Recunosc c-am asistat cu nedisimulată uimire la droaia de recenzii pozitive de după premiera oficială a filmului „Klaus & Barroso”.
Deși parcă nu-mi venea să cred, când am văzut cât de mulți oameni laudă filmul, m-am bucurat tare. Mi-am zis, uite, domnule, să vezi că tripleta magică (Adrian Nicolae, Bogdan Theodor Olteanu și Micutzu) a mai reușit încă o lovitură magistrală după „Taximetriști” (pe care eu îl consider un film senzațional, unul dintre cele mai bune filme românești, l-am văzut de patru ori până acum și-o să-l mai văd).
Nu, n-au reușit. „Klaus & Barroso“ e un film slab și o comedie cel mult mediocră.
Desigur, pentru că nu mă consider vreun specialist și critic de film, am prostul obicei să evaluez comediile ca sălbaticii, ca neanderthalienii, pe sistemul: „dacă e bună, mă face să râd, dacă nu, nu”.
Prieteni, dacă la „Taximetriști” am râs cu voce de câteva ori chiar și la a patra vizionare, „Klaus & Barroso” mi-a smuls cu greu câteva zâmbete, și alea de complezență. De râs cu adevărat am râs de doar două ori. Ce poate fi mai trist pentru o comedie decât să știi exact care sunt cele două scene la care ai râs?
Zic de faza cu „dă tort jos” și de „masonii” lui Pavlu. În rest, filmul a fost un fel de colecție de glumițe anoste și tristuțe. Practic, am râs mult mai mult la clipurile de promovare decât la filmul în sine.
Ce-i drept, producătorii s-au ținut de cuvânt și filmul nu are înjurături. Treabă care pe mine mă lasă complet rece, nu sunt vreun pudibond, nu mă deranjează în niciun fel înjurăturile din filme, mai ales dacă sunt scrise și jucate cum trebuie, în sensul că sună natural.
Sunt o grămadă de comedii românești care nu au înjurături și la care efectiv nu te poți uita. Nu înjurăturile (sau lipsa lor) sunt un criteriu pentru mine. Mult mai tare mă deranjează că pe lângă că n-are înjurături, n-are nici umor.
Să nu mă înțelegeți greșit, filmul nu e foarte rău, în niciun caz nu este de nevăzut, doar că scenariul propune o convenție în care eu n-am fost dispus să intru. Nu, mai bine spus, scenariul propune o convenție în care n-a fost în stare să mă facă să intru. Așa c-am rămas pe margine, uitându-mă la actori cum se chinuie să-și joace glumițele anoste.
Desigur, nu trebuie să vă luați după mine, nu sunt vreo lumină în domeniul criticii de film, singurul etalon după care mă ghidez este bunul-simț. Așa că dacă simțiți o chemare puternică în organism să mergeți să-l vedeți, zic să-i dați curs. Dacă nu, așteptați să intre pe Netflix, treabă care se va întâmpla, din păcate, mult mai rapid decât speră producătorii.
Și dacă tot a venit vorba despre producători, o să vă spun că există totuși și o parte pozitivă: apreciez foarte mult că oamenii ăștia care s-au apucat de făcut filme împreună (zic despre Adrian Nicolae, Micutzu și Bogdan Theodor Olteanu) țin sus standardul, astfel că avem o distribuție doar cu actori pe bune, absolvenți de UNATC (de exemplu, nu multă lume știe că Micutzu e actor cu UNATC terminat).
Spre deosebire de cealaltă „falangă” care s-a apucat de comedii (Bromania si Poponeț), în ale căror filme apar în distribuție oameni care n-au nicio legătură cu actoria, treabă care se simte din cosmos.
De altfel, actorii din „Klaus & Barroso” sunt buni toți, ăsta fiind unul dintre lucrurile care m-a secat cel mai tare. Să mă uit la unii dintre cei mai mișto actori din valul ăsta, care s-a ridicat de câțiva ani, și-n loc să mă bucur de ei, să mă gândesc c-ar fi meritat un scenariu mai bun. Aia e, poate la următorul film, c-am înțeles că ăsta e doar primul dintr-o serie de patru.
În încheiere, dincolo de orice am scris mai sus, atât vă mai spun: mergeți în cinematografe să-l vedeți. Filmul românesc are nevoie de spectatori plătitori în sălile de cinema. În plus, așa mediocru cum e, „Klaus și Barroso” este mai bun decât 99% dintre mizeriile woke Hollywoodiene care intră în cinematografe. Garantat.
mie mi-a plăcut.
Aud atatea înjurături în viata reala, încât nu-mi mai trebuie si pe ecran!
Oricum, esti destul de masochist cu pasiunea asta pentru filmele românești.
