Înainte de top, câteva cuvinte și despre ultima mașină pe care am testat-o: Mitsubishi ASX 1.6 PHEV Instyle. Cu ea am pornit pe drumul spre casă.
Nu mai știu dacă era o povestire sau un banc, cert este că era vorba despre un cetățean care-și dorea o zebră. Dar cum nu avea nici de unde, nici cu ce să și-o cumpere, a tras niște dungi albe pe un cal negru și-a rezolvat problema. De-acu’ avea zebră.
Am făcut această introducere pentru că la povestea asta m-am gândit când am văzut că Mitubishi ASX este, de fapt, un Renault Captur care are la siglă trei romburi în loc de unul singur.
Practic, japonezii și-au dorit o zebră și și-au făcut-o. Ce-i drept, o zebră fâșneață, stabilă și bine legată, cu dotări peste medie, care mie, personal, mi-a plăcut foarte mult.
Am rămas impresionat de cât e de agilă, iar când am văzut că n-are decât 159 de cai putere, m-am întrebat de unde-i vine agilitatea asta. Dar am aflat repede. O bună parte din caii ăia (în jur de 67) vin de la motorul electric. Adică cel care o ajută să se deplaseze sprinten și când mergi folosind ambele motoare (termic și electric), dar și când rulezi doar în mod electric. Not bad, not bat at all. Pe scurt, mi-a făcut o deosebită plăcere s-o conduc.
Daaar, pentru că trebuia să existe și un „dar”, dacă te bate gândul să-ți cumperi un Mitsubishi ASX, tu având o familie mai mare de doi oameni, trebuie să te gândești serios dacă chiar îți dorești asta. Nu de alta, dar în portbagaj intră două trolere și cam atât.
Nici gând să pleci în Grecia cu familion de patru persoane, cum e cazul la mine, decât dacă iei copiii doar cu hainele de pe ei. Sau lași măcar unul acasă. Nfine, detalii, de câte ori pe an mergi în Grecia?
În schimb, dacă o folosești așa cum folosim mai toți mașinile, adică doar prin oraș, s-ar putea să te surprindă plăcut Captur-ul îmbrăcat în kimono.
Iar acum trecem la topul meu personal referitor la mașinile testate în Cars and Roads. Ca să n-avem vorbe la proces, vă spun din capul locului că este un top cât se poate de subiectiv, bazat strict pe feeling-ul pe care l-am avut atunci când le-am condus.
Așadar, să purcedem, dar nu înainte de a face precizarea că pe Lexus îl exclud din start. Da, evident, mi-a plăcut cel mai mult dintre toate, dar nu ai cum să le compari pe celelalte cu o mașină care costă cât bugetul Dorohoiului. E ca și cum m-ai pune pe mine să concurez, la un concurs de mâncat burgeri, cu școlari de clasa a treia.
Și, oricum, trăiesc cu impresia certă că cine are 100.000 de euro, de dat pe o mașină, nu citește topuri făcute de săraci cu Megane acasă.
Acestea fiind zise, să trecem la top:
1️⃣ Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 GT Line (preț model testat: 51.973 euro)
2️⃣ Renault Austral 1.33 MHEV T. Esprit Alpine (preț model testat: 39.050 euro)
3️⃣ Mazda CX-60 3.3 SKYACTIV D AWD Takumi (preț model testat: 62.740 euro)
4️⃣ Mitsubishi ASX 1.6 PHEV Instyle (preț model testat: 41.217 euro)
5️⃣ Suzuki S-Cross 1.4 4WD Passion (preț model testat: 25.560 euro)
6️⃣ Subaru Forester 2.0i e-Boxer AWD Comfort (preț model testat: 43.880 euro)
Cam așa arată topul meu, bazat pe cât de mult mi-a plăcut să le conduc și cum m-am simțit în ele. Pentru motorizări, dimensuni și alte detalii din astea nesemnificative, aveți la îndemănă lista cu fișele mașinilor.
Păreri?
Iar acum, pentru ultima oară în acest an, partenerii Cars and Roads:
➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.
➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.
➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.
➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.
➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.
➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.
Și la mine e la fel topul, doar că diferă culorile…nu, n-am condus niciuna. În rest, beau cafea deco. Da, sunt la muncă. @JT, tu ce părere ai ?
Comentariu beton!18
@JT, cred că e în blondă la ora asta. Ăăă… scuze… cu blonda. 😛
S-a rezolvat, nu era în blondă, era în ședință. :)))))
Aș fi vrut io să fiu-n blondină la ora asta. 🤪
Când ajung acasă. 😎
@JT, 😀asta dupa „tocmai ce-am ieșit din ședința curului” 🤣
Comentariu beton!11
@tavi: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Așa m-am simțit. 🤣🤣🤣🤣🤣
io aș fi pus suzuki mai sus, pe 3, da’ altfel îs de acord cu topu’ tău; unde nu prea ne înțelegem este la digits-urile alea, în descriere înainte de „euro”; puoi io, la doojcincicincisute am 6 metri de mașină…; full, fără pele! și fără volan reglabil; și fără cameră! da’ de aia îmi iau la hotel…
PS care vrei ceva din grădină de la dragnea, că trec azi prin Alexandria? nu, nu plătesc, că-i dator oricum…
Comentariu beton!22
Aolo! Da’ ce cauți la Alexandria, taică?
Îl duce cu zarzavaturi la „peața” Rahova. Îi place duba. N-a ajuns la Rahova tot cu duba.
Comentariu beton!12
@Costicam, adu niste rosii, ca am auzit ca are recolta buna anul asta😁
@MV, așa mă duce drumul; îmbin utilul cu plăcutul; întîi mănînc la Bellagio (https://imgur.com/a/VcgUGdw), dup’aia merg să văd un client; că țapinarii și cherestegii mei nu se stabilesc în orașe cu universități și muzeuri; deși orășelul ăsta unde merg are un cetățean de talie mondială, cumătru dă frate dă preșădinte…
@ză rest, sori, n-am făcut nimic; mi-a zis băiatu’ de la poartă că el senior îi dus la mercado cu nește tomacis, că-i trebă dinero să-și repare dencis; cre’ că-și caută namorada…? dap, și n-am putut intra, că io nu fur…
Detinem Kia Sportage 2022 si suntem incantati de ea. Nu e motorizarea HEV dar avem un Mild hybrid de 180 caluti suparati cand e cazul si foarte domoli cand nu te grabesti. E o placere sa o conduci si singurul minus cred ca este sistemul audio nu foarte capabil. Dar la drum lung oricum nu il putem folosi la nivel mare pentru ca dorm copiii in masina. Imi place foarte mult ergonomia butoanelor si faptul ca nu sunt prea multe sa te incurci in ele. Au gasit acel workaround cu butoanele tactile de la climatizare care pot fi utilizate si la sistemul multimedia+navigatie. Curat si totusi ai tot ce iti trebuie.
Comentariu beton!18
Băi, m-a spart faza aia cu butoanele de climatizare care se transformă în butoane multi-media și invers.
O zi mare…nu e Renault pe primul loc🤭
În sufletul meu tot pe primul loc este. Dar am hotărât să fiu sincer.
Mă scuzați c-am întârziat, dar tocmai ce-am ieșit din ședința curului. Din 20 intru în șomaj tehnic până pe 10 iulie, pentru că plm, dar nu-i bai, că-mi găsesc ceva prin Spania, Italia sau Croația de bălăcit.
Dar să revenim la top. Dacă tot excludem Lexus, pe care l-aș fi ales cu ochii-nchiși, io clar aș alege Mazda CX-60 pentru că are cea mai mare putere din clasament.
Comentariu beton!12
Și eu tot Mazda aș fi ales, dacă n-o conduceam. Băi, nu știu, poate e doar chestie de reglat amortizoare, dar mi-a lăsat așa o senzație de barcă care se legăna amenințător prin viraje… iar la denivelări puteai să juri că ești pe puntea unui pachebot, îți venea să strigi „ahoy”.
@MV: ai condus-o-n modul „comfort” sau „sport”? 🤭
Sau n-are d-astea? 🤔
Pe mine ma surprinde pretul lu’ Kia. Stiu ca a evoluat mult aceasta marca, dar totusi…
„Vaporul” sigur are buton de „sport”, dar daca nu are si suspensii adaptive tot capitan de vas te face.
Daca as alege masina dupa pofta inimii, as alege Mazda, dar cum nu pot scapa de senzatia de sarac la adresa proprie-mi persoane, foarte mult imi surade Suzuki-ul. Asta naste o intrebare: De ce ti-ai mai lua Duster daca ai Suzuki in aceeasi categorie de pret?
@Tudor, să-ți spun un secret: n-am condus mașinile decât în modul „sport”. Era primul lucru pe care-l făceam după ce-mi conectam telefonul la Android Auto, căutam de unde le trec în „sport”.
@MV
Nu aveam nici un dubiu. 😀 Deci nu poti scoate vaporul din Mazda.
P.S. Chiar ieri am vazut un Austral intr-o parcare si m-am invartit in jurul lui vreo zece minute. Nu stiu de ce, dar parca imi place cel mai mult dintre toate.
@Tudor, ma men! ❤️❤️❤️
@JT, ce ramură de industrie/servicii frecventezi? vin vremuri de kkt?
@MV: e nasol rău de tot dacă și-n modul „sport” ai simțit Mazda ca un vapor. Înseamnă că ăia or dat-o rău de gard cu mașina respectivă.
@costicămusulmanu: a nu, nu vin vremuri grele, sunt doar ceva probleme cu primirea banilor. Am mai pățit d-astea, dar nu așa nașpa ca acum. Firma nu și-a primit banii pe serviciile efectuate din septembrie anul trecut. Oricum io stau bine. Aș putea să stau acasă lejer 2 ani, dar nu rezist mai mult de două săptămâni de concediu. M-apucă pandaliile. 🤣🤣🤣🤣🤣
Da, toată firma intră-n șomaj tehnic, nu doar departamentul meu. Am uitat să specific asta. 🙄
Masini… hmmm, jucariile barbatilor cu fantezii adolescentine. Visezi ferrari si blonde cu tzatze mari, da-ti cumperi ce poti si fwtzi… ce pica (la caramida) 😂😂😂
Comentariu beton!23
Ferrari? Neah!
Dpmdv Ferrari e mașină pentru puțoii cu bani.
Accept unu’ gratis, ca să-l vând ș-apoi să-mi iau un Bentley Continental GT W12. 😎
@JT, 😂😂😂
Pai exact asta e ideea.
Nu conteaza modelul la care visezi, ca-i dupa gusturi… 😉
Si io vreau Aston Martin Vantage GT(3,4)… 😂
Si btw, iti las tie blondele… 🤣
La semafor se opresc un Logan şi un Ferrari.
Şoferul din Logan îi face semn celui cu Ferrari să coboare geamul şi îl întreabă sec:
– Ia zi, merge maşina? Eşti mulţumit de ea? N-am văzut prea multă lume că-şi cumpără… 🙃😁
Comentariu beton!19
In calitate de posesor de mașina cât bugetul Dorohoiului tot Kia as fi ales . P.s JT , ai fi dezamăgit de Bentley ca sa nu mai zic de putoii de la noi care au nenorocirea aia de mașina :).
In calitate de posesor de mașina cât bugetul Dorohoiului tot Kia as fi ales . P.s JT , ai fi dezamăgit de Bentley ca sa nu mai zic de putoii de la noi care au nenorocirea aia de mașina :).
@Alin: nu văd cum poate dezamăgi un W12 cu 635CP/900Nm pe care io l-aș duce în 800CP/1000Nm doar printr-o simplă actualizare ECU. Interiorul îmi place enorm de mult la Bentley Continental GT.
N-am fost niciodată fan Ferrari, în schimb îmi place Lamborghini.
