Am mai povestit pe aici despre războiul pe care îl port împotriva graurilor de la mine din cartier. De fapt, mai bine zis, războiul pe care îl poartă graurii de la mine din cartier împotriva mea. Altfel nu-mi explic cum de e posibil ca toți graurii nenorociți din Sectorul 1 al capitalei să stea fix pe sârma de deasupra locului meu de parcare și să se cace întruna pe mașina mea.
E posibil ca mulți dintre voi să nu știți, dar găinațul de graur bine hrănit arată cam ca o balegă mai mică. Ca dimensiuni, zic, consistența și aspectul sunt de muci maro.
Nfine, ce voiam să spun este că asta am de înfruntat zilnic, în condițiile în care este exclus să îmi pot schimba locul de parcare.
Am avut o tentativă să-mi cumpăr prelată, dar mi-au furat-o după câteva ore, prin urmare am renunțat la această îndrăzneața idee, în țara în care oamenii fură orice doar pentru că pot.
O să întrebați de ce mă agit atât pentru niște găinaț, că și eu aș întreba în locul vostru. Pentru că găinațul este acid și-ți termină vopseaua, de-aia. Am pățit-o cu mașina anterioară, a ajuns găinațul ăla până la tablă, a trecut prin vopsea ca prin caș d-ăla dulce de bivoliță (ah, chiar, ia să-mi fac eu un drum la piață).
Am fost plecat vreo 8-9 zile, timp în care graurii au umplut mașina de găinaț pe care n-a avut cine să-l spele. Rezultatul? Plafonul și portbagajul pline de pete care nu s-au mai luat vreodată, iar câteva dintre ele au ajuns până la tablă.
Ca să nu pățesc din nou același lucru, am ajuns să spăl mașina nouă o dată la două zile. Ceea ce nu e deloc lesne ca buget. Să știți că până și la self wash, dacă e să aduni sumele, o să vezi că rezultă un total lunar care nu are darul să te înveselească.
Dar marea problemă nu sunt banii, să știți. Marea problemă e una pe care n-o vedeți venind, de-aia v-o zic eu acum. Habar nu aveți cât de greu se spală sau se curăță găinațul uscat. Prieteni, n-ai nicio șansă să-l iei la o simplă spălare.
Ca să vă faceți idee, uite care era ritualul meu pentru spălat la self wash: înmuiat mașina în detergent și spumă activă. Lăsat un minut sau două ca să acționeze. Venit cu jet de apă cu presiune. Înlăturat cu greu cam jumătate din găinaț. Băgat plua în toți morții și răniții graurilor din toată lumea și reluat procedeul de la zero.
Abia după ce o dădeam a doua oară cu detergent și spumă, reușeam să înlătur cu jetul de apă cam 90% din găinațul ăla blestemat. Restul de 10% nu izbuteam să-l curăț decât râcâind cu unghia, frecând zdravăn, atât de bine lipit era.
Și nu glumesc, dacă nu mă credeți, vă aștept să facem un experiment. Vă lăsați mașina pe locul meu de parcare câteva zile, după care mergem împreună la spălătorie, unde eu o să râd cu lacrimi uitându-mă la voi cum vă chinuiți să spălați găinațul.
Revenind, ziceam că spălam mașina o dată la două zile și mi s-a luat. Lasă că bani, lasă că timp, dar efectiv mă lua capul când știam că trebuie să merg din nou s-o spăl și să mă chinui să frec cu unghiile la căcatul ăla produs de grauri.
Până la urmă, când nu mă mai așteptam, a venit și soluția, una pe care n-am văzut-o venind. Am un prieten care e vârât adânc în lumea auto și mă plângeam într-o zi de faza asta cu graurii. La care mă întreabă de ce nu mă duc să dau mașina cu ceramică.
Probabil am făcut o față bovină pentru c-a simțit nevoia să-mi explice care e faza cu ceramica. Din secunda în care a terminat de vorbit, hotărârea mea era deja luată. În secunda doi m-am programat la dat mașina cu ceramică.