Comentariu beton!31
Voi vă dați seama sema unde s-a ajuns? Să se facă reclamă unui film pentru că nu se înjură? Mie asta îmi spune multe. Destul. Pe undeva, și normal. Atâta timp cât, la specatacole, Micuțu își înjură publicul care ii reproșează că face reclamă la pariuri. Iar prostimea din jur îl aplaudă. Atât s-a putut.
P.S. conform ultimelor sondaje Sosoacă are 8%
Si eu am fost weekendul trecut și sunt de acord cu tine.
Am avut așteptări mai mari fiind atat de promovat, uite d-aia nu e bine sa le ai, fix ca în viața: nu ai cum sa fii dezamăgit.
După recenzia ta la Napoleon, care s-a cam potrivit și cu părerea mea (n-am reușit nici măcar să vad tot filmul, că m-a plictisit…și rar se întîmplă), îmi e teamă și cu ăsta. Dar îl voi vedea, cînd voi avea ocazia. Apreciez recenziile personale la filmele românești. N-ai putea face la fel și cu…jocuri ? Ca să…vedem ce mai apare pe piață. 🙂
Mie mi-a plăcut Napoleon. Mai ales cand au tras aia cu tunu’ și au zburat capu’ lu’ calu’.
Mmmbine … dar NU.
Personal nu ma intereseaza pentru ca nici macar trailer-ul nu mi-a spus nimic si nu m-a facut nici macar sa zambesc mai accentuat. Desi prima oara cand am vazut promovat acest film eram in sala de cinema, deci eram cumva in acea „stare” in care eram deschis/curios sa vad ce filme urmeaza sa mai apara ca sa imi fac un program de venit din nou la cinema.
Cand am vazut trailer-ul a doua oara – pe laptop, acasa – am avut o impresie de 10x mai proasta decat cea din sala de cinema.
Cu parere de rau, desi industria cinematografica la nivel global este distrusa de PC & Woke shit si continua sa se duca accelerat la vale, ce se intampla la noi reuseste cumva sa fie mult mai rau decat media globala. Si asta in ciuda faptului ca la noi, inca, nu e cazul de cenzura Woke si PC pe tot felul de motive mizerabile asa cum se intampla deja cam peste tot in lume.
Off-topic: nu ca Oscar-ul e vreun reper (pentru mine nu mai e demult, dinainte de MeToo, BLM sau alte mizerii) sau ca Oppenheimer e vreo lumina a cinematografului (e doar un film peste medie de decent printre cele aparute anul trecut), dar sa asistam la o „lupta” Oppenheimer vs. Barbie pentru Oscar la categoria cel mai bun film … wtf!
Comentariu beton!44
Legat de Oscaruri, vezi aici noile standarde valabile de anul ăsta:
https://www.oscars.org/news/academy-establishes-representation-and-inclusion-standards-oscarsr-eligibility
Să curgă cu woke-isme.
Multumesc @gigi. Inca de la Standard A mi-a venit putina voma in gura.
De acord. Am râs copios la Visul, dar la K&B aproape deloc. Și aveam așteptări…
Io aștept anu’ ăsta să apară ceva vizionabil. Am încercat „Marvels” dar mi-a fost mai rău ca niciodată: am avut episoade de vomă și diaree concomitent. Norocul meu a fost că eram deja pe budă și aveam găleata la-ndemână. 🤷♂️
Comentariu beton!12
:))))))))))))))))))))))
:)))))))))))))
Cu filmele e fix ca mâncarea, mi-am dat seama. Unul vrea mai picant, altul mai sărat, unul vrea bine făcut, altul medium rare…
Important este că se fac filme românești și mai important este că lumea se duce la cinematograf sau plătește pentru rețele legae de streaming și astfel sunt bai pentru noi filme. Să meargă banda!
Adevărat.
Mare vorba ai spus @motanes. Principiul tau e OK, sunt 100% de acord, doar ca na … nu e chiar asa de simplu.
Am vazut sute de filme si seriale pe „surse” asa, mai gri. Si „ma lua capul” sa astept sa apara pe nu-stiu-ce site-uri sau sa gasesc o varianta de calitate sau o subtitrare care sa functioneze cum trebuie. Ca asa erau timpurile.
Si am fost bucuros si usurat de aparitia lui HBOGo (azi Max), apoi Netflix, apoi Disney+. Eu pe astea le-am prins, in aceasta ordine, si am abonamente „la zi” la toate trei, pe care le platesc de 3-5 ani minim.
