Poate ați văzut știrea, dar v-o mai las și eu o dată: ieri, în Constanța, a luat foc un bloc de 10 etaje.
După ce au stins incendiul, pompierii au descoperit și de unde a plecat focul: pe acoperiș fuseseră „amenajate” terase unde se organizau petreceri cu grătare. Și nu numai terase, pe acoperiș mai erau: piscină, șezlonguri, bucătării de vară și grătare. Toate ilegale, desigur. Ei bine, instalațiile improvizate de electricitate, ale uneia dintre terasele amenajat pe bloc, au declanșat incendiul (sursa).
Acestea sunt faptele. Și acum vine ce mă roade pe mine. Câți locatari din blocul ăla credeți că știau foarte bine ce se întâmplă pe acoperișul lor? Vă spun eu câți: TOȚI. Hai să zicem că poate vreo familie mai nou mutată să nu aibă habar, în rest, dacă locuiai în blocul ăla NU AVEAI CUM să nu știi ce se întâmplă pe acoperiș.
Cam câți dintre locatarii care știau că la ei pe acoperiș se fac grătare credeți că au sunat la poliție? Cam câți dintre locatarii care știau ca pe acoperiș au fost construite chestii care nu aveau ce să caute acolo au luat legătura cu autoritățile pentru a le semnala?
Aveți idee câți? Că eu cam intuiesc răspunsul.
Iar dacă greșesc eu și locatarii chiar au semnalat autorităților ce se întâmplă la ei pe bloc, iar autoritățile au făcut ce știu ele cel mai bine, adică au ignorat cu grație, cineva ar cam trebui să facă niște pușcărie. Până una-alta, merg pe supoziția mea: toți din bloc știau, dar nimeni n-a făcut nimic.
P.S. Da, ăsta de mai jos e blocul cu pricina. Imagine din satelit, data: august 2021.
No, nu-i bai.
Fac ei altele. 🤣🤪🤣
Locatarii, adică. Normal că știau toți, c-altfel ar fi aflat poliția „anonim” ce se petrece acolo.
Comentariu beton!28
„Buăăăiii, grătarele e dreptul nostru, de la Dacia liberă încoace!”
Comentariu beton!37
„D-ai-am murit noi la revoluție?” zice Gică molfăind un mic cu muștar.
🤣🤪🤣
Comentariu beton!49
Cum dai chestii „anonime” la politie? Ca peste tot ti se cer datele de contact. Si nu stii cine afla datele alea
Comentariu beton!13
Constanța, acest Dubai la Marea Neagră, cu piscine pe acoperiș…! Ce dacă ele sunt ilegale, nu le poți lua oamenilor dreptul de a se simți nababi
Comentariu beton!34
@Andreea: iar femeile lor, nababe. 🤣🤣🤣
Comentariu beton!23
@JT: alea care stau acum pe terasa de pe bloc, să bârfească elicopterele care aterizează la scara vecină. Banca din fața blocului – level 10.0
Comentariu beton!19
„- Hireadreacu’ Lenuța ce cariciopter are! Auzii că ie cu ăla, director dă spital sau ce ie.
– Florico, nuț face imină rea fată, ia dacilea o smochinată făcută dă Ionel la noi pă terasă.”
🤣🤪🤣🤪🤣
Comentariu beton!40
eu cred că ești doar invidios că la voi pe bloc nu se fac petreceri cu grătare 🤔
Comentariu beton!20
Băi, da, chiar sunt. Mai ales că am ditmai curtea aici unde stau, cu grătar și tot ce trebuie. Doar grătare nu fac. 😛
@MV: eu te înțeleg, să știi. Ori pe bloc, ori deloc
Comentariu beton!42
mă întreabă un prieten dacă nu cumva închiriezi grătarul, și spațiul din jurul lui, că zice că e păcat.. 🙁 promite că fără manele
Comentariu beton!23
Da, dar mai la vară, după ce slăbesc. Ca să nu mor de la miros. 😀
@Cata, de-abia a scăpat din Tineretului de grătare și manele și acum îl provoci!
Pe la inceputul anilor ’90 pe un bloc cu zece etaje din zona casa de cultura Constanta era amenajata o ferma de porci ingradita cu gard viu
Comentariu beton!24
Cred. Preoblema e că nu mai suntem la începutul anilor 90, au trecut 30 de ani de atunci. 🙁
Iată explicația! Porcii ăia (sau urmașii lor), sub formă de fleici și mușchiuleți, sunt acum pe grătarul menționat de MV. S-a păstrat regimul de înălțime
Comentariu beton!50
care a fost activa pana in 2009/2010,vis-a-vis de Troita
0
care a fost activa pana in 2009/2010,vis-a-vis de Troita,
carmangeria no.1️⃣ a fost a Constantei
Leșin 🤣
Parcă defrișările nu se fac tot așa pe „neștiute”? In afară de câțiva nebuni de activiști care luptă să apere mediul, nimeni nu știe cum dispar copacii din pădure. Da’ chiar habar n-au….Atâta se poate….
