Nu mai țin minte când am făcut o comandă și să-mi fi venit mașina din prima, fără anulări de cursă. Iar când zic că nu mai țin minte, n-o zic așa ca figură de stil, chiar am încercat să-mi amintesc când s-a întâmplat, dar tot ce-mi vine în minte este aeroportul din Malaga. Acolo mi s-a întâmplat ultima dată să chem un bolt și să vină direct la comandă.
Dar aici, pe fostele plaiuri ale lui Bucur, efectiv nu mai există această opțiune. Dacă am nevoie să plec de acasă folosind unul dintre cele două servicii, trebuie să-mi iau o marjă de minimum 20 de minute, interval de timp necesar să-mi accepte vreun șofer cursa.
Iar cel mai neplăcut este că inițial ți-o acceptă, vezi mașina respectivă cum vine spre tine, după care, aproape de fiecare dată, se întâmplă unul dintre următoarele scenarii:
Primul. Șoferul se oprește undeva și stă acolo, pe loc, până te saturi tu să-l aștepți și dai anulare cursei. Degeaba îi scrii sau îl suni, nu-ți va răspunde niciodată.
Al doilea. Anulează el cursa, la câteva minute după ce plecase spre tine.
Cel puțin din aeroport, de la Otopeni, către casă, este o adevărată loterie să comand uber sau bolt. Pentru că locuiesc în Bucureștii Noi, șoferii consideră că e cursa prea scurtă și ori n-o iau, ori o anulează după ce-au luat-o. Pe sistemul „bosule, păi de-aia am așteptat io la benzinărie doo ore, ca să iau cursă dă treișcinci dă lei din aeroport?”. Pentru că da, dacă nu știați, uberiștii și boltiștii care „fac” aeroportul stau parcați la benzinăria aia Mol de pe DN1. Acolo așteaptă comenzile.
Au existat două situații în care am vrut să le scriu email-uri ălora de la Uber și Bolt, atât de tare m-am enervat. Prima a fost când am predat mașina de la Mercedes. A trebuit dusă înapoi la dealer, și cum sediul lor era destul de aproape de casa mea, am zis c-o duc eu, că ce mare lucru. Fraților, am stat acolo, în curtea dealerului, o oră și patruzeci de minute până mi-a acceptat un șofer de la Uber cursa. O oră și patruzeci de minute în care tot ce-am putut sa fac a fost să asist neputincios, vedeam în aplicație, cum mașinile plecau spre mine, dar după câteva minute anulau.
Altădată, eram în fața casei, făceam comandă după comandă și, pe același sistem, mi se anulau toate. După vreo jumătate de oră, cu nervii întinși la maximum, acolo, pe trotuarul din fața casei, mi-am instalat Freenow, am făcut comandă, a venit mașina. A fost singura dată când i-am folosit în țară pe cei de la Freenow. Lasă, că de acum n-o să-i mai folosesc, se pare că s-au retras din România.
Există o singură situație, una singură, în care ți se acceptă cursa din prima și șoferul sosește ceas la comandă: atunci când aplicația are tarif dinamic, vestitul „surge”. Pe înțelesul celor care nu au aceste servicii de ride-sharing în orașele lor, tariful dinamic se aplică în orele de vârf, adică atunci crește foarte mult cererea utilizatorilor.
Pe perioada de tarif dinamic, o cursă care în mod normal te-ar costa până în 20 de lei, se poate duce în 40, sau 60, sau 80, după cum îți e norocul. Totul culminând cu vestitele tarife din noaptea de revelion, când au dat oamenii și câteva sute de lei pe câte o cursă care în mod normal costa 25. De-aia șoferii vin ceas când e „surge”.
Pot să înțeleg tariful dinamic, până la urmă el este generat de algoritmii aplicației în baza unui principiu simplu: cel al cererii și ofertei. Ce nu pot să înțeleg este cum de-am ajuns ca în București să fie „surge” aproape tot timpul, iar când nu e surge, oricum nu-ți acceptă aproape niciun șofer cursa. Practic, dacă nu ești un individ extrem de norocos, în capitală mai ai doar două opțiuni: ori nu poți să faci comandă, ori poți, dar la tarife nesimțite. Dacă asta au urmărit cei de la Uber și Bolt, atunci când au intrat pe această piață, se pare că le-a reușit de minune. Dar am serioase îndoieli c-ar fi urmărit asta.
Pe scurt, că și-așa m-am lungit. Uber și Bolt au apărut ca niște alternative mai ieftine și mai civilizate la taxi, dar au ajuns să fie cele mai scumpe și mai mizerabile soluții de pe piață. Mitul cu șoferii mișto și mașinile noi și curate a apus de multă vreme. Pentru că noi, aici, pe tărâmurile locuite cândva de vajnicii daci liberi, suntem vestiți pentru abilitatea de a face să se aleagă praful de orice, fix ca-n bancul cu cele două bile din metal.
sursa foto: pixabay.com
Stai, cum? Românii au țiganizat Uber și Bolt? Nu se poate! N-are cum! Ai dat tu cu degetu’ aiurea pe ecran. 🤣🤣🤣🤣🤣
Comentariu beton!234
Da, și io zic că s-ar putea să fie la mine problema, că n-are cum așa ceva.
Troty?
Se dezbate încă. Ce zici?27
Zace la ușă. Nu se poate utiliza la mine în zonă, nu există piste, nu există niciun fel de infrastructură pentru mijloace de transport alternative. Iar în trafic, pe carosabil, nu mai vreau s-o folosesc. N-au șoferii nicio vină că nu există infrastructură, nu văd de ce le-aș mai oferi eu un stres în plus.
I feel you bro, nici la mine la porumb nu se poate. Încearcă cu un ATV. Ești un fel de motociclist, nu ai nevoie de A, îți crește nivelul de sexyest și probabil și ăla de testosteron. Win/win situation for everybody.
Comentariu beton!70
Sall,
1. Exista serviciul Confort, l-ati incercat?
2. Ce ati face dumneavoastra in cazul lor (al soferilor de uber si bolt) cand litrul de benzina e >8 lei, accepta cursa , merge pt preluare client 10 km si cursa este de 1.9 km platita cu 12 lei?
Poate ca sunt subiectiv prestand si eu servicii uber, darcred ca in marea lor majoritate refuzurile curselor sunt intemeiate.
P.S. Sigur ari intalnit si masini intretinute, curate si sigur ati rasplatit soferul pt conditii, iar pt asta iti multumesc in numele tuturor soferilor .
Toate cele bune!
Comentariu beton!213
@Ewili4n Ok, dar de ce acceptă cursa și apoi se opresc? Sau de ce o acceptă și apoi o anulează? Logic, nu zice nimeni să vii 10km să iei o cursă de 2 km. Că fix ideea taximetriei e să vină cea mai apropiată mașină 🙂
Comentariu beton!57
Asta e „altceva” imparte soferul drumul si costul cursei cu clientul, au anulat cursa deoarece probabil clientul nu mergea in aceeasi directie cu soferul.
Surge este o metoda legalizata, nu este maimuta electronica de oe vremuri, ci este gorila electrica legalizata
Se dezbate încă. Ce zici?21
Zicea cineva – pe la incepturile Uber/Bolt/etc – ca TOT taximetria a fost/este/vai fi solutia pe termen lung. Uber/Bolt e doar o alta „mizerie” temporara, foarte buna pentru „bagat mintile in cap” taximetristilor.
Pe de-o parte a functionat (relativ), ca taximetristii au inceput sa faca foamea si au mai redus din figuri. Pe de alta parte, cum majoritatea taximetristilor s-au convertit la ride-sharing, s-a dus pe lupa si conceptul asta. Noi, ca niste maimute imputite si needucate, avem aceasta capacitate de a face kkt din orice idee buna.
Romania … Sud-Est Europa … THE BALKANS … atat s-a putut!
Comentariu beton!145
Pe de altă parte, în alte țări uber și bolt funcționează ceas, fără românisme din astea.
#atats-aputut
Se dezbate încă. Ce zici?26
Da inca nu l-au stricat la mine in localitate iar astacu surge am vazut-o aici exact sambata asta, bine in total de vreo 5 ori, insa a fost concert Scorpions si meciul.Deci o parte mergeau la concert o parte sa vada meciul.Deci mie in mod normal pana in centru imi ia 15-17 zloti sau lei si sambata mi-a luat 28 zl si am asteptat 12 min.Dar asta vara cand am venit in Bucuresti m-au cam socat preturile si da nu veneau.Eu cand vin in țară sau ma rog Bucuresti ma plimb ca țiganul cu cortul sau rucsacul.2 zile la sora mea in Chiajna, 2 la prietena mea de-o viata in Sălajan, 2 la alta prietena in Buc Noi si ghici cu ce ma deplasez cu Bolt pt ca cu masina nu mai am curaj si n-am chef sa lovesc masina prin dementa aia de trafic mai ales ca tre sa ma si intorc la Cracovia.Din Chiajna pana in Salajan m-a costat 120 lei 20km si a durat 1hsi 20 min sa ajung cam aceeasi distanta( un pic mai mult cu 4km) am pana la prietena mea si ma costa 80 de zloti si dureaza 34 min.Deci da s-au porcit fata de acum 4-5 ani si nu ii mai verifica nimeni.
Se dezbate încă. Ce zici?36
Perfect de acord, asta ziceam si eu ca IMPLEMENTAREA la nivel de RO este problema cand vorbim despre … orice, de fapt.
Nu mai devreme de joi, m-a luat un prieten sa mergem la Maiden la concert. Zice el, las’ ca iau eu un Uber si te culeg de pe drum. El venind de „la suburbie/la tara”, ca si mine, doar ca „tara” mea e putin mai aproape de Bucuresti. 19 minute estimat sa vina masina la el la adresa, imi zice prietenul ca intarzie masina, imi da mesaj cu numarul masinii, astept … Eu eram deja iesit in strada si deodata vad masina AIA, al carei numar mi-l daduse prietenul, trecand lejer pe lang mine FARA pasageri. Dupa ceva vreme apare prietenul cu ALTA masina. Il intreb ce s-a intamplat, imi zice ca i s-a „anulat” cursa de 3 (TREI!) ori pana a prins o masina gen 30 min mai tarziu. Si era ora 18:00, concertul incepea dupa 19:30, deci nu era surge generat de concert sau ceva. FMM viata!
Personal, am refuzat orice discutie legata de instalarea aplicatiei din momentul in care am auzit/vazut la altii ca trebuie legat cardul in aplicatie … in momentul ala am „ras” si am decis ca nu e pentru mine.
Acum vad mai jos in comentarii ca unii s-au trezit cu banii pe cursa luati ca solicitantul nu a fost „gasit” la adresa. Yeap, fix de asta nu dau eu cardul nimanui si nici un platesc chestii in avans. Las’ sa fie ei motivati sa „alerge” dupa banii mei, nu eu cu recalamatii pentru servicii de kkt.
Nu merita, pentru mine, sa testez asa ceva nici macar cand sunt intr-o tara cu apa calda. Am rupt in doua Viena/Paris/Roma cu metroul, tramvaiul, autobuzul (aeroport included) nu am avut niciodata nevoie de Uber si nici de taxi.
Comentariu beton!99
Domnu’ Crypto, de multi ani deja, aplicatiile accepta plata cash. Nu mai e obligatoriu cu cardu pus in aplicatie. In plus, Revolut iti ofera facilitatea de card virtual, il pui in aplicatie, daca ai auzit ca a fost sparta si datele scurse, stergi cardul virtual si generezi altul. welcome to 2022. iti scrtiu asta pentru ca te apreciez ca unul dintre comentatorii cei mai apropiati de parerile mele, alaturi de ionut si alti 1-2. ca sa nu mai zic ca banii de pe card sunt asigurati si revolut are unul dintre daca nu chiar cel mai bun sistem de detectare a fraudelor pe diverse situri si aplicatii.
Comentariu beton!44
@Cucurigu – Right back at ya! … ma refer la aia cu apreciatul, si nu fac mishto absolut deloc.
