Ieri m-am jucat toată ziua cu un Mercedes AMG EQE 43 4Matic.
Nu știu ce-aș putea să vă povestesc despre o mașină în care se prăvălește tehnologia peste tine la orice mișcare faci, despre o mașină care poate elibera la orice apăsare pe accelerație 476 de cai putere. Cai pe care i-am simțit din plin când am avut nevoie să fac o depășire din scurt și efectiv l-am băgat în scaun pe Adi Dima, colegul de echipaj.
Ocazie cu care am verificat și dacă sunt pe bune cele 4,2 secunde în care mașina ar trebui să ajungă de la 0 la 100km/h. Sunt pe bune. Ok, n-am cronometrat chiar exact, dar la cum s-a simțit din mașină, cam pe-acolo a fost timpul.
Nu, serios, n-am ce să vă povestesc despre o uzină pe roți care se prezintă în felul ăsta. Mi-e foarte clar că Mercedes a înțeles bine de tot care e treaba cu piața mașinilor electrice și a intrat în forță și pe segmentul ăsta.
Altceva mă întreb eu. Cele trei litere din denumirea mașini, AMG, au o semnificație aparte. In cazul motoarelor termice, indiferent de clasă, un AMG este un AMG, adică garantul pentru senzațiile pe care ți le dă un motor puternic. Știai că ești într-un AMG doar după sunetul pe care-l scotea motorul.
Întrebarea mea este asta: în ce măsură fanii AMG vor fi satisfăcuți de sunetul care se aude din boxele unul AMG full electric? Pentru că, dacă senzațiile de forță și putere ale motorului există, se simt din plin la orice apăsare a pedalei de accelerație, sunetul motorului nu mai există. Adică de auzit se aude, doar că este doar un soft care-l face să se audă prin boxele mașinii, în realitate motorul AMG-ului electric fiind mai silențios decât o mâță care toarce.
Ei, asta mi-ar plăcea mie să aflu. E suficient că ai aceeași putere ca în cazul unui motor termic AMG sau îți trebuie musai și sunetul motorului?
Atât pentru azi. Acum vă las câteva poze cu AMG-ul, iar aici aveți videoul cu rezumatul zilei.
P.S. La poze, am schimbat strategia, o să vă las doar fotografii cu mașina despre care povestesc, că până la urmă despre ea e vorba.
Parteneri ROCHARGE:
➡️ Vitesco Technologies, producător de tehnologie pentru mașini electrice.
➡️ BT Leasing – Green Partner al ROCHARGE.
➡️ Michelin
➡️ Autonom – partener de mobilitate modernă.
➡️ Server Config – partener tehnic.
➡️ Renovatio e-charge – cea mai vastă rețea de stații de încărcare din România.
➡️ MOON România – stații de încărcare ultrarapide de până la 300 de kW.
➡️ MOL România – cu stațiile din rețeaua proprie.
➡️ Enel X Way – pune la dispoziție rețeaua de stații.
➡️ Euronews România – partener media al evenimentului.
Bietul Adi Dima. Pățit din astea în timp ce aveam nevoie să adorm. Aş fi întrebat despre nevoia aia de a face o depășire din scurt, dar cred că mai bine mă abțin. 🤭
O linie discontinuă scurtă, un camion huruitor în față, trebuia să mă mișc repde să scăpăm de fumul ăla de diesel care a prins vremea lui Ceaușescu.
A, situație din aia când e nevoie să ai mască de gaze ca să poți respecta și codul rutier, și codul bunelor maniere la volan, cu pasageri în masină. Da, manierele pot fi sacrificate în acest caz.
Oh, da, Mercedes, frumos! Am fost vara asta la Muzeul Mercedes din Stuttgart, e o minunăție. Mie nu mi-ar trebui sunet, aș prefera să o simt că toarce ca o pisică. Visul meu este să-mi iau carnet când/dacă ne vom permite o mașină cu cutie automată.
Viața fără sunet de v8 e pustiu.
Zi cum e cu autonomia. Ai scos cu maxim 50 km mai puțin decât ce declară producătorul sau avea Julică dreptate când spunea că Mercedes a cam întins cifrele?
Comentariu beton!13
Nu am reușit să consum bateria indiferent cum am mers și ce-am făcut. Ieri am mers 200 de kilometri și-am parcat la hotel având încă 250 autonomie.
Înseamnă că pe Iulius l-a mirosit că vine de pe Peugeot. 🤭🤫
@Lucian M, nici la v6 nu e rau, am unul sub capota(3.6l) un coleg a investit intr-o evacuare de v8(5.7l) 2000€, i-am zis ca e nebun, cand am auzit insa cum face mi-am schimbat parerea :))
Le apreciez când le aud pe stradă și întorc capul după ele, dar sub capotă am alt tip de sunet… 🤭
@Lucian M, si eu in tara am un altfel, un benzinar mic si un diesel mediu, aici uneori parca ma enervez ca nu am ales in loc de 3.6l varianta 5.7l, nitel mai scumpa intretinerea insa imi permiteam.
Pentru piele de găină, mie îmi trebuie combinația dintre zgomotul motorului și lipitul de scaun. Da deh, io-s mai în etate. 🤷🏻♀️
Hmmm…interesant. Mercedes-Benz vrea să pară firmă serioasă pe segmentul electric. 😀
Chiar sunt curios cum va fi autonomia.
AMG se referă la echiparea exterioară și interioară a mașinii, nu la „tuning”-ul motorului electric, că n-are ce.