A trecut o lună și jumătate de atunci, așa că acum vă pot spune liniștit: a fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat vreodată, legat de mașină.
Unii poate știți deja care e treaba cu ceramica, dar celor care sunt în situația în care eram eu înainte să aflu, o să le spun atât: dacă aveți o mașină nouă și vreți să-i protejați vopseaua, nu există soluție mai bună.
Desigur, soluții mai sunt, cum ar fi folia, dar costă atât de mult încât eu n-am vrut s-o iau în calcul. Pentru cei pe care nu-i dau banii afară din casă, ceramica și tratamentul hidrofob al geamurilor și oglinzilor sunt variantele ideale.
Și nu mă refer doar la cei care au probleme de genul găinațului. Dacă ți-ai luat o mașină nouă și-ți pasă de ea (că e posibil să nu, am mulți prieteni pentru care mașina e „doar o tablă”) ar trebui să iei în considerare treaba asta cu ceramica și cu tratamentul hidrofob, ca s-o protejezi de aproape orice factor exterior.
Mă rog, dacă ai un vecin care te iubește enorm și vrea să-ți comunice asta trăgând o cheie pe caroseria ta din față până-n spare, n-o să protejeze ceramica aia nimic. Dar pentru fenomene naturale, ceramica este imbatabilă.
Uite, vă zic exact cum stau lucrurile la mine, ce-am constatat în luna asta și jumătate:
Unu. La spălătorie nu mai trebuie să insist la nesfârșit până iese găinațul ăla. Totul dispare la simpla spălare cu jet de apă, nici nu mai trebuie să dau cu spumă înainte. Și nu doar găinațul, orice ar fi pe mașină nu se mai lipește, prin urmare se curăță extrem de ușor. N-aveți idee cât de fericit mă face treaba asta.
Doi. Dacă nu plouă extrem de tare, torențial, nu mai am nevoie să folosesc ștergătoarele, pentru că apa efectiv nu mai stă deloc pe parbriz. Senzația este priceless.
Trei. Nu mai rămân pete de apă. Dacă sunteți genul care spălați mașina singuri, atunci știți cu siguranță că orice ai face, indiferent cât bine te pricepi, după ce se usucă o să constați că există locuri (în special pe părțile caroseriei vopsite în negru sau închise la culoare) unde vor rămâne pete. Cu toată apa lor osmozată, pete tot vor rămâne.
Ei bine, fraților, eu nu mai am pete pe mașină. Deloc. Niciodată. De fiecare dată când o spăl, mașina arată ca în ziua în care am fost s-o iau de la dealer. Cine spală mașini, și știe exact despre ce e vorba, o să înțeleagă la justa valoare ce-am zis aici.
Patru. Până și omniprezentul praf din această țară se depune mult mai greu pe mașină. Da, se depune, dar am ținut mașina nespălată și o săptămână fără ca situația să devină dramatică. Cei care locuiți în București știți exact ce zic. Praful nu se mai lipește de caroserie și de geamuri, prin urmare dacă mergi cu mașina sau dacă bate vântul mai tare, o mare parte din el este înlăturat. Rămâne un strat fin, da, pe care îl iei cu primul jet de apă.
Patru bis. Dacă ai mașina plină de praf și plouă, ți-l spală ploaia, îl dă jos fără să rămână pete. Cu o singură condiție: ploaia să fie destul de puternică, nu câteva picături, și să țină măcar 15-20 de minute. Vă dau cuvântul meu că nu înfloresc.
Cinci. Vara, după un drum lung, parbrizul și botul mașinii se umplu de gâze și insecte care au hotărât să se sinucidă ieșind la plimbare pe autostradă. Cu cât drumul e mai lung și viteza medie mai mare, cu atât mașina va semăna la final cu un insectar făcut de un copil cu deficiențe de memorie. În sensul că adună multe insecte, uitând că le-a mai adunat de câteva ori.
