[drumul spre Cercul Polar – ziua 6]

De la Malmö la Oslo am avut un singur sector de câțiva kilometri cu limită de viteză 130 km/h. În rest, tot drumul limita a fost de maxim 110 km/h. Ăsta fiind cazul fericit, pentru c-au fost și sectoare cu limită de 70 sau 80km/h.

Pe scurt, am crezut că-mi intră os pe os la drumul ăsta și că n-o să se mai termine niciodată. Când am văzut intrarea-n Oslo m-am simțit ca marinarii de pe corăbii când vedeau pământ.

Dar partea bună, pentru că există și o parte bună, este că mi am dat seama cât de mișto este funcția numită Travel Assist. La mașină mă refer, dacă nu v-ați dat seama. Travel Assist este Adaptive Cruise Controlul dus la nivelul următor. Practic, mașina se conduce singură, tu ești obligat să ții mâinile pe volan doar din motive de safety, dar mașina știe singură să țină banda și să frâneze când e nevoie.

Iar când zic că ține banda, să știți că nu vorbesc despre faptul că nu trece peste marcajul de pe asfalt, asta e deja prea basic. Ține centru benzii și-și calculează în permanență traseul optim, chiar și în viraje.

Dar cel mai tare și cel mai tare a fost când am ajuns într-un ambuteiaj de pe lângă Stockholm și-am constatat adevărata calitate a Travel Assistului: mașina știe să meargă singură în coloană. Își ține banda, frânează singură și, cel mai tare, pleacă de pe loc singură. Chestie pe care eu, personal, n-am mai întâlnit-o la niciuna dintre mașinile pe care le-am condus până acum. Toate știu să frâneze și să oprească, dar niciuna nu mai știa și să plece de pe loc, trebuia să pișc eu accelerația.

Mi-a plăcut atât de mult șmecheria asta încât m-am bucurat sincer când am intrat în Oslo și-am dat peste alt ambuteiaj, c-aveam ocazia să văd din nou Travel Assistul la lucru. Nu știu cum o să fac, dar următoarea mea mașină trebuie musai să aibă funcția asta.

Altfel, am ajuns bine la Oslo după un drum în care a plouat non-stop și-am recuperat din aeroport distinsa făptură lângă care îmi petrec zilele. Da, prieteni, n-am scăpat de ea nici măcar la mama naibii, în fundul Europei.

Atât mai voiam să vă spun: dimineața, am plecat de la Malmö în pantaloni scurți și tricou. Pentru că, nu-i așa, erau 20 de grade în Suedia, plus că e vară, e cald, ce-ar putea să meargă rău?

M-am oprit la un moment dat să fac plinul și-un pișu, iar afară ploua torențial și erau 11 grade. Când am ieșit din mașină în tricouașul meu de bumbăcel îmi clănțăneau dinții atât de tare că nu nimeream să bag pompa în rezervor. Să vă mai spun că am cărat după mine un troler întreg cu tricouri? Nu vă mai spun

Dap, evident, mi-am dat și eu seama că există șanse mari să fie mai frig pe măsură ce urc spre nord, dar tot eu mi-am zis: „eh, cât de frig poate să și fie”? Și-am îndesat cele 17 tricouri în troler. Nu, nu glumesc, fix atâtea am luat la mine.

Atâta pot, prieteni, atât mă duce pe mine capul, va trebui să vă obișnuiți cu asta.

Pe final, vă mai zic asta: n-aveți idee cât mi-am dorit să văd din nou acest indicatorul rutier de mai jos.

Călătoria la Cercul Polar este motorizată de Autonom, liderul pieței de mobilitate din România.

Companie sută la sută românească, Autonom funcționează printr-o rețea națională unică în 36 de orașe din România, precum și în două orașe din Ungaria. În total, operează o flotă auto de peste 13.ooo de mașini și oferă soluții integrate de mobilitate și finanțare:

➡️ Rent-a-car

➡️ Leasing Operațional

➡️ Produsul Business Green

➡️ Leasing Operațional Echipamente

➡️ Transferuri cu șofer

➡️ Asistență rutieră

➡️ Mașină de înlocuire

➡️ AutoRulate

➡️ Închiriere vehicule comerciale

➡️ Întreținere flotă