Prieteni, ieri a fost o zi extraordinar de lungă și destul de grea. Scriu chestia asta după aproape 1200 de kilometri, adică distanța de la Val di Sole până la Szeged.
Prin urmare, e foarte posibil să fiu ușor incoerent, pentru că sunt cam varză. Așa că o fiu și foarte scurt, o să le iau pe puncte, că mi-e mai ușor să mă concentrez așa.
Unu. E foarte bine că am făcut 1200 km într-o singură zi cu o mașină electrică pentru că, nu-i așa: „hai, bă, n-ai cum să pleci la distanțe lungi cu electrica”. Uite că ai cum.
Doi. Pe toți cei 1200 i-am făcut cu Mazda 6e care, după umila mea părere, este cea mai frumoasă mașină din EUROCHARGE. Și nu doar din EUROCHARGE, este o mașină foarte, foarte frumoasă în general.
Trei. Este la fel de frumoasă la interior cum este și pe exterior. Culoarea aia a bordului, a scaunelor și a tapițeriei este senzațională. Nici măcar nu știu să o definesc. Este așa o combinație de ocru cu bej și cu un pic de cafea cu lapte.
E mișto tare senzația când deschizi ușa, intri în ea și vezi asta (sau asta):
Patru. Am încărcat de cinci ori în 1200 de km. În condițiile în care am mers exclusiv pe autostradă. Am stat la fiecare încărcare în jur de 20 de minute. Să știți c-am fi ajuns și cu patru încărcări, dar mi s-a făcut mie fomică, și dacă tot ne-am oprit…
Cinci. Mașina are o baterie de 66 kWh. Personal, mi se pare ușor cam mică, aș fi simțit nevoia unei baterii mai mari.
De altfel, este cea mai mică baterie din EUROCHARGE, dacă nu ținem cont de Renault 4 și Hyundai Inster, ambele fiind mașini mult mai mici decât Mazda 6e. Probabil că varianta de echipare Long Range, care are o baterie de 80 kWh, este mai aproape de ceea ce mi-aș fi dorit.
Șase. Și cu asta închei. Mazda 6e avut un consum mediu de 19,1 kWh /100 km și a reușit o autonomie reală de 346 km. Sunt absolut convins că altfel stătea partea cu autonomia dacă testam varianta cu baterie mai mare. Aia e, poate data viitoare.
Atât pentru azi. Ne auzim de acasă.
P.S. (scris vineri, după ce m-am trezit). Există totuși două lucruri care te deranjează la mașina asta, mai ales când o utilizezi pe distanțe lungi, adică fix ce-am făcut ieri.
Unu. Dacă vorbești la telefon folosind sistemul audio al mașinii, absolut toți interlocutorii iți vor spune: „vorbește mai tare că nu te aud”. Toți, fără excepție. Deci e clar că există o problemă a microfonului care trebuie rezolvată.
Doi. Sistemul „lane assist”, cel care menține mașina pe bandă, este foarte agresiv, adică mașina trage destul de tare de volan, vrând să revină singură pe banda pe care circulă. Trage atât de tare c-a trebuit să-l dezactivez.
Iar partea și mai neplăcută este că se activează la loc de fiecare dată când oprești motorul. Doar că uiți să faci asta și iar te trezești că-ți trage mașina tare de volan. 🤷♂️
…
EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.
E superbă japoneza! Și pe interior, și pe exterior. Și bănuiesc eu, foarte confortabilă.
Mie mi-a zis un inginer de la o reprezentanță auto: „dacă vrei să-ți schimbi vreodată mașina, ia-ți una asiatică, nu mai lua europeană, dacă poți chiar japoneză”. Nici nemții nu mai sunt ce-au fost…
Altfel, pe-aici s-a stricat vremea și nu știam de ce:))
Comentariu beton!24
Ah, ce frumoasa-i! Noi avem M6 editia aniversara si una M3, noi, lucioase si elegante. Omu’ meu se tot uita dupa una electrica.
Comentariu beton!16
In lumea auto, M înseamnă altceva. Așa cum și S nu înseamnă nimic lipit pe o Tesla la fel când vorbești de M nu e Mazda ;))
chiar frumoase mazdele, în general; în ceea ce privește autonomia, dacă nu-ți era ție fomică în ultimii ani…
Comentariu beton!38
Io mă gândeam că dacă o conducea cineva cu kg mai puține, o încărca de trei ori😀
Chinuite și mașinile astea…
Comentariu beton!32
aia am zis și io!
Comentariu beton!14
Dadada, mi-am dat seama.
Coane, nu-i lua in seama, oameni rai!
Răutăți, răutăcisme peste tot.
Mie mi se pare ca esti foarte coerent dupa 1200 km de condus.
Interiorul masinii pare foarte elegant si rosul ala de la exterior imi place foarte mult.
Comentariu beton!12
văd multe în România, cre’că japo de la marketing știu că ante ’89 „vișină putredă” a făcut furori p’aci!
