O să vă spun ceva ce n-am mai zis aici niciodată. De când mi-a intrat mie în cap că vreau să ajung la Cercul Polar, de fiecare dată când conduc o mașină (alta decât Furia Albastră, desigur) mă întreb unul și același lucru: m-aș duce cu mașina asta până la Nordkapp?
După care, în funcție de cum se comportă și ce observ la respectiva mașină, urmează și verdictul: da, m-aș duce sau nu, nu m-aș duce.
Ieri a venit ziua pe care o aștept încă de când a început turul: cea în care am condus Lexus. Sau, pe numele ei din buletin: Lexus RX 500h F Sport Performance.
Știu că erați vreo câțiva pe aici care abia așteptau să le povestesc despre Lexus, dar cred că o să-i cam dezamăgesc. Băi, nu știu, dar mi se pare ușor ipocrit să mă apuc eu să vorbesc despre o mașină care costă peste 100.000 de euro.
Știți de ce? Din cauza mentalității mele de sărac, care n-o să aibă vreodată în viața lui atâția bani de dat pe o mașină, sunt tentat să-i găsesc defecte. Știți ce zic, nu? „Cum, bă, să dai atâția bani pe o mașină la care nu se deschid ușile din prima?”. Sau „meam, sărăcia asta nici radio nu prinde aici în munți”. Și altele de același gen. Pentru că suntem cei mai mari maeștri în găsit defecte acolo ele nu există. N-am inventat eu zicala cu „vulpea și strugurii”, să știți.
Apropo, portierele alea nu se deschideau din prima pentru că nu știam eu să le deschid, nu pentru că era vorba despre vreun defect al unei mașini care costă cât două garsoniere în Călărași.
Pe scurt, că poate n-ați înțeles până acum, nu prea știu ce să vă spun despre mașina asta. Este pur și simplu o uzină pe roți. Fix așa se și aude motorul ăla când calci accelerația: ca o uzină în care încep să lucreze utilajele de mare putere.
Ce să vă spun? Despre nivelul de echipare? Hai să fim serioși, bănuiesc că intuiți și singuri cam care e nivelul de echipare al unei mașini pentru care nu-ți ajung ambii rinichi, mai trebuie să faci și-un credit de nevoi personale. De la uși care se deschid și se închid electric, la head-up display, pe mașina asta am cam regăsit tot ce știu eu că se poate pune pe o mașină. Efectiv nu-mi dau seama ce-ai putea să vrei pe o mașină și să nu regăsești pe asta.
Iar ca ținută de drum e bine de tot. De la poziția la volan, până la cum te ajută în depășiri ăia 371 de cai pe care-i are sub capotă, totul e bine de tot. M-am simțit în ea extrem de safe, inclusiv pe viraje, acolo unde o simțeam că face exact ce-i spuneam eu să facă. Iar accelerația, o, Doamne, când apeși pedala aia cu convingere, înțelegi din prima de ce mașina are în denumire cuvintele „Sport Performance”. Pentru că fix așa se simte.
Ah, de fapt mint, știu ce să vă spun despre ea. Dacă ai 100.000 de euro de spart pe o mașină, ai face bine să iei și Lexus-ul în considerare. Cu RX 500h ăsta, pe lângă c-o să știe toată lumea că ai bani, măcar o să ieși din zona aia de bogați care nu-și cumpără din clasa premium decât BMW, Mercedes și Audi. Astfel, cu doar 100.000 de euro cheltuiți, o să transmiți că, pe lângă bani, ai și gusturi. Modelul pe care îl avem noi în tur ajunge la 100.100 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 1.341 euro/lună.
Cam asta a fost tot ce pot zice despre mașina asta. Și că mi-a părut rău aseară când le-am predat cheia colegilor din tur care urmează s-o conducă azi.
Concluzie: da, evident, m-aș duce cu Lexus RX 500h F Sport Performance până la Nordkapp.
P.S. Azi avem și poze și rezumatul zilei, că la oamenii ăștia de la Fabesca Boutique Hotel, unde am dormit azi-noapte, merge netul brici. Și nu numai netul.
