În prima zi de ROCHARGE am avut pe mână Nissan Ariya.

La mașina asta prima oară te lovește numele. Dacă ai mai auzit măcar în treacăt de marca japoneză, atunci cu siguranță știi și câteva nume de modele prezente pe piață. Ei bine, numele „Ariya” este din cu totul altă gamă muzicală decât toate celelalte. Ia pronunțați cu voce tare X-Trail sau Qashqai, după care rostiți și Ariya. Este că sună cu totul diferit?

Mie mi-a sunat, prin urmare am făcut un lucru pe care nu l-am mai făcut niciodată când a fost vorba despre o mașină: ros de curiozitate, am intrat pe net și-am căutat de unde le-a venit japonezilor ideea să-l numească așa.

Am găsit asta:

“Matthew Weaver (Nissan VP) explained that Nissan were keen to highlight the word’s original Sanskrit and Pali roots in reflecting the car’s noble and dependable qualities. It means noble, dependable and something to be respected.”

Nu sună rău explicația VP-ului Nissan, dar eu, după ce m-am jucat cu ea trei zile (am luat-o un pic mai devreme de a începe ROCHARGE), pot să vă zic că la fel de bine numele putea să-i vină de la mezina familiei Stark din Game of Thrones: Arya Stark.

Da, știu că e diferență de un „i”, dar când e să le pronunți tot la fel sună.

În plus, la fel ca Arya din Westeros, mașina asta știe când să fie dulce și blândă, dar și când să scoată sabia. Ca să traducem în termeni auto, în funcție de cum te dai la ea, Nissan Ariya poate să se comporte ca o gheișă blândă și atentă, dar poate să devină și o bestie de samurai când o treci în modul sport și uiți piciorul în pedala de accelerație.

Toate astea într-o liniște de-ți auzi propria respirație. Este, probabil, una dintre cele mai bine insonorizate mașini cu care am mers vreodată. Dacă opream muzica în habitaclu, nu se auzea absolut nimic din exterior indiferent de viteza cu care rulam. Era atât de liniște că aproape-ți auzeai gândurile.

Pe scurt mașina asta, Nissan Ariya, reușește să-ți producă o senzație foarte aproape de cea pe care o ai când plutești. Mi-a plăcut.

Dincolo de cum se comportă pe șosea altceva m-a spart: calitatea materialelor folosite la interior. În Ariya nu există acel plastic lucios odios, omniprezent în majoritatea mașinilor de pe piață. Acolo unde totuși există plastic, este un plastic mat care arată foarte mișto și care îți dă o senzație șmecheră la atingere. Iar bordul ăla din piele întoarsă arată și se simte absolut senzațional.

Singurul lucru care nu mi-a plăcut și pe care efectiv nu-l înțeleg este afișajul central, zona de infotainment. Să faci interiorul ăsta atât de mișto și să vii cu un afișaj mic (cel puțin pentru gustul meu) cu o rezoluție de jocuri pe calculator din anii 2000, asta e o chestie care mă depășește.

Ok, nu vreau să am ditamai ecranul de televizor în consola de bord, dar ar fi mers să fie un pic mai mare. Bine, eu am și-o vârstă, încep să am nevoie de lucruri din ce în ce mai mari ca să le pot vedea.

Cum probabil tot de la vârstă mi se trage că mi-ar plăcea un pic mai multe butoane fizice și un pic mai puține cu touchscreen. Dar astea sunt detalii, dacă îți place mașina, vei trece cu ușurință peste.

Dacă vă întrebati cât costă, modelul pe care îl avem noi în ROCHARGE ajunge la 70.600 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 992 euro/lună.

Altfel, aseară am ajuns în capitala Băniei, dar era prea târziu să mai mergem în vizită la fabrica de săbii. Poate azi. 😛

Cam asta a fost prima zi. Ah, încă ceva, spre deosebire de tururile trecute, nu vă mai las poze de prim-plan cu toate mașinile din tur, ci doar cu mașina despre care scriu în ziua respectivă. Mi se pare mai mișto așa.

În rest, pe sistemul deja consacrat, aveți și cele mai mișto fotografii de ieri plus videoul cu rezumatul zilei. Sper să vă placă.

Partenerii ROCHARGE 2023:

🚀 Un proiect susținut de Vitesco Technologies

🍀 Green Partner: Autonom

🚗 Pus pe șosea de: Michelin

🔋 Încărcat de:
➟ MOON
➟ Enel X Way
➟ Renovatio e-charge
➟ MOL Plugee

💻 Tehnologizat de: Server Config

📰 Partener media: Euronews România

Video

Fotografii