Eu nu accept invitații, la evenimente, care presupun să fac eforturi de genul să mă trezesc la 3:00 dimineața. Și nu glumesc, pur și simplu le refuz. Nu din cauză că n-aș putea să mă trezesc, dar îmi trebuie trei zile să mă recuperez după o dimineață în care m-am trezit la 3:00.
Și totuși, ieri dimineață m-am trezit la 3:00, pentru că la 6:00 decola avionul care urma să mă duca la Sevilla, acolo unde avea loc lansarea lui Renault Rafale.
V-am făcut introducerea asta ca să înțelegeți cât de mult mi-am dorit să văd mașina asta. Toți oamenii din presa auto care văzuseră modelul de pre-serie îmi spuseseră același lucru: Rafale e super-mișto. Cum naiba să nu vreau să merg s-o văd, chiar și trezit la 3:00.
Și este, prieteni, este extrem de mișto. Vă spun cu mâna pe inimă că-l consider cel mai frumos Renault de pe piață. Și spun asta cu sufletul rupt în bucăți, având în vedere ce mașină am acasă. Dar trebuie să-i dăm cezarului ce-i al cezarului: Rafale chiar e mai frumos și decât Australul meu.
Pe lângă cum arată, m-a spart și experiența de la volan, pentru că mașina se comportă într-un mare fel în viraje datorită sistemului de direcție Advanced 4Control. Când virează și roțile de pe puntea spate, cu totul altfel se simte orice viraj de pe lumea asta, fie el și ac de păr.
În plus, e cel mai evoluat hibrid E-tech al celor de la Renault, iar asta se simte din plin ca atitudine și ținută de drum. Ăia 200 de cai putere și cuplul de 205Nm sunt absolut suficienți ca să-ți ofere senzații destul de sportive. Sunt extrem de curios cum o fi cel de 300 de cai, plug-in hybrid, care trebuie să apară în toamnă.
Pe scurt, mi-a plăcut atât de mult Renault Rafale că m-aș mai duce o dată până la Nordkapp pentru ea. Sau dacă nu până la Nordkapp, mi-aș inventa un drum de câteva mii de kilometri.
Partea extrem de bună este că le-am zis celor de la Renault treaba asta și, ce să vezi, în loc să mă facă nebun, mi-au zis că vorbim pe subiectul ăsta în toamnă, când le vin mașinile pentru test drive.
Păi nu gândesc eu zilele astea traseu frumos și elegant de minimum 5.000 de kilometri, doar așa ca să fie făcut când or veni Rafale-urile în toamnă? Traseu pentru care accept idei și de la voi, ba chiar vă rog să mi le dați.
Gata. Atât pentru azi.
P.S. Dacă vreți să știți mai multe despre mașină, întrebați.
M-am îndrăgostit, e absolut superbă !
Mie-mi pare a fi doar o Arkana cu pachet „plus”, dar ce știu eu. 🤷♂️
Da, trebuie să recunosc că-i foarte faină culoarea aia.
Păi pentru că e tot SUV coupe. Dar singura legătură dintre Arkana și Rafale e că ambele au rombul ăla în față. E ca și cum ți-aș spune ție că seria 7 pare un ursuleț mai mare. Și îți zice toate astea unul care încă e îndrăgostit de Arkana. 🤷♂️
Mihai, tu iubești prea multe femei!😀
Comentariu beton!21
Ahaaaaa, acum am priceput.
Am vazut ieri pe FB ca iar iti faci de cap😀.
Arata bine masina si culoarea albastra mi se pare foarte bine aleasa.
Nu își face de cap, că-i Sevilla aia de Giurgiu, nu aia adevărată. E icișa aproape:)))
Te trage ața către Spania, văd… Faci ce faci și tot aici ajungi.
E frumoasă!
după care am mai citit puțin despre și sunt puțin nedumerit: 1.2l în 3 cilindri?
Rămâne să mă dumiresc când și dacă apuc să conduc una. Până atunci rămâne o mașină frumoasă.
Băi, dar avionul ăla!!!
Dadada, și pe mine m-a făcut să ridic o sprânceană motorul de 1,s în 3 cilindri. După care m-am urcat la volan și mi-a trecut.
Dadada, am fost sufucuent de imbecil cât să nu fam o filmare scurtă DOAR cu avionul ăla.