Ei, faza e că gâzele alea se lipesc atât de tare de parbriz încât nu le mai poți spăla cu ștergătoarele și lichid de parbriz. Până și la spălătorie le cureți greu. Pățeam asta frecvent până să apară ceramica în viața mea. Să vă mai spun că acum le dau jos cu un simplu jet de apă, iar de pe parbriz se duc instant cum am stropit și-am dat cu ștergătoarele?
Șase. În Grecia am avut loc de parcare sub un pom din care picura clei. Am o bănuială că știți deja cam cât de greu se ia cleiul ăla și de pe tablă și de pe geamuri, da? Am oprit în Salonic la o spălătorie, am dat un jet de apă și aia a fost, a dispărut ca prin farmec.
Cam astea ar fi cele constatate pe propria-mi mașină. În plus, înțeleg că ceramica te ajută ca vopseaua mașinii să rămână așa cum era în momentul în care ai aplicat stratul de ceramică. Nu se mătuiește, nu-i dispare luciul ăla mișto de mașină nouă, rămâne exact cum era. Dar asta o să constat eu în timp, nu acum.
P.S. Ca să-i liniștesc pe toți ăia care se sufocă de grija să nu cumva să mă îmbogățesc pe spatele lor, acesta nu doar că nu este un articol promoțional pentru care cineva să mă fi plătit, dar am scos eu din buzunar o sumă destul de consistentă.
Nu, nu glumesc, am ales pachetul cu beneficii maxime, așa c-am decartat o sumă destul de frumușică. Partea bună e că există pachete pentru toate buzunarele, nu trebuie să faceți ca mine.
Prin urmare, aș fi putut liniștit să nu-l scriu, dar mi-am zis că dacă ajut un singur om, și tot merită.
P.P.S. Eu am dus mașina la LevelUp Cars, dar există o mulțime de ateliere de detailing auto unde puteți să faceți același lucru. Tot ce pot să vă spun e că tipul care are LevelUp este extrem de serios și probabil îndrăgostit de mașini. La a mea a făcut, doar așa pentru c-a vrut el, niște chestii care nu erau prevăzute și pentru care nu mi-a cerut niciun leu. Și nu, habar n-avea cine sunt și cu ce mă ocup.
sursa fot: freepik.com
Io n-am grauri, în schimb toți porumbeii și ciorile din oraș mă urmăresc și își fac nevoile pe mașina mea. 🐦 O să caut și eu prin oraș și, dacă găsesc un atelier din ăsta, mâine duc mașina să-mi aplice ceramică! Iată, ai ajutat deja un om disperat de găinațul de porumbei! 😀 Mulțumesc!
Comentariu beton!28
Știi cum fac nemernicii de porumbei: dacă mașina e albă, găinaț negru/ maro; dacă mașina e de culoare închisă, găinaț bej/ albicios 🐦😀
Comentariu beton!44
Citisem juma’ de articol și eram pe punctul de a scrola direct la comentarii și să-ți spun de ceramică 🤣. Noroc că mi-am ținut impulsul în frâu și am citit mai departe. Mă bucur că ai găsit și aplicat soluția. Te scapă de mult deranj. Eu îmi aplic singur acest tratament nu numai pe mașină, ci și pe geamurile de la duș. Altă viață! 🤗
Comentariu beton!27
Hopa, ia dezvolta „umpic”. 😁 Cum faci asta la geamurile de la duș? Asta chiar ma interesează
Comentariu beton!44
Si pe mine,ca si pe Alina! Apa din zona mea cred ca este cam dura,ca se usuca pe sticla de la dus cam ca un desen abstract.
+1, cum ai aplicat pe geamurile de la duș?
