Am mai povestit pe aici despre războiul pe care îl port împotriva graurilor de la mine din cartier. De fapt, mai bine zis, războiul pe care îl poartă graurii de la mine din cartier împotriva mea. Altfel nu-mi explic cum de e posibil ca toți graurii nenorociți din Sectorul 1 al capitalei să stea fix pe sârma de deasupra locului meu de parcare și să se cace întruna pe mașina mea.

E posibil ca mulți dintre voi să nu știți, dar găinațul de graur bine hrănit arată cam ca o balegă mai mică. Ca dimensiuni, zic, consistența și aspectul sunt de muci maro.

Nfine, ce voiam să spun este că asta am de înfruntat zilnic, în condițiile în care este exclus să îmi pot schimba locul de parcare.

Am avut o tentativă să-mi cumpăr prelată, dar mi-au furat-o după câteva ore, prin urmare am renunțat la această îndrăzneața idee, în țara în care oamenii fură orice doar pentru că pot.

O să întrebați de ce mă agit atât pentru niște găinaț, că și eu aș întreba în locul vostru. Pentru că găinațul este acid și-ți termină vopseaua, de-aia. Am pățit-o cu mașina anterioară, a ajuns găinațul ăla până la tablă, a trecut prin vopsea ca prin caș d-ăla dulce de bivoliță (ah, chiar, ia să-mi fac eu un drum la piață).

Am fost plecat vreo 8-9 zile, timp în care graurii au umplut mașina de găinaț pe care n-a avut cine să-l spele. Rezultatul? Plafonul și portbagajul pline de pete care nu s-au mai luat vreodată, iar câteva dintre ele au ajuns până la tablă.

Ca să nu pățesc din nou același lucru, am ajuns să spăl mașina nouă o dată la două zile. Ceea ce nu e deloc lesne ca buget. Să știți că până și la self wash, dacă e să aduni sumele, o să vezi că rezultă un total lunar care nu are darul să te înveselească.

Dar marea problemă nu sunt banii, să știți. Marea problemă e una pe care n-o vedeți venind, de-aia v-o zic eu acum. Habar nu aveți cât de greu se spală sau se curăță găinațul uscat. Prieteni, n-ai nicio șansă să-l iei la o simplă spălare.

Ca să vă faceți idee, uite care era ritualul meu pentru spălat la self wash: înmuiat mașina în detergent și spumă activă. Lăsat un minut sau două ca să acționeze. Venit cu jet de apă cu presiune. Înlăturat cu greu cam jumătate din găinaț. Băgat plua în toți morții și răniții graurilor din toată lumea și reluat procedeul de la zero.

Abia după ce o dădeam a doua oară cu detergent și spumă, reușeam să înlătur cu jetul de apă cam 90% din găinațul ăla blestemat. Restul de 10% nu izbuteam să-l curăț decât râcâind cu unghia, frecând zdravăn, atât de bine lipit era.

Și nu glumesc, dacă nu mă credeți, vă aștept să facem un experiment. Vă lăsați mașina pe locul meu de parcare câteva zile, după care mergem împreună la spălătorie, unde eu o să râd cu lacrimi uitându-mă la voi cum vă chinuiți să spălați găinațul.

Revenind, ziceam că spălam mașina o dată la două zile și mi s-a luat. Lasă că bani, lasă că timp, dar efectiv mă lua capul când știam că trebuie să merg din nou s-o spăl și să mă chinui să frec cu unghiile la căcatul ăla produs de grauri.

Până la urmă, când nu mă mai așteptam, a venit și soluția, una pe care n-am văzut-o venind. Am un prieten care e vârât adânc în lumea auto și mă plângeam într-o zi de faza asta cu graurii. La care mă întreabă de ce nu mă duc să dau mașina cu ceramică.

Probabil am făcut o față bovină pentru c-a simțit nevoia să-mi explice care e faza cu ceramica. Din secunda în care a terminat de vorbit, hotărârea mea era deja luată. În secunda doi m-am programat la dat mașina cu ceramică.

A trecut o lună și jumătate de atunci, așa că acum vă pot spune liniștit: a fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat vreodată, legat de mașină.

Unii poate știți deja care e treaba cu ceramica, dar celor care sunt în situația în care eram eu înainte să aflu, o să le spun atât: dacă aveți o mașină nouă și vreți să-i protejați vopseaua, nu există soluție mai bună.

Desigur, soluții mai sunt, cum ar fi folia, dar costă atât de mult încât eu n-am vrut s-o iau în calcul. Pentru cei pe care nu-i dau banii afară din casă, ceramica și tratamentul hidrofob al geamurilor și oglinzilor sunt variantele ideale.

Și nu mă refer doar la cei care au probleme de genul găinațului. Dacă ți-ai luat o mașină nouă și-ți pasă de ea (că e posibil să nu, am mulți prieteni pentru care mașina e „doar o tablă”) ar trebui să iei în considerare treaba asta cu ceramica și cu tratamentul hidrofob, ca s-o protejezi de aproape orice factor exterior.