Dacă aș avea bani de plictis mi-aș lua un Lamborghini Sesto Elemento. 😎
@tavi: ai fi cu el tot în service. E o mașină extrem de prost făcută.
@JT, „de urata nu-i frumoasa, da-i desteapta proasta dracu”…
Carcotasule! 😁 Uite, luam motorul de la Ferrari, interiorul de la Bentley…
Un tip ii spune unui prieten:
– Unchiul meu este un geniu. A luat caroseria unui Mercedes, motorul unui Ferrari, rotile unui Porsche, scaunele unui Q7 si transmisia unui Range rover!
– Si ce a facut?
– Ei, 2 ani de puscarie!
😂
Comentariu beton!15
Hai sa îți las un review scurt si eu ..:)) am fost fan acea mașina si era ceva ce îmi doream , mașinile fiind pasiunea mea …am fel si fel de mașini si mici si mari si peste 700 de cai si rachete mici de circuit . Un Bentley costa cam 250K-300K EUR . Am închiriat un 2021 3 zile , fix modelul cu W12 . La exterior, masiva, frumoasa . Are cel mai înghesuit interior pe care l-am văzut vreodată . Calitatea materialelor si ergonomia lasa de dorit la banii aia …(nu are in plus nimic fata de un M5 de ex calitativ /soft touch , pielea ,etc) sistemul multimedia foarte dubios de folosit, izolarea fonică la fel ..lasa de dorit pe autostrada (e comparabil cu seria 5/ E Klasse doar de 3 ori mai scump) si cea mai dezamăgitoare experiența ..motorul …are lag cam de 2 secunde din momentul in care pui pedala jos pana face ceva si nici un tuner nu rezolva asta ok..deci all in all mașina aia de “vis” pentru mine ..a lăsat in gust amar . Știi ca se spune “ never meet your heroes” așa a fost din păcate cu Bentley
@AlinN, care dintre tigai iti mai da doza de adrenalina? 😁
Tavi, o sa razi …am un logan de raliu , de cupa construit de Renault RS …ăla si un MX5 cu un kit de la Rocketeer sunt cele mai fun :). Restul sunt figuri/confort ,te fac sa te simți ok in trafic ..ca oricum mergem bara la bara dar măcar aștepți într-un loc mișto …:) chiar dacă au 600+ sunt fun doar in linie dreapta si de-obicei mult peste vitezele legale ceea ce nu e indicat intr-o țara ca si a noastră
@AlinN, nu rad, numa zambesc, dar motivul e altul decat crezi tu.😁
Te-am intrebat de adrenalina, iar tu-mi zici de tigaile alea care costa mult, dar care-ti dau orice altceva, in afara adrenalina.🙄
Asa ca hai sa trecem la lucruri mai interesante.😉
Logan-ul „de cupa”… e de raliu, sau mergi cu el doar pe circuit?
(e doar curiozitate pentru dimensiunea pipetei de adrenalina…😀)
Poate am inteles eu gresit..:) toate-s tigăi ..chiar si alea scumpe 🙂 si adrenalina îți oferă si alea dar altfel ..
Loganul e de raliu raliu , au existat 2 -3 versiuni , pt raliu astea au rollcage-ul un pic diferit , s-au făcut câteva de coasta si a fost o cupa ADAC in Germania , alea erau de circuit :). Evident e fun doar pe macadam mașina aia, ai variante in raliu dar e scump, te costa un minim 2K EUR /Weekend cu mașina ta…sau mai sunt 2 circuite de macadam la Sibiu , ambele super fun , bani putini si distracție maxima si e mișto si ca spectator, va recomand tuturor sa mergeți la slalom paralel 🙂 Pe circuit si la coasta îți trebuie un 180-200 de cai sa simți ceva
@AlinN, pe circuitul de slalom paralel de la Sibiu (ala vechi) ai „plimbat” Loganu?😁 Am mancat ceva praf pe colo…😂
Care este cel mai bun timp pe care l-ai scos?
