Ziua a patra din ROCHARGE by Vitesco Technologies a fost și singura zi în care am testat două mașini: Renault Mégane E-TECH și Volkswagen ID.5.
Cu Mégane-ul electric mă mai jucasem și la Marbella, când a fost lansată oficial, deci cam știam la ce să mă aștept. O electrică gândită de la zero pentru a fi electrică, o mașină de 218 cai putere care mai este și extrem de frumoasă. Cel puțin după părerea mea, dar eu sunt și subiectiv, pentru că sunt fan Renault. Iar pe lângă putere și cum arată, mai are și o autonomie care se duce spre 400 km (cifrele exacte o să le am la sfârșitul turului pentru fiecare mașină în parte).
Pe scurt, după ziua de ieri mi-am reîntărit convingerea că la ora asta, dacă ar fi să-mi cumpăr o mașină full electric, Renault Mégane E-TECH ar fi prima mea opțiune. Singura mașină din turul ăsta care m-ar mai putea face să mă răzgândesc ar fi Hyundai Ioniq 5, dar cum încă nu mi-a venit rândul s-o conduc, deocamdată Mégane este cea care mi-a furat inima.
La prânz am schimbat mașinile și-am trecut pe Volkswagen ID.5.
Nimic de zis, și ea fiind o mașină care arată cool, pe care abia așteptam s-o conduc. Ca nivel de echipare tehnologică, ID.5 este peste Mégane, dar treaba asta are și consecințe: prețul este mult mai mare. Pentru Volkswagen trebuie să mai bagi mâna în buzunar după 20.000 de euro, asta fiind diferența de preț dintre modelele testate de noi.
Altfel, da, se vede că nemții de la Volkswagen au investit mult în mașina asta, dar pe mine, unul, nu m-a dat pe spate. Da, are tehnologie multă de tot (în unele situații chiar prea multă pentru nevoile mele), da, e mașină futuristă ca design, da, are o autonomie care merge spre 500 de kilometri. Dar toate astea n-au mai contat pentru mine când am urcat la volan și nu înțelegeam de ce e așa de lentă, de ce n-are zvâcul ăla cu care m-am obișnuit de la celelalte. Credeam c-am setat eu ceva aiurea și de-aia nu rupe norii.
După care m-am uitat pe fișa tehnică a mașinii si-am văzut că n-are decât 200 de cai putere, în schimb are o greutate de peste două tone. Moment în care mi-a fost limpede de unde lipsa de zvâc: caii ăia putere sunt cam puțini pentru greutatea ei.
Ce nu mi-a mai plăcut la ea este că are înglobată prea multă tehnologie, după cum ziceam mai sus. Uneori, ce e prea mult strică. Absolut toate comenzile din habitaclu sunt cu touchscreen, indiferent că vrei să deschizi geamul, să dai drumul la climatizare sau să reglezi oglinzile. O să mă întrebați, pe bună dreptate, ce e greșit la asta? Iar eu o să vă răspund că până n-o conduci, nu-ți dai seama ce e greșit, dar când ești la volan și vezi că trebuie să cauți cu privirea butonul de deschis geamurile, o să înțelegi de ce.
Spre deosebire de touchscreen, butoanele clasice se simt cu degetele, le găsești fără să fie nevoie să-ți iei privirea de la drum pentru asta. Acum imaginați-vă că pentru orice comandă vrei să acționezi în Volkswagen ID.5, ești nevoit să faci unul și același lucru: să-ți iei privirea de la drum, ca să găsești ce ai nevoie. Iar asta nu este foarte plăcut, indiferent că rulezi pe autostradă sau pe serpentinele de pe Dealul Feleacului.
Nu mi-a mai plăcut nici că n-are padelele, de pe lateralele volanului, pentru recuperarea energiei din frânarea regenerativă. Are doar un buton pentru treaba asta, buton care e pus și total ne-ergonomic pe stick-ul care schimbă modul de rulare.
Partea bună e că sunt absolut convins că germanii vor rezolva toate astea, în urma feedback-urilor primite de la utilizatori. Moment în care ID.5 are mari șanse să devină liderul absolut al clasei sale.
Cam atât despre ziua a patra din ROCHARGE by Vitesco Technologies.
Acum vă las cu pozele celor două.
Parteneri ROCHARGE:
➡️ Vitesco Technologies, producător de tehnologie pentru mașini electrice.
➡️ BT Leasing – Green Partner al ROCHARGE.
➡️ Michelin
➡️ Autonom – partener de mobilitate modernă.
➡️ Server Config – partener tehnic.
➡️ Renovatio e-charge – cea mai vastă rețea de stații de încărcare din România.
➡️ MOON România – stații de încărcare ultrarapide de până la 300 de kW.
➡️ MOL România – cu stațiile din rețeaua proprie.
➡️ Enel X Way – pune la dispoziție rețeaua de stații.
➡️ Euronews România – partener media al evenimentului.
Ionică e într-un mare fel. Nu am mers cu Renault, dar aștept să văd ce spui și de Ionică. Distracție în continuare!
