Ideea mi-a venit încă de prin decembrie anul trecut, dar cum ultimii doi ani m-au învățat că de orice plan pe termen mediu și lung se poate alege praful cât ai bate din palme, am ținut-o acolo, în minte, doar mă mai jucam din când în când cu ea și mă întrebam „cum ar fi?”.

Pe măsură ce-a trecut timpul și s-a apropiat vara, am început să cred din ce în ce mai tare că e posibil să se întâmple, că chiar o voi face. Și iată c-a venit ziua când am plecat la drum.

Acum, când citiți asta, ar trebui să fiu deja pe aproape de Pitești, în prima zi din ceea ce eu consider a fi cea mai tare experiență personală din viața asta: călătorie cu mașina la Nordkapp. Acesta fiind cel mai nordic punct la Europei în care se poate ajunge cu mașina, practic aproape de Cercul Polar.

De altfel, ideea mi-a venit după ce anul trecut am fost, tot cu mașina, în cel mai vestic punct la Europei. Exact pe același model, mi-am zis că de ce nu m-aș duce vara asta în cel mai nordic punct?

Și tot ca anul trecut, am plecat singur singurel, pe fete nici nu le-am luat în calcul, pentru că nu este genul lor de distracție. În plus știți, desigur, opinia mea despre cât de indicat este să mai faci lucruri și singur, chiar dacă ești într-o relație. Și, mai ales, cât e de important ca partenerul să te încurajeze și să te susțină să nu renunți la ce-ți place să faci, nu să-ți taie aripile. Iar la noi acasă asta funcționează perfect, n-a existat vreodată ca Mara să nu mă susțină, iar eu procedez exact la fel în ceea ce privește inițiativele ei personale. Dacă suntem fericiți fiecare în parte, atunci cu siguranță vom fi fericiți și împreună.

Așa s-a născut această călătorie spre Nordkapp și Cercul Polar, despre care n-am nicio îndoială că va fi cea mai tare experiență auto a mea, de până acum.

Traseul va însuma aproape 12.000 de kilometri pe care în voi parcurge în 21 de zile. Sunt multe zile, știu, dar mi-am propus să mă opresc câte două nopți în niște orașe prin care piciorul meu nu a călcat până acum. Bratislava, Praga, Oslo, Berlin, de exemplu, sunt locuri în care voi sta câte două nopți ca să am ziua dintre ele de plimbat pe-acolo. Da, da, e foarte puțin, că nu poți vizita un oraș într-o singură zi, dar măcar îmi fac și eu o idee despre cum arată.

În toate aceste 21 de zile, voi proceda exact ca anul trecut, voi scrie un fel de jurnal, de la ziua 1 la ziua 21. Sunt absolut convins că voi avea ce să scriu, e imposibil să nu apară lucruri pe care să le povestesc.

Dar stați că asta nu e tot, e doar prima parte a poveștii. Imediat o să vă spun și continuarea, care începe cu o seară de stat la povești din CarsAndRoads, seară în care le-am povestit colegilor de tur cam ce am de gând să fac și unde vreau să ajung cu mașina în vara asta. Unii s-au minunat, alții mi-au zis că e foarte tare, cert e că eram convins că discuția s-a terminat acolo. Dar nu, nu se terminase.

Ce nu bănuiam eu era că, prin intermediul lui Mircea Meșter, povestea mea avea să ajungă în scurt timp la urechile celor de la Autonom, care era unul dintre partenerii principali ai evenimentului. Eram la restaurant, la masa de la finalul CarsAndRoads, iar acolo erau prezenți și partenerii turului, deci și oamenii de la Autonom. Habar nu am cum s-a întâmplat de-au aflat, că nu eram la aceeași masă, când m-am trezit luat la întrebări:

– Stai așa! Tu pleci singur cu mașina la Cercul Polar?

– Da.

– Singur, singur? Nu mai merge nimeni cu tine?

– Fix așa.

– Păi să știi că vrem și noi să facem parte din povestea asta.