@AlinN: io am făcut test drive cu el și mi-a plăcut maxim. Nu m-am simțit deloc înghesuit în el. Bine, io am doar 105 kile, fără burtă.
Io l-am condus exclusiv în modul „sport” și n-am simțit „lag”-ul respectiv. Probabil că în modurile „Bentley” sau „Comfort” se simte.
Ideal, mi-ar fi plăcut să existe și o variantă W12 diesel. 😎
P.S. Mi se pare aiurea să-l compari cu o mașină de raliu.
@JT, hmm, la tonajul tau si daca vrei W12 diesel, numa aia de la Caterpillar te mai salveaza. Cica fac niste bascule parfum, incap si 68 de blonde… si nu mai conteaza lag-ul…😂😂😂
P.S Alin nu facea comparatie cu masina de raliu, zicea numa’ ca la Bentley accelerezi azi si porneste, maine… 🤣🤣🤣
1:30 cu Loganul pe circuitul întreg ăla de la Pompierul 🙂 tre sa dai o tura pe pod si una pe sub, mai este unu la Sura Mare .
Recordul e 1:14 deținut de Raul Badiu dar cu un Clio se rallycross :).
JT am comparat cu mașini pe care le am/avut nu cu cele de curse 🙂 Am un M5 LCI , tot 600 de cai doar ca V8 …e in alta lume mașina aia la capitolul acceleratie …cam pe acolo calitativ (mai putina piele ca in Bentley si într-adevăr custarurile din el erau mai aspectuoase /mai bune calitativ ) dar in rest a fost dezamăgitor ca e de 3 mai scumpă si inferioară din majoritatea punctelor importante si cu mențiunea ca eram fanboy Bentley si era următorul pas după M5 🙂
@AlinN, poate ai retinut gresit timpul ala cu Logan-ul, dar nu conteaza. E misto hobby-ul si ca poti sa-ti indeplinesti vise.👍👍👍
Am un prieten care și-a luat recent un Suzuki. Foarte mulțumit de el, tot 4WD hibrid. Și la mine era pe lista scurtă să îmi iau unul anul trecut, dar fiindcă îmi trebuia mai mult portbagaj am ales altceva.
Poate data viitoare. 😁
A fost foarte faină povestea, felicitări pentru tot!
Io optez pentru Renault pentru ca tot Renault avem in garaj. Si ma bucur ca Austral are un porbagaj mai mare pentru ca Renică al nostru e o editie limitata Bose si juma’ de portbagaj e o ocupat de subwoofer. Asa ca plecam noi in vacanta cu un troller mic🤭
Neata! Iertati-mi, va rog, nestiinta, dar cum de o coreanca a ajuns mai scumpa la pret decit restul? Credeam ca sint ieftine si bune… e adevarat ca asta era acum douajdeani…
Kia a evoluat foarte mult si pe parte tehnica si pe parte de confort, materiale, etc. Totusi si mie mi se pare putin cam mare pretul.
N-ar fi rău să fie la prețu’ a două vouchere Rabla și să ne dea bani și de-o Cola, nu?
🤣🤣🤣🤣🤣
@JT nu as da banii astia pt o coreanca in primul rind pt ca o marca de gen e o submarca. Deci nu are statutul pt a cere atita.
E ca si cum imi vinzi vin de Dragasani la pret mai scump decit cel de Bourgogne (stiu, exista si asta) 🙂
@Anca, hai să revenim un pic în prezent, că ce vorbești tu aici sunt așa niște informații de acum 20 de ani, și alea după ureche. Pe scurt, Kia EV6 a fost desemnată mașina anului 2022 în Europa. Și nu de câtre mine sau de către jurnaliști români, ci de câtre cei care erau acreditați pentru asta. Iar Hyundai Ioniq 6 a fost Mașina Anului 2023 în lume. ÎN LUME, da?
Că nu-ți plac ție coreenele e una, ai tot dreptul să nu-ți placă. Dar grupul Hyundai-Kia face niște mașini date dracu’ de mișto.