O merge si plata cu cash, nu zic nu. Nu m-a interesat Uber/Bolt la modul fundamental, conceptual. Ca si consumator, nu vad castigul/motivatia pentru mine. Aia cu cardul a fost doar „bomboana pe coliva”.
Eu am stat fara permis 30 de zile, anul asta in iarna, si am rupt cu TROTINETA. Acolo (de)unde nu m-a putut (a)duce jumatatea mea mai buna sau pana unde am dat de un metrou … „Troty RULEZ!”. La -5 grade si cu riscurile asociate traficului, tot mai bine cu troty decat cu uber/bolt/taxi.
Cat despre Revolut … merci, am ras mult, mi-ai facut ziua mai buna. Eu am o „problema la nivel conceptual” (eufemism pentru „le-as da foc”) cu bancile-banci, alea de mai poti, uneori si daca ai noroc, sa le „iei de guler” daca ceva merge prost. Nu as putea trai cu mine daca as ajunge sa ma cert – pe mail, in afara oricarei „jurisdictii” – chair si pentru 1 EURO din banii mei cu niste rusi sau ce dracu’ or fi astia, care opereaza din UK/Lituania/wherever the fuck si care decid sa scoata serverul din priza la momentul X, deci … multumesc, dar NU!
Comentariu beton!35
Crypto, clientii mei sunt toate bancile mari din lume, pe unele le-a si depasit Revolut in nici 4 ani. E in top 3 banci in Europa deja. Am avut si oferta de job la ei in Londra. iti garantez ca vor fi lider mondial in cativa ani in banking pt utilizatorul de rand. Pe partea de aplicatie si ce ofera nu au rival. Ii fiolosesc de pe vremea cand inca nu erau banca. Nu am avut vreo problema dar am mers doar cu sume mici. La sume mari incasate pot bloca banii pana faci dovada provenientei. Stiu sigur ca sunt legit, am amici in IT care lucreaza la firme ce fac exact asta, verifica si legitimizeaza entitati precum Revolut. Au fost rasverificati. Sunt mai legit decat bancile neaose. Si mai putin probabil sa pice. Sunt ceea ce au fost Apple si Tesla, un disruptor al industriei. Si pt cumparaturi online sunt mai safe decat orice banca din Romania. Mai ales pe situri mai dubioase cu placeri carnale virtuale.
Se dezbate încă. Ce zici?22
Pai in alte tari tariful pe km este cat dai aici pe o cursa de 5 km ,
Comentariu beton!31
Ewili4n
E simplu. În loc să te țină aiurea minute în șir și să nu-ți răspundă, ar putea răspunde și să-ți explice că nu-ți ia cursa. Poate și de ce. Or avea logică zise le tale, dar tăcerea n-are logică. Sau, să întreb și eu: clientul ce să facă?
Ce minti sa le bage in cap taximetristilor? Nu intelegeti ca la tariful de mizerie al taximetristilor o sa gasiti un serviciu de mizerie?Vad mai jos un comentariu al unui sofer Uber care se plange ca este mic km,ca a crescut combistibilul etc.Oare ce credeati voi astia care vă plangeti ca aceste firme de ride au venit in Romania sa vă faca un serviciu ieftin? Nu.Au intrat subventionand tariful cu pret sub piata ca sa distruga si mizeria aia de taximetrie care exista .Au gasit o tara de fragaieri care in naivitatea lor chiar au crezut in ei.Eu recunosc ca sunt taximetrist.si nu sunt mandru de mizeria care suntem tinuti.Dar,imi pare bine ca a intrat acest ride pe piata, pentru ca a distrus firmele de taximetrie.Vad acum alt fenomen cum clientii uger si bont isi fac conturi la aplicatiile de taxi si sunt mirati ca nu gasesc taxiuri.Domnilor nu mai gasiti taxiuri pentru ca am ramas putini si vă vedem care vă intoarceti cu coada intre picioare de la ride.Si inca ceva taximetristii nu accepta plata cu cardul din cauza comisioanelor mari si a platii facute cu intarziere.Asa ca vreti plata cu cardul vă uram sa mergeti cu Bont si Uger si sa platiti de cateva ori mai mult.
Mașinile au același preț că în vest, benzina, curentul și altele sunt apropiate…surpriza este că tariful este atât de mic încât te gândești de 2 ori daca mai miști mașină , clienții cu curse de 3 minute sunt atât de mulți încât mulți șoferi au renunțat să mai facă curse. Apare surge din lipsa de șoferi .
Păi până nu se face o „românească ” de a noastră ,nu se face treabă.N-am circulat decât fff puțin cu cei de care zici aici ,dar am început să am experiență cu serviciile bringo, de care am fost fff mulțumită cam 1an și ceva,la momentul actual a început să dea rateuri din ce în ce mai mult,în special când e de promoție ceva .Deci,cum spunea odată cineva „trăim în România și asta ne ocupă tot timpul „.
Se dezbate încă. Ce zici?22
Bringo te duce si la munca?
@Laurențiu, m-am referit strict la un serviciu românesc ,care a avut succes dar care începe să se strice..și e păcat că se întâmplă asta.
Bringo e foarte bun, degeaba va plângeți
Stimata doamna.ca si altii toti sunteti multumiti cand vi se ofera servicii ieftine.Trebuie sa intelegeti ca nu exista calitate pe bani putini.Cand au intrat pe piata toate firmele de ride au subventionat fenomenul sa atraga naivi ca dv.Trebuie sa intelegeti ca aceste firme au intrat pe piata din cauza faptului ca taximetria a fost tinuta in mixerie 10 ani pe tarif de 1.39.lei/ km.Momentan aceste firme de ride duc la faliment firmele de taximetrie.Din acest fapt nu mai gasiti taxiuri.
Comentariu beton!36
Pentru George,
În Irlanda,ca să fiu explicit.
Din aeroport şi pînă în primul cartier din Dublin,la o distsnță aptoximativă de 7 km (exagerat pt siguranță) se încasau cu ani în urmă,între 15 şi 25 de €.
Acum sînt convins,pe aceiaşi distanță prețul este MAI mare cu siguranță,asta avînd în vedere şi prețul combustibilului/servicii.
Aici nu prea vezi „bombe” ca maşini.
Sunt de acord cu tot ce spui. Au cam ajuns de rahat ambele. Speram o alternativa la taxi, cu care merg doar când ma duc la ai mei și iau taxi din gara. Speram ca în capitala sa folosesc civilizat Uber sau Bolt .
Mi-am instalat Bolt după ce am văzut ca Uber nu mai vine, asteptam o călătorie dinspre infinit, ca mai apoi cei de la Bolt sa înceapă sa anuleze, sa nu mai ajung la timp unde am treaba.
Chem masina când n-am ce face, dar chem cu mult timp înainte . Și, da, foarte scump, nene.
Urat, oricum!
Se dezbate încă. Ce zici?14
Va puteți cumpăra Scooter sau bicicleta și nu veți mai avea nevoie de ei
Se dezbate încă. Ce zici?6
Lasati uber si bolt….comandati blackcab si o sa vedeti diferenta.
Si cum spunea cineva….calitatea se plateste….
Se dezbate încă. Ce zici?18
Au migrat șoferii de taxi cu mașini noi 🥺 am observat și comportamentul în trafic, în rest pace, mă rog să nu se strice mașinuța personală sau să circule rezonabil metroul. Au găsit o altă oportunitate de a face bani mai ușor decât cu clasicul taxi.
Am pățit acum ceva vreme să mi se tragă banii pe cursă pentru că nu m-a „găsit” la adresă, nici nu era pentru mine era pentru mama (87 de ani) trei curse la rând, distanțe scurte într-adevăr, atunci am renunțat și dezinstalat aplicațiile, îmi era simplu să o ajut pe mama să se deplaseze civilizat când nu puteam eu să o duc unde avea nevoie.
Se dezbate încă. Ce zici?18
Acelasi lucru mi s-a intamplat si mie pe aeroportul din Cluj acum 2 saptamani. Mi s-au anulat vreo 10 curse la Uber. Pana la urma am renuntat si am luat transportul in comun.
Se dezbate încă. Ce zici?20
In Cluj folosim extrem de rar Uber, pentru ca nu prea au soferi. Aici se foloseste Bolt sau Freenow si extrem de rar se intampla ceea ce se intampla in Bucuresti. Eu nu circul pe distante foarte mari, dar problemele cu intarzierea apar doar la orele de varf. Folosesc acest tip de servicii de 5 ani si am observat o scadere a calitatii serviciilor in Cluj doar in ultima perioada, cand au inceput sa apara soferi care fie nu sunt din Cluj, nu folosesc corespunzator Waze sau au migrat de la firmele de taxi si au masini mai vechi si comportament neplacut.
Când am primit prima anulare de cursă la Uber și pur și simplu vedeam mașina că era pe colț la Mac la Română am renunțat la serviciile lor în țară. Star Taxi merge brici și nu am avut probleme de genul descrise de tine. Folosesc Uber doar când sunt în țări străine.
Comentariu beton!28
Nu mai tin minte cand am mers cu ei ultima oara. Poate un 2017 sau 2018, ceva de genu. Aplicatia dezinstalata demult.
Masina personala, metrou/autobuz, tren si sfantul Pejos care e si cel mai sanatos.
Toata lumea se plange de astia de aproape ani de zile. Si totusi, e plin de ei in trafic. Inseamna ca nu va plangeti cum trebuie. Si ca nu apelati de fapt la alternative.
Comentariu beton!38
Aici nu avem Uber sau Bolt si cele 2 companii locale de taxi sunt foarte ok.
Se dezbate încă. Ce zici?19
Trebuie sa fii ceva cu caputul sa astepti cu orele un uber/bolt doar ca sa economisesti 3 lei cand exista vreo 40000 de aplicatii si telefoane catre taxiuri de toate culorile..
Nu stiu cum e la altii, folosesc rar taxi in general doar pentru aeroport si nu am avut probleme. Pe ploaie, ninsoare sau ger au venit in cateva minute, masini ok, tarif ok.
Dar par sa reziste bine uberii si boltii, deci clientilor le place asa. Unul nemultumit, dupa 3 anulari aiurea ar dezinstala aplicatia. Dar cand se ajunge la zeci de anulari si ore de asteptare..le place, clar. La mai multe
Comentariu beton!58
Salut Add,
Nu sunt chiar atât de multe aplicații precum spui. Eu știu o singură aplicație de tip concentrator comenzi taxiuri și anume StarTaxi. Recunosc că nu știu dacă mai funcționează în afară de terminalul de comenzi din Aeroportul Otopeni.
De ce prefer eu Uber? Pentru că pot plăti cu cardul. Îmi displace să-mi fac griji dacă am suficienți bani cash la mine și dacă am și mărunt pentru bacșis.
Se dezbate încă. Ce zici?11
Salut Add,
Ai sa ramai surprins de cele jdemii de aplicatii de care spui tu 🙂
Mama mea este o persoana cu deficiente in deplasare plus o multime de boli si nu pot mereu sa o duc eu personal pe la doctori, asadar trebuie sa apelez la ride-sharing.
Ce sa zic, experientele nu sunt deloc amuzante.
Iar Star-Taxi aia este o gluma proasta.
Se dezbate încă. Ce zici?8
Taxi nu mai vin la comanda îți zic ca nu ai mașini si sa te descurci
De la aeroport recomand trenul. Am asistat chiar la o discutie scuipata printre coji de seminte intre cativa taximetristi, care se plangeau ca trenul le-a stricat combinatiile. 7 lei si ajungi oriunde in Bucuresti…plangeau mai rau decat Columb dupa ce i s-a scufundat o corabie.
Comentariu beton!74
Da, de acord. Atunci când nu ai bagaje voluminoase și nu trebuie să schimbi metrourile sau autobuzele ca să ajungi acasă.
Se dezbate încă. Ce zici?17
Stiu ca la inceputuri soferii de Uber care anulau curse de prea multe ori erau eliminati de pe platforma. Ce s-a intamplat oare cu aceasta regula?