Tot nu-mi dă pace mizeria aia de tabletă pe consola centrală stil tesla. Puteau s-o facă în jde mii alte feluri, nu să-i copieze p-ăia.
Aștept impresiile asupra BMW i4 M50. De obicei M50 însemna la BMW un motor de 3 litri cu minim 300 cai-putere.
Pierdut comentariu. Îl declar nul. 🤪
Frumoasa masina , daca eram bugetar , mi-o permiteam 🙂
Comentariu beton!27
Ahahahahahahaaaa.
@Unulnou, Ca să-ți permiți așa ceva trebuie să fii privat mufat la banii din bugetul statului. Nimic nu știi dar na, ești @unulnou 🙂
Până la recuperare, reiau:
AMG se referă la echiparea interioară și exterioară a mașinii, în cazul electricelor.
Cu toate astea, tableta de pe consola centrală îmi provoacă niște stări amestecate. Fiind Mercedes-Benz trebuiau să vină cu ceva mai original, nu să copieze cea mai proastă mașină electrică de pe piață aka tesla.
Aștept impresiile după ce vei conduce BMW i4 M50. În cazul BMW indicativul M50 înseamnă că motorul are cel puțin 300 cai-putere. În cazul de față are 544, ceea ce înseamnă c-o s-ai parte de distracție din plin.
Chiar am avut discuția asta cu Dima. Am căzut de acord că dimpotrivă, este unul din cazurile fericite când tableta nu e atât de evidentă.
De ce este Tesla cea mai proasta masina electrica? De curiozitate intreb.
pentru că, la banii ăia, alta mai proastă nu e…
Comentariu beton!15
Asta e echiparea de baza, cu tablete pozitionate ca la noul S. Exista si varianta cu hyperscreen (google it), care este perfect integrata si iti da senzatia de naveta spatiala (ce putin in cazul meu).
@Stefan: tocmai, că aia ar trebui să fie standardul digital la Mercedes-Benz, nu căcatu’ ăsta pansat. 😎
Nu te contrazic, dar ar trebui totusi sa ramanem realisti. Daca vrei sa-ti monteze ce au ei mai bun, trebuie sa platesti. Pe vremea cand americanii declarau resemnati ca nu e posibil sa montezi airbag-uri in masini in conditii de siguranta, Mercedes-Benz il oferea ca dotare optionala pe W126. La un cost ceva mai mare decat trapa electrica. Sigur, in timp a devenit dotare de serie si a ajuns si pe clasele mai mici, ceea ce ma astept sa se intample si in cazul asta.
@Stefan: problema e că porcăria aia de tabletă o găsești și pe Maybach S580 și S680 care ar trebui să aibă hyperscreen. C-alea nu-s deloc mașini ieftine.
mno tehnologie, Mercedes (la mine-n cap echivaleaza cu o masina care intotdeauna are o rezerva de putere pentru atunci cand trebuie sa iesi din rand), e bine ca n-a dezamagit.
Toata lumea povesteste ca masina asta e ca un covor zburator ce te poarta putin peste sosea si care cand ai nevoie chiar te lipste de scaune.
Offf da si pe asta mi-as fi dorit s-o conduc putin…
mda, tot acră se vede de la mine…
Comentariu beton!16
Snurul hanoracului din prima poza a ajuns pe spate in urma depasirii din scurt?
In orice caz, banuiesc ca asa s-a simtit depasirea 🙂
Drumuri bune!
Comentariu beton!12
O să spun doar: ce frumoasă e!
Fan al AMG-ului nu sunt, pentru că nu mi-l permit. Daca mi l-aș permite, nu cred că m-ar deranja că nu se mai aude motorul. Au contraire.
Vasilescule, enjoy! Mă bucur pentru tine și te invidiez în aceeași măsură.
Prima poza: asa tare ai accelerat ca ti-au ramas in spate sireturile de la gluga
Drumul pe care ați mers are destule porțiuni unde se impun astfel de depăşiri dacă ai tot felul de hârburi în față, aşa că o accelerare rapidă este obligatorie. Personal nu-mi plac, mai ales dacă mă înfund în scaun, dar decât fum, mai bine senzații tari. Iar un motor silențios îmi pare nefiresc. Totuşi per total pare ceva ce mi-ar plăcea să conduc cândva.
@ametist: acum Mercedes-Benz îți bagă sunet de motor prin boxele mașinii, ca să nu ai impresia că mergi cu un călcător. 😉
Nu pot să nu bufnesc acuma în râs când mi-am dat seama ce mult seamănă seria asta de article cu Facerea Lumii.
Prima zi, Dumnezeu:
– Am făcut ziua și noaptea. Meah, e bine dar se putea și mai bine. Ia să creez și umbrele ca să se cace muritorii pe ei de frică când le văd.
Prima zi, Vasilescu:
– Am făcut pe mine că mai aveam 500 de metri până la hotel, bateria era la 1% și urșii cam la 90%.
A doua zi, Dumnezeu:
– Pun în ordine apele și fac cerul.
A doua zi Vasilescu:
– Dumnezeule, 4.2 secunde de la 0 la 100 km/oră!!!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
AMG pentru mine înseamnă ArcelorMittal Galați! Am lucrat la AMG pană când Mittal a vîndut combinatul altui indian acum 2 ani!
AMG EQE…adica i-au pus duracell in loc de 777 (sau varta, sa nu fim hateri)? Altfel, misto masina, da 🙂