În prima zi de ROCHARGE am avut pe mână Nissan Ariya.
La mașina asta prima oară te lovește numele. Dacă ai mai auzit măcar în treacăt de marca japoneză, atunci cu siguranță știi și câteva nume de modele prezente pe piață. Ei bine, numele „Ariya” este din cu totul altă gamă muzicală decât toate celelalte. Ia pronunțați cu voce tare X-Trail sau Qashqai, după care rostiți și Ariya. Este că sună cu totul diferit?
Mie mi-a sunat, prin urmare am făcut un lucru pe care nu l-am mai făcut niciodată când a fost vorba despre o mașină: ros de curiozitate, am intrat pe net și-am căutat de unde le-a venit japonezilor ideea să-l numească așa.
Am găsit asta:
“Matthew Weaver (Nissan VP) explained that Nissan were keen to highlight the word’s original Sanskrit and Pali roots in reflecting the car’s noble and dependable qualities. It means noble, dependable and something to be respected.”
Nu sună rău explicația VP-ului Nissan, dar eu, după ce m-am jucat cu ea trei zile (am luat-o un pic mai devreme de a începe ROCHARGE), pot să vă zic că la fel de bine numele putea să-i vină de la mezina familiei Stark din Game of Thrones: Arya Stark.
Da, știu că e diferență de un „i”, dar când e să le pronunți tot la fel sună.
În plus, la fel ca Arya din Westeros, mașina asta știe când să fie dulce și blândă, dar și când să scoată sabia. Ca să traducem în termeni auto, în funcție de cum te dai la ea, Nissan Ariya poate să se comporte ca o gheișă blândă și atentă, dar poate să devină și o bestie de samurai când o treci în modul sport și uiți piciorul în pedala de accelerație.
Toate astea într-o liniște de-ți auzi propria respirație. Este, probabil, una dintre cele mai bine insonorizate mașini cu care am mers vreodată. Dacă opream muzica în habitaclu, nu se auzea absolut nimic din exterior indiferent de viteza cu care rulam. Era atât de liniște că aproape-ți auzeai gândurile.
Pe scurt mașina asta, Nissan Ariya, reușește să-ți producă o senzație foarte aproape de cea pe care o ai când plutești. Mi-a plăcut.
Dincolo de cum se comportă pe șosea altceva m-a spart: calitatea materialelor folosite la interior. În Ariya nu există acel plastic lucios odios, omniprezent în majoritatea mașinilor de pe piață. Acolo unde totuși există plastic, este un plastic mat care arată foarte mișto și care îți dă o senzație șmecheră la atingere. Iar bordul ăla din piele întoarsă arată și se simte absolut senzațional.
Singurul lucru care nu mi-a plăcut și pe care efectiv nu-l înțeleg este afișajul central, zona de infotainment. Să faci interiorul ăsta atât de mișto și să vii cu un afișaj mic (cel puțin pentru gustul meu) cu o rezoluție de jocuri pe calculator din anii 2000, asta e o chestie care mă depășește.
Ok, nu vreau să am ditamai ecranul de televizor în consola de bord, dar ar fi mers să fie un pic mai mare. Bine, eu am și-o vârstă, încep să am nevoie de lucruri din ce în ce mai mari ca să le pot vedea.
Cum probabil tot de la vârstă mi se trage că mi-ar plăcea un pic mai multe butoane fizice și un pic mai puține cu touchscreen. Dar astea sunt detalii, dacă îți place mașina, vei trece cu ușurință peste.
Dacă vă întrebati cât costă, modelul pe care îl avem noi în ROCHARGE ajunge la 70.600 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 992 euro/lună.
Altfel, aseară am ajuns în capitala Băniei, dar era prea târziu să mai mergem în vizită la fabrica de săbii. Poate azi. 😛
Cam asta a fost prima zi. Ah, încă ceva, spre deosebire de tururile trecute, nu vă mai las poze de prim-plan cu toate mașinile din tur, ci doar cu mașina despre care scriu în ziua respectivă. Mi se pare mai mișto așa.