Partenerii Cars and Roads:
➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.
➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.
➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.
➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.
➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.
➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.
Rezumatul zilei
Fotografii
Pfui, e pranzul si n-ai pus deloc haleala… e grav, grav. E ca baba fara bicicleta…😁
V-au pedepsit, sau ai intrat in pregatiri pentru Nordkapp?
Dacă te uiți la video, azi este ciorbă cu ardei iute. După atâtea platouri grase se refac cu o ciorbiță de văcuță. 🙂
@Shoric, vazut, dar aia nu-i haleala, e medicament… 😁
Oh, da! Am așteptat review-ul ăsta! Dar te contrazic, n-ai dezamăgit cu nimic. Aș fi fost dezamăgită dacă i-ai fi găsit hibe reale. Așa… e ok, nimeni nu mănâncă struguri acri.
🥹🥹🥹 hmmmm
Nu aveți careva p-acilea 100100 euro? Unde mai pui că albastru e culoarea mea preferată!
Comentariu beton!14
N-avem, dar dacă găsesc 200, îți dau și ție jumate.
Comentariu beton!13
Mulțumesc! Întotdeauna am zis că numai oameni buni și de treabă sunt aici! ☺️
200 de mii, da? 😁 Că de ăia 100 mă scobesc eu cumva…
Comentariu beton!16
„Efectiv nu-mi dau seama ce-ai putea să vrei pe o mașină și să nu regăsești pe asta.”
Are suspensie din aia care urcă și coboară măcar 3 centimetri doar apăsând un buton?
De altfel, dacă aveți în vreun tur nevoie de un profesionist care să găsească puncte slabe unei mașini, indiferent că-i Dacie, Lexus sau Ferrari, eu sunt omul pe care-l căutați. Prietenii pot să confirme. 😅😅
Comentariu beton!15
@Lucian M, pe tine nu te cunosc dar îl știu pe frati-miu. N-ai cum cu el să cumperi ceva împreună pentru că găsește minim 3 defecte indiferent că este o șurubelniță sau o mașină.
Este că și tu ești inginer cu facultate electromecanică sau ceva tehnic? Vă recunosc dintre o mie de persoane, maniacilor 🙂
Comentariu beton!12
Nu, nu-s inginer, iar ca studii nu m-am apropiat de zona tehnică.
Am doar o pasiune prea puțin cultivată pentru lucrurile cu roți și șuruburi.
Dar da, acum lucrez cu roți și șuruburi, dar nu de mașină.
Io stau și mă întreb ce reprezintă ăia 100 de euro după punctul de la 100.000. Căpăcelele de la anvelope?
Comentariu beton!11
Io m-am întrebat altceva. Daca le plătesc doar 100.000, fără suta aia, nu-mi dau mașina? 🤔
Ți-o dau bre că sunt oameni înțelegători. E ca atunci când ești client fidel al magazinului de la colțul blocului și nu ai 50 de bani:
– Ei, lăsați că-mi aduceți mâine când mai veniți pe aici.
Comentariu beton!20
@Mihai Vasilescu: la Osaka ne-au făcut reducere de 200 de euro când am luat masina pentru că am achitat cash mai mult decât sugerasera ei. Deci cred ca o scoateți și la 99,000😁
Onest articol. Un ,,Cars and Roads”
pentru mașini ieftine se poate?
Adică un ”Cars and Roads” cu mașini ieftine și mâncare de la tarabele cu mici de prin piețe?
Hmmm, ia uite @Vasilescule o propunere pentru Meșteru 🙂
Comentariu beton!21
Old cars rally la pachet cu nostalgii din iepoca de aur : balotare de parizer și spargere de semințe de dovleac sărate.
Faină mașină! Însă la banii ăștia cred că îți trebuie și un garaj că lumea, iar parcatul în stradă e ultra riscant …. Dacă ți-o zgârie un idiot, trebuie să ieși pe faleză cu o sumă țeapănă să-i refaci lacul și chiar așa nu cred că o să fie la fel ca cel din fabrică.