Pentru că da, eu chiar plecam singur-singurel și autonom. Și uite așa, pe un colț de masă de restaurant, s-a născut conceptul de care sunt extrem de mândru: Autonom la Cercul Polar. Restul sunt doar amănunte logistice și organizatorice.

Să știți că sunt extrem de fericit că o companie de anvergura celor de la Autonom, liderul pieței de mobilitate din România, mi-a validat ideea. C-au simțit să vină alături de mine într-un proiect personal plecat de la o simplă întrebare: „oare cum ar fi să mă duc singur până la Cercul Polar?”.

Așa se face că nu voi parcurge cei aproape 12.000 km cu mașina mea, cu Furia Albastră, așa cum era planul inițial, ci cu o mașină din flota Autonom.

Chiar, aveți chef să ne și distrăm un pic? Până ajung io la Sibiu (prima oprire), mă gândeam să vă provoc să ghiciți cu ce mașină din flota Autonom am plecat, adică marcă si model. Da, știu, e complicat, că flota e mare. Uite, vă dau și-un hint, ca să vă fie mai ușor: este o mașină pe care am testat-o în unul dintre cele două tururi auto despre care ați citit recent pe aici. Hai că chiar sunt curios dacă ghicește cineva. Îi aduc nas de ren original, de la mama lui, ghicitorului. 😀

La mașina asta, pe care n-o s-o ghiciți voi, se adaugă și serviciul de asistență rutieră 24 de ore din 24. Serviciu de care sunt convins că nu voi avea nevoie, dar îmi aduce multă liniște la căpuț dacă știu că-l am acolo. Ce? Voi nu funcționați la fel, pe principiul „las’ să fie, că e bun acolo, dar să nu trebuiască”?

Dacă sunteți mirați de ceea ce citiți, am o bănuială că mulți dintre voi îi știu pe cei de la Autonom doar ca pe o companie de rent-a-car. Dar Autonom, astăzi, înseamnă mult mai mult de atât. După cum ziceam mai sus, sunt liderul pieței de mobilitate din România.

Cum se traduce asta? Exact așa: furnizor integrat de soluţii de mobilitate. Oferă clienților servicii precum: închirieri pe termen scurt și mediu, leasing operaţional, transferuri cu șofer, închirierea temporară de flote, servicii de fleet management, asistenţă rutieră, servicii de spălătorie auto și închiriere de echipamente.

Toate astea prin intermediul unei rețele naționale de 46 de agenții în 33 de orașe, în România, precum și în 2 orașe din Ungaria. Plus o flotă auto de peste 1o.ooo de mașini.

Nu sună rău pentru o companie cu capital 100% românesc, pornită în 2006, nu?

Uite, o să vă las mai jos tot ce oferă Autonom, iar sfatul meu e să vă salvați pe undeva articolul ăsta. Pentru că sunt convins că la un moment dat veți avea nevoie de toate aceste informații pe care eu vi le-am strâns într-un singur loc:

Rent-a-car

➡️ Soluții personalizate de închiriere auto pe termen scurt și mediu (până la 12 luni). Flota disponibilă pentru închiriere conține o gamă variată de autoturisme, începând de la clasa mică, până la SUV-uri, autoturisme premium si autoutilitare.

➡️ Kilometri nelimitați pentru deplasările naționale și posibilitatea de a prelua și preda autoturismul în locații diferite.

➡️ Clienții pot opta pentru protecție suplimentara în caz de daună cu acoperirea SCDW sau SCDW+ (Super Collision Damage Waiver), o acoperire opțională care limitează răspunderea financiară în cazul unui accident. Prețul acestui tip de acoperire diferă în funcție de autoturism și de perioada de închiriere.

➡️ V-am sintetizat ce era mai important, tot ce mai vreți să știți, găsiți aici.

Leasing Operațional

Prin serviciul Autonom Lease, companiile pot externaliza parţial sau total parcul auto, printr-un contract de închiriere pe orice durată cuprinsă între 12 și 57 de luni. Rata lunară este fixă și reprezintă costul total de utilizare al autovehiculului.

Produsul se adresează tuturor companiilor interesate de eficientizarea costurilor și reducerea riscurilor de administrare a parcului auto, indiferent de mărimea acestuia.