Am patit asta cu Bolt si in Londra luna trecuta. Am comandat, imi arata ca vine si pe urma a anulat cursa de la hotel la aeroport. La a doua comanda m-a sunat soferul sa ma intrebe cate persoane suntem si cate bagaje avem ca el avea masina mica si nu ar fi incaput toate. Pana la urma l-am convins ca o sa incapem toti. 2 adulti si 2 copii mici. A venit si am avut conversatii misto pe timpul deplasarii catre aeroport, soferul fiind portughez.
Deci si in tarile cu apa calda se practica prostia asta.
Se dezbate încă. Ce zici?19
Din pacate ai mare dreptate. Nu mai este nici o diferenta intre taxi si Uber.
Se dezbate încă. Ce zici?13
Nu înțeleg ce vrei pentru ca să zici. Mie periodic mi se explică faptul că-n România curge ambrozie la chiuvetă, iar laptele și mierea sunt râuri-râuri pe străzi. Și că Germania nu-i mare scofală (aparte de atitudinea mizerabilă a politicienilor – deci a unei mâini de indivizi – în războiul din Ucraina, Germania e una din cele mai mișto țări de trăit, într-o mulțime de privințe. Da’ cred că habar n-am io, de aproape 15 ani and counting).
Revenind mai on topic, folosesc rar taxiul, dar când e nevoie primesc exact ce plătesc: punctualitate, serviciu bun și respect.
Se dezbate încă. Ce zici?26
Asa e in orice tara civilizata, nu trebuie sa ridicam in slavi Germania. Chiar si in tarile foste comuniste. Chiar si in Cehia sau Bulgaria.
Cucurigu, ridic in slavi tara unde locuiesc si pe care o cunosc. Daca as locui in Cehia sau Bulgaria si ar fi de ridicat in slavi, as ridica in slavi Cehia sau Bulgaria.
Se dezbate încă. Ce zici?16
Corect, este mult mai bine în România, in Germany nu e mare scofala sunt mulți oameni zgârciți câteva drumuri bune și atat.
Eu am pățit recent o treabă memorabilă cu Uber. Pe 25 mai, pe la ora 15:30 comand un Uber din fața blocului meu ca să mă duc la service să iau mașina de acolo. Blocul meu este la stația de metrou Nicolae Grigorescu dar service-ul auto nu are nicio stație de metrou prin apropiere. Și-mi acceptă comanda un șofer care se afla la momentul respectiv pe la Mall Vitan. Timp de așteptare 16 minute. Nu anulez comanda că cine știe când mai prind să-mi mai răspundă. Aștept și urmăresc în aplicație cum mașina se apropie de mine. Trebuia să încheie o cursă la mine în cartier și apoi să vină să mă ia pe mine. Cu ochii fixați pe ecranul telefonului, urmărind cum se deplasează mașina pe hartă, nu realizez că mașina de fapt ajunsese la mine de 30 de secunde, poate 1 minut. Aplicația mi-o arăta că e încă la următoarea intersecție. Abia când aud două claxoane îmi dau seama că a ajuns.
Deschid ușa din spate a mașinii, dau bună ziua, spun cum mă cheamă și mă urc. Răspunsul șoferului de Uber este unul sec: „Acum e prea târziu.”
Îmi stă pe limbă să întreb: „E prea târziu pentru bună ziua?”. Îmi mușc limba și zic doar:
– Poftim?
– Ați venit prea târziu. Acum s-a făcut verde la semaforul de la Ambrozie și nu mai putem ieși din parcare. Trebuie să așteptăm să treacă toate mașinile astea. O să pierdem timp.
Adică cum vine asta? Tu-mi dai timp de așteptare 16 minute și mă cerți că din cauza unei neatenții de 30 de secunde ești nevoit să mai stai pe loc încă 30 de secunde? Mă mir cum de nu mi-a dat și două perechi de palme, sau cum de nu m-a dat jos din mașină.
Comentariu beton!59
in locul trau ma dadeam jos si ii uram success, asta daca nu ma grabeam. Sau la evaluare maxim 2 stele.
Se dezbate încă. Ce zici?16
E greu să-ți faci treaba în România…. Am ajuns la concluzia asta deoarece nu mi explic alt motiv.. Reaua intenție? Prostia? Ai ales sa faci un job, ce este frate așa greu să îl faci cum trebuie? Vrem o țară ca afară, da nu muncim noi pentru asta…
Comentariu beton!24
Am folosit multi ani doar Uber dupa niste experiente urate cu taxiurile bucurestene. In martie am avut 9 curse anulate, in aeroport. Nu pentru distanta (desi si aia era o problema, am aflat ulterior, ca mergeam „doar”in Domenii), ci pentru ca trebuia sa plateasca individul taxa de parcare – deci nu vreau eu sa ma duc nu stiu unde naiba, ca sa nu mai fie el nevoit sa plateasca taxa? Nu, nu vreau, si nu pentru ca sunt comoda, ci pentru ca am bagaje, sunt obosita si e miezul noptii. Consecinta e ca in aprilie am luat trenul pana la Gara de Nord si apoi metroul.
Comentariu beton!26
Am renuntat la Uber si Bolt din aceleasi motive scrise de tine. Ne saturasem sa ne fie refuzate cursele! Acum folosim doar BlackCab, in rarele ocazii, cand chiar trebuie sa mergem cu taxi. Mai mult pentru copii, atunci cand nu suntem noi disponibili.
Se dezbate încă. Ce zici?13
Păi Black Cab nu dăduse faliment?
@MV se pare că nu, sunt alive & kicking. Luna asta am folosit și eu BlackCab, pentru că trebuia să traversez orașul de la vest la est la oră de vârf și nu-mi permiteam întârziere.
Altfel, am trecut la uber și bolt cu câțiva ani în urmă, după experiențe urâte cu taxiurile din București. În ultima vreme însă mi s-a întâmplat să-mi fie refuzate/ anulate curse, sau timpul de așteptare să crescă progresiv, până la 30-40 de minute. Chiar cunosc pe cineva care face bolt și care mi-a zis direct că refuză sau anulează cursa dacă suma e mică (10-20 de lei).
Se dezbate încă. Ce zici?18
Exista 2-3 cauze mari si late.
1. Taximetristii s-au mutat pe uber, bolt etc ca nu mai au nevoie de licenta, statie, atestat, analize anuale si alte ampulencur. Odata cu ei si cultura de taximetrist care e bos de boss pa felia lui si nu ii spune nimeni pe cine sa ia sau sa refuze si cand sa se retraga unde vrea ampula lui.
2. Aplicatiile la inceput pedepseau comportamentul abuziv al soferilor acum sunt depasite de situatii numeric si nu mai vor sa piarda soferi in favoarea concurentei, oricum soferii stau pe toate aplicatiile in paralel.
3. Aplicatiile ii obliga pe soferi sa ia curse scurte pe care acestia nu le doresc. Iar soferii dupa ce le accepta abia vad traseul si distanta.
Stiu, toate astea nu sunt problemele clientului si ar trebui rezolvate de cel ce ofera serviciul de ride sharing, dar ce sa vezi, traim in Romania si mgmtu local isi pune amprenta peste tot.
Am simtit oarecum acelasi lucru in ultima vreme cu aplicatii de food delivery, mai ales Tazz, preturi dublate intr-un an, curieri tot mai nesimtiti care vin cu mancare rece dupa 3 h, ca asa au primit-o etc.
Dar exista si o raza de speranta. in alte orase gen Cluj aceste servicii inca functioneaza impecabil.
Se dezbate încă. Ce zici?25
Zici tu că taximetriștii pe taxi uber ? Cunosc personal ZECI de colegi de ai mei care nu au făcut taximetrie în viața lor și au început să facă taxi uber pe lângă servici ( și în timpul serviciului, dar asta e altă poveste și nu vreau să intru în detalii ) și doar asta povestesc ,cum intră pe aplicație client și dau cerere de curse în zona în care sunt , doar ca să își crească artificial prețul pe km , cum ” vânează orele de cerere mare de taxiuri …..vrei să continui ? Aaa….pe casa de marcat fiscală ,bat câteva curse , că oricum fiscul din românia nu are cum să controleze aplicația , că oricum uber are sediul social în olanda , iar în românia, ce scrie pe casa de marcat fiscală contează…..vrei să continui ?
Lucrez la glovo.nu este vina mea ca magazinul de unde comanzi u nu are comanda gata.u vezi pe aplicatie ca este gata si eu astept….
Acum ceva luni, fac o comandă la Uber de undeva de prin Universitate. Timp de așteptare 2 minute și nici nu apuc să evaluez direcția din care vine mașina și numărul de înmatriculare că aud „Anduța?” Mă uit, ce să vezi, era chiar șoferul meu. C-așa zice aplicația „your driver”. Nici dacă aveam șofer personal nu cred că era mai prompt. :))
Cam 20% dintre experiențele cu Uber sunt negative (timpi de așteptare peste 10 minute, mașini care ar putea fi mult mai îngrijite, șoferi cărora nu le-ar strica niște lecții de șoferie), 20% pozitive (timpi de așteptare sub 5 minute, punctualitate, mașini foarte curate, șoferi care șofează bine) și restul diverse combinații de una caldă, una rece. Folosesc pentru transport în București mersul pe jos, Uber sau mașina personală, nimic altceva. Cel puțin în perioada asta.
Se dezbate încă. Ce zici?19
cum era bancu’ ala ca soferii sofeaza si femeile „si-o feresc” 😀 ced ca de masini era vorba 😀
Am reusit in 10 ani de Bucuresti sa am doar o tamponare/atingere usoara fara reparatii necesare cu o doamna cu un BMW care insista sa mearga pe aceeasi banda cu tractorul meu :D. S-a lasat cu o bara de a ei sifonata.
Aoleo, păi ce, tractoarele au pretenția la bandă personală? 😛
Tractoru meu are si pretentia sa nu schimb banda fara sa semnalizez sau unde vede el ca e continua, dar doamna cu BMW avea o masina ce nu avea acest gen de dileme.
Sunt pățit în noaptea de revelion. O cursa de 35 ron la dus la întoarcere bolt cerea 80 ron și uber 120 ron. Am văzut în parcare restaurantului un taximetrist clasic care mia luat 35 ron după ceas plus un ciubuc generos de 15 ron din partea mea.
Comentariu beton!34
Pai se stie ca multi taximetristi au migrat spre „ride-sharing” si l-au „manelizat”… asa ca dupa diverse situatii similare cu cea descrisa de Mihai, si eu patind aceleasi anulari de comanda … si primind e-mail ca ce-am facut bo$$ulica, anulezi comenzile? ia de plateste cate 10 lei/cursa anulata …desi fizic nu faceam decat sa astept soferul 1, …apoi nu mai vine s1 vine s2, nu…nu mai vine nici s2 vine s3 …apoi scuze nu avem masina in zona… asa deci, am migrat pe aplicatia Star Taxi de care sunt foarte multumit. Am avut si Clever Taxi dar dupa ce l-au prostit cu mizeria aia de Free now am migrat spre Star si e perfect asa… Cat o mai dura si asta… Bafta voua!
Comentariu beton!22
Citisem la Cismaru acum ceva timp un articol pe acelasi subiect. Se pare ca din ce in ce mai multi sunt oamenii care au constatat ca uber si bolt.. nu mai sunt ce-au fost. Din pacate, cred ca in Bucuresti lumea o sa faca un Back to Basics si o sa apeleze din nou si din ce in ce mai mult la taxi. Ala clasic. Cu masinile alea galbene, vechi, de cele mai multe ori murdare. Amandoi parintii mei au renuntat si ei la Bolt si Uber. De cateva ori au avut experiente mai mult decat ok cu taxiurile „clasice”. Soferi ok, cu bun simt, masina curatica (+/-), fara manele, fata tiganii.
What goes around comes around, stii cum e..
Comentariu beton!27
Am avut întâmplări nefericite cu Bolt, dar ieri am dat 2 comenzi și ambele au venit în intervalele corecte, fără probleme. Și au fost comenzi date „remote”, adică nu pentru mine, ci pentru cineva de la altă adresă.