Atât.
@Mihai, e si asta o meserie de dat premii la masini, ca si festivalul de la Cannes la filme, dar: alegi din oferta data pe moment. (daca ai doar magari, e bun si catirul in frunte!)
Deci argumentul tau nu m-a convins nici un pic 🙂
Probabil ca e pentru agatat tinerei ca tine (topul acela!) 🙂
E adevarat ca sint (poate prea) conservatoare.
@Mihai, mai am o nelamurire: topurile astea sint diferite, de la tara la tara? Ca eu am vreo 10 „masini mondiale ale anului 2023”. :)))
Les 10 finalistes pour la Voiture de l’année 2023
Vous trouverez ci-dessous les dix finalistes nommées pour le titre de World Car Awards 2023. 30 voitures étaient sélectionnées au début, 20 sont déjà passées à la trappe.
Alfa Romeo Tonale
BMW Série 2 Coupé
BMW X1 / iX1
Honda HR-V
Hyundai Ioniq 6
Kia Niro
Mazda CX-60
Mercedes Classe C
Nissan Ariya
Nissan Z
Sursa : https://www.autoplus.fr/actualite/finale-voiture-mondiale-annee-2023-630301.html#item=1
Păi nu scrie clar în articol? Articolul vorbește despre FINALISTE, nu despre căștigătoare. Iar printre FINALISTE, deci printre cele mai bune zece mașini, aproape la fiecare categorie regăsești câte o coreeană. Oare de ce?
si Honda CR-V e misto RAU.
Daca era si automat, era best-buy.
Mi.ar placea ca la astfel de teste (sau altele decât astea!) sa se testeze și mașini cu preturi pt oamenii normali ( sub sau aproape de 20000€) ! In aproape toate testele pe care le vad sunt folosite mașini cu nivel de echipare High, și asta nu cred că e foarte relevant pt cumpărătorul de mașină nouă din Roman
Adică tu vrei să se testeze doar Logan și, eventual, Sandero? Pls, dă-mi niște exemple de mașini hibrid la sub 20.000 de euro. Noi, nu second hand, da? Aștept cu imensă curiozitate.
Mihai , e m.am gândit strict doar la nivelul de preț pe care le.am menționat !
Io am înțeles exact la ce te-ai gândit tu. Doar că mașinile alea nu există. Sau sunt mult prea puține.
Oi fi înțeles tu ,dar eu mă refeream inclusiv la modele cu motor termic !
Super experiența!
Prezentările video și fotografiile sunt superbe!
Mulțumim!
❤️
Urat mai e Subaru ala. Urat rau! 😂😂😂
🤭
, strugurii e acriiii …
Mishto tur/locuri/poze/texte … nu insist.
Desi electificarea auto pentru mine e cam … meah, mishto si cateva dintre masini, am identificat chiar 1-2 pe care, daca ar fi cazul, as fi dispus sa le achit cu banii mei.
Disclaimer – sunt fan Renault pana la moarte, deci opinie subiectiva.
Vizavi de Captur/ASX – avem in familie una bucata Captur, generatia anterioara (cu face-lift), fabricatie 2018, cumparat ZERO km de la reprezentanta. Benzina EURO6, 1,2 Turbo, 125 CP, nivel de dotare maxim plus ceva optionale obligatorii pentru noi, gen cutie automata.
Oferta configurator – 19500 E (tva inclusa), cu rabla si ceva discount am platit efectiv 17500 pe masina, atunci, in 2018. Acum masina are 50k KM parcursi, mai avem 2 masini in familie.
Vizavi de concedii – facut 2-3 concedii pe an in fiecare an (mai putin 2020), atat iarma cat si vara, 2 adulti+1 copil. Iarna cu 5-6 costume de ski complete, inclusiv 3 per. clapari. Doar schiurile copilului, pentru adulti inchiriem de pe unde mergem. Asa ca: bare de plafon+cutie port-bagaj (mai solida/de calitate, capacitate 75kg) … problem solved! Am mers cu port-bagajul masinii maxim 60-70% plin, grosul/bagajele de volum au stat intotdeauna in cutia de deasupra.