În rest, pe sistemul deja consacrat, aveți și cele mai mișto fotografii de ieri plus videoul cu rezumatul zilei. Sper să vă placă.
Partenerii ROCHARGE 2023:
🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies
🍀 Green Partner: Autonom
🚗 Pus pe șosea de: Michelin
🔋 Încărcat de:
➟ MOON
➟ Enel X Way
➟ Renovatio e-charge
➟ MOL Plugee
💻 Tehnologizat de: Server Config
📰 Partener media: Euronews România
Video
Fotografii
Caii si pisicile sint supermisto. La masini electrice nu ma bag, ca nu stiu. Era sa zic si ca nu-mi plac absolut deloc, dar ma abtin. 🙂 Neataaaaa!
Întrebare: ai condus vreodată o electrică?
Întrebare doi: îți place să conduci?
O să vezi tu de ce te întreb.
@Mihai: da, imi place sa conduc. Nu, nu am condus electrica si nici nu ma tenteaza. Fie, as incerca un Mini, ca e punctul meu slab in materie de masini, aproape ca as accepta orice de la masinutele astea, chiar si o electrica. NU ma intreba de ce. Nu intrebi dinozaurii de ce au disparut, ca stiu si ei singuri! 🙂
Comentariu beton!15
Foarte faină mașina! Nu mă omor după culoarea aia, dar pot să fac abstracție de asta. Și da, lăsând la o parte cum arată pe exterior, pentru mine contează foarte tare să aibă materiale de calitate pe interior, până la urmă în interior petreci cel mai mult timp, nu? 😀 Pozele cu caii sunt bestiale! 🐎
Comentariu beton!17
Băi, mie-mi place culoarea aia de mor.
Faină mașină. Dar scumpă ca naiba! E la limită pentru ,,taxa pe lux,, introdusă de PSD.
Mulțumim! Eu aștept zile mai…mici de 7.
Și eu. Dar n-am avut noroc, azi e zi de peste 20…
să înțelegem că nu e o mașină pentru pruoști? „Era atât de liniște că aproape-ți auzeai gândurile.”
în altă ordine de idei, este aproape identică descrierea ta cu cea a vărului meu, de acum aproape 1 an; lucrează în iuiesei pentru nissan și un week-end pe lună pot lua altă mașină; fix asta a zis: insonorizare perfectă, da’ ecran mic; acuma, io nu știu ce să cred, el cu probleme de vedere, tu nu chiar tinerel…
Comentariu beton!15
Îți dai seama că nu-mi e ușor să scriu chestii negative știind că toți cei implicați în ROCHARGE (mai ales partenerii) vor citi. Daaaar, n-am ce să fac, dacă așa stau lucrurile, așa scriu. Ecranul ăla zici că e făcut de un băiat care a ramas captiv în anii 2000 și nu mai reușește să iasă de-acolo.
Ieri am intrat in niste electrice chinezesti marca NIO, fix la fel zic: calitate materiale in interior excelenta dar la bord un ecran mic si obosit, cu rezolutie mica. O fi aceeasi fabrica..
neatza MV si sa te bucuri de experienta !
am si eu o rugaminte: pune te rog si poze cu interiorul sa vedem cum arata.
pentru multi dintre noi interiorul si mai ales ergonomia bordului e un factor important la alegerea masinii.
multam fain !
altfel, frumoasa masina dar pretul mi se pare mare. bine, toate electricele au pretul mare dar cred ca un 50k ar fi mai aproape de valoarea masinii, la fel la ID Buzz.
deh, strugurii sunt acri 😥!
KIA si Tesla sunt singurele cu care m-am „dat” din lista ta si KIA mi s-a parut o masina care mi se potriveste si cu un pret bun pentru ce ofera.