Eu stau in Popesti Leordeni si tot nu vor sa ma ia de la aeroport fara surge. In mod normal cursa costa 70 de lei. Am folosit bolt pe o distanta scurta in weekend, a fost oribil. Soferul horcaia, tusea, isi tragea mucii
Se dezbate încă. Ce zici?18
Sâmbătă, fix când a început ploaia pe la 5-6, ne/a prins pe Mătăsari, la festival. Imediat m-am uitat pe Bolt sa vad dacă fugim cu copilul acasă sau are rost să luăm o mașină. Erau 3-4 minute de când ploua și cursa până acasă, la 1.7km costa deja 48 de lei:))
Sa incerci sa calatoresti si cu animal, catelus de pana in 5 kg, foarte cumintr si educata, tinuta in cusca speciala sau in brate, dupa caz.
Am incercat de 2 ori, in situatii de urgenta, ca o fata educata, am scris in comanda ca am um catelus, pana am stat vreo ora jumate in fata cabinetului si nu ma lua nimeni.
Pana la urma am dat-o pe romaneste, am chemat fara sa spun ca am si catelusa si m-am urcat cu nesimtire si in masina.
Am avut totusi noroc de un domn iubitor de animale, foarte ok si empatic si nu m-a dat jos, chiar m-a ajutat si mi-a deschis usile pana la lift
Comentariu beton!21
@SOA, fuck all of them! Animăluțele noastre merită toată atenția noastră. 💕
Am un vecin, fost chioscar prin Doraly. De cand l-a inchis ANAF-ul acum cativa ani a incercat toate formele de prostire a clientilor pe Uber, Bolt, Yango sau Bringo. Individu asta imi povestea de faza cu ascuns dupa cladire si luat banu omului ca nu a s-a prezentat la comanda inca din primele zile de Uber, are si acum camara plina (zeci de baxuri fara gluma) cu Bergenbier, mii de pastile de detergent pentru masina de spalat vase de la tot felul de promotii pentru clientii Bringo… Ani de zile a fost dat afara, dar si reprimit de aceste platforme pana s-a plictisit omu’. Acum e paznic la un depozit… vai mama lor ca nu stiu ce praduitor si-au luat. Din pacate, in aceste domenii marea majoritate a prestatorilor este formata din oameni low profile, iar platformele nu iau masuri suficiente pentru ca altfel nu ar mai avea workeri la negru/gri pe bani putini si care sa-si foloseasca masinile proprii.
Comentariu beton!29
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Lumea zice că aberezi.7
@Florine, „căruiă, mă, tată. Vreun frustrat „căruia” nu „la care”. Dar na, poate e și asta o explicație pentru care ai ajuns la vârsta asta să trăiești făcând uber. Pwp.
P.S. Vezi că alte comentarii nu-ți mai las.
low profile nu neaparat dar low quality 100%.
Astia cum e Florinel sunt verisori sau frati cu samsarii de masini care comenteaza pe grupul de tepe auto verificate ca ce daca are km dati inapoi si daune, ca esti tu prea sarac si ce vrei la banii astia, du-te iati masina noua. Aceasi specie de retarzi care nu pricep nimic din viata pe care o traiesc la limita mizeriei si imposturii.
Salut, incep prin a va spune ca practic in regim part-time aceasta activitate. Deci, nu vreau să săriți pe mine cu mesaje spunând ca sunt subiectiv, voi încerca doar sa vă expun problema constată de catre mine, parere personală bazată pe experiența utilizării aplicatiei pe partea cealaltă a baricadei. De obicei, conduc doar seara si neavand foarte mult timp la dispoziție, max. 4-5 h accept orice cursa. De la un timp toate dialogurile cu pasagerii începeau cu o avalanșă de mulțumiri, ca ce om minunat sunt eu ca i-am preluat, ca sănătate, ca toate cele bune, etc. La început m-am mirat , ma mai uitam in oglinda la mine, am inceput sa intreb pe acasa daca s-a schimbat ceva la mine, ce sa mai mă simțeam asaltat de atatea pareri bune. Si am inceput sa pun lucrurile in ordine sa vad de unde se trage obiceiul asta cu anulatul curselor, exact povestea spusa de M.V. Bun, totul a început odata cu majorarea preturilor la combustibili pe care am resimțit-o cu toții, mai puțin cele doua companii de ride-sharing care au considerat pana la un punct ca ar fi bine sa se comporte ca primăria capitalei, adică sa subvenționeze utilizarea ac3stui serviciu dar, pe banii altora. Exemplu: combustibil 5, 5 lei / litru tarif neschimbat, 7 lei pe litru tarif neschimbat, de-abia de la 8 lei si mai mult / litru au inceput sa ajusteze tarifele. Nu mai vorbim de asigurari, taxe si intretinerea mașinii. Făcând aceasta șoferii s-au repliat rapid si au început sa accepte doar curse profitabile, in perioade cu tarif dinamic, preluare din apropiere max 1-2 km si distanțe lungi pana la destinație. Iar, ca orice obicei prost care se impune rapid si se perpetuează devine extrem de greu sa-l indepartezi. Sper ca in timp de cateva luni lucrurile sa se regleze si experientele neplăcute sa-si piarda din anvergură.
Comentariu beton!73
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Lumea zice că aberezi.11
@Florine, vezi că e interzis să stai cu telefonul în mână la volan. Mă rog, asta dacă nu ai nevoie de el ca să anulezi cursa. Hai, spor acolo, că diseara trebuie să dai „planul”.
@Florin: Nu pot să-mi dau exact seama dacă ești prost grămadă sau tâmpit sadea. 🤔
Comentariu beton!24
@JT, omul e exact genul de șofer de uber pe care l-am descris în articol și s-a simtit atacat. Păi tu știi cât e planul pe zi? Că e greu când ai mașină de la patron.
Florine, că zici de respect, m-am uitat la un moment dat pe „Ghidul comunității Uber”, despre care UBER zice așa: „Toți cei care se înregistrează pentru un cont UBER trebuie să respecte Ghidul Comunității Uber.” Deci, dacă ești șofer Uber sau pasager Uber, ești obligat/ă (e adevărat, doar moral) să respecți acest ghid.
Care ghid e construit pe 3 piloni: 1. Purtați-vă respectuos cu toată lumea. 2. Asigurați-vă că toată lumea e în siguranță. 3. Respectați legea.
Dacă faci parte din comunitatea Uber în vreun fel, te rog eu frumos să recitești acel ghid, după care hai să vorbim un pic despre cum s-ar îmbina libertatea din lumea liberă în care trăim cu respectul cel obligatoriu din lumea Uber.
„omul nu e obligat sa faca nimic”
aici as include asa:
– sa gandeasca
– sa se poarte civilizat
– sa dea dovada ca are cei 7 ani de acasa
– sa se exprime corect
– sa respecte contractul cu angajatorul, in care i se spune ce obligatii are fata de client
– sa respecte legile tarii in care locuieste, cu drepturile si OBLIGATIILE care ii revin.
SA NU SCRIE CU CAPS LOCK CAND VINE MASINI SAMSARITE etc etc.
Nu e asa Florine ca astea sunt concepte abstracte pt telectuali ca matale? Cu sau fara creier, semintele tot acelasi gust „are” 🙂
Păi ce vrei să fac dacă sunt un labagiu trist care trăiește din prostit oamenii cu uber?
Se dezbate încă. Ce zici?9
Da, așa e, ai și tu dreptate.
@Vasilescu auzi mai comunistule 🤣🤣🤣🤣 noi astia săraci, comunisti si cu pretentii nu vrem sa vorbim cu labagii tristi deci se poa un şiftdilit baiatului asta?
@Florin nu ai putea sa ne lasi in comunismul si sărăkia noastra ?
@Aura, păcat că n-ai văzut și comentariile celelalte, alea care n-au mai ajuns aici niciodată. Mi-a zis inclusiv că probabil fut o femeie urătă pe care n-a mai vrut-o nimeni, și de-aia sunt așa frustrat. :)))))))))))))))))
@MV: el nu-i „frustrat” ca tine, că el o fute pe mă-sa. 🤣🤣🤣
@Mihai vaaai săracul dar prost mai este jur! Exact tipul de uberist, boltist, taximetrist care cand nu mai are argumente da asa unde prinde!Nu e bai ca el fute numai Angeline Jolii si Tanti Cati Zeta in vis cu mâna dreapta.
🙂 🙂
Are si OnlyFans clientii lui. Nu degeaba a ajuns lider de piata, ca „e multi” ca domnu.
Eu am zis ca o sa zic pas la orice serviciu de genul cand chiar am nevoie de el.
Acum vreo 3 saptamani, aveam de ridicat un scaun ergonomic de la birou, deja montat. Din zona Victoriei, cursa pana in Unirii.
Discutat cu taxi sa trimita o masina mare, da sigur, la ora 17:30 suntem acolo. Am zis ok. Cobor cu scaunul la 17:20 sa fiu in fata pentru a ma urca in masina. Scaunul pus frumos in 2 saci sa nu murdareasca ceva.
Taxiul nu mai vine, la si 40 sun eu sa intreb si mi se spune ca e aglomerat ca a luat alta cursa etc.
Am sunat la vreo 4 companii de taxiuri sa trimita o masina, explicam ca am un scaun sa nu zica soferul ceva, explicam ca e mic, impachetat si bla bla bla. Nu avea nimeni nicio masina.
Am comandat vreo 3 uber-uri si 2 bolt-uri, toate se porneau spre mine si nu mai ajungeau.
Am incercat si cu taxiuri parcate (am mers pana la blocul orange cu scaunul dupa mine) le ofeream dublul cursei pentru ca ma iau cu scaunul.
Nimeni nu a acceptat.
M-am enervat, m-am urcat in 783 si am ajuns acasa cu el pe jos. Cand am intrat in casa am si sters aplicatiile de genul din telefon si mi-am invatat lectia. Never again. Am si poza in telefon cum stau pe scaunul din spate, cu scaunul langa sa nu incomodez pe cei care urca / coboara din autobuz.
Comentariu beton!43
cool!
…ca ai reusit
Am folosit Uber la greu ca sa trimit copilu’ la meditatii, in alt cartier decat ala in care stateam. Idem pentru luat de la meditatii si ajuns in timp util la scoala, ca de…sa nu intarzie copilu’ la ore (a se citi l-am rasfatat prea tare). Dar in ultima perioada, da, am patit si eu. Comandat Uber copilului, trimis poza cu numarul, stat linistita, ma suna copilu’: mama, unde e Uber-u?! Ma uit in aplicatie, Uber-u disparuse, nu mai venea, alta comanda, alt Uber, creste nivelul de nervi, cica apare in vreo 10 minute, peste inca vreo 7 minute se repeta povestea. Bolt…cam la fel. Iar despre surge, idem, am ajuns la concluzia ca nu exista no-surge in Bucuresti. Deci tot timpul este surge, asa cum spunea si Mihai. Am aceeasi stupoare cand vad asta, ca de fiecare data cand ma uit pe Waze pe unde sa o iau si vad ca sunt anuntata ca e heavier traffic than usual… (de fiecare data ma intreb cand mama naibii mai e traficul uzual sau normal pentru ca eu, de fiecare data, ma nimeresc in al mai mare trafic ever…).
Nu exista tarif no surge pentru ca oamenii nu vor sa lucreze pe nasturi. Nu ca ar scuza asta comportamente de genul anulat comanda.
Buna ziua.Aveti o părere foarte proastă despre șoferii Bolt și Uber,dar și noi putem spune că avem clienți, care nu știu să salute,pun adrese greșite și după aceea tot noi suntem de vină ,murdăresc mașină în mod intenționat și multe altele.PS:Da,aveți dreptate că sunt și șoferi care nu au ce căuta la aceste companii.
Comentariu beton!39
La Uber Comfort nu am prea patit-o, parca sunt mai ok soferii. Bolt e dezinstalata de foarte mult timp. Ma sunau constant sa anulez eu cursa ca pe aplicatie scrie 5 min, dar ei fac 15, bla, bla.
Eu te-as recomanda sa faci uber o luna de zile,timp in care tu va trebuii sa trăiești doar din banii câștigați făcând asta,in plus,sa pui combustibil,sa ți cont de uzura mașinii care face cam 200 km pe zi si sa o ți curată in permanenta. Ma gândesc ca poate reusesti sa i înțelegi si pe ,,ubaristi si pe cei care fac bolt,plus ca sigur au si ei acasa o familie care trebuie întreținută. Eu fac uber si încerc sa supraviețuiesc din asta,dacă vrei ne putem vedea si ți voi explica ceea ce nu se poate vedea in realitate. Cu respect si sper ca nu te am supărat.