Se găsesc tratamente ceramice la magazine specializate, pentru geamuri și caroserie. Eu dau pe gresie, faianță și geamurile de la duș. Spălate bine înainte, după care uscate bine să nu aibă umiditate. Se întinde bine soluția cu un burete în strat foarte foarte subțire dându-se pe verticală și orizontală, pentru a se acoperi bine suprafețele. Se lasă zece minute și o să se observe cum se „mătuiesc” zonele date cu soluție. Apoi se curăță bine prin frecare fermă cu o lavetă moale de bumbac. Rezultă o suprafață care nu mai reține calcarul sau se îndepărtează repede și ușor cu dușul. La fel procedez, când am chef și nervi, cu ferestrele.
Comentariu beton!27
Ar fi de mare ajutor dacă ne-ai da un nume de produs/magazin.
Mulțumesc oricum!
@Iulian m https://www.pro-detailing.ro/kit-protectie-ceramica-3d-ceramic-coating-graphene-30ml.html
@Cristi, pentru a fi sigura ca înțeleg bine.. Soluția postata de tine este și pentru geamuri, nu? 😁
@Cristi, merci pentru sfat. Tocmai am cumparat o butelca (alta marca gasit aici) ca sa o folosesc strict pentru geamurile de la veranda. Desi stiam de solutia cu ceramica pentru masina de ceva ani, nu m-am gandit niciodata sa aplic pe geamurile de la casa. Si sincer am aceeasi problema ca si @MV, dar nu la masina, ci la geamurile de la veranda. Copac enorm (e al orasului, nu putem sa il taiem) + pasarile care stau in el🙄.
P.S. M. V. Iata ca nu trebuie sa te specializezi in muls vaca. Ai mai ajutat cativa azi cu blogul tau👏.
@Ina Eu l-am folosit și la geamuri, nu numai brandul acesta. Din alte surse am înțeles că sunt totuși unele dedicate geamurilor. Cel mai bine este să întrebi vânzătorul, de obicei ei știu care ce și cum 🤗. Soluția cu ceramică nu împiedică total depunerea de calcar, stropi, săpun etc, dar ușurează foarte mult întreținerea și curățarea ulterioară, pentru că nu trebuie să mai freci, este suficient să dai cu apă la presiunea dușului. Spor!
Niciodata nu m am gandit la geamurile de la dus🤦🏻🤦🏻🤦🏻 bravo mah!
Cam cât rezistă ceramica? Sau e pentru totdeauna?
Ce-am cumpărat eu mi s-a spus că rezistă 36 de luni. Dar o dată la șase luni trebuie să merg la ei pentru o spălare specială.
Interesant. Nu știam de așa ceva. Mulțumim de informație!
Deci, într’un final, tu ai învins graurii 😊
Mulțam de pont. Momentan nu e cazul, dar e de ținut minte pentru atunci când vom schimba mașina.
Acum rămâne de văzut ce inseamna pentru tine „suma frumușică”. 😁 Dar, dacă îți iei mașina de jdemii de euro, ma gândesc ca merita sa faci și investiția asta. Eu mor când ii vad pe ăia care își iau „avion”, dar îl spala exclusiv la fise, ca „e scumpa spalatoria”. Plm, ia autobuzul, îl spala alții 🤣🤣🤣.
Comentariu beton!17
Să știi că logica pentru care speli mașina la fise nu este prețul, ci timpul.
De altfel, dacă speli doar exterior, te costă cam la fel la spălătorie și la fise.
Spălătoriile au de obicei câte două rampe. Îți trebuie mult noroc să găsești una liberă fix când ajungi tu, de obicei trebuie să aștepți. Eu nu suport să aștept, așa că mă duc la fise unde sunt 10 rampe, n-a existat să aștept vreodată.
În 10 minute mașina e ca nouă.
@MV, plus ca in spălătorii ai toate șansele sa iti zgârâie mașina, am pațit-o, le-am arătat ce au facut si in momentul ăla m-au pierdut de client, nu sunt fanul spalatoriilor self din motive de sănătate in schimb sunt mai selectiv cu celelalte
Motivatia principala pentru self wash e evitarea interactiunii umane, cel putin in cazul meu 🙂
Bonus, nu ti-o zgarie toti doreii cu carpa murdara.