Apoi „m-a luat capul” din nou, din doua motive:
UNU – au aparut, ca ciupercile si DOAR din lacomie, si alte platforme Apple, Amazon, Sky si care-or mai fi. Nu mai spun de alea din RO. Problema e ca pe TOATE gasesc 1-2-3 filme sau seriale OK (pentru mine, nu generalizez) si nici nu am chef si nici nu am bani pentru 5-6-7 sau mai multe abonamente. Logica mea e simpla (si confirmata) ca daca „unesti” cumva 70-80% din productiile care merita vazute, omul va accepta sa plateasca un abonement si dispare pirateria. Doar ca daca se umple piata de platforme, fiecare cu 2-3 productii OK la alte 10 mizerii … ghici ce, o sa vina pirateria inapoi.
Si DOI – banii astia de abonamente se duc la platforma „cutare” care se decide sa devina PC-driven si imi face Mica sirena de culoare alb-inchis pentru ca … I have no clue. Sau imi defiinteaza Alba-ca-zapada ca sa nu „jignim” persoanele cu nanism. Sau, lista e lunga asa ca vin si intreb … pai ce-am facut bobitza? Eu sunt dispus sa platesc pentru ca banii mei sa fie directionati spre productii de genul celor care m-au facut sa platesc acel abonament. Daca imi faci Stars Wars gretos si de neprivit din motive de woke, daca imi faci filme cu Mica Sirena „reinventata” sau imi faci DISPARUTE desenele animate cu Tom si Jerry pentru ca la un moment dat in film aparea menajera de culoare alb-inchis (ca si cum asta e ceva umilitor?!?!), pai boss, nu prea mai am motive sa-ti dau banii mei. Ca nu e directia in care eu vreau/consider ca trebuie sa mearga lucrurile.
Asa cum un cretin (am fost fan GOT datorita lui Dinklage si acum nu-l mai pot inghiti nici pe el si nimic din ce are legatura cu el) s-a trezit „deranjat” de piticii din Alba-ca-zapada, si eu sunt de-a dreptul ULTRAGIAT de cat de cretin e respectivul dar, mai ales de faptul ca a reusit sa impinga o non-discutie pe un non-subiect in „spatiul public”. Ala zice ca NU, eu zic ca DA … de ce facem CA EL si nu CA MINE?
Iar vizavi de cinematografia romaneasca – tot ce nespecialist – eu nu sunt nici vreun nostagic cu filmele facute inainte de ’90 (unele mi-au placut mult de tot iar altele deloc, chestie de gust) dar nici vreun fan al noii cinematografii. Oi fi eu prost/incult/whatever – industria asta este despre DIVERTISMENT asa ca imi rezerv dreptul sa ma uit la ce ma intereseaza sau ma amuza PE MINE – dar asta-s eu si altu’ mama nu mai face … concluzia mea e ca decat sa „risc” ca banii mei (de pe bilete) sa se duca la un „porno-balamuc” (sau cum dracu’ ii zicea mizeriei aleia), eu votez cu doua maini pentru 10 filme ca Dacii sau Mircea sau cu Comisarul Moldovan.
M-am luat cu vorba – concluzia e ca da, e bine ca lucurile se misca (chiar si asa incet sau prost cum se misca la noi) dar decizia, vizavi de unde se duc banii aia de abonamente sau bilete sau ce „incurajeaza” fondurile astea, nu prea e la noi.
Comentariu beton!17
@Cryptoprocta ferox: când pirateria era-n floare aveam ce pirata: filme și muzică de calitate. Azi ce pisici să piratez? Marvels? 🤮
Habar nu aveam ca Micutzu a terminat UNATC, multumesc de informatie. Astept sa vina pe Netflix filmul, poate ma uit atunci, nu mai am rabdare sa merg la cinema sa vad un film de la care poate as pleca la jumatate. Pe Netflix opresc naibii si ma uit la ceva sa-mi placa. Tocmai ce-au bagat „Zbor deasupra unui cuib de cuci” – al lui Milos Forman, mai bine il vad repede de 2 ori pe asta; iubesc filmul asta si cum joaca Nicholson si iubesc si cartea.
nu am timp de cinema, da’ o să-l văd sigur pe netflix; despre MCN știam că e actor cu patalama și am cu arta lui o relație hate-love cum n-ai mai văzut, mai ales din cauză că uneori joacă prea mult, ceea ce nu pot spune despre Adrian Nicolae; omul este genuine (autentic cred că e traducerea corectă?) pînă în vîrful ultimului fir de păr, în orice context l-am văzut;
off topic, că mi-e lene să caut articolul, am văzut Boss; mi se pare că Bogdan Mirică a reușit ceva mult peste Cîini; dacă la Porumboiu ciorba (pusă cu rost, zic eu) are darul să te enerveze, „ciorba” lui Mirică, de o cu totul altă factură, imaterială, poate să enerveze, dar, cel puțin în cazul meu, poate și să inducă o stare de neliniște, de așteptare tensionată, vecină cu minutele dinaintea primei partide de amor; eu îl găsesc bestial pe Boss, cu poveste, cu schepsis și, mai ales, cu un joc actoricesc de excepție; my 2 cents
Îmi place Micuțu, mult. Și fix ieri am fost la Klaus & Barosso și pot confirma spusele tale. S-a zâmbit pe alocuri dar n-am avut parte de râsete. Speram să fie, măcar, vreunul cu râs colorat in sală, să putem râde de râsul lui…nimic, nada. Și pentru că nu satisfăcusem pofta de film, am luat bilete și la The Beekeeper, cu Jason Statham(despre care ne place cam mult🤭). Ce să zic, am zâmbit mai mult la un film care se vrea de acțiune, decât la K&B.