Comentariu beton!33
@Turcu: iar tu ar fi trebuit să nu chiulești de la orele de limba și literatura română în clasele I – IV.
Se dezbate încă. Ce zici?11
Este alegerea fiecăruia ce job prestează. Nu te-a obligat nimeni să faci Uber. Cu logica asta, medicii ar trebui să te trateze în funcție de cât de gravă e boala ta, cât mai ai de trăit și cât de mulți bani ești dispus să dai. Sau, raportat la tariful dinamic, să te cheme doar la privat. Oh, wait, chiar se întâmplă asta.
Sau mecanicul să nu îți repare oglinda, că e prea ieftin în comparație cu cât valorează timpul lui.
Orice job ai avea, fă-o cum trebuie, dacă nu, schimb-o. Nu este vina mea că tu ai ales să trăiești și să îți întreții familia din Uber.
Comentariu beton!30
Multi au crezut că este o metoda rapidă de îmbogățire !!! Țeapă mă băieți …alergi că nebunul distrugi mașina , te bucuri pe moment când începi să bagi bani în mașină s.ar putea să îți ,,iasă pe nas ” ride sharing.ul…
Comentariu beton!20
Turcu, dar de ce nu explici aici? Suntem mai mulți nemulțumiți de serviciile Uber, nu ne-ar strica să înțelegem mai bine realitatea care nu se vede.
Aici e și vina administratorilor de flote că nu se uită un pic ce au în flotă, îi interesează doar profitul. Și este și vina oamenilor în unele cazuri. Eu lucrez singur în Alba Iulia și oamenii sunt foarte mulțumiți și încântați de mine, chiar se bucură când mă revăd și de multe ori mi-au zis că dacă ar putea m-ar comanda numai pe mine. Eu sunt politicos cu toată lumea și totul e bine, chiar dacă unii nu ar merita acea politețe, tot așa sunt și la final iese totul bine 😉 ! Și legat de preț să știi că prețul e foarte mic raportat la prețul combustibilului. De multe ori dacă mai merg și câțiva km în plus mă întreb dacă la acea cursă scot măcar banii pe combustibil 😅
Comentariu beton!28
Sănătate tuturor! Am văzut că a mai întrebat lumea pe aici dar ori nu-s suficient de atent ori chiar nu s-a răspuns: nu se mai dau note oamenilor ăștia? Că și fiu-meu a făcut acum 3 ani, în vacanța de vară, ”Uber”. Și ne năucea seara când ne povestea cât de atent conduce el ca să ia stele multe. 😛 Că s-ar mai cerne cu vremea…
Ba da, normal că se dau. Nu note, ci steluțe, ba chiar steluțe plus diamant pentru cursele excepționale. 😀 Of, of, numa’ eu știu cât m-am chinuit să-mi ridic „nota” de la un dezastruos patru virgulă șaptezeci și ceva la patru virgulă nouăzeci și doi! Mă simt și prost, că toți șoferii cu care circul au 5 pe linie. Aproape că nici nu-mi vine să cred ce scriu oamenii pe-aici. Dacă m-aș lua după calificativele pasagerilor, șoferii de la Uber sunt toți cel puțin excelenți.
Freenow merge, nu s-au retras. Cel puțin la Brașov. Eu folosesc Freenow, de cànd a apărut. Până atunci, am avut o altă aplicație de taxi, care s-a actualizat automat în Freenow. Ultima dată am comandat prin ei acum 2 săpt.
Ps: am făcut o simulare acum si, merge.
Salut! fix asa si in Australia pana au primit 26 milioane AUD amenda. Exact pt motivele de mai sus. Si stau cuminti acum, sper sa si tina
Azi, după o frumoasă plimbare de vreo 1800 km dus/întors cu caricioplanul (nu au putut ateriza la “munca” așa ca ne-au plimbat puțin) am revenit in Perth și am zis “hai sa încerc un DIDI sau un OLA” să ma ducă la hotel. Ei aș, ti-ai găsit. După ce aștepți minute bune, te saturi și anulezi comanda, așa că am revenit la TAXI și…surpriză! Am plătit absolut același preț ca și la DIDI, care este cel mai ieftin. Aici se pare că cei cu taxiurile au redus prețurile “din cauză de UBER”.
Acum câteva săptămâni, fiu-miu s-a dus la Melbourne, marele premiu de F1. La “dus” la circuit, dimineața, au plătit $32, iar la întoarcere (după terminarea cursei), același traseu $162 (după ce au și așteptat aproape o oră de erau să piardă avionul).
Oricum, ma gândesc tot msi mult sa folosesc din nou taxiul.
Am intrat aici pentru banc.
L-am lăsat la unul dinte comentariile de pe profil.
Nu contesta nimeni ca in Romania e greu sa existe orice civilizat cap-coada. Dar un lucru totusi trebuie inteles, pentru echilibru, nimic altceva. Este posibil in strainatate sa nu anuleze deorece o cursa identica ca distanta, este de 3,5,7 ori mai scumpa. Iar preturile legate de cumpararea si exploatarea unei masini sunt foarte similare cu cele din vest. Este masina de 5 ori mai ieftina in Romania decat in vest? Este carburantul de 5 ori mai ieftin? Este schimbul de filtre si ulei de 5 ori mai ieftin? Civilizatia din vest nu se va putea niciodata cu ‘ieftin’ pentru ca ‘suntem totusi in Romania’. Bineinteles, chiar si cu preturi decente pentru soferi, vor fi multi care vor face tertipurile obisnuite. Dar, garantat, mult mai putini
Comentariu beton!21
Am avut si eu cateva mici neplaceri cu Bolt dar nu asa grave incat sa renunt la acest serviciu. Uber nu am folosit, deci nu ma pronunt. Din cate citesc in comentarii, unii chiar au avut neplaceri mari cu aceste aplicatii si uite asa apare inca un motiv ca lumea in marile orase sa se deplaseze peste tot cu masina personala, sa fie strazile si trotuarele pline de masini, trafic infernal si poluare maxima.
Greșit de la aeroport nu ai cum să anulezi cursa dacă te trimite la 5-6 sau chiar mai mulți km da o anulezi ca nu ii plătește nimeni km aia de la aeroport chiar îți dorești să prinzi cursa
Și prețul la.motorina 9 lei km 1.75 e fain așa?
Eu stau în zonă “premium”, că nu am pățit niciodată așa ceva. Cu Uber. Bolt nu am.
Ptr aeroport folosesc BlackCab, cu programare. No problem.
În schimb în Malaga: # am pățit cu anulare, # iar o dată am pus masca în ultimul moment, că uitasem unde le-am “pus bine” și mi-am luat “report” – deși în mașină am avut masca, și ceilalți 2 pasageri o aveau dinainte să vină el. # Altul m-a lăsat la 2 străzi de adresă, de i-am trimis 10 poze cu strada ăluia de la Airbnb să mă lămurească unde-o fi blocul (nu mi-am imaginat că aș fi pe altă stradă mergând cu Uber!). # Iar mașinile lor nu erau departe de-ale “noastre”. Bănuiesc că șoferii sunt arabi (după vorba cu ceea ce presupun că era nevasta și după fizique 😇)
Nu sunt numai la noi problemele acestea…
Oricum, evit UberX de exemplu. Că-a mereu mașini murdare… 🥴
Incercati cash si un pic de tips
Asa merge
Asa este la român
Noaptea trecută am crezut că rămân în fața unui spital (era distanță mică), dar a doua comandă a fost preluată. Mă crucesc de ce-am citit pe aici. Dar am eu o vorbă a mea și funcționează cu orice mijloc de transport: „Am baftă la mașini!”. Rar am pățit să nu vină masina, o singură dată am fost nemulțumită, dar nu am mai umblat la stele. Cel mai cool Uber a fost la Praga … wow! ce merț, wow ce șofer! … la noi … rar mai văd o mașină bună, deși acum vreo 2 ani parcă erau mai de fitze … pentru aeroport am vecinul cu Uber, îi spun mersul avioanelor și am Uberul meu! Am baftă la mașini, clar!:)
Eu am folosit ambele aplicatii in paralel pentru ca ma trimit cei de la job pe la tot felul de autoritati. In Bucuresti, de Uber mi s-a luat pentru ca invariabil dau timpi de asteptare mari (de la 10 minute in sus) si te trezesti apoi ca anuleaza … asa ca m-am axat mai mult pe Bolt si pentru ca imi tot acordau reduceri la curse, ceea ce Uber nu a facut decat „once in a blue moon”. Am avut parte si de masini curate, cu soferi cu camasa curata si calcata si civilizati, dar si de fosti taximetristi care se comportau ca atare. Proportia este pe undeva pe la 70% experiente pozitive, restul constand in masina murdara, manevre de taximetrist janghinos (nesemnalizat, bagat fortat cand iesi de pe cedeaza, bruscat masina cu totul ca bietul motor ca sa mai zica) sau sofer care el personal a trecut pe langa apa si sapun dar nu le-a atins ca Doamne fereste, daca ia ceva?
1. Chiar azi am folosit Boltul si la una din curse, masina era un Ford Fiesta cu majoratul facut, curatica si nu prea nici interior nici exterior, iar soferului i-ar fi trebuit un dus si niste haine care sa nu arate ca si cum ar fi dormit in ele… Asta este, clientul se uita la lucrurile astea. Omul in speta nu deranja olfactiv, dar peste inca vreo doua ore in caldura de azi, pun pariu ca iti gadila narile un oaresicare iz…
2. Acum vreo doua-trei saptamani, intr-un weekend mergeam intr-o vizita si am chemat un Bolt; nu va zic ca apare o rapciuga de Logan din ala galben, mancat de rugina, fost taximetru tarsit si trosnit prin Bucuresti. Ma uit crucis la sofer si ii zic „Ma scuzati, dar masina dvs nu prea e pentru Bolt. Chiar deloc.” As fi refuzat cursa dar chiar trebuia sa ajungem la o anumita ora. „Ce sa fac, doamna? Sa ii ziceti sefului meu, ca si doamna de dinainte mi-a zis ca imi da 2 stele din cauza aspectului”… no comment, a condus nici prea-prea, nici foarte-foarte, ne-a facut creierii varza ca el avea chef de vorba si omul meu e rusinos din fire si nu le zice nimic. In fine, all in all, cea mai cea dintre masini.
3. Prin luna martie plecam impreuna cu o verisoara care mergea in acelasi cartier cu noi. Noi, toti trei inghesuiti pe bancheta din spate a unui Sandero. Nu am vazut in viata mea sofer care sa maltrateze masina si motorul ei in halul asta. O tura de o lua dracii, baga niste frane si accelera de ziceai ca suntem la Monte Carlo… Luat curbe cu viteza mare incat eram ca niste franzele care se leganau dupa cum lua curba omul ala… Nu stiu cate zile mai apuca masinuta aia cu halul in care conducea acel sofer… Daca am fi carat un tort, cred ca l-am fi avut toti in poala si nitel pe ceafa soferului.
Cam astea sunt mai proaspete. De tarife, nu mai zicem ca au crescut, dar cum si pretul la pompa e cel care e… Si da, mai mereu gasesti tarif „increased due to high demand”.
