voi înfige în Hyundai Ioniq 5. Abia-l aștept.
Parteneri ROCHARGE:
➡️ Vitesco Technologies, producător de tehnologie pentru mașini electrice.
➡️ BT Leasing – Green Partner al ROCHARGE.
➡️ Michelin
➡️ Autonom – partener de mobilitate modernă.
➡️ Server Config – partener tehnic.
➡️ Renovatio e-charge – cea mai vastă rețea de stații de încărcare din România.
➡️ MOON România – stații de încărcare ultrarapide de până la 300 de kW.
➡️ MOL România – cu stațiile din rețeaua proprie.
➡️ Enel X Way – pune la dispoziție rețeaua de stații.
➡️ Euronews România – partener media al evenimentului.
Hyundai ăla îmi place și mie tare mult. Aștept părerile de mâine, chiar dacă nu mi-l permit. Curioasa tot sunt.
Cu alte cuvinte, Audi a ascultat de consumatori. Foarte mulți posesori de Audi A6 și A8 s-au plâns de comenzile tactile esențiale îngropate-n meniul stufos al mașinii.
Care a fost viteza de croazieră pe autostradă? 100 km/h sau 120-130 km/h?
496 km c-un „plin” nu-i rău deloc.
120‐130, dar n-am avut foarte multă autostradă.
Autostrada, auzi la el ! Te-ai crezut in vreo tara cu apa calda sau cum ? 🤣 am ras. O fi prins si vasilescu acolo cativa km de „autostrada”
Comentariu beton!13
Fain, fain.
@MV Ai mers pe autostrada cu o mașina puternica și nu ai depășit 130km/h?
zoso zice ca așa ceva e imposibil 😛
Eu sunt fan Hyundai mai nou. Abia aștept sa vad cum e Ioniq 5. Și sunt și fan VW dar pe diesel.
Cred că dacă ar fi un top cu ce își doresc bărbații, mașina asta ar intra lejer în top 3. Pentru celelalte 2 poziții ar fi ceva aici:
https://youtu.be/9Ja_R_2E8m0
Dac-ar fi să nu pot alege altceva doar electric, atunci io mi-aș lua clar un BMW i7.
Cadou, aș accepta orice electrică din test. 😀
Dacă ar fi sa aleg doar electric mi-as lua trotineta, și un mtb hibrid de la Cube sau Scott cu fat tyres. Am mers cu ambele și sunt super da și 5000 de euro îs bani 🙂 (încă 😉 )
Seria 7 electric nu, mai bine eqs sau eqe sau gle sau volvo xc90;)
X7 e cam mare pentru București:)
Avem autobuze care rulează mai ieftin 😉
BMW i7 este seria 7 electric, nu X7. 🤭
Știu Jt. X7 avem mai multe în garaj. I7 încă nu s-a lansat pe aici. Dar am văzut spoilere și arata hidos din toate unghiurile. Tu ai zis mai sus ca preferi un x7 sh la 50k. De asta am adus vorba.
Bine ati venit la Oradea! Sedere placuta 😃
❤️
@Justin: sări iuche c-o pălincoasă de prună curată, cum șede ghine-n Argheal, că-s obosâț’ ghepții oamini d-atâta drum. 🤭
Zău așe mă @JT, da tu unde ai deschis ochi prima data fiindca accentul tau nu bate cu nici o zona anume de prin Ardeal.
Am și io o curiozitate. Cam câte haine din blană de vulpe îți făceai din toată ”recolta” văzută pe drumul București-Oradea?
N-am văzut decât două vulpi. Ambele omorâte de mașini. 😞
Mi-am adus aminte de o alta mașină care lipsește din tur, Polestar, un vehicul făcut de Volvo. Chiar eram curios de performanțele sale, pentru ca iubita mea isi dorește foarte mult una.
Și eu aștept sa vad ce impresie va lăsa Ionică mâine. Drum întins!