Am primit un email, de la BCR, cu clarificări în ceea ce privește comisioanele despre care scriam mai devreme. Apreciez că mi l-au trimis (BT a comentat la articolul anterior, iar cei de la BRD nu s-au deranjat) și-l voi copia mai jos fără să schimb nici măcar o virgulă. Dar niște nelămuriri tot mai am.

Unu. Din ce zic ei, înțeleg că nu BCR-ul mă comisionează la tranzacție, ci banca de care aparțin. Ok, mea culpa. Dar până acum câteva luni aveam același card și scoteam cash de la același atm BCR. Comision plăteam și atunci, doar că O SINGURĂ DATĂ, pentru că aveam posibilitatea să scot fix suma de care aveam nevoie.

Între timp, la același atm au apărut sumele predefinite și-a dispărut opțiunea „alege altă sumă”. Lucru care, la o adică, mă obligă să fac mai multe tranzacții pentru care sunt comisionat de fiecare dată. Cine a luat hotărârea să predefinească sumele și să mă oblige să scot de mai multe ori? Tot banca mea?

Și doi. Aveți o mare problemă de comunicare, lucru pe care îl dovedesc și comentariile de azi. Percepția genrală este că banca care deține atm-ul te comisionează. N-au fost zece oameni care au știut că nu e așa. Și pe bună dreptate, că atunci când îmi bag cardul într-un atm BCR, mă aștept să-mi ia banii cei care-l dețin. Iar dacă asta este percepția GENERALĂ, înseamnă că aveți o problemă de comunicare. Pentru că percepția generală, adică a omului de pe stradă, adică a potențialilor voștri clienți, este singura care contează. De-aia se bagă atâția bani în marketing și publicitate, nu?

Așa că, de ce nu faceți voi o mișcare inteligentă prin care să-i comunicați omului de pe stradă cum stau lucrurile cu adevarat, chiar în momentul în care-l doare cel mai tare: când bagă cardul la voi în atm să scoată bani.

Cum identifică bancomatul un card de la altă bancă, cum apare pe ecran un text de genul:

„Salut, client al altei bănci, să știi că noi nu-ți percepem niciun comision pentru tranzacția asta. Ne pare rău, dar comisionul va merge integral către banca ta, cea care ți-a emis cardul. Da, știm, e neplăcut, dar ei au hotărât să-ți facă asta. A propos, să știi că dacă vrei să devii clientul nostru, o să vezi că suntem foarte mișto și că sunt mult mai multe chestii pentru care nu numai că nu-ți luăm bani, dar îți mai și dăm. Wink-wink. Ce zici? Ne faci o vizită?”

Nfine, sau ceva de genul, că eu am aberat voios, dar ideea de bază rămâne aceeași: spuneți-le oamenilor CLAR că banca lor este cea care le încasează comisioanele. Hai că nu e așa complicat, dacă ați putut introduce sumele alea predefinite, puteți sa predefiniți și un mesaj de genul ăsta. Și uite așa, n-o sa vă mai înjure lumea și vă mai vin și câțiva clienți noi. Părerea mea.

Iar acum, purcedeți de citiți răspunsul celor de la BCR:

Salut, Mihai!

Cu permisiunea ta, am dori sa facem cateva precizari legate de acuzatia de gainarie, pentru care pledam nevinovati. J

Iata motivele noastre:

  • Noi nu iti percepem niciun comision pentru extragerea de cash de la bancomatele BCR, daca folosesti cardul altei banci. E posibil sa fii comisionat insa de banca la care ai cardul, conform conditiilor din contract.
  • Extragerea de cash de la bancomatele noastre cu alte carduri decat BCR se face, intr-adevar, cu o serie de limitari. Nu ne intelege gresit, dar gestionarea cash-ului si a retelei de bancomate si multifunctionale e una dintre cele mai costisitoare activitati din banking.
  • Noi nu comisionam clientul (lucru foarte important de retinut, chiar daca vine de la alta banca), ci comisionam banca persoanei care ne foloseste reteaua si aparatele. Ni se pare firesc. Mai departe, ramane la latitudinea bancii emitente daca iti imputa aceste comisioane sau daca le amortizeaza altfel.
  • BCR pune la dispozitia clientilor sai cea mai ampla si bine pozitionata retea de ATM-uri si multifunctionale din Romania, in care investeste anual zeci de milioane de euro. Prin urmare, e normal sa avem o serie de conditii de utilizare a echipamentelor (inclusiv plafonare) pentru cei care nu sunt clientii nostri. In schimb, pentru clientii care aleg sa-si deschida cont George (100% online), oferim gratuitate la ATM-urile altor banci, oriunde in lume.
  • Suntem deschisi sa explicam oricand, in mod transparent, modul in care functioneaza reteaua si comisioanele noastre, dar si cele din sistemul bancar.

Multumim,

Echipa BCR