Comentariu beton!18
Doar că pentru defrișări trebuie să mergi în păduri, să-i urmărești p-ăia care taie ilegal, nu e simplu. Blocul ăsta în schimb, era în mijlocul orașului, la doi pași de plajă. Orb să fii să nu vezi că fac unii grătar pe bloc.
B0$$, era Teit și cu frati-su. Fumau trabuc cu gagicile pe bloc. 🤪
Comentariu beton!15
ce-am io cu grătarele lor?
pînă cînd focu’ nu-i sub cwru lui, românu-i imparțial; adică nu ia parte…
MMD meaning morții mămicilor dumnealor!
Am vazut și eu știrea. Am locuit la ultimul etaj. Stiam tot ce se intampla pe bloc. Mai mult, doar administratorul si locatarii de la ultimul etaj, aveau cheia de la terasa.
Eu ma intreb de ce administratorul blocului a fost de acord cu constructiile. Este parte comuna si era obligatia lui sa o pastreze functionala: aerisiri si sa nu ploua.
Nu cred ca nu a vazut .
Si locatarii de la ultimul etaj, niste tampiți!
Sigur, nu au reclamat, ca sa nu se certe cu vecinii.
Comentariu beton!22
Stai că nu înțeleg, ai locuit la ultimul etaj în blocul ăsta? Sau așa în general?
@Florina B, hai să scoatem legea și să ne documentăm ce trebuie să facă administratorul!
Ati auzit de presedintele asociatiei și de comitetul acesteia?
Administratorul pune in aplicare hotărârile acestora!
@MV,se intelege că in blocul din speță, dar am așa un feeling de idei din vechiul regim, încât ma mai gândesc
Am locuit la ultimul etaj într-un bloc de la Piața Chibrit, terasa era pavată cu dale de mozaic, nisipar pentru copii și un fel de piscină, așa a fost până au anvelopat blocul. Cât timp am locuit acolo partea de terasă care era deasupra apartamentului meu trebuia curățată de buruienile/iarba care creștea între dale, frunzele care se adunau în scurgeri, chei aveam cei de la ultimul etaj și administratorul, nimeni nu urca acolo fără să știm.
Am locuit aici in Bucuresti. Nu cred ca la Constanța era altfel. Administratorul are niste atribuții si legea e lege peste tot.Terasa e parte comuna si de ea se ocupa administratorul ( starea ei+ reparatii printr- o firma autorizata). Dupa cum spune si Adriana. Daca , presedintele si comitetul hotarasc sa construiasca ceva pe bloc, se poate? dar autorizatiile de constructie ?
Nu am nici o idee din vechiul regim, aveam 11 ani la revoluție.
Soțul meu a fost administrator o perioada, cu curs si examen la primarie.
O perioada scurta ( era al doilea serviciu).
Fara complicitatea administratorului, nimic nu este pe bloc.
Comentariu beton!14
@Florina B, va recomand Lg. 196/2018,art.23 pentru aprofundare.
Citez aici, din lege, pentru a răspunde intrebarii dvs:
„Înainte de modificarea aspectului faţadei condominiului, preşedintele asociaţiei de proprietari solicită, în scris, autorităţii administraţiei publice locale toate informaţiile şi restricţiile referitoare la culoare, aspect, materiale şi altele asemenea, stabilite prin regulamentul local de urbanism sau prin regulamentele de intervenţie aferente zonelor de intervenţie prioritară stabilite în cadrul programelor multianuale privind creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor.”
@Oldjhon, nu am energie pentru polemici , dar fațada si terasa blocului nu sunt sinonime.
Cred ca e loc pentru păreri diferite. Seara buna!
Comentariu beton!13
Legătura între fațadă și terasă: din avion/elicopter/dronă/balon/satelit vezi acoperișul ca fiind fațada no 5 🤣
@Florina B terasa si fațada nu sunt același lucru, juridic vorbind. Însă ambele sunt părți comune ale tuturor proprietarilor!!! Nu doar a celor de la ultimul etaj, desi am tot auzit de-a lungul vremii această minunată opinie – de ce sa contribui eu care stau la 1 la lucrările de consolidare a terasei?! La fel si cu beneficiile – ne construim noi cei de la ultimul etaj si avem noi cheia si administratorul…zău ce țară…
@Oana S aveți dreptate, eu spuneam doar ca administratorul are ca atributie monitorizarea parților comune si cei de la ultimul etaj se implica, pentru ca ei sunt direct afectați.
Pană la lege, iți ploua in apartament iar la incendii e grav afectat. Mai puțin la etajul 1, de exemplu.
Parțile comune sunt ale tuturor, dar se repara greu. Locatarii doreau conditii, dar cand era vorba si de banii necesari, se schimbau lucrurile. Si nu ar trebui construit/ dăramat nimic fara autorizație. Poate veni si la noi un cutremur.
Acesta e unul din motivele pentru care ne-am mutat la casa.
@MV, în loc să petreci și tu, ca omul, că de, azi fu sărbătoare mare, stai cu gândul la incendii!😆😆
Sau ai pus de-un grătar și ti-ai adus aminte de ce-au luat ăia foc?
