Mai știți voi ploaia aia de zilele trecute. Aia care a pornit într-o duminică și s-a mai oprit după aproape o săptămână? Fix într-o după amiază din asta când turna afară de ziceai că ne pregătim de un nou potop, colega mea Gabi (e șefă-mea, da’ să nu mai ziceți nimănui) avea o întâlnire la care trebuia musai să ajungă. S-a uitat ce s-a uitat în zare, dar dacă a văzut că Noe nu mai apare cu arca, și-a zis că mai bine comandă un Uber. Zis și făcut. A venit Uber-ul și-a purces la drum.
Acu’ voi știți că în orașul ăsta (despre București zic) jumătate dintre cetățenii posesori de automobile își folosesc mașina pe post de umbrelă. Iar asta înseamnă că, la primii doi stropi de ploaie, practic poți să te deplasezi pe jos mai repede. Așa că vă dați seama cam cum se circula pe potopul despre care ziceam mai sus, da?
Buuun, s-a târâit Uberul purtător de șefă ce s-a târăit, dar după vreo oră așa, șoferul a tras pe dreapta și, out of nowhere, s-a pronunțat ferm:
– Gata, trebuie să coborâți, vă las aici!
Gabi a crezut că e un soi de glumă și a râs bine de tot, în timp ce privea la ploaia care producea adevărate cascade pe caroseria mașinii. După care s-a uitat din nou la fața șoferului și n-a mai râs, omul era cât se poate de serios. A încercat să-l ia cu duhul blândeții:
– Știți, n-am ajuns la destinație, o sa cobor când ajungem…
Dar omu’ era pe treaba lui, nu admitea replică, a întrerupt-o ferm
– Am încheiat cursa, gata, vă rog să coborâți!
Stupefiată, femeia a încercat măcar să afle care e motivul acestei hotărâri bruște și neașteptate. Adică l-a întrebat de ce nu pot merge în continuare până unde avea treabă. Răspunsul?
– Pentru că e aglomerat, doamnă, nu vedeți că abia ne mișcăm?
Pam-Pam!
Mno, evident a doua zi ne-a povestit pățania și-am râs la firmă, dar dincolo de orice glumă întrebarea rămâne: ce-o fi avut în cap nesimțitul ăla de și-a permis așa ceva? Dacă mă nimerea pe mine în mașină, scriam email-ul prin care-i făceam reclamație de acolo, de unde ma lăsase, din ploaie. Și-l mai scriam și a doua zi, și a treia, il scriam zilnic până îl dădeau afară. Iar problema este că aud din ce în ce mai des oamenii din jur plângându-se de serviciile Uber. Și mă oftică rău treaba asta, pentru că sunt fan și folosesc aplicația ori de câte ori am ocazia.
Mă întreb dacă n-are legătură cu scăderea prețurilor și cu faptul că au acceptat și mașini cu vechime de până la 15 ani. M-aș enerva groaznic sa se „taximetrizeze” (iete că am inventat un cuvânt nou) și Uber-ul. Nu de alta, dar eram asa liniștit că nu mai trebuia să mă cert și să mă enervez cu toți șmenarii care, în lipsă de ceva mai bun, învârt de covrig prin oraș. Da, da, știu, sunt eu nebun, doar s-a dovedit că există și taximetriști mișto. Nu zic, or fi, problema e că-i numeri pe degetele de la o mână. Pe toți!
Chiar aseara vorbeam cu un vecin fan uber,ca incep sa semene a companie de taxi…nu chiar pelicanu, da un fel de cobalcescu
@Redoo, exact ce ce mi-e frică.
I-a penetrat nesimtitii. Asa au patit si firme de taximetrie care aveau mai demult imagine buna. Problema de HR
@Adi, exact.
Am mai auzit de probleme cu Uber. Ca sa raspund la intrebarea din titlu: da, la noi orice chestie misto este misto pentru o perioada de timp apoi se nasparleste. Exemplele sunt nenumarate. Ce conteaza e timpul in care chestia misto se mentine misto.
Ei bine, la Uber timpul asta a fost atat de scurt incat nici nu am apucat sa ma conving ca ar merita sa renunt la taxi-urile clasice pentru ei. Nu le prevad un viitor prea stralucit.
@Ionut, uite, eu fumez Marlboro touch 6. Recent au scos o „noua versiune”. Ghici ce? Sunt infecte. Iar cele vechi nu se mai găsesc.