Bonus2, nu auzi „era super murdara frate, nu lasi si tu ceva mai mult?”.
Comentariu beton!11
Da, dar eu spuneam doar de ăia care se plâng ca e scump la spălătorie. Când îți iei mașină îți asumi și niște costuri, nu? În GL sunt și spălătorii cu programare online (asta ca timp) , unde nu e hărmălaie (ca interactiune). Și totuși cunosc persoane cu mașini scumpe în care pute a coteț, pe motiv de economie😁
Ah, înțeleg. Acolo e deja alt nivel. 😁
Daca mai ai si un animal prin masina ocazional, doar la self poti sa ti-o cureti daca vrei sa scapi de parul de caine.
Plus ca mai eviti si comentariile rautacioase sau menite sa “le dai mai mult si lor de o cafea”
@Razvan O, mereu au primit nu doar de o cafea, si tot au zgaraiat masina
@keepcalm păi dacă de la vopsitoriile auto primesc de o bere 😅
Acum vreo săptămână îmi explica fratele meu de ce mașina lui nu necesită spălare atât de des ca a mea 🙄 și mă bate gândul să fac o investiție în tratamentul ăsta, și a mea este tot roșie și după trei patru zile nu mai arată proaspătă 😁 iar la job sunt mulți tei care o pictează cu cleiul ăla imposibil de curățat. Mulțumesc, îi caut pe cei care ți-au rezolvat problema.
Uite ca pe asta cu ceramica o stiam de la prietenul de o viata al sotului. Omul, mecanic de meserie si profesor specialist in caroserie, a fost la TV, la o emisiune Fact Checkers in care explica de ce e nevoie sa iti speli masina des si mai ales de ce sa o dai cu ceramica 😀. Sincer, nici nu m-am gandit ca pe asta nu o stiai. Deci da, te scapa de o serie de probleme.
Sunt multi si te inving, plus ca nu luptati de pe acelasi nivel:))
Buna idee, multumesc, nu stiam de ea, o masina e compromisa deja, insa cealalta din familie se poate proteja
te-ai muiat, oltene, vezi că te lași pe tînjală…; tre’a să zici că te-or căutat oamenii de la Rafale, avioanele, nu renou, să le dai și lor adresa de la ceramic man, că vor să reducă frecarea și să economisească la kerosen… nț, nț, nț…
nu e cazu’ la mine, că tre’ să las rugina în mediu liber, da’ ai putea să-i dai articolu’ lu’ tovarășu’ Cabral? că de vreo 8-9 zile tot șterge o mașină pe febe și ne amenință c-o să ne povestească el după ce merge cu ea…
PS am intrat la oameni pe pagină și drept să-ți spun, știind puțin ce înseamnă detailing & șit, pentru bucurești prețurile mi se par mai mult decît okish; plus că ai variante pentru orice fel de buzunar
Am serioase îndoieli că negrul ăla mare nu se alintă. La câte știe despre mașini, nu văd vreo variantă în care să nu știe despre detailing și despre ceramică. Dar o să-i arunc o întrebare.
Cabral e negru??! 😳😳😳
O sperietoare de cio..grauri nu ai fi pus și tu acolo, ca tot omu’…Cum unde? Pe un stâlp! N-aveți stâlpi că la voi se fură orice? Ce oraș!
Eu țin sub un copac cu ciori (n-am sperietoare…le mai sperii eu cu fața). Aveam mereu sticle cu apă în mașină și cârpulițe…că ciorile mănâncă, nu glumă. De frica acidității, stăteam și curățam. Acum, nu știu cât contează, dar pe caroserie am( încă) garanție de 12 ani. Vopseaua rezistă după 10 ani…Dar da, e pe listă o ceruială bună și demătuire faruri, că ălea sunt praf.