Acu’ , lăsând gluma la o parte, nu ne mai miră nimic în țara asta. Vorba ălora de la Europa FM: Republica fantastică România.
Atena e plina de blocuri cu terase amenajate pentru „relaxare”…
E ok, iar România e plină de whataboutism.
Ce mă intersează pe mine ce e la Atena? Sau de ce, dacă ăia fac ceva greșit, înseamnă că e ok să facem și noi? Care e legătura cu Atena? Că nu mă prind.
Ca nu-i nimic spectaculos.
@Carman: Dacă o luăm așa, și Malta e plină de terase pe clădiri, și Spania (mai ales Andalusia), doar că ăia așa construiesc clădirile și e perfect legal. Mare minune ar fi să fie și cazul deștepților de la Constanța
Da, în Spania sunt prevazute din construcție. Am stat intr-o vila amenajata asa. În curte era doar gazon.
Așa-i. Nici în Turcia nu era nimic spectaculos în a se construi fără norme de siguranță…Oh wait….Vezi tu? Aceasta este exact problema pe care cred că o ridică Mihai. Această toleranță pentru încălcarea regulilor. E ok… nimic spectaculos…Doar că mai devreme sau mai târziu devine spectaculos…Spectaculos de tragic.
Comentariu beton!22
N-a murit nimeni. Plus ca ala era bloc de babardeala, adică bordel. Poate sa ardă liniștit, mai ales ca strica marea. Sper sa aibă aceeași soarta toate blocurile construite pe plaja.
Si in Australia e plin de crocodili. De ce nu avem si noi??? 😉
@AnaGeorgia, problema, așa cum am înțeles și din alte dezbateri e că indicatoarele pentru accesul interzis pot fi trecute pe principiul „alea sunt pentru săraki, nu pentru ăștia cu gipane”
Zău? Cât de plin? Câți ai văzut tu?
Câți? Câți?
@Carman: Ironie? Sarcasm? 🤔
Sunt 100.000 de apa sărată și peste 100.000 de apa dulce.
Cherie @Carman… Faptul că “nu a murit nimeni” nu are nicio relevanță in discuție. Ar fi putut să…. și foarte bine că nu…Despre restul comentariului… o singură observație… blocurile alea care “strică marea” sunt fix rezultatul aceluiași dispreț față de reguli.
@Oldjohn Exact! Nu ai idee de câte ori am auzit și eu că regulile sunt făcute pentru ăia fraieri și decidem noi pe care și cum le respectăm. Doar nu sunt făcute (ele regulile) pentru a fi încălcate?
Comentariu beton!13
Eu nu înțeleg și pace cum se poate face o piscină pe acoperiș fără a fi fost prevăzută în proiectul inițial… Dar se pare că inventivitatea nu are margini… Iar faptul ca știau este evident din răspunsul “locatarului” intervievat in articol, care ne spune că cei de la ultimul etaj “și-au însușit” lucrarea. Acum iar nu înțeleg cum e cu “însușirea” asta, însă sper să își însușească și consecințele penale și financiare.
Comentariu beton!11
Se vede în poză, dacă te uiți atent, că e din aia de suprafață, pe care o cumperi și-o montezi.
Din ce se vede în fotografie cred că proprietarii de la ultimul etaj și-au făcut îmbunătățiri, or avea și scară interioară construcțiile alea că doar nu ies pe scara de incendiu ca săracii 😁 dacă se urcă oricine pe terasa aferentă apartamentului tău simți/auzi imediat, rețea de apă pentru piscină, curent electric de unde, și sigur a fost proiectat blocul pentru încă un etaj dar n-a mai avut chef constructorul să-l facă. Plus că zgomotul și fumul nici nu se simt în sezon. Ca la noi, ești „cineva” sau cunoști pe cineva, faci ce te taie capul (p’ăștia nu prea îi taie) și nu suporți consecințele.
Eu n-aș băga mâna-n foc că știau toți. Poate ăia de la etajele superioare. Eu stau în blocul ăsta de 8 ani, la fel, bloc cu 10 etaje. Stau la etajul 1, niciodată n-am urcat mai sus de 4, și la 4 am fost că aveam o vorbă cu președintele. Habar n-am ce-i la ultimul etaj. Sau pe bloc. Abia îmi cunosc vecinii de palier, și nici pe ăștia nu-i știu pe toți. Noroc că ăsta e bloc turn, n-ar avea unde să-și pună grătare și piscină, că n-aș ști veci că e chefuială pe bloc.
Comentariu beton!16
@Ligia, pot să-mi pariez viața că ai afla dacă s-ar face grătare la tine pe bloc. Plm, se vede fumul din stradă. Că nu stii tu ce e la tine la etajele superioare mi se pare normal, probabil că nu se întâmplă nimic anormal și de-aia.
Am uitat de fum 😀 Ai dreptate, probabil că aș ști. Acuma mă gândeam că se și vede acoperișul de pe alee, probabil că s-ar vedea de la depărtare. Puii mei, cum naiba să faci bucătărie de vară pe bloc?