În penultima zi o să fie Ionică.
te aștept ca și cînd…
dimineață am plecat pe la 3,45 de acasă; după vaslui m-a depășit un ionică! m-am luat după el, 130-140 (da, știu, nu-i momentul); eu văzînd mai bine drumul, de sus, dădeam semnal stînga și intram în depășire, moment în care neluțu dispărea din fața mea precum entărpraiz…
după bîrlad l-am pierdut că m-a încurcat un basarabean c-un maybach…
Ăștia de Volkswagen cred că încă suferă de sindrom post traumatic post dieselgate. 🤣🤣🤣
Li s-a mai spus că lipsa unor butoane fizice e contraitivă când au lansat Audi A8 „digital” unde trebuie să umbli ca un bezmetic prin meniul respectiv până dai de funcția dorită.
200 CP la 2 tone? Merge de la Billa la Mediamarkt ș-apoi pe național cu 50-70 km/h până acasă. Că de drum lung nici poveste. 🤣🤪🤣
Ba nu, ele e gândit tocmai pentru drum-lung. Adevărul e că pe confort stă bine tare. Și cică au și o motorizare mai cu zvâc, dar eu vorbesc doar despre ce conduc cu mâinile mele.
Hmmm…interesant. 🤔
Eu nu mă pricep la mașini, dar citesc pe-aici conștiincios, poate se lipește ceva.
Dar, citind despre eterna ta dragoste, Megane-ul, mi-am amintit un banc vechi😀
La o școală, la limba română, o profesoară le spune elevilor:
– Eu vă voi arăta un obiect și voi îmi spuneți primul lucru la care vă gândiți când îl vedeți. Primul obiect: o batistă albă fluturând.
Ionel:
– Eu mă gândesc la un război care se termină.
Maria:
– Eu mă gândesc la un prieten drag care pleacă.
Bulă:
– Eu mă gândesc la sex.
În clasă, stupefacție. Profesoara:
– Cum te poți gândi la așa ceva când vezi o batistă albă fluturând?
Bulă:
– Doamna, mie puteți să-mi fluturați și un tramvai că eu tot la sex mă gândesc!
Comentariu beton!57
Fix așa. 😁
Idem. Cu cititu’, nu cu secsu’. 😁
Pai si poze cu varza a la Cluj? 🙂
Ei, hai, nu sunt chiar atât de mainstream. 😁
Daca esti curios de electrice iti pun la dispozitie Enyaqul din dotare
Mă enervează crunt mizeriile astea cu touchscreen peste tot. Predicăm pe o parte că lăsați telefoanele dracului la volan, dar pe de altă parte punem peste tot touchscreen-uri că e mai ieftin. Îi doare pe producători fix la patină de siguranța rutieră, banul să iasă și să fie apărați legal.
Comentariu beton!18
Asta mă enervează și pe mine. Bine că n-am problema asta nici la BMW, nici la Opel. 😎
M-am chitit să-mi iau laptop nou de la Acer. Până am văzut la cineva ca în loc de touchpad-ul cel de toate zilele avea un touchscreen, parca era un telefon sub tastatură.
Io urăsc touchpad-ul la laptop. Îl dezactivez întotdeauna și folosesc un mouse wireless.
Acum există laptop „foldable” adicătelea 2 ecrane. O invenție aiurea, dpmdv.
Și pe mine mă enervează aroganții care folosesc doar touchpad, zici că îi mușcă mouse-ul. E groaznic să lucrezi cu ei (live sau online) pentru că pierd mult timp aiurea pipăind si nenimerind din prima ce ar fi nimerit cu mouse-ul într-o milisecundă. În viața mea am văzut doar două persoane care se mișcau la fel de repede fără mouse. Deci, dacă sunt pe-aici pasionați neprofesioniști de touchpad, sorry, dar să știți că e extrem de enervant pentru cei care așteaptă să selectați voi 5 celule în Excel 😀
Comentariu beton!18
Nasoală vreme ați nimerit la Cluj… plouă. 🫣
În jumătate de oră o să fie soare.
La Volkswagen nu ai si ceva optiuni vocale? Chiar si cu accentul nostru, unele cerinte de genul scade temperatura 2 grade ar trebui sa fie intelese..cred/sper.
Uite că nu știu să-ți răspund, dar o să verific chir azi și revin.
Ai aflat ?
Am uitat. 🤭
Lasă că rezolv mâine.
Aproape a trecut si „maine”.
Da, între timp m-am și jucat cu comennzile vocale. E ok, are și întelege chiar și cu accentul meu. 😛
Îi poți spune sa schimbe temperatura, să pornească încălzirea în volan, să navigheze acasă (dacă ai setat locația), d-astea.
Ma asteptam oarecum la rezumatul de azi. A fost un fel de asa ma gandeam/speram sa le organizeze (whishful thinking). O compariatie intre cele doua pentru ca par competitoare (nu directe ca poate id3 ar fi mai apropiat).
Imi confirmi ceea ce aproape toate reviewurile scot la iveala legat de neplacerea in a folosi touch controls peste tot.
Ma face sa-mi doresc si eu un test drive.
Unde este făcută fotografia aeriană? E ceva deosebit…
Subscriu si eu la intrebarea ta!