În general, cine are de dat atâția bani pe o mașină, nu-și face probleme de genul ăsta.
Mă și văd parcând în curtea blocului dihai mașina unde abia mă învârt cu Golfulețul 😂😂😂
”Însă la banii ăștia cred că îți trebuie și un garaj că lumea”. Pe la noi încă mai sunt garaje făcute din bolțari pe lângă blocuri. Mi-l și imaginam pe ăla cu un Lexus pe care îl mai scoate din când în când în fața garajului să-l spele cu furtunu înainte să o ducă pe nevastă-sa la piață să cumpere leuștean.
Comentariu beton!12
Ha, ha, ha, Shoric, da asta-i cea mai mișto imagine. Un Lexus spălat cu furtunul, in drum spre Obor la cumpărat de leuștean.👍👏👏 Uaaaaau, mortal, man. 😂🤣😂 Må tăvălesc de râs…
PS Da mai știi, nimic nu-i imposibil in Romania, plaiul cel dulce al cocălarilor.
Cine a facut montajul la video de azi, mare om. Cum e muzica cand intra lingura aia in castronul cu ciorba…mama, mama…potriveala perfecta, mi-a ramas infipta in creier imaginea si deja simt si gustul 😉. In rest, frumos scris, chiar eram curioasa cum vei aborda asa masina. Congrats!
Momentul ăla când nu ai bani de o ciorbă darămite de un Lexus :))
Multumesc, Mihai, pentru review si pentru poze! Have fun!
Multumesc de confirmări!!!
A spus cineva alaltăieri cred, Lexus e învechit și neschimbat de 15 ani. Am spus atunci și repet acum: am condus doua Lexus in 10 ani. Au fost in garaj doar o data pe an pentru revizii. Luna asta aștept Lexus 350 hibrid Prestige. Este aproape la jumătate de preț (60000) are același confort, nu are aceeași putere. Pentru mine e destul.
Comentariu beton!12
în afară de faptul că mă încearcă o invidie de cea mai bună calitate, nu mă pot abține să nu remarc ce public eterogen ai strîns pe aici, @MV;
ceva-ceva tot faci tu bine…
respekt!
Și io la ciorb-am salivat, că nu-mi place albastru. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Da, exact cum mă așteptam în ceea ce privește părerea despre Lexus.
Părere extrem de bună ce-i drept, să ne-nțelegem, să nu spună lumea că-s cârcotaș.
De cumpărat, tot un X7 M50d îmi face cu ochiu’, dar un Lexus d-ăsta, gratis, nu refuz nici bătut la curu’ gol. 🤭
Comentariu beton!11
Neam de ciorbari care visează Lexusuri :))
Comentariu beton!11
Citind review-ul, pot spera ca si un Lexus mai mic ( UX 250), va fi pentru mine masina perfecta.Oricum, cel mai tare blog.Felicitari!
Sunt curios ce-or mai fi pus de ăia 100 euro pe ea, peste cei100k…
@Gabriel: ca să se-ntrebe lumea, de-aia. 🤭
benzină?
Io am plasat o comandă pe emag pentru un lexus și cică ăia 100 de euro este taxa pentru curier cu posibilitate de retur în 30 de zile.
Aveau prin Genius livrare gratis dar doar varianta pe mov.
Comentariu beton!16
Aaa , și încă o întrebare pe dealerii auto in special: de ce nu poți să cumperi mașina aia pe care o expun toți în showroom, cea cu preț de 19.900, 29 .900, etc?
Nu o are niciunul pe stoc sau la comandă
@Gabriel: aia-i pe post de momeală. 🤣
Fain masina insa scumpa pe piata europeana, de fapt toate sunt mai scumpe pe piata europeana decat pe cea asiatica.
Dacă ești meșter bagă argumente și linkuri.
Nus mester, am intrat de curios pe http://www.lexus.com.sa si am vazut cat costa unul.