Cu ce combustibil găteau frate pe bloc în bucătăriile de vară, gaze, butelie de aragaz, dacă explodau ?! Nfine, cred că imaginația lor depășește limita bunului simț.
Parca ii și vad cum umpleau piscina aia
cu furtunul de la robinet 🤣🤣🤣🤣
Nu vreau sa fiu Gica-contra, dar ce treaba are gratarul cu incendierea blocului? Ca eu de cate ori am mers la gratar, focul a ramas intre carbuni, sub friptane.
Pe plaja nu e voie, pe bloc nu e voie, sunt convinsa ca nu da nimeni autorizații, pe spatiul public nu e voie, in natura e de cacat…..
Omul a scris în limba română: de la instalația electrică improvizată pe bloc.
Spune-mi că trolezi. Nu, serios, SPUNE-MI că trolezi!
Ce legătură are grătarul CU FOC cu incendierea blocului? Asta după ce au explicat si pompierii că de-acolo a plecat? Și se vede și cu ochiul liber de unde a plecat focul?
Iar asta cu focul care a rămas sub grătar, când ai fost tu, e epocală. Știi, nici cluburile în care am fost eu nu prea au luat foc, cu toate astea s-a întâmplat la Colectiv.
„Pe plaja nu e voie, pe bloc nu e voie, sunt convinsa ca nu da nimeni autorizații, pe spatiul public nu e voie, in natura e de cacat”, GIZĂS FUCKING CRAIST! NU, serios, spune-mi că trolezi.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Am râs cu muci.
Comentariu beton!16
Doamna asta cred că-i dintre cei care vara trecută, în toiul incendiilor din Thassos, când autoritățile elene făceau apel către turiști să nu meargă pe câteva plaje care erau înconjurate de pădure și pe care le închiseseră pentru protecția acelorași turiști, întrebau pe grupul de turiști români în Thassos dacă nu știe careva vreo rută mai ascunsă pe unde să poată ajunge pe plajele alea închise și dacă este pază pe traseu.
Comentariu beton!21
Prelungitoare dintre cele mai ieftine, conductori subdimensionați și siguranțe „Didibao” din piață (există și producători chinezi serioși, dar costă aproape de ăia cu tradiție), fără protecție minimă. Măcar un pat de cablu ca să nu se jupoaie izolația sau să nu se topească de la vreun cărbune căzut de pe grătar.
Eu sunt destul de paranoic când vine vorba de curent electric (și mai ales în combinație cu foc deschis), o dată greșești. Pe când internetul venea prin rețele de cartier, am fost unul dintre cei care a tras cabluri între blocuri. Am avut de făcut o coborâre de pe terasă la parter. Am lăsat cablul pur și simplu peste margine și de acolo prin geam la „abonat” Peste un an „vecine, nu mai merge netu’!”. Și dă-i diagnoză, de ce nu merge, de ce ba are ba nu are „ping”. Cum lăsasem cablul să atârne peste marginea terasei, vântul l-a plimbat vreme de un an. S-a ros izolația, a ajuns la firul de cupru, s-a întrerupt, și mai făcea contact sporadic când bătea vântul. Am pierdut o zi și jumătate să înlocuim cablul ăla din port în port, pe alt traseu, fixat de data asta cu bride de plastic. Noroc că nu a fost cablu de 220V, puteam da foc terasei.
@K, sunt locuri special amenajate, doar dai un search și găsești dacă vrei. Ce nu înțeleg este cum dracu a ajuns ca posibilitatea de a face grătar non-stop îți arată statutul social, jmeker adică.
Comentariu beton!12
@K, am o propunere. Imaginează-ți pentru o secundă că s-ar întâmpla așa ceva în blocul în care locuiești tu. Presupunem și că e apartamentul tău, singurul, cumpărat cu credtit și eforturi mari.
Comentariul serii 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣. Sper că e caterincă totuși…. dacă nu, aș avea un răspuns despre unde este voie. Încercați la dumneavoastră acasă. Pe aragaz, sau dupa posibilități în grădina proprie. Dacă în spațiile permise din natură vi se pare prea de “căcat”.
@MV,JT, adică ce aveți cu trollii? Vă trimit câțiva originali, norvegieni nu faKe
@OldJohn, io n-am nimic cu ei. Cu ăia de la tine, zic.
Da chiar, de ce sa nu avem voie să facem foc chiar în mijlocul sufrageriei, de ce?🤣🤣🤣🤣
Bine ca umbla politia locala cu atributii de inspectie in constructii, si verifica pe google maps daca ai construit chiar si un cotet de caini in plus, te amendeaza ca n-ai AUTORIZATIE.
Probabil la blocuri nu-s curiosi.
Dadada.
PUliția locală 🤮
Mda, nu știa nimeni nimic de construcțiile alea ilegale de pe bloc. O să fie un proces greu dar până la urmă justiția o să facă dreptate și o să găsească vinovații.
Duamne ajută că nu au fost victime.
Da, cred că nici nu-mi mai ardea să scriu despre dacă murea cineva.