Mă amuză mereu (în sens bun) pasiunea ta pentru Renault. Și, venind de la un om care a avut de-a face cu o mulțime de mașini una și una, e cu atât mai remarcabil. Dacă citește cumva cineva de la Renault pe-aici😀: mister Bazilescu e ăl mai mare fan al mărcii, să faceți bine să îi îndepliniți în toamnă visul. Oricare ar fi el. Și oricâți km ar avea!💪
Comentariu beton!13
Apăi tu de ce crezi că mă mai cheamă pe la lansări (eu fiind complet ne-specialist) sau îmi mai dau câte o mașină să mă duc de nebun cu ea? Știu toți oamenii ăia de la Renault România că e unul nesănătos la cap. 😀
Eu simt că meriți mult mai mult!
Dragă Renault, dacă nu scoți o ediție specială „Mihai Vasilescu Edition” cu semnătură, n-ai făcut nimic. 😎
Comentariu beton!37
John Temple, nu vor scoate o ediție Renault Rafale Alpine 4control MV soft edition pentru că nu o va cumpăra nimeni ..ce sa faci cu o mașină care va refuza să pornească la 3 dimineața?!?
Comentariu beton!43
Incă o nebună aici , adică mai nebună . De la el m-am inspirat dintr-un articol mai vechi tot despre Renault . Am ales un Espace pentru spatiu si sunt tare multumită. Multumesc MV , călătorie relaxantă iti doresc !
M-a făcut praf culoarea ❤️ cred tot ce spui tu că face pentru că am condus câteva modele Renault și n-au dezamăgit. Până una alta bucură-te de minunata Spania, somnul îl recuperezi tu 🤭
Azi venim acasă. 🤷♂️
Reno a picat tot in picioare in anii astia de criza in automotive si modelele lor arata tot mai bine si tehnic tin bine, au putine probleme.
Iar 2023 a fost primul an încheiat pe plus după foarte multă vreme.
Cred că este prima mașină de la Renault care chiar m-a convins. Iar eu nu am nicio afinitate pentru mașinile franțuzești.🙂 Să te bucuri de experiență!
Austria – Germania – Elveția – Nordul Italiei… prin cantoane, canioane și alte chestii care cică sunt frumoase.
Aprob pozitiv. Daca domnu’ Vasilescu ne permite, se poate face un „arc” frums prin Austria, Germania, Liechtenstein, Cehia etc. Mergeti dvs. prin Alpi ca e tare frumosi 😀
Si daca doriti sa aveti chestii si mai multe pentru infuriat haterii, faceti o oprire la Rothenburg ob der Tauber, ca e senzational
Daca mai bagati si Italia in ecuatie, fac astia infarct
Băi, culoarea e bestială. Ungaria, Austria, Germania, Elvetia, Franța (aici tur prin Bordeaux si Burgundy pt vinuri si se potriveste culoarea cu chateau urile, plus măndria franceză ca ii atingi unde trebuie. Ai putea si valea Loarei). Pe urmă treci canalul, o fugă in Londra, iau şi eu una pt test (am primit mailul cu e gata pt comenzi), laşi şi tu o sticlă din fiecare regiune de prin Franta, gen vamă. O iei cătinel inapoi prin Franța, cobori spre Milano, Verona, puțin spre Padova si mai apoi spre Alto Adige, Slovenia si mai departe alegi tu. Evident toate opririle presărate cu nițicā mâncare. Bănuiesc cā ai testat şi suspensiile, că altfel e frumoasă.
PS: după tur de genul, nu pare să poți intra in avion fără să ii smulgi uşa. PPS: Mă rog , posibil să intri îndesat de cineva. Love you too!