Pățit joi noaptea în Londra. Ieșit de la urgențe, 2.30 am. Deschis Uber luat cel mai mare tarif după ce am încercat cu tariful normal, sunat de către șoferul Uber cum ca ajunge in 2 minute și să mă dau 1 metru mai spre principală, deși el venea spre mine si mai apoi renunță la cursă. La 5 minute după acceptă iar cursa si iar renunță. Sunat frumos și explicat să se ducă la origini, făcut plângere (pe care ei nu dau nici 2 bani) si mai apoi chemat Bolt (care e mai scump si masini mai praf), venit prompt si aia a fost. Apropo, pe strainezia (Londra si Toulouse) nu se poate plati numerar. Recent, in Ploiesti, Bolt ul merge de nota 10. M-au dus inclusiv la crame in Dealu Mare
Feel you! Am ajuns sa gasesc Bolt cu 90 lei pentru o cursa de 20? No way, o functiona acel surge la ore de varf, dar prost e ala care da. M-am enervat, am instalat Startaxi. Totul bun si frumos, bagi cardul, exista si taximetristi care accepta plata cu cardul. Pana intr-o zi in care mi-a spus un domn taximetrist dupa 30 minute de asteptat sa preia cineva comanda: don`soara, am dat din greseala, daca vedeam mai atent ca sunteti cu cardul, nu va preluam. Majoritatea comenzilor pe care am inceput sa le fac cu taxi-urile din app sunt cu plata cash, pentru ca altfel poti sta sa astepti mult si bine… Solutie, scoti cash de la banca strict pentru urgente cu taxiul, #ayae. Cei de la Startaxi incearca sa ii convinga pe taximetristi sa preia si curse cu cardul intr-un numar mai mare, dar le intra banii la o saptamana sau doua din ce spunea un sofer, cash-ul e instant. Am intrebat atunci de ce naiba s-au mai bagat pe o aplicatie care are si optiunea de card? Inca incerc sa imi raspund singura la intrebare.
Recomand taxi cu aplicatia mobila startaxi. E f f ok. Stau in sectorul 3, bolt vine doar cu surge si la niste tarife oribile. Cu taxiul nu am treaba, vine mereu, oameni foarte normali la volan, conversatii interesante in 99% din cazuri
Postați doar ce vă convine.Darcand vi se accepta o comandă de 14 Ron și când mai are șoferul 20 de metrii de ce o anulați??? Asta nu se pune?
Să vezi cum e să stai și să aștepți 50 minute cu telefonul în mână, moment în care vezi mașina că se îndreptă spre tine și apoi anulează șoferul cursă, cel mai probabil datorită (pt el) unei curse mai profitabile. Îți vine să-i iei toate neamurile la rând la pomenit. Da, am pățit asta și mi-am jurat mie că nu mai apelez la serviciile celor de la Uber/Bolt. Tot în București….că doar aici „trăiesc” ei bine. Pot să spun că, locuind și în Timișoara 4 ani, nu se întâmpla așa ceva acolo. Chiar ajungeau șoferii la timp și fără tarife nesimțite. Dar nah….București-ul e București😁
Bună seara vă spun în primul rând . Să compari Bucureștiul cu Timișoara sau Oradea de exemplu , nu e bine , sunt două galaxii diferite efectiv . Fără supărare , ce am observat eu în București , fie că sunt taximetriști la uber ,bolt ,sau companii românești , sau oameni obișnuiți de pe stradă , e că sunt nesimțiți, extrem de ….nu știu ,zici că sunt buricul pământului, o aroganță inutilă , am tot observat oamenii , mediul din București , când tragi linie , asta e rezultatul , îmi pare rău să zic , dar dacă unii sunt ok , sunt doar unii , majoritatea , NU ! Iar cu o floare nu se face primăvară , vorba aia , de aici și concluzia mea , cei care practică taximetria în BUCUREȘTI sunt exact ca mediul în care trăiesc , nu vor fi ei fetele virgine când Bucureștiul e cum e ! Uitați-vă la SORIN OPRESCU ! toată viața lui a fost o hienă , ( E DOAR UN EXEMPLU ) iar voi vreți ca taximetristul ( taxi clasic sau taxi uber sau bolt) de București să fie un sfânt ! Îmi pare rău, asta e Bucureștiul, majoritatea ,hiene ,când ai lăsat garda jos , ești mâncat , totul e pe șpagă , funcționarul primăriei fuge din primărie cu dosarele în brațe când vine controlul , dar voi aveți aveți pretenții de la talpa societății, vorba aia , nu , îmi pare rău, ar trebui să analizați mai bine în ce oraș trăiți, acest București
Se dezbate încă. Ce zici?21
Lucian, nici nu încerc să fac vreo comparație, pentru că nu-mi permit. Însă am relatat exact ceea ce am experimentat eu. Țin să mai vorbesc din experiența mea personală: locuiesc de 4 ani in București, mi-am cumpărat aici casă, deci nu prevăd vreo mutare recentă😅, și pot spune, cu mâna pe inimă, că, în afară de unii (mulți) șoferi din trafic, care sunt extrem de nesimțiți, n-am avut nici măcar o interacțiune neplăcută cu oamenii de aici. Nici la job, magazine, vecini, etc. Nu știu, poate sunt eu mai norocoasă😅 Vreau doar să exprim faptul că nu toți oamenii de aici sunt așa cum îi văd ceilalți. 😊
@Lucian – ai toate like-urile posibile, ever! Tru that, fierbe cazanu’ cu smoala, si voi vreti ingeri!
De fiecare data cand aterizez in Bukale *slava lu’ Bunutu’, nu prea des), imi strang instinctiv toate alea pe langa mine (portofel, telefon) si merg cat de repede pot, fara sa ma uit la nimeni.
In urbea natala is perfect ok, vb cu lumea, etc.
Nus de ce, da daca ar trebui musai sa ma mut acolo, bata de baseball ar fi un accesoriu obligatoriu,
Adevărat…
Buna .Eu am făcut și taxi și Uber.Este o mare diferență economic vorbesc.Km.la taxi e 2.2 lei iar la Uber când e normal e 1.51 km.La o cursa de taxi daca cursa e 8 lei clientul iti da 10.La o cursa de Uber daca cursa e mai lunga ca și distanta clientul plătește sa zicem 10 lei iar eu rămân cu 7.5 lei multumesc o zi buna.Las fiecare sa analizeze subiectiv.la fel alimentam toti cu 8.5 lei litru benzina.
Salut ,
Vă scrie un șofer Bolt/Uber din Ploiesti ,problema legata de anularea curselor nu este din vina clienților este din vina companiilor Bolt/Uber care de când sau schimpit carburanți au făcut tariful de la 1.74 la 1.8 pe km (vb strict de Ploiesti ) la o cursă de 8 lei ramai cu comision Bolt 25% și după 10 % flota partener prin care ești angajat cu 5,4 lei și din ăștia sa scazi benzina și consumabilele/km o cursă în medie pentru 8 lei este de 2-3 km preluare client și 2-3 km cursa în sine .Comenzile de regulă aplicația chiar daca setezi sa nu primești curse in timpul deplasării tot îți mai aruncă câte una și o accepți iar după când vezi că aceea cursa nu e rentabila pentru tine (poți vedea asta doar la finalizarea cursei in care ești deja ) de aici și timpul tau că și client de 5-10 min și după să primești anulare .
Oricum noi șoferi avem un scor de anulare și trebuie ținut sus la fel că și stelele cu cât scorul de anulare este mic cu atât nu poți face anumite bonusari în funcție de oraș fie ți se suspendă contul temporar .
In Ploiesti in acest moment cursele nu sunt rentabile mai ales că sunt din ce in ce mai multe curse externe unde tariful este tot ăla de oraș 1.8 /km iar tu ai 2-3km până la client cursa iar după să te mai întorci 4-5 km înapoi în oraș de unde să iei alta cursa ,că probabilitatea sa îți intre cursa în orașele vecine e foarte mică .
Vad foarte mulți care spuneți că șoferi Bolt Uber sunt indisciplinați că miros ,nu contest asta in pandemie sau reprofilat multi și din taximetriști ,dar sa nu uitam că din 6 din 10 clineti pe care ii am sunt indisciplinați ,muci pe huse asta in condițiile in care au șervețele puse la dispoziție ,intrat că in autobuz 3 pe o ușă ,trântit de ușă ,calcat praguri ,umbrela când ploua pus pe bancheta ,făcut comanda după care se muta pe alta parte că i sa părut lui că nu e vizibil acolo ,atitudine de stăpân și șoferul de sclav (vizitiu) ,
Multi nu faceți diferența dintre taxi și ride sharing .
Voi practic încheiați un contract cu acel șofer cu mașina nu că la taxi transport public .
Vi se pare aiurea să lăsați tips la Uber/Bolt că e altceva decât taxi ,alta mâncare de pește dar tips se lasă și la glovo restaurant nu mai zic ,dar la Omu care va duce acasă de la piata/serbare/ party unde mai aveți 2% la viață ăla e platit indeajuns .știu o să ziceți că atât cere aparatul .
Io as fi de acord că toti de aici sa fie pt o zi șofer de rideshsring și la Sf zilei de trafeti concizie ,pt că din fata telefonului e ușor toti suntem critici ,dar ce cred eu e că cei care au comentat pe aici sunt aia de dau indicați stânga dreapta știu ei un alt traseu .
Comentariu beton!24
Ultima mea experiență cu Bolt a fost de neuitat!
Din 5 curse, 3 au fost cu electrice (including Tesla și ID4). Punctuali și prețuri decente. Deci …. chiar BRAVO!
Ce am uitat să zic : era la Budapesta. Dar na, astea-s mici amănunte.
Practic ride din 2017 și te voi lamuri în toate aspectele și sper sa înțelegi.
Da ai dreptate nici eu nu i suport pe cei care strica aceste servicii, care anulează și care fac preturi dar trebuie sa vezi lucrurile și din perspectiva șoferilor.
1. Din aeroport 35 lei în Bucureștii Noi poate părea ok dar 25% comision Bolt, 10%comision firma și sa spunem 8 lei combustibil rămân 15 lei. Ti se pare mult? Nu este vina clientului, aici aplicația este de vina trebuie un alt sistem Pt curse în aeroport sau din aeroport și când se trece de centura, de genul după 12 km tariful sa fie dublu sau ceva de genul asta. Ca exemplu îți dau o cursa pe care am luat o ieri dimineață din aviației unde stau la aeroport. 34 cursa 12 km și m am întors pe gol 10 pana la Băneasa și am făcut dus întors 55 minute. Deci 22 km și 55 minute ți se par ok? Repet nu este vina clienților dar aplicația ar trebui sa modifice modul de tarifare extra urban când se trece de centura. O amica a dat pe taxi aeroport Băneasa 100 lei, ce zici de asta?
2. Sunt povesti ce spui legat de tarifele de revelion. Am ieșit în fiecare revelion în ultimii 5 ani. Maxim a fost dinamic 4. Deci o cursa de 20 este 80 dar asta 3 maxim, de obicei este 2 2,5 dinamic. Da poate este mult dar este revelionul. Și preturile la restaurant sunt mult mai mari, și o cazare la munte unde iei o vila normala cu 1000 pe noapte de revelion ajunge 5000 și nimeni nu zice nimic.
3. Sunt șoferi cu probleme, da ai dreptate cu mașinile murdare asa este. Singurii care câștigă mult aici sunt aplicațiile care au comision uriaș. Clientul pierde șoferul nu câștiga cât ar trebui. La comisionul care este astăzi dacă nu ai noroc de un bonus de la aplicație rămân la final maxim 50% din ce încasezi din care întreții mașina.
4. Șoferii fac multe probleme ai dreptate dar ști câți clienți ne fac noua probleme? Vor sa vina cu animalele, și aici ma refer la câini talie mare nu pisică în cușcă, vor sa vina cu paharul de bautură în mașină după ce el este rupt de beat din club, vrea sa aleagă el traseul sa își lase în drum încă 2 amici fără sa pună aceste opriri în aplicație sa nu plătească a în plus, anulează curse și aplicația nu taxează mai ales dacă este Cash este pierderea ta ca șofer
În concluzie aplicațiile sunt ok dar ar putea fi mult mai bune, șoferii cu probleme reale dați afară dar trebuie și tarifele modificate pe extraurban pe aeroport. Clienții nu vor sa achite 5 lei în plus Pt o masina cu scaun de copil dar vor sa i iau eu pe riscul meu de amenda cu un copil de 3 ani fără scaun. Ți se pare corect? Asta e atitudinea românească din păcate.