Comentariu beton!13
Mi se pare foarte frumos designul la Mazda, în general, iar asta e superbă! Deși nu-mi plac mașinile roșii, culoarea asta e într-un mare fel.
Fostul tocmai își luase o Mazda înainte să ne despărțim. Am condus-o și eu și mi-a plăcut.
Ce nu mi-a plăcut a fost că cel puțin pe barele de plastic pare vopsită cu ojă. Este foarte subțire stratul de vopsea și se ia și dacă dai cu unghia mai tare. Mă rog, el a julit-o de poarta de la garaj.
Cele mai adevărate mașini din lume sunt făcute de țările care au pierdut războiul ăla mare… mă tot întreb de ce.
Da, și mie îmi place Fiatul Marei. 🤭
Mda, frumoasă mașinuță! Da’ pe mine m-a frapat următoarea treabă: un bărbat vrea să definească o culoare. Succes!
Comentariu beton!13
Pă dacă stă cu fashioniste în casă, se mai prinde câte ceva 😅
Mazda 6, cea clasică, i-a stârnit unui prieten remarca: „Bă, e așa mișto, că îți vine să o lingi.”
De asta, ce să mai vorbim.
Comentariu beton!14
Hehe, de când aștept ziua asta, Mișule. Nu să te întorci tu, da’ diseară plec io în concediu 😂
Comentariu beton!20
1. „Fomică” 🤭
2. Exista cu siguranță un băeat care dezactivează lane asist-u. Si pe mine mă căpia la semafor auto start stop si m a rezolvat
Eu am dat 10k eur in plus pe masina doar ca sa aiba lane assist iar voi vreti sa il dezactivati..
Este aproape copie xerox a unui Jaguar. De la priza de aer frontală, blocuri optice și poziționarea siglei, forma din profil și pînă la scaune, mochetă și panourile ușilor.
@Marian: da de unde, ți se pare. Bate umbra greșit pe ea. 🤭
Ei, de data asta Mazda a „evoluat”. 🤣🤣🤣
Exterior: copy-paste Jaguar
Interior: copy-paste Audi, mai puțin tableta aia care-i toată Tesla și arată sinistru.
Schimbătorul de viteze: tipic Mercedes-Benz.
Au inovat japonezii d-au rupt, nu alta. 🤭
Daaaaar nu pot să nu admit că arată foarte bine mașina. 🤷♂️
Au inovat combinarea de copy-paste de la mai multe mărci! 😁
Iubesc mașinile Mazda. Sunt la a doua, urmează a treia. Nu cred ca va fi electrică, însă când mă uit la culoarea asta fac ochii maaari:). Deși femeie, nu mă omor după roșu, doar la ruj merge la mine. Însă roșul ăsta este foarte frumos. Noi chiar am avut numai japoneze, niciuna nu a avut probleme, le-am schimbat doar pentru cǎ se învechiseră și voiam mai moderne.
Lane assist-ul ca lane assist-ul, dar când pune singura frâna brusc, ca a zărit o veveriță… fuck you!
Mazda e o mașină frumoasă, indiferent de model, iar roșul ăla e demențial!
Hai, drum bun, ca greul e astăzi 😆
Lane keeping assist e la fel de prost și la Tucson din 2022. Am condus o dată și nu înțelegeam ce dracu are direcția 😂
Foarte multe masini au optiunile doar ca sa fie bifate si sa ia ochii cumparatorului (mai ales asiaticele). Par sa nu fi trecut pe la „quality control” ci din draft direct in productie
Spui asta pentru că nu ai condus Mazda. La Tucson e chiar ok. Și îl poți seta sa doar piuie și să te atenționeze sau complet off. Și rămâne exact cum l ai setat. A nu se confunda cu start stop care nu se poate dezactiva.
1200 dintr-o bucata e mult. Dar daca chiar trebuie sa-i faci la varsta noastra conteaza enorm masina sa fie automata, scaune confortabile si sa nu te enervezi. 🙂
Încearcă să vorbești și de pe locul din dreapta la telefon și vezi daca problema persista. Am mai întâlnit la koreene și japoneze. Guess why. Hai că nu e greu.
Am aceeași problema in mașina mea. Eu cred că au fost gândite original pt traficul din țările de baștină unde șoferul sta in dreapta și nu au mai adaptat și pt restul tarilor.
Mașina arata genial. Interior exterior și are niste jmecherii interesante.
Am vorbit de pe ambele locuri. Eram doi în mașină.
Frumoasa! Dar sa te opresti de 5 ori in 1200 km cate 20-30 minute, sorry, dar inca nu sunt pregatit pentru asta… Conteaza foarte mult si cum va fi cand e frig si cand, teoretic, autonomia scade. In fine, pentru cei carora le plac electricele, depinzand foarte mult si de pretul de vanzare, cred ca va fi o varianta de luat in calcul.
salut jaguar xe