[drumul spre Cercul Polar – ziua 7]

La Oslo nu am stat chiar în Oslo. Mara are o prietenă foarte bună care s-a mutat în Norvegia acum mulți ani și-am mers să stăm la ea, că și-așa voiau să se vadă. Prin urmare, am stat pe o insulă aflată la fix 25 de minute de mers cu mașina de centrul Osloului.

Insulă care e un fel de mic paradis, fraților. M-am trezit dimineața fix cu peisajul ăsta în fața ochilor și-n păsărit de ciripele. Moment în care mi a părut rău c-am stat doar două nopți. Aia e, data viitoare.

Ieri ne-am plimbat un pic prin oraș, cam vreo șase ore am bătut tot centrul ăla. Mi-a plăcut ce-am văzut, atât cât am reușit, plus că mi s-a părut că și Oslo ăsta miroase a civilizație nordică. V-am lăsat mai jos niște poze, dar îmi pare rău că nu se simte din ele cât de impresionantă este clădirea Operei din Oslo, cu esplanada aia absolut superbă. Este de departe una dintre cele mai impresionante construcții pe care le-am văzut în această viață.

Dar să lăsăm Oslo, pentru că altceva vreau să vă zic azi. După cum am stabilit deja, sunt un soi de imbecil. Iar dacă mai aveam vreun dubiu în privința asta, acum nu mai am. Imediat ce vă spun, n-o să mai aveți nici voi.

Când mi-am făcut traseul către Nordkapp, mi-am stabilit ca una dintre bucățile de drum să fie de la Oslo la Bodø. Cam lung traseul, într-adevăr, aproape 1200 de kilometri, dar nu mi-a părut ceva chiar atât de dificil. M-am zis c-am mers eu pe distanțe mai lungi de atât, prin urmare n-am ezitat nicio secundă să rezerv cazarea în Bodø pentru azi.

Ce nu luasem eu în calcul, vizavi de lungimea traseului, era faptul că pe mai bine de jumătate de drum n-o să am autostradă. Treabă care vine la pachet și cu limite de viteză de până-n 80km/h. Pe scurt, și waze și maps mi-au estimat c-o să fac pe drum peste 16 ore.

Treabă care ușor de tot m-a cam făcut să ridic o sprânceană, pentru că nu-mi aduc aminte să mai fi condus vreodată atât de mult. Acum, când citiți asta eu sunt pe drum deja de niște ore, c-am plecat din Oslo la 6:00 dimineața (a fost extrem de interesant să constat că la ora 4:00 era lumină de zi în Oslo). Să-mi țineți pumnii, că nu pare chiar floare la ureche drumul ăsta.

De altfel, Mara a refuzat categoric să vină cu mine, cu mașina. Când ne plimbam prin Oslo și i-am povestit despre cele 16 ore de drum, mi-a zis că n-a greșit cu nimic ca să se chinuie atâta timp în mașină. Prin urmare, a scos telefonul, a intrat pe Vola și-a găsit zbor Oslo-Bodø în secunda doi. A mai fost și mega-ieftin. Sincer, o înțeleg perfect, între stat în dreapta 16 ore și un zbor de o oră și-un pic, și eu aș fi ales fără să clipesc a doua variantă.

Atât pentru moment. Cum ziceam, să-mi țineți pumnii.

Vă las cu pozele din Oslo.

Călătoria la Cercul Polar este motorizată de Autonom, liderul pieței de mobilitate din România.

Companie sută la sută românească, Autonom funcționează printr-o rețea națională unică în 36 de orașe din România, precum și în două orașe din Ungaria. În total, operează o flotă auto de peste 13.ooo de mașini și oferă soluții integrate de mobilitate și finanțare:

➡️ Rent-a-car

➡️ Leasing Operațional

➡️ Produsul Business Green

➡️ Leasing Operațional Echipamente

➡️ Transferuri cu șofer

➡️ Asistență rutieră

➡️ Mașină de înlocuire

➡️ AutoRulate

➡️ Închiriere vehicule comerciale

➡️ Întreținere flotă