Bafta
Comentariu beton!33
Va scriu din perspectiva unui om care de vreo 3 ani lucrează ca șofer pe ridesharing, dar care de vreo lună și jumătate a luat o pauza de la muncă pe motive medicale. În aceasta perioada de pauză am fost și eu nevoit sa folosesc serviciile de ridesharing pentru că nu pot conduce. Și eu in cele 15-20 de curse pe care le-am făcut in aceasta perioada am întâlnit absolut toate lucrurile de care oamenii (pasagerii) le-au reclamat mai sus. Într-adevăr sunt situații foarte deranjante. Dar, așa cum am spus tuturor pasagerilor pe care i-am avut de-a lungul timpului, in acest serviciu se pot reclama toate neplăcerile pe care le întâmpinați!!! Și asta o recomand cu tărie! Dacă nu știați, va spun eu ca șoferilor cărora li se fac destul de multe reclamații li se blochează accesul la platforma si sunt excluși. Sunt foarte mulți șoferi (oameni) ca și mine care lucrează minim 200 de ore pe lună pentru venituri de 3000-4000 de lei cu care își intretin familiile, șoferi care își fac treaba exemplar dar care sunt denigrați (la grămadă). Am auzit de 1000 de ori:”Da, am întâmpinat probleme cu diferiți șoferi, dar mi-a fost lene să mai scriu un mail pentru a reclama”… Sau”nu am reclamat pentru că nu am vrut să-i fac rau șoferului „… Greșit total!!! Dacă nu reclamați va faceți rau dumneavoastră, celorlalți pasageri și șoferilor de bună credință! Puteți sa va plângeți și să vă vaicariti pe diferite forumuri, sau puteți sa ajutați să se curețe sistemul! Iar legat de preturile curselor ce pot să vă spun este că atunci când postați o comandă vi se afișează și prețul cursei. Dumneavoastră aveți posibilitatea de a accepta sau nu acel preț.Legat de curățenia in mașini pot spune atât :ca și șofer esti in cursă cu un client si pana la destinație iei următoarea comanda. Nu știi ce mizerie a lăsat primul pasager in masina in spate, mai ales ca tu te grăbești sa ajungi in timp la urmatorul pasager.Poate ca ar trebui ca pasagerii sa nu se mai comporte ca și cum ar fi proprietatea lor si mașina, și soferul zic… (am întâlnit sute de cazuri)… Adică să nu mai lase hârtii, șervețelele, pahare, guma de mestecat, firimituri și multe altele. Pentru că e deranjant pentru următorul pasager care se urca in masina… Ce a scris domnul in comentariul de mai sus este 110 la suta adevărat, dar asta nu ar trebui să ne împiedice sa fim oameni si sa dam dovadă de compasiune ai respect. Asta este valabil si pentru șoferi, și pentru pasageri. Si totodată până la urmă nu ne obliga nimeni sa facem jobul ăsta, dar nici pe dumneavoastră, domnilor și doamnelor pasageri, nu va oliga nimeni sa folosiți serviciul de ridesharing atâta timp cât există serviciul de taxi clasic sau transportul in comun, zic…
Comentariu beton!30
Alex … Ca soferita de uber pot spune ca este cel mai perfect raspuns… pentru cine intelege!
Promoveaza ELEC e o aplicatie putin mai premium dar nu risti anulari si tarif dinamic e tarif standard depinzand de ora si vreme doar atat
Concluzia ?
O spun de mult timp dar romanul e prea fudul ca sa priceapă
Uber in special dar și bolt încasează milioane de € și nu dau doi bani pe șoferi sau clienti ! ,,Exporta” încasările in tari străine și da la stat ce dădeam noi la PSD cu timp in urma …adică M..e!
Cat mai sunt tarifele oficiale de taximetrie? Sau baselineul la Uber/Bolt (fara surge)? Nu mai locuiesc in Bucuresti de ceva ani, dar km parca era 1.4 sau 1.6 prin 2019. Meanwhile, un tarif in alta capitala europeana, nu foarte bogata, este doi euro/km. Nu zic ca tarifele mai mari sunt solutie garantata la problema asta, dar preturile ridicol de mici sunt clar parte din problema… Oamenii nu vor sa lucreze pe nasturi.
Comentariu beton!19
Exact, punct ochit, punct lovit, cand venitul soferului este mic soferul devine frustrat
si scade calitatea serviciului pe care il ofera.
In Bucuresti cursa minima este taxata cu 16 lei ( BOLT) pentru maxim 5 km, dupa care incepe distractia, adica BOLT calculeaza cum vrea muschiu lui, 🙄exemplu:
Cursa de 11 km = 33 lei (34 min)
Cursa de 13 km= 31,5 lei (28 min)
Din fiecare cursa cu exceptia celor din afara Bucurestiului soferul ramane efectiv cu aprox 45% – 50% dupa ce scade comision, taxe si carburant, deci daca sta in trafic 10 ore (face aproximativ 100-150 km) castiga aprox 200 – 250 lei net din care trebuie sa mai economiseasca pt intretinerea masinii, revizii, anvelope, ambreiaj, bucsi, pivoti, asigurari, itp, amenzi, accidente (economii pt achizitia unei noi masini atunci cand devine prea veche pt a desfasura aceasta activitate nu poate sa faca pt ca nu are zile suficiente de viata pt a strange suma necesara) 😂😂😂etc…
Deci una peste alta, pt soferi nu este rentabil dar din fericire pentru Bolt/Uber inca sunt multi care nu stiu sa facă diferenta între brut si net si nici cat costa o operatie de hernie de disc sau un transplant de ficat 😂😂😂!!!
Am fost operat pe coloana recent, singura varianta pt mine a fost Uber/Bolt, maxim 4-5 ore/zi, atât i mi petmite doctoru, deci stiu despre ce e vorba in acest domeniu, soferii sunt efectiv umiliti cu tarifele practicate care nu sunt raportate la o realitate economica!
00
Bolt si Uber sint aceeasi Marie dar cu alta palarie. Daca un sofer ar face calculele cum trebui si-ar da seama ca nu e rentabil deloc. Sint in cunostinta de cauza ca am facut si eu asa ceva. Cu tariful dinamic e o bataie de joc. Am urmarit citeva zile pe aplicatia de client la ore de virf tariful marit foarte mult cu toate ca erau 45 de masini in asteptare in tot orasul,adica un fals ca sa ii rupa pe clienti. Nu e corect.
Deci nu pot să înțeleg.De ce ai stat o oră și patruzeci de minute să aștepți una din aceste alternative și nu ai sunat la un dispecerat taxi și să-ți rezolvi astfel problema.Pai daca tot ești în criza de timp atunci alegi varianta mai rapidă.Si continui să mă întreb de ce as mai folosi serviciile lor când știu ce se întâmplă de fapt.Pentru câțiva leuți in minus?Hai sa nu fie cârcotași.Nu toți șoferii de taxi sunt nașpa.Nu putem sa categorisim o întrega breaslă după chipul și asemănarea câtorva.Dar daca nu te deranjează atât de tare acea oră de așteptare atunci este ok.Continuă sa chemi mașini de la Bolt sau Uber dar nu te mai victimiza atâta timp cât știi ce urmează să pățești.
Eu nu cred asa ceva și dacă se întâmplă, tot taximetriștii sunt de vină. Ei sunt singurii vinovați ca s-a stricat ubar și bolț 😂😂.
Am spus de la început, pt că sunt tot șoferi romani, la un moment dat se va strica și asta…..nu sunt șoferi aduși din alte tari civilizate și stați liniștiți ca nu doar din cauza taximetriștilor s-au stricat cele doua aplicații. S-au șmecherit „pe traseu” și ceilalți șoferi. Au grupuri de what’s app unde își spun în ce zone sa oprească aplicația ca să între dinamic, după care creste cererea, creste și tariful și atunci pornesc aplicațiile și iau comenzi pe dinamic. De ce credeți ca s-au retras cei de la free now din România ??? Pt ca veneau cu bani din alte țări sa susțină activitatea de aici din cauza tarifelor prea mici și din cauza ca șoferii de ride sharing nu agreează aceasta aplicație. Taximetria s-a mai curatat de cei care făceau preturi sau refuzau curse și au rămas majoritari cei care onorează comenzi și oferă un serviciu de calitate cu mașini curate. Unii chiar au și POS-uri în mașină pt plata cu cardul. Încercați din nou și serviciul de taxi și veți avea surprize plăcute.
Vrajeala 😉
Iti recomand sa faci Uber o luna si dupa aia o sa vedeti ca lucrurile nu stau chiar cum crezi. Da, padure fara uscaturi nu exista. La Free Now problema nu era ca soferii nu agreau aplicatia. Ci ca uneia dintre platforme (cea mai mare) i se permit niste lucruri anticoncurentiale de-a dreptul si pentru ca Free Now erau cam singurii care erau corecti cu statul, ca aveau sediu aici nu in Olanda sau Lituania. Aia cu grupurile de whatsapp e o mare aberatie. Sa iti explic de ce? Stii care e numarul maxim de membri intr-un grup de whatsapp? Stii aproximativ cati soferi de ridesharing sunt? Exista grupuri de facebook, si da, exista si initiative de genul celei pe care ai spuso, dar dupa parerea mea vorbesti fara sa stii despre ce vorbesti.
BlackCab ai incercat? Eu ii folosesc.. pentru experiente neplacute cu soferii din alte platforme.
Si acolo alta distractie. Nu dau banii soferilor la timp si de asta multi s-au cam lasat si de ala. Au un sistem de-a dreptul tampit la capitolul asta.
Taximetristii si PSD-ul sunt de vina, vorba lu’ Iohannis.
👍👍👍👍👍
Sa va explice un om care a facut Uber si Bolt. A cui e vina pentru situatia asta? Da, si pandemia a facut destui soferi ok sa se cam lase. Principiul e acelasi care era la taximetrie cand era 1.39 km si au aparut Uber si Bolt. Motivele sunt dupa cum urmeaza: tariful de baza este jalnic. Daca faci calculul pe termen lung daca faci curse pe tariful „normal” (care e cam cu 20% mai mic ca la taxi sau mai mult, si asta ne luand in considerare ca soferului i se iau 25% din suma ramasa per km de catre platforma din start, deci el merge cu vreo 40-45% ca pret mai jos ca taxiul) iti ies sub 10 lei pe ora. Nici macar cand motorina era 6 lei si gazul sub 3 nu era mare afacere, dar faceai de o ciunga. Dupa aia legislatia retardata din domeniu care practic a scos din joc soferii part time. Pentru ca ai nostri in loc sa faca o legislatie adaptata la „transport alternativ” au facut o strutocamila, o legislatie similara cu a taximetriei si cu plata cartii de munca intr-un domeniu fara program fix. Adica daca vreau sa fiu corect, dupa ce ca castig mai putin cu jumatate aproape fata de taximetrist per km platesc carte de munca fie ca muncesc sau nu. Daca vreau sa fiu corect si muncesc o luna 20 de ore si o luna 160 pe cate ore imi fac cartea de munca? Ca nu stiu dinainte cat o sa vreau si o sa pot sa muncesc. Si a treia problema, platformele. Mult mai mult Uber. Care ok, dau banii la timp. Dar in rest s-au comportat execrabil cu soferii de felul lor. Pe scurt in activitatea asta sunt implicati 3 parti direct: platforma, soferul si clientul. Dar pe perioada pandemiei soferii o cam luau la bot (scuzati franceza) ca Uber dadea niste tarife mai mici ca bolt in incercarea de a isi pastra clientii, asta insemnand ca soferul era fraieru satului. Platforma era multumita ca isi incasa comisionul enorm (ca 25% e foarte mult), clientul ca mergea cam pe mokka (daca luau 3 oameni Uberul era de multe ori mai ieftin decat autobuzul) si soferul nu castiga mai nimic. Pe termen mediu si lung activitatea a devenit neprofitabila pentru soferi. Si atunci majoritatea celor care au ramas se incadreaza in cateva categorii: fosti taximetristi (aia care zici ca stau departe si asteapta sa anulezi ca sa iti ia taxa sau iau cursa pe alta platforma dar nu vor sa anuleze ei ca sa nu le scada scorul de acceptare), incepatori in domeniu care nu isi dau seama cat de tare ii cordeste uberul si oameni care nu isi fac calculele pe termen lung si nu realizeaza ca nu castiga mai nimic. Vina e a platformelor cel mai mult. Nu pot blama clientul ca alege varianta mai ieftina. Dar platforma care umbla la dinamic de il dadeau mai jos ca sa atraga clientii cand garantat era o cerere ENORMA, in timp ce cealalta platforma pastra dinamicul dar nu prindeai curse pe ea……Adica pe o platforma iti intra cursa dupa cursa, dar pe tarif mult mai mic decat ce iti arata pe harta. Si pe cealalt era harta rosie ca era dinamicul mare si corect si nu aveai curse 🙂 . Am refuzat si 20 de curse la rand din motivul asta. Ma simteam prostit. Adica era cerere, aveai dinamic mare o ora pe zi, si nici in ora aia nu prindeai pe un tarif bun (teoretic tariful real ca cerere/oferta era revelion style, nu voiam asta, dar nici nu mi se parea ok sa merg pe tarif aproape normal cand cererea era aia care era si era o ora pe zi) din cauza jigodiilor de la platforma din Olanda.