@ Shoric, da, după ce trece termenul de prescripție! 🤨 E o moda acum, in fiecare zi aud că inculpații au scapat ptr. că faptele s-au prescris!
Și eu sunt convins că știau toți. Îți poate scăpa așa ceva daca se întâmplă de 2-3 ori pe an, dar, nu știu de ce, cred că în perioada propice se întâmpla cel puțin săptămânal. Pur și simplu, nu ai cum sa nu afli. Ceea ce nu știu e daca s-au făcut reclamații sau nu. Când e vorba despre autoritățile noastre, orice e posibil. Eu unul as face, dacă s-ar întâmpla așa ceva în blocul in care locuiesc. I mean, mi se pare de kkt sa reclam că vecina gătește ceva cu muuuuultă ceapă călită cu ușa de la apartament deschisă sau că vecina de deasupra e super vocală când face secs (am trecut prin ambele și am supraviețuit, deși era neplăcut), dar când e vorba de construcții ilegale e alt nivel. Și fără ele blocurile sunt construite așa cum sunt.
Man, ce e neplăcut când ai vecina vocală la seps? 😂😂😂
@Papi, că nu poți dormi? Nici tu, nici nevasta, nici copilul? Că era vocală la 3 noaptea, na.
Și dacă ziceai vreunui bou că nu e ok „lasă, mă, că facem toți, ne simțim bine, suntem atenți.” Morții lor.
Cred că au stins focul cu apa din piscină 🤣
Ma întreb cine va plăti renovarea apartamentelor de la ultimul etaj ? Sau cred ca e vorba chiar de ei… și intervenția pompierilor, eventual?
@Cami,cam tot cine va plati intervenția salvatorilor de la Hotel Capra, va plăti și intervenția pompierilor in această speță, adică poporul. Despre apartamente scrie in Lg 168/2018,ei înșiși
@Oldjohn, nu ei înșiși, dacă nu ei au provocat paguba sau dacă n-a fost culpă comună. Lasă legea aia pe care o tot vânturi, bagă Codul civil. Se numește răspundere civilă delictuală. De la art 1349 încolo (dacă nu mă lasă memoria), unde se spune, în esență, că dacă tu, plodul, angajatul, animalul sau lucrul tău provocați o pagubă (materială sau morală), ești obligat s-o repari. Și ca un sfat, când mai aprofundezi legi: orice lege specială (cum e asta a asociațiilor de proprietari de exemplu, se coroborează cu legea generală, care în cazul ăsta e Codul civil, și cu alte 30860498 de legi speciale, deci citești o lege cam degebuța, dacă nu ai un feeling cu care altele se completează. Nu-i chiar așa ușoară interpretarea dreptului cum pare.
@Ligia, ai dreptate, despre proastele mele cunoștințe de civil întreabă-l pe G.Beleiu. M-a convins că nu are rost să mă chinui cu asta. Dacă te pricepi mai bine, raspunde femeii la intrebare, eu atat am stiut din almanahe
Nushce sa zic…. eu am terasa pe bloc. Adica asa am cumpărat apartamentul, cu o bucata de acoperiș. E al meu, intabulat, frumos. Și mai sunt unii ca mine în blocul ala. Și da, unii fac grătar, unii au luminițe pe terasa lor proprietate personala …… .
Păi știu eu ce să zic. Pe blocul despre care vorbim construcțiile erau ilegale, fără autorizație.
Și doi, mi-e lene să caut, dar aproape pot să pun pariu că legea interzice să faci focul pe bloc. Da, chiar dacă e terasa ta, proprietate personală.
Diferența e că nu e cazul acestei terase. Nu e întabulată de niciun proprietar, aparține blocului ca spațiu comun. Ceea ce face orice construcție ilegală, iar grătarele – la fel
@Boss, și mie îmi e lene sa caut, dar nu pot decât să presupun că, dacă ai autorizație pentru grătar/bucătărie, etc poți face și foc, indiferent unde. Problema e că nu aveau autorizație.
@Mircea, am serioase îndoieli că eliberează cineva autorizații pentru grătar, bucătărie de vară sau orice altceva care presupune existența unui foc, PE BLOC. Aaa, că oamenii zic „am autorizație pentru terasă, deci e A MEA, pot să fac ce vrea mușchiu’ meu”, e cu totul altceva.
Nici pe terasa mea nu pot sa fac ce vrea muschiul meu, trebuie respectate reglementarile si normele PSI.
@Boss, nici eu nu cred că eliberează. Ziceam numai teoretic că dacă ar elibera, ar verifica și că poți face focul. Un grătar sau o bucătărie de vară nu ar avea sens dacă nu poți face focul. Dar nu aveau, așa că discuția e pur teoretică. Orice vreau sa construiesc, trebuie avizat. Dacă se avizează, dpdv legal e ok. Inclusiv focul pe bloc. Strict teoretic, vorbind.