pe modelu’ nu era mașină, ci bicicletă și nu i s-a dat, ci furat… fix ca tine și io;
m-am trezit la 3, ca tine, am comentat la @Edel, ca tine, și m-am urcat în mașină, ca tine;
tu te-ai dus pă spania, io în bulgaria… p’acolo, că e țări străine amîndoo; tu la 6 te-ai urcat în avion, să te duci să vezi rafalele, io m-am urcat pe frîne, că rafalele deja veneau spre mine; erau niște nori de praf de la camionul al cărui șofer adormise și care s-a răsturnat la nici 300 de metri în fața mea…
https://i.imgur.com/3dyWWgj.jpeg (poza e făcută la 30′ după ce sunasem la 112)
mai departe tu ai contemplat mașini și avioane, io mi-am trecut în revistă viața și noroacele; și făcînd calcule; și mi-a dat că dacă dimineață nu mă întorceam în dormitor să-mi sărut soția și fetița, cu alea 15-20 de secunde în plus, aș fi fost cu 300 de metri mai în față; și poate nu mai postam azi…
în caz că se întreabă cineva ce-are mașina cu prefectura, voiam doar să vă dau un sfat celor care plecați la drum la ore mici: uitați-vă la fețele șoferilor care vin din contrasens; mai apăsați un claxon, mai dați un flash, la mișto; poate vreunul doarme;
hai, vă pup, am plecat la drum, cu atenție, că mie nu-mi virează puntea spate; scîrțîie un arc…
Comentariu beton!59
Bine că ești bine, da’ ce căutai cu duba pe imaș? Ai scos-o la păscut? 🤭
tu ai idee cam cît a durat circul ăla pînă la deblocarea șoselei? btw, șoferul, 25ish, a coborît pe picioarele lui, o plagă la o mînă, nimic rupt; iar duba a mai fost pe cîmp și în păduri; nu știu de Cullinan-ul condus de un fost primar de Bălți 😜 care m-a urmat; da’ cre’că și ăla mai fusese…
Atât pot să zic: aideplm. 😳
Sănătate și drumuri line! Vai de capul meu, nu pot să zic aideplm, că nu am!
@costică
😯
Drumuri bune să ai!
da, mulțam de urări; ia să vedem azi, că tot așa plec la drum…?
Cum s-ar încadra albastrul
ăla pe Costiera Amalfitana, hm?
ai fost in nord, ai fost la vest, acuma e momentul sa te duci pe verticala – Col de la Bonette 🙂
tot in Franta , ca sa le creasca pipota patriotica in ei 🙂
Buna ziua,
Citesc de mult pe aici ( de fapt citesc de ani top 3-ul blogărilor români, dar nu am comentat niciodată aici ( pă alilalte 2 comentez mai des, uneori chiar și de 3-4 ori pe lună ). Gata cu introducerea, ce vroiam sa zic:
are fața ( forma botului, grila și poziționarea DRL-urilor ) foaaarte asemănătoare ca design cu ceea ce scoate Peugeot de câțiva ani…bine, Peugeot face mașini foarte frumoase ca design ( părerea mea) așa că ăsta nu e neapărat un punct negativ.
Există și o explicație pentru asta: designerul de la Peugeot este acum la Renault. 🤭
Maina e absolut superba, problema (pentru care sunt doar eu de vina, stiu) e ca o sa coste pe la 50k de euroi, si mai mult, cu siguranta, cea cu 300cp. Asta din urma va fi si plug-in hybrid, deci cu scenarii de utilizare si mai limitate pentru majoritatea.
Cel mai frumos albastru! Poate doar cerul/marea de prin Italia/Grecia/Spania să-i facă concurență.
Știu că vă place vouă pe roșu, dar mi-ar plăcea să testezi pe albastrul ăsta. Cu poze pe lângă lacuri alpine, dar și cer/mare de Mediterană. Poate și pe lângă ocean.
Tur în jurul Alpilor și/sau pe lângâ mare, numai pe ne-autostrăzi. Mai un popas de mâncărică, niște poze la marginea drumului pe fond albastru, de-astea. Găsești ce să faci, spor la făcut traseu!
Eu am ca hobby să mă implic (prea) tare în făcut trasee și planuri, pentru noi, dar aș face și pentru alții. Sigur-sigur aș menționa că trebuie să iei și slipii la tine, nu se știe niciodată. Dar ar trebui totuși să citești „intrucțiunile” înainte de plecare 🙂
Băi nene…!!! Așa ceva… Devin invidios… 😆N- ai nevoie de-un copilot sau de-un șofer de rezervă???
Multă baftă, oricum!👍👍👍
Albastrul mi-a intrat in suflet. O frumusete.
Spatele e bine desenat.
Foarte frumoasa masina!
Cand am implinit noi 20 de ani de casatorie, am facut un tur prin Europa trecand prin: Budapesta, Praga, Frankfurt, Paris, Rouen, coasta Normandiei si ne-am intors prin Valea Loarei. A durat cam 20 de zile, dar a ramas de referinta, chiar daca intre timp am mai facut si altele.
Anul acesta vom merge in mai in Belgia si in noiembrie in nordul Spaniei.
