Când eu vă ziceam că băieţii ăştia de la biscuiţii Croco sunt absolut fabuloşi cu spoturile lor publicitare, nu stiu câţi m-aţi crezut.

Ia fiţi atenţi aici, reclama asta rulează pe televiziuni în draci:

Spuneţi şi voi, este că nu se poate să fii mai inspirat de atât? O lume întreagă vorbeşte despre catastrofa aviatică recent produsă şi despre copilotul diliu, de la Germanwings, care a dat cu avionul de pământ, iar oamenii de la Croco scot un spot publicitar care zici că a fost filmat pe viu, înainte de prăbuşire.

Da, nu sunt tâmpit, ma duce şi pe mine capul să-mi dau seama că probabil a fost produs înainte de catastrofa aviatică. Dar când vezi că juma’ de omenire este şocată de un eveniment de genul ăsta, îl opreşti în pula mea de la difuzare. Mai ales că ai soluţii, îl poţi înlocui cu oricare dintre celelate două clipuri, la fel de cretine.

Dar, dacă tot au pornit pe drumul ăsta de adevărat pionierat în advertising, eu zic că băieţii de la Croco pot inventa un concept nou pentru acestă industrie. Ceva de genul Real Time Disaster Marketing. Este foarte simplu de realizat şi promite viralizări imediate, însoţite de creşteri ale vânzărilor spectaculoase.

De exemplu, te apuci şi faci un spot cu terorişti care au luat mulţi ostatici şi se pregătesc să-i execute. Exact când unul dintre radicaliştii islamici îndreaptă arma spre o mamă care-şi poartă copilul la sân şi se pregăteste să le zboare creierii amândurora, intră vocea aia idioată care întreabă „sticks-uri Croco?”. Vă zic, o să rupeţi audienţa. Ok, ştiu că abia s-a întâmplat ceva de genul ăsta la Paris, dar va garantez eu că vor mai fi şi altele atâta vreme cât există demenţi radicalişti pe această planetă. Voi să fiţi pregătiti cu clipul.

Şi tot pe modelul ăsta, aş mai face încă patru-cinci video-uri, toate bazate pe modele de dezastre, catastrofe sau alte nenorociri care şochează planeta. Uite aici idei gârla: un cutremur baban, tsunami devastator, carnagiu pe autostradă, trebuie să fie musai şi ceva cu un reactor nuclear explodat. Iar vedeta din portofoliu, după umila mea părere: o invazie armată rusească. Ah, si o decapitare. E musai să aveţi şi o execuţie cu tăiere de cap. Merge la fix cu cracker-şii voştri.

Produceţi spot-urile şi le puneţi la păstrare. Oricând se poate întâmpla vreunul dintre evenimentele enumerate şi trebuie să fiti pregătiţi. Cum auziţi că s-a produs ceva de genul ăsta, hop, de a doua zi intraţi cu reclama la difuzare, pe televiziuni si pe net. Succes garantat, o să va vindeţi grisinele cu tir-urile. Coadă o să fie la poarta fabricii.

‘re-aţi ai dreacu’ dă-ntelegenţi!

P.S. La fel de fabulos mi se pare şi faptul că în televiziuni s-a dat ok-ul pentru difuzarea reclamei. Nu ştiu care-s ăia care dau aprobările, dar mi-i imaginez cum îşi frecau măinile satisfăcuţi, „coaie, asta o să rupă”.