Revenind la modelul din test – cat de fan Renault/Captur sunt eu, sa ajung sa dau 40k E pe un Captur/ASX hibrid … LOL. Mai ales cand am AUSTRAL-ul (varianta Alpine) tot la banii astia, orice comentariu e de prisos.
Da, Austral ALPINE e masina pe care as cumpara-o maine, cu ochii inchisi. Am vazut una in show-room saptamana trecuta cand am fost cu a mea la revizie … nu mai puteam sa plec de langa ea, imi place de mor!
A doua ar fi Suzuki S-Cross, alegerea ar fi 100% RATIONALA dar nu e doar atata. Nu e vreo opera de arta auto dar nu e deloc urata in opinia mea, e o oferta CINSTITA, lucru RARISSIM astazi.
A treia – de fapt PRIMA daca as castiga la loto – ar fi LEXUS. Nu exista o masina care sa dea mesajul „… am bani de ma enerveaza dar am si gusturi impecabile …” ca o masina de la LEXUS (tot aici as baga si exemplare de la ACURA sau INFINITI, pentru cine cunoaste).
A patra (la mentiuni) ar fi MAZDA … DOAR pentru acel 3,3 D-I-E-S-E-L!!! Dincolo de faptul ca imi place de mor cum sunt desenate toate masinile Mazda din ultimii 5 ani, as lua-o doar asa, de-al dracu’: pentru satisfactia de a plati „nimic” la taxe si impozite (parca vreo 3-400 RON in loc de 5000 RON/an la motorizare 3,3) si ca sa ma plimb pe sub nasul astora cu eco/bio dar mergem cu mizerii electrice a caror baterie a poluat/polueaza/va polua planeta mai mult decat 10 Mazda din astea la un loc.
In rest nu as plati cu banii mei personali nicio alta masina din test.
Bine-bine, in cazul meu, REFUZUL pleaca si de la ideea de a cumpara in 2023 o hibrida care face aproape acelasi lucru dar ma costa 2x fata de acelasi model pe motorizare termica din 2018. Nu exista justificare pentru asa ceva, e doar o bataie de joc. Dar, ca si la discutia cu de ce sunt serviciile de pe litoralul nostru asa-cum-sunt, si la auto raspunsul e acelasi: din cauza noastra, care suntem dispusi sa platim bani multi pe mizerii over-rated.
Păi tu compari un Austral mild-hibrid (deci cucu deplasare doar electric) cu un plug-in-hibrid (indiferent că vorbim despre Captur sau ASX) care poate avea o autonomie electrică de până la 60 de kilometri. Respectiv, dacă mergu cu ea, la muncă și inapoi, ai șanse să mergi eeclusiv electric. Australul nu poate asta, deci comparăm mere cu pere. Hai să vedem ce preț va avea Australul E-Tech și vorbim după.
Complet de acord. Imi scapase detaliul dar si asa raman la alegerea mea.
O masina de clasa lui Captur/ASX nu are ce sa caute la un pret de 40k E … nu pot asimila chestia asta.
Tot asa – sunt om si am si eu limite de intelegere – nu inteleg „profilul” clientului de S-Klasse (150k E sau si mai mult daca vorbim de un S Maybach) care da banii astia si alege un EQS …
Pe de alta, am recunoscut deja, AUSTRAL e alegerea mea, e subiectiva si … aia e! Captur, si generatia de acum si cea antarioara, mi-a placut mult de tot. E un pachet care raspunde ideal la ce are nevoie familia mea.
La fel si ARKANA, atunci cand a aparut. Mi s-a parut aceeasi pozitionare bine gandita, doar ca putin mai mare si putin mai bine ca nivel de dotari/calitate.
O decizie Captur – Arkana, pentru mine ar fi o chestie exclusiv de BUGET, ambele au ce-mi trebuie mie.