Hai că ai mai ajutat un om…
Și eu am loc de parcare sub niște copaci. Nu pot să spun că la nine se strâng chiar toți gaurii din sectorul 3. Doar cei din cartierele apropiate. Dar când fac o ședință, se vede. Pe masina mea. Bănuiesc că le place, pentru că la vecini nu prea se opresc. Acum am vândut-o și aștept alta.
Fix acum două zile am văzut o postare de la o firmă de detailing, am dat click și am văzut niște mașini care aveau aplicat tratament ceramic. . Dar nu scria nimic despre ce înseamnă și la ce ajută. Și cum în câteva zile trebuie să îmi sosească mașina, mă tot gândeam dacă pe mine mă ajută la ceva. Asa că articolul tău de azi, cu explicațiile detaliate, a venit fix ca o mănușă (când afara sunt -30°).
Apoi am intrat pe site și am văzut că sunt la doar 3 min de locul unde lucrez. Iar pe lângă recomandarea ta am văzut că mai sunt niște zeci de oameni care spun același lucru despre tipul de acolo. Așa că hotărârea e luată. Peste câteva zile mașina mea va sta lângă a ta ( în pozele de pe site) 😀
Comentariu beton!12
Apropo de alungat graurii…
Un vecin de la țară era exasperat de grauri.
Stătea cumva spre marginea satului și în spatele casei avea via de câmp cum se zice.
Ei și de prin august , se termina cu floarea soarelui de pe câmp și începeau să se lase graurii pe vie.
Dar nu așa, unul doi… Zeci de pasarele. Veneau stoluri, se întuneca cerul și când se lăsau jos, se ridicau cu pagubă.
A făcut omul ce a făcut și a prins un graur.
L- a legat de picior cu o sfoara subțire și l- a priponit de un spalier la capătul viei.
Atâta a chițăit și s- a zbătut sa scape că se săturase omul de zgomot.
Stolurile de grauri au dat întâi rotocol din ce spunea vecinul , după care s au îndepărtat …si nici n au mai venit în partea aia de sat cel puțin în toamna respectiva. Graurul legat a reușit într un final să se dezlege să și să scape. Că la un moment dat s- a dus să vadă ce s- a întâmplat fiind o liniște suspecta… Și a găsit doar sforicica. Poate ajuta informația.
P.s. Am înaintat articolul spre studiu jumătății mele tehnice, cu tema să caute în zona noastră pe cineva care face minunea asta cu ceramica.
Nu prea avem păsări prin locul unde parcăm, dar avem tei. Multi. Și foarte mult praf. I- am înaintat și o oferta generoasă, că renunț la cadoul de ziua mea și de Crăciun pt anul asta, in favoarea tratamentului pt mașină.
Thanks.
Stiu ce zici! Am patit asta cu un gainat de porumbel, mare frate, si greseala mea a fost sa-l las cateva zile si apoi, la spalatorie am bagat de seama ca mi-a penetrat vopseaua . Eram asa de mandru de Quasquaiul meu de nu-mi incapeam in piele si acum nu-mi vine sa ma uit la nenorocita aia de pata gri pe fond alb. Care e mare cat palma. O sa ma interesez de faza cu ceramica, mersi mult!
Asa e si la cleiul de la pom. Eram prins cu parastasul lui taica-meu, a cazut clei pe masina si fiind foarte cald afara, a copt si mi-a crapat lacul in punctul ala.
Oare ajută ceramica și la protecția față de razele solare? La Valcea mașina mea vede mai mult soare decât la București, unde stătea între blocuri si o vedea soarele cam 3 ore pe zi. Oricum, era mai simplu sa te muti în Berceni și sa iei alta prelata 😆😋 Eu nu am avut probleme și nici baba nebuna nu o ridica pt a-mi lăsa mesaje de amor pe vopsea cu cheia 😆
Dacă intri pe site, am lăsat link la PS, o să vezi că ajută.
