Când eu vă ziceam că băieţii ăştia de la biscuiţii Croco sunt absolut fabuloşi cu spoturile lor publicitare, nu stiu câţi m-aţi crezut.
Ia fiţi atenţi aici, reclama asta rulează pe televiziuni în draci:
Spuneţi şi voi, este că nu se poate să fii mai inspirat de atât? O lume întreagă vorbeşte despre catastrofa aviatică recent produsă şi despre copilotul diliu, de la Germanwings, care a dat cu avionul de pământ, iar oamenii de la Croco scot un spot publicitar care zici că a fost filmat pe viu, înainte de prăbuşire.
Da, nu sunt tâmpit, ma duce şi pe mine capul să-mi dau seama că probabil a fost produs înainte de catastrofa aviatică. Dar când vezi că juma’ de omenire este şocată de un eveniment de genul ăsta, îl opreşti în pula mea de la difuzare. Mai ales că ai soluţii, îl poţi înlocui cu oricare dintre celelate două clipuri, la fel de cretine.
Dar, dacă tot au pornit pe drumul ăsta de adevărat pionierat în advertising, eu zic că băieţii de la Croco pot inventa un concept nou pentru acestă industrie. Ceva de genul Real Time Disaster Marketing. Este foarte simplu de realizat şi promite viralizări imediate, însoţite de creşteri ale vânzărilor spectaculoase.
De exemplu, te apuci şi faci un spot cu terorişti care au luat mulţi ostatici şi se pregătesc să-i execute. Exact când unul dintre radicaliştii islamici îndreaptă arma spre o mamă care-şi poartă copilul la sân şi se pregăteste să le zboare creierii amândurora, intră vocea aia idioată care întreabă „sticks-uri Croco?”. Vă zic, o să rupeţi audienţa. Ok, ştiu că abia s-a întâmplat ceva de genul ăsta la Paris, dar va garantez eu că vor mai fi şi altele atâta vreme cât există demenţi radicalişti pe această planetă. Voi să fiţi pregătiti cu clipul.
Şi tot pe modelul ăsta, aş mai face încă patru-cinci video-uri, toate bazate pe modele de dezastre, catastrofe sau alte nenorociri care şochează planeta. Uite aici idei gârla: un cutremur baban, tsunami devastator, carnagiu pe autostradă, trebuie să fie musai şi ceva cu un reactor nuclear explodat. Iar vedeta din portofoliu, după umila mea părere: o invazie armată rusească. Ah, si o decapitare. E musai să aveţi şi o execuţie cu tăiere de cap. Merge la fix cu cracker-şii voştri.
Produceţi spot-urile şi le puneţi la păstrare. Oricând se poate întâmpla vreunul dintre evenimentele enumerate şi trebuie să fiti pregătiţi. Cum auziţi că s-a produs ceva de genul ăsta, hop, de a doua zi intraţi cu reclama la difuzare, pe televiziuni si pe net. Succes garantat, o să va vindeţi grisinele cu tir-urile. Coadă o să fie la poarta fabricii.
‘re-aţi ai dreacu’ dă-ntelegenţi!
P.S. La fel de fabulos mi se pare şi faptul că în televiziuni s-a dat ok-ul pentru difuzarea reclamei. Nu ştiu care-s ăia care dau aprobările, dar mi-i imaginez cum îşi frecau măinile satisfăcuţi, „coaie, asta o să rupă”.
Mai, un lucru nu-l poate ignora nimeni in cee a ce te priveste: Esti perseverent! Pentru orice fel de cauza! O zi fabuloasa sa ai!
@Victor, sunt, sunt. :)))
La fel şi ţie.
Tocmai ca era avion nemtesc i-a ajutat sa promoveze produsul. Daca pica vreun avion/elicopter in Romania era doliu national.