Da, si Leopardul OSX era de 5x mai de kk decat Tiger :D. Cre’ ca-i vreo strategie de vanzari/marketing ceva
@Adi, strategia e simpla: la inceput orice brand, firma, companie se comporta profesionist, ca afara, incercand sa fidelizeze clientii si sa ofere produse sau servicii de calitate, apoi toate astea trec pe planul doi, iar tot ce conteaza este BANUL. Ca sa faci BANUL rapid dai cu piciorul la tot si te bazezi doar pe faptul ca omul o sa te „cumpere” indiferent de calitatea pe care o oferi. Chiar daca o sa se prinda la un moment dat ca nu mai oferi ce ofereai inainte si o sa mai pierzi din clienti, pierderea nu se va simti in profitul pe termen scurt, pentru ca oricum mizeriile pe care le oferi sunt ieftine.
@Ionut, da si probabil ca se bazeaza si pe o „inertie” a cumparatorului care va continua sa cumpere un timp inainte de a se orienta catre alta marca/produs.
Si mai e un fenomen, l-am tot observat de-a lungului timpului: buticarul de cartier. Isi deschide un magazinas si un timp serveste chiar el (eventual cu consoarta, copii ceva). E amabil, iti stie nevoile, zambaste cand te vede, ce mai – iti face si-o felatie doar sa continui sa cumperi de la el. Dupa ce apare prima masina isi angajeaza niste sictiriti si se duce dreaq toata sandramaua.
@Adi, programatorii aștia…
Nu coboram si pace! Ce-mi putea face? Doar nu ma imbrancea afara. Stai, sau…?
@lectorarumana, nici eu nu coboram.
Ce raspuns de kkat i-a dat. „– Pentru că e aglomerat, doamnă, nu vedeți că abia ne mișcăm?” Pai se misca greu din cauza ca erau oameni in masina, si dupa ce ia dat jos plutea ca un fulg?? Sau a ramas stationat pana a stat ploaia?? In cazul asta jeg de om si jeg de firma.
@Cati, ar fi interesant de aflat.
ma asteptam sa se intample treaba asta cu uberul. la noi orice minune tine 3 zile. black cab cum este? ai mers ?
@Marius, mers, dar sunt puţine mașini, e altceva.
@Mihai am mers cu ambele in afara tarii. Black e altceva in afara si cu mult peste uber. Banuiesc ca si la noi e la fel. Maimutoiul o mai lucra la uber dupa aceasta intamplare sau sefa l- a iertat?
„Tot ce e bun în viață e ilegal, imoral, sau îngrașă.” Sau se termină repede.
@GabiI, Well…
Îți recomand să încerci taxify. Da, si eu am fost sceptică fiind foarte mare fana uber de mai bine de un an. Dar nu mai e cum era iar șoferii de la taxify sunt foștii șoferi de uber care s au sictirit de scăderea prețurilor.
@Gabriela, o să-l încerc.
cred ca uber-boy a clacat cu nervii :))) cand si-a dat seama ca el a fost platit la km si stationarea era cadou din partea lui :))).
Mocofanul nu stia nicio ruta alternativa ca doar nu era pe autostrada sa poata merge doar inainte ci intr-un oras unde tot trebuie sa ai minim o ruta alternativa sa ajungi la o adresa.
ps: nesimtitul i-a stricat intalnirea fomeii!…ce „uameni”, dom’le !
@ardei gras, da, frate. 🙂
Ar fi trebuit sa stii ca la noi nicio minune nu tine mai mult de trei zile! 😀
E mai bun uber-ul ăsta 😀
http://www.muller.com.ro/riso
Eu am pățit-o cu un șofer de microbuz care n-a mai vrut șă-și respecte traseul din cauza aglomerației de pe DN. Dar nu la modul ”schimbăm traseul, dar păstrăm destinația”, nu nene, ci la modul ”vă dau jos aici unde mi s-a pus mie pata, descurcați-vă! Cum, nu știți unde sunteți și nici cum să ajungeți la capăt? Cine vă pune să fiți turiști in propria țară?!” Pam pam!
Mi se pare ca el, Uber-ul, a inceput sa se imputa si pe la NY si nu prea ar avea motive pentru ca aici oamenii astia care folosesc serviciile de genul asta au si alte optiuni. Am luat o data Uber-ul gresit si nu vrei sa stii ce reactie de nebun a avut soferutul ala, in conditiile in care am platit cursa pana la masina mea. Cred ca si soferii sunt din mai multe specii. Exista brute grohaitoare cu mult tupeu si oameni de bun simt. Sunt sigura ca sefa ta a dat fix peste prima categorie. Cum era vorba aia? Nu te lua la cearta cu prostul caci are mintea odihnita? Dar pe banii tai acest lucru simt ca it’s a must!
@Roxana, păi, na, nesimțiți sunt peste tot.