Și eu sunt client uber sau bolt,m am lovit și eu de aceasta problema,totodata sunt și șofer de uber. Sunt de acord sa fi supărat atunci când pur și simplu îți strici ziua și planurile din cauza acestei probleme. Gândesc ca poate ai fi bine sa propunem celor de la uber-bolt,sa înființeze un nou serviciu unde km sa coste 3,5 RON in loc de 1,75,iar dacă șoferul accepta comanda și apoi o anulează,sa fie blocat in primirea următoarelor comenzi și sa fie tras la răspundere pentru asta. Poate se poate rezolva aceasta problema și majoritatea clienților vor fi multumiți,deși știu ca exista și alte servicii asemănătoare. Cred ca ar fi bine sa fie mulțumit atat șoferul cât și pasagerul.
Dar, de clienții care anulează curse ați auzit? Și nu li se întâmplă nimic… mergi spre client 9km și când mai ai 500 m anulează sau când ajungi la destinație anulează… La Uber ii taxează 10 ron, la Bolt 0 ron… Eu de regulă nu anulez curse, deh… am mașină electrică… curată și nouă…
De asta anuleaza soferii ca sa forţeze tariful sa intre pe ” surge „… comenzi anulate, comenzi refacute mai des si deci e cerere 😉. Romani descurcareţi. Ce ma frapeaza pe mine e ca nu recunosc clienţii ca „surge” e de fapt maimuţa de la taxi… dar pe steroizi, vestita maimuţa de care se fereau clientii taximetristilor nu cumva sa le ia 1 leu in plus….La ce preţuri face bolt si uber, taximetristii sunt copii mici
In plus, jumatate din soferii bolt si uber sunt foşti taximetristi..in general sunt aia care au defaimat taximetria, acuma fac la fel, dar pe multinaţionale
Vai dar cum s a intamplat asa ceva?Ma mir..sunt doar ingineri la grUber si impart cursa cu tine in drum spre fabrica.
Salutare. Eu locuiesc în Spania și sunt șoferiță de UBER. Ceea ce spuneți că se întâmplă în țară se întâmplă și aici dar mai cu bun simt. Cu bun simt mă refer in sensul că un client nu așteaptă atâta timp pt a fii luat, cel mult se întârzie 15 minute asta in cazul care este super mega aglomerat. Eu personal fac toate cursele cel mai mic preț este 4,5€ pt maxim 3 km. Treaba cu prețul dinamic pentru noi este wow pentru că acolo urcam facturările altfel ar fii jale mare… Mi sa întâmplat într-o zi să fac 31 de curse in 10 ore și să reușesc doar 150€, deoarece îmi ieșeau numai curse mici de 4,5€ una după alta….într-o zi normala 31 de curse rezultă 310 ba chiar 350€ daca ai noroc, acolo însemnând acest preț dinamic sau curse de 30-40-50€.Șefii ne cer anumite sume de bani și uneori mai și anulam curse pentru că normal altfel nu ajungi la facturarea ceruta. Ceea ce vreau sa rezum este că oricât ar face atat clientul cât și șoferul nu poți mulțumii pe toată lumea.Si noi șoferii ne plângem de clienții care se urca în mașină și nu ne respecta, sau ajungi la el îi scrii că ai ajuns, îl suni de 3-4 ori și nu apare nici după 5 min…sau tu nu faci nicio greșeală ca și șofer și când coboară îți pune 1* care pt noi 1* este FT rău, ne pot bloca conturile cei de la Uber. Și o altă treabă nu toți șoferi de UBER, BOLT suntem la fel, ca de altfel nici clienții nu sunt toți la fel. Salutări tuturor!
La 350 de euro incasati cu cat ramai efectiv in buzunar?
In Bucuresti 30-35 de curse le faci cam in 10 ore si incasezi cam 500-600 lei!!
00
Problema este ca toti fostii taximetristi au trecut pe uber/bolt si au venit cu vechile naravuri
Care toți foștii taximetriști ? Cât de spălați pe creier sunteți de corporațiile astea ? Îți dau un exemplu scurt , că văd că sunteți spălați pe creier în ultimul hal de PR-ul celor de la uger-muger și bolț ! Deci : în Timișoara sunt 2000 de taxiuri și cam 8000- 10000 de taxi uger-muger și bolțiști . Din ugeriștii ăștia jumate sunt mașini de oltenia iar altă parte sunt din lugoj care vin și fac taxi uger-muger în Timișoara pe weekend ! Știi când vezi că e plin de ei ? Când e tarif dinamic , mai ales pe weekend , îi rup pe clienți cu dinamicul ! Deci , câți foști taximetriști sunt în tabăra cealaltă ? 100 – 200 ? Vorbești fără să știi ce vorbești, arunci cu vorbe aiurea …
Eu lucrez în UK,tot ceva gen bolt, la fel e și aici ,esti liber sa anulezi cursa ,timp de așteptare și aici 2 ore .
Buna ziua,
Am citit tot articolul.
Si in Praga (acolo locuiesc de multa vreme) e la fel, Uber/Bolt nu vin la timp…si ca sa ajung sa prind trenul sau alt mijloc de transport, am comandat taxi. Nu ma pot risca sa pierd un zbor din cauza lor.
Am inteles ca Liftago ar fi o optiune inlocuitoare la Uber/Bolt. Nu stiu daca exista in Romania.
Oricum, imi pare rau pentru experienta dv., si m-as bucura sa gasiti curand ceva solutii ca sa va fie mai la indemana si mai ok.
Toate cele bune.
Nu este Lift in Romania!!
00
Moaaaa ce de comentarii!!!
Cat timp a fost ieftin ati tabarat cu totii acolo, tot in același timp eu soferul de taxi care lucrez cu o aplicație extraordinara de 10 ani. De 10 ani lucrez pe Star cu feedback, cu 5 ani inainte sa apara jeguber dar voi dragii de voi ati preferat ieftineanu in loc de taxi autohton de 5 stele tot pe aplicatie. Taxi original care ajunge in 2-3 minutare : )
Ma uitam la voi cum ii asteptati in ploaie ger sau vant pe jeguber, chiar langa taxiul meu aproapele nou voi asteptati un cielo sau un Opel astra sau vectra : )))
Ma uitam si-mi spunea : ba… Astia au inebunit🤔
Da’ de unde, voi asteptati pentru ca venea redus 50% venea cu 7 lei cursa cu 5 lei…
Yango de la 5 lei…
Acum au cam zburat ofertele si soferasii au început sa va dea cu flit, au si posibilitatea, am citi strategii, am citit diverse jmecherii prin care jeguberii isi bat joc de voi.
La inceput de luna procentul slab de onorare incepe de la zero. Stelutele nasoale se sterg si ele… Plm altfel ati rămâne fara soferi…
In fine de o perioada buna observ ca sunteti satui de asteptat preluuuung si de platit dinamic. Acum urcati in taxi si multumititi de 10 ori… Las’ ca-i bine, noi va conducem in continuare cu placere : )
Asta se întâmplă şi în Timişoara.
Hai ca puteau si sarakii ăia de la Mercedes sa te duca acasa…:) altfel da, e o mizerie in Bucuresti. Minunat merg toate, inclusiv taxiurile in Brasov de ex…vrei sa mergi 100m poti. Platesti cat face, iti mai si multumeste..aud ca peste 1600 de licente de taxi nu s-au dat la prima strigare, oare de ce? Sa speram ca asta aduce cresterea calitatii la toti?
Inca un vot pt. Blackcab. Dar se pare ca au tot mai putini șoferi. Eu stau in Otopeni si de multe ori mi-a iesit la aprox. Acelasi pret cu Uber si Bolt. Sau daca Uber si Bolt erau mai ieftini am patit anularea.
Plus ca mai au si Idrive, cand pleci cu masina ta in oras, bei ceva si te duc ei cu masina ta inapoi.
Un rahat de serviciu Bolt și Uber.
Sunt client (sau eram) Bolt, Uber și azi m-am trezit cu 4.30 nota (mi-a zis un șofer Bolt) în condițiile în care las numai nota 5 la calificativ și bacșiș.
Oameni nenorociți, alte cuvinte nu am…
Cei care primesc calificativ maxim pe aplicație și bacșiș dar lasă notă mică ar trebui banați după aceste platforme…
Sa mai spunem ca Bolt are in octombrie ’22 niste preturi de zici ca mergi cu avionul privat. Pentru un drum de 12km, in Bucuresti, ei cer 100-120 de lei / pret standard, nu in perioada aglomerata. Au luat-o razna de tot..
Eu unul m-am intors la taxi-uri
Serios?
00
Clientul are întotdeauna dreptate!
Realitatea este alta. Nu poți să oferi servicii de calitate printr-o aplicație cu probleme și să ceri șoferilor, după ce Bolt și firma parteneră își iau comisioanele ( 25%, 10%, 200 lei/lună) să plătească combustibilul, service, itp, alte taxe din banii proprii. Pentru șoferi este o țeapă, momiți cu niște reclame de salarii imense, fără să realizeze oboseala, uzura mașinii, plata tuturor cheltuielilor. Să faci curse de 16, 20 lei e ok pentru clienți, dar nu pentru șoferi, care trebuie sa achite toate cheltuielile și să reprezinte și compania.
Mai putem vorbi de starea drumurilor, de timpul petrecut și combustibilul consumat până la fiecare preluare, toate în sarcina șoferului, care conduce după o aplicație.
Deci, sunt foarte multe nereguli, create de niște companii, care utilizează câte o aplicație și în care șoferul este singur în fața multor probleme.
Probabil, o să meargă atâta timp cât vor fi fraieriți noi și noi șoferi. Cei care vor rămâne, vor fi obosiți și nemulțumiți.
Digitalizarea nu va rezolva aceste probleme care se strâng tot mai multe, opinii diverse și nemulțumiri, pe care numai interacțiunea umană și un serviciu de calitate le poate soluția. Cui îi pasă?
sunt total de acord, BOLT este un serviciu de neutilizat, este un furt, jaf legalizat. La aeroport Otopeni, am rezervat din aplicatie de trei ori o cursa de masina, care au fost anulate dar pe mine m-a taxat BOLT de fiecare data cu 10 lei, adica 30 de lei pentru curse anulate.
La serviciul scouter/trotinete, si mai mare hotie!!! De fiecare data cand rezervam o trotineta/scouter, BOLT imi factura dublu. Serviciul clineti NU EXISTA, decat prin aplicatie, unde raspund foarte tarziu si fara sa rezolve problema. Mi s-a spus ca sumele de bani suplimentare au fost blocate si vor fi deblocate peste 14 zile sau 3 saptamani!! HOTIE pe fata. DE CE NU INTERVINE AGENTIA NATIONALA DE PROTECTIE A CONSUMATORILOR????
0
Bună ziua!
Din păcate, am vrut azi sa inițiez prima comanda la Bolt, în Arad. O data îmi apărea 11 lei și 5 minute (cu reducerea aplicata primelor 5 curse) o data 18 lei și 9 minute, în final nu a fost niciun sofer disponibil, ceea ce mă face să înțeleg că ezitarile mele de a folosi firma Bolt au fost întemeiate. Practic nu poți risca sa astepți când ai o oră fixă de ajuns la destinație.