Beneficiile serviciului de leasing operațional:

➡️ Este o soluție cu costuri predictibile și fixe. Mai ales în contextul actual în care toate costurile cresc, serviciul de leasing operațional poate fi privit ca un produs anti-inflație.

➡️ Toate costurile sunt incluse: Asigurare Casco si RCA, Taxe și impozite, mentenanță si anvelope, reparații, replacement, servicii door to door, dobânzi și alte taxe administrative.

➡️ Contractele sunt flexibile și ajustabile.

➡️ Toate riscurile financiare sunt preluate de către firma de leasing; Riscurile modificărilor fiscale și legislative sunt eliminate.

Desigur, există și locul unde puteți găsi toate detaliile, adică aici.

Leasing Operațional Echipamente

Prin serviciul Autonom Equipment Lease, companiile pot închiria aceste echipamente, cu investiții inițiale minime. Se poate selecta furnizorul pentru a închiria exact echipamentele dorite, fără să fie necesară achiziția lor care ar bloca resurse importante de capital.

Închirierea echipamentelor se adresează persoanelor juridice, reprezentând soluția optimă pentru deducerea integrală a ratei lunare și pentru un cash-flow previzibil.

Aici găsiți tot ce vreți să știți.

Transferuri cu șofer

Prin Autonom Drive oferă servicii premium de transferuri cu șofer, indiferentă că vorbim despre transferuri aeroport-hotel, transferuri urbane și interurbane, circuite turistice sau transferuri pentru evenimente speciale/corporate.

Dacă ați avut nevoie vreodată de un astfel de serviciu, știți cu siguranță despre ce vorbesc. Toate detaliile sunt aici.

Asistență rutieră

➡️ Asistența este asigurată 24/7 (la numărul de telefon: 021.9111), la nivel național, atât cu platforme proprii, cât și prin parteneri.

➡️ Acoperă cam tot ce înseamnă servicii de asistență rutieră, în caz de accident sau defecțiune mecanică: tractare, depanare, repatriere și door to door, on spot sau pe bază de abonament.

Aici găsiți tot ce vreți să știți.

Mașină de înlocuire:

Știți desigur că legea vă dă dreptul la o mașină de înlocuire, dacă sunteți parte păgubită în cazul unui accident rutier. Dacă Doamne ferește pățiți necazul, Autonom vă pune la dispoziție o mașină de clasă similară cu cea avariată. Nfine, sper să n-aveți nevoie de așa ceva, dar dacă totuși se întâmplă, găsiți aici ce și cum.

AutoRulate

Dacă vrei mașină (sau mai multe) la mâna a doua, indiferent că ești persoană fizică sau juridică, găsești la Autonom, de la autoturisme până la vehicule comerciale.

Toate autovehiculele provin din parcurile de Leasing Operațional și Rent-a-Car și sunt întreținute conform normelor producătorului, având realizate reviziile și reparațiile în centre autorizate, o vechime de maxim 5 ani, kilometri reali și istoric transparent.

Închiriere vehicule comerciale

Serviciu de închiriere pe termen scurt sau mediu pentru o gamă variată de autoutilitare de până la 3.5 tone, cu sau fără dotări de refrigerare sau control al temperaturii, oriunde în România. De altfel, denumirea site-ului spune tot: rentavan.ro.

Întreținere flotă

Nu numai că puteți să accesați rapid servicii centralizate de management anvelope sau spălare/igienizare a flotei, oriunde în România, dar există și CarCentric, aplicația care te ajută să gestionezi foarte simplu și eficient toate operațiunile de întreținere aferente oricărei flote auto.

Acum înțelegeți de ce Autonom este liderul pieței de mobilitate?

Cam atât pentru azi.

P.S. După ce trec de Oslo și încep să mă duc spre nord, o să va rog să-mi țineți pumnii, că de-acolo începe distracția. Temperaturi negative noaptea, friguleț spre foarte frig ziua, din astea după care mă omor eu de nu mai pot.

P.P.S. Are și Iulia articolul ei azi, doar că l-am programat de la ora 12.00.