Poa sa termine micutzu orice vrea el, nu stiu cum sa dau pagina mai repede cand il vad…poate bobonete sa imi mai provoace asa repulsie…
Nu ma justific in nici un fel, imi asum, nu am cultura cinematografica, aia e! Nu-s nici vreo nostalgica, la fel fac si cu puiu calinescu, dar la asta maicu mila…
Vazut ieri si de acord cu tine, inclusiv in privinta Taximetristi.
Greseala a fost sa mergi la o comedie. Am vazut ieri filmul si mi s-a parut nu bun, ci foarte bun. Nu e film, e mai curand o piese de teatru. Cumva ca in piesele de teatru ce le vedeam prin anii 80-90 la TVR. Si nu e o comedie, e cel mult o tragi-comedie. Are arta cinematografica, are planuri ce se suprapun, ce se intrepatrund. Si are multe momente triste. Multi avem acea ruda ce doar minte si nu face nimic cu viata lui. Multi poate am rezonat cu momentul cand Victoria Raileanu ii prezice viitorul lui Carol Ionescu. Si cum va arata marajul lui in trei sau zece ani.
Bosule, poți să faci tu ce analize vrei, filmul e marketat ca fiind comedie. Iar o comedie la care nu râzi e o comedie de căcat. Punct. Restul, acțiune, planuri și ce mai visezi tu acolo sunt doar vorbe.
Au băgat și la ăsta reclame la păcănele?
În industria asta pe la noi este ca: Când fu Tică nu fu Tache. Când fu Tică și cu Tache, nu fu tuș la Găurică.
nu-i wow dar merge, m-am dus cu drag sa-mi vad oamenii pe care ii urmaresc peste tot. apreciez munca lor si tot ceea ce fac (Micutzu si Adrian), au o chimie aparte si astept cu nerabdare ceva nou de la ei, restul e can can
Încă nu am văzut acest film, referitor la „Taximetristi” și „Oameni de treabă”, doua filme bune, triste dintr-o Românie tristă și săracă.
„Porno Balamuc” o mizerie de film, nu știu ce a vrut să fie, film de artă sa ce ?
Nu știu, n-am putut să trec de primele 15 minute.
Am fost sa vad, de fapt copilul de 12 ani a vrut sa vada Tati part time, a fost sa zic, un film OK, daca s-a vrut comedie tot asa am zambit de multe ori, am ras de vreo 2 ori, dar nu pot spune ca m-a plictisit. Dar nu e la nivelul reclamei care i s-a facut.
Iar micuta Eva , stiu, o sa spuneti ca ta-su a pus bani, si putea sa joace, ok, dar nu mi s-a parut un talent, absolut deloc. Am vazut multi ziaristi care spun ca e un copil talentat, era cel mult dezinvolta, dar atat.
@Simo, cred că și valul de hate contra nepotism face parte din campania de promovare. 😏
Absolvent e una, talent e Alta.
Exemplific
https://youtu.be/tbg3iXSkFiI?si=RBwzZwGYkscbiKI5
Da, am vazut filmul dar mi se pare fara cap si coada…se face trecerea brusca de la o scena la alta fara sa se tina cont de obisnuitele tehnnici…imi pare mai degraba o comedie neagra, sau ceva tristut, nu stiu cum sa spun…tinand cont ca Micuztu este un tip de nota 9 in comedie si ca Adrian Nicolae este mereu pozitiv si haios ( inn stand up si podcasturi amandoi sunt cu mult mai faini decat au fost in film)…mi se pare ca rolurile au fost scrise cu multe retieri si nu s au putut desfasura…Dragulin sters, Alex Ion si Victoria Raileanu buni si stralucitori pe alocuri, Madalina Craiu o actrita super buna, dar rolul a fost exagerat…deci pare ca interpretarea a lasat de dorit pentru ca au scris cu frica, datorita lipsei cuvintelor libere…da, parti simpatice exista, Pavlu e bun si daca nu are replici…dar, asa cum spun baietii din stand up…desi premisa a fost buna, delivery ul a lasat de dorit.