Nu, că din Asia vine pe roți, singură. Și fără benzină. Bașca, în Europa nu ai nevoie de nici un fel de omologare, te cred ăia pe cuvânt.
In Luxembourg este 92950€
„bănuiesc că intuiți și singuri cam care e nivelul de echipare al unei mașini pentru care nu-ți ajung ambii rinichi”. Să știi că nici rinichii nu mai sunt ce erau odată, s-a dus dracu’ și piața rinichilor! 😀
Videoclipul – foarte frumos! Pozele – superbe! Descrierile tale – foarte mișto!
Mulțam’!
Asta cu rinichii este total depășită. Cică sunt clinici private care plătesc bani buni pentru recoltarea de celule 5G. Ce face oculta cu celulelele alea 5G o să aflăm peste câțiva ani. 🙂
Frumos tare! De peisaj zic.
Ciorba acrișoară.
Struguri acri rău.
Băi, am un amic care este fan struguri care și-a cumpărat din piață :
– Băi, au fost acri pentru că mi s-au strepezit dinții.
– Prost ești tu că cumperi struguri în luna mai cu 50 de lei kilu. Morala: – Nu cumpăra varianta Lexus de mai pentru că au costuri mari cu solariile, așteaptă sezonul de vară când vor fi mai ieftine.
bre, nu-și are locul aici că, vorba aia, obraze subțiri, da’ cred că toată lumea știe bancul cu țăranul care se uită de pe deal la șosea, „bani di mașînî n-oi ave, da’ măcar o portierî tăt îni cumpăr!”
așa că, parafrazînd, întreb și io, în caz c-o să-mi trebuiască: știe careva vreo firmă care dă lexusu’ ăla cu ziua?
@boss, dacă ar fi de închiriat lexusu ăla ar fi pe noapte nu pe zi, știi cum zic? păsăretul care pică la portieră este nocturn. Păsărelele de zi le prinzi și cu un logan, mă rog depinde de zona unde cuibăresc 🙂
Nu mă bag că matale ai mai multă experiență :))
S-a dus timpu și nu am explicat:
– Adică matale ai experiență în km și ai văzut multe nu că altceva… că poate citește pe aicișa și doamnamusulmană și nu știe că ce se întâmplă în parcare rămâne în parcare 🙂
vericule, poți să te dezlănțui cît poftești, că musulmanca știe ce are (ocazional) acasă…
Poate iese biletul la loto.
Misto masina asta albastra, deocamdata n,am decat 100 ala de la spate, cand o sa am 100 ala din fata, ma mai gandesc inca o data…
De când a început tura asta de drive test sunt fără cuvinte, doar ochi pentru citit și admirat, și ați început cu Dobrogea care este pe primul loc în topul preferințelor mele și pentru peisaje și pentru gastronomie. Mulțumesc frumos pentru povești și fotografii.
Frumoasă mașină… Eu mă întreb cum faci cu Andra, cănd conduce ea, când conduci tu și dacă vă ciodăniți că mai lasă-mă puțin pe mine sau mai ia si condu și tu că am mâncat prea mult și trebuie să mă relaxez 🙂 Cred că pe Lexus chiar v-ați certat 🙂
O leagă fedeleș ș-o pune-n portbagaj.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
@Siami, e mai simplu decât crezi. Împărțim numărul de kilometri pe care-i avem de condus jumătate-jumătate.
Eu aș fi zis că sigur mai apar discuții despre împărțire, dar presupun că tot organizatorii se ocupă să fie echitabil…
”Împărțim numărul de kilometri pe care-i avem de condus jumătate-jumătate”.
Io sunt curios cum împărțiți sfinții la curbe sau depășiri, adică cine este mai religios și o bagă pe aia în sinea lui cu: doamne ajută, măicuță sfăntă preacuvioasă, ajută-mă să trec peste acest moment greu. Doamne, ajută-mă să nu mor pentru că sunt tânăr și mai am mulți km de făcut. Doame ajută !!!!
Cu TVA sau fara? Sa stiu cat sa le zic sa taie din rinichi…