Mdeci, frumos, cum era de așteptat. Dar nu știu ce Game of Throne (n-)ai văzut tu, Arya nu prea e vreodată dulce și blândă 🤫. Nu ne-ai zis cum a fost în traficul din București cu Nissan, tot te enervezi, dar trebuie să fie altfel într-o mașină silențioasă și frumoasă 😊
Neața din minunata cetate a Băniei! Să ai grijă la mânuitorii de săbii! Să dai prioritate la jmekeri că e mulți!
PS: Vizitează Parcul Romanescu și centrul! Probabil le-ai văzut mai demult.
Mie imi place culoarea foarte mult. Și numele mașinii la fel, mai ales pentru ca Arya Stark a fost personajul meu favorit din GOT. Bine, aveam mai multe, dar ea era no.1. Pozele cu caii sunt foarte faine și cea cu căprioara, la fel. Super-faina noua ta aventură și mulțumim că, într-un fel, suntem și noi parte din ea. Drum bun, vreme frumoasă și locuri inedite de vizitat.
eu apreciez că scrii obiectiv și evidențiezi și lucrurile care-ți displac la mașini. acum, serios, astea-s mașini pe care nu și le permit pe bandă cei de 20-30 de ani. cred că afișajul nu ține de gust, ci de utilitate.
frumoase imaginile surprinse! 🧡
în Craiova mi-au plăcut Parcul Romanescu și Centrul Vechi și am mâncat de curând la Olivé și la Casa Ghizdăvescu. de bifat, merită.
drumuri bune și experiențe plăcute!
Comentariu beton!12
De aratat arată super,iar lipsa de zgomot, cred, îi afectează mai mult pe cei care nu gândesc 😜 și pe pietonii certați cu legea, care nu se bunghesc că vine mașina peste ei când traversează neregulamentar. Ar fi interesant totuși să povestești puțin și de manevrabilitate, suspensie și eventual cum percepi mărimea portbagajului. Da, da, știu, condusul la drum lung și cel în traficul urban de vârf nu sunt același lucru…
Drum bun și asfalt întins și fără găuri în continuare!
PS. Ecranul se poate mări la viitoarele modele.
Manevrabilitate la mașinile noi din ziua de azi?
La suspensii nu mă pricep, iar portbagajul este pur și simplu imens.
Portbagajul imens e un plus foarte mare la orice mașină.👍
La suspensii nici eu nu mă pricep, însă spatele meu e expert, răcnește imediat când suspensia e proastă! 😃😃
Banuiesc ca nu ti-ai permis sa dai pisicile la o parte de pe scaun. Foarte faine pozele, mai ales caii!
Doamne ferește! Cum să fac așa ceva???
La „bord de piele întoarsă” m-ai omorât, sincer, deja este alt nivel restul nici nu mai contează.
Mă bucur pt tine. Am condus mașini electrice sunt plictisitoare as fk. Sunt destul de bătrân și trecut prin viață ca să îmi dau seama ce îmi doresc. Nu mașină electrică. O mașină cinstită pentru all day. Ceva gen ultimul Suzuki. Și un muscle car de prin anii de glorie. Cu un modern touch pe partea de safety. Cu un V8 pe el.
Comentariu beton!19
@Edelweiss: și io ca tine, doar că nu V8, ci W12. 😎
Pur și simplu nu înțeleg cum ar putea fi plictisitoare o mașină care are tot cuplul disponibil, toată puterea, la o singură apăsare de pedală. 🤷♂️
Sunt petrolhead și metalhead. Mașinile electrice sunt ca o miss univers frigidă. Nu te poți îndrăgosti de baterie de laptop dar de V8 unui Pontiac GTO, Charger,Camaro SS, da. Nu totul este despre eficientă. Eu vb despre suflet.
Comentariu beton!19
@Edelweiss, cit de bine ai explicat ceea ce eu, muiere si blonda pe deasupra, n-am stiut cum sa-i explic lui Mihai de ce nu mi s-ar potrivi in veci o electrica! Numai cind ai insirat Camarro, Charger si, as adauga si Mustangul „ala”, si mi s-a ridicat aripioara dorsala.