Iar pe lista sunt:
– sudul Italiei in toc – dus prin nordul Greciei si trecut cu feribotul si intors prin Venetia- Croatia,
– nordul Germaniei – Polonia – Estonia
– Bretagne Franta – Galicia Spania
Dar cine stie, sanatate, timp si bani sa avem, destinatii de calatorie vom gasi 🙂
Orice ai alege, felicitari, drumuri bune si insorite!
Arată senzațional! Iar culoarea m-a dat gata. Am avut o… bicicletă care avea această culoare. Eu îi spun albastru turbat. Când nu am mai avut curaj să ies în trafic cu ea, i-am făcut-o cadou nepotului meu. Care a fost primul lucru pe care l-a făcut? A dat-o cu un spray gri mat. Mi s-a rupt sufletul. Revenind la subiect. Când mașina va fi in drive test, vă doresc un drum luuuung și plin de experiențe nemaipomenite. Idei nu prea am de unde să vă dau.
Eu-s mai „old school” cu masinile. In primul rand d.p.d.v. tehnic (imi place sa faca vrum-vrum intr-un ANUMIT fel) dar apoi si ca design, nu-s chiar receptiv la orice nou model de vreo 10-15 ani incoace.
Eu caut modele mai „decantate” ca sa zic asa. Sa zicem ca mi-a placut o anumita generatie de masina, nu conteaza ce producator/model. Apare generatia noua si eu : meahhh! Trec aia 6-8-10 ani sau cat e ciclul de viata si apare NOUA generatie, moment in care ma suprind singur gandind „… ba’ da’ ce mishto era generatia precedenta …”, adica fix aia care nu-mi placuse cu 8 ani inainte. Csf, ncsf!
Cu rare exceptii (e.g. – Lexus LFA, Honda NSX, Toyota SUPRA, toate GT-R-urile si alte cateva „avioane” din astea) mi-a placut intotdeauna desingn-ul masinilor frantuzesti si al celor italiene PESTE orice altceva.
Dar cei de la Renault … m-au captivat de mic copil modele ca Dauphine si 8 (nu mai zic de versiunile GORDINI care sunt poezie pe 4 roti).
Am avut un „crush” grav cu R5.
Dupa care, putin mai tarziu cu 16, 19 sau 25 Bacarra V6.
Dupa care am iubit Megane Gen II (da, da „fierul de calcat”).
Si am amutit de fiecare data cand am vazut cate un Clio/Megane RS pe strada, indiferent de model.
Si, cand credeam ca nu se mai poate sa ma surprinda ceva, au venit mai recent modele gen Arkana sau Austral.
Iar acum, cu Rafale … nu mai am nimic de zis, in afara de BRAVO! celor de la Renault.
Să știi că la mine invidia a virat în sens pozitiv, adică spre admirație. Inclusă aici și mașina.
Am 1500 pe Suzuki Intruder, ceva nu este în regulă cu lumea asta.
@Edelweiss: Europa-i singura proastă din lume care se screme ecologic, în timp ce restul planetei petrece la maxim.
Aștept motorul supraextraturbocompresat de 100ml cu 100 cai și 50 Nm, că doar-i destul. Ajungem iar la „performanțele” Daciei 1100, model 1971. Ura! Ura! Ura! Trăiască ecologia conducătoare mult iubită! 🏳🏳🏳
lumea (Ioropa adekă) e destul de pruoastă; explică destul de bine Cristian Grosu invitat la Vorbitorincii Leaders (27 mai a.c.); aștept cu deosebit interes raportul lui Mario Draghi referitor la impactul economic al ideii ̶d̶e̶ ̶c̶ă̶c̶a̶t̶ mărețe denumită Green Deal
Nu stiu de ce ,dar nu ma pot obisnui cu ideea de Suv Coupe nicicum ! Inca nu am vazut unu’ care sa,mi placa!
Este frumoasă, chiar că a meritat trezitul devreme
E frumos tare, l-am văzut prima dată fix după ce semnaserăm pentru noul Austral. Acum, dilema mea de blondă este dacă pe Rafale e același motor ca pe Austral full hybrid 🤔
Da, e același.
Este senzatie! Ar fi interesant un tur al Romaniei. 😃
„traseu frumos și elegant de minimum 5.000 de kilometri, doar așa ca să fie făcut când or veni Rafale-urile”
Cu Rafale ar fi de făcut ture prin zona Sevastopol, sau chiar și mai spre est.
un traseu interesant ar fi ConTour-ul Europei. Putin peste 5000 de km, dar te mai uiti can vei conduce un Rafale?