Gata, am fugit sa caut Picasso-uri 😀
@upprann, nu mai ai unde să găseşti Picasso-uri, le-a luat Vâlcov pe toate. 😉
@Mihai, au mai ramas fo’ doua la Tate :))
@upprann, le acontase şi pe alea, dar a venit ancheta peste el. Cum se termină, dă o fugă şi le achită.
Un avion nemţesc, plecat din Spania şi cazut pe teritoriul Frantei. Au sanse sa faca brand international din Croco.
@DanB, sa zicem mersi ca nu era copilotat de vre-un Dorel de-al nostru. 🙂
Dorel al nostru sarea cu parasuta si-l lasa pe ceilalti sa moara. 🙂
Poate au făcut-o intenţionat ca sa socheze.
@DanB, sper că nu. Sper că sunt doar idioţi naivi, nu tâmpiţi de-a dreptul.
Oamenii si mai ales companiile sunt in stare sa faca mult mai mult de atat pentru awareness.
@DabB, aşa este, dar eu sunt un idealist. Lasă-mă să cred că de data asta a fost naivitate şi nu prostie pură.
Poti sa crezi, daca asa iti doresti. Eu iti spun ca rareori este vorba despre naivitate in acest domeniu. 🙁
@DanB, 🙁
Boss, dar ce fete de spitalul 9 au ambii piloti. Ai vazut ce citeste copilotul? Aventurile lui Habarnam. Geez!
@zorro, dacă am văzut? Am rămas cu gura căscată când am observat. :)))))
E cineva pe aici care a mancat din produsele celor de la Croco?
@mada, cred că eu am mâncat la un moment dat nişte sicks-uri dar nu sunt foarte sigur.
Da, eu, chiar acum am una pe birou. Sa stii ca nu sunt rai.
@Violeta, vezi? Puterea reclamei. 😉
Din câte ştiu, marketingul are nişte principii. Nu contează cât de bună sau proastă e o reclamă. Dacă vorbeşte lumea despre ea, înseamnă că şi-a atins scopul. Noi cam vorbim. Deci?
În spotul de faţă, dacă facem o analogie cu evenimentul proaspăt, am putea să spunem cu optimism: „Bine măcar că au murit fericiţi”.
În rest, ce să zic, morţii cu morţii, viii cu viii. Că nu de puţine ori la parastasuri găseşti pe masă la aperitive nişte grisine de-astea. Iei un Croco, mesteci şi spui: „Să fie de sufletul lu Georgel, că tare-i mai plăceau şi lui!”
@krantzro, păi de-aia le-am şi dat ideile. Îţi dai seama cum s-ar vinde Croco după un cutremur devastator în Nicaragua?
Marketing cu principii,televiziuni cu bani,Croco cu bani….multi bani.Mai lipseste ceva?Da,marketing cu bani.
@Claudia Neagu, ce, ţi se pare că nu merg la fix grisinele cu accidentele aviatice?
Tendinta de imbecilizare e clara, ce te mai miri! Te doare sufletul cand vazi cati bani sunt risipiti aiurea…Si cati idioti au ajuns in functii de conducere!
@Gusi, nu te pot contrazice. 😀
Nu stiu unde le gasesti, Eu nu am vazut-o nici pe asta si nici pe celealte doua. Cred ca ai un talent sepcial. 🙂
@badgirl, pe asta cu pilotii chiar ieri dimineata am vazut-o ultima oara, pe protv. Iar celelate doua ruleaza şi ele inca.
Sunt la munca si nu ma pot uita cu sonor la video. Dar m-am uitat ca sa vad daca ala chiar citeste aventurile lui Habarnam. Stii ce e tare? Este foarte stupida si fara sa aud nimic. Imi dau seama cum e cu sonor. Abia astept sa ajung acasa sa ma uit din nou.
@Cruella, uite că nu mi-a dat prin cap s-o văd fără sonor. :))))
Îi aștept pe producătorii de croco să comande un clip cu stixul croco pe post de vibrator și să bage spotul pe canalele tv de desene animate.
@Renata Carageani, :))))))))
@Renata Carageani, senzaţie ar fi. 😉