Bai bune și corporațiile pe unde am dat și dau cu sapa că m-au spălat bine pre creier cu toate cursurile lor de safety.Eu sunt obsedată sa nu fie prelungitoare cabluri sau prize aiurea.Sa nu umblam cu căni cu lichid pe lângă tastaturi, laptopuri, fire, cabluri pe copii i-am învățat la fel.Acum vreo 2 ani in pandemie pe când singura activitate pe care o puteam face cu copiii era statul in curte și câte un grătar.Intr-o duminică de Mai tocmai ce aprinsesem focul la grătar și s-a pus un vânt de sufla focul ăla in toate părțile încât l-am stins că am vecini cu case și curtea plina de copaci și nu aveam in cap decât imagini v vântul ia o scânteie și luam toți foc.Ma rog poate eu sunt la extrema cealaltă de precaută dar de foc îmi este frica pentru că am asistat la 2 incendii fiind copil unul generat de bunica mea ce a dorit să afume niste omizi într-un măr din curte și bătea vântul a luat o scânteie și a luat foc grajdul și casa vecinului și al doilea generat de nepotul unor vecini ce se juca cu focul prin gradina că a dat foc la fânar și a și murit înăuntru.
Comentariu beton!13
@Aura, cred că ai exagerat un pic cu precauția. In general, focul de la un grătar poate fi controlat și nu provoacă dezastre, dar, având în vedere că (presupun) erai singurul adult de lângă foc, probabil ai procedat corect. Mai bine sa previi.
I feel you. Și eu am o problemă cu focul și cu tot ce poate provoca un incendiu cât de mic. De la Colectiv mi se trage, că până atunci n-am avut treabă. Cine are, de atunci, extinctor în casă, și vreo 6 bidoane x 5 litri de apă? Culmea e că am și folosit apa aia, fix la stingerea unui incendiu, prin vara lui 2019 cred, când o idioată a aruncat un chiștoc aprins în ghena de gunoi.
@Mircea da eram singurul adult și foișorului e din lemn fiind foarte aproape de grătar.Teama mea era că întru in casa după câte ceva și îi mânca undeva pe copiii sa scârme in foc care inițial îl fac din lemne de grătar apoi pun cărbuni și iaca cum putea sa ia foc Fara vânt nu m-aș fi impacientat dar aici când bate vântul zici că ești în Bărăgan.
Noaptea minții, n-am cuvinte.
Și eu când credeam că nu mă mai miră nimic, iată!!!
Uite, și de aia te citesc, că tot ai întrebat azi. Că aflu știri selectiv, că am renunțat la ele de câțiva ani.
Dar de intelijenți din ăștia n-am mai auzit. Mindfuck!!!
Oare chiar nu a sunat nimeni să facă plângere, sau dorm autoritățile? Mă aștept la orice.
@Alina, am vrut să scriu mai devreme despre asta dar m-am luat cu cautat prin legea asociatiilor de proprietari.
Intro. Unde stateam eu in ȚȚM, vorba lui Catalin Oprișan, era o parcare între blocuri unde se aduna o turmă de betivi de prin blocurile respective și scandalul era până târziu in noapte, poate chiar spre dimineață in nopțile toride de vară. Câteodată era si grătar, dar nu despre mirosuri vreau să mă exprim acum.
Nu erau puține noptile astea, astfel cineva suna la 112. Patrula venea ii amenda, a doua noapte era la fel. Propriul meu cumnat era printre ei si are amenzi neplatite, cu roaba. Poliție locală , națională toți pe ei. Dintre toți polițiștii ăștia se trezw cate unul, mai profesionist, care să divulge numele celui care a făcut reclamația. Crezi că are rost să îți explic ce se întâmpla cu reclamantul? Să nu te gândești că îl lovea cineva.
In Norvegia e datoria ta morală să semnalezi fapte reprobabile și autorii lor.
Revenim la Restaurantul Capra și avalanșă…
Comentariu beton!14
În apartamentul de lângă mine, care a fost al mamei mele și l-am vândut anul trecut, a început renovarea noul proprietar. În prima zi a acestei săptămâni au bubuit cu ciocane non-stop. M-am impacientat. M-am gândit să nu spargă vreun perete de rezistență. L-am sunat pe președintele blocului, s-a dus la muncitori și, stupoare, chiar încercau să spargă peretele exterior de la bucătărie, să facă un spațiu mai mare cu balconul. Le-a spus să nu mai facă nimic, a sunat proprietarul și l-a invitat la asociație. Sigur nu va mai face ce avea de gând.
Președintele blocului este o persoană care se implică foarte mult. Și de n-ar fi el vigilent, avem câțiva „jandarmi” care au grijă să nu miște nimic în front. De data asta „jandarmul” am fost eu.
Dar mă întreb, cât poți fi de inconștient să umbli la structura de rezistență, având exemplu nenorocirea din Turcia?
Comentariu beton!16
@ilenutza, răspuns corect: președintele, care este și seful comitetului executiv! In niciun caz nu e treaba administratorului!
