[drumul spre Cercul Polar – ziua 5]

Mi-a plăcut mult de tot Malmö. E un oraș super-frumos care are din plin aerul ăla distins al nordului.

L-am luat la pas vreo șase-șapte ore (plus o plimbare de jumătate de oră cu barca pe canale) și mi-a plăcut mult de tot ce-am văzut. Mai fusesem o dată aici acum vreo șapte ani (anul trecut nu se pune, că doar am dormit), doar că atunci am fost în decembrie. Era un frig de-ți clănțăneau dinții, nici gând să vizitez ceva. Știu c-am plimbat un pic, dar doar așa în fugă, că te tăia gerul ăla scandinav până la ouă.

În schimb, acum am prins temperatura ideală pentru vizitat: 23° cu soare. Iar pe lângă temperatură, sunt șanse foarte mari să fi nimerit și ziua ideală pentru văzut orașul ăsta.

Nu știu cum o fi în restul zilelor săptămânii prin Malmö, dar duminică nu era aproape nimeni pe stradă. Mai găseai ceva oameni prin în zona centrală, la Stortoget acolo, în rest liniște și pace pe toate străzile.

Băi, vă zic, dacă s-ar inventa o țară care să aibă clima Spaniei sau a Italiei și civilizația din nordul Europei, cred c-am face toți coadă la intrare în țara respectivă. Unii să viziteze, cei mai mulți să rămână.

Cam atât pentru azi, dar v-am lăsat poze mai multe.

Ah, știu că așteptați și farfurii, dar o să vă dezamăgesc crunt. Ieri am mâncat ca sălbaticii, la Subway. După un mic dejun frugal cu chifteluțe suedeze, fasole, omletă, cârnăciori și bacon prăjit (no joke), mi s-a mai făcut foame doar spre seară.

Iar spre seară mi-a fost mult prea lene să mă mai duc până la vreun restaurant, plus că stătea și să plouă. Dar aveam un Subway fix vizavi de hotel, așa că acolo m-am dus să mănânc. Am băgat, ca un neanderthalian desăvârșit, un sandviș mare (ăia care iau jumătate de sandviș la Subway ar trebui pedepsiți prin lege) cu Chicken Teriyaki și pâine cu ierburi. N-a fost rău deloc.

Gata pentru azi, acum vă las cu pozele.

Călătoria la Cercul Polar este motorizată de Autonom, liderul pieței de mobilitate din România.

Companie sută la sută românească, Autonom funcționează printr-o rețea națională unică în 36 de orașe din România, precum și în două orașe din Ungaria. În total, operează o flotă auto de peste 13.ooo de mașini și oferă soluții integrate de mobilitate și finanțare: