O să vă spun ceva ce n-am mai zis aici niciodată. De când mi-a intrat mie în cap că vreau să ajung la Cercul Polar, de fiecare dată când conduc o mașină (alta decât Furia Albastră, desigur) mă întreb unul și același lucru: m-aș duce cu mașina asta până la Nordkapp?

După care, în funcție de cum se comportă și ce observ la respectiva mașină, urmează și verdictul: da, m-aș duce sau nu, nu m-aș duce.

Ieri a venit ziua pe care o aștept încă de când a început turul: cea în care am condus Lexus. Sau, pe numele ei din buletin: Lexus RX 500h F Sport Performance.

Știu că erați vreo câțiva pe aici care abia așteptau să le povestesc despre Lexus, dar cred că o să-i cam dezamăgesc. Băi, nu știu, dar mi se pare ușor ipocrit să mă apuc eu să vorbesc despre o mașină care costă peste 100.000 de euro.

Știți de ce? Din cauza mentalității mele de sărac, care n-o să aibă vreodată în viața lui atâția bani de dat pe o mașină, sunt tentat să-i găsesc defecte. Știți ce zic, nu? „Cum, bă, să dai atâția bani pe o mașină la care nu se deschid ușile din prima?”. Sau „meam, sărăcia asta nici radio nu prinde aici în munți”. Și altele de același gen. Pentru că suntem cei mai mari maeștri în găsit defecte acolo ele nu există. N-am inventat eu zicala cu „vulpea și strugurii”, să știți.

Apropo, portierele alea nu se deschideau din prima pentru că nu știam eu să le deschid, nu pentru că era vorba despre vreun defect al unei mașini care costă cât două garsoniere în Călărași.

Pe scurt, că poate n-ați înțeles până acum, nu prea știu ce să vă spun despre mașina asta. Este pur și simplu o uzină pe roți. Fix așa se și aude motorul ăla când calci accelerația: ca o uzină în care încep să lucreze utilajele de mare putere.

Ce să vă spun? Despre nivelul de echipare? Hai să fim serioși, bănuiesc că intuiți și singuri cam care e nivelul de echipare al unei mașini pentru care nu-ți ajung ambii rinichi, mai trebuie să faci și-un credit de nevoi personale. De la uși care se deschid și se închid electric, la head-up display, pe mașina asta am cam regăsit tot ce știu eu că se poate pune pe o mașină. Efectiv nu-mi dau seama ce-ai putea să vrei pe o mașină și să nu regăsești pe asta.

Iar ca ținută de drum e bine de tot. De la poziția la volan, până la cum te ajută în depășiri ăia 371 de cai pe care-i are sub capotă, totul e bine de tot. M-am simțit în ea extrem de safe, inclusiv pe viraje, acolo unde o simțeam că face exact ce-i spuneam eu să facă. Iar accelerația, o, Doamne, când apeși pedala aia cu convingere, înțelegi din prima de ce mașina are în denumire cuvintele „Sport Performance”. Pentru că fix așa se simte.

Ah, de fapt mint, știu ce să vă spun despre ea. Dacă ai 100.000 de euro de spart pe o mașină, ai face bine să iei și Lexus-ul în considerare. Cu RX 500h ăsta, pe lângă c-o să știe toată lumea că ai bani, măcar o să ieși din zona aia de bogați care nu-și cumpără din clasa premium decât BMW, Mercedes și Audi. Astfel, cu doar 100.000 de euro cheltuiți, o să transmiți că, pe lângă bani, ai și gusturi. Modelul pe care îl avem noi în tur ajunge la 100.100 euro. Sau prin leasing operațional de la Autonom: rată 1.341 euro/lună.

Cam asta a fost tot ce pot zice despre mașina asta. Și că mi-a părut rău aseară când le-am predat cheia colegilor din tur care urmează s-o conducă azi.

Concluzie: da, evident, m-aș duce cu Lexus RX 500h F Sport Performance până la Nordkapp.

P.S. Azi avem și poze și rezumatul zilei, că la oamenii ăștia de la Fabesca Boutique Hotel, unde am dormit azi-noapte, merge netul brici. Și nu numai netul.

Partenerii Cars and Roads:

➡️ Michelin, producătorul francez de anvelope este partenerul principal al evenimentului și promotor al siguranței și sustenabilității. Nu doar că o parte dintre mașini au fost echipate cu anvelope Michelin, dar locurile pe care le vom vizita au fost alese din Ghidul Verde Michelin, un fel de atlas turistic plin cu idei și zone pe care să le vizitezi în concediile lungi sau în weekenduri.

➡️ Autonom se alătură Cars & Roads din postura de Green Partner. Prin gama sa completă de servicii de mobilitate, compania românească se recomandă ca soluție optimă pentru cei care caută soluții de mobilitate pe termen scurt, mediu sau lung. Fie că vorbim de mașini electrice sau hibride – pentru care există programe dedicate cu facilități majore -, de clienți fizici sau juridici, de închiriere pe termen scurt sau de leasing operațional, Autonom are pregătite oferte specifice fiecărui tip de solicitări.

➡️ MOL România este partener tehnic, oferind carburantul de calitate necesar pentru mașinile din tur.

➡️ Server Config, companie specializată în echipamente IT profesionale, va susține road trip-ul oferindu-le fotografilor și specialiștilor video laptop-uri de performanță dedicate profesioniștilor pentru a le ușura munca on-the-go.

➡️ VARTA este unul dintre producătorii de baterii auto cu o experiență de peste un secol în domeniul în care activează. Odată cu era electrificată, producătorul german a introdus o gamă de baterii la 12V dedicată mașinilor hibride – de toate felurile – și electrice.

➡️ Pago se alătură în premieră proiectului Cars & Roads. Aplicația poate fi folosită pentru a achita facturi la utilități, dar și pentru alte câteva plăți care te-ar putea interesa direct: RCA, rovinietă, taxa de pod de la Fetești-Cernavodă sau asigurări de călătorie. Toate, într-o singură aplicație.

Rezumatul zilei

Fotografii