Eu ma uit acum la un serial de pe hbo care se cheamă supernatural. Printre altele e prezentata puțin „iubirea” pe care o are unul din personajele principale pentru mașina sa moștenită de la taticu, un Chevrolet impala de prin ’67. Nu vad sa existe vreodată asa relație cu o electrică 😁. Eu am venit pentru pozele cu mâncarea și am primit bonus cu pisici și căluți, yeeey
Mie-mi place că s-au inspirat de la BMW cu ecranul ăla. Arată fain de tot.
Mizeria de tabletă stil tesla îmi oripilează sufletu’.
Ce nu-mi place e schimbătorul ăla cretin stil VW, trend pe care mulți îl copiază, inclusiv BMW la unele modele. Arată ca un clitoris. 🤣🤣🤣🤣🤣
P.S. Mâncarea arată delicios. 🤤🤤🤤
Eu m-am invatat sa aud motorul. Toata vara stau cu geamul deschis pana la munca. Foarte rar il inchid sa dau drumul la aer conditionat, pentru ca ajung repede si nici nu se raceste masina pana acolo. Ei, cand vine iarna si inchid geamul mi-e foarte greu sa nu aud cum toarce motorul. Nu stiu cum ar fi sa nu aud nimic de afara. Dar ambulantele, politia le auzi? Iar pielea aia intoarsa ma gandesc ca e greu de intretinut, dar cine isi permite o masina ca asta are bani sa o intretina.
Imi place culoarea masinii. In rest nu pot sa ma pronunt ca nu e terenul meu.
P.S. am vazut pozele cu mancarea, arata bine, dar ti-au ajuns macar pe o masea? Ca par cam mici portiile😉
Frumoasa masina! Super pisicile si minunati caii! Senzationala fotografia caprioarei! De mancare nu ma pronunt, nu reusesc sa ma dumiresc ce-ar fi in prima farfurie: poate desert?
Drumuri bune mai departe
Pai bine boss, ai ajuns p-acilea si nu ai anuntat? Ca pregateam ceva traditional: o lupta cu sabii, o bataie cu jandarmii, un linsaj, niste aranjamente kitsch in piata prefecturii 🙂
Da, acum c-o zici așa parcă-mi pare rău. 😁
Pentru băeți trupeși ca tine nu au adus și vreun camion electric?
@Edelweiss: a trimis Elon să-i ia măsurile. Să știe dacă trebuie baterie de 200 kW sau ajunge ș-una de 150 kW. 🤣🤣🤣
Da pozele cu mâncare unde sunt?
Bună combinația din pozele alea cu panouri fotovoltaice+mașini electrice. Din curiozitate am calculat și acolo sunt panouri care produc cam 150 de mii de kw, pe vreme bună. Dar ce pana mea de consum au ăia acolo de au avut nevoie de atâta amar de panouri?
Păi n-ai idee cât e spațiul ăla și câte au acolo.
Prin ce orase o sa treceti? Oare seara o sa ai timp sa te vezi cu fanii? 🙂
Lucrez în industria automotive și chiar mă întreb uneori de ce bordul unora dintre mașini este conceput atât de „ciudat”,pot da un exemplu CX 740 ,I20,G60
Piesele care proiectează informațiile pe calculatorul de bord sunt tot mai mici ,sper însă că programele scrise să aibă caractere mari !
@Teodora nu înțeleg să nu-ți placă dacă nu ai încercat măcar un test drive. Asta e ca cei ce spun ca nu le place un fel de mâncare, dar n-au gustat niciodată. Meah. Viitorul este electric, oricât ne-am încrâncena.
Eu am această mașină de la serviciu, această culoare, full option pentru că era de stock. Deși in catalog era 52.000 euro, am negociat la 40.000. Leasingul este plătit de firmă. Are autonomie 420 km (un fel de Nissan Juke) și o încarc o dată pe săptămână la birou. Toți colegii vor să meargă cu ea, iar soțul meu o ia mai degrabă decât pe a lui, o Mazda 😁 Este foarte bine închegată, abia aștept îmbunătățirile.
Nume grozav! Mișto mașină.