Prieteni, ieri a fost o zi extraordinar de lungă și destul de grea. Scriu chestia asta după aproape 1200 de kilometri, adică distanța de la Val di Sole până la Szeged.

Prin urmare, e foarte posibil să fiu ușor incoerent, pentru că sunt cam varză. Așa că o fiu și foarte scurt, o să le iau pe puncte, că mi-e mai ușor să mă concentrez așa.

Unu. E foarte bine că am făcut 1200 km într-o singură zi cu o mașină electrică pentru că, nu-i așa: „hai, bă, n-ai cum să pleci la distanțe lungi cu electrica”. Uite că ai cum.

Doi. Pe toți cei 1200 i-am făcut cu Mazda 6e care, după umila mea părere, este cea mai frumoasă mașină din EUROCHARGE. Și nu doar din EUROCHARGE, este o mașină foarte, foarte frumoasă în general.

Trei. Este la fel de frumoasă la interior cum este și pe exterior. Culoarea aia a bordului, a scaunelor și a tapițeriei este senzațională. Nici măcar nu știu să o definesc. Este așa o combinație de ocru cu bej și cu un pic de cafea cu lapte.

E mișto tare senzația când deschizi ușa, intri în ea și vezi asta (sau asta):

Patru. Am încărcat de cinci ori în 1200 de km. În condițiile în care am mers exclusiv pe autostradă. Am stat la fiecare încărcare în jur de 20 de minute. Să știți c-am fi ajuns și cu patru încărcări, dar mi s-a făcut mie fomică, și dacă tot ne-am oprit…

Cinci. Mașina are o baterie de 66 kWh. Personal, mi se pare ușor cam mică, aș fi simțit nevoia unei baterii mai mari.

De altfel, este cea mai mică baterie din EUROCHARGE, dacă nu ținem cont de Renault 4 și Hyundai Inster, ambele fiind mașini mult mai mici decât Mazda 6e. Probabil că varianta de echipare Long Range, care are o baterie de 80 kWh, este mai aproape de ceea ce mi-aș fi dorit.

Șase. Și cu asta închei. Mazda 6e avut un consum mediu de 19,1 kWh /100 km și a reușit o autonomie reală de 346 km. Sunt absolut convins că altfel stătea partea cu autonomia dacă testam varianta cu baterie mai mare. Aia e, poate data viitoare.

Atât pentru azi. Ne auzim de acasă.

P.S. (scris vineri, după ce m-am trezit). Există totuși două lucruri care te deranjează la mașina asta, mai ales când o utilizezi pe distanțe lungi, adică fix ce-am făcut ieri.

Unu. Dacă vorbești la telefon folosind sistemul audio al mașinii, absolut toți interlocutorii iți vor spune: „vorbește mai tare că nu te aud”. Toți, fără excepție. Deci e clar că există o problemă a microfonului care trebuie rezolvată.

Doi. Sistemul „lane assist”, cel care menține mașina pe bandă, este foarte agresiv, adică mașina trage destul de tare de volan, vrând să revină singură pe banda pe care circulă. Trage atât de tare c-a trebuit să-l dezactivez.

Iar partea și mai neplăcută este că se activează la loc de fiecare dată când oprești motorul. Doar că uiți să faci asta și iar te trezești că-ți trage mașina tare de volan. 🤷‍♂️


EUROCHARGE by Schaeffler este un road trip prin Alpi cu 8 mașini electrice cărora le calculăm autonomiile și consumurile reale.
Susținut de: OMV eMotion, BT Leasing, Michelin, Server Config.