Cu AUSTRAL treaba sta DIFERIT. De „trebuit” e clar ca nu-mi trebuie un AUSTRAL doar ca m-a „lovit” in cap de cand l-am vazut prima data in poze. Iar cand l-am vazut/pipait/suit in el … m-a blocat de tot.
Pentru mine, deplasarea electrica NU e o miza in sine, nu cred in viabilitatatea proiectului asta, mi se pare doar o gaselnita de marketing de-asta Gen Z, asa ca nu ma intereseaza subiectul, cel putin nu deocamdata.
Deci electricele 100% IES din orice calcul al meu de achizitie pentru urmatorii (minim) 10-15 ani.
Hibridul eu il vad DOAR ca pe „gadget” care, cu o minma investitie (la achizitie), sa imi scada consumul pe o masina respectabila (gen Mazda din test) astfel incat pe o exploatare „casnica” in 10 ani la un regim de 10-15 K km/an sa dea cu PLUS in bugetul meu. Pe un autoturism de dimensiunea lui Captur, sincer mi se „rupe” daca ia 7 sau 9% sau daca are 125 sau 140 CP, daca merge mild sau plug-in, masina aia e despre nevoi vs. buget, nu pentru alte fonfleuri.
Mai departe, daca un sistem PLUG-IN (vs. MILD) vine si imi adauga 10k sau mai mult la pretul masinii, apoi de diferenta de pret platesc benzina in aia 10 ani de care ziceam.
Deci ASX/Captur plug-in la 40k vs. AUSTRAL mild la 40k e un no-brainer pentru mine.
Altfel pusa problema daca, sa zicem, m-as putea apropia de un E-Tech pe la ceva gen 45k (renuntand la ceva dotari – imi curg balele dupa dotarea ALPINE dar as putea si fara) as sparge banca ca sa ma incadrez. Dar daca E-Tech-ul vine la un 50k … iar nu avem despre ce sa discutam.
Ce mă întrebam eu (da sincer, fără ironie): cui se adresează aceste ture? Adică există o cerere atât de mare pentru mașini atât de scumpe și doar se prezintă ce mai e nou? Sau nu prea există așa multă cerere și de aceea se promovează?
După opinia mea neavizată, străzile sunt pline de mașini din toate categoriile, de la rable până la scumpe și foarte scumpe, de aici curiozitatea mea despre segmentul căruia i se „adresează” aceste mașini (super) scumpe.
(Da, mi se pare foarte scumpă orice mașină peste 20.000 de euro probabil pentru că nu sunt destul de pasionată de brizbriz-uri auto ca să aloc un buget mai mare. Dar mi-ar plăcea să încerc să conduc cam orice, mai ales mai moderne decât a mea, chiar dacă nu mă pricep la aspectele tehnice).
@Rox,
– Fiti amabila, raionul cu rochii de dama?
– Dupa cel cu rochii barbatesti!
, pareri si pareri…. Renault pe doi si Subaru ultimul? phaleiii… 🙁
0
Din toata lista respectiva exista o singura masina care face fiecare banut cerut. Si aceea e Suzuki. O spun din perspectiva faptului ca sunt deja posesor de Sportage 2018, am condus si modele 2019,2020,2021,2022 etc, si am mai condus si 50 de alte modele si marci.
Promovarea e necesatra pentru ca romanul are idei preconcepute legate de marcile asiatice, si desi are 5000 Euro in buzunar vrea lux de Mercedes, sau Audi sau sportivitate de BMW, fara sa realizeze la ce costuri se expune pe viitor.
Pe cand, la o coreana gen KIA ai 7 ani! de garantie si la Suzuki 10! Cine spune ca nu merta banii clar nu a mai fost prin service sa vada preturi la reparatii. Sau nu a stiut niciodata cum sa intretina corect o masina, si s-a bazat pe faptul ca o ia de buna sh si o da mai departe la primul semn de defect.
KIA o plasez peste Suzuki deoarece calitatea si fiabilitatea e in continua scadere de 3 modele incoace, De pe 2 mondial a picat pe 7-8 la fiabilitate.