Voi v-ați anulat vreodată vreo vacanță, vreun concediu sau vreo excursie din motive independente de voința voastră? Gen, să fi avut totul pregătit, planificat, rezervat, plătit și cu o zi-două înainte să plecați în respectivul concediu sau respectiva excursie, s-a întâmplat ceva și-ați fost nevoiți să anulați tot. Eventual să si pierdeți o bună parte sau toți banii dați pe rezervări.

Vă întreb pentru că la mine n-a fost cazul niciodată. Mă rog, o să excludem din discuție anulările de planuri și de vacanțe din cauză de pandemie, că atunci și-a anulat vacanțele o întreagă planetă. Da, în pandemie am anulat, aveam bilete de avion la Palermo pentru luna aprilie, și din martie a început balul. Dar hai să nu vorbim despre asta, că nu terminăm două săptămâni.

În rest, nu am fost niciodată nevoit să anulez vreo vacanță. Ba chiar țin minte că în 2010 (parcă) când a dat mașina peste fie-mea, aveam programată o vacanță la Barcelona și Londra. Dar cum bietul copil a ajuns la operație cu dublă fractură de gleznă, șuruburi, tije, și alte nebunii de genul, vă dați seama că ultimul lucru la care mă mai gândeam era vacanța aia.

Cum necazul s-a întâmplat destul de aproape de data plecării (totuși, nu cu o zi-două înainte, mai erau vrei două luni), nici nu ne mai gândeam la vacanța aia, pusesem cruce biletelor de avion (cred că și hotelul îl aveam plătit).

Doar că bietul copil nu concepea să nu meargă în vacanța aia pe care o aștepta de nu știu când. Și-a pus toată ambiția la bătaie și din clipa în care au lăsat-o doctorii să pună piciorul în pământ, a reînceput să învețe să meargă. Și uite că i-au fost de ajuns cele două luni. Da, n-am făcut exces de mers pe jos în vacanța aia, că-i obosea glezna repede, dar atât cât am mers, n-a avut treabă. Concluzia ar fi că nici măcar cu ocazia acestui trist eveniment n-am anulat.

În prima parte a relației mele cu fashionista aveam multe dispute legate de subiectul ăsta, pentru că are vreo trei-patru povești absolut uluitoare despre vacanțe anulate pe ultima sută de metri. Vorbim despre vacanțe plătite, da? Rezervări achitate, bilete de avion cumpărate, tot, tot, tot, nu că avea ea de gând să plece nu știu unde și nu s-a mai dus.

De ce la anula? Păi ca un făcut exact atunci apăreau chestii, ba că se îmbolnăveau copii, ba că apărea nu știu ce la muncă, nu mai știu exact, dar la o adică pot s-o rog pe ea să ne spună.

De-aia aveam dispute, eu fiind obișnuit să-mi planific, să rezerv și să plătesc vacanțe sau city-break-uri cu luni de zile înainte, iar distinsa râdea de mine și-mi spunea că nu se pot programa vacanțe pe termen lung împreună cu ea, că mereu intervine câte ceva și-o să ajungem să anulăm sau să pierdem banii.

Ușor-ușor am reușit s-o fac să nu mai gândească așa, dar nu pentru c-aș fi fost eu deosebit de convingător, ci pentru c-a văzut că în toți anii ăștia că de câte ori ne-am programat câte ceva cu mult timp înainte, nu s-a mai întâmplat nimic care să ne facă să anulăm pe ultima sută de metri și să pierdem banii. Am plecat fără să i se mai întâmple nimic.

De-asta mă gândeam să vă întreb și pe voi dacă ați pățit ceva de genul ăsta. Ați avut vacanțe, călătorii, excursii, city-break-uri anulate deși erau deja plătite? Dacă da, din ce motive?

Până vă gândiți dacă (sau când) ați pățit-o așa nasol, o să vă mai spun ceva tare. După cum tocmai v-am explicat, eu oricum n-aveam stresul ăsta, nu eram obișnuit să anulez nimic. Dar pentru fashionistă a fost o revelație când a descoperit asigurarea aia de călătorii care, pe lângă ce asigură ea acolo (accidente, îmbolnăviri, bagaje și alte nebunii), acoperă și o eventuală anulare a călătoriei. Nu glumesc, există așa ceva.

Mă rog, n-a descoperit-o singură, eu am fost ăla care i-a zis în glumă: „auzi, chestia asta cred c-a fost gândită special pentru tine” și i-am arătat clauza de anulare a călătoriei.

Mda, doar la mine a fost glumă, Mara a luat-o foarte în serios. Cred că din momentul ăla n-am mai plecat undeva fără să facem asigurare de călătorie externă, de la EurolifeAsigurări, care să includă și anularea călătoriei, mai ales când am plătit chestii cu luni de zile înainte. Totul 100% online, totul rapid, în 3 minute deja primești polițele pe email.

Iar pe partea de intern, adică în România, s-a trecut la nivelul următor, acum poți să-ți asiguri ramburs pentru orice. S-a trecut de nivelul „călătorii”, de-acum Eurolife Asigurări asigură însuși imprevizibilul. Cu asigurarea Ramburs@Orice, îți asiguri orice călătorii, orice excursii, orice experiențe, orice planuri ți-ai face pentru România.

Ai luat bilete la nu știu ce concert, dar nu mai ai cum să ajungi? Jbam, ramburs de la Eurolife Asigurări. Ai cumpărat bilete la teatru, dar te-a inundat vecinul? Jbam, ramburs. Trebuia să pleci Vârful Omu cu băieții tăi, dar te-ai ales cu o entorsă? Jbam, ramburs. Pentru că, după cum ziceam mai sus asigurarea Ramburs@Orice funcționează uns pentru orice ți-ai planificat tu în România, și nu mai poți să te duci, pentru că îți primești banii înapoi

So, dacă vi s-a aprins un beculeț când ați citit toată povestea asta, știți ce aveți de făcut. Mai ales că puteți folosi cu încredere codul MIHAI10, cod care vă va aduce un discount de 10%. Nu știu voi, dar eu când am un cod de discount îl folosesc de fiecare dată. Pe principiul: „de ce să-i dau, dacă pot să nu”. Plus că e atât de simplu, din câteva click-uri asigurarea e gata și ți-ai luat o grijă mare de pe cap. Totul sută la sută online, desigur.

Ah, să nu uit, dacă tot o să fiți plecați cu toții prin vacanțe sau mai știu eu pe unde, să nu uitați că tot acasă vă întoarceți. Aveți grijă de casa voastră, că și ea are grijă de voi, nu? Ia aduceți-vă aminte dacă ați făcut asigurare pentru locuință și pentru bunurile din ea. Dacă nu, știți ce aveți de făcut. Nu de alta, dar și asta tot rapid și tot 100% online se face tot cu reducere de 10%, cu acelasi cod.

Cu speranța că v-am fost de folos, atât pentru azi.