Dar a avut noroc, putea să nu fie lăsat in casă de catre muncitori
Din pacate cand se intampla cutremure sau alte tragedii, lumea devine paranoica si trece in extrema cealalta. Lasand la o parte pe dezvoltatorii imobiliari lacomi care construiesc facand rabat la calitate, nu cred ca e bine sa ne luam de toti proprietarii care fac modificari in casa legal. Pentru a face modificari, ai nevoie de autorizatie, faptul ca darami un perete nu inseamna ca umbli la structura de rezistenta. Structura de rezistenta a unui bloc nu inseamna peretii, inseamna stalpii si grinzile de rezistenta turnate din beton armat. La aceasta structura de rezistenta nu ai voie sa modifici nimic, peretii se pot da jos sau muta cum vrei daca ai autorizatie de la organele competente.
@lestat gresesti, si peretii pot fi de rezistenta, blocul meu asa e construit. Peretii respectivi sunt facuti din beton armat, se nunesc diafragme.
https://www.depozit-online.ro/page/dictionar-termeni/D/diafragma
Tot ce pot spune este că improvizațiile și neglijența se plătesc scump.
Numai din noroc chior nu au rezultat victime.
Și doar pentru că în alte locuri terasa blocurilor arată similar și nu au avut loc accidente, asta nu înseamnă că e ok să pui potențiale surse de incendii pe clădiri. Asta legat de ce am citit mai sus de Atena și care e legătură dintre următoarele de pe bloc și incendiu.
Totuși, tind să cred că în exemplele indicate de unul și de altul nu sunt amenajări ilegale și fără minime măsuri de autorizare.
Ma întreb cine va plăti renovarea apartamentelor de la ultimul etaj dacă n-or fi ei aia cu grătarele de sus?
la 22:23 am raspuns
@Cami,cam tot cine va plati intervenția salvatorilor de la Hotel Capra, va plăti și intervenția pompierilor in această speță, adică poporul. Despre apartamente scrie in Lg 168/2018,ei înșiși
Eu am, așa, un feeling puternic că grătarul ăla era ELECTRIC, că de-aia s-a și produs incendiul, de la instalația electrică improvizată, aka un amărât de prelungitor, aproape sigur chinezesc sau turcesc, pe care scrie 3G1,5 mm², dar care, în cel mai fericit caz, are maximum 1 mm². Iar grătarul poate avea și 3 kW sau mai știu eu cât! Pentru puterea asta este necesar un cablu de 2,5 mm². Sesizați diferența? Rețetă sigură pentru dezastru! Plus că, aproape sigur, din prelungitorul ăla (sau mai rău, prelungitor din prelungitor) mai erau alimentate și alte acareturi de pe-acolo.
Io am un feeling și mai puternic că erau grătare de ambele feluri, electrice și clasice. Nu de alta, dar erau mai multe terase „amenajate”.
Bah. La mine nu mai e voie cu gratare. Cred ca din cauza mea. Proud.
Am avut argentinieni chiriasi. Astia l-au afumat pe vecinu, au lasat carne in gratar si au adus sobolani. Satan.
Nici un incendiu desi grataru era pe lemn
Deci. Hai sa nu mai dam vina pe gratare.
0
Ce mă deranjează pe mine este timeing-ul știrii. PLM eu chiar aveam în gând să vorbesc cu administratorul să mut eliptica din balcon pe terasă. Mai acceptă Nea Adminu’ din părți.
Buna dimineata!
In România, in special in blocurile vechi, “legile” le fac șefii de scara, administratorii. Daca esti tinar si nou mutat in blocul ala, esti mincat. Acum 22 de ani eram in situația asta. Camera bebelusei de atunci era sub uscătorie. In iarna aia șeful de scara a decis ca in bloc se va păstra in funcțiune doar caloriferul de 2 metri de la intrarea in bloc, care era pe peretele comun cu apartamentul lui si se va opri caloriferul de 1 metru din uscătorie. Uscătoria s-a transformat intr-un frumos patinoar, iar temperatura din camera fetei a scăzut oleaca. Doar ca tinerețea de atunci nu m-a împiedicat sa fac tărăboi. Lucrurile s-au rezolvat. Si multe alte șicane făcute de-a lungul timpului. Rezolvate.
Au făcut si aia pe modelul celor din Paris. N-ai văzut ce grădini au aia pe clădiri? Bine, acolo nu prea sunt balcoane. Mi-e lene acum sa caut prin sutele de poze, dar chiar am făcut câteva cu grădinile de pe case.
Da, sunt și aici, terase și balcoane daaaar: ori e al tău și scrie că ai dreptul sa folosești spațiul va terasa și poți sa pui ce vrei tu acolo, dar sa respecți anumite reguli din regulamentul de coproprietate. Ori nu e al tău și atunci e al tuturor și e amenajat in consecință, amenajat de profesioniști, care iau în calcul again, reglementul de coproprietate. Never ever nu o sa găsești aici pe cineva care își apropriază spațiul comun de pe bloc, indiferent daca sta la ultimul etaj, și care se instalează ca la el acasă pe un spațiu care este comun. Ar ieși scandal în secunda doi.