Mă rog, dacă ai un vecin care te iubește enorm și vrea să-ți comunice asta trăgând o cheie pe caroseria ta din față până-n spare, n-o să protejeze ceramica aia nimic. Dar pentru fenomene naturale, ceramica este imbatabilă.

Uite, vă zic exact cum stau lucrurile la mine, ce-am constatat în luna asta și jumătate:

Unu. La spălătorie nu mai trebuie să insist la nesfârșit până iese găinațul ăla. Totul dispare la simpla spălare cu jet de apă, nici nu mai trebuie să dau cu spumă înainte. Și nu doar găinațul, orice ar fi pe mașină nu se mai lipește, prin urmare se curăță extrem de ușor. N-aveți idee cât de fericit mă face treaba asta.

Doi. Dacă nu plouă extrem de tare, torențial, nu mai am nevoie să folosesc ștergătoarele, pentru că apa efectiv nu mai stă deloc pe parbriz. Senzația este priceless.

Trei. Nu mai rămân pete de apă. Dacă sunteți genul care spălați mașina singuri, atunci știți cu siguranță că orice ai face, indiferent cât bine te pricepi, după ce se usucă o să constați că există locuri (în special pe părțile caroseriei vopsite în negru sau închise la culoare) unde vor rămâne pete. Cu toată apa lor osmozată, pete tot vor rămâne.

Ei bine, fraților, eu nu mai am pete pe mașină. Deloc. Niciodată. De fiecare dată când o spăl, mașina arată ca în ziua în care am fost s-o iau de la dealer. Cine spală mașini, și știe exact despre ce e vorba, o să înțeleagă la justa valoare ce-am zis aici.

Patru. Până și omniprezentul praf din această țară se depune mult mai greu pe mașină. Da, se depune, dar am ținut mașina nespălată și o săptămână fără ca situația să devină dramatică. Cei care locuiți în București știți exact ce zic. Praful nu se mai lipește de caroserie și de geamuri, prin urmare dacă mergi cu mașina sau dacă bate vântul mai tare, o mare parte din el este înlăturat. Rămâne un strat fin, da, pe care îl iei cu primul jet de apă.

Patru bis. Dacă ai mașina plină de praf și plouă, ți-l spală ploaia, îl dă jos fără să rămână pete. Cu o singură condiție: ploaia să fie destul de puternică, nu câteva picături, și să țină măcar 15-20 de minute. Vă dau cuvântul meu că nu înfloresc.

Cinci. Vara, după un drum lung, parbrizul și botul mașinii se umplu de gâze și insecte care au hotărât să se sinucidă ieșind la plimbare pe autostradă. Cu cât drumul e mai lung și viteza medie mai mare, cu atât mașina va semăna la final cu un insectar făcut de un copil cu deficiențe de memorie. În sensul că adună multe insecte, uitând că le-a mai adunat de câteva ori.

Ei, faza e că gâzele alea se lipesc atât de tare de parbriz încât nu le mai poți spăla cu ștergătoarele și lichid de parbriz. Până și la spălătorie le cureți greu. Pățeam asta frecvent până să apară ceramica în viața mea. Să vă mai spun că acum le dau jos cu un simplu jet de apă, iar de pe parbriz se duc instant cum am stropit și-am dat cu ștergătoarele?

Șase. În Grecia am avut loc de parcare sub un pom din care picura clei. Am o bănuială că știți deja cam cât de greu se ia cleiul ăla și de pe tablă și de pe geamuri, da? Am oprit în Salonic la o spălătorie, am dat un jet de apă și aia a fost, a dispărut ca prin farmec.

Cam astea ar fi cele constatate pe propria-mi mașină. În plus, înțeleg că ceramica te ajută ca vopseaua mașinii să rămână așa cum era în momentul în care ai aplicat stratul de ceramică. Nu se mătuiește, nu-i dispare luciul ăla mișto de mașină nouă, rămâne exact cum era. Dar asta o să constat eu în timp, nu acum.

P.S. Ca să-i liniștesc pe toți ăia care se sufocă de grija să nu cumva să mă îmbogățesc pe spatele lor, acesta nu doar că nu este un articol promoțional pentru care cineva să mă fi plătit, dar am scos eu din buzunar o sumă destul de consistentă.

Nu, nu glumesc, am ales pachetul cu beneficii maxime, așa c-am decartat o sumă destul de frumușică. Partea bună e că există pachete pentru toate buzunarele, nu trebuie să faceți ca mine.

Prin urmare, aș fi putut liniștit să nu-l scriu, dar mi-am zis că dacă ajut un singur om, și tot merită.

P.P.S. Eu am dus mașina la LevelUp Cars, dar există o mulțime de ateliere de detailing auto unde puteți să faceți același lucru. Tot ce pot să vă spun e că tipul care are LevelUp este extrem de serios și probabil îndrăgostit de mașini. La a mea a făcut, doar așa pentru c-a vrut el, niște chestii care nu erau prevăzute și pentru care nu mi-a cerut niciun leu. Și nu, habar n-avea cine sunt și cu ce mă ocup.

sursa fot: freepik.com