Foarte misto, din pacate la mine nu mai e deloc perfecta vopseaua, cum scrie pe site ca ar trebui sa fie ca sa functioneze bine protectia ceramica. Si oricum nu mai e originala nici jumatate. De fapt nici tabla nu mai e originala vreo treime. Tot timpul imi place sa glumesc ca masina mea e doua treimi din 2017 si o treime din 2022, deci cat iese anul, de fapt? :)))
Mulțumesc, @Mihai!
Tocmai i-am trimis link-ul responsabilului cu spălatul mașinii în familia noastră. Și el înjură toate păsările kktoare și nu mai duce mașina la spălătorie din cauză că niște dorei i-au făcut niște zgârieturi fine.
Am dus si eu in iulie Nubira la un mic detailing exterior si cu ocazia asta a fost aplicat si un sealant ceramic. Alta viata. Dupa o ploaie, ziceai ca aveam perle mici pe masina. :))
Dadada, exact așa.
Am primit mașina marți și joi a dormit la atelierul de detailing pentru o acoperire ceramică plus niște mici folii pe suprafețele piano black și în alveolele de la uși.
Pentru geamuri există soluții hidrofobe. Am folosit și la mașina veche cumpărate de la supermarchet/secțiune de produse auto. Își fac treaba foarte fain și nu sunt enorm de scumpe. Nu mă pot pronunța pentru folosirea lor în cazul cabinelor de duș că n-am încercat, dar ar putea fi o opțiune. Doar de știut că dacă se șterge des (ștergătoarele auto) tratamentul trebuie reaplicat odată la 3-6 luni.
Drept să zic, probabil recurgeam la o soluție mai radicală. Scoteam puşca adică. La 4 euro cutia de 500 Diabolos (alice) e ieftin. Acum mă gândesc că e mai mişto soluția povestită de Miki.
Am garaj. Și circul cu metroul. ;))
E cea mai bună protecție pentru mașină.
Am văzut și mașini cu ppf și deși costa 3500 euro, eu cred că merită daca mașină are o anumită valoare, la mine nu este cazul.
Ceramica se poate aplica și în regie proprie nu e nimic complicat. E ca și ceara auto.
Idem soluția hidrofoba pe care am aplicat o singur pe geamuri, parbriz și luneta.
Face treabă dar când e proaspat aplicata scârțâie ștergătoarele de la ea.
Eu cand te-am vazut la mare, ma gandeam ca uite nebunu, are masina noua, cat tine la ea, o spala si cand e la mare 😂. Chiar eram surprins cat de curata e…
De-aia era curată. 😁
N-am știut de treaba cu ceramica și tratamentul hidrofob. Interesant. Curiozitatea mea e alta: nu a apărut niciun păcălici să-ți explice că nu trebuie să înjuri graurii, pentru că noi le-am ocupat planeta? Până la urmă au existat ecologiști de tastatură, care susțineau că „bine i-a făcut ursul”, când papagaleau lozinci in cazul fetei omorâte de urs. N-are nicio legătură cu ceramica, dar mi-a venit de la ura pe grauri. Adică pe graurii care stau deasupra mașinii, nu neapărat pe toți graurii. Aidi pa.
Am citit cu sufletul la gura ca eram ingrijorata de soarta graurilor. Acum m-am linistit. Dumnezeu sa le dea sanatate oamenilor ce inventeaza tot felul de chestii (vezi ceramica) ce opresc carnagiile dintre oameni si pasari si alte fapturi dragalase si nevorbitoare.
Acum ma duc sa-mi iau si eu mozzarella de bivolita ca atunci cand ai mei aveau productie proprie strambam din nas. 🙂
Face toți banii, LevelUpCars.
Articolul „transpiră” satisfacția ta, asa că am decis sa fac pasul. Pasiunea proprietarului ( patron și executant, în același timp ) se simte/vede în tot ceea ce face.
Mersi de pont!
Ce mă bucur c-a fost exact cum am zis.