Raman uimit (ca prostu’) ca in 2023 mai sunt oameni care lasa comentarii pe FB sau aici de genul: „dar ce are ca au pus un gratar si un sezlong pe bloc ? De ce sa nu aiba voie? Ce au facut ?” Seamana cu declaratia politistului acela care il apara pe interlop: „Dar de ce e Mararu interlop ? Ca da bani cu camata la oamenii care au nevoie ? 🙂 Nu vrea lumea sa inteleaga ca unele masuri doar par exagerate. Sunt special facute ca sa reduca sansele aparitiei unei catastrofe. Eu ii incadrez pe acestia in doua categorii: ori tampiti (adica atat pot ei sa ganedasca) ori fac si ei la fel si se simt cu musca pe caciula. Ramane valabil sloganul: Vrem o tara ca afara! Dar sa o faca altii!
Eu zic de ceva vreme că pe român doar statul polițienesc îl poate ține în limitele bunului simț. Vrem țară că „afară”, ne comparăm cu germanii, cu elevetienii, dar ii atragi atenția zâmbind că al lui cățel umblă fără lesă, pe casa scării, și se pipi pe ușa ta iar el, bipedul, se uită la tine mândru de odorul lui și a doua zi o luăm de la capăt. Așa că ce fac vecinii e grele.
Se va face lumina repede si vei vedea ca am dreptate.
-Toti stiau?
Corect. Da toti stiau.
-De ce stiau?
Pentru ca absolut toti locatariu au fost de acord prin semnatura.
-De ce au fost de acord?
Pentru beneficii prin renovare la nivel de bloc, pentru a nu mai plati intretinerea acoperisului.
-Amenajarile ilegale?
Evident nu. Autoruzatii obtinute pana si pentru balustrada care incercuieste terasa. Iar o piscina comflabila nu este amenajare, sau un sezlong.
-De unde stiu?
Stau in bloc iar administratia poate sa confirme ce am scris.
Aștept să se facă lumină. Altfel, e foarte amuzant ce zici. Să mulțumiți cui vreți voi că n-a murit nimeni.
Înseamnă că execuția a fost deficitară.
Fiat lux!
Nu stiu daca trebuie multumit altcuiva decat celor de la ISU.
In rest, gura lumii o astupa doar pamantul. Cu ce e mai diferit un scurt la terasa fata de unul in apartament, dracu stie. Sau de ce sa nu folosesti o terasa in acest scop cum se intampla si in restul Europei?
Eu ma uit si ma amuz cata luma scrie si comenteaza in necunistinta de cauza. Cum isi dau toti cu parerea plini de etica fara sa cunoasca situatia reala. Scriu si spera ca presupunerea lor este reala.
Si chiar la blocul asta daca ramanem si-l luam la „puricat” de sus pana jos… Cati au improvizat un cablu in casa, cati au darmat un perete, cati au tras o teava…
Si asa e toata tara asta.
Dar de… trebuie sa dai cu pietre tot in ala care are casa arsa :)) Macar de statea el in ea si nu chiriasii. Ca acum saracul om ii banuie si pe aia de tampenii. Si e normal.
Oare de ce am impresia că autorizațiile alea nu se refereau și la instalațiile electrice?
„Noi suntem romani /noi suntem romani / noi suntem aici pe veci stapani !”Pe bloc desigur…
0
La mine in imobil nu pot nici sa trag cablu de fibra optică cum vreau. Trebuie sa respect regulamentul de coproprietate: fir alb tras sus pe lângă tavan și să intre 10 cm la dreapta sus a ușii (că acolo e ceva loc de fire). Când am schimbat roletele, le-am luat albe. Mi-a venit hârtie de la administrator sa le fac maro. Le-am vorpsit cu sprei maro. N-aș putea nici să mă beșesc sus pe acoperiș (deși aș avea loc) fara să afle comitetul de locatari, administratorul, gardianul etc ….
Pentru ca in Romania, legislatia este o mizerie ordinara si este foarte multa birocratie pentru a putea face ceva cu terasa unui bloc. Daca legislatia ar fii facuta cum trebuie, cetatenii ar fii incurajati sa construiasca legal si sa respecte niste norme.
Dar știi ce e mai rău decât legislația? Faptul că în România au opinii despre legislație cetățeni care scriu „ar fii”. Și nu o dată, de două ori. Plm…
Eah, ne place până nu ne mai place ca ne prind ăștia că e ilegal! Așa ne merge!
Despre care cartier vorbim?! Acela unde locatarii blocurilor nu mai iau de la primărie loc de parcare iau strada pentru parcare ( vezi BM7 unde machidonii își închid vara strada sa parcheze doar eu nu și mucenici) unde tot la BM7 din apartamente la parter s-au transformat in casa cu curte ca tot machidonii au făcut curți au îngrădit accesul locatarilor de bloc prin fata apartamentelor lor?!!!!
In cartierul in care secarea construiește blocuri unul lângă altul fără a avea locuri de parcare, fără a lasă spațiu necesar de acces a mașinilor de pompieri, salvări s.m.d..p
Cine sa ii verifice pe ei, cine sa spună lucrurile astea? Și dacă le spui ce? Cui ii pasa?